[2009-03-20-22] kolejka 21 - pozostałe mecze

Data: 2009-03-24 12:23:20
Autor: AJK
[2009-03-20-22] kolejka 21 - pozostałe mecze
Tradycyjnie - uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku, dla zabawy i
żeby każdy zespół ekstraklasy miał swoje miejsce w grupowych rozmowach.

Piast Gliwice - Jagiellonia Bałystok 1:1

Po dwóch spalonych odgwizdanych przeciw Piastowi (słusznie), trybuny
dostały głupawki i odtąd gromkie "Spalony!!" towarzyszyło każdemu
gwizdkowi sędziego, nie wyłączając tych na koniec połowy, początek
drugiej i koniec meczu. Seksualne obietnice pod adresem sędziego (jednym
z utensyliów miał być kilof) pominę :-)
Mecz? Nawet fajnie się oglądało, choć bramka Grosickiego bardziej
śmieszna niż ładna, za to strzał Seweryna z 25 minuty bardziej durny niż
śmieszny. Kasprzik przez cały mecz (z jednym wyjątkiem) bronił naprawdę
świetnie, ambitnie grał Bojarski, biegał Olszar, Seweryn po raz n-ty
wkurzał drugoligowym poziomem, Glik robił wszystko, żeby nie trafić w
bramkę, a Wilczek - wszystko, żeby trafić. Do niespodziewanej wygranej w
końcówce zabrakło odrobiny szczęścia. W "Jadze" niezły mecz rozegrał
Gikiewicz, "Franek" nie potrafił ustawić celownika, aktywnie grał Bruno,
uważnie obrona. Karnego nie było - Seweryn rękę miał przy ciele i w
dodatku wyraźnie starał się ją odsunąć. Łódzki KS - GKS Bełchatów 0:2

Wynik, oczywiście, "pod prąd" ostatnim kolejkom, ale może do przewidzenia
w kontekście trudności finansowych i zaległości płacowych w drużynie
łodzian. Brak motywacji... zaraz, jaki brak motywacji? Pierwsza połowa
zdecydowanie dla ŁKS-u, większość drugiej też. Pierwsza bramka to było
takie cudne "jajo", że bawi mnie do dziś, druga to już "profesura"
Nowaka, który wyczekał do ostatniego momentu. Karny dla łodzian w pierwszej połowie moim zdaniem był, a sytuacja przy
której Małek zmieniał decyzję... Początkowo byłem świecie przekonany, że
karnego nie było, Wyparło wybijał piłkę, a Nowak się wywalał sam. Potem
komentatorzy C+ zasiali ziarno wątpliwości, więc wróciłem do powtórek i
prawie dałem się przekonać. Jednak po obejrzeniu ujęć zza bramki (z
różnych kątów) wracam na pozycje "nie było karnego" - widać tam, że
Wyparło lewą ręką nawet nie dotyka Nowaka. Powiedziałbym, że Małkowi
należy się szacunek za zmianę decyzji i módlmy się, żeby to się nie
zrobiła moda, bo nie wiem, co gorsze: polscy sędziowie brnący w swoje
widzimisie, czy żonglujący decyzjami w zależności.... No, to polscy
sędziowie, nie wiadomo więc, w zależności od czego.

Śląsk Wrocław - Polonia Warszawa 0:1

Ależ nudna i prymitywna młocka! Krew, pot i żółte kartki, że czego połowa
cholera wie za co. Pierwsza Jodłowca, ta z 30 minuty dla Trałki, ta z
drugiej połowy dla Celebana... a z drugiej strony brak czerwonej dla
Mynařa za "wjazd w achillesy". Do tego zakrwawieni Kozioł i Celeban, ale
dla równowagi karny taki jakiś... No, nie był tego dnia sędzia Bartos w
formie, oj, nie był. W formie nie by też Tarasiewicz, który kiedyś
najpierw zjadłby ławkę rezerwowych, a  w przerwie czy po meczu
urządziłby arbitrom gorący wykład. W sobotę był spokojny, chodził,
patrzył, nie skakał... Jako "cherry on the top" - sytuacja z końcówki
czyli zagranie Mynařa ręką. Ewidentne, wyraźne, widoczne, karny jak
dzwon. I co? I nic. Trałka strzelił, bo w takiej sytuacji po prostu musiał, za to Łudziński
teoretycznie powinien usiąść na ławie, bo zawodnik, któremu koledzy
wyrwali nogi z d... a trener urwał resztę, nie nadają się do gry. W tej
całej "rzeźni" (dosłownie) dobrze - mimo wszystko oglądało się Jodłowca,
który jako jeden z niewielu grał mądrze i technicznie, Mynař dostał
jakiegoś krwawego szału, Przyrowski niepewnie, Majewski lepiej niż
dotychczas, co wcale nie znaczy, że dobrze. Śląsk równo, choć obrona
lepiej niż pomoc, a Sotirovicia chyba lepiej sprzedać.

