[2009-12-06-08] kolejka 16 - pozostałe mecze

Data: 2009-12-08 10:11:39
Autor: AJK
[2009-12-06-08] kolejka 16 - pozostałe mecze
Tradycyjnie - subiektywne uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku, dla
zabawy i żeby każdy zespół ekstraklasy miał swoje miejsce w grupowych
rozmowach.  Arka Gdynia - Lechia Gdańsk 1:2

Typowy mecz ligowy - biegali, strzelali, czasem nawet było widać w tym
ślad myśli. Nie nudziłem się, ale żebym się zbytnio emocjonował - też
nie można powiedzieć. Dobrze, że ktoś pierwszy strzelił bramkę, bo
inaczej pewnie groziłoby nam 0:0, a tak - coś się działo. Lechia była
wyraźnie lepsza, szybsza, wiedziała co, dlaczego i w którą stronę.
Świetne spotkanie rozegrał Surma, nieźle zagrał Nowak, uważnie obrona,
Buzała przy pierwszej bramce, moim zdaniem, przestraszył się okazji, ale
na szczęście podaniu mu wyszło. Arka "zaskoczyła" dopiero po wejściu
Wachowicza, kiedy mogła grać coś innego niż tylko "do Trytki, który
strzela wszędzie równocześnie i wszędzie źle".

Zagłębie Lubin - Legia Warszawa 0:0

Wydawało się, że Legia rozklepie Zagłębie, a kiedy zszedł Traore wydawało
się, że rozklepie tym łatwiej. Tymczasem sytuacji bramkowych obie
drużyny miały tyle samo, a nawet powiedziałbym, że Zagłębie miało ich
więcej. Znaczy, tych lepszych. Mecz od 70 minuty był naprawdę
emocjonujący, Zagłębie zagrało prawdziwie "po smudowemu", na Legię też
dało się patrzeć. W Lubinie na wielki plus Kocot, na średni Jackiewicz i
Świerczewski. Środek obrony poza sytuacją z Mięcielem - uważnie. Baty
należą się Micanskiemu i Dinisowi. Takie sytuacje zmarnować... Legia
grała swoje - Rybus, Rzeźniczak i Borysiuk nieźle, Astiz bardzo dobrze,
Choto nierówno, Mięciel źle, a Mucha znowu zasłużył na półroczną premię.
Od pewnego momentu oglądało się to bez bólu, choć pewnie kibice Legii
klną na czym świat stoi. I nic dziwnego - idealna szansa na dogonienie
Wisły na razie poszła się kochać. Fajny był "dalszy" liniowy - przez
cały mecz obśmiewałem się jak norka. Piłkarze pewnie mniej :-)

Cracovia - Śląsk Wrocław 1:0

Kibice Cracovii z właściwą sobie kulturą oznajmili po meczu, co Śląskowi
robi cała Polska i muszę przyznać, że wcale się całej Polsce nie dziwię.
Obie drużyny odstawiły ligowszczyznę, ale Śląsk odstawił ligowszczyznę
wyjątkowo nędzną, mizerną, nudną i wręcz rzygliwą. Jeden Mila coś tam
próbował dorzucać, a reszta była nie milczeniem, ale jękiem rozpaczy.
Szewczuk i Socha zwłaszcza. Pierwszy celny strzał na bramkę - 90 minuta,
dziękuję uprzejmie. Niegrająca wcale dobrej piłki Cracovia wygrała
zasłużenie i bez większego trudu, a gdyby Matusiak nie był łajza albo
Goliński miał więcej szczęścia, to Śląsk po prostu by się
skompromitował, przegrywając 0:3.

Odra Wodzisław - Jagiellonia Białystok 2:2

Emocje były do końca i były odwrotnie proporcjonalne do poziomu.
Prowadzenie Odry było zaskakujące ale zasłużone, a wyrównanie nie było
zaskakujące, ale nie było też zasłużone. Znaczy, wyrównanie i owszem,
ale pierwszej bramki dla Odry być nie powinno. W Odrze na wielkie
pochwały zasłużył Buchalik - nie spalił się po dwóch obfitych w bramki
meczach, dziś zagrał spokojnie, pewnie i parę razy uratował Odrę przed
stratą gola. Wreszcie dobrze zagrał Bueno, za to bardzo słabo Piechniak
a jego pomeczowe ryki na sędziego mnie osłabiły: facet, strzelilbyś tę
setkę, coś ją miał, to by było 2:0, potem 3:0 i bez stresów. Kowalczyk -
jak to Kowalczyk. Co ten facet robi w Ekstraklasie - zagadka stulecia. W
dodatku zaraził tym Pielorza. Co zrobił przy pierwszym karnym "bliższy"
sędzia liniowy i sędzia główny - wszyscy widzieli. Jagiellonia
rozczarowująco - jedynie na Bruno i Lewczuka dało się patrzeć bez
płaczu. Frajerski remis Odry, bardzo frajerski.  GKS Bełchatów - Polonia Bytom 2:2

