[2011-12-09-12] kolejka 17 - pozostałe mecze

Data: 2011-12-13 15:01:33
Autor: AJK
[2011-12-09-12] kolejka 17 - pozostałe mecze
Tradycyjnie - subiektywne uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku,
dla zabawy i żeby każdy zespół Ekstraklasy miał swoje miejsce w
grupowych rozmowach. Podbeskidzie Bielsko-Biała - GKS Bełchatów 1:0

Pieniądze nie grają. Nerwy też nie - piłkarze z Bełchatowa biegali na
miękkich nóżkach i chyba wyłącznie Kosowski nie zauważał presji, tylko
robił swoje czyli dośrodkowywał, że buzi dać. Gorszy od GKS-u był tylko
arbiter. A to nie zagwizdał ewidentnej żółtej dla Zbozienia, a to nie
zagwizdał ewidentnej żółtej dla Sawali, a to nie zagwizdał karnego na
Ziajce... A kiedy już coś zagwizdał, to tak mu sie spodobało, że
gwizdał jak potłuczony: najpierw odgwizdał rzut wolny, a potem nie
pozwolił go wykonać, tylko od razu odgwizdał koniec połowy. Ruch Chorzów - Korona Kielce 4:1

Szybko, sprawnie, przyjemnie i chyba nawet sam Zieńczuk zorientował się,
co się dzieje, dopiero, kiedy spiker ryknął o hattricku. Korona już po
pierwszej bramce sprawiała wrażenie półprzytomnej, po drugiej - całkiem
nieprzytomnej, a po trzeciej wyraźnie chciała pójść do domu, nawet
gdyby naprawdę musiała pójść, a nie pojechać. Emocje w meczu uratował
sędzia Borski, żonglując karnymi z kapelusza i kartkami w trybie
shuffle (ktoś mu powinien powiedzieć, że ilość =/= jakoś), a gdyby nie
bramka Abbotta, druga połowa w ogóle mogłaby się nie odbyć i nikt by
tego nie zauważył. Widzew Łódź - Górnik Zabrze 2:0

Takie mam dziwne wrażenie, że piłkarze Górnika po prostu nie chcieli
wygrać tego meczu i tylko jednemu Gołębiewskiemu nikt o tym nie
powiedział, ewentualnie powiedział, ale on miał to w nosie. Nie wiem -
element nacisku na zarząd, żeby wypłacał zaległą kasę, czy jak? Nawet
Nakoulma nie istniał, a grał przecież przeciwko młodziutkiemu
Bartkowskiemu. Z drugiej strony ten chłopak wyłączył z gry także
Ljuboję, więc może to nie przypadek, tylko talent? Kolejny świetny mecz
Budki, kolejny świetny mecz Mielcarza, reszta równo i spokojnie. I są
efekty: zima na siódmym miejscu, luzik przed rundą rewanżową.

Legia Warszawa - Cracovia 0:0

Ani słowa? Kurczę, cisza, jakby to Lech zremisował z tradycyjnym ligowym
kapuśniakiem. Co to się ludziom z elokwencją robi po ligowych
wtopach... I znowu  ja, biedny miś, muszę :-) No to po kolei: Saidi
chyba się przejął plotkami o Lechu, bo grał, jakby na trybunach
siedzieli skauci Barcelony, z drugiej strony boiska szalał Suworow i
szkoda, że musiał zejść, bo nie jest powiedziane, że Legia dowiozłaby
ten remis do końca. Defensywa jak to u Pasieki - uważna i upierdliwa, a
ilość spalonych i to takich metrowych, na których łapano graczy Legii
jest dla nich nieco kompromitująca. Legia rozkojarzona kompletnie - co
kartofel, to decyzja, a co decyzja, to kartofel. Gdyby Cracovia grała
przez cały sezon tak jak w sobotę - spałaby spokojnie gdzieś w
okolicach Widzewa albo i wyżej, a gdyby Legia cały sezon grała tak jak
w sobotę... to nie grałaby już ani w LE, ani nawet w PP. Tak, tak wiem
- ostatnie 20 minut to oblężenie bramki Kaczmarka. Tylko nic kompletnie
z niego nie wynikało. ŁKS - Śląsk Wrocław 1:2

