[2012-03-02-05] kolejka 20 - pozostałe mecze

Data: 2012-03-05 18:09:27
Autor: AJK
[2012-03-02-05] kolejka 20 - pozostałe mecze
Tradycyjnie - subiektywne uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku,
dla zabawy i żeby każdy zespół Ekstraklasy miał swoje miejsce w
grupowych rozmowach.  Korona Kielce - Podbeskidzie Bielsko-Biała 2:0

Korona 22 punkty zdobyła u siebie - wygrana z Podbeskidziem to nie
przypadek. Za to Podbeskidzie w tym meczu to był przypadek.
Beznadziejny. Przykro było patrzeć na obronę, przykro było patrzeć na
plączącego się Demjana i potykającego się na piłce Patejuka. Co to
komfort robi z ludźmi...

GKS Bełchatów - Polonia Warszawa 2:1

I dobrze! Gdyby tak podliczyć kadrę Polonii to pewnie by się okazało, że
za tę kasę można kupić cały skład Bełchatowa, boisko, połowę trybun i
jeszcze na "procentowe waciki" zostało. Bardzo dobry mecz na sobotnie
południe, tylko trzeba było uważać, żeby się obiadem nie krztusić.
Wacławczyk, Mak, Wilusz, poprzednio Giel, Modelski... Da się, kurde,
wyszukać tanio i dobrze.

Legia Warszawa - ŁKS 2:0

Musiało się tak skończyć, to się skończyło. Różnica klasy. Plus dla
ŁKS-u za ambicję, minus za ciągłe stawianie na Szczota i jeśli tak
ambitnie zagrają z Cracovią to... to stracą licencję :-)

Lechia Gdańsk - Wisła Kraków 0:2

Jaliens umie grać w poważną, mądrą piłkę... Och-żeż ty, [...] jeden,
teraz dopiero? Co do reszty, to bogiem a prawdą nie wiadomo. Wynik
lepszy niż do tej pory, ale jeśli to ma być "efekt nowej miotły", to
skromniutki ci on raczej. No nic - pierwsze śliwki za płoty i zobaczymy
z Lechem. Na razie bawię w "samotnego jeźdźca" i przed przeważającymi
siłami wroga bronię decyzji Borskiego o rzucie karnym (Ja! Decyzji
Borskiego! Świat się kończy). Przy czym nie dlatego, że Wisła i
pierwszy imputujący zarobi plonka. Żart. Znaczy, z tym plonkiem, bo z
obroną i niezwracaniem uwagi na kluby - to jak najbardziej poważnie. Ale jednak... żebym ja bronił Borskiego?...

Jagiellonia Białystok - Ruch Chorzów 0:1

Wygrał mądrzejszy. I jednak lepszy (komu sprzyja szczęście?) Makuszewski
znowu bardzo dobrze, Rasiak zaczyna się rozkręcać (pooowoooolii...),
Frankowski też lepiej niż poprzednio, Cetkovicia nawet na ławce nie
było (moje gratulacje, trenerze H.). Ruch grał swoje, dał się
wyszumieć, przywalił Piechem i było po meczu (pomijając wyczyny
Peskovicia :-)). A Hajto na ławce zawinięty w kocyk... Siedzący Byk
normalnie :-)

Bramka kolejki Nominowani: Jacek Kiełb - gol na 1:0 w meczu Korona Kielce - Podbeskidzie
Bielsko-Biała Kamil Kosowski - gol na 1:0 w meczu GKS Bełchatów - Polonia Warszawa
Łukasz Madej - gol na 1:2 w meczu Widzew Łódź - Śląsk Wrocław

Wygrywa...
Jacek Kiełb

Co poza tym?...
Poza tym krakowskie boiska odmarzają powoli - większość sparingów gra
się na sztucznych (Skotniki, Nadwiślan, Hutnik). Ale za to ruszył nowy
projekt piłkarsko-internetowy. Nazywa się Futboleo
http://www.futboleo.pl/ (wszelkie związki z Benhaakkerem czysto
przypadkowe), na razie jest na etapie baaaardzo wstępnego rozruchu
(zajawki zaledwie), ale w okolicach Euro powinien osiągnąć stan
dojrzały i wtedy to hohoho! Pomysł (nie mój) fajny IMHO, wykonanie (nie
moje) też niczego, zawartość (nie mo... a, nie przepraszam - także moja
:-)) - mam nadzieję, że będzie przyciągać. Uprasza się o trzymanie
kciuków. --
AJK

Data: 2012-03-05 17:48:48
Autor: UGI
AJK <to-co-w-podpisie@post.pl> napisał(a):
GKS Bełchatów - Polonia Warszawa 2:1

Wacławczyk, Mak, Wilusz, poprzednio Giel, Modelski... Da się, kurde,
wyszukać tanio i dobrze.

Maki i Giel to zaciąg radzionkowski, dlatego dla mnie od razu było wiadomo, że
ściągnięcie szczególnie bliźniaków jest wzmocnieniem dla Bełchatowa. Bazują na
swojej szybkości i niezwykłej zwinności, ale też potrafią strzelać tam gdzie
chcą, są efektywni a widownia ich lubi bo przy okazji bardzo efektowni w tym
co robią. W poprzedniej rundzie to na nich i Rockim bazowała nasza gra
ofensywna. Mnie osobiście bardziej podoba się gra Michała, ale trener GKSu ma
chyba inne zdanie na ten temat :). W sumie dziwne, że tak długo się uchowali w
Cidrach. A Wisła już powoli może przymierzać się do plucia sobie w brodę za
postawienie na nich krzyżyk parę lat temu.

