kocio³/piec C.o misiê 'poci'

Data: 2011-01-04 06:34:05
Autor: pღrformღrka
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
Otóż właśnie jak w tytule. Nowe centralne, nowy kocioł
i... cieknie z niego jakaś bliżej nieznana ciecz, prawdopodobnie
woda, skuli czarnej barwy i obrzydliwego zapachu nie jestem pewna.
Sprzedawca uprzedził o tym zjawisku, nazywając
je właśnie jak w tytule. Pytanie tylko, dlaczego tak
sie dzieje i kiedy na dnie pieca, przestanie zbierać się
woda? Piec nie cieknie, bo nie ubywa w obiegu.
Czy ktos mógłby mi jakoś łopatologicznie
sprawę naświetlić?
ps. dodam, że palę drewnem suchym grab, dąb.
Åšmieci w nim nie spalam, jedynie od czasu do
czasu obierki z ziemniaków, jabłek itde bo ponoć do
oczyszczajÄ… piec.
--
pღrformღrka

Data: 2011-01-04 15:40:43
Autor: Panslavista
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
"p?rform?rka" <mika_mi@interia.pl> wrote in message news:aa0b923b-eb9a-4236-b24a-b27dbbefc19ai17g2000vbq.googlegroups.com...

Sucha destylacja drewna - woda pogazowa i smo³a pogazowa.
Za ma³o powietrza na wlocie.

Data: 2011-01-04 16:04:45
Autor: Ikselka
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
Dnia Tue, 4 Jan 2011 15:40:43 +0100, Panslavista napisa³(a):

[...]

I mokre drewno.

Data: 2011-01-04 16:25:07
Autor: Panslavista
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:1vdf3dti71442$.efhv7onypm6z$.dlg40tude.net...
[...]

To niewielka przeszkoda - wystarczy wiêcej powietrza od popielnika i trochê nad ¿ar...
Oczywi¶cie wiêcej wyjdzie opa³u, ale zmniejsz± siê straty kominowe - przez obni¿enie tremperatury spalin.

Data: 2011-01-04 08:19:04
Autor: pღrformღrka
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
On 4 Sty, 16:25, "Panslavista" <prawu...@interia.pl> wrote:
"Ikselka" <iks...@gazeta.pl> wrote in message

> I mokre drewno.

To niewielka przeszkoda - wystarczy więcej powietrza od popielnika i trochę
nad żar...
Oczywiście więcej wyjdzie opału, ale zmniejszą się straty kominowe - przez
obniżenie tremperatury spalin.

Owszem, jak podkręcę klapkę przy popielniku woda jakby się
zbiera mniej, ale nie wiem czy mi przez ten ciÄ…g to aby
drewka od razu w komin nie' idÄ…'- odwolujac sie do
oszczędności, bo i temperatura
na piecu rośnie w mig dramatycznie, aż się
boję. Boje się wodę zagotować no i jak mróz
to chciałabym utrzymywać ciepło na salonach, ponieważ nie mam
sterownika..termostatu wiec jak sie domyślasz
optymalność C° reguluje manuale, co wcale nie jest
takie proste.
--
pღrformღrka

Data: 2011-01-04 16:35:46
Autor: Ikselka
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
Dnia Tue, 4 Jan 2011 16:25:07 +0100, Panslavista napisa³(a):

[...]

Jak to niewielka przeszkoda? Orientujesz siê chyba, ¿e ogromn± czê¶æ ciep³a
ze spalania tego mokrego drewna zamiast zu¿yæ na ogrzewanie - TRACI SIÊ na
odparowanie z niego wody, która potem siê skrapla i sp³ywa na dno?

Data: 2011-01-04 16:49:59
Autor: Panslavista
kocio³/piec C.o misiê 'poci'

"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:1hdbrfycwopuq$.sy1dm5z3q7p4.dlg40tude.net...
[...]

A nie wiesz, ¿e woda wp³ywa na powstanie wiêkszej ilo¶ci gazu generatorowego?

