[2009-09-25-27] kolejka 08 - pozostałe mecze

Data: 2009-09-29 10:11:08
Autor: AJK
[2009-09-25-27] kolejka 08 - pozostałe mecze
Tradycyjnie - subiektywne uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku, dla
zabawy i żeby każdy zespół ekstraklasy miał swoje miejsce w grupowych
rozmowach. Lechia Gdańsk - Zagłębie Lubin 1:0

Ligowa nędza, która czasem wywołuje u mnie zadumę. Dumam mianowicie, jak
można spędzić na boisku 90 minut, biegając bez sensu i ani razu nie
usnąć, nie usiąść, ani nawet nie dojść do wniosku, że ma się to w nosie
i "kierunek szatnia". Chyba podobne przemyślenia miał Świerczewski i
załatwił sobie od pana od WF-u kartkę na wcześniejsze pójście pod
prysznic. Fatalny mecz. Bramka dla Zagłębia nieuznana słusznie, bramka
dla Lechii uznana niesłusznie (na stopklatce widać nie tylko faul, ale i
rękę Lukjanovsa). Kartka dla Świerczewskiego zasłużona - buraków trzeba
tępić, a walenie łokciami w twarz zaraz po straconej bramce, to buractwo
czystej wody. Taaa... tak jakby walenie bez bramki nie było buractwem
:-)

Odra Wodzisław - GKS Bełchatów 0:1

Kolejny straszny mecz, w czasie którego człowiek zmaga się z chęcią
znieczulenia się paroma głębszymi i przełączenia na cokolwiek innego.
GKS grał bardzo słabo, Odra grała fatalnie, w efekcie dostaliśmy
koszmarek. W Odrze grali tylko Stachowiak i Kwiek, momentami Pielorz
(chłopie, uciekaj stamtąd!) reszta biegała i bała się piłki oraz
przeciwnika (żałośnie wyglądał pod tym względem Woś), Moledo się
kompromitował, a napastnicy pudłowali. W GKS-ie na zauważenie (nie na
pochwały) zasłużyli Ujek i Lacić, Cetnarski zrobił swoje, a Korzym...
nie wiem. Z jednej strony uczestniczył przy bramce, z drugiej  - masa
bezproduktywnego wiatru. Sapela ciągle irytuje niepewnością. Po meczu
okazało się, że Wieczorek nie jest już trenerem Odry i chyba słusznie.
Odra wygladała jak Górnik przed rokiem o tej porze, a konfliktem w
zarządzie postawy piłkarzy wytłumaczyć się nie da. Karnego Moledo/Korzym bym nie gwizdał.

Korona Kielce - Piast Gliwice 3:2

Pierwsza połowa taka, że chciało się wyć i wyjść, w drugiej były spore
emocje! Emocje. Nie, żeby od razu poziom. Piast przegrał po siatkarsku i
na własne życzenie, bo Korona wcale nie pokazała wielkiej piłki. Ale
chciała - i to wystarczyło. Szarpał Edi, świetnie zagrał Wilk, ale
reszta grała tylko momentami, a i to niezbyt, a Konon skupiał się na
malowniczych upadkach. W Piaście poza Łudzińskim nawet nie ma kogo
pochwalić. Szmatuła koszmarnie, obrona podobnie, Wilczek i Muszalik po
20 minut każdy, a Maciejaka Fornalak wpuścił chyba z rozpaczy. Bartos
sędziował spokojnie, ale im bliżej końca, tym bardziej się gubił -
powinien pokazać czerwoną przynajmniej Glikowi. Jagiellonia Białystok - Cracovia 0:0