Szybki mecz, dużo okazji, ładne bramki i zasłużony remis. GKS mógł wygrać
mecz w pierwszej połowie, Polonia powinna go wygrać w drugiej, Nowak jak
zwykle odniósł kontuzję, Podstawek znowu chrzanił wszystko, co dostał,
świetny mecz zagrał za to Zieliński, Radzewicz, Bażik i Trzeciak na
swoim poziomie. W GKS-ie podobnie nieźle pomoc, nieźle ofensywa,
przysypiająca obrona. Wyraźnie brakowało Ujka, a Gol tym razem bardzo
pozytywnie. Karny byłby bardzo zabawny, gdyby nie to, że wcale nie był
zabawny. Lech Poznań - Piast Gliwice 1:1

No tak - nowa świecka tradycja. Lech nie wygrał, więc grupowi kibice
zamilkli i męcz się, człowieku, z opisem, jakby mało było męczarni z
oglądaniem :-) W meczu Peszko - Piast był remis, reszta Lecha grała
bardzo dziwnie, Lewandowski toczył boje z Glikiem, Kowalskim i
Kopemwłydkę, ale sam też nie zostawał dłużny. Burić swoje zrobił,
Możdżeń trochę bez głowy, ale takie doświadczenie i ogranie jeszcze
zaprocentuje. "Kiedy i co z tego?" - westchnie klasyczny kibic Lecha.
Odpowiadam: nie wiem kiedy i nic z tego, a ja mógłbym obśmiać, ale
pocieszam, więc proszę docenić :-) Remis w sumie szczęśliwy dla obu
stron, bo obie przy odrobinie szczęścia mogły ten mecz wygrać. Choć moim
zdaniem bardziej mógł wygrać Piast. W Piaście kolejny niezły mecz zagrał
Olszar, z którego może jeszcze będą ligowi ludzie, nieźle Smektała,
momentami dobrze Łudziński i Biskup, za to bardzo słabo Gamla i Szary
(ten "nadrobił" bramką). Nalepa nierówno, widać braki i zaległości, na
dwoje ekstraklasowa babka wróżyła...

Polonia Warszawa - Korona Kielce 1:1

Czy ja napisałem o remisie Odry, że był frajerski? Taaa... Remis Polonii
był frajerski triple, bo Jagiellonia z Odrą przynajmniej coś próbowała
grać, a Korona z Polonią nie zagrała absolutnie nic. 85 minut badziewia
w czerwono-żółtych kolorkach, przy oglądaniu którego odżywały emocje
związane z początkiem sezonu w wykonaniu Cracovii, a okrzyk "Zabierzcie
ich do I ligi!" rwał się na usta. Polonia mogła robić na boisku, co
chciała, z czytaniem gazety włącznie, mogła nastrzelać że cztery bramki
więcej, a tymczasem dała sobie wcisnąć bramkę w doliczonym czasie gry.
Nominacja do nagrody Drużynowego Łosia Kolejki A Może Nawet Paru.
Pokazali się trochę Jaroń, Mierzejewski (znowu), Sarvas, Ivanovski
strzelił bramkę, ale pochwał nie będzie (och, czy oni to przeżyją? :-))

Bramka kolejki:
Nominowani:

Daniel Bueno - gol na 1:0 w meczu Odra Wodzisław - Jagiellonia Białystok
Mate Lacić - gol na 2:2 w meczu GKS Bełchatów - Polonia Bytom
Sławomir Peszko - gol na 1:1 w meczu Lech Poznań - Piast Gliwice
Mariusz Sacha - gol na 1:0 w meczu Cracovia - Śląsk Wrocław
Marcin Wachowicz - gol na 1:2 w meczu Arka Gdynia - Lechia Gdańsk

Wygrywa...
....wszyscy się zdziwią, a połowa zaprotestuje :-)

Daniel Bueno. Bo już nie pamiętam kiedy zwróciłem uwagę na jakąś bramkę Odry Wodzisław
i nie wiem, kiedy (i czy) jeszcze zwrócę :-) Co poza tym?...
Poza tym Kraków ostatnio rządzi w Ekstraklasie, Filipiak zwierzył się z
marzeń o Lidze Mistrzów, Wisła testowała Michała Pazdana (tak, tego) i
18-letniego napastnika z Serbii Nedima Ogleczevaca, Cracovia podobno
myśli o Tomaszu Wróblu i Robercie Szczocie, stadiony rosną, od wiosny
podobno wszyscy jeżdżą na Suche Stawy (polecam zabieranie tarczy,
zbroi... zbroji... zbroi... zbrrrrfak!... pancerza!.. poświadczonej
kopii testamentu, urny i wizytówki z adresem, na który odesłać resztki),
a po kompromitacji Wawelu Kraków w pucharowym meczu z Victorią z
krzesełka trenera wyleciał, znany skądinąd, Henryk Szymanowski.