I skrapia³o siê odrobin± wody trociny w trociniaku?

Data: 2011-01-04 16:52:22
Autor: Ikselka
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
Dnia Tue, 4 Jan 2011 16:49:59 +0100, Panslavista napisa³(a):

[...]

Przy paleniu MIA³EM wêglowym.

I skrapia³o siê odrobin± wody trociny w trociniaku?

Trociniak to nie piec c.o.

Data: 2011-01-04 16:59:20
Autor: Panslavista
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:1ulm1tgn8ic57.1vzn8rt0ev56x$.dlg40tude.net...
[...]

Mo¿e byæ parowóz albo samowar - chodzi o proces spalania...

Data: 2011-01-04 16:04:14
Autor: Ikselka
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
Dnia Tue, 4 Jan 2011 06:34:05 -0800 (PST), pღrformღrka napisał(a):

[...]

Nie palisz SUCHYM drewnem, wbrew temu co Ci siÄ™ wydaje.
I nie ma innej przyczyny. Drewno masz MOKRE lub niedosuszone.
Cudów nie ma.

Data: 2011-01-04 17:04:27
Autor: Dawid
kocioł/piec C.o misię 'poci'
W dniu 2011-01-04 16:04, Ikselka pisze:
[...]

Można palić mokrym, tylko wtedy trzeba utrzymywać odpowiednia temperaturę.Skropliny pochodzą z komina, chyba żle zrobiony.
To samo dzieje siÄ™ nie tylko przy opalaniu drewnem.
http://www.budnet.pl/forum/Komin,t=4043.html
Twierdzenie, że to woda odparowana z drewna, jest trochę chybione.

Data: 2011-01-04 08:21:17
Autor: pღrformღrka
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
On 4 Sty, 17:04, Dawid <mani...@neostada.pl> wrote:

> [...]

Twierdzenie, że to woda odparowana z drewna, jest trochę chybione.

Co to znaczy dobry człowieku, że
komin źle zbudowany? Bo widzisz
komin też ma swój popielnik a tam jednak
woda siÄ™ nie zbiera. Zatem?
--
pღrformღrka

Data: 2011-01-04 17:36:36
Autor: Ikselka
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
Dnia Tue, 4 Jan 2011 08:21:17 -0800 (PST), pღrformღrka napisał(a):

[...]

Mokre drewno. Lub po prostu niedosuszone.
Jeśli nie masz wkładki nierdzewnej lub ceramicznej w przewodzie dymowym, to
za jakiś czas ten smród, który Ci się skrapla na dnie pieca, wyjdzie Ci też
na ścianie w pomieszczeniach, gdzie ten kanał przebiega.

Data: 2011-01-05 20:20:19
Autor: jasiek
kocioł/piec C.o misię 'poci'

Jeśli nie masz wkładki nierdzewnej lub ceramicznej w przewodzie dymowym, to
za jakiś czas ten smród, który Ci się skrapla na dnie pieca, wyjdzie Ci też
na ścianie w pomieszczeniach, gdzie ten kanał przebiega.

jak dla mnie to kiedyś nie było wkładek nierdzewnych lub ceramicznych i jakoś w pokojach nie było czarno i śmierdząco.
osobiście mieszkam w domu 50-cio letnim w którym przewód kominowy jest wybudowany ze zwykłej cegły palonej i nic się nie dzieje, z tego co wiem to czarno w pokojach robi się gdy przewód jest popękany i np padający deszcz przez przewód kominowy podsiąka przez te pęknięcia w sciany i tynk w pokojach

ale oczywiście nie twierdzę, że mam rację

pozdro

jasiek

Data: 2011-01-04 17:34:07
Autor: Ikselka
kocioł/piec C.o misię 'poci'
Dnia Tue, 04 Jan 2011 17:04:27 +0100, Dawid napisa³(a):

(...)
Twierdzenie, ¿e to woda odparowana z drewna, jest trochê chybione.

