klucze rowerowe

Data: 2012-05-26 12:58:02
Autor: Titus Atomicus
klucze rowerowe
Witam,
W moim zestawie kluczy rowerowych z Decathlona mam m.in. klucz 8+10 i 14+15.
Do czego to sie moze przypadac, poza 10?
Rower trekkingowy, zadnych tarczowek ani innych dziwnych wynlazkow nie mam.
--
TA

Data: 2012-05-26 05:34:38
Autor: Wilk
klucze rowerowe
On 26 Maj, 12:58, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
W moim zestawie kluczy rowerowych z Decathlona mam m.in. klucz 8+10 i
14+15.

15 to jest standardowy rozmiar do pedałów. Nowsze modele pedałów
często mają alternatywę (można je odkręcić też imbusem); ale klucz
płaski oferuje większe ramię, dzięki czemu można przyłożyć większą
siłę (a pedały bardzo często lubią się zapiec). 8 i 10 to również
często spotykane nakrętki, w nowszych rowerach z reguły już nie
występują (bo są zastępowane śrubami na imbusy)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-05-26 15:14:56
Autor: Titus Atomicus
klucze rowerowe
In article <8f66ef9a-8f9c-4c37-bc30-96ccbc87a978@j10g2000yqd.googlegroups.com>,
 Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

często spotykane nakrętki, w nowszych rowerach z reguły już nie
występują (bo są zastępowane śrubami na imbusy)

A, ok.
Ja mam troche nakretek 10.
A co do pedalow, odkrecam nastawnym...

--
TA

Data: 2012-05-26 16:01:19
Autor: jacek duma
klucze rowerowe
On 2012-05-26 15:14, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

A, ok.
Ja mam troche nakretek 10.
A co do pedalow, odkrecam nastawnym...

To albo masz bardzo płaski klucz nastawny, albo nietypowe pedały o szerszej śrubie.

U mnie nawet nie wchodzi zwykły klucz. Musiałem kupić rowerowy - płaski.
jd

Data: 2012-05-26 17:52:07
Autor: Titus Atomicus
klucze rowerowe
In article <4fc0e228$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>,

On 2012-05-26 15:14, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

> [...]

U mnie nawet nie wchodzi zwykły klucz. Musiałem kupić rowerowy - płaski.

Dziwne.
Pedaly jak pedaly. Sprawdzilem wlasnie dwa klucze jakie mam - i oba pasuja.

--
TA

Data: 2012-05-26 18:11:47
Autor: Titus Atomicus
klucze rowerowe
In article <Titus_Atomicus-8B3BF6.17520726052012@node1.news.atman.pl>,

> [...]

Dziwne.
Pedaly jak pedaly. Sprawdzilem wlasnie dwa klucze jakie mam - i oba pasuja.

Sprawdzilem w pozostalych dwoch rowerach - tez pasuja.

--
TA

Data: 2012-05-27 11:59:43
Autor: ms.joda
klucze rowerowe
On 26 Maj, 15:14, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article
<8f66ef9a-8f9c-4c37-bc30-96ccbc87a...@j10g2000yqd.googlegroups.com>,

 Wilk <m-wo...@wp.pl> wrote:

> [...]
> często spotykane nakrętki, w nowszych rowerach z reguły już nie
> występują (bo są zastępowane śrubami na imbusy)

Co to za klucz? Mój nastawny za cholerę nie chce podejść (za
szeroki)...

Data: 2012-05-27 21:15:25
Autor: Titus Atomicus
klucze rowerowe
In article <1b1c3f63-1dea-43a5-b6da-8d21d6e8cf95@q2g2000vbv.googlegroups.com>,
 "ms.joda" <ms.joda@gmail.com> wrote:

> [...]
> In article

> A co do pedalow, odkrecam nastawnym...

Co to za klucz? Mój nastawny za cholerę nie chce podejść (za

No mowie, normalny. Klucz jak klucz. Tzw. angielski. A w zasadzie chinczyk. Sprawdzilem dwa z trzech jakie mam w domu i oba pasuja. --
TA

Data: 2012-05-26 15:14:56
Autor: Kazimierz Uromski
klucze rowerowe
On 26.05.2012 12:58, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
W moim zestawie kluczy rowerowych z Decathlona mam m.in. klucz 8+10 i
14+15.

8 i 10 to zamiennie wszelkie uchwyty na bidony pompki, klocki hamulcowe, błotniki, bagażniki, zabierak torpedo itd
14 - przednie koło, śruba od sztycy
15 - tylne i przednie koło, pedały

Do czego to sie moze przypadac, poza 10?
Rower trekkingowy, zadnych tarczowek ani innych dziwnych wynlazkow nie
mam.

