[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.

Data: 2011-04-20 22:56:59
Autor: Michał Gut
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,9467931,Dwa_pociagi_uderzyly_w_samochod.html
Kobieta kierująca audi wjechała na tory zamknięte półrogatkami. W samochód uderzył pociąg towarowy, audi zostało odrzucone na drugi pas torów, wtedy na samochód najechał pociąg InterCity. - Kierująca samochodem zginęła na miejscu

powiedzcie mi co kieruje osobami omijajacymi polzapory? jakim tepakiem trzeba byc?
ja ominalem raz rogatki ale zanim to zrobilem, wylazlem z samochodu, wlazlem na srodek torow i wypatrywalem swiatelek z dobre pol minuty. dopiero jak sie upewnilem to ominalem jednoczesnie sprawdzajac ponownie podczas przejezdzania czy znaniecka mi cos sie nie pojawilo na torach. rogatki byly uszkodzone i stalem kilka minut - gwoli wyjasnienia.

--
-- -- -- -- -- sirapacz -- -- -- -- -- -- -
Zdeklarowany fiaciarz:)

Data: 2011-04-20 21:03:36
Autor: to
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
begin Michał Gut
[...]

W jakim celu wypatrywałeś pociągu przez pół minuty stojąc na środku torów?

Data: 2011-04-21 00:05:01
Autor: Michał Gut
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
W jakim celu wypatrywałeś pociągu przez pół minuty stojąc na środku torów?

bo byla noc, wiedzialem ze czeka mnie objezdzanie polzapor a ze ja z tych paranoicznych to sprawdzalem bardzo dokladnie czy moge objechac a poza tym jak jest fefnascie swiatelek trzeba rozroznic ktore stoja a ktore sie ruszaja
moja matka i brat kiedys by zostali zdjeci na niestrzezonym przejezdzie 2 dekady temu (fart).

Data: 2011-04-21 00:31:09
Autor: to
[...]

Hm... to jak odróşniasz auta z przeciwka od latarni i sygnalizacji? ;)

Data: 2011-04-21 10:52:11
Autor: Michał Gut
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
Hm... to jak odróşniasz auta z przeciwka od latarni i sygnalizacji? ;)
tamto miejsce jest charakterystyczne (ulica patriotow w warszawie). sa 2 jezdnie a po srodku szeroki pas zieleni i tory. do odroznienia sa swiatla budynkow i skrzyzowania od swiatel zblizajacej sie ciuchci

Data: 2011-04-20 23:02:47
Autor: J.F.
On Wed, 20 Apr 2011 22:56:59 +0200,  Michał Gut wrote:
[...]

Calkiem odwrotnie - rozsadnym trzeba byc, tepaki czekaja pare minut
nie wiadomo na co :-)

[...]

Z samochodu nie bylo wystarczajacej widocznosci ? W koncu to nie
Francja, ile pociag moze miec - 40m/s ? J.

Data: 2011-04-21 00:02:29
Autor: Michał Gut
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
Z samochodu nie bylo wystarczajacej widocznosci ? W koncu to nie
Francja, ile pociag moze miec - 40m/s ?
w tym miejscu nie bo chgoc tory proste na 1-2km w jedna i 1km w druga to krzaki sa w poblizu rogatek

Data: 2011-04-21 01:05:52
Autor: tadek
> [...]

>uszkodzone i stalem kilka minut - gwoli wyjasnienia.

Z samochodu nie bylo wystarczajacej widocznosci ? W koncu to nie

a wiesz jaką drogę hamowania ma pociąg? Odpowiem Ci że wynosi ona
kilkaset metrów  800 i więcej zależy od prędkości oczywiście. Dla 40m/
s będzie znacznie dłuższa. Wyobraź sobie że ludzie z workiem
plastykowym będą szli wzdłuż torów i na przestrzeni kilometra zbierali
Twoje rozrzucone bebechy

Data: 2011-04-21 12:22:52
Autor: LEPEK
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
W dniu 2011-04-21 10:05, tadek pisze:

Chodziło raczej o to, z jak daleka można go zauważyć, a nie czy zdąży wyhamować...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-04-21 09:29:05
Autor: Piotr
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał

Calkiem odwrotnie - rozsadnym trzeba byc, tepaki czekaja pare minut
nie wiadomo na co :-)

Jestes kolejnym interenetowym idiota. Mam nadzieje, ze nigdy cie
czlowieczku nie spotkam na drodze. A jak spotkam to tym gorzej
dla ciebie...

Data: 2011-04-21 10:02:42
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Piotr" <piotr@wp.pl> napisał w wiadomości news:4dafdd79$0$2442$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tylko uważaj, bo jak J.F. wyjmie emotikonkę, to zabije cię śmiechem....

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-04-20 23:09:06
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:ionhap$gdo$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Ta pani właśnie wygrała nagrodę Darwina.

kml

Data: 2011-04-20 23:10:11
Autor: JK
W dniu 2011-04-20 22:56, Michał Gut pisze:
[...]

Upośledzona pula genowa.

JK

Data: 2011-04-20 23:45:06
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Omijanie, omijaniem, ale jak już się robi coś takiego, to opuszczone półzapory powinny być sygnałem żeby się przynajmniej rozejrzeć. W którąkolwiek ze stron.

Prawda jest taka, że ludzie czasem robią przedziwne rzeczy. Chwila jakiegoś zamyślenia, wyłączenia i pół biedy jak się komuś wtedy przypali jedzenie na patelni, a gorzej jak wywinie taki numer.

