kolana etc. - rower pomaga!

Data: 2009-11-30 04:51:10
Autor: (p)
kolana etc. - rower pomaga!
Znalazłem takie cóś:

http://yg.utnij.net

Czyli rower (używany bez przesadzania z dynamiką jazdy) dobrze robi na
kolana...

(p)

Data: 2009-11-30 04:53:50
Autor: Saurus
kolana etc. - rower pomaga!
A to dopiero nowość :P

Data: 2009-11-30 14:38:51
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
kolana etc. - rower pomaga!
Logiczne, kolana to stawy a fizjologiczną funkcją stawu jest ruch. Ponadto w stawie mamy chrząstki, które nie są odżywiane z krwiobiegu tylko poprzez wtłaczanie zwiazków odżywczych z mazi stawowej.

Data: 2009-11-30 11:55:48
Autor: Rowerex
kolana etc. - rower pomaga!
On 30 Lis, 13:51, "(p)" <pamis...@gmail.com> wrote:
Znalazłem takie cóś:

http://yg.utnij.net

Czyli rower (używany bez przesadzania z dynamiką jazdy) dobrze robi na
kolana...

Kilka pytań:
1. Kiedy badani rozpoczęli zwiększoną aktywność fizyczną? Od
urodzenia, miesiąc, rok, kilka, kilkanaście lat przed owym testem?
2. Jak wyglądały ich stawy kolanowe, kilka, kilkanaście lat wcześniej?
3. Jak długo trwał ów test? Jednorazowy wywiad połączony z
jednorazowym badaniem, czy też wieloletnie badania i obserwacje?
4. Dlaczego badano wyłącznie osoby "które nigdy nie wspominały o bólu
kolan"?
5. Czy badania na tej samej grupie będą jeszcze prowadzone?
6. Czy istnieje UFO? ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-11-30 19:20:08
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
kolana etc. - rower pomaga!

http://yg.utnij.net

Czyli rower (używany bez przesadzania z dynamiką jazdy) dobrze robi na
kolana...

(p)

Na kręgosłup i większe libido też.
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-11-30 11:50:26
Autor: Mateusz
kolana etc. - rower pomaga!
On 30 Lis, 19:20, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:
[ciach]
Na kręgosłup i większe libido też.

potwierdzam ;)

Poza tym - Panowie - wszystko co jest w nadmiarze szkodzi przecież ;)
tylko pytanie co można określić jako 'przesadę' w naszej dziedzinie ;)
Myślę, że w gronie rowerzystów takiego pojęcia nie ma ;)

Data: 2009-12-01 10:31:22
Autor: PeJot
kolana etc. - rower pomaga!
(p) pisze:
Znalazłem takie cóś:

http://yg.utnij.net

Nic nowego, choć przy okazji warto zastanowić się nad współczesnymi pokoleniami. Starsze pokolenia nie miały na tyle wolnego czasu i możliwości, co współczesne. MSZem to, co obecny 55 latek uważa za wysoką aktywność fizyczną,  dla współczesnego 25 latka będzie jedynie pieszczotami wstępnymi.  Za 20, 30 lat współczesne nam wnioski z badań mogą być OKDR.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-01 19:31:03
Autor: Gotfryd Smolik news
kolana etc. - rower pomaga!
On Tue, 1 Dec 2009, PeJot wrote:

Starsze pokolenia nie miały na tyle wolnego czasu i możliwości, co współczesne. MSZem to, co obecny 55 latek uważa za wysoką aktywność fizyczną,

  40 lat temu trochę więcej było pracy *fizycznej*, weź to pod uwagę.
  Pewien problem stanowi nierozróżnianie wysiłku od ruchu, to prawda,
ale nie wiem, który "statystycznie" "statystyczny" mieszkaniec .pl
w wieku 25 lat (dziś i 40 lat temu) padłby wcześniej np. przy
machaniu łopatą ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-01 21:25:12
Autor: PeJot
kolana etc. - rower pomaga!
Gotfryd Smolik news pisze:
On Tue, 1 Dec 2009, PeJot wrote:

Starsze pokolenia nie miały na tyle wolnego czasu i możliwości, co współczesne. MSZem to, co obecny 55 latek uważa za wysoką aktywność fizyczną,

 40 lat temu trochę więcej było pracy *fizycznej*, weź to pod uwagę.

Racja, tylko czy owa praca wiązała się z takim forsowaniem kolan jak np.   podczas intensywnej jazdy na rowerze, albo na nartach ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

kolana etc. - rower pomaga!