Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   koła pod tarczówki racja czy pr zewrażliwiony mechanik?

koła pod tarczówki racja czy pr zewrażliwiony mechanik?

Data: 2009-02-22 20:20:56
Autor: PeJot ( home)
koła pod tarczówki racja czy pr zewrażliwiony mechanik?
mariuszmo pisze:
Problem polega na tym, że chce zmienić piasty w kołach pod tarcze, chcę wyrzucić XT na 6 śr i założyć DT 340.
Składałem już tanie koła nie dla siebie ale było to zaledwie kilka kół i dlatego wole oddać tą robotę mechanikowi, który w tym temacie ma duzo większe doświadczenie, ma centrownice itd. uważam, że serwisant  ze sporym doświadczeniem zrobi lepiej niż ja. Poza tym, każdy kto widział obręcz X 819 Mavic wie, że do wyjecia nypli trzeba specjalny klucz, którego akurat nie mam.

Obecne koła pod tarcze mam zaplecione na cieniowanych MACHach jednak gdy omawiałem sprawę z mechanikiem stwierdził, że kół pod tarcze nie robi się na cieniowanych, jak chciałem aby uzasadnił to stwierdził, że producenci nie zalecają bo można pourywać, tylko nie wiem co można pourywać, w zgięciu i gwincie szprycha jest nadal taka sama jak niecieniowana a w życiu nie wiedziałem markowej sprychy (MACH, DT, SAPIM) zerwanej w połowie. Z rewolutionami wiadomo bym się do kół z gatunku all mountain nie pchał ale delikatne cieniowanie competition nie powinno zaszkodzić tym bardziej, że Mavic X 819 jest makabrycznie sztywny bocznie.

nypli ALU to faktycznie bym się obawiał przy mojej wadze 90 kg i założeniem, że koła będą działać w trudnych warunkach choć miałem ogromną ochotę dać czerwone pro lock hex ale nie widzę zagrożenia w delikatnym cieniowaniu szprych, co o tym sądzicie?

Trochę kół robiłem i sam z resztą sam jeżdżę na DT 2/1.8/2 i można przyjąć, że zachowują się one podobnie jak zwykłe niecieniowane. Ale już DT 2/1.5/2 są pracochłonne przy centrowaniu, ciągną się jak guma do żucia. Osobiście nie chciałbym kół MTB z tymi szprychami, a to ze względu na możliwość urwania takiej szprychy np. przez gałąź. Zysk na wadze niby jest, ale nie zawsze jest to priorytet.

Twój mechanik albo obawia się o kłopotliwe centrowanie, albo po prostu nigdy na cienkich szprychach nie robił.

Można by też pokombinować z 2 grubościami szprych w jednym kole.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

koła pod tarczówki racja czy pr zewrażliwiony mechanik?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona