[2010-11-05-07] kolejka 12 - pozostałe mecze

Data: 2010-11-08 19:01:15
Autor: AJK
[2010-11-05-07] kolejka 12 - pozostałe mecze
Tradycyjnie - subiektywne uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku, dla
zabawy i żeby każdy zespół ekstraklasy miał swoje miejsce w grupowych
rozmowach. Zagłębie Lubin - Widzew Łódź 1:0

Zasłużona wygrana Zagłębia, ale poza tym 5 strzałów Zagłębia, 5 minut
gry Widzewa (75-80 minuta), muł, piach i nudy. Łodzianie wyglądali,
jakby plotki o odejściu Kretka były im na rękę, piłkarze Zagłębia, jakby
nie wiedzieli, czy na rękę jest im pozostanie Bajora, chwilkę poszalał
Plizga, troszkę pokazał Pawłowski, Isailović robił swoje, a mecz się na
szczęście skończył. GKS Bełchatów -  Śląsk Wrocław 0:1

"Nuuudzę się... Nie ma tu nawet ZOO". GKS-u z początku sezonu też nie ma,
a Bartoszek chyba zaczyna się trochę miotać, bo zmiany były dziwne i w
dziwnych momentach. Mecz bez większej historii, a ciekawy ze względu na
grę Śląska, coraz lepiej  poukładanego przez Lenczyka. Gikiewicz gra
ostro, ale gra i dzięki temu Sotirović ma więcej miejsca, Socha i
Sztylka coraz pewniej, zwłaszcza kiedy ten pierwszy wrócił na swoja
pozycję, a wspomniany Sotirović chyba przeprosił się z klubem i
trenerem. Albo gra na nowy kontrakt gdzie indziej, ale to ganz rybka, bo
przecież chodzi o efekty. W GKS-ie na plus chyba tylko Małkowski i
Budziłek. Reszta cienko z tendencją do mizernie.  Górnik Zabrze - Polonia Bytom 1:1

Górnik Zabrze ma usprawiedliwienie - sześciu graczy z pierwszej
jedenastki na trybunach lub na L4. Polonia też ma wytłumaczenie -
wszyscy gracze pierwszej jedenastki na boisku. Mecz był ciężkostrawny
jak zimna fasolka po bretońsku, remis jest jak najbardziej sprawiedliwy,
a jeśli czegoś żałuję (poza dwiema godzinami), to tego, że Jopowi nie
wyszedł strzał piętą, bo mielibyśmy bramkę jesieni. Na plus Jończyk
(choć ze względu na kontuzję Nawałka wpisze go teraz pod "minus"),
Pazdan, Sikorski i Jop, na plus w Polonii Żytko, Hanek i Gąsiński, no i
fajnie było znowu zobaczyć w bramce Nowaka.

Arka Gdynia - Korona Kielce 2:1

Korona zagrała słabo jak na nią, ale nie wiem, czy można wszystko
sprowadzać do słabości Korony. To raczej Arka nie na wiele jej pozwoliła
(tradycyjnie), a sama wreszcie zagrała ofensywną piłkę i muszę
powiedzieć, że patrzyło się na to z przyjemnością. Mawaye zagrał
koncertowo, Labukas, Zawistowski i Burhhardt harowali, Bożok odstawał,
obrona tradycyjnie solidnie, a wejście Budzińskiego wniosło naprawdę
sporo. Jeśli tak ma się Arka rozwijać - to daj im, Panie, zdrowie i
niech się rozwijają nadal w Ekstraklasie. Brawa dla Pasieki. Korona
rozczarowała: grał Edi, czasem coś szarpnął Korzym (coś... ta asysta
była prima sort), Sobolewskiego, Golańskiego i Tataja nie pamiętam z
boiska, obrona słabiutko, a Jovanović mnie rozczulił, bo dawno nie
widziałem zawodnika tak przerażonego kontaktem z piłką. Wyglądał, jakby
chciał to wszystko rzucić i otworzyć na prowincji sklep ze śrubkami. Bramka kolejki
Nominowani Edi Andradina - gol na 1:1 w meczu Arka Gdybia - Korona Kielce
Dawid Plizga - gol na 1:0 w meczu Zagłębie Lubin - Widzew Łódź
i na przyczepkę Boukhari (bo waga bramki potrójna), Labukas (żeby było do
pary) i Rzeźniczak (ciekawe, ilu zawodników zmarnowałoby tę sytuację
:-))

Wygrywa...
Dawid Plizga

Co poza tym?...
Poza tym III-ligowa Garbarnia odzyskała fotel lidera - wygrała 4:1 z
Dalinem Myślenice, a Janina Libiąż przegrała w takim samym stosunku z
Juventą Starachowice i dwie kolejki przed końcem rundy Garbarnia
wyprzedza Janinę o jeden punkt.