Prawie taka sama nuda i nieudolność jak w Wodzisławiu i Gdańsku, i jak w
pierwszej połowie w Kielcach. Słupek Bruno, strzał Matusiaka i genialna
taktyka, żeby grać długie górne piłki w pole karne na Frankowskiego.
Krótkie też górne. Jakiż geniusz taktyki to wymyślił...  Grosicki, co
miał - to spieprzył, Franek, co miał, to przynajmniej próbował, Bruno
nieźle, Lewczuk z Cionkiem jak kilo gwoździ. W Cracovii świetny mecz
rozegrał Cabaj, a reszcie pary starczyło na kwadrans w sumie i od 70
minuty zaczęło się polegiwanie na trawie. Jak to czwartoligowiec potrafi
w krzyże dać... Jagielllonia, choć wyraźnie lepsza, nie potrafiła wygrać
z Cracovią, która chciała tylko zremisować, ale dlaczego z tego powodu
muszą cierpieć widzowie? Nie można się było umówić na obustronnego
walkowera i pójść na piwo? Cabaj miał szczęście, że nie sędziował Gil i jego liniowi :-)

Śląsk Wrocław - Ruch Chorzów 0:0

Punkt widzenia zależy pewnie od punktu siedzenia i kibice obu klubów
uznaliby, że "nasi byli lepsi". Ponieważ obie drużyny ani mnie zieją,
ani grzębią, spokojnie mogę napisać, że ciutodrobinkę lepszy był Ruch.
Co wcale nie jest komplementem, bo "lepszy" oznacza, że miał "czystsze"
okazje, a nie że powalał poziomem na tle. Ze strony Ruchu okazje miał
przede wszystkim Niedzielan, Janoszka poza konkurencją i chyba przestanę
czepiać się Ćwielonga, ze strony Śląska - Biliński. Dudek nie miał z kim
grać, Mila słabiutko, Vazgec pewnie, Łukasiewcz zaskakująco dobrze. W
Ruchu przede wszystkim Pilarz, potem wspomniany Niedzielan i Sadlok, a
reszta grała w kratkę i wdawała się w kopaninę. Ale i tak w porównaniu z
opisywanymi wyżej meczami Odry, Cracovii czy Lechii - niezłe spotkanie.

Polonia Bytom - Arka Gdynia 3:1

Arka miała swoje parę minut, kiedy Wachowicz trafił na 2:1. I tyle. Mecz
od początku do końca należał do Polonii, która mogła (i powinna) wygrać
wyżej. Chwaliłbym Polonie, ale nie wiem, czy roli nie grało tu
żółto-niebieskie tło, na jakim przyszło jej grać. Bardzo dobry mecz
Barcika, Bazika i Radzewicza, dobrze Nowak, nieźle Sawala, za to
obrona... dziwnie. Przy bramce Wachowicza spała snem głębokim. W Arce
początkowo Bledzewski, ale z minuty na minutę grał gorzej. Ława - jak
zwykle solidnie. Naprawdę bardzo dobrze zagrał Wachowicz, aktywnie
Bednarek, Budziński też jak zwykle - dużo i bezproduktywnie. Sakalijew
znowu robił niezłe wrażenie - jeszcze ze dwa mecze bym mu dał (łaskawca
:-)). Bodaj najlepsze spośród opisywanych dziś spotkań.

Bramka kolejki
Nominowani

Paweł Brożek - czyli bilard na 2:-0 w meczu Wisła Kraków - Polonia
Warszawa
Takesure Chinyama - gol na 2:0 w meczu Legia Warszawa - Lech Poznań
Cezary Wilk - jako wisienka na torcie gola na 3:2 w meczu Korona Kielce -
Piast Gliwice Wygrywa...
skoro nie ma ładnych bramek, to niech będą choć wesołe...
Tercet Egzotyczny w składzie Jirsak-Sobolewski-Brożek Co poza tym...