Data: 2011-04-21 00:06:45
Autor: Michał Gut
[...]

no co jak co, ale ominiecie zapor wymaga conajmniej ich zauwazenia a oprocz tego podjecia decyzji o omijaniu. to nie jazda po znanej na pamiec trasie gdzie wsiadasz i przy wysiadaniu uswiadamiasz sobie ze nie pamietasz trasy jaka porzejechales.

Data: 2011-04-21 00:11:57
Autor: Grejon
W dniu 2011-04-21 00:06, Michał Gut pisze:

[...]

Ja kiedys o mało nie wjechałem na pełnym gazie na niestrzeżony przejazd kolejowy i nie dlatego, że go nie zauważyłem - wiedziałem, że tam jest bo to trasa, którą jeżdżę min. raz w miesiącu, co więcej widziałem jebitnie czerwony znak STOP. Po prostu coś mnie zaćmiło i myślałem że jestem 200 m dalej na skrzyżowaniu, na którym mam pierwszeństwo.

PS. Tak, wiem, powinienem teraz oprawić PJ w szklaną ramkę i na ścianie powiesić.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-21 10:57:52
Autor: Michał Gut
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
gapiostwo z pj nie ma nic wspolnego - po prostu miales zacme umyslowa:)

Data: 2011-04-21 12:18:54
Autor: Grejon
W dniu 2011-04-21 10:57, Michał Gut pisze:
gapiostwo z pj nie ma nic wspolnego - po prostu miales zacme umyslowa:)

Po prostu dopadł mnie syndrom "ostatniego kilometra" :)

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-21 21:11:09
Autor: Shrek
W dniu 2011-04-21 00:11, Grejon pisze:

[...]

Tak, ale mimo wszystko to co innego niż ominięcie rogatek. Sytuacja byłaby porównywalna do twojej, gdyby je z gapiostwa staranowała. Skoro je omijała, to raczej świadomie. Odruchowo i automatycznie to można robić rzeczy do których przywykłeś i masz obcykane. Omijanie półzapór raczej do takich nie należy;)

Shrek.

Data: 2011-04-22 09:02:35
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Shrek" <lskorupka@wirtualna> napisał w wiadomości news:4db08151$1news.home.net.pl...
[...]

Wystarczy uważać, że ograniczenia na drogach są dla debili.
"Czerwone" na skrzyżowaniu, ograniczenie prędkości
i półrogatki. Jak omijanie takich zapór jest nagminne
można zobaczyć w TV,  Internecie i w życiu. podejrzewam więc,
 że to zdarzenie było związane z "rutyną".

Artur(m)

Data: 2011-04-22 15:59:27
Autor: Shrek
W dniu 2011-04-22 09:02, Artur(m) pisze:

[...]

IMHO raczej z rutyną rozumianą jako "zawsze sie udawało" a nie 8h za kółkiem i jadę "na automacie". IMHO zrobiła to świadomie. Z jazdy "na automacie" to można światło przejechać, znaku nie zarejestrować. Ale jak fizycznie coś ci masz na drodze to się zawsze budzisz, przynajmniej ja. Zdarza się, że jakby mnie ktoś w długiej trasie zapytał co było przez ostatnie 10km to mógłbym nie pamiętać, ale wszystkie sytuacje typu ktoś mi drogę zajechał momentalnie mnie wybudzają z transu - rogatka fizycznie blokowała jej drogę - nie ma szans, żeby zrobiła to mimowolnie.

Shrek.

Data: 2011-04-22 17:13:51
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 22 Apr 2011 09:02:35 +0200, Artur(m) napisał(a):

Wystarczy uważać, że ograniczenia na drogach są dla debili.

Nie dla. a przez. Przez debili stawiane. --
     ___________ (R)

Data: 2011-04-26 08:48:47
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3QGL7j$0FXmike.oldfield.org.pl...
Dnia Fri, 22 Apr 2011 09:02:35 +0200, Artur(m) napisał(a):

Wystarczy uważać, że ograniczenia na drogach są dla debili.

Nie dla. a przez. Przez debili stawiane.

Ale nie o tym mówimy.
Temat poruszany nagminnie w każdym wątku,
 więc po co i tu?

Artur(m)

Data: 2011-04-21 14:22:52
Autor: Excite
W dniu 2011-04-20 23:45, Tomasz Pyra pisze:
Omijanie, omijaniem, ale jak już się robi coś takiego, to opuszczone
półzapory powinny być sygnałem żeby się przynajmniej rozejrzeć. W
którąkolwiek ze stron.

Instruktorzy nauki jazdy znają taki problem który objawia się tym że spora część ludzi chcąc sprawdzić czy nie nadjeżdża pociąg/tramwaj albo wjeżdża na tory i dopiero wtedy sprawdza czy coś nie jedzie albo dojeżdża bezpośrednio do szyn zanim zacznie się rozglądać. Takim samym problemem jest rozglądanie się tylko dla formalności, jak nic nie jedzie to wyjdzie że się rozglądnął i przejechał. Jak coś jedzie to i tak nie zdąży zatrzymać się w odpowiedniej odległości od torów. Ot taka ludzka głupota która jest bardzo powszechna.

