kola - zakup - prosba o opinie

Data: 2015-11-04 23:46:25
Autor: Titus Atomicus
kola - zakup - prosba o opinie
Witam,
Kolega jest rowerowym minimalista, po 15 latach wymienia w rowerze kola (i naped). Jezdzi czesto, ale na krotkie dystanse raczej, asfalt/pola...
Znalazl cos takiego na allegro:
<http://allegro.pl/kpl-26-lozyska-rodi-air-kapslowane-novatec-kolory-i576
6423136.html>
Czy to jest warte swojej ceny? Wiecej kolega chyba i tak nie da rady zaplacic.
Piasty chyba ok?
Ale: rodi air_cos_tam??? - co to sa za obrecze?
TIA
--
TA

Data: 2015-11-05 00:47:07
Autor: Ignac
kola - zakup - prosba o opinie
W dniu środa, 4 listopada 2015 23:46:31 UTC+1 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

Kolega jest rowerowym minimalista

Ale chyba tylko zadeklarowanym, bo kupuje zdecydowanie za drogo.
Polec mu w związku z tym takie, tył: http://allegro.pl/k-tyl-26-na-kasete-shimano-alivio-kands-srebrne-i5766423278.html

i przód:
http://allegro.pl/k-przod-26-wzmacniane-alivio-kands-zacisk-2-kol-i5766423241.html

Data: 2015-11-08 02:39:39
Autor: Titus Atomicus
kola - zakup - prosba o opinie
In article <f778a1cd-c36e-4af3-bc41-b71f7ade2853@googlegroups.com>,
 Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

W dniu środa, 4 listopada 2015 23:46:31 UTC+1 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

> Kolega jest rowerowym minimalista

Ale chyba tylko zadeklarowanym, bo kupuje zdecydowanie za drogo.
E, to tylko z niewiedzy...
[...]

No, istotnie - wychodzi pol ceny tamtych kol.. Dzieki. Koledze oferta sie bardzo spodobala.
Naprawde nikt nie uwaza, ze co maszynowe, to maszynowe?
No i obrecze tam sa lepsze...
--
TA

Data: 2015-11-08 10:16:02
Autor: atm
kola - zakup - prosba o opinie

No, istotnie - wychodzi pol ceny tamtych kol.. Dzieki. Koledze oferta
sie bardzo spodobala.
Naprawde nikt nie uwaza, ze co maszynowe, to maszynowe?
No i obrecze tam sa lepsze...

Ja tam wole maszynowe. Jak dla mnie sa calkowicie bezobslugowe.

Data: 2015-11-08 02:57:59
Autor: Ignac
kola - zakup - prosba o opinie

Ja tam wole maszynowe. Jak dla mnie sa calkowicie bezobslugowe.

Widzisz TA, to jest argument który do mnie też przemawia,
bo jestem zwolennikiem bezobsługowości, ale nie mam zaufania
czy w łożyskach maszynowych jest smar, czy go nie ma.

Data: 2015-11-08 13:10:42
Autor: atm
kola - zakup - prosba o opinie
On 2015-11-08 11:57, Ignac wrote:

[...]

Mialem tansze piasty Novatec, na ktorych sporo przejechalem. Rower czesto mylem karczerem, oczywiscie unikajac lania po wrazliwych elementach. Do konca krecily sie jak nowe. Sa obecnie w innym rowerze.
Teraz mam kola na pistach DT350 i podobnie jak w poprzednich nie biore pod uwage tego czy tam moze nie byc smaru. Po prostu smigaja az milo, zadnych luzow, konusow i takich tam ;]
Moze byc jednak tak, ze im tansze kola tym ilosc potencjalnych problemow rosnie.

Data: 2015-11-10 10:21:48
Autor: Gotfryd Smolik news
kola - zakup - prosba o opinie
On Sun, 8 Nov 2015, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

Naprawde nikt nie uwaza, ze co maszynowe, to maszynowe?

  Pisałeś o "minimaliście", nie precyzując, czy to jest minimalizm
finansowy czy obsługowy ;)
  Jak dla mnie, jak piszesz - minimalizm obsługowy jest wart dołożenia
do łożysk.

No i obrecze tam sa lepsze...

  Niezależnie od tego, czy sam pytałeś co to za jakie, pytaniem jest
czy dwukomorowe zainteresowanemu nie wystarczą.
  Ile takich (dwukomorowych) już pogiął?

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-25 00:59:25
Autor: Titus Atomicus
kola - zakup - prosba o opinie
In article <Pine.WNT.4.64.1511101013540.652@quad>,
 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

> Naprawde nikt nie uwaza, ze co maszynowe, to maszynowe?

  Pisałeś o "minimaliście", nie precyzując, czy to jest minimalizm
Finansowy :-)
Kolega ma tak, ze jak sie nie uzasadni zakupu, to nie lubi placic za cos czego nie wykorzysta.

> [...]

  Niezależnie od tego, czy sam pytałeś co to za jakie, pytaniem jest
czy dwukomorowe zainteresowanemu nie wystarczą.
Jedne jednokomorowe. Po 15 latach...

OK, kolega skorzystal z porady Ignaca. Sprawa zamknieta.
--
TA

kola - zakup - prosba o opinie