Pieniędzy nie ma, stadionu nie ma, nikt do Łodzi na transmisje jeździć
nie lubi, choc blisko, drużyny też nie ma albo za chwilę nie będzie...
kandydat do spadku na razie murowany. Tym bardziej po takim meczu.
Przynajmniej remis powinni byli w stanie dowieźć. Lenczyk jak zwykle
miał nosa do zmian, a w L+E rozczuliły mnie głosy w obronie Madeja.
Zaczęło się od "Nie wiemy, czemu", po minucie było już "tak się robić
nie powinno", po dwóch - "to jest świństwo", a gdyby rozmowa potrwała
jeszcze ze trzy minuty, doszlibyśmy do "zbrodni", konieczności zwołania
wiecu potępiającego i wniosku o zakaz pracy dla trenera Lenczyka :-) I
nikt jakoś nie powiedział, że liczy się tylko jedno:  czy drużyna
wygrała. I że gracz z jajami powiedziałby: "Pewnie, że jestem wkurzony,
każdy by był - ale  jeśli mamy dzięki temu wygrywać mecze, to niech
mnie trener zdejmuje nawet w siódmej minucie"

Lechia Gdańsk - Jagiellonia Białystok 0:1

To ja już naprawdę wolę ŁKS - ci przynajmniej mają pod górkę, a
zaczynali od przykrych dzwonów. A tu drużyna, która ma w klubie jak
pączek w maśle, dostała nowy stadion, miała świetną prasę... i co? I
trzeci sezon nic, przy czym teraz to już jest "nic" kompletne. Cztery
punkty od ostatniego miejsca, jedna strzelona bramka mniej od Cracovii,
styl... od kilofa albo łopaty, niesmak po niemal każdym meczu i jeszcze
na dobranoc dostają bramkę od Rasiaka. I to jaką! Taką z gimnazjum. Lechia i Zagłębie - dwa tegosezonowe gigantyczne rozczarowania. Przy
czym Zagłębie przynajmniej nadrabia produkcją  młodych
perspektywicznych (a Hapal sadza ich na ławce jak Woźniaka)[1], a
Lechia? Nic na swoją obronę. [1] pisane w poniedziałek rano :-)

Bramka kolejki
Nominowani: Paweł Abbott - gol na 4:1 w meczu Ruch Chorzów - Korona Kielce
Antoni Łukasiewcz - gol na 1:0 w meczu ŁKS - Śląsk Wrocław Przemysław Oziębała - gol na 2:0 w meczu Widzew Łódź - Górnik Zabrze
Artiom Rudniew - gol na 1:0 w meczu Lech Poznań - Zagłębie Lubin
Sebastian Ziajka - gol na 1:0 w meczu Podbeskidzie Bielsko-Biała - GKS
Bełchatów

Wygrywa Przemysław  Oziębała

Co poza tym?...
Nic. Zima. Przerwa. Grają w halach i pod balonami. Za to jutro Twente na Reymonta.

--
AJK

Data: 2011-12-13 15:38:39
Autor: yamma
[2011-12-09-12] kolejka 17 - pozostałe mecze
AJK wrote:

Legia Warszawa - Cracovia 0:0

[...]

Hm. Zastanawiam się, gdzie ty widziałeś tę różnicę, bo ja, szczerze mówiąc, żadnej nie dostrzegłem. No może oprócz tej, że Cracovia nie robiła Legii prezentów tak jak np. Zagłębie. Ten mecz był bliźniaczo podobny do meczów z Jagiellonią, Koroną a nawet Ruchem czy Widzewem. Do pola karnego przeciwnika wszystko ładnie, pieknie i bez przeszkód a potem nagle kończą się pomysły, potem nagle wszyscy się zatrzymują i obserwują, co zrobi ten z piłką. Zero gry bez piłki, zero wyciągania obrońców z własnego pola karnego, zero koncepcji i absolutny brak wypracowanych schematów. Ponadto 5 rzutów rożnych i kilka rzutów wolnych i ani jeden nawet nie zaśmierdział bramką. Prawda jest taka, że Legia obecnie ma raptem 2 pkt więcej niż po 17 kolejce ubiegłego sezonu. 2 pkt, czyli zremisowali 2 mecze, które rok temu przegrali. Nastąpiła wyraźna poprawa w grze defensywnej (Kuciak i Żewłakow) ale z przodu jest taka sama chujnia jak za późnego Urbana czy wczesnego Skorży. Bardzo, bardzo mnie dziwi apel Skorży o dwóch ofensywnych graczy i traktowanie tego jak panaceum na obecne bolączki zespołu. Piłkarze, którzy przy takim stylu ofensywnej gry, gdzie tak naprawdę w akcji uczestniczy 2, góra 3 piłkarzy, byliby w stanie wygrać Legii mecz są poza jej finansowym zasięgiem. Niech Maciuś przez te półtora miesiąca porządnie się weźmie za zgrywanie zespołu a nie liczy na mannę z nieba.
yamma

Data: 2011-12-14 21:54:20
Autor: Fedor
W dniu 2011-12-13 15:01, AJK pisze:
Tradycyjnie - subiektywne uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku,
dla zabawy i żeby każdy zespół Ekstraklasy miał swoje miejsce w
grupowych rozmowach.

