koła pod tarczówki racja czy przewrażliwiony mecha nik?

Data: 2009-02-21 22:49:46
Autor: mariuszmo
koła pod tarczówki racja czy przewrażliwiony mecha nik?
Problem polega na tym, że chce zmienić piasty w kołach pod tarcze, chcę wyrzucić XT na 6 śr i założyć DT 340.
Składałem już tanie koła nie dla siebie ale było to zaledwie kilka kół i dlatego wole oddać tą robotę mechanikowi, który w tym temacie ma duzo większe doświadczenie, ma centrownice itd. uważam, że serwisant  ze sporym doświadczeniem zrobi lepiej niż ja. Poza tym, każdy kto widział obręcz X 819 Mavic wie, że do wyjecia nypli trzeba specjalny klucz, którego akurat nie mam.

Obecne koła pod tarcze mam zaplecione na cieniowanych MACHach jednak gdy omawiałem sprawę z mechanikiem stwierdził, że kół pod tarcze nie robi się na cieniowanych, jak chciałem aby uzasadnił to stwierdził, że producenci nie zalecają bo można pourywać, tylko nie wiem co można pourywać, w zgięciu i gwincie szprycha jest nadal taka sama jak niecieniowana a w życiu nie wiedziałem markowej sprychy (MACH, DT, SAPIM) zerwanej w połowie. Z rewolutionami wiadomo bym się do kół z gatunku all mountain nie pchał ale delikatne cieniowanie competition nie powinno zaszkodzić tym bardziej, że Mavic X 819 jest makabrycznie sztywny bocznie.

nypli ALU to faktycznie bym się obawiał przy mojej wadze 90 kg i założeniem, że koła będą działać w trudnych warunkach choć miałem ogromną ochotę dać czerwone pro lock hex ale nie widzę zagrożenia w delikatnym cieniowaniu szprych, co o tym sądzicie?

Data: 2009-02-22 00:21:49
Autor: kosik
koła pod tarczówki racja czy przewrażliwiony m echanik?

Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:gnpten$pem$1nemesis.news.neostrada.pl...
szprych, co o tym sądzicie?

Powiedz mechanikowi, że g...o wie o składaniu kół :)

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-02-22 00:35:16
Autor: mariuszmo
koła pod tarczówki racja czy przewrażliwiony m echanik?

Powiedz mechanikowi, że g...o wie o składaniu kół :)

robił będzie on, maltretowałem pare dobrych lat poprzednie koła które składał i było ok, ale na szprychach, które kupie ja i będą to cieniowane competitiony z tradycyjnymi nyplami pro lock, na alu się nie zdecyduje, trochę się boje o wytrzymałość.
Sam drogich kół nie bedę składał dla siebie, po pierwsze nie mam sprzetu po drugie za mało ich złożyłem.

Co do cieniowanych szprych to są też wręcz odwrotne opinie, że cieniowane nie powinny się łatwiej zrywać przy kołnierzu ze względu na to , ze są badziej elastyczne po środku i niweluje część naprężeń w tych cieńszych miejscach, choć ta teroria mi wyglada na równie naciąganą jak ta, że do tarcz nie daje się cieniowanych

Data: 2009-02-22 08:38:17
Autor: Wojtek
mariuszmo pisze:

delikatnym cieniowaniu szprych, co o tym sądzicie?

Nie będzie problemu - sprawdzane na competition tych do 1.8. Acha, z nyplami prolock całkiem nieźle działa (ważę 80kg). 719disc do tego

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-02-22 09:47:41
Autor: Solar
mariuszmo pisze:

delikatnym cieniowaniu szprych, co o tym sądzicie?

Też mam Mavica xm719 i szprychy 2/1.8/2 z tyłu i nic się nie dzieje mimo ponad 100 kg masy łącznej i włóczenia po górach.
Nyple mam stalowe.

"Ateista to człowiek niezależny umysłowo, który myśli sam za siebie."
              Richard Dawkins

Data: 2009-02-22 19:17:29
Autor: mariuszmo
koła pod tarczówki racja czy przewrażliwiony m echanik?

Też mam Mavica xm719 i szprychy 2/1.8/2 z tyłu i nic się nie dzieje mimo
ponad 100 kg masy łącznej i włóczenia po górach.
Nyple mam stalowe.

tak to bzdura i fanaberia, wystarczy wejść na stonę DT, fabrycznie składają klasyczne koła na cieniowanych pod tarcze i to nie tylko te do najlżejszych zastosowań

Data: 2009-02-22 20:20:56
Autor: PeJot ( home)
mariuszmo pisze:
[...]

Trochę kół robiłem i sam z resztą sam jeżdżę na DT 2/1.8/2 i można przyjąć, że zachowują się one podobnie jak zwykłe niecieniowane. Ale już DT 2/1.5/2 są pracochłonne przy centrowaniu, ciągną się jak guma do żucia. Osobiście nie chciałbym kół MTB z tymi szprychami, a to ze względu na możliwość urwania takiej szprychy np. przez gałąź. Zysk na wadze niby jest, ale nie zawsze jest to priorytet.

Twój mechanik albo obawia się o kłopotliwe centrowanie, albo po prostu nigdy na cienkich szprychach nie robił.

Można by też pokombinować z 2 grubościami szprych w jednym kole.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

koła pod tarczówki racja czy przewrażliwiony mecha nik?