[2009-03-06-08] kolejka 19 - pozostałe mecze

Data: 2009-03-10 12:50:37
Autor: AJK
[2009-03-06-08] kolejka 19 - pozostałe mecze
Tradycyjnie - uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku, dla zabawy i
żeby każdy zespół ekstraklasy miał swoje miejsce w grupowych rozmowach.

Lechia Gdańsk - Ruch Chorzów 2:0

Mecz numer 2 (po spotkaniu ŁKS-u z Cracovią). Szybki, zacięty,
techniczny, o wyniku zadecydowały szczegóły. Lechia napędzana przez dwa
skrzydłowe motorki (Kaczmarek, Kowalczyk), środek nadal słabszy.
Odejścia Trałki ja przynajmniej nie zauważam, zamiana Mateusza Bąka na
Kapsę na razie zdaje egzamin, świetne wejście w sezon Łukasza Surmy,
Krzysztofa Bąka i Jakuba Kawy (bardzo efektowna bramka), Buzała wszedł w
końcówce na krótko i jedyne, co pokazał, to to, że słusznie wszedł w
końcówce i na krótko. W Ruchu graczem meczu Grzyb, mocno harował Brzyski
(pewnie dlatego komentator stworzył sobie doraźną hybrydę i nazwał ją
"Grzybskim" :-)), Fabuš i Balaz nierówno, choć obaj mieli okazje
bramkowe, Nykiel... od ściany do ściany. Zmarnowana 200% okazja, ale
wybroniona piłka lecąca do bramki. Ale moim zdaniem ta zmarnowana okazja
była ważniejsza - otworzyłaby wynik i ciocia mogłaby mieć wąsy :-)
Karne na początku były oba (dla Ruchu był bardziej), ale ponieważ obu nie
było - nie ma sprawy.
Teraz przed Lechią mecz wyjazdowy z Cracovią - jeśli oba zespoły
utrzymają formę z XIX kolejki, będzie świetny mecz. Stawiam na Cracovię,
która znowu gra z nożem na gardle. Ruch gra w Bytomiu z Polonią i... i
nie wiem. Śląsk Wrocław - Polonia Bytom 3:0

Liczyłem na dobre widowisko, a dostałem taki sobie ligowy meczyk, w
którym Śląsk grał swoje, a Polonia robiła wrażenie, jakby zatruła się
pokarmowo i jedynym zmartwieniem było nie biegać za szybko. Obrona
spała, Pesković nie mógł się zdecydować, czy stać, czy siedzieć, atak
strzelał sobie a muzom (a muzom zwłaszcza)... Przekombinował Motyka ze
składem i ustawieniem, ale bo ja wiem - może coś próbował przed
"derbowym" meczem z Ruchem? Śląsk też rozkojarzony, Mila kiedy grał
zespołowo, to grał, a kiedy grał indywidualnie...  to było widać. Trzy
asysty Marka Gancarczyka mówią same za siebie, dwie bramki Łudzińskiego
też (kiedy trafił ostatnio?... nie pamiętam).
Polonia podejmuje teraz Ruch, Chorzów, a Śląsk Wrocław gra z Odrą
Wodzisław i mimo że na wyjeździe - jest zdecydowanym faworytem.

Piast Gliwice - GKS Bełchatów 1:0

Rany boskie, jakie nudy. Piast grał na miarę możliwości, ale przynajmniej
ambitnie, a GKS sprawiał wrażenie, jakby doszedł do wniosku, że przewaga
jaką ma nad spadkowiczami jest wystarczająca, kontrakty podpisane,
"zatem, koledzy - na zdrowie". Ujek kosił od tyłu, Rachwał machał
łokciami, Dziedzic tłukł się z Iwanem, Wróbla ciężko było dostrzec, za
to Pietrasiak rzucał się w oczy i to nie jest komplement. Coś tam
próbował Sobczak, ale szybko mu starsi wytłumaczyli, żeby dał se siana.
Piast - jak pisałem - ambitnie i tyle. Bojarski wypluwał płuca,
Kaszowski próbował, Olszar przeszedł do historii, a mógł jeszcze raz),
Smektała tez mógł, ale szansę zmarnował koszmarnie. W XX kolejce GKS gra z Wisłą i pewnie się spręży, Piast gra z Arką i
jakieś tam szanse ma. Może nawet nie tylko na remis. Ale tylko "jakieś".

