Data: 2009-03-15 11:43:53 | |
Autor: jacs | |
koła - dylemacik | |
Cześć,
Właśnie zastanwiam się nad kołami do nowego rowerku, który składam. Rower docelowo będzie hardtailem na maratony, docelowa waga jakies 10-10.5kg Sam ważę ok 68 kg, jak się uda to trochę mniej. Koła mają byc pod tarcze, standard tarcz nie jest najważniejszy. Wykrystalizowały mi się nastepujące pomysły: 1. Koła tradycyjne: Piasty XTR 975, szprychy DT revolution, obręczne DT 4.2D 2. Koła gotowe: Mavic Crosstrail (6 śrub) 3. Koła gotowe: Shimano XT 775 CL - Cenowo najdroższe są crosstraile, XT wychodza najtaniej, ale nie cena decyduje. - Najlżejsze ze tego wszystkoego są ręcznie składane koła, najcięższe Crosstraile. - Crosstraile mają maszynówki Moje ostatnie koła były na piastach DT370/Cerit, wszystkie wcześniejsze koła były na standadrowych piastach z konusami. Pomóżcie podjąć decyzję, czy macie jakieś doświadczenia z w/w kołami gotowymi? Słyszałem o problemach z serwisowaniem mavica w harfie. Jak jest z serwisem shimano? Pozdrawiam Jacek |
|
Data: 2009-03-15 11:16:08 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
koła - dylemacik | |
On 2009-03-15, jacs <jacek.szymborski@gmail.com> wrote:
Cześć, Jak wrzucić inne piasty, np. DT 240s, to też będziesz miał maszynówki. Ale to niestety masakra dla portfela. Co to szprych DT Revolution, nie są zalecane pod tarcze przez producenta - poleca się Competition albo SuperComp, które wagowo nie są wiele cięższe od Revolution. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-03-15 14:40:09 | |
Autor: jacs | |
koła - dylemacik | |
Jak wrzucić inne piasty, np. DT 240s, to też będziesz miał maszynówki. No właśnie, wagowo i cenowo jest jeszcze wyżej niż XTR, cena zbyt hardkorowa. Ale może w takim razie 340?
Dzięki za info, nie wiedziałem o tym. Zerknąłem w specyfikację, rzeczywiście super comp są niewiele cięższe. Dzięki! |
|
Data: 2009-03-15 19:56:45 | |
Autor: Brkzzz | |
koła - dylemacik | |
On 15 Mar, 11:43, "jacs" <jacek.szymbor...@gmail.com> wrote:
Cześć, Mam gdzies w szafie wakacyjny numer MBUK, w ktorym byl porzadny test tej kategorii kol. Pamietam, ze na Crosstrailach nie zostawili suchej nitki i sugerowali juz wybor tanszych Crossride'ow. Na XT tez ponarzekali, ale wiadomo jacy sa brytyjscy dziennikarze :) Dla mnie faworytem jest zestaw XTR/DT, ale zastanowilbym sie takze nad XT ze wzgledu na to, iz sa fabrycznie zaplecione. |