Data: 2011-04-21 18:49:06
Autor: Krzysztof Waszkiewicz
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
W artykule <4daf53df$0$2457$65785112@news.neostrada.pl>
Tomasz Pyra napisał(a):

Omijanie, omijaniem, ale jak już się robi coś takiego, to opuszczone półzapory powinny być sygnałem żeby się przynajmniej rozejrzeć. W którąkolwiek ze stron.

Opuszczona polzapora oznacza zazwyczaj, ze w ciagu 30 sekund na
przejezdzie bedzie pociag.

Zdravim!

--
Krzysztof Waszkiewicz  GG://3721721 KF: http://iwan.eu07.pl/Score
tel PL: +48664435528 CZ: +420774038383 ** JID://iwan.eu@gmail.com

Data: 2011-04-21 22:56:00
Autor: Tomasz Pyra
Tomasz Pyra napisał(a):

[...]

Inna sprawa, że gdyby to było 30 sekund to nikt by półzapór nie objeżdżał.
Problemem jest to, że są przejazdy gdzie półzapory oznaczają że pociąg będzie np. za 10 minut i na takich przejazdach miejscowi masowo półzapory objeżdżają.

Data: 2011-04-22 07:05:58
Autor: Krzysztof Waszkiewicz
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
W artykule <4db099dd$0$2484$65785112@news.neostrada.pl>
Tomasz Pyra napisał(a):

[...]

Mozesz mi podac jeden przyklad takiego przejazdu?

Zdravim!

Data: 2011-04-22 10:45:14
Autor: Michał Gut
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
będzie np. za 10 minut i na takich przejazdach miejscowi masowo
półzapory objeżdżają.

Mozesz mi podac jeden przyklad takiego przejazdu?

na drodze pomiedzy Łodzią a gierkówką (nie pamietam numeru) jest przejazd jeden charakterystyczny, gdzie jest droznik i zdazalo sie ze stoi sie tam po 5 minut. albo ja mam tam pecha albo nie wiem bo na powiedzmy 20 przejazdów stałem połowe

Data: 2011-04-23 20:31:08
Autor: Krzysztof Waszkiewicz
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
W artykule <iorf6o$k4n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Michał Gut napisał(a):

[...]

Jezeli jest droznik to nie ma polzapor ktore mozna ominac. To sa przejazdy roznych kategorii. Ja pisalem o B (automat).

Zdravim!

Data: 2011-04-22 20:36:47
Autor: Tomasz Pyra
Tomasz Pyra napisał(a):

[...]

A stałem na takim gdzieś w okolicy Włocławka.
Na CB mówili że zawsze się tyle stoi jak powoli jedzie towarowy, bo czujniki są bardzo daleko od przejazdu.

Data: 2011-04-23 20:24:37
Autor: Krzysztof Waszkiewicz
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
W artykule <4db1cabb$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
Tomasz Pyra napisał(a):

A stałem na takim gdzieś w okolicy Włocławka.
Na CB mówili że zawsze się tyle stoi jak powoli jedzie towarowy, bo czujniki są bardzo daleko od przejazdu.

Jadac 20km/h w 10 minut pociag przejedzie ponad 3km. To rzeczywiscie
musi byc  bardzo daleko, bo na tej linii nie kojarze odcinka z
ograniczeniem do 20km/h :)

Zdravim!

Data: 2011-04-21 09:31:38
Autor: Piotr
[...]

Jakim tepakiem? Pewnie duzym tepakiem.

Ale wystarczy popatrzec na debili drogowych. Pedza przez miasto 100 km/h
Wyprzedzaja na podwojnej ciaglej, a potem widzi ich sie w rowach.

Mysla, ze sa swietnymi kierowcami, a nieustanie gniota pedal hamulca, bo
nie potrafia hamowac biegami - nie potrafia normalnie jezdzic.
Sa kierowcami amatorami, bez wyobrazni, bez mozgu.

Data: 2011-04-21 09:45:18
Autor: Marcin N
Użytkownik "Piotr"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4dafdd79$1$2442$65785112@news.neostrada.pl...

Mysla, ze sa swietnymi kierowcami, a nieustanie gniota pedal hamulca, bo
nie potrafia hamowac biegami - nie potrafia normalnie jezdzic.
Sa kierowcami amatorami, bez wyobrazni, bez mozgu.

=================

Myślisz, że Hołowczyc i Kubica są amatorami, bo używają hamulca?

Data: 2011-04-21 11:04:22
Autor: Andrzej Ława
W dniu 21.04.2011 09:45, Marcin N pisze:

Myślisz, że Hołowczyc i Kubica są amatorami, bo używają hamulca?

Jazda rajdowa a jazda po drogach publicznych to dwie różne rzeczy.

W pierwszym przypadku priorytetem jest czas przejazdu, w drugim - (w
kolejności): bezpieczeństwo, ekonomia i maksymalna przepustowość.

Płynna jazda bardzo temu sprzyja. Nerwowa, z ciągłym przyśpieszaniem i
ostrym hamowaniem - zdecydowanie nie.

Data: 2011-04-21 15:19:42
Autor: Sebastian Kaliszewski
Andrzej Ława wrote:
[...]

To jest priorytet przy projektowaniu sieci drogowej. Indywidualne priorytety bywają mocno różne, zależne od kierowcy, chwili, celu jazdy, itd. Ale nieomal zawsze przepustowość jest na miejscu odleglejszym niż czas przejazdu.

Płynna jazda bardzo temu sprzyja. Nerwowa, z ciągłym przyśpieszaniem i
ostrym hamowaniem - zdecydowanie nie.

