[2010-09-17-19] kolejka 06 - pozostałe mecze

Data: 2010-09-20 19:36:56
Autor: AJK
[2010-09-17-19] kolejka 06 - pozostałe mecze
Tradycyjnie - subiektywne uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku, dla
zabawy i żeby każdy zespół ekstraklasy miał swoje miejsce w grupowych
rozmowach. Cztery mecze, a nie siedem - o, jak ja Was lubię :-)

Lechia - Gdańsk 1:0

Mecz cienki jak zaskroniec w rękach dwulatka. Cracovia grała przez
pierwszy kwadrans i wydawało się, że coś z tego będzie, ale wtedy wzięła
się do roboty Lechia i Cracovia zaczęła sprawiać wrażenie, że
najchętniej uciekłaby z boiska z płaczem. Dawno nie widziałem drużyny,
która była tak przerażona tym, że przeciwnik zaczął atakować. Przewaga w
rzutach rożnych w pewnym momencie wynosiła 14:1 i wtedy przestałem
liczyć, bo to już nawet śmieszne nie było. "Pasy" miały jedną sytuację i
jedną zmarnowały. Lechia miała przynajmniej cztery "setki", ale
wykorzystała jedną przy - oczywiście - kompletnym bezruchu obrony
Cracovii. Buzała nie zabił się na piłce, Surma harował w środku pola,
Bardzo dobre występy zaliczyli Andruszkiewiczius, Bąk, Wołąkiewicz i
para Traore-Buval, którzy widać, że szybko polubili wspólną grę, a Kapsa
zmarzł. Cracovia... aż szkoda gadać. Nędza, kicha i dno gwiaździste nad
nimi. Na szczęście następny mecz będzie rozgrywany na nowym stadionie i
to z Arką - trudno o lepszą okazję do przełamania. PS. Powyższe zdanie pisałem jeszcze przed meczem Arki z Jagiellonią. Ale
i tak zdania nie zmieniam - Arka będzie wyluzowana, bez noża na gardle,
kluby są zaprzyjaźnione... Kurde, ale ja jestem naiw... uparty :-)

Górnik Zabrze - GKS Bełchatów 1:0

Tak na dobrą sprawę, gdyby nie kontuzja Sikorskiego, to nie byłoby o czym
pisać. Bramka Zahorskiego zasłużona (w sensie - dla drużyny), ale żadne
tam szczyty malowniczości, a w dodatku był to gol po -nastym wykonanym w
ten sam sposób rzucie rożnym i dajcie spokój, żeby aż tak nie umieć się
ustawić (to oczywiście do obrony GKS-u)? Strzał Sikorskiego, plus klopsy
jakie pod bramką GKS-u strzelali, a raczej nie strzelali Zahorski i
Danch. Z drugiej strony zmarnowana pięćsetka Gola. Na okrasę - Nawałka
przez cała drugą połowę siłujący się niemal i przekrzykujący z arbitrem
technicznym. Wsjo. Mecz jak wiele ligowych, do zapomnienia w pięć minut
po zakończeniu. W Górniku nadal 30% mocy (co najmniej) to Bonin, GKS
przeszedł trochę obok meczu, a decyzja Bartoszka o zdjęciu Wróbla i
wpuszczeniu Fonfary też taka tego... Widzew Łódź - Śląsk Wrocław 5:2