IV liga - Hutnik Kraków na zakończenie rundy jesiennej zremisował z Orłem
Balin 1:1 i zakończył rozgrywki na bezpiecznym dziewiątym miejscu.

V liga - swoje mecze wygrały Tramwaj i Orzeł Piaski Wielkie, a
Wróblowianka, Borek i Bronowianka przegrały. Po rundzie jesiennej wesoło
nie jest: Orzeł Piaski Wielkie na miejscu szóstym (6 punktów straty do
miejsca awansowego), a reszta krakowskich zespołów w strefie spadkowej:
Borek dziewiąty, Tramwaj dziesiąty, Wróblowianka dwunasta, Bronowianka
trzynasta. Szanse na wyjście z tej strefy ma Borek - reszta będzie miała
naprawdę trudno, bo do odrobienia mają od 6 do 8 punktów.

VI liga - Clepardia na zakończenie rundy zremisowała z LKS Śledziejowice
2:2 i ostatecznie zajmuje miejsce trzecie. Niby nieźle, ale jeszcze dwa
tygodnie temu była szansa na fotel lidera, a teraz do lidera Clepardia
traci aż osiem punktów. Wieczysta spokojnie na miejscu dziewiątym bez
szans na awans, bez strachu przed spadkiem.

A-klasa, gr. I  -  Prądniczanka wygrała 2:1 z Bratniakiem i
niespodziewanie na koniec rundy jesiennej znalazła się na miejscu
czwartym Ba! do liderujacego JKS Zelków traci tylko cztery punkty!

W I lidze kobiet Podgórze wygrało bardzo ważny mecz w Radomiu z
tamtejszym UMKS Zamłynie, a Bronowianka (a dokładniej KS Bronowianka AZS
UJ Kraków) - zremisowała ze Starówką Nowy Sącz i chyba własnie
przepieprzyła sobie awans do Ekstraklasy - do liderek z Tomaszowa traci
już 5 punktów i raczej małe są szanse, żeby odrobiła je wiosną. Podgórze
zakończyło jesień na miejscu szóstym, ale jeszcze nie może być pewne
ligowego bytu (przedostatnie Zamłynie ma tylko 3 punkty mniej)

Powoli kończy się piłkarska jesień w Krakowie: zostały mecze
ekstraklasowe i młodoekstraklasowe, dwie kolejki III ligi i dwie
Małopolskiej Ligi Juniorów. Potem zostaną już tylko rozgrywki halowe i
tu szef kuchni poleca Halowe Mistrzostwa Krakowa Juniorów od 20.11
(poranki w weekendy, hala balonowa przy Wielickiej) i od grudnia Halową
Ligę Oldboyów (poniedziałki od 18:00 w Com-Com Zone), w której tytułu
mistrzowskiego broni Wisła.

--
AJK

Data: 2010-11-08 19:21:53
Autor: maciej
[2010-11-05-07] kolejka 12 - pozostałe mecze
AJK napisał:

Brawa dla Pasieki.

Podoba mi się ten trener od samego początku, nawet jak Arka ledwie się ratowała to twierdziłem, że gra lepiej niż miała wyniki.
Potrafi dopasować styl do piłkarzy jakich posiada, za niewielkie podobno środki stworzył drużynę, w której piłkarze wiedzą co i jak mają robić (ograniczeniem są ich umiejętności, ale za takie środki...), przypomina mi Probierza w tym względzie, tylko ten drugi ma nieporównywalnie większy budżet. Do tego przyjemnie się Pasieki słucha, inteligentny gość.

Data: 2010-11-08 20:40:27
Autor: Fidelio
Użytkownik "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> napisał w wiadomości news:4cd83fe9$0$20991$65785112news.neostrada.pl...
AJK napisał:

[...]

