kobe lider drużyny

Data: 2011-04-28 21:27:04
Autor: Rasheed
kobe lider drużyny
ciekawa statystyka: http://img860.imageshack.us/img860/287/kobex.jpg

pozdro
Rasheed

Data: 2011-04-28 22:06:52
Autor: grzeda
kobe lider drużyny
W dniu 2011-04-28 21:27, Rasheed pisze:
ciekawa statystyka:
http://img860.imageshack.us/img860/287/kobex.jpg

Zgaduje, ze te 15-0 to z leszczami, gdzie Kobe gral malo i inni sie mogli wykazac;)

pozdr
PG

Data: 2011-04-28 22:15:04
Autor: Tomasz Radko
kobe lider drużyny
W dniu 2011-04-28 21:27, Rasheed pisze:
ciekawa statystyka: http://img860.imageshack.us/img860/287/kobex.jpg

Znana sprawa. Siłą Lakers jest trio podkoszowe. Żaden inny zespół nie ma
takiej rotacji: Bynum/Gasol/Odom - wszyscy grają na poziomie All Stars.
Jeżeli dużo rzuca Bryant, to siłą rzeczy mniej rzutów idzie spod kosza.
A BGO są od Bryanta efektywniejsi:
Bynum ma TS% .606, Gasol  i Odom po .589, Bryant .548 (i tak dobrze jak
na gracza obwodowego). Jak ktoś woli OffRtg, proszę bardzo:
Gasol 123 (bo TOV% tylko 9.8%)
Bynum 121
Odom 118
Bryant 111

Bryant poza FGA zużywa też possessions przy pomocy FTA i TO. Lakers mają
pace 85.9, Bryant USG% 35%, czyli średnio w meczu zużywa 30 possessions.
FGA ma średnio 20, czyli tak na oko wzrost FGA do 25 powoduje wzrost
zużytych possessions o co najmniej pięć, pewnie trochę więcej. Ale
przyjmijmy, że pięć.

Jeżeli weźmiemy pięć possessions BGO i damy je Bryantowi, to OffRtg
Lakers powinien spaść mniej więcej o 0.5. Jeżeli dodatkowo uwzględnić,
że OffRtg gracza jest odwrotnie proporcjonalny do USG%, to koszt bęzie
jeszcze wyższy.

Po prostu i naturalnie: im więcej rzuca Bryant, tym mniej groźnym
zespołem są Lakers. Oczywiście, w pewnych granicach - ale nie sądzę, aby
miało sens rozpatrywanie meczów, w których Bryant ma USG%, powiedzmy,
10%. Choćby ze względu na niską frekwencyjność takich przypadków.

Data: 2011-04-28 22:15:53
Autor: Tomasz Radko
kobe lider drużyny
W dniu 2011-04-28 22:15, Tomasz Radko pisze:

[...]

Przepraszam, że pominąłem w analizie liderszip, hot hęd i momętum. W
przyszłości postaram się poprawić.

Data: 2011-04-29 04:51:31
Autor: Leszczur
kobe lider drużyny
On 28 Kwi, 22:15, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
> [...]

> 10%. Choćby ze względu na niską frekwencyjność takich przypadków.

Przepraszam, że pominąłem w analizie liderszip, hot hęd i momętum. W

Jest jeszcze jedna mała sprawa. Takie indywidualne statystyki pewnie
mają duże znaczenie w sezonie zasadniczym. W playoffs moze nie sa
bezuzyteczne, ale ich przydatność jest wielokrotnie mniejsza, bo
wzrasta znaczenie konkretnych matchupów.
Wystarczy spytać Howarda, któremu ORtg, WS48, Usg% i PER w porównaniu
w r-s nieznacznie wzrosły, ale nie na tyle, zeby oszczędzić wczesnych
wakacji.

BTW - ORtg Paula w serii za LAL = 126 i wydaje sie być świetnym
wynikiem, a okazuje się, ze nie jest nawet w Top10 wśród zawodników
grających przynajmniej 20 mpg w pierwszej rundzie.
Ba - nie było nawet najwyższym wynikiem wśród rozgrywających w tej
serii! Słowem Lakers stoją na...../werble/...Fishu! ORtg=128. I niech
się schowają Koby, Gasole i Bynumy!
Wszystkie piłki w R2 idą do Fisha!

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-04-29 13:59:01
Autor: Tomasz Radko
kobe lider drużyny
W dniu 2011-04-29 13:51, Leszczur pisze:

Ba - nie było nawet najwyższym wynikiem wśród rozgrywających w tej
serii! Słowem Lakers stoją na...../werble/...Fishu! ORtg=128. I niech
się schowają Koby, Gasole i Bynumy!
Wszystkie piłki w R2 idą do Fisha!

USG% 12%.

