koła 622x17 pod V-ki

Data: 2013-03-12 18:13:22
Autor: Paweł Olaszek
koła 622x17 pod V-ki
Chciałbym do unibike viper (28", A.D. 2007) założyć opony które poradzą sobie na piachu. Z wiadomych przyczyn wybór jest dość marny, ale opony 2" z roweru 29" powinny się zmieścić. Praktycznie jestem zdecydowany na Michelin XC A/T (takie- http://www.dynamo.com.pl/component/djcatalog2/item/52-opony/665-opna-michelin-xc-at-29x20).

Niestety moje obręcze raczej ich nie przyjmą- seryjne unibikowe vuelty w szosowym 622x13. Z tego co wyczytałem w tabelce zgodności micheliny wymagają obręczy min. 622x17. I tu pierwsze pytanie: na tych obręczach bezproblemowo 6tys km zrobiły opony z balonem 1.6", które też wymagają 622x17, więc może jest szansa że i 2" będzie ok?

Jeśli nie będzie ok, to chciałbym drugi komplet kół, i tu zestaw "drugich" pytań: z seryjnych kół byłem zadowolony, chciałbym nie gorsze. Optymalnie byłoby dla mnie kupić je gotowe, czy to realne i jakie koła powinienem wybrać? Jeśli na gotowce nie ma większych szans, to z jakich komponentów powinienem je złożyć?

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-03-12 19:55:32
Autor: ToMasz
koła 622x17 pod V-ki
W dniu 12.03.2013 18:13, Paweł Olaszek pisze:
1. marne szanse że do starego 28 wejdzie 29. najczęściej jest tak ciasno, że trze albo jest na styk
2. Są dość szerokie opony na 28.175, jutro mogę wystawić zdjęcia jak chcesz, ale to tanie bezfirmowe trwałe opony (40zł)
3. Do celów demonstracyjnych zamontowałem na szosowe felgi 26, ( ale nie wiem jakie szerokie, a raczej jakie wąskie, ) opony 2.35 i nic złego się nie stało. Napewno obręcze były dobrze chronione, ale ranty obręczy "atakowały" bok opony. jakby to była papierowa kenda, może by ja rozerwało. ale że to była grubogumowa rubena - nic złego się nie działo.

ToMasz

Data: 2013-03-12 21:46:10
Autor: Paweł Olaszek
koła 622x17 pod V-ki
W dniu 2013-03-12 19:55, ToMasz pisze:
W dniu 12.03.2013 18:13, Paweł Olaszek pisze:
1. marne szanse że do starego 28 wejdzie 29. najczęściej jest tak
ciasno, że trze albo jest na styk

Znam posiadacze tej ramy który kiedyś jeździł na tych oponach i był zadowolony, nie raportował też zapychania widelca błotem o czym wspominał przy innych gumach. W necie też można znaleźć pozytywne opinie jeżdżących na takich kołach w tej ramie. Z pomiarów na żywca wychodzi że na wysokości górnej krawędzi opony mam 64mm, co daje jakieś 6-7mm luzu na stronę. W rzeczywistości będzie więcej prześwitu, bo opona swoją szerokość maksymalną osiąga nieco niżej a tam widelec rozszerza się już u mnie odważnie.

2. Są dość szerokie opony na 28.175,

co oznacza ta liczba?

jutro mogę wystawić zdjęcia jak
chcesz, ale to tanie bezfirmowe trwałe opony (40zł)

Jeśli tylko radzą sobie dobrze na piasku, to super. Napis na oponie nie ma dla mnie znaczenia, jeśli będzie tańsza i lepsza. Ostatnio jeździłem na Schwalbe terra cruiser 700x40c (38x622), ale teraz priorytetem jest piach i szukam większego balonu.