Najśmieszniejsze, że Śląsk nie zagrał źle. W ataku i pomocy działo się
sporo, Śląsk dosiadł Widzew dość mocno i niewiele brakowało, żeby przy
1:1 i 2:1 strzelił coś jednak. Pewnie i tak by przegrał, bo Widzew miał
dzień konia, a Śląsk nie miał obrony, ale byłoby jeszcze ciekawiej.
Kelemena mi żal i mam nadzieję, że po meczu nakopał do odwłoków całej
obronie (no, grałby Fojut, to by pewnie było z 8:2, z czego Fojut
trafiłby dwukrotnie :-)), Sobocie dobrze zrobiło przewietrzenie na
ławce, Diaz miał pecha, a przy golu Ćwielonga przecierałem oczy ze
zdumienia i szczypałem się w tyłek. Widzew zagrał jak naoliwiona
maszynka: podanie, zatrzymanie, dośrodkowanie, gol. Zważywszy, że Robak
i Sernas nie grali ze sobą od dawna i są lekko niezgrani... Będzie
przeciwnikom cieplutko, kiedy się zgrają. Panka na duży plus, Oziębała
też nieźle, Lisowski obiektywnie słabo, ale subiektywnie nieźle, bo
przecież nie grał na swojej pozycji, obrona w sumie zawaliła tylko przy
golu Ćwielonga, potem już grała bezbłędnie, a Mielcarz zawsze stał tam,
gdzie leciała piłka. No, prawie zawsze :-) W Śląsku nieźle pomoc i atak,
za to Wołczek, Celeban i Spahić to była jakaś tragedia. Jeden Pawelec
coś grał. Fatalnie sędzia - karnego przy 4:2 nawet Tarasiewicz by olał,
ale karny na 1:0 to trochę poważniejsza sprawa. Zresztą nie tylko tu
sędzia dał ciała, parę razy gwizdał (lub nie gwizdał) bardzo
dyskusyjnie. Mecz kolejki zdecydowanie: ponad 20 strzałów na każdą
drużynę, 9 celnych z jednej, 12 z drugiej... Działo się. Polonia Bytom - Ruch Chorzów 1:0

Jako nie-Ślązak stosunek do derbów miałem luźno dyndający i jakoś mnie te
derby poziomem nie zachwyciły. Tak, tak, mecz walki, wiem - takie
zaklęcie dyżurne i nic niemówiące. Biegali, kopali, czasem efektownie
strzelali (Ujek, Barcik dwa razy - za trzecim strzelił fatalnie, a to
akurat była najlepsza sytuacja), czasem strzelali niefektownie i
nieefektywnie (Jankowski, Pulkowski) i ogólnie było średnio. Piękna
natomiast była bramka Jareckiego, który wyskoczył jak Jordan w meczach
finałowych z Utah Jazz. Szkoda sytuacji Radzewicza (gdyby uderzył prawą
byłby gol nawet. gdyby uderzył źle), troszeczkę nerwowo zrobiło się przy
zamieszaniu na polu bramkowych Polonii w końcówce i to wszystko. Kobylik
znowu zaliczył asystę, wrócił Bażik, Matawu jak zwykle dużo biegał, a
Strakę bolało bardzo. Bramka kolejki
Nominowani

Paweł Brożek - gol na 1:0 w meczu Wisła Kraków - Korona Kielce
Piotr Ćwielong - gol na 1:1 w meczu Widzew Łódź - Śląsk Wrocław
Dariusz Jarecki - gol na 1:0 w meczu Polonia Bytom - Ruch Chorzów
Darvydas Sernas - gol na 3:1 w meczu Widzew Łódź - Śląsk Wrocław Aleksandar Vuković - gol na 1:1 w meczu Wisła Kraków - Korona Kielce

Oklaski, autografy i wizyty w zakładach pracy wygrywa...
....ją
ex-aequo Dariusz "Air" Jarecki i Aleksandar "Platini" Vuković

Co poza tym?...

