[20201-11-26-28] kolejka 15 - pozostałe mecze

Data: 2010-11-30 12:31:25
Autor: gienio
[20201-11-26-28] kolejka 15 - pozostałe mecze
I powiedział(a) AJK:

Zagłębie Lubin - Lechia Gdańsk 3:1

Nie wiem, czemu Lechia nie chciała wygrać. Grała już przecież z
zespołami, które stosowały wysoki pressing i dawała sobie radę, a w
Lubinie wyglądała jakby bak jej przeciekał albo woda w chłodnicy się
gotowała. A przecież Zagłębie - choć w destrukcji bardzo aktywne - w
ofensywie nie miało za dużo do powiedzenia i jego akcje nie były jakieś
szczególnie zabójcze.

Zagłebie podobnie grało w meczach z Wisłą, Legią, Lechem, Jagiellonią czy
Polonią W. I w każdym meczu przeciwnik miał spore problemy ze stworzeniem
sobie sytuacji do stworzenia bramki. Widać, że Bajor dobrze potrafi ustawić
zespół do gry defensywnej. Gorzej z ofensywą. Tu szwankuje nawet gra z
kontry. Właściwie w w/w meczach to poza 2 połową z Lechem  ilość
stworzonych sytuacji można policzyć na palcach dwóch rąk, co jak na 4,5
meczu jest wynikiem tragicznym.

kolejny świetny mecz zagrał Dąbrowski

Nareszcie ktoś go docenił. Od pierwszego meczu widać było po nim że ma
smykałkę do gry. Chłopak ma niezły odbiór piłki a po otrzymaniu piłki nie
panikuje i nie wybija jej na oślep czy też asekuracyjnie wycofuje do
obrońców, ale stara się ją mądrze rozegrać. Te zagrania to nie jakieś
fantastyczne podania, cud-miód-malina ale proste a zarazem skuteczne.
Dąbrowski musi jeszcze popracować nad pełniejszym przeglądem pola, bo
zdarzają mu się proste straty a także nad długimi podaniami, bo tu puszcza
takie leciutkie baloniki, które są bardzo łatwe do przejęcia przez
przeciwników.
A teraz prosimy CGC, żeby wytłumaczył wszystkim, dlaczego kibice Zagłębia
są niezadowoleni z wygranej :-)

Ależ są zadowoleni. Kibice protestują przeciwko rządom prezesa Koźinskiego
i domagają się jego zwolnienia. Uważają, że pod jego wodzą klub stacza się
w przepaść. Jako formę protestu przyjęli brak dopingu na meczach oraz
przyspiewki bezpośrednio nawołujące do odejścia prezesa. Tu rodzi się
pewien konflikt między kibicami gdyż część z nich nie jest zadowolona, że w
proteście przeciwko prezesowi postanowiono zaprzestać dopingu. Jest też
część mniej zorientowanych kibiców, którzy sądzą że brak dopingu jest
skierowany przeciwko piłkarzom za ich postawę w meczu ze Śląskiem. Na tym
tle doszło na meczu z Lechią do zgrzytu między "przodkiem" a sektorem
piknikowym. A ja czekam co z tego dalej wyniknie.

Data: 2010-11-30 15:57:47
Autor: AJK
30-11-2010  o godz. 12:31 gienio napisał:

[...]

Wiesz, ja na Zagłębie patrzę uważniej i doceniam już od jakiegoś czasu.
Wszedł do drużyny Rymaniak, wszedł Woźniak, wszedł Błąd, Hanzel jest
podstawowym graczem, teraz Dąbrowski... Jest tych młodych trochę.Może w
samym Zagłębiu nie wyrosną na jakichś ligowych gigantow, ale za to
Zagłębie zarobi jweszcze na nich porządne pieniądze (a przy umiejętnym
budowaniu kontraktów będzie zarabiać długo :-)) Jasne, drużynie z pozycją
Zagłębia łatwiej ogrywać młodziaków niż komuś, kto się bije o mistrza,
ale i tak wielki plus dla Lubina.
A Dąbrowski to jeden z takich graczy, których chciałbym mieć u siebie,
gdybym był trenerem, może jeszcze nie na głownego rozgrywającego, ale coś
w tym stylu jak Wilk przy Sobolewski - żeby się uczył  i za dwa trzy-lata
zajął pozycję na bardzo długo.
[...]

Aha... Bo ja się spotkałem też z postawą, którą roboczo mgłbym określić
"im gorzej, tym lepiej, bo wtedy bardziej prawdopodobne są zmiany w
klubie. Więc im lepiej (na boisku), tym gorzej (dla porotestujących)"
oraz z atakami na samych piłkarzy, że nieroby, że imprezuję, ze gwizdki,
że im się nie chce... Coś tam zresztą iskrzyło w ostatniej kolejce między
kibicami a piłkarzami?

--
AJK

Data: 2010-11-30 17:04:54
Autor: gienio
[...]

A w meczu z Lechią zadebiutował Adrian Rakowski. Ja jestem tylko ciekawy o
powód ich występów. Czy była to decyzja w stylu "Ci chłopcy są na tyle
dobrzy, że warto ich wystawić w meczu Ekstraklasy" czy raczej "Nie mamy za
bardzo kim grać, więc wystawmy młodziaków". Dąbrowski pokazał, że warto
dawać mu szanse. Rymaniak dobre zagrania przeplata z tragicznymi. O
Woźniaku i Błądzie ciężko napisać jakiekolwiek dobre słowa a Hanzel to już
raczej młody nie jest.
Aha... Bo ja się spotkałem też z postawą, którą roboczo mgłbym określić
"im gorzej, tym lepiej, bo wtedy bardziej prawdopodobne są zmiany w
klubie. Więc im lepiej (na boisku), tym gorzej (dla porotestujących)"

Z pewnością jest grupa kibiców, która jest wyznawcą takiej postawy. Jednak
nawet w gronie najgłośniej protestujących nie ma jednakowego, wyraźnego
stanowiska w tej sprawie.

oraz z atakami na samych piłkarzy, że nieroby, że imprezuję, ze gwizdki,
że im się nie chce...

Takie ataki będą zawsze jeżeli postawa zawodników bedzie wysoce
niezadawalająca. I nie chodzi tu o osiągane wyniki, ale o zaangażowanie w
mecz. Bo chyba nie ma nic gorszego gdy drużyna przegrywa nie wykazując przy
okazji woli walki.
Coś tam zresztą iskrzyło w ostatniej kolejce między
kibicami a piłkarzami?

Nic nie zauważyłem. Konflikt pomiędzy kibicami zepchnał w tej chwili
wszystko na dalszy plan.

Data: 2010-11-30 19:28:13
Autor: CGC
Dnia Tue, 30 Nov 2010 17:04:54 +0100, gienio napisał(a):

[...]

Trochę jednego i drugiego. Młodzi w swojej lidze wymiatają, "starzy" wręcz
przeciwnie, więc przesuwanie graczy między drużynami wydaje się nawet
niegłupie. Problem w tym, że poziom ME jednak jest sporo niższy, a młodzi
bywają bardzo niestabilni, więc trzeba to robić z wyczuciem.
[...]

Ja się wręcz spotkałem ze stwierdzeniami, że wielu zrzeszonym ciężko jest
nie kibicować i powstrzymują się tylko ze względu na "dyscyplinę partyjną".
Tak więc nawet wśród zrzeszonych nie ma stuprocentowej jednomyślności.
[...]

No i taka właśnie postawa piłkarzy w kilku meczach, a zwłaszcza w derbowym,
jest podstawową przyczyną konfliktu zrzeszonych z piłkarzami. Niemniej
konflikt jest głównie z prezesem, nielubianym zresztą od początku za swoje
osiągnięcia w poprzednej kadencji. Trzeba skądinąd Kozińskiemu oddać, że jak mało który prezes starał się
wejść w łaski kibiców i faktycznie dużo zrobił w temacie -- niewątpliwie za
radą WW. Ta polityka jednak nie przyniosła spodziewanych efektów. Kibice są jednak pro maiori parte illiterati et idiote -- niewiarygodnie
roszczeniowi i całkowicie oderwani od jakichkolwiek realiów. Chcemy
stadionu, chcemy transferów, chcemy kasy na oprawy, wpływu na decyzje,
dostępu do graczy, trenerów, prezesa, stadionu. Bo my płacimy! A propos,
chyba nie oczekujecie, że zapłacimy za karnet jak byle pikniki. Zniżkę
prosimy i to dużą. I jak gdzieś zadymimy, to proszę uiścić karę i nie
protestować. Kibic musi się wyszumieć! Bo klub to my! Niech sobie sponsor
nie myśli, że jak ładuje miliony w klub, to coś mu się z tego tytułu
należy. My barwy nosimy! Chodziliśmy na mecze od plemnika i mamy więcej
wyjazdów niż Cejrowski i Kapuściński razem wzięci! Tak więc proszę, oto
lista żądań i życzę sukcesów. Inaczej dymisja. Odmaszerować, kolego prezes.
Coś tam zresztą iskrzyło w ostatniej kolejce między
kibicami a piłkarzami?

Nic nie zauważyłem. Konflikt pomiędzy kibicami zepchnał w tej chwili
wszystko na dalszy plan.

Zrzeszeni mają focha do M.Bartczaka. Pechowo dla nich, ten defensywny
pomocnik, który nigdy nie strzelał za wiele, jest akurat w tym sezonie
najlepszym i najefektowniejszym snajperem Zagłębia. Z drugiej strony kończy mu się kontrakt, więc nagły magiczny wzrost formy
nie jest znowu aż takim zaskoczeniem, ile raczej smutną krajową standardową
praktyką. Tak więc akurat to żądanie kibiców jest akurat bardzo sensowne --
sprzedać typa, póki jeszcze tylko ktoś jest gotów zapłacić, bo jak mu się
przedłuży kontrakt, to forma zniknie jak sen jaki złoty najpóźniej miesiąc
po przedłużeniu. BTW -- Plotka głosi, że Bartczak jest już dogadany ze Śląskiem. :) --
CGC

Data: 2010-11-30 20:35:54
Autor: gienio
[20201-11-26-28] kolejka 15 - pozostałe mecze
I powiedział(a) CGC:

Trzeba skądinąd Kozińskiemu oddać, że jak mało który prezes starał się
wejść w łaski kibiców i faktycznie dużo zrobił w temacie -- niewątpliwie za
radą WW. Ta polityka jednak nie przyniosła spodziewanych efektów.

Zmieniłbym Twoją wypowiedź na "dużo mówił w temacie" bo zrobił to niewiele

[20201-11-26-28] kolejka 15 - pozostałe mecze