Budżet mają porównywalny, a nawet Jaga ma mniejszy:

http://ekstraklasa.tv/ekstraklasa/0,93169.html
http://legionisci.com/news/37936_Legia_z_najwiekszym_budzetem_w_lidze.html
http://ekstraklasa.wp.pl/kat,75914,title,Jagiellonia-Bialystok-info-o-klubie,wid,9046666,wiadomosc.html

1. Legia - 60-65 mln
2. Lech - 60 mln
3. Wisła - 45-50 mln
4. Polonia Warszawa 30 mln
5. Widzew Łódź - 24-35 mln (dość duża rozbieżność źródeł ;-)
6. Cracovia - 20-23 mln
7. Śląsk Wrocław - 18-25 mln
8. Górnik Zabrze - 18-25 mln
9. GKS Bełchatów - 18-23 mln
10. Lechia Gdańsk - 20 mln
11. Korona Kielce - 20 mln
12. Arka Gdynia - 18 mln
13. Jagiellonia - 15-20 mln
14. Zagłębie Lubin - 16 - 25 mln (straszna rozpiętość, CGC help, jaki jest budżet Zagłębia???)
15. Ruch Chorzów - 10 - 14 mln
16. Polonia Bytom - 12 mln

A teraz porównajmy to z aktualną tabelą :-)
I co, kto najlepiej wydaje kaskę :-)?

Data: 2010-11-08 20:52:16
Autor: maciej
Fidelio napisał:

[...]

W te 3 budżety zupełnie nie wierzę, a jestem gotowy nazwać je bzdurnymi i z sufitu. Polonia to na same transfery wydała pewnie z kilkanaście milionów pewnie, a piłkarze tam też niemało zarabiają. O Arce czytałem, że Pasieka chciał jakiś tam średnich piłkarzy i ich nie było na nich stać (nawet takiego Trytko nie stać ich było żeby zatrzymać). Jaga też za te pieniądze moim zdaniem tych piłkarzy co ma by nie utrzymała.

Te liczby to są czym podparte poza tym, że w linkach je sobie ktoś "rzucił"? Kluby podają to oficjalnie, da się to gdzieś WIARYGODNIE sprawdzić?

Data: 2010-11-08 21:08:28
Autor: Fidelio
Użytkownik "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> napisał w wiadomości news:4cd8554a$0$20996$65785112news.neostrada.pl...
Fidelio napisał:

[...]

Dlatego zalinkowałem kilka różnych źródeł, wszyscy by chyba bzdur z sufitu nie pisali, prawda?
Na oficjalnej stronie Jagielloni nic nie znalazłem na ten temat. Jak coś znajdziesz to zalinkuj.

Data: 2010-11-08 21:12:36
Autor: Cavallino
Użytkownik "Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> napisał w wiadomości news:

[...]

Lechowi możesz odliczyć minimum kilkanaście milionów, które jest budżetem obiektu we Wronkach.
Jak znam życie to wchodzi w to utrzymanie i stadionu i hotelu i ośrodka treningowego.

Data: 2010-11-08 21:31:27
Autor: Fidelio
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:ib9lk2$ide$1news.onet.pl...
[...]

No to nieźle, a toto nie zarabia jakoś na siebie?

Data: 2010-11-08 23:43:46
Autor: Cavallino
[...]

A kto mówi że nie zarabia?
Ale wydatkować kasę trza, a Ty liczyłeś w budżecie same przychody, sztucznie zawyżone w ten sposób.
Zresztą teraz to nie wiem czy zarabia, za Leo zarabiało bo trenowała tam kadra.
Ale Smuda postanowił zrobić na złość Lechowi.

Data: 2010-11-08 21:18:08
Autor: maciej
Fidelio napisał:

Dlatego zalinkowałem kilka różnych źródeł, wszyscy by chyba bzdur z sufitu nie pisali, prawda?

No nieprawda. Ktoś coś napisał z sufitu, reszta skopiowała i tyle. Dla mnie te liczby nie są zupełnie wiarygodne z powodów o jakich pisałem przy tych 3 klubach, które komentowałem.

Data: 2010-11-08 21:32:56
Autor: Fidelio
Użytkownik "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> napisał w wiadomości news:4cd85b3a$0$22804$65785112news.neostrada.pl...
Fidelio napisał:

[...]