Poza tym Garbarnia wygrała w Wieliczce z Górnikiem 3:1, a Kmita Zabierzów
został rozdeptany 4:0 przez niejaką Janinę z Libiąża. Garbarnia po ośmiu
kolejkach zajmuje miejsce trzecie, ale tylko z punktem straty do lidera,
Górnik Wieliczka jest siedemnasty, przedostatni, a Kmita dwunasty i na
razie strefy spadkowej za bardzo bać się nie musi.
IV-ligowy Hutnik Kraków zremisował na wyjeździe z Glinikiem Gorlice i nie
jest już ostatni, tylko przedostatni.
V liga - Tramwaj i Orzeł Piaski Wielkie przegrały, Bronowianka i Borek
wygrały, a Wróblowianka zremisowała. Orzeł wciąż w czołówce - tyle samo
punktów, co lider i wicelider, Wróblowianka i Borek balansują na
spadkowej krawędzi, a Bronowianka i Tramwaj powinny brać się do roboty,
bo za drzwiami stoi spadek i się złośliwie szczerzy. VI liga - Clepardii szaleństwa ciąg dalszy: tym razem wygrała 2:1 z Rabą
Dobczyce i wicelideruje w tabeli, mając zaledwie punkt straty do Wiślan
z Jaśkowic. Już w zeszłym sezonie było widać, że nowy trener ma pomysł
na drużynę, a w tym widać, że pomysł wypalił. Oby tak dalej i
"walkawalkawalka!", bo powrót do V ligi jest w zasięgu.
Wieczysta przegrała, ale może sobie na to pozwolić, a trener
Grębałowianki podał się do dymisji - i proszę bardzo: po dwóch dniach
drużyna wygrała 3:0 z Gościbią Sułkowice.
A-klasowa Prądniczanka goni czołówkę - tym razem wygrała 3:1 z
Michałowianką i jest szósta w tabeli, ale do liderującej Bibiczanki ma
aż siedem punktów straty. Nic to, grunt, że wygrywa. Grały także kobiety. Niestety, grały źle - podgórze przegrało u siebie
2:5 z Widokiem Lublin, a Bronowianka (też u siebie) 1:3 z UKS Zamłynie
Radom. Pocieszające, że bramkę dla Bronowianki strzeliła Magda Knysak,
więc może chociaż królową strzelców będzie Bronowianka miała. Dołamujące
natomiast, że Bronowianka długo prowadziła 1:0, a mecz przegrała w
ostatnich 8 minutach: 82 minuta - gol z karnego, prowadzenie dla
radomianek w 85 minucie i cios dobijający w 87 minucie. Podgórze na
razie na dnie tabeli z zerowym dorobkiem, a Bronowianka na miejscu
piątym z pięcioma punktami straty do lidera. A we środę - mecz Ligi Mistrzów. Tak, tak, panowie - meżczyźni nie dali
rady, a kobity - i owszem. Unia Racibórz gra z Broendby Kopenhada i
ciekawe, czy emocje będą na poziomie  "Aaaaaaajezusmaria!! Kto strzelił
tego gola, nawet nie wiem!" czy może większe :-)
W razie gdyby ktoś chciał - podobno mecz pokaże o 16:00 TVP Sport.

--
AJK

Data: 2010-09-20 19:59:34
Autor: AJK
20-09-2010  o godz. 19:55 Fidelio napisał:

[...]

O, dobre! Tak się kończy przedawkowanie Ekstraklasy :-)
No, ale kiedyś komuś Numa wyszła za Pompiliusza, więc może jeszcze nie
pobiłem rekordu :-)

--
AJK

Data: 2010-09-20 20:14:29
Autor: Marcin Kasperski
[2010-09-17-19] kolejka 06 - pozostałe mecze
Lechia - Gdańsk 1:0

Rzeco :-)?

Uznałbym to za bardzo trafne podsumowanie roli Cracovii na boisku ;-)
Lechia z pewnymi trudnościami pokonała oporne gdańskie boisko.

Data: 2010-09-20 20:11:10
Autor: UGI
AJK <to-co-w-podpisie@post.pl> napisał(a):
Górnik Zabrze - GKS Bełchatów 1:0

Czy moge miec troche miejsca by ponapawac sie drugim miejscem w tabeli, tak troche miejsca......tyle, albo dla pewnosci .........tyle.....Gornik Zabrze pozycja numer dwa w tabeli Ekstraklasy, ok, dziekuje za uwage. --

Data: 2010-09-20 23:37:42
Autor: AJK
20-09-2010  o godz. 22:11 UGI napisał:

[...]

Kurczę, niektórym to ciągle mało - mogą się napawać Lazio, Milanem i
innymi Okserami, wypryski zazdrości u innych wywołując, to jeszcze
Górnikiem epatują :-)
A tak poważniej, to fajnie, że wreszcie (albo chociaż "na razie")
rozgrywki są bardziej wyrównane, tabela  - w porównaniu do poprzednich
lata - wymieszana, nic nie jest pewne... --
AJK

Data: 2010-09-21 07:29:35
Autor: Mane
W dniu 2010-09-20 23:37, AJK pisze:

A tak poważniej, to fajnie, że wreszcie (albo chociaż "na razie")
rozgrywki są bardziej wyrównane, tabela  - w porównaniu do poprzednich
lata - wymieszana, nic nie jest pewne...

