[2010-11-19-21] kolejka 14 - pozostałe mecze

Data: 2010-11-22 15:51:18
Autor: AJK
[2010-11-19-21] kolejka 14 - pozostałe mecze
Tradycyjnie - subiektywne uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku, dla
zabawy i żeby każdy zespół ekstraklasy miał swoje miejsce w grupowych
rozmowach. Tylko trzy spotkania. O, ja jak ja Was lubię :-)

Górnik Zabrze - Korona Kielce 2:1

Adam Nawałka powiedział, że to było emocjonujące spotkanie i mogło się
podobać. Cóż, filmy Russa Meyera też mogą się podobać, ale to akurat
można wyjaśnić ilością gołych cycków na minutę. Mecz Górnika z Koroną
był co najwyżej przeciętny - kielecka Korona spała przez cały mecz, a
kiedy się obudziła... wróć! kiedy obudził się Stano, to było już po
herbacie i po krupniokach. A Sasal mnie załamał pomeczową wypowiedzią -
jeśli dla niego strata bramki na wyjeździe rzeczywiście oznacza
automatyczną przegraną, to moje uszanowanie i poniekąd nie dziwię się
Koronie, że po stracie bramki grała jak wspomniane cycki. Z wyjątkiem
może momentami Mijajlovicia, może Andradiny momentami. Stano trochę się
zrehabilitował, ale gdyby nie spał na swojej pozycji, to by nie musiał
się rehabilitować. W Górniku wszyscy solidnie, ale bez błysku - gdyby
nie durne błędy Korony (druga bramka stracona zupełnie na stojąco)
byłoby chyba ciężko. Lechia Gdańsk - Widzew Łódź 3:1

Przeciętne spotkanie, w którym jedna strona usiłowała grać swoje, a druga
strona usiłowała grać taktykę nowego trenera. Sernas tylko z
przebłyskami, Robak albo niewidoczny albo nieskuteczny, Mielcarz znowu
bronił na "albo-albo", w pierwszej połowie szalał Ben Radhia, niezłe
spotkanie zagrali Kuklis i Broź. W Lechii grało wszystko, poza finałem
akcji: Traore i Buval nie potrafili dograć/wykończyć dogrania. Pierwsza
bramka po spalonym, czego szkoda, ale przebieg meczu wskazywał, że
większego znaczenia to nie miało i Lechia wygrałaby tak czy owak.
Małkowski pokazuje, że Kapsie może być trudno wrócić do bramki, wreszcie
trafił Lukjanovs, a Buval nadal pechowo. Za to bramka Wiśniewskiego
śliczna.  Lech Poznań - Polonia Bytom 1:0

Nie ma sprawiedliwości na tym świecie. Gdyby mecz skończył się po 45
minutach, byłoby OK, ale mecz miał drugą połowę i po niej remis byłby
sprawiedliwszy. Działo się trochę, ale tylko trochę. Bramka dla Lecha
frajerska, ale Polonia sama sobie na nią zapracowała, najpierw podając
przeciwnikowi, potem nie obstawiając Peszki, a na deser Gąsiński
sprezentował piłkę Rudniewowi. Który był jedynym graczem Lecha wartym
oglądania. Ciekawe, czy Lech da radę zatrzymać go zimą? Pewnie tak - w
zeszłym roku o tej porze zastanawałem się, czy da radę zatrzymać
Stilicia :-) Polonii szkoda, tym bardziej, że grała bez Barcika i Bażika
czyli obu półkul mózgowych (hmm, to nie zabrzmiało najszczęśliwiej :-))
Plus - Sawala wreszcie znowu zagrał na wysokim poziomie. Minus -
Gąsiński - niepewny jak Cabaj i Pawełek razem wzięci. Obrona, o dziwo,
całkiem nieźle. Bramka kolejki
Nominowani:

Kamil Grosicki - gol na 1:0 w meczu Jagiellonia Białystok - Cracovia
Saidi Ntibazonkiza - gol na 3:1 w meczu Jagiellonia Białystok - Cracovia
Saidi Ntibazonkiza - gol na 4:2 w meczu Jagiellonia Białystok - Cracovia
Pavol Stano - gol na 1:2 w meczu Górnik Zabrze - Korona Kielce
Piotr Wiśniewski - gol na 3:1 w meczu Lechia Gdańsk - Widzew Łódź

Wygrywa... Saidi Ntibazonkiza  - za obie bramki razem i na pocieszenie dla
zawodnika, który miał nieszczęście trafić do takiej drużyny, do jakiej
trafił, a przed którym jeszcze porządna polska zima. Co poza tym?...
Poza tym niewiele - w meczu V rundy Pucharu Polski PPN Kraków Garbarnia
(III liga) wygrała 1:0 z Orłem Piaski Wielkie (V liga) 1:0, ale ja się
już pogubiłem w tych wszystkich pucharach, nie odróżniam który jest
który i co z którego wynika. Zakończyła jesienne rozgrywki Małopolska
Liga Juniorów - na czele tabeli Wisła Kraków (43 punkty) za nią Szkoła
Mistrzostwa Sportowego (40 pkt), Hutnik Kraków (39 pkt), Unia Oświęcim
(35 pkt) i Krakus Nowa Huta (32 pkt i jeden mecz zaległy). Cracovia na
siódmym (31 pkt), Garbarnia na dziewiątym (28 pkt i jeden mecz zaległy).

Ruszyła Halowa Liga Juniorów - najciekawszym wynikiem zakończyło się
spotkanie Bronowianki z Podgórzem - chyba trochę jednostronne, skoro na
koniec na tablicy widniało 18:1 dla Bronowianki. Ruszyła także Halowa
Liga Juniorów Młodszych - gdyby ktoś chciał obejrzeć rozgrywki jednych
juniorów lub drugich - kierunek: hala balonowa przy ulicy Bulwarowej
(niedaleko stadionu Krakusa i zalewu nowohuckiego).

Na zebraniu sprawozdawczo-wyborczym Towarzystwa Sportowego Tramwaj Kraków
podsumowano rundę, wybrano nowe władze i dokonano zmiany nazwy. Nie, nie
- nie chodzi o przemianowanie na Towarzystwo Sportowe Szybki Tramwaj
Miejski, tylko na Dębnickie Towarzystwo Sportowe. Od razu dumniej.    --
AJK

[2010-11-19-21] kolejka 14 - pozostałe mecze