Zależy gdzie i kiedy. Na drodze zatłoczonej owszem choć nie zawsze (np. wystarczy odpowiedio durnowato ustawiona sygnalizacja by opłacało się np. cisnąć ile da aby nie zgubić "zielonej fali"), na pustej -- nie koniecznie.

pzdr
\SK

Data: 2011-04-21 10:55:40
Autor: Michał Gut
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
Ale wystarczy popatrzec na debili drogowych. Pedza przez miasto 100 km/h
Wyprzedzaja na podwojnej ciaglej, a potem widzi ich sie w rowach.

ale statystycznie jakie jest prawdopodobienstwo przejechania bezpiecznie przez zamkniete zapory z powodu nadjezdzajacego pociagu a jakie z powodu nadmiernej predkosci - nawet zapierdzielania 130kmph w miescie?

przejezdzajac zapory masz prawie 100% pewnosci ze cie maznie solidnie.
i o to mi chodzi... to czyste samobojstwo.
no wlasnie.. moze to faktycznie jeszcze samobojstwo moglo byc

Data: 2011-04-21 04:49:50
Autor: WS
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
On 21 Kwi, 10:55, Michał Gut
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:

przejezdzajac zapory masz prawie 100% pewnosci ze cie maznie solidnie.
i o to mi chodzi... to czyste samobojstwo.

e... to bzura jakas...
Pociag nie jest w stanie szybko zahamowac, ale tez nie ma szans nagle
przyspieszyc...
Biorac pod uwage, ze sporo takich przejazdu jest w miejscach, gdzie
pociagi nie jada wiecej niz 50km/h, jest jeden tor i jest dobra
widocznosc - jest to bezpieczniejsze niz przejechanie wiekszego
skrzyzowania...
Nawet widzac pociag kilkaset metrow dalej ryzyko jest praktycznie
zerowe - jak sie samochod zepsuje na srodku jest sporo czasu, zeby
wysiasc (bo pociag 100% w samochod przywali ;) )

WS

Data: 2011-04-21 18:47:11
Autor: Krzysztof Waszkiewicz
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
W artykule <5facae19-75a9-4965-92ba-b9d1e427df8c@h9g2000pre.googlegroups.com>
WS napisał(a):

[...]

I oczywiscie masz biezacy SRJ i WOS pod reka? Jestes pewny, ze nic nie
pojedzie szybciej niz te 50?

Nawet widzac pociag kilkaset metrow dalej ryzyko jest praktycznie
zerowe - jak sie samochod zepsuje na srodku jest sporo czasu, zeby
wysiasc (bo pociag 100% w samochod przywali ;) )

Skad wiesz, z jaka predkoscia nadjedzie pociag?
Oj widzialem juz takich kombinatorow mocno obsranych bo ledwo uszli
z zyciem.
Przy nowoczesnej SSP masz kilkadziesiat sekund od wzbudzenia czujnika
torowego do miniecia przejazdu. Czy nie mozna tyle poczekac?

Polrogatka jest po to, zeby mozna bylo opuscic przejazd, a nie po to,
zeby ja omijac. Czerwone swiatlo oznacza bezwzgledny nakaz zatrzymania.

Przy 160km/h 100m pociag przejezdza w 2,25s. W 12s robisz ponad pol km.

Spojrzmy na przyklad:
http://www.youtube.com/watch?v=Mdf9LlrdtHY
Gosc zjechal z przejazdu w 7s, a juz 10s pozniej byl na nim pociag (w
tym miejscu v=120km/h). Ty chcialbys zdazyc wysiasc z samochodu gdyby
Ci auto stanelo w osi toru po ktorym jedzie pociag?

Inny przyklad:
http://www.youtube.com/watch?v=tijB2hoPT_8
sygnalizacja zaczyna dzialac w 5 s,
8 s pozniej zamykaja sie rogatki na wjezdzie na przejazd,
14 s pozniej zamykaja sie rogatki na zjezdzie z przejazdu. Ten czas nie
jest przeznaczony na ominiecie zamknietych rogatek, tylko na zjazd z
przejazdu pojazdow, ktore zaczely na niego wjezdzac przed zapaleniem
sie czerwonego swiatla (w 5s).
Pociag wjezdza na przejazd 40 s po wzbudzeniu SSP.
To jest strasznie malo czasu.

Wracajac do tematu - pociag towarowy jechal zapewne 80km/h, EIC
160km/h. Pani ocenila odleglosc i wyszlo jej, ze jest "bezpiecznie".
Efekt znamy.

Zdravim!

Data: 2011-04-21 13:49:42
Autor: WS
On 21 Kwi, 20:47, Krzysztof Waszkiewicz <i...@eu07.pl> wrote:

I oczywiscie masz biezacy SRJ i WOS pod reka? Jestes pewny, ze nic nie
pojedzie szybciej niz te 50?

....a jak glowna jedzie TIR to czekasz ile?  Masz jakies extra dane jak
bedzie jechal? Widzisz, ze zdazysz, to zapewne jedziesz...
Czy sie to komus podoba, czy nie ;) pociag jest chyba najbardziej
przewidywalnym pojazdem. Nawet bardziej niz stojacy na poboczu
samochod, ktory niespodziewanie moze ruszyc, lub ktos np. otworzy
drzwi bez patrzenia w lusterko...