Nie zapominaj, że liga gra dopiero niewiele ponad miesiąc.

Data: 2010-09-21 08:56:05
Autor: AJK
21-09-2010  o godz. 7:29 Mane napisał:

[...]

Nie zapominam - po prostu cieszę się odmianą i mam nadzieję, że dalej
będzie równie ciekawie.
 Sezon 2007/2008 - po szóstej kolejce: 1. Legia Warszawa, 2. Wisła Kraków,
3. Korona Kielce. 4. Lech Poznań, 5. Zagłębie Lubin.
(poza Koroną - drużyny z końcowej pierwszej czwórki)

Sezon 2008/2009 - po szóstej kolejce: 1. Legia Warszawa, 2. Wisła Kraków,
3. Polonia Warszawa, 4. Arka Gdynia, 5. Lech Poznań.
(poza Arką - drużyny z końcowej pierwszej czwórki)

Sezon 2009/2010 - po szóstej kolejce: 1. Wisła Kraków, 2. Polonia Bytom,
3. Ruch Chorzów, 4. Legia Warszawa, 5. Lech Poznań.
(poza Polonią - drużyny z końcowej pierwszej czwórki)

Sezon 2010/2011 - po szóstej kolejce: 1. Jagiellonia Białystok, 2. Górnik
Zabrze, 3. GKS Bełchatów, 4. Korona Kielce, 5. Polonia Warszawa.
(Ciekawe, czy tym razem będzie podobnie, a jeśli -  na kogo padnie "poza
....":-))

--
AJK

Data: 2010-09-21 07:58:48
Autor: Marcin Kasperski
[...]

A ja - z boku - zauważę, że w tym drugim w tabeli Górniku na obronie gra
Jop. Zdaje się całkiem udanie...

Data: 2010-09-21 08:45:15
Autor: ..Aldi..Romek..
[2010-09-17-19] kolejka 06 - pozostałe mecze
ďťż
Użytkownik "Marcin Kasperski" <Marcin.Kasperski@mekk.waw.pl> napisał w wiadomości news:87fwx3r61z.fsfplaton.mekk.waw.pl...
[...]

sugerujesz, że załatwi, aby Górnik za wysoko nie był???
;-)))

Data: 2010-09-21 08:59:07
Autor: AJK
21-09-2010  o godz. 7:58 Marcin Kasperski napisał:

[...]

Zdaje się, że nie bardzo jednak. Ze dwie stracoine przez Górnika bramki
bym mu przypisał (choć, oczywiście nie tak efektowne jak bramka w derbach
:-)), no i karny dla Cracovii też idzie na jego konto.
Chociaż, kiedy popatrzeć na innych ligowych stoperów (Wisły, Śląska, no i
przede wszystkim Cracovii), to może i rzeczywiście Jop gra "całkiem
udanie" :-)

--
AJK

Data: 2010-09-22 09:44:02
Autor: ..Aldi..Romek..
[...]

pamiętaj o Legii!!!!

Data: 2010-09-24 17:12:56
Autor: AJK
22-09-2010  o godz. 9:44 ..Aldi..Romek.. napisał:

?> Chociaż, kiedy popatrzeć na innych ligowych stoperów (Wisły, Śląska, no i
przede wszystkim Cracovii), to może i rzeczywiście Jop gra "całkiem
udanie" :-)

pamiętaj o Legii!!!!

Don't forget Poland! :-)

--
AJK

Data: 2010-09-21 14:01:22
Autor: ..Aldi..Romek..
[2010-09-17-19] kolejka 06 - pozostałe mecze
?> Widzew Łódź - Śląsk Wrocław 5:2
Mecz kolejki zdecydowanie: [...] Działo się.

akurat trafił mi się wyjazd gdzieś pod koniec pierwszej połowy i nie widziałem drugiej (na żywo)... jakież szczęście, że obejrzałem półtora godziny później, co to byłaby za strata!