A tak poważnie - kiedyś dyskutowano, czy Bryant jest w stanie wygrać
tytuł mistrzowski bez Shaqa. Było to błędne pytanie. Czy potrafi wygrac
bez Fishera!

Data: 2011-04-29 06:38:40
Autor: Leszczur
kobe lider drużyny
On 29 Kwi, 13:59, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
> [...]

> Ba - nie było nawet najwyższym wynikiem wśród rozgrywających w tej
> serii! Słowem Lakers stoją na...../werble/...Fishu! ORtg=128. I niech

No właśnie mówię!

A tak poważnie - kiedyś dyskutowano, czy Bryant jest w stanie wygrać
tytuł mistrzowski bez Shaqa. Było to błędne pytanie. Czy potrafi wygrac
bez Fishera!

To proste - nie potrafi. Fish do HoF!

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-04-29 10:34:39
Autor: Budzik
kobe lider drużyny
Osobnik posiadający mail trad@interia.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

czy zmiana stylu gry polegajaca na tym, ze wiecej beda musieli grac wysocy nie wplynie na spadek ich efektywnosci?
Np Bynum. Czesto dostaje podanie i wkłada piłke do kosza.
Gdyby wiecej akcji musiałby grał 1 na 1 - jego wyniki wygladałyby chba trochę inaczej?

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2011-04-29 04:12:37
Autor: Leszczur
kobe lider drużyny
On 29 Kwi, 12:34, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:
Osobnik posiadający mail t...@interia.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
> Bryant 111

czy zmiana stylu gry polegajaca na tym, ze wiecej beda musieli grac wysocy

Jeżeli Lakers będą poprawnie grać trójkąty? Nie sądzę.
Jest jeden szczegół - opłaca się zwiększać Usg% wysokich, którzy
trafiają osobiste. Bynum w tym aspekcie nie błyszczy (FT w r-s 66%).
Przy podobnym ORtg bardziej opłaca się grać na Gasola - o ile
dramatycznie nie zwiększy to jego TOV%. Ale mnie jest wszystko jedno
czy rzuty Kobe pójdą do Bynuma czy Gasola. Byle poszły.

Np Bynum. Czesto dostaje podanie i wkłada piłke do kosza.
Gdyby wiecej akcji musiałby grał 1 na 1 - jego wyniki wygladałyby chba
trochę inaczej?

Mozliwe. Pytanie brzmi - jak zmniejszenie przydziału rzutów wpłynie na
efektywność Kobe, bo zgodnie z tą logiką powinno ją zwiekszyć.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-04-29 13:27:52
Autor: Tomasz Radko
kobe lider drużyny
W dniu 2011-04-29 12:34, Budzik pisze:
[...]

Wpłynie. Dlatego efekt mocniej widać wtedy, gdy Bryant zdecydowanie
przesadza z USG% (tzn. "przejmuje ciężar gry"). Jest gdzieś optimum, ale
dopóki OffRtg podkoszowych jest sporo powyżej Bryanta, to
najprawdopodobniej rzucają oni za mało, a Bryant za dużo.

Np Bynum. Czesto dostaje podanie i wkłada piłke do kosza.
Gdyby wiecej akcji musiałby grał 1 na 1 - jego wyniki wygladałyby chba trochę inaczej?

Tak, oczywiście. Dlatego nie postukuję, żeby _wszystkie_ rzuty Lakers
oddawali BGO.

Data: 2011-04-29 04:53:32
Autor: Leszczur
kobe lider drużyny
On 29 Kwi, 13:27, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:

> [...]

> trochę inaczej?

Tak, oczywiście. Dlatego nie postukuję, żeby _wszystkie_ rzuty Lakers

Oczywiscie. Wszak póki co MVP Lakers jest Derek Fisher. Rola Kobe
powinna sie sprowadzać do wspierania Fisha i uzupełniania tam gdzie
BGO nie wyrabiają na zakrętach.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-05-03 14:20:39
Autor: Tomasz Radko
kobe lider drużyny
W dniu 2011-04-28 21:27, Rasheed pisze:
ciekawa statystyka: http://img860.imageshack.us/img860/287/kobex.jpg

pozdro
Rasheed

29 rzutów - 0:1.

Data: 2011-05-03 05:31:49
Autor: Leszczur
kobe lider drużyny
On 3 Maj, 14:20, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
W dniu 2011-04-28 21:27, Rasheed pisze:

> ciekawa statystyka:

>http://img860.imageshack.us/img860/287/kobex.jpg

> pozdro
> Rasheed

29 rzutów - 0:1.

Ale przy 50% skuteczności. Akurat w tym meczu lepiej było, żeby rzucal
on niż Bynum czy Artest.

Pozdro

L'e-szczur

kobe lider drużyny