--
AJK

Data: 2009-12-08 10:27:15
Autor: tees

Użytkownik "AJK" <to-co-w-podpisie@post.pl> napisał w wiadomości news:14wazfxbnopr6.dlgajk.cija...

Co poza tym?...
Poza tym Kraków ostatnio rządzi w Ekstraklasie, Filipiak zwierzył się z
marzeń o Lidze Mistrzów,

Ciekawostka jest to, że Comarch będzie wkróce sponsorem TSV Monachium. W związku z czym do Cracovii być może zostanie ściągnięty jak to określił profesor, jeden z ośmiu napastników TSV :)

problem tylko taki, czy deklarowane 40 mln złotych na sponsorowanie Cracovii, TSV i inne promocje firmy wystarczy na zrealizowanie tak szczytnych planów :)

pzdrw
tees

Data: 2009-12-08 10:56:40
Autor: AJK
08-12-2009  o godz. 10:27 tees napisał:

[...]

Myślę, że wystarczą, zwłaszcza że zaangażowanie w TSV nie jest wyłączne
(znaczy, są tam jeszcze inne firmy), reklamę Filipiak traktuje w
kategoriach "mniej ważne, co z pozycją klubu i trybunami, ważne, że nazwa
firmy się pojawia" itd. I najważniejsze - do Cracovii trafili ostatnio
ludzie, którzy potrafią myśleć (Lenczyk, Rząsa, Surma) i jeśli to oni
będą decydować o kierunkach rozwoju i jego metodach, a nie osławiony
gminny Tabisz - ten klub naprawdę może wyjść na prostą. Jak długa będzie
to prosta i czy wystarczy, by dojść do pucharów... Patrząc na ligę, na na
ewentualną niewielką konkurencję - szanse są.
Bo samo dostanie się do LM to już najłatwiejsze zadanie. Jakieś tam
Levadie, Vallerengi... :-)

--
AJK

Data: 2009-12-08 11:04:35
Autor: tees

Użytkownik "AJK" <to-co-w-podpisie@post.pl> napisał w wiadomości news:1gha29lv5nxea.dlgajk.cija...
08-12-2009  o godz. 10:27 tees napisał:

Myślę, że wystarczą, zwłaszcza że zaangażowanie w TSV nie jest wyłączne
(znaczy, są tam jeszcze inne firmy), reklamę Filipiak traktuje w
kategoriach "mniej ważne,

Ja słyszałem co innego - tzn. że Cracovia ma być jednym z głównych sponsorów TSV. Ale być może Filipiak koloryzował, więc upierał się nie będę ;)

pzdrw
tees

Data: 2009-12-08 11:39:25
Autor: AJK
08-12-2009  o godz. 11:04 tees napisał:

[...]

Technicznie to chyba ma wyglądać tak, że nie Cracovia ma być sponsorem,
tylko Comarch, który kupił firmę, będącą dotychczasowym sponsorem. Więc
pewnie niewiele sie zmieni - owa firma (funkcjonująca przecież i mająca
własną kasę) będzie sponsorem nadal, ewentualnie zmieni nazwę na
Comarch-Dotychczasowafirma GmbH, a sam Comarch coś dołoży, ale żeby jakoś
mocniej się angażował, zwłaszcza kosztem Cracovii - nie przypuszczam.

--
AJK

Data: 2009-12-08 13:04:25
Autor: tees

Użytkownik "AJK" <to-co-w-podpisie@post.pl> napisał w wiadomości news:hz9n1fwmic32.dlgajk.cija...

Technicznie to chyba ma wyglądać tak, że nie Cracovia ma być sponsorem,
tylko Comarch,

Oczywiście, Comarch. Myślałem o jednym, pisałem co innego. Z tego co słyszałem - ta firma do tej pory w bardzo drobny sposób pomagała TSV, ale to nasunęło Filipiakowi pomysł mocniejszego zaangażowania. Zobaczymy, w każdym razie jest to jakaś tam ciekawostka.

pzdrw
tees

Data: 2009-12-08 14:14:30
Autor: Marcin Kasperski
"tees" <ra2k@_wywal_poczta.onet.pl> writes:

[...]

A potem UEFA będzie tropiła podejrzane związki własnościowe między
Cracovią a TSV ;-)

[2009-12-06-08] kolejka 16 - pozostałe mecze