Dobre sobie.

Data: 2011-01-04 22:04:16
Autor: Jackare
kocioł/piec C.o misię 'poci'
Użytkownik "pღrformღrka" <mika_mi@interia.pl> napisał w wiadomości news:aa0b923b-eb9a-4236-b24a-b27dbbefc19ai17g2000vbq.googlegroups.com...
[...]

Masz zbyt niską temperaturę wody w kotle/zładzie. W każdym kotle stałopaliwowym należy utrzymywać temperaturę wody na poziomie MINIMUM 60 st C. Poniżej tej temperatury zachodzi bardzo szkodliwe dla kotła zjawisko wykraplania się wody ze spalin na płaszczu kotła (wymienniku). Zjawisko to jest przyczyną agresywnej i szybko postępującej korozji kotła. Potrafi załatwić kocioł w 3-5 lat bo to co się wykrapla ze spalni jest wodą tylko z nazwy - są to rozpuszczone w wodzie kwaśne związki pochodzące ze spalania paliwa stałego. Dodatkowo niska temperatura wody w układzie CO powoduje bardzo szybke zarastanie komina i wnętrza kotła smołą i leszem co powoduje spadek jego wydajności i konieczność częstego czyszczenia.
Zabezpieczeniem kotła przed korozją niskotemperaturową jest stosowanie zawrów czterodrogowych ograniczających czas oddziaływania na kocioł korozji. Podstawowym zabiegiem ze strtony użytkownika jest utrzymywanie odpowiednio wysokiej temperatury zładu.
Jeżeli masz możliwość obserwowania wnętrza kotła to zobaczyłabyś że dopóki woda nie osiągnie temperatury 58-60 st C wymiennik (płaszcz wodny) jest cały pokryty skroploną wodą. Po osiągnięciu wymaganej temperatru zajwisko roszenia samo zanika i następuje samooczyszczanie kotła.
--
Jackare

Data: 2011-01-04 23:15:01
Autor: sendilkelm
kocioł/piec C.o misię 'poci'
W dniu 2011-01-04 22:04, Jackare pisze:

[...]
Czy piece gazowe tez mają obostrzenia odnośnie temperatury wody?

--
sendilkelm

Data: 2011-01-05 09:17:19
Autor: Jackare
kocioł/piec C.o misię 'poci'
Użytkownik "sendilkelm" <sendilkelm@op.pl> napisał w wiadomości news:ig0658$mam$1news.onet.pl...
[...]

w zasadzie nie. Konstrukcja wymiennika w kotle gazowym jest całkowicie inna - wężownicowa - bardzo mała powierzchnia w porównaniu z kotłami stałopaliwowymi, inna charakterystyka płomienia (palnik) i nne materiały z których wykonanene są wymienniki (stal nierdzewna, miedź). W kotłach kondensacyjnych efekt wykraplania się kondensatu ze spalin jest wręcz pożądany. W starszych konsktrukcjach może to byc szkodliwe.

Data: 2011-01-05 12:56:41
Autor: sendilkelm
kocioł/piec C.o misię 'poci'
W dniu 2011-01-05 09:17, Jackare pisze:

Czy piece gazowe tez mają obostrzenia odnośnie temperatury wody?

w zasadzie nie. Konstrukcja wymiennika w kotle gazowym jest całkowicie
inna - [...]  W kotÅ‚ach
kondensacyjnych efekt wykraplania się kondensatu ze spalin jest wręcz
pożądany. W starszych konsktrukcjach może to byc szkodliwe.