Przebojem lig małopolskich był pojedynek Sępa z Orłem. W A-klasowych
ptasich derbach wygrała drużyna Sępa Droginia, pokonując 2:0 Orła
Myślenice. Podobno nie grano padliny :-)

W trzeciej lidze Garbarnia przegrała 0:3 z Czarnymi Połaniec, Górnik
Wieliczka rozjechał Lubrzankę Kajetanów 5:1, a Hutnik Kraków wygrał na
wyjeździe z Beskidem Andrychów 3:2. Hutnik wciąż na miejscu pierwszym,
Górnik na ósmym, Garbarnia na dziewiątym. Kmita Zabierzów przegrał 0:1 z
Unią Tarnów i spadł na miejsce 15.
W V lidze Orzeł Piaski Wielkie wbił nóż w plecy innym krakowskim
drużynom: najpierw wygrał 3;1 z Tramwajem, potem 2:1 z Borkiem. Utuczony
na krwi bratniej wciąż utrzymuje się w czołówce z punktem straty do
lidera. Borek przy okazji przegrał też 0:1 z Przeciszovią i już jest na
miejscu 14., a Tramwaj srogo odreagował na Płomieniu Jerzmanowice,
wygrywając z nim 9:0 i awansując dzięki temu na miejsce 11. W VI lidze kolejna wygrana Clepardii - 2:0 z Pcimianką, miejsce ósme i
tylko 4 punkty straty do lidera. Wieczysta zremisowała 4:4 z Sokołem
Kocmyrzów i wylazła ze strefy spadkowej, a Wawel przegrał z Pogonią
Miechów i zbliża się do A-klasy. Skoro zaś o A-klasie mowa - Prądniczanka przegrała 0:3 z wiceliderujacą
Michałowianką, zajmuje miejsce siódme i chyba marzenia o powrocie do VI
ligi trzeba w tym sezonie odłożyć. W I lidze kobiet Podgórze przegrało 0:3 z Golem Częstochowa, a
Bronowianka wygrała 2:0 z Czarnymi Sosnowiec. Bronowianka na miejscu
drugim (ale ma jeden mecz "zapasu"), Podgórze na siódmym, ale różnica to
tylko trzy punkty. --
AJK

Data: 2009-09-29 10:15:20
Autor: Mane
AJK pisze:

Kartka dla Świerczewskiego zasłużona - buraków trzeba
tępić, a walenie łokciami w twarz zaraz po straconej bramce, to buractwo
czystej wody. Taaa... tak jakby walenie bez bramki nie było buractwem

Wiadomo ze to burak od pamietnego pobicia dziennikarza w Bydgoszczy :)

Data: 2009-09-29 10:36:41
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mane" <mane1979@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9sfmr$qq8$1inews.gazeta.pl...
AJK pisze:

[...]

Nazywanie Godlewskiego dziennikarzem to duża przesada.
Zresztą zasłużył sobie.

Data: 2009-09-29 10:42:10
Autor: Mane
Cavallino pisze:

Wiadomo ze to burak od pamietnego pobicia dziennikarza w Bydgoszczy :)

Nazywanie Godlewskiego dziennikarzem to duża przesada.
Zresztą zasłużył sobie.

Lukjanows pewnie też :D

Data: 2009-09-29 10:44:20
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mane" <mane1979@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9sh95$3lq$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:

Wiadomo ze to burak od pamietnego pobicia dziennikarza w Bydgoszczy :)

Nazywanie Godlewskiego dziennikarzem to duża przesada.
Zresztą zasłużył sobie.

Lukjanows pewnie też :D

Akurat bardziej sędzia-oszust.

Data: 2009-09-29 10:42:32
Autor: Mane
Cavallino pisze:

Nazywanie Godlewskiego dziennikarzem to duża przesada.
Zresztą zasłużył sobie.

A czym to sobie zasłuzył?

Data: 2009-09-29 10:44:53
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mane" <mane1979@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9sh9s$3lq$2inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:

Nazywanie Godlewskiego dziennikarzem to duża przesada.
Zresztą zasłużył sobie.

A czym to sobie zasłuzył?

Nie pamiętam szczegółów, raczej tak ogólnie, że za darmo nie oberwał.