Ruch Chorzów - Odra Wodzisław 0:1

Tak, tak, wiem - Odra walczy o życie, ale Ruch grał ostatnio bardzo
dobrze, w przeciwieństwie do osłabionej brakiem Kwieka, Machovca i
Kowalczyka Odry, więc "któż by się spodziewał"? Może tylko ci, którzy
nie znają się na piłce, ale za to oglądali serial "Numb3rs" :-)
Nudne spotkanie, idealne dla obu szkoleniowców, żeby wytykać szkolne
błędy, których sporo było z obu stron. Ruch przeważał i powinien
prowadzić, ale kiedy strzela się tak, jak Jezierski w 65 minucie... Z
drugiej strony, gdyby piłkarzom z Wodzisławia znane były tak tajemne
arkana piłki nożnej jak "zamykanie akcji", to mogłoby być z 0:3 nawet,
bo Matulevicius parę razy robił świetne akcje. Zadziwiająco słabo Grzyb,
bardzo dobrze Jezierski, bardzo niepewnie Pilarz, Sobiech niech się
cieszy, że nie wyleciał z boiska w pierwszej połowie, za to Dudek
jest... brak mi słów, bo takiej gry nie widziałem nawet na Clepardii.
Jak on się kleił, jak się przytulał... Ktoś złośliwy powie, że to prawie
Brokeback Mountain, ale mnie się bardziej przypominał wielki, różowy
gronkowiec z "Lesia" :-)
Za to bramka - bardzo ładna.  Lechia Gdańsk - Polonia Bytom 0:1

Można powiedzieć, że "śmierć frajerom", ale powstrzymam się od wznoszenia
kabotyńskich okrzyków, tym bardziej, że kwestia, kto tu tak naprawdę był
frajerem pozostaje otwarta :-) Enyłej - do 70 minuty Lechia przeważała
zdecydowanie, a Polonia tak naprawdę sytuację miała jedną - strzał
Sokolenki z 37 minuty i z odległości kilometra. Pesković grał świetnie,
ale też gdańszczanie cieniutko sobie radzili w polu karnym - skrzydłami
wchodzili w nie, kiedy chcieli, bo oba motorki - Kowalczyk i Kaczmarek -
harowały solidnie, ale na tym się kończyło. Nieźle zagrał Rogalski,
bardzo mądrze Manuszewski, a rolę równowagi w przyrodzie zagrał Buzała,
który czego się tknął - spaprał. W Polonii dobrze zagrał środek obrony,
co tylko potwierdza teorię o konieczności sprzedania Broniewicza,
Zieliński mógł być świętym bytomskim, ale za drugim razem pomyślał jak
Sobolewski w Bełchatowie i został tylko bohaterem meczu. Bramka kolejki
Nominowani: wszyscy strzelcy. Nie było ich wielu. W pierwszych siedmiu
meczach XX kolejki padło tylko 6 bramek.

Wygrywa...

Maciej Małkowski za zwycięskiego gola w meczu z Ruchem Chorzów.

Mógłby wygrać Sasin, wystarczyło powiedzieć: "widziałem Pawełka kątem
oka, nie mierzyłem, ale pomyślałem, że może się uda..." Za "chciałem po
prostu kopnąć w stronę bramki, żeby nie było kontry" nagród nie
rozdajemy, bo to nie muzeum sztuki nowoczesnej.

Wyróżnienie specjalne otrzymuje cała linia defensywna ŁKS-u. Za postawę
"Aaaaaa, piłka! Piłka się na mnie patrzy! Piłka mnie goni! Ludy,
spasajtes!" przy golu Mateusza Cetnarskiego na 0:1

Dzisiejsze "Pozostałe mecze..." sponsorowała literka W jak wrestling oraz
K jak "koniaczek. Podwójny. Stać mnie".
 --
AJK

Data: 2009-03-24 14:35:05
Autor: maciej
AJK napisał:

Śląsk Wrocław - Polonia Warszawa 0:1

Ależ nudna i prymitywna młocka! Krew, pot i żółte kartki

E tam, bardzo mi się ten mecz podobał, właśnie to zaangażowanie, ta twardość w grze, od tego moim zdaniem powinna zaczynać się odprawa przedmeczowa: "piłka może przejść, zawodnik nie". Prymitywnie było dlatego, że umiejętności piłkarskich brakuje, ale jak mamy powalczyć z _silniejszymi_ w pucharach to tak właśnie powinno wyglądać zaangażowanie.

Data: 2009-03-24 16:42:28
Autor: AJK
24-03-2009  o godz. 14:35 maciej napisał:

[...]

Kwestia indywidualnego gustu :-)

"Zaangażowanie" a "haratanina" to są dwie różne rzeczy jednak. A jeśli nasze zaangażowanie w meczach z silniejszymi ma wyglądać tak jak
boiskowa młócka Śląska z Polonią, to może dobrze, że Brożek ma kontuzję.
Wstawmy se do ataku Adamka. Ogólne "no pasaran", zęby się pozbiera w
przerwie, piłka to przeżytek, a zawodnik, który nie skasował czterech
wrażych ścięgien w sezonie to zwykły opierdalacz, niegodny gry w
ekstraklasie. Istnieje - w pucharach także/przede wszystkim co prawda problem
czerwonych kartek, ale zawsze można uznać, że to ten eskasyn w czarnym
nas skrzywdził i cośtamcośtam PZPN, nawet jeśli to UEFA.