[...]

no tak, ale co innego demonstracja, a co innego eksploatacja.
Pewnie stanie na tym, że kupię najpierw opony, założę na swoje obręcze i potestuję, no chyba że grozi to uszkodzeniem opon lub obręczy?
Tak czy inaczej chciałbym się przymierzyć do zmiany całych kół, bo docelowo chciałbym mieć dwa komplety, ale niestety nie mam za dużego pojęcia o tym niestety, a nie chciałbym ani kupić badziewia, ani przestrzelić z jakąś kosmiczną technologią. Wystarczą mi koła jakościowo podobne do tych które mam (wytrzymałe, sporo przejechały z sakwami i fotelikiem i nie było kłopotów), ewentualnie nieco lżejsze.

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-03-12 21:28:13
Autor: Krzyś Cierpiętnik
koła 622x17 pod V-ki
Paweł Olaszek wrote:

unibike viper (28", A.D. 2007)

[...]

Niestety moje obręcze raczej ich nie przyjmą- seryjne unibikowe vuelty
w szosowym 622x13.

622x13 fabrycznie w Unibike Viper brzmi kompletnie
nieprawdopodobnie. Google też nic o tym nie wie. Nie pomieszałeś czegoś?

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2013-03-12 22:03:46
Autor: Paweł Olaszek
koła 622x17 pod V-ki
W dniu 2013-03-12 21:28, Krzyś Cierpiętnik pisze:
622x13 fabrycznie w Unibike Viper brzmi kompletnie
nieprawdopodobnie. Google też nic o tym nie wie. Nie pomieszałeś czegoś?

Mnie też to zupełnie nie pasuje, ale zobacz zdjęcie w powiększeniu- https://picasaweb.google.com/lh/photo/3aB6HgtN5mk0Opxqi85dS9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

unibike wtedy składał rowery z czego popadło, wątpię by były dwa takie same. Mnie się np trafiła kaseta sram, drugiego takiego też chyba google nie zna ;-)

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-03-12 21:51:04
Autor: JDX
koła 622x17 pod V-ki
On 2013-03-12 18:13, Paweł Olaszek wrote:
[...]
Niestety moje obręcze raczej ich nie przyjmą- seryjne unibikowe vuelty w
szosowym 622x13.
Tak jak ktoś już to zauważył, trochę dziwna szerokość do tego typu
pojazdu. We współczesnym Viper-ze siedzą obręcze 19mm.

[...]
Cytat z http://tnij.org/uw3y :
"Since 2006, the combination of extra wide tires and narrow 17C and
19C rims is officially approved by ETRTO. This just caught up with
reality, because this combination has already been an every day
occurance in MTBs and Balloonbikes for many years and has not
caused any problems."

Z kolei wg. http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html dla opony
50-622 potrzeba obręczy aż 21mm i ja z moim skromnym doświadczeniem
przychylam się do tej opinii. IMO standardowe 19mm powinno być już OK.

Data: 2013-03-12 22:21:54
Autor: Paweł Olaszek
koła 622x17 pod V-ki
W dniu 2013-03-12 21:51, JDX pisze:
On 2013-03-12 18:13, Paweł Olaszek wrote:
[...]
[...]

Wyżej dałem zdjęcie, napis w połowie starty, ale to raczej nic innego niż 13 nie będzie. Zmierzyłem właśnie na zewnątrz, w najszerszym miejscu obręczy mam 20,35mm, więc na 19 w środku to nie wyciągnie.

Z kolei wg. http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html dla opony
50-622 potrzeba obręczy aż 21mm i ja z moim skromnym doświadczeniem
przychylam się do tej opinii. IMO standardowe 19mm powinno być już OK.

Jak trzeba to trzeba, mogę wziąć i 19-tki, tylko jakie droga redakcjo?