A postawa Giela to mimo wszystko zaskoczenie. W 1. lidze był solidny ale
poprzez wolne przetwarzanie danych w głowie, sądziłem, że na poziom wyżej jest
za słaby. Póki co pozytywne zaskoczenie.

Data: 2012-03-05 19:32:14
Autor: AJK
05-03-2012, 18:48, UGI napisał:

[...]

Wisła podobno chciała Maków teraz, ale oni sami bardzo rozsądnie
stwierdzili, że w Wiśle mają szansę co najwyżej na ławę, a najpewniej na
trzy lata w ME, a potem sprzedanie byle gdzie, byle się ich pozbyć
(patrz - Kamil Rado), bo przecież Wisła "graonajwyższecele". Bełchatów
dawał większoą szanse na wejście do I zespołu i na grę w Ekstraklasie.
Jak widać - szybko poszło. I się opłaciło. No, ale  GKS nie
"graonajwyższecele"
Tylko jakoś z Polonią wygrał i to takim, a nie innym składem :-)

A postawa Giela to mimo wszystko zaskoczenie. W 1. lidze był solidny
ale poprzez wolne przetwarzanie danych w głowie, sądziłem, że na
poziom wyżej jest za słaby. Póki co pozytywne zaskoczenie.

Oczywiście, wszystko jest "póki co" i goście za dwa tygodnie, poważnie
traktowani przez resztę, mogą przestać być tak dobrzy. Się zobaczy. Ale
jestem optymistą :-)

--
AJK

Data: 2012-03-07 15:28:16
Autor: tomus_king
[...]

A o Sikorskim ani słowa?
[...]

Ee, a nie lepiej juz wolny pośredni za wysoko podniesioną nogę? Ciekawe jakie
zdanie mieli eksperci z magazynów ligowych? Zresztą Wisła pewnie i tak by
wygrała, więc po co to roztrząsać.

[...]

j.w. Sikorski.
Myslałem że dostanie nominację do jakiejś kategorii, bo możesz już nie mieć
okazji o nim napisać :)

Data: 2012-03-07 19:44:47
Autor: AJK
07-03-2012, 16:28, tomus_king napisał:

GKS Bełchatów - Polonia Warszawa 2:1

A o Sikorskim ani słowa?

O Sikorskim pisali wszyscy i wszyscy go pokazywali - ileż się można
znęcać? :-)
Zresztą "Pozostałe mecze..." nie są i nie mają być ligową encyklopedią,
tylko pretekstem do dyskusji na grupie. Oraz do tego, żeby grupowicze
sami dopisywali co im się albo co im się nie.

Lechia Gdańsk - Wisła Kraków 0:2

Ee, a nie lepiej juz wolny pośredni za wysoko podniesioną nogę?

O, może rzeczywiście to byłoby lepsze. Szkoda, ze Borski o tym nie
pomyślał. Ale jego decyzję rozumiem i wiem, czemu zagwizdał. Niestety
kluczowa dla całej sytuacji powtórka - ta robiona kamerą zza lnii
końcowej przy bramce Pareiki czy mniej więcej z pozycji sędziego (na
niej było widać wyjście Deleu i to jak miał ułożoną nogę i na jakiej
wysokości) pojawiał się zaledwie dwukrotnie - raz w skrócie pomeczowym i
raz w L+E, ale już po rozpatrywaniu kontrowersji.

Ciekawe jakie zdanie mieli eksperci z magazynów ligowych?

W L+E Andzrej Twarowski był zdania, że karny i nawet powoływał się na
paragraf i punkt, Dębiński, Węgrzyn i Żewłakow byli zdania, że nie było
karnego, ale argumentację mieli IMHO słabą ("Ale nic mu nie zrobił, nic
mu się nie stało..." - kurde, ale połowa karnych to są zagrania typu
złapał za koszulkę, przytrzymał, pchnął leciutko - też "nic mu nie
zrobił")

Zresztą Wisła pewnie i tak by wygrała, więc po co to roztrząsać.

No weeeeź... Przecież to grupa dyskusjna. Każdy pisze, co chce i każdy
głos na wagę złota (zwłaszcza w czasach powolnego zamierania usenetu)
:-)

j.w. Sikorski. Myslałem że dostanie nominację do jakiejś kategorii, bo
możesz już nie mieć okazji o nim napisać :)

Nominację i tytuł dostał, ale gdzie indziej :-) A w polskiej
rzeczywistości ligowej jakoś się nie martwię, że zniknie z E-klasy. Raz
- że on naprawdę trochę potrafi i jeśli tylko odejdzie z Polonii, pewnie
jeszcze coś pokaże, a dwa - że nie takie cieniasy w najwyższej klasie
rozgrywkowej całymi latami przenosiły (przenoszą) się z klubu do klubu i
kosiły wypłaty za samo nazwisko. --
AJK

[2012-03-02-05] kolejka 20 - pozostałe mecze