Polonia Bytom - Ruch Chorzów 1:0
Jako nie-Ślązak stosunek do derbów miałem luźno dyndający

jako Ślązak miałem jakieś ciekawsze zajęcie (inna transmisja w tym sammym czasie)...na szczęście!!!
nudy na pudy (podglądałem trochę)... jeszcze rok temu Polonię z Bytomia oglądało się jakoś tak.. chętniej, a teraz - piach z grzytanie zębów

Aleksandar Vuković - gol na 1:1 w meczu Wisła Kraków - Korona Kielce
[...] Aleksandar "Platini" Vuković

że też nie mógł tego komu innemu strzelić!!! za to z radością (mimo, że palnął Wiśle) śledzę te bramkowe poczynania "Wtorka" - Niedzielana... rok temu mi się wydawało, że jest niesamowity, ale teraz....!?!? brak słów - niemy zachwyt!

Data: 2010-09-21 21:50:12
Autor: CGC
Dnia Mon, 20 Sep 2010 19:36:56 +0200, AJK napisał(a):

dyskusyjnie. Mecz kolejki zdecydowanie: ponad 20 strzałów na każdą
drużynę, 9 celnych z jednej, 12 z drugiej... Działo się.

Just my luck. Jak tylko nie mogę jakiejś kolejki obejrzeć, to nagle jest
grad bramek i "dzieje się". Zagłębie wygrywa z Legią, Śląsk daje się
pochlastać Widzewowi, pada łącznie 10 bramek w "moich" meczach.
[...]

Nie mam TVP Sport, i nie sądzę, by ktoś to raczył udostępnić w necie... Na pocieszenie TVN Turbo pokaże Widzew - Zagłębie tego samego dnia o 18:00. --
CGC

Data: 2010-09-21 23:21:17
Autor: AJK
21-09-2010  o godz. 21:50 CGC napisał:

[...]

Ha! http://tinyurl.com/5w8a9k
Wg rozpiski - na żywo na stronach TVP i na jeszcze dwóch innych.
Większości meczów 1/16 PP nie było/nie będzie, a ten mecz jednak tak.

Na pocieszenie TVN Turbo pokaże Widzew - Zagłębie tego samego dnia o 18:00.

No to możesz sobie zrobić maraton. Tylko jak Ci się będzie oglądało
Zagłębie po Unii Racibórz, to ja nie wiem :-)

--
AJK

Data: 2010-09-22 09:58:50
Autor: CGC
Dnia Tue, 21 Sep 2010 23:21:17 +0200, AJK napisał(a):

[...]

Wow! Jestem kurde impressed. Kto wie, może właśnie jesteśmy świadkami
jakiejś historycznej chwili? Unia gra w niebieskich koszulkach i białych spodenkach. Lech też. Błękit
wygląda zatem na kolor będący przepustką do świata.
Na pocieszenie TVN Turbo pokaże Widzew - Zagłębie tego samego dnia o 18:00.

No to możesz sobie zrobić maraton. Tylko jak Ci się będzie oglądało
Zagłębie po Unii Racibórz, to ja nie wiem :-)

Jeszcze się metaforycznie okaże, że Ania Żelazko ma większe jaja niż Mati
Bartczak. Będę trzymać kciuki za Anię, Patrycję i Dominikę i za kontuzję
Matiego (choć mam wątpliwości, czy nawet wtedy Bajor nie każe mu jednak
kicać po boisku i dawać kulą odpór wrażym siłom). Pogromca Legii kontra pogromca Śląska. Ksiądz Robak kontra Mateusz Partacz.
Czy Zagłębie padnie na czerwoną zarazę, czy Widzew na Chorobę Wilsona? Cholera, ale mi wyszła aluzja -- czerwonka to choroba brudnych rąk, a oba
kluby są znane z... Zmieńmy temat. "Mecze Widzewa z Zagłębiem Lubin obfitują w gole"(...)
"Podsumowując, w trzynastu rozegranych w ostatnim dziesięcioleciu meczach
pomiędzy Widzewem, a Zagłębiem cztery razy wygrywali łodzianie, dwa razy
padł remis i siedmiokrotnie zwyciężali lubinianie (bilans bramek 17:23 na
niekorzyść widzewiaków)."
źródło: http://widzew.pl/pl/wiadomosci/informacje/3075.html

--
CGC

[2010-09-17-19] kolejka 06 - pozostałe mecze