BTW - Ty ogladasz te wszystkie mecze? Jesli tak, to szacuneczek :)

Data: 2011-12-14 22:02:22
Autor: Cavallino
Użytkownik "Fedor" <nie@mam.ru> napisał w wiadomości news:jcb2du$pv2$1inews.gazeta.pl...
[...]

A Ty w pracy robisz co Ci każą?
Oczekujesz za to szacunku? ;-)

Data: 2011-12-14 22:15:33
Autor: Fedor
[2011-12-09-12] kolejka 17 - pozostałe mecze
W dniu 2011-12-14 22:02, Cavallino pisze:
A Ty w pracy robisz co Ci każą?
Oczekujesz za to szacunku? ;-)

Pisanie na grupach to praca? Nie znam AJK, nie wiem czy jest dziennikarzem i do czegos pisze etc.

Data: 2011-12-14 23:01:52
Autor: Cavallino
Użytkownik "Fedor" <nie@mam.ru> napisał w wiadomości news:jcb3ln$qt$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-12-14 22:02, Cavallino pisze:
A Ty w pracy robisz co Ci każą?
Oczekujesz za to szacunku? ;-)

Pisanie na grupach to praca?

BYło o oglądaniu meczów.

Nie znam AJK, nie wiem czy jest dziennikarzem i do czegos pisze etc.

Tak, dla C+ na przykład, było nie raz.

Data: 2011-12-15 00:19:27
Autor: AJK
14-12-2011, 22:15, Fedor napisał:

A Ty w pracy robisz co Ci każą?
Oczekujesz za to szacunku? ;-)

Pisanie na grupach to praca? Nie znam AJK, nie wiem czy jest dziennikarzem i do czegos pisze etc.

Dziennikarzem nie jestem, ale do czegoś piszę :-) Przy czym "Pozostałe
mecze" tu na grupie są starsze niż moje pisanie do czegoś - zaczęły się
chyba półtora roku wcześniej. Z nich wzięły się "Podróże po krakowskich
boiskach", a tego z kolei wzięło się owo pisanie do czegoś :-)

A mecze wszystkie i w całości oglądam rzeczywiście dopiero od momentu, w
którym zacząłem pisać do czegoś. Wcześniej miałem normalne życie,
oglądałem góra trzy-cztery, a  materiałem do reszty były głównie skróty
TV i relacje prasowe :-) Tyle, że kiedyś "Pozostałe mecze" to były zaledwie dwa-trzy-góra-cztery
spotkania, bo na grupie było więcej ludzi, rozrzut kibicowski był
szerszy. postów więcej, więcej meczów omówionych...  --
AJK

Data: 2011-12-17 18:09:25
Autor: CGC
Dnia Thu, 15 Dec 2011 00:19:27 +0100, AJK napisał(a):

Tyle, że kiedyś "Pozostałe mecze" to były zaledwie dwa-trzy-góra-cztery
spotkania, bo na grupie było więcej ludzi, rozrzut kibicowski był
szerszy. postów więcej, więcej meczów omówionych...

No właśnie -- grupa lekko wymiera. Jest wąska grupa stałych bywalców,
piszących posty w 50-90% przewidywalnych dla pozostałych bywalców. Z
ogólnym poziomem różnie bywa. Swoje potrzeby dyskusji o piłce ostatnio w
większości zaspokajam poza grupą. --
CGC

Data: 2011-12-19 21:19:53
Autor: AJK
17-12-2011  o godz. 18:09 CGC napisał:

[...]

Normalka - starzy są albo odchodzą, a nowi nie przyjdą. fora internetowe
są wygodniejsze, bo nic nie trzeba konfigurować, nikt nie opieprza za
cytowanie i kodowanie, a jeszcze można sobie strzelić piętrową sygnaturkę
z ruszającymi się cyckami. Usenet za-/-wymiera jak dinozaury i zrób
szybką sondę, to zobaczysz, że średnia na grupie to pewnie 30-35
ogólnym poziomem różnie bywa. Swoje potrzeby dyskusji o piłce ostatnio w
większości zaspokajam poza grupą.

Też normalka. Znaczy, statystycznie bo  indywiduwalnie to pewnie róznie
wygląda. Ja tam w ogóle nie mam potrzeby dyskutowania o piłce, więc
p.r.s.p-n wystarcza mi w zupełności (kiedyś było "aż nadto", ale jeden
element sobie poszedł, drugiego splonkowałem ponad dwa lata temu,
trzeciego niedawno i teraz jest w sam raz) :-) --
AJK

[2011-12-09-12] kolejka 17 - pozostałe mecze