A jak to wygląda w kotle nie-kondensacyjnym z zamkniętą komorą spalania? Pozwalać grzać zgodnie z krzywą grzewczą, czyli już od ok. 30C, czy ustawić ograniczenie na min. temperaturę - 50-60C?
Sterownik jest uniwersalny - od pieców kondensacyjnych i nie-kondensacyjnych (vaillant: piec VUW 242/3-5, sterownik VRC 430).
--
sendilkelm

Data: 2011-01-05 14:05:45
Autor: Jackare
kocioł/piec C.o misię 'poci'
Użytkownik "sendilkelm" <sendilkelm@op.pl> napisał w wiadomości news:ig1ma0$ioa$1news.onet.pl...
[...]

wydaje mi się że może grzać, ale zajrzyj do DTR-ki i sprwdź zalecenia producenta.

Data: 2011-01-07 19:32:40
Autor: Metys
kocioł/piec C.o misię 'poci'
Masz zbyt niską temperaturę wody w kotle/zładzie. W każdym kotle stałopaliwowym należy utrzymywać temperaturę wody na poziomie MINIMUM >60 st C.

Producenci kotłów podaja minimalna temperature wody.Np. dla mojego kotla:
Uwaga: Nie nastawiać temperatury poniżej 56 ˚C!

Ustawienie temperatury kotła na 56 ˚C lub niższą grozi

uszkodzeniem kotła.

Data: 2011-01-04 22:05:23
Autor: Jackare
kocioł/piec C.o misię 'poci'

[...]

paliwa stałego, np kwas siarkowy w przypadku spalania węgla. Dodatkowo niska temperatura wody w układzie CO powoduje bardzo szybke zarastanie komina i wnętrza kotła smołą i leszem co powoduje

Data: 2011-01-04 14:52:02
Autor: pღrformღrka
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
On 4 Sty, 22:05, "Jackare" <jack...@interia.pl> wrote:
[...]

O, i takie odpowiedzi sÄ… miodem dla moich oczu!
Dziękuję. Bardzo cenne wiadomości, tylko
proszę powiedz mi jeszcze jak zrobić, bym
w domu mogła wytrzymać i żeby piec w kość nie dostawał, bo tak...
Bo tym drzewem, które mam i małą powierzchnia jaka
posiadam do ogrzania, plus orurowanie po ścianach
sprawiają, że mieszkania nagrzewa się w trymiga, zanim sie
obejrzę, to kocił miałby chęć sie zagotować i to sa dwa problemy.
Skoro mam na piecu utrzymywać co najmniej
60 stopni, to wypada mi, potem, albo:
- co, wyłączyć pompkę?
- pozakręcać grzejniki?
- czy zadusić palenisko odcinając dopływ powietrza(no ale wtedy będzie
zachodziło to czego chcemy uniknąć - tak?

No w sumie to co, cos za coÅ› albo piec pordzewieje albo ja
sie zasuszę? A podobno grzejników
tez nie należy zamykać bo cośtam w nich..kamień,osad
czy inna fanaberia uszkadza te zaworki?
No i jeszcze jedno. U mnie jak na piecu jest 60 stopni
to ja juz mogę na golasa popylć a znajomy mówi, że
on trzyma do 85 i u niego wieczna lodów- jak to sie dzieje?
--
pღrformღrka

Data: 2011-01-05 09:30:20
Autor: Jackare
kocioł/piec C.o misię 'poci'
Użytkownik "pღrformღrka" <mika_mi@interia.pl> napisał w wiadomości news:e8d47d52-4a7e-40a7-a08b-54598e0ee0fbg26g2000vba.googlegroups.com...

[...]
Przy kotle stałopaliwowym dobrze jest miec głowice termostatyczne na grzejnikach i element sterujący kotłem (sterownik, miarkownik ciągu itp) i pompą (np najprostszy sterownik pompy z czujnikiem zbliżeniowym montowanym na rurze wylotowej). Elementy te zapewnią prawidłową pracę układu bez konieczności czuwania przy kotle (np sterownik włączający pompę przy 50st C) zapewni szybkie nagrzanie wymiennika kotła bez ciągłego chłodzenia cyrkulacją i dopiero po nagrzaniu zacznie cyrkulować wodę.

