koks w popiele

Data: 2010-08-26 11:42:36
Autor: Tomasz M.
koks w popiele
witam

jak w temacie mam problem z ustawieniem kotła z podajnikiem tak aby w  popielniku nie było koksu.
różne warianty próbowałem. zimą tego problemu nie było jednak teraz kiedy  kocioł ma pracować na 1/10 mocy nominalanej(m.nom to 108kW) trudno go  ustawić.
....a wydłużanie czasu przedmuchu między kolejnymi podaniami powoduje  cofanie się żaru w stronę ślimaka i tak jestem w kropce.

może macie jakieś doświadczenia albo dostęp do instrukcji.
generalnie mówi się o stosunku podawanie/powietrze ale widzę że nie ma  złotego środka bo jeszcze wiele zależy od jakości opału.

pozdrawiam
Tomasz

Data: 2010-08-27 21:35:44
Autor: wolim
koks w popiele
Zmniejszaj dopływ powietrza, aż płomień zrobi się czerwono-żółty.

Chociaż jakość opału ma także bardzo duże znaczenie. Miałem kiedyś taki groszek, który pęczniał niemal jak popcorn. Jeden zasyp podajnika i trzy razy musiałem wybierać popiół...

Pozdry,
MW

Data: 2010-09-01 04:03:48
Autor: Jacek