W piątek grały Piast z Jagiellonią (teoretycznie jeszcze słabsze). Tam
było widać zaangażowanie. W grę. W piłkę. We Wrocławiu z zaangażowaniem
kopano się po kostkach i walono z łokcia, piłka była wyraźnie na drugim
miejscu. I w dodatku sędzia był wielka wołowa.

--
AJK

Data: 2009-03-24 17:16:09
Autor: UGI

Użytkownik "AJK" <to-co-w-podpisie@post.pl> napisał w wiadomości news:qpzhwecs9e9d$.dlgajk.cija...
Tradycyjnie - uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku, dla zabawy i
żeby każdy zespół ekstraklasy miał swoje miejsce w grupowych rozmowach.

Piast Gliwice - Jagiellonia Bałystok 1:1

Od niechcenia obejrzalem retransmisje drugiej polowy i jak na nasza ogóraśną lige to calkiem niezle sie ogladalo. Pod koniec i jedni i drudzy chcieli koniecznie strzelic zwycieska bramke.

Łódzki KS - GKS Bełchatów 0:2

Rycerzom wiosny w końcu spadła zbroja. Szkoda, że Górnik już raczej ich nie dogoni. Wprawdzie mają mecze z trójką najlepszych ale 7 punktów to za duza różnica. Tak wiec pierwszy spadkowicz wytypowany przeze mnie sie nie sprawdzi. Drugim jest Odra.

Ruch Chorzów - Odra Wodzisław 0:1

która dolaczyla do grona klubów, ktore graja na zlosc Górnikowi :) Ciekawe czy tradycyjnie beda grac na wiosne ponad swoje mozliwosci. Generalnie walka o utrzymanie bedzie pasjonujaca. Górnik, Odra, Piast maja mecze ze soba wlasciwie pod koniec sezonu, na boisku polamia sie kosci a sedziowie beda trzy razy drożsi :)

Lechia Gdańsk - Polonia Bytom 0:1

Jeszcze kilka punktow i Polonia moze spokojnie patrzec na dol tabeli. Najwazniejszy mecz czeka ich 9 kwietnia z Odrą. Jak wygraja to IMO zapewnia sobie utrzymanie. No a jesli kolejne spotkania przerzna to rozumiem zmiana trenera :)

Data: 2009-03-25 00:34:13
Autor: AJK
24-03-2009  o godz. 13:46 UGI napisał:

[...]

Piast miał naprawdę pecha ze słupkiem w końcówce. Po tym meczu miałem
nadzieję na normalną kolejkę. Po meczu Legii z Górnikiem mi przeszło,
uznałem, że to po prostu echo zeszłego tygodnia i skusiłem się na
obstawienie pozostałych wyników. Dziękuję ci, Ekstraklaso :-)
No, ale może to było zwykłe "szczęście debiutanta" :-))

[...]

Nie Piast?
Dogoni, nie dogoni.... Sytuacja W ŁKS-ie jest trudnia, kasy nie ma nie
tylko na pensje, w takim układzie bardzo źle się gra, zwłaszcza, gdy za
plecami cała sfora ścigająca. Siedem punktów to raptem trzy kolejki.
Wszystko zależy od Wesołowskiego i jego umiejętności motywacji, bo
szefostwo klubu jest na dobrej drodze do tego, żeby klub z ligi wyleciał
z powodu "niewydolności", a piłkarze wychodzili na boisko tylko w celu
poprawienia opalenizny.

[...]

Nie Odra dołączyła, tylko Ruch wciąż sobie jaja robi. Spodziewałeś się,
że wygra? Znaczy, dobra - z układu tabeli i potencjału zespołów mogło
teotetycznie tak wynikać, ale Lech, Śląsk i Legia też powinny wygrać,
Lechia dać radę Odrze, a Cracovia teoretycznie zremisować :-)

Dygresyjnie. Znajomy kibic Cracovii uraczył mnie wczoraj teorią, że Śląsk
(geograficzny) spiskuje przeciw "Pasom", chcąc je spuścić do I ligi i to
dlatego drużyny stamtąd oddają sobie punkty. Zapytany, co by powiedział,
gdyby w wypadku remisu lub przegranej Wisły w derbach ktoś orzekł: "To
krakowski spisek przeciw Górnikowi - kluby z Krakowa oddają sobie
punkty!" zrobił oczy jak spodki, gruchnął śmiechem i chyba mu przeszło
:-)

[...]

Och, zawsze mogą wygrać następny mecz :-)

--
AJK

[2009-03-20-22] kolejka 21 - pozostałe mecze