WS

Data: 2011-04-21 23:09:33
Autor: jarek d.
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.

Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:aeabcd52-3380-48a9-ae7a-1acd57ed2cber23g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

Hmmm... psychiatra nie jestem, ale to chyba jakies wypieranie...
Dwa (sic!) pociagi rozsmarowaly auto na przejezdzie, a grupowi miszcze teoretyzuja o przewidywalnosci pociagu.

"Otwarte drzwi bez patrzenia w lusterko"... Analogia po ch..u
Z takim podejsciem - Darwin czeka, Panowie.

jarek d.

Data: 2011-04-21 15:14:42
Autor: WS
On 21 Kwi, 23:09, "jarek d." <duman...@wytnijto.tlen.pl> wrote:

Hmmm... psychiatra nie jestem, ale to chyba jakies wypieranie...
Dwa (sic!) pociagi rozsmarowaly auto na przejezdzie, a grupowi miszcze
teoretyzuja o przewidywalnosci pociagu.

a jesli uchwala, ze przez przejazd kolejowy mozna przechodzic tylko w
czerwonych skarpetkach, to tych w czarnych nazwiesz samobojcami? ;)

myslenie nie boli ;)

zalezy to od konkretnej sytuacji... znam kilka przejazdow na jednym w
miare prostym torze... jesli droga jest o malym natezeniu ruchu to
jest tylko znak STOP, jesli o wiekszym to rogatki... jakos ludzie
masowo nie gina na tych przejazdzach bez rogatek ;)

analogicznie wjazd na czerwonym - przeciez wystarczy sie rozgladnac i
jechac tylko w sytuacji 100% bezpiecznej - tak samo ludzie nie gina na
takich skrz. jesli swiatla nie dzialaja...

"Otwarte drzwi bez patrzenia w lusterko"... Analogia po ch..u

z wlasnej praktyki - otwarli mi tak drzwi conajmniej 2x gdy jechalem
rowerem, 1x motocyklem - gdyby mnie cos wyprzedzalo w tej chwili
wypadek na 100%...

a przez skrzyzowania, przejazdy kolejowe itp zawsze jade ostroznie,
tzn. nawet jesli rogatki sa otwarte na wszelki wypadek patrze (bez
zatrzymywania sie, bo po co w 99% przypadkow)

WS

Data: 2011-04-22 07:21:26
Autor: Krzysztof Waszkiewicz
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
W artykule <bc49a03d-3a22-4101-802a-e00775f8cc0a@l6g2000vbn.googlegroups.com>
WS napisał(a):

[...]

Sytuacja jest kuriozalna:
"Analiza wypadków zaistniałych w 2007 roku na przejazdach kolejowych
przeprowadzona przez  Urząd Transportu Kolejowego wykazała ponad
2‐krotnie większą częstotliwość wypadków (liczba wypadków na 100
przejazdĂłw danej kategorii) na przejazdach z czynnym zabezpieczeniem
(kategoria B – automatyczne półrogatki i sygnalizacja świetlna oraz
kategoria C – sygnalizacja świetlna) w stosunku do przejazdów
niestrzeżonych – kategoria D, co świadczy o rażącym nieprzestrzeganiu
przepisĂłw o ruchu drogowym przez kierowcĂłw."

Pewnie to dzieki takim myslicielom - swiatla sie swieca, rogatki
zamkniete, ale jeszcze zdaze bo pociag pewnie daleko...

analogicznie wjazd na czerwonym - przeciez wystarczy sie rozgladnac i
jechac tylko w sytuacji 100% bezpiecznej

Jechac na czerwonym? Obys nigdy kogos w ten sposob nie zabil.

tak samo ludzie nie gina na  takich skrz. jesli swiatla nie dzialaja...

Sa znaki, ktore reguluja pierwszenstwo przejazdu...

a przez skrzyzowania, przejazdy kolejowe itp zawsze jade ostroznie,
tzn. nawet jesli rogatki sa otwarte na wszelki wypadek patrze (bez
zatrzymywania sie, bo po co w 99% przypadkow)

Super! Ostroznie omijasz zamkniete rogatki.

Zdravim!

Data: 2011-04-22 17:20:26
Autor: Adam Płaszczyca
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
Dnia Fri, 22 Apr 2011 07:21:26 +0000 (UTC), Krzysztof Waszkiewicz
napisał(a):
[...]

To piękny przykład, że 'analizatorzy' z UTK nadają się do wydupczenia na
zbity ryj.
Ich 'analiza' ma taki jeden, podstawowy brak - porównanie do ilości
przejeżdżających pojazdów na poszczególnych rodzajach skrzyżowań torów z
drogą. --
     ___________ (R)
 _______/ /_     Wywoływanie slajdĂłw http://trzypion.pl/

Data: 2011-04-23 23:22:28
Autor: Grejon
WS napisał(a):

tak samo ludzie nie gina na  takich skrz. jesli swiatla nie dzialaja...

Sa znaki, ktore reguluja pierwszenstwo przejazdu...

I oczywiście kierowcy wcale nie głupieją na widok nie działającej sygnalizacji...

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-23 21:18:54
Autor: Krzysztof Waszkiewicz
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
W artykule <iovfui$9rd$1@usenet.news.interia.pl>
Grejon napisał(a):

I oczywiście kierowcy wcale nie głupieją na widok nie działającej sygnalizacji...

Jak widac niektorzy glupieja na widok dzialajacej...

Zdravim!

