[20011-04-08-10] kolejka 21 - pozostałe mecze

Data: 2011-04-11 11:43:54
Autor: AJK
[20011-04-08-10] kolejka 21 - pozostałe mecze
Tradycyjnie - subiektywne uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku,
dla zabawy i żeby każdy zespół Ekstraklasy miał swoje miejsce w
grupowych rozmowach. Ruch Chorzów - Polonia Bytom 0:2

Nuda, nuda, nuda, Piech kopnął, nuda, nuda, nuda, Malinowski strzelił z
dystansu... Trytko uderzył głową... nuda, nuda, nuda... Trytko zrobił
sobie krzywdę... Tym bardziej nuda... Ups, Telichowski zagrał jak
Tomasz Frankowski!... nuda... nuda... Stawarczyk z Perdijiciem popadli
w katatonię, widzowie popadli w katalepsję, sędzia popadł w katar,
Podstawek strzelił drugą bramkę, a mnie przypomniały się mecze Garbarni
sprzed dwóch lat. Albo reprezentacji sprzed paru dni. Żenada, nuda i
(bez)Ruch. Tymiński, Radzewicz, Killar, Telichowski i dyscyplina
dodatkowa - Żytko za hasło: "Wiatr nie gra".

Cracovia - Lechia Gdańsk 3:0

Kupa śmiechu. Z tym, że śmiech drwiący był w paski, a kupa miała zielone
skarpety i biegała. Znaczy, snuła się. Oficjalnie kupa mówiła, że chce
grać w pucharach, ale można podejrzewać, że bardziej zależało jej na
spuszczeniu Arki. Jeśli w ogóle na czymkolwiek jej zależało, co -
sądząc po obrazie meczu - raczej jest wątpliwe. Kafarski sprawiał
wrażenie złego, ale czy ktoś go zmuszał do ukrywania Traore w tłoku i
ścisku, zamiast dać mu grać tam, gdzie lubi?  Cracovia grała swoje
"domowe swoje", Saidi był szybki, Wisniakows dokładny, a Klich na tle
Lechii wypadał jak Iniesta na tle niżej podpisanego. Kolejny przypadek,
gdy nadęte aktualnym miejscem w tabeli gwiazdki dostały bęcki. I dobrze
im tak. Niestety, przy okazji oddalania się Cracovii od pierwszej ligi wylazły
trolle, które schowały się pod mostem, gdy "Pasy" zbierały regularne
bęcki i przymierzały się do spadku. Czy ja się w końcu z kimś założyłem
o to, że tak własnie będzie? Bo jeśli się założyłem, to niniejszym
proszę o wypłatę. A jeśli się nie założyłem... cóż, znaczy, że chyba
nie ja jeden byłem tego zdania ;-)

Śląsk Wrocław - Widzew Łódź 2:2

Śmierć frajerom - nie potrafili dowieźć 2:0 i to w sytuacji, w której
wieźć musieli niecałe pół godziny. W dodatku za durne kłótnie z
arbitrem ten pokarał frajerów dodatkowymi sekundami i urodził się
karny. Moje gratulacje i proszę nie dawać Widzewowi ani jednej żelaznej
kulki, bo nawet tę jedną najpierw zgubi, a potem zepsuje (nie, nie
odwrotnie - odwrotnie byłoby logicznie i prościej :-)). Madera zasłużył
na bramkę i fajnie, że ją wreszcie strzelił, Dżalamidze mógł i powinien
Śląsk dobić mydłem, Madej okazał się czarnym koniem i zrobił
patatajpatataj, a Mila ma nerwy ze stali (jeszcze go sędzia
przytrzymał, bo chciał w międzyczasie wywalić Michniewicza). Czternasty
mecz Śląska bez porażki - ale tym razem mogą się naprawdę cieszyć.
A potem obejrzałem mecz Wisły i stwierdziłemm, że poziom ligi się
wyrównuje - niedługo będe mógł napisać jedną notkę i ta jedna obskoczyć
wszystkie mecze :-)

