kogo pozwac?

Data: 2010-12-09 13:37:31
Autor: Tunia
kogo pozwac?
Osoba sprawujaca funkcje organu panstwowego naruszyla dobra osobiste pewnego przedsiebiorcy. Formulujac pisma podpisywala sie imieniem i nazwiskiem i podbijala pieczec organu. Podobie w wypowiedziach ustnych przedstawiala sie jako XY sprawujacy funkcje organu. Kogo pozwac - organ czy osobe fizyczna sprawujaca funkcje?

Tunia

Data: 2010-12-09 15:42:36
Autor: leon
kogo pozwac?
Dnia 09-12-2010 o 13:37:31 Tunia <tunia@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

Jezeli dajmy na to ta osoba jest burmistrzem to pozywa sie ciagle jako  burmistrza. Jezeli jest podlwadnym burmistrza to tez pozywa sie burmistrza  jako iz ten odpowiada za dzialania podwladnego.

leon

Data: 2010-12-09 20:09:04
Autor: pkozik
kogo pozwac?
Dnia 09-12-2010 o 13:37:31 Tunia <tunia@poczta.onet.pl> napisa&#179;(a):

> [...]

burmistrza. Jezeli jest podlwadnym burmistrza to tez pozywa sie burmistrza
jako iz ten odpowiada za dzialania podwladnego.

a to ciekawy pogląd. a jak się w międzyczasie zmieni osoba pełniąca funkcję burmistrza to nowy wykona
ewentualny wyrok? ;)
dla mnie jasne jest, że podmiotowość w tym wypadku ma osoba fizyczna i pozew
tylko przeciwko niej.
pozdr.
 --

kogo pozwac?