Data: 2011-04-22 18:40:37
Autor: jarek d.
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.

Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:bc49a03d-3a22-4101-802a-e00775f8cc0al6g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

No chyba boli ;)
Do dupy analogia. Od czarnych skarpetek nie zginiesz.
Od trzepniecia zugiem raczej tak. A w tej konkretnej sytuacji babke trafily dwa pociagi - totalny absurd.
Pewnie jechala tym przejazdem nie pierwszy raz w zyciu, a zrobila taka durnote.
Moze wydawalo jej sie, ze jest "w sytuacji 100% bezpiecznej".
W sumie Twój wybór. Jest jednak jeden szczegól: maszynista tez czlowiek i bedzie mu sie ta scena rozmazywania Ciebie na zderzakach lokomotywy snila pewnie do konca zycia.

[...]

Odpisal Ci K. Waszkiewicz o paradoksie strzezonych (ale przez automat - nie przez czlowieka) przejazdów.

[...]

Hehe. Sam za nastolatka wladowalem sie rowerem na wlasniecootwarte drzwi od trabanta. Srednia przyjemnosc :P
Ale zginac od tego trudno :D

a przez skrzyzowania, przejazdy kolejowe itp zawsze jade ostroznie,
tzn. nawet jesli rogatki sa otwarte na wszelki wypadek patrze (bez
zatrzymywania sie, bo po co w 99% przypadkow)

Amen

pozdr.
jarek d.

Data: 2011-04-22 00:29:58
Autor: J.F.
On Thu, 21 Apr 2011 23:09:33 +0200,  jarek d. wrote:
[...]

No wiesz, nie ponosimy odpowiedzialnosci za kazda glupia babe, ktora
nie wiadomo co nawywijala.
Mniej wiecej wiemy jak wyglada pociag i czego sie spodziewac na
przejezdzie - skoro sa przejazdy niestrzezone bez zapor, to niby czemu
nie daloby sie przejechac bezpiecznie przez polzapory ? Za to moze nie wszyscy wiedza ze przejazd strzezony powinni traktowac
tak samo jak niestrzezony - zwolnic, zatrzymac sie w razie potrzeby,
rozejrzec, przejechac - bo mimo podniesionych zapor pociag nadal ma
pierwszenstwo przejazdu :-)

"Otwarte drzwi bez patrzenia w lusterko"... Analogia po ch..u
Z takim podejsciem - Darwin czeka, Panowie.

No i wiesz - zdarzylo mi sie miec przejazd na codziennej drodze i co ?
Rzut oka na zegarek - jak byla 7:55 to skrecalem na przejazd
niestrzezony. Bo na rogatkach z duzym pradopodobienstwem stracilbym
kilka minut. I co ? I nic. Nawet srednia mgla nie jest problemem.

J.

Data: 2011-04-22 07:09:04
Autor: Krzysztof Waszkiewicz
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
W artykule <n6b1r6prtgfmsd5rvqk1smeb2as26qakts@4ax.com>
J.F napisał(a):

skoro sa przejazdy niestrzezone bez zapor, to niby czemu
nie daloby sie przejechac bezpiecznie przez polzapory ?

Bo na takowych Vmax dla pociagow wynosi 120km/h

Dokladnie.

Zdravim!

Data: 2011-04-22 18:59:10
Autor: jarek d.
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:n6b1r6prtgfmsd5rvqk1smeb2as26qakts4ax.com...
[...]

Jasna sprawa.
Ale z drugiej strony: DWA pociagi. Przeciez to sie w pale nie miesci.
I zeby bylo smieszniej - na tym przejzdzie jest bardzo dobra widocznosc.

Mniej wiecej wiemy jak wyglada pociag i czego sie spodziewac na
przejezdzie - skoro sa przejazdy niestrzezone bez zapor, to niby czemu
nie daloby sie przejechac bezpiecznie przez polzapory ?

Nie wiem. Zapytaj sie tej baby, jak juz bedziesz (dopiero wskutek naturalnego zejscia - czego Ci zycze) w zaswiatach :P
A moze dlatego, ze:
dojechanie do przejazdu niestrzezonego moze oznaczac 2, równie prawdopodobne mozliwosci:
1. pociag bedzie jechal;
2. pociag nie bedzie jechal (to nawet bardziej prawdopodobne).
Natomiast dojechanie do przejazdu z opuszczonymi pólrogatkami i dudniacym gongiem lub dudniacym gongiem i migajacymi swiatlami lub tylko migajacymi swiatlami na 99% oznacza nadjezdzajacy pociag. Lub nawet dwa ;P

[...]

Dobrze gadasz :)

[...]

Ale wszystko w porzadku. Zastanawia mnie tylko ta chec kopania sie z koniem. Wtykasz w domu do gniazdka gwozdzie, zeby sprawdzic, czy kopnie?

pozdr.
jarek d.

Data: 2011-04-22 21:54:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-04-22, jarek d. <dumanski@wytnijto.tlen.pl> wrote:

[...]
3.
Natomiast dojechanie do przejazdu z opuszczonymi pólrogatkami i dudniacym gongiem lub dudniacym gongiem i migajacymi swiatlami lub tylko migajacymi swiatlami na 99% oznacza nadjezdzajacy pociag. Lub nawet dwa ;P

3a. Za chwilę przeleci ekspres jadący 120km/h
3b. Za pięć minut doturla się osobowy, zatrzyma się przy peronie *przed*
przejazdem i po wymianie pasażerów dostojnie ruszy dalej.