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-03-13 08:05:55
Autor: qrt
koła 622x17 pod V-ki
Paweł Olaszek <olaszek.grupy@gmail.com> Wrote in message:
[...]

obręczami bym się nie przejmował. viper nie miał szosowych obręczy
 a zwykle trekingowe wiec nie powinno być problemu.

ale myk jest nieco inny. Michelin XC typ taki dość duży balon.
 czÄ™sto wiekszy niż 2.1 innych poroducentow. może siÄ™ nie zmieÅ›cić
 ci w ramÄ™ i widelec.

inna sprawa ze Michelin XC to bardzo fajna opona ale na piach
 lepsze by byÅ‚o cos o drobniejszym bierzniku. -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://www.piaohong.tk/newsgroup

Data: 2013-03-25 11:01:03
Autor: Paweł Olaszek
koła 622x17 pod V-ki
W dniu 2013-03-13 08:05, qrt pisze:
obręczami bym się nie przejmował. viper nie miał szosowych obręczy
  a zwykle trekingowe wiec nie powinno być problemu.

Nie ma takiego miasta Londyn. Jest Lądek, Lądek Zdrój...
Mój viper miał 622x13 i obaj musimy z tym teraz żyć ;-)

ale myk jest nieco inny. Michelin XC typ taki dość duży balon.
  czÄ™sto wiekszy niż 2.1 innych poroducentow. może siÄ™ nie zmieÅ›cić
  ci w ramÄ™ i widelec.

Jak pisałem na wstępie- ta opona w tę ramę wejdzie, bo sprawdzone w naturze.

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-03-26 14:20:06
Autor: Kuba Abuk
ko³a 622x17 pod V-ki
W dniu ¶roda, 13 marca 2013 08:05:55 UTC+1 u¿ytkownik qrt napisa³:
Pawe³ Olaszek <olaszek.grupy[at]gmail.com> Wrote in message:

>  Praktycznie jestem zdecydowany na > Michelin XC A/T (takie- > http://www.dynamo.com.pl/component/djcatalog2/item/52-opony/665-opna-michelin-xc-at-29x20).

inna sprawa ze Michelin XC to bardzo fajna opona ale na piach

 lepsze by by³o cos o drobniejszym bierzniku.

XC A/T (26") to opony nieobliczalne na mokrym. Dodatkowo koszmarne opory na twardym nie s± absolutnie rekompensowane przez w±tpliwe zyski w trakcji w terenie. Poza tym bucz± na asfalcie jak rój szerszeni... Nie wiem jak z dostêpno¶ci± 29", ale wybra³bym na ty³ genialnego Maxxisa Crossmarka (je¶li teren ³atwiejszy, to i na przód równie¿) lub Kendê SBE, a na przód Rocket Rona lub przedniego IRC Mythosa.

Zdravim,
Kuba

Data: 2013-03-26 23:52:45
Autor: Pawe³ Olaszek
ko³a 622x17 pod V-ki
W dniu 2013-03-26 22:20, Kuba Abuk pisze:
wybra³bym na ty³ genialnego Maxxisa Crossmarka (je¶li teren ³atwiejszy, to i na przód równie¿)

zastanawia³em siê nad maxxisem, tyle ¿e on siê ponoæ mocno zapycha b³otem, a mój rower to jednak cross i nie ma z ty³u za du¿o miejsca (bêdzie z 5-6mm na stronê). Z drugiej strony mogê tê oponê potestowaæ z ty³u, jak bêd± k³opoty to j± dam na przód a z ty³u za³o¿ê co¶ wê¿szego. Dziêki za pomys³.

--
pozdrawiam,
Pawe³

Data: 2013-03-26 19:58:24
Autor: Paweł Olaszek
koła 622x17 pod V-ki
W dniu 2013-03-12 18:13, Paweł Olaszek pisze:
Praktycznie jestem zdecydowany na
Michelin XC A/T (takie-
http://www.dynamo.com.pl/component/djcatalog2/item/52-opony/665-opna-michelin-xc-at-29x20).

wygooglałem coś takiego:
obręcz alexrims dh19
piasty novatec np. NT-802SB, NT-751SB
szprychy...

na allegro jest taki zestaw ze zwykłymi nierdzewkami cnspoke za 400zł,
czy ten zestaw jest ok przy typowo turystycznym zastosowaniu z sakwami i/lub fotelikiem?

aukcja- http://allegro.pl/kpl-kol-28-mocne-alexrims-dh19-novatec-czarne-i3092472772.html

--
pozdrawiam,
Paweł