Jeśli masz szybkozamykacze i wszystko na ampule to do niczego (:

Data: 2012-05-26 17:11:32
Autor: s_13
klucze rowerowe
a ja się podłączę... jakie imbusy (mile widziane przykładowe linki) do wszelkich śrubek na imbusy (większość mam takich), bo te marketowe, szczególnie małe rozmiary do niczego się nie nadają...

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-05-26 17:50:44
Autor: Titus Atomicus
klucze rowerowe
In article <jpqrr7$has$1@inews.gazeta.pl>, "s_13" <s_13@interia.pl> wrote:

a ja się podłączę... jakie imbusy (mile widziane przykładowe linki) do wszelkich śrubek na imbusy (większość mam takich), bo te marketowe, szczególnie małe rozmiary do niczego się nie nadają...

Ja mam do tego Crank Brothers MultiTools 17.

--
TA

Data: 2012-05-28 05:54:40
Autor: rmikke
klucze rowerowe
On Saturday, May 26, 2012 5:11:32 PM UTC+2, s_13 wrote:
a ja się podłączę... jakie imbusy (mile widziane przykładowe linki) do wszelkich śrubek na imbusy (większość mam takich), bo te marketowe, szczególnie małe rozmiary do niczego się nie nadają...

Dopiero co była dyskusja.
Wszystko powyżej imbusów na sprężynce z marketu powinno być dobre.. Ja mam jakieś Toya, czy tam Yato z dopiskiem Vanadium i żadnych problemów.

Data: 2012-05-26 20:56:20
Autor: PeJot
klucze rowerowe
W dniu 2012-05-26 12:58, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

14/15 np. do osi zwykłych piast przednich, 15 do pedałów. Jak widzisz, narzędzia "wszystko w jednym" ma nijaką funkcjonalność. O cenie i jakości, np. w porównaniu z markowymi inbusami litościwie nie wspomnę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-05-27 12:52:34
Autor: Titus Atomicus
klucze rowerowe
In article <jpr915$fna$1@inews.gazeta.pl>, PeJot <PeJot@mm.pl> wrote:

> [...]

14/15 np. do osi zwykłych piast przednich, 15 do pedałów. Jak widzisz, narzędzia "wszystko w jednym" ma nijaką funkcjonalność.

Jakie wszystkie w jednym?
Kupilem cala walizczke z zestawem narzedzi.
I dlaczefo twierdzisz ze maja niejaka funkcjonalnosc?

O cenie i jakości, np. w porównaniu z markowymi inbusami litościwie nie wspomnę.

E, ja nie narzekam.

--
TA

Data: 2012-05-27 14:13:04
Autor: PeJot
klucze rowerowe
W dniu 2012-05-27 12:52, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Jakie wszystkie w jednym?
Kupilem cala walizczke z zestawem narzedzi.

A pomyliło mi się  ze scyzorykiem

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-05-27 02:26:52
Autor: mihau
klucze rowerowe
On May 26, 1:58 pm, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

W moim zestawie kluczy rowerowych z Decathlona mam m.in. klucz 8+10 i
14+15.
Do czego to sie moze przypadac, poza 10?

Mocowanie błotnika. Tam idzie śruba z nakrętką, bo w ramie nie ma
gwintu. Śruba zazwyczaj M6, więc klucz chyba 8 (strzelam). Często też
się przydaje do bagażników.

14 to z kolei śruba trzymająca korby, przynajmniej w mocowaniu na
kwadrat. Ale musiałby to być wąski klucz nasadowy, żeby się zmieścił
do otworu.

15 to standardowy rozmiar do piast. Tylko że musiałby być płaski,
około 1mm. Do tego żeby skontrować nakrętki w piaście potrzebujesz
oczywiście dwóch niezależnych narzędzi (15+15, 15+17, 15+imbus, w
zależności od modelu) więc jeśli jest on zespolony na stałe z
pozostałymi kluczami to zapomnij ;)

--
Michał

Data: 2012-05-27 12:57:41
Autor: Titus Atomicus
klucze rowerowe
In article <753496c6-ef8e-4ed1-91a3-0e8f46167c83@c19g2000yqk.googlegroups.com>,
 mihau <michal.salaban@gmail.com> wrote:

> [...]

14 to z kolei śruba trzymająca korby, przynajmniej w mocowaniu na
kwadrat. Ale musiałby to być wąski klucz nasadowy, żeby się zmieścił
A, juz faktycznie znalazlem.
Dzieki.
Ale tylko w tylnym, bo z przodu mam juz 10 plus imbus.
Wymienie i tyl przy okazji i to juz chyba bedzie ostatnia srubka 8.

Ale zawsze woze nastawny...

--
TA

klucze rowerowe