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-04-23 23:07:51
Autor: jarek d.

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnir3n7e.lhc.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2011-04-22, jarek d. <dumanski@wytnijto.tlen.pl> wrote:

[...]

3a.I.- chłopaki od utrzymania ssp właśnie robią testy
3a.II.- ssp się całkiem popsuła
4a.I. - może właśnie lokalne dresy bawią się czujnikiem włączającym ssp
4a.II.a. - może popsuł się czujnik wyłaczający ssp?
4a.II.b. - może właśnie lokalne dresy bawią się czujnikiem wyłączającym ssp
5. - to nie dresy, pociąg jest tuż tuż, a Ty robisz w gacie.
Poza konkursem - przeleci tupolew i z wszystkiego w zasięgu zrobi mielonkę.

Nie moralizuję, tylko tak sobie gdybie, że chyba nie ma sensu kopanina z koniem.
Dużo zdrowia w Święta życzę :)

pozdr.
jarek d.

Data: 2011-04-22 07:07:03
Autor: Krzysztof Waszkiewicz
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
W artykule <aeabcd52-3380-48a9-ae7a-1acd57ed2cbe@r23g2000vbp.googlegroups.com>
WS napisał(a):

...a jak glowna jedzie TIR to czekasz ile?  Masz jakies extra dane jak
bedzie jechal? Widzisz, ze zdazysz, to zapewne jedziesz...

Wiem, ze 160 to on raczej nie pojedzie...

Zdravim!

Data: 2011-04-22 17:18:12
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 21 Apr 2011 13:49:42 -0700 (PDT), WS napisał(a):

Czy sie to komus podoba, czy nie ;) pociag jest chyba najbardziej
przewidywalnym pojazdem. Nawet bardziej niz stojacy na poboczu

Kłopot z pociągiem polega na tym, że bardzo łatwo sie kropnąć w ocenie jego
prędkości..

--
     ___________ (R)

Data: 2011-04-21 21:45:05
Autor: J.F.
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
On Thu, 21 Apr 2011 18:47:11 +0000 (UTC),  Krzysztof Waszkiewicz
[...]

W Polsce nie ma torow ani pociagow pozwalajacych rozwinac duze
predkosci :-)

Przy nowoczesnej SSP masz kilkadziesiat sekund od wzbudzenia czujnika
torowego do miniecia przejazdu. Czy nie mozna tyle poczekac?

A tablica informacyjna jest ? "Szanowny kliencie, w odroznieniu od innych przejazdow tu zastosowano
nowoczesny system automatyczny, wiec prosimy poczekac na otwarcie
rogatki, gdyz nie potrwa to dluzej niz 60 sekund".

Przy 160km/h 100m pociag przejezdza w 2,25s. W 12s robisz ponad pol km.

po drogach czasem jezdza samochody 160 i jakos nie ma problemow je
przepuscic.

J.

Data: 2011-04-22 07:05:29
Autor: Krzysztof Waszkiewicz
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
W artykule <mv11r6te87ia2o820vpirch8apueq0c8qq@4ax.com>
J.F napisał(a):

W Polsce nie ma torow ani pociagow pozwalajacych rozwinac duze
predkosci :-)

To zalezy jak zdefiniujemy to pojecie. Zasadniczo przejazdy w poziomie
szyn stosuje sie do predkosci 160km/h. Powyzej to juz musi byc wiadukt.
Nie tylko w PL tak jest.

A tablica informacyjna jest ? "Szanowny kliencie, w odroznieniu od innych przejazdow tu zastosowano
nowoczesny system automatyczny, wiec prosimy poczekac na otwarcie
rogatki, gdyz nie potrwa to dluzej niz 60 sekund".

A po co? Wystarczy czerwone swiatlo.

po drogach czasem jezdza samochody 160 i jakos nie ma problemow je
przepuscic.

Tylko tym samochodom znacznie latwiej zahamowac.

Zdravim!

Data: 2011-04-22 11:09:49
Autor: J.F.
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
Użytkownik "Krzysztof Waszkiewicz" <iwan@eu07.pl> napisał w
J.F napisał(a):
[...]

Ale w Polsce nieliczne lokomotywy beda w stanie pojechac tak szybko, ale niedlugo, bo z szyn wypadna :-)

[...]

Zeby kierowca mial wieksza motywacje poczekac, a nie przejechac, bo swiatlo moze sie jeszcze godzine bedzie palilo :-)

po drogach czasem jezdza samochody 160 i jakos nie ma problemow je
przepuscic.
Tylko tym samochodom znacznie latwiej zahamowac.

Wiekszosc przepuszcza tak zeby nie trzeba bylo hamowac.

J.

Data: 2011-04-23 20:59:52
Autor: Krzysztof Waszkiewicz
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
W artykule <iorgkr$kto$1@news.onet.pl>
J.F. napisał(a):

Ale w Polsce nieliczne lokomotywy beda w stanie pojechac tak szybko, ale niedlugo, bo z szyn wypadna :-)

A gdzie niby maja wypasc? Jezdza tylko tam, gdzie stan infry na to
pozwala i nie ma zadnego zagrozenia wypadnieciem z szyn.