Przy kotłach opalanych drewnem ze względu na niestabilność paliwa najwłaściwszym rozwiązaniem jest zastosowanie bufora ciepła i pobieranie energii cieplnej z bufora a nie z kotła. Zapewnia to stabilną pracę kotła przy właściwych parametrach zładu i stabilną pracę układu grzewczego.

No w sumie to co, cos za coÅ› albo piec pordzewieje albo ja
sie zasuszę? A podobno grzejników
tez nie należy zamykać bo cośtam w nich..kamień,osad
czy inna fanaberia uszkadza te zaworki?
grzejników nie należy zamykać aby zapewnić cyrkulację wody w układzie. Ona krąży przez grzejniki i gdzieś ten obieg musi się zamykać. Zamykając grzejniki spowodujesz zastój wody i zagotowanie kotła. Patrz na to co wcześniej napisałem o zaworach termostatycznych.

No i jeszcze jedno. U mnie jak na piecu jest 60 stopni
to ja juz mogę na golasa popylć a znajomy mówi, że
on trzyma do 85 i u niego wieczna lodów- jak to sie dzieje?

Bo całkowicie różnymi rzeczami są: temperatura zładu, sprawność i wydajność układu grzewczego, prawidłowa regulacja układu grzewczego, charakterystyka domu (zapotrzebowanie na ciepło, termoizolacja, właściwie dobrane grzejniki).
Może ma źle zrobione CO, może niesprawne, może to jeszcze coś innego.

--
pღrformღrka

Data: 2011-01-05 01:27:47
Autor: pღrformღrka
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
On 5 Sty, 09:30, "Jackare" <jack...@interia.pl> wrote:

[...]

No sterownik ma być, tylko w przyszłości z przyczyn
nadrzędnych - budżet. No a co się tyczy tych regulatorów
przy grzejnikach to myślałam, że się obejdzie, ale
widzę, że jednak nie. Sądziłam, że to nie jest niezbędne
sugerując się również ceną(najtańsze 50zł) no a
parÄ™ sztuk tego trzeba, ale przedewszytkim, ze tak
sugerował majster.

[...]

Co to jest bufora ciepła i gdzie się go instaluje i co to w ogóle jest
- wężownica?
I gdzie jest ten płaszcz wodny w piecu tego typu II
http://www.chemix.biz.pl/pl/site/39/produkcja_piecy_co/

[...]

Aha.

[...]

Problem w tym, że ja za wszelka cene chcę uniknąć
rozpalania w piecu, ponieważ nie za dobrze mi to wychodzi,
wiec staram się nie wygasić, za to mam wiecznie gorąco jak
jest niezbyt zimno na dworze no a w mrozy to chce mieć ciepło.
Właśnie byłam w piwnicy i mi pogasło, ale za to miałam
okazje przyjrzeć sie wnętrzu pieca i jest tak jak
pisałeś, że od środka jest oblepiony takim smolisto-szklistym
nazwijmy to..nagarem. Ja sądziłam, że to może farba się
wypala, albo, ze daje za dużo łuczywa na podpałkę
i ta żywica z niej osiada wewnątrz.
Może jeszcze jakieś sugestie dobry człowieku?
--
pღrformღrka

Data: 2011-01-05 11:37:14
Autor: Jackare
kocioł/piec C.o misię 'poci'
Użytkownik "pღrformღrka" <mika_mi@interia.pl> napisał w wiadomości news:08d7f3d1-6f6d-4db1-8c09-12e7da63070fl8g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Zawory termostatyczne rozwiązałyby problem przegrzewania się domu gdy nie jest to potrzebne i utrzymywałayby stałą temperaturę w pomieszczeniach

Co to jest bufora ciepła i gdzie się go instaluje i co to w ogóle jest
- wężownica?
I gdzie jest ten płaszcz wodny w piecu tego typu II
http://www.chemix.biz.pl/pl/site/39/produkcja_piecy_co/