Jagiellonia Białystok - Arka Gdynia 1:0

Mecz o ładunku emocjonalnym równym pojedynkowi Ruchu z Polonią Bytom.
Ligowa kaszanka i to nawet bez ogórków. No, dobra, może z paroma po obu
stronach. Szkoda, że Noll nie trafił z wolnego, bo byłaby piękna
bramka, ale chyba po raz pierwszy nie żałuję, że dwa mecze rozgrywano
niemal jednocześnie. Arka chyba już na dobre wita się z pierwszą ligą,
(which niekoniecznie is good), a Jagiellonia odrabia dwa punkty do
Wisły, which is good, bo zawsze to lepiej, jak na szczycie tabeli są
emocje. Nie, żeby Wisła sama nie potrafiła przepieprzyć tytułu przy
dowolnej przewadze :-) Fajnie, że wreszcie wszedł na boisko Siemaszko,
niefajnie, że gdyńska obrona nadal dziurawa jak budżet państwa. Za
tydzień - "Jaga" na wyjeździe w Lubinie i może być różnie, a Arka u
siebie z Cracovią i tu raczej różnie nie będzie, będzie natomiast
rzeźnia bezlitosna. Bramka kolejki
Nominowani:
David Abwo - gol na 0:1 w meczu Legia Warszawa - Zagłębie Lubin
Nika Dżalamidze - gol na 0:2 w meczu Śląsk Wrocław - Widzew Łódź
Mateusz Klich - gol na 1:0 w meczu Cracovia - Lechia Gdańsk
Grzegorz Podstawek - gol na 0:2 w meczu Ruch Chorzów - Polonia Bytom
Artur Sobiech - gol na 1:0 w meczu Polonia Warszawa - Lech Poznań.
Błażej Telichowski - gol na 0:1 w meczu Ruch Chorzów - Polonia Bytom

Wygrywa...
Cezary Mariusz Jop Wilk Oklaski i Czyszczenie Monitora

Co poza tym?...
Poza tym nie napiszę o meczu Ruchu Radzionków z Niecieczą, bo nie mogłem
pojechać, więc niech UGI znajdzie sobie inny początek opowieści ;-) III-ligowa Garbarnia wygrała z Przebojem Wolbrom 2:1 i nadal jest
liderem z sześciopunktową przewagą nad Janiną Libiąż. Górnik Wieliczka
zremisował w Myślenicach z Dalinem 0:0 i wciąż nie jest pewny
utrzymania. Hutnik wygrał 2:0 z Mogilanami i bezpiecznie spoczywa w środku
IV-ligowej tabeli. W V lidze Bronowianka przegrała 2:3 z Sokołem Przytkowice, Wróblowianka
zremisowała 1:1 z Nową Nowa Wieś, Tramwaj przegrał z Garbarzem
Zembrzyce 1:4, a w ligowych derbach Krakowa Borek przegrał z Orłem
Piaski Wielkie 0:1. W tabeli na miejscu bezpiecznym (piątym) tylko
Orzeł Piaski Wielkie. Borkowi brakuje do utrzymania trzech punktów,
Wróblowiance sześciu, Tramwajowi dwunastu, a Bronowiance czternastu.

Clepardia po utracie szans na awans zajęła się działalnością
charytatywną. Im punkty na nic, piąte miejsce też fajne, a
Grębałowianka po wygranej u siebie 3:0 wyskoczyła ze strefy spadkowej.
Wieczysta wygrała 2:1 z Proszowianką i zajmuje obecnie miejsce szóste.
A-klasowa Prądniczanka też już wyleczyła się z niezdrowych marzeń. 0:1
z liderem w Zelkowie to wynik niezły, ale załatwiający sprawę
definitywnie. Czwarte miejsce, siedem punktów straty do lidera -
witajcie, wakacje.

W pojedynku na szczycie małopolskiej grupy drugiej ligi kobiet Wanda
Kraków wygrała 3:1 z liderującą dotychczas Moravią Morawica i teraz to
krakowianki jedne zajmują miejsce pierwsze. Trzymam kciuki -
Bronowianka na pewno już nie awansuje do Ekstraklasy, a Podgórze chyba
nie spadnie z I ligi, więc w przyszłym sezonie mielibyśmy w I lidze
trzykrotne derby Krakowa. Boiskowa Komenda Uzupełnień donosi Roberto, że podarowanie nowego
stadionu nic nie zmienia w mentalności kiboli. O czym świadczy fakt, że
to z sektora Cracovii poleciała do sektora gości petarda, która zaczęła
całą awanturę. Jedyne, co się zmienia w przypadku