koła - dylemacik

Data: 2009-03-15 11:43:53
Autor: jacs
koła - dylemacik
Cześć,

Właśnie zastanwiam się nad kołami do nowego rowerku, który składam.
Rower docelowo będzie hardtailem na maratony, docelowa waga jakies 10-10.5kg
Sam ważę ok 68 kg, jak się uda to trochę mniej. Koła mają byc pod tarcze, standard tarcz nie jest najważniejszy.

Wykrystalizowały mi się nastepujące pomysły:

1. Koła tradycyjne: Piasty XTR 975, szprychy DT revolution, obręczne DT 4.2D

2. Koła gotowe: Mavic Crosstrail (6 śrub)

3. Koła gotowe: Shimano XT 775 CL

- Cenowo najdroższe są crosstraile, XT wychodza najtaniej, ale nie cena decyduje.
- Najlżejsze ze tego wszystkoego są ręcznie składane koła, najcięższe Crosstraile.
- Crosstraile mają maszynówki

Moje ostatnie koła były na piastach DT370/Cerit, wszystkie wcześniejsze koła były na standadrowych piastach z konusami.

Pomóżcie podjąć decyzję, czy macie jakieś doświadczenia z w/w kołami gotowymi? Słyszałem o problemach z serwisowaniem mavica w harfie. Jak jest z serwisem shimano?

Pozdrawiam
Jacek

Data: 2009-03-15 11:16:08
Autor: Jan Srzednicki
koła - dylemacik
On 2009-03-15, jacs <jacek.szymborski@gmail.com> wrote:
Cześć,

[...]

Jak wrzucić inne piasty, np. DT 240s, to też będziesz miał maszynówki.
Ale to niestety masakra dla portfela.

Co to szprych DT Revolution, nie są zalecane pod tarcze przez producenta
- poleca się Competition albo SuperComp, które wagowo nie są wiele
cięższe od Revolution.

Data: 2009-03-15 14:40:09
Autor: jacs
koła - dylemacik
Jak wrzucić inne piasty, np. DT 240s, to też będziesz miał maszynówki.
Ale to niestety masakra dla portfela.

No właśnie, wagowo i cenowo jest jeszcze wyżej niż XTR, cena zbyt hardkorowa.
Ale może w takim razie 340?

Co to szprych DT Revolution, nie są zalecane pod tarcze przez producenta
- poleca się Competition albo SuperComp, które wagowo nie są wiele
cięższe od Revolution.

Dzięki za info, nie wiedziałem o tym. Zerknąłem w specyfikację, rzeczywiście super comp są niewiele cięższe.

Dzięki!

Data: 2009-03-15 19:56:45
Autor: Brkzzz
koła - dylemacik
On 15 Mar, 11:43, "jacs" <jacek.szymbor...@gmail.com> wrote:
[...]

Mam gdzies w szafie wakacyjny numer MBUK, w ktorym byl porzadny test
tej kategorii kol. Pamietam, ze na Crosstrailach nie zostawili suchej
nitki i sugerowali juz wybor tanszych Crossride'ow. Na XT tez
ponarzekali, ale wiadomo jacy sa brytyjscy dziennikarze :)
Dla mnie faworytem jest zestaw XTR/DT, ale zastanowilbym sie takze nad
XT ze wzgledu na to, iz sa fabrycznie zaplecione.

koła - dylemacik