Bufor ciepÅ‚a to specjalny zbiornik wodny o objÄ™toÅ›ci np 1000 litrów. W skrócie piszÄ…c:  palÄ…c w kotle ogrzewasz wÅ‚aÅ›nie wodÄ™ w tym buforze a ukÅ‚ad grzewczy odbiera ciepÅ‚o z niego a nie bezpoÅ›rednio z kotÅ‚a. Bufor taki stanowi także dodatkowe zabezpieczenie kotÅ‚a - przejmuje każdÄ… nadwyżkÄ™ energii z niego i nie pozwala na zagotowanie wody w ukÅ‚adzie, np w przypadku braku prÄ…du i zatrzymania siÄ™ pomp przy rozpalonym kotle. Po wygaszeniu kotÅ‚a masz jeszcze rozgrzane 1000 litrów wody w buforze które może oddawać ciepÅ‚o do ukÅ‚adu grzewczego i CWU. Instaluje siÄ™ go gdziekolwiek,  a najlepiej blisko kotÅ‚a.

Wężownica to nic innego jak odpowiednio ukształtowana rura. Zazwyczaj jest ona wymiennikiem ciepła, np w bojlerze - zasobniku CWU. Przez tą rurę przepływa woda z układu CO a rura zanurzona jest w wodzie wewnątrz bojlera i przekazując ciepło pochodzące od wody z CO ogrzewa wodę w bojlerze.

Płaszcz wodny jest wewnątrz kotła pomiędzy króćcem zasilania i powrotu wody z CO. Gdy otworzysz drzwiczki kotła to to, co widzisz wewnątrz są to ściany płaszcza wodnego. Po prostu odpowiednio ukształtowany zbiornik okalający palenisko

Data: 2011-01-05 15:17:22
Autor: jagr
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
U¿ytkownik "p?rform?rka" <mika_mi@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Problem w tym, ¿e ja za wszelka cene chcê unikn±æ
rozpalania w piecu, poniewa¿ nie za dobrze mi to wychodzi,
wiec staram siê nie wygasiæ, za to mam wiecznie gor±co jak
jest niezbyt zimno na dworze no a w mrozy to chce mieæ ciep³o.
W³a¶nie by³am w piwnicy i mi pogas³o, ale za to mia³am
okazje przyjrzeæ sie wnêtrzu pieca i jest tak jak
pisa³e¶, ¿e od ¶rodka jest oblepiony takim smolisto-szklistym
nazwijmy to..nagarem. Ja s±dzi³am, ¿e to mo¿e farba siê
wypala, albo, ze daje za du¿o ³uczywa na podpa³kê
i ta ¿ywica z niej osiada wewn±trz.
Mo¿e jeszcze jakie¶ sugestie dobry cz³owieku?
_____________________________

Jeszcze raz napiszê. Za du¿a moc.

Data: 2011-01-05 09:55:46
Autor: jagr
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
U¿ytkownik "Jackare" <jackare@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Za du¿a moc kot³a.

Data: 2011-01-05 10:10:56
Autor: Jackare
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
U¿ytkownik "jagr" <jagr@WYTNIJpoczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d24329d$0$2439$65785112news.neostrada.pl...
U¿ytkownik "Jackare" <jackare@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Za du¿a moc kot³a.

to te¿ jest oczywi¶cie mo¿liwe. Przyk³adowo: ze wzglêdu na ca³kowicie ró¿ne re¿imy pracy kocio³ gazowy 24kW i wêglowy 12kW mog± tak samo skutecznie orzewaæ to samo mieszkanie.
--
Jackare

Data: 2011-01-05 15:15:25
Autor: jagr
kocio³/piec C.o misiê 'poci'
[...]

Kiedy¶ mia³em koksowy cz³onowy Kamino. Po zredukowaniu go (zdjêciu cz³onu) dzia³a³ fantastycznie. Wreszcie by³ dopasowany do potrzebnej mocy.
Nie gas³, nie przepala³, temperatura wody by³a bardziej sta³a.
jagr

kocio³/piec C.o misiê 'poci'