No nie jest tak, stąd czasem duże rozbieżności w kwotach.
Podaj link do wiarygodnych, chętnie się zapoznam.

Data: 2010-11-08 21:56:10
Autor: maciej
Fidelio napisał:

No nie jest tak, stąd czasem duże rozbieżności w kwotach.

Czyli sobie z sufitu biorą.

Podaj link do wiarygodnych, chętnie się zapoznam.

A skąd mam goo wziać jak nie są podawane kwoty?

Data: 2010-11-09 19:23:50
Autor: CGC
Dnia Mon, 8 Nov 2010 20:40:27 +0100, Fidelio napisał(a):

[...]

Podobno 32 mln, ale to jest razem z kasą na stadion, a więc jednorazową
dotacją, która ślicznie zaciemnia statsy: http://www.sports.pl/Pilka-nozna/Zaglebie-Lubin-na-2010-rok-ma-budzet-32-milionow-zlotych,artykul,70616,1,728.html Po jednym z niedawnych raportów Deloitte, serwisy sportowe zapodały newsa,
że Zagłębie jest najbogatszym polskim klubem: http://sport.interia.pl/pilka-nozna/1-liga/news/zaglebie-najbogatsze-w-polsce,1183178,2119

Zapomnieli dodać, że to też efekt przetransferowania pieniędzy na stadion.
15. Ruch Chorzów - 10 - 14 mln
16. Polonia Bytom - 12 mln

A teraz porównajmy to z aktualną tabelą :-)
I co, kto najlepiej wydaje kaskę :-)?

Cool. Tylko najpierw musisz dotrzeć do budżetów szczegółowych, i wyodrębnić
kasę na transfery i kasę na wynagrodzenia, premie itp. To są dane poufne,
więc powodzenia. Porównywanie całego budżetu z czymkolwiek, włącznie z
innymi budżetami, jest pozbawione większego sensu. --
CGC

Data: 2010-11-10 15:58:03
Autor: CGC
[...]

http://www.sport.pl/pilka/1,65039,8641005,Ekstraklasa__Najlepiej_zarabia_Smolarek__w_Legii_tez.html

To sobie raczej zestaw z tabelą. --
CGC

Data: 2010-11-10 17:17:06
Autor: Fidelio

Użytkownik "CGC" <cez@ry.org> napisał w wiadomości news:12tvmj6bcj4xu.nj9saby41azq$.dlg40tude.net...
[...]

No przecież zarobki piłkarzy są ujęte w budżecie klubu.

Data: 2010-11-14 20:55:41
Autor: CGC
Dnia Wed, 10 Nov 2010 17:17:06 +0100, Fidelio napisał(a):

[...]

Owszem, ale z masą innych rzeczy, nie przekładających się nijak na wyniki
sportowe. Naturalnie, żeby zrobić naprawdę przyzwoite i uczciwe porównanie,
należałoby dysponować pełną wiedzą o zarobkach piłkarzy (choćby średnimi
per klub), tudzież innych wydatkach okołopłacowych (socjal pracowniczy,
premie dla menadżerów itp.) --
CGC

Data: 2010-11-09 00:08:49
Autor: ..Aldi..Romek..
[...]

To chyba tutaj na grupie był link do wywiadu z fizjologiem, który przygotowywał GKS do startu w lidze... sam opowiadał, że pary zawodnikom starczy na kilka kolejek, żeby się trener pokazał, a potem... teraz widzimy trochę tego "potem". A szkoda, bo miło się patrzyło na GKS spuszczający cięgi warszawskiej Legii...

Ja w każdym razie nie wytrzymałem na meczu i poszedłem porzucać do kosza, póki jeszcze było sucho (choć piekielnie wietrznie). Potem oglądałem resztę meczu nagraną na PVR.. na przyspieszeniu.

Największe jednak rozczarowanie z tej kolejki to chyba Korona Kielce... wypada zawołać: Andrzej, wróć!!!! ale, ale... podobno Niedzielan już za chwileczkę, już za momencik... może im się coś tam od nowa uruchomi z bramkami, bo sam Edi ligi nie zwojuje!