Zeby kierowca mial wieksza motywacje poczekac, a nie przejechac, bo swiatlo moze sie jeszcze godzine bedzie palilo :-)

Jesli kierowca nie ma wystarczajacej motywacji wiedzac, ze chodzi
o jego wlasne 4 litery (a czasem nie tylko), to zadna tablica tu
nie pomoze.
Dzisiaj przejezdzalem przez przejazd, na ktorym byl ten wypadek:
<http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-dwie-osoby-zginely-w-katastrofie-kolejowej-kolo-swiecia,nId,185727>

Jak wygladaja te durne tlumaczenia o "bezpiecznym" omijaniu rogatek
w swietle takiego zdarzenia?

Wiekszosc przepuszcza tak zeby nie trzeba bylo hamowac.

Chyba oczywiste jest, ze pisze o sytuacjach awaryjnych.

Zdravim!

Data: 2011-04-22 18:45:35
Autor: Michal Jankowski
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

po drogach czasem jezdza samochody 160 i jakos nie ma problemow je
przepuscic.

Nie ma skrzyzowan prostopadlych drog z dopuszczona szybkoscia 160
km/h.   MJ

Data: 2011-04-22 19:03:35
Autor: J.F.
On Fri, 22 Apr 2011 18:45:35 +0200,  Michal Jankowski wrote:
[...]

Oficjalnie nie ma, ale uwazac trzeba :-)

J.

Data: 2011-04-22 19:06:29
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 22 Apr 2011 18:45:35 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

Nie ma skrzyzowan prostopadlych drog z dopuszczona szybkoscia 160
km/h.

Jest. I to kilka. (warunku, że publiczne nie dałeś)

--
     ___________ (R)

Data: 2011-04-21 19:47:10
Autor: Michał Gut
kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
tak a w stresie co? probujesz uruchomic silnik zamiast spieprzac.
czas leci itd.
pociag nie przyspiuesza i nie hamuje gwaltownie ale jak sie zapory opuszczaja to znaczy ze jest blisko a nie 2km dalej.

Data: 2011-04-21 11:34:22
Autor: to
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
begin Piotr
Mysla, ze sa swietnymi kierowcami, a nieustanie gniota pedal hamulca, bo
nie potrafia hamowac biegami - nie potrafia normalnie jezdzic. Sa
kierowcami amatorami, bez wyobrazni, bez mozgu.

Mam wrażenie, że sam jeździć nie umiesz i dorabiasz do tego jakieś dziwne teorie...

Data: 2011-04-21 20:24:29
Autor: Robert Rędziak
On Thu, 21 Apr 2011 09:31:38 +0200, Piotr <piotr@wp.pl> wrote:

Mysla, ze sa swietnymi kierowcami, a nieustanie gniota pedal hamulca, bo
nie potrafia hamowac biegami

 Ale wiesz, że tarcze/klocki wychodzą taniej od synchronizatorów?
 :)

 A na dodatek współczesne silniki praktycznie nie hamują.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-04-22 10:48:30
Autor: Michał Gut
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
Ale wiesz, że tarcze/klocki wychodzą taniej od synchronizatorów?
:)

bez przesady:) nikt nie kaze wachlowac lewarkiem ale co prawda to prawda.

A na dodatek współczesne silniki praktycznie nie hamują.

no bez przesady - moje dwa trupki bardzo ladnie hamuja silnikiem (jak wszystkie inne zresztą). Kwestia masy do pojemności.

Data: 2011-04-23 16:19:47
Autor: Robert Rędziak
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
On Fri, 22 Apr 2011 10:48:30 +0200, Michał Gut
<michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:

no bez przesady - moje dwa trupki bardzo ladnie hamuja silnikiem (jak wszystkie inne zresztą). Kwestia masy do pojemności.

 Jak na europejskie warunki pojemności mi nie brakuje (2494ccm),
 stopień sprężania niski nie jest (10.5:1), a i masa, jak na
 dzisiejsze spaślakowozy, jest całkiem normalna (1330kg). Ale
 mapowanie czy ciężkie koło zamachowe robią swoje.

Data: 2011-04-21 10:20:40
Autor: Andrzej Ława
W dniu 20.04.2011 22:56, Michał Gut pisze:
[...]

Usłyszała o Nagrodzie Darwina i koniecznie chciała ją zdobyć.

Udało się.

Data: 2011-04-21 10:57:14
Autor: Michał Gut
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
Usłyszała o Nagrodzie Darwina i koniecznie chciała ją zdobyć.

Udało się.

lepsza jest anegdota o magazynie w ktorym pracownicy poczuli gaz. wezwali gazownikow,a ze pracownicy wy;laczyli prad w calym obiekcie to bylo ciemno jak w .... . Gazownicy wiec w akcie napadu intelektualnego przyswiecili sobie zapalniczka.
ciekawe czy to prawdziwe ale znajac mozliwosci ludzi tak

Data: 2011-04-22 11:14:04
Autor: J.F.
[...]

No coz - wydaje sie ze jakby rowniez czuli gaz, to by chyba nie zapalili - swoja robote na tyle chyba znaja.

J.

Data: 2011-04-22 16:11:09
Autor: Michał Gut
[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
No coz - wydaje sie ze jakby rowniez czuli gaz, to by chyba nie zapalili - swoja robote na tyle chyba znaja.

gazownicy wezwani do wycieku gazu chyba powinni byc swiadomi konsekwencji uzycia ognia przy gazie - nawet jak go nie czuja a zreszta teraz czesto do odpowiedzialnych zadan bierze się niewykształconych tępaków.

[press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.