kogutkowe wyniki

Data: 2011-08-22 01:41:51
Autor: kogutek
kogutkowe wyniki
moc to zły pomysł bo moja kuchenka, o czym nie wiedziałem, w pewnym momencie
przeszła sama na połowę mocy. Jak zaczynała się grzać to pobierała 1780W
Garnek 5l
ilość wody 3l
czas 16 minut
zużycie energii 0,357 kWh
Teoretycznie wychodzi że przy stu procentowej sprawności zużycie energii na
zagotowanie wody o temp początkowej w granicach 15 stopni powinno wynosić ok.
0,3 kWh. 0,06kWh poszło na straty, chociaż nie do końca bo w garnku woda wrzała
jeszcze prawie 5 minut. Ale niech będzie 1/7 to straty. Sprawność kuchenki z
płytkami jest na poziomie 85%. Według mnie to dobry wynik. Ciekawe jak mają się
do niego osiągi kuchenek indukcyjnych i gazowych. Na oko może być podobnie lub
trochę gorzej. Straty od garnka w kuchence indukcyjnej będą takie same a zamiana
jednej energii w drugą też kosztuje i może przekroczyć zysk wynikający z
szybkiego startu. Ale mogę się mylić. --

Data: 2011-08-22 11:40:51
Autor: Ghost
kogutkowe wyniki
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:5a65.0000021b.4e5197bfnewsgate.onet.pl...
[...]

O kant dupy - nie masz temperatury "kranowej".

Data: 2011-08-22 13:05:02
Autor: kogutek
kogutkowe wyniki
> [...]

> szybkiego startu. Ale mogę się mylić.

O kant dupy - nie masz temperatury "kranowej".

Nie mam jeszcze na przykład ciśnienia. Nie idzie o policzenie do czwartego
miejsca po przecinku tylko o policzenie z grubsza. Jak liczyć z dokładnością do
5% to wystarczy. Masz jak policzyć czy tylko napisać sobie coś chciałeś?

Data: 2011-08-22 13:36:37
Autor: Pooh
kogutkowe wyniki
Dnia Mon, 22 Aug 2011 13:05:02 +0200, kogutek napisał(a):
Nie idzie o policzenie do czwartego
miejsca po przecinku tylko o policzenie z grubsza.
Z grubsza to spore znaczenie będzie miało czy gotujesz w dużym garnku w
przeciągu czy w małym w niewielkim ciepłym pomieszczeniu.

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Data: 2011-08-22 13:43:41
Autor: kogutek
kogutkowe wyniki
> [...]

--

Pooh                                                           Zwijasz?

Zagotuj w jakim chcesz. Tylko napisz w jakim. Napisałem że 3 litry w
kwasoodpornym pięcio litrowym. No i uczciwie podaj wyniki. Wiadomo że mniej niż
0,3kWh nie może być. --

Data: 2011-08-22 15:15:01
Autor: p0li
kogutkowe wyniki
O->Dnia 2011-08-22 13:43:41 niejaki kogutek napisał:
[...]

z pokrywką czy bez?

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2011-08-22 18:23:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kogutkowe wyniki

"p0li" 1hqiawqdiwx98.dlg@p0li.z.dialoga

z pokrywką czy bez?

 -- Bez.
 -- Bez żaroodpornej czy bez zwykłej?

Data: 2011-08-22 18:26:55
Autor: kogutek
kogutkowe wyniki
> [...]

> kwasoodpornym pięcio litrowym. No i uczciwie podaj wyniki. Wiadomo że mniej niż

z pokrywką czy bez?
ze szklaną. w pokrywce dziurka fi3mm a blaszka od uchwytu pokrywana 24 karatowym
złotem.

Data: 2011-08-22 23:01:27
Autor: p0li
kogutkowe wyniki
O->Dnia 2011-08-22 18:26:55 niejaki kogutek napisał:
z pokrywką czy bez?
ze szklaną. w pokrywce dziurka fi3mm a blaszka od uchwytu pokrywana 24 karatowym
złotem.

akurat mam taką
jutro potestuje

Data: 2011-08-22 23:45:41
Autor: kogutek
kogutkowe wyniki

> ze szklaną. w pokrywce dziurka fi3mm a blaszka od uchwytu pokrywana 24 karatowym

> złotem.

akurat mam taką

jutro potestuje

--

P0zdrawiam

p0li     p0li(at)poczta.onet.pl

gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

opera(RU), miranda, dialog(RU)...- dziwny jestem...

Jak by Ci się chciało. Dzisiaj przetestowałem garnek emaliowany. Z`wyjątkiem
pojemności, ma 3 litry, reszta bez zmian. Totalna porażka. Zużył prawie dwa razy
więcej prądu i sporo dłużej trwało zagotowanie. Ciekawy jestem jak na
indukcyjnej by to wyglądało. Kuchenkę wyłączałem jak pokrywka zaczynała
podskakiwać. Popatrzyłem wczoraj na strony producentów czy czasami nie podają
sprawności. Nic na nich nie znalazłem. Ale na stronach hurtowni takie dane były.
Pisali że sprawność od 75 do 85%. Czyli taka jak mnie wyszło z płytką. Z tym że
indukcyjna ładniejsza. Przy kuchniach z płytkami też podawali sprawność. Pisali
że 60%. I to by się mniej więcej zgadzało przy garnkach emaliowanych. --

Data: 2011-08-28 04:04:23
Autor: p0li
kogutkowe wyniki
O->Dnia 2011-08-22 23:01:27 niejaki p0li napisał:
[...]

dobra potestowałem
co prawda ze zwykła pokrywką - więc nie widziałem dokładnie kiedy się
zaczęła gotowac woda

kuchenka - turystyczna płyta indukcyjna (jedno pole grzejne)
garnek - 5l
woda - 3l zimniutka
czas - między 9 a 10 minut
moc - 1793W - pod koniec skoczyło na 1802W
zużycie prądu - 0,302kWh