Górnik Zabrze - Polonia Bytom 1:1
remis jest jak najbardziej sprawiedliwy,

Mina Urbana kiedy usłyszał, że poloniści nie oddali żadnego celnego strzału była naprawdę fajna... ciutkę go to zbiło z tropu :))

a jeśli czegoś żałuję (poza dwiema godzinami), to tego, że Jopowi nie
wyszedł strzał piętą, bo mielibyśmy bramkę jesieni.

no weź i przestań!
Jop już zaliczył bramkę rundy.... tyle, że wiosennej.
;)))
jedna główka, a tyle konsekwencji!

Data: 2010-11-09 00:16:56
Autor: Cavallino
Użytkownik "..Aldi..Romek.." <romek1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:

Jop już zaliczył bramkę rundy.... tyle, że wiosennej.
;)))
jedna główka, a tyle konsekwencji!

On tylko zniwelował dokonania Przyrowskiego.

Data: 2010-11-09 00:31:14
Autor: yamma
...Aldi..Romek.. wrote:

Jop już zaliczył bramkę rundy.... tyle, że wiosennej.
;)))
jedna główka, a tyle konsekwencji!

W konsekwencji główki Jopa Lech spadnie z Ekstraklasy? Taki perfidny plan Jopa żeby wyeliminować groźnego konkurenta na jeden sezon a oczywiście głupki z Wisły zamiast mu za to podziękować to go wywaliły. :-D
yamma

Data: 2010-11-09 08:29:37
Autor: AJK
09-11-2010  o godz. 0:08 ..Aldi..Romek.. napisał:

[...]

Kurczę, to musiałem przegapić ten wywiad... A GKS-u mi szkoda, bo miałem
nadzieję, że tamtejsze młodziaki pokażą na co ich stać i staną się
przebojem dwóch-trzech następnych okienek transferowych i nastanie moda
na wyroby krajowe. Z drugiej strony, znając naszych menadżerów, to pewnie
ceny też byłyby przebojowe, no bo skoro Sadlok i Sobiech to...
Ja w każdym razie nie wytrzymałem na meczu i poszedłem porzucać do
kosza, póki jeszcze było sucho (choć piekielnie wietrznie). Potem
oglądałem resztę meczu nagraną na PVR.. na przyspieszeniu.

Aaaaale Ci dobrze :-)

[...]

Ale wybrnął - ten tekst o pracy nad brakami rzucił w taki sposób, że
niewiele brakowało, zeby dziennikarz  odpowiedział "Dobrze, panie
trenerze!" i stawił się na trenigu w gatkach i z workiem na kapcie :-)

[...]

A może on i tym razem chciał uderzyć głowką? :-)

--
AJK

Data: 2010-11-09 16:14:02
Autor: ..Aldi..Romek..
[...]

a, w takim razie proszę się częstować:

http://www.sports.pl/Pilka-nozna/Jan-Chmura-Wielu-pilkarzy-w-Polsce-nie-powinno-uprawiac-pilki-noznej,artykul,87695,1,279.html

Jop już zaliczył bramkę rundy....
A może on i tym razem chciał uderzyć głowką? :-)

....być może on taki właśnie specjalista od główek jest :)))

Data: 2010-11-09 13:13:39
Autor: qrac
W dniu 2010-11-09 00:08, ..Aldi..Romek.. pisze:

[...]

Korona nie ma ławki, co wcale nie usprawiedliwia stylu gry w tym meczu. Zagrali fatalnie, widziałem tylko jakieś snucie się po boisku. Chyba chłopaki myśleli że punkty przyjdą łatwo, bo Arka bramek strzela jak na lekarstwo a Korona (i tu moje największe uznanie w tym sezonie) strzela w każdym meczu, jak dotychczas (nawet jak nie ma Niedzielana to ktoś trafi). Fakt że tydzień temu z Lechią to sędzia nam podarował bramkę, ale mimo wszystko nie spodziewałem się, że w każdym meczu dadzą radę coś ustrzelić.

Generalnie Korona nie jest drużyną na miejsce jakie zajmuje. Splot szczęśliwych okoliczności pozwolił, żebyśmy byli tak wysoko w tabeli. Ja się nie czaruję a wręcz uważam, że ewentualna gra w pucharach spowodowałaby duże problemy zespołu w przyszłym sezonie. A tak poważnie to popieram myślenie Sasala: najpierw tyle punktów żeby się utrzymać, a potem zobaczymy.

[2010-11-05-07] kolejka 12 - pozostałe mecze