Data: 2009-09-29 10:45:59
Autor: Mane
Cavallino pisze:

Nie pamiętam szczegółów, raczej tak ogólnie, że za darmo nie oberwał.

W przypadku Świerczewskiego to wszytsko jest mozliwe, pewnie pojechal po pseudo grajku w jakims felietonie, ale zeby odrazu lac po pysku :)

Data: 2009-09-29 10:55:36
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mane" <mane1979@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9shga$3lq$3inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:

Nie pamiętam szczegółów, raczej tak ogólnie, że za darmo nie oberwał.

W przypadku Świerczewskiego to wszytsko jest mozliwe, pewnie pojechal po pseudo grajku

Wtedy jeszcze grał całkiem konkretnie.

Data: 2009-09-29 14:06:43
Autor: TheBest
Cavallino pisze:

Nie pamiętam szczegółów, raczej tak ogólnie, że za darmo nie oberwał.

W przypadku Świerczewskiego to wszytsko jest mozliwe, pewnie pojechal po pseudo grajku

Wtedy jeszcze grał całkiem konkretnie.
w 2004? konkretnie to on przestal grac 2 lata wczesniej...

Data: 2009-09-29 14:11:22
Autor: Cavallino
Użytkownik "TheBest" <colbyco@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

W przypadku Świerczewskiego to wszytsko jest mozliwe, pewnie pojechal po pseudo grajku

Wtedy jeszcze grał całkiem konkretnie.
w 2004?

Tak.
Jak na polskie warunki oczywiście.

Data: 2009-09-29 16:05:40
Autor: CGC
Dnia Tue, 29 Sep 2009 10:11:08 +0200, AJK napisał(a):

Tradycyjnie - subiektywne uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku, dla
zabawy i żeby każdy zespół ekstraklasy miał swoje miejsce w grupowych
rozmowach.

Czy mi się zdaje, czy generalnie ostatnia kolejka była jakimś masakrycznym
niewypałem, pomnikiem miernoty i beznadziei naszej ekstraklasy? Obejrzałem sobie dla porównania kawałek meczu Premiership. Tylko kawałek.
Oni tam uprawiają jakiś zupełnie inny sport, mimo pewnych wizualnych
podobieństw... --
CGC

Data: 2009-09-29 17:49:44
Autor: DysoN
CGC pisze:
[...]

A ja zmarnowalem 2 godziny meczac na sopcascie mecz Slask - Ruch :(
Chyba krykiet jest chwilami bardziej zywiolowy.

--
DysoN  mailto:dyson_NO_SPAM@interia.pl GG 2434245
Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az

Data: 2009-09-29 15:59:01
Autor: UGI
DysoN <dyson@szuruburu.ru> napisał(a):
> [...]
> podobieństw... > A ja zmarnowalem 2 godziny meczac na sopcascie mecz Slask - Ruch :(
Chyba krykiet jest chwilami bardziej zywiolowy.

Czego oczekujecie? Teraz juz panowie nie umiawiaja sie na 4:3 i "emocje". Teraz musza grac tfu, uczciwie :)

Data: 2009-09-29 21:47:35
Autor: AJK
29-09-2009  o godz. 17:49 DysoN napisał:

[...]

W piątek doszedłem do wniosku, że Legia - Lech pojawi się w sieci już w
nocy z piątku na sobotę, więc na żywo obejrzę Lechia - Zagłębie, tym
bardziej, że Lechia gdy chce, potrafi dobrze zagrać, a Zagłębie jakby
odżywało pod Franzem. I obejrzałem.
W porównaniu tym meczem, spotkanie Śląsk - Ruch był emocjonującym
igrzyskiem z udziałem Brazylii, Anglii i sześciu ostrzeliwujacych się
partyzantów :-)

--
AJK

Data: 2009-09-29 23:10:04
Autor: DysoN
AJK pisze:

[...]

Moglem trafic gorzej i ogladac Odre z GKSem :)