Legia Warszawa - Odra Wodzisław 4:0

Pozycja w tabeli mówi sama za siebie, wynik także. A dodatkowo genialna
spóła Orange TV i Canal+: dwa mecze w niedziele i - oczywiście - oba o
tej samej porze. Żeby się kibicowi w głowie od dobrobytu nie
przewróciło, żeby nie miał za łatwo i żeby sobie przypadkiem nie
obejrzał (plus sobotnie nakładanie się 3 spotkań na siebie). Legia
wygrała pewnie, zdaje się, ze Roger wraca do formy, Iwański ją
utrzymuje, Giza w razie czego w odwodzie, Rybus znowu dobrze... Urok
równej ławki - bym powiedział, ale Odra chyba wysoko poprzeczki nie
powiesiła. Dobrze, że miał okazję zagrać Skaba, że Paluchowski dostał
szanse; mam nadzieję, że jeszcze parę dostanie i że nie zostanie drugim
Ćwielongiem (skrót myślowy taki). Karnego, moim, zdaniem nie było.

Odra teraz podejmuje Śląsk i czarno to widzę, a Legia gra z Jagiellonią.
Jeśli Probierz przestraszy się Legii tak jak Lecha, to będzie nudny
mecz, a jeśli drużyna z Białegostoku zaryzykuje grę otwartą, jak na
początku rundy - mecz może być fajny. Bramka kolejki
Nominowani:

Damian Gorawski - gol na 1:1 w meczu Górnik Zabrze - Arka Gdynia
Adrian Mierzejewski - gol na 1:1 w meczu Wisła Kraków - Polonia Warszawa
Dariusz Pawlusiński - gol na 0:1 w meczu Łódzki KS - Cracovia
Jakub Kawa - gol na 2:0 w meczu Lechia Gdańsk - Ruch Chorzów
Piotr Świerczewski - gol na 1:2 w meczu Łódzki KS - Cracovia
Trio Ojciec-Wuj-i-Stryjo czyli Paweł Sasin, Bartosz Ślusarski i Paweł
Nowak - gol na 2:3 w w meczu Łódzki KS - Cracovia

Po długich i ciężkich bojach wewnętrznych oraz uwzględnieniu wszystkich
za, przeciw oraz nie wiem...
stosunkiem głosów: wszystkie jeden przeciw żadnemu...
wygrywa...
Piotr Świerczewski
Za chirurgiczną precyzję i odwrócenie losów meczu.

Na drugim miejscu Jakub Kawa, a tercet z Cracovii na trzecim, bo strzelić
bramkę trzem drzewom (które, jak wiadomo, umierają stojąc) to nie sztuka
:-)

Co poza tym?
Sparingi, transfery, piłka halowa, koń, kura, krowa, kaczka... kura,
kaczka, drób... droga... chyba na Ostrołękę... I jedenaste urodziny PKS Albertus.

--
AJK

Data: 2009-03-10 15:04:03
Autor: Mane
AJK pisze:

[...]

Bo on nigdy nie blyszczal, no moze w meczach z przeciwnikami pokroju Cracovii czy Górnika Z. i to pod warunkiem ze mecze byly rozgrywane w Gdansku z silniejszymi przeciwnikami albo na wyjazdach, chowal sie za innymi zawodnikami i gral na alibi.

Data: 2009-03-10 21:41:47
Autor: AJK
10-03-2009  o godz. 15:04 Mane napisał:

[...]

Moze aż taki radykalny bym nie był :-) ale wielkie "halo" transferowe,
jakie wokół niego zrobiła Polonia dziwi mnie bardzo. "Halo" jakie zrobił
wokół niego Beenhakker mnie nie dziwi, bo on już tak ma :-)
W każdym razie duet Surma i Bąk aż nadto wystarczą, żeby szybko w Gdańsku
zapomnieli o Trałce. Surma zwłaszcza - kolejny, który wraca i pokazuje,
że w piłkę gra się przede wszystkim głową ze szczególnym uwzględnieniem
szarych. --
AJK

[2009-03-06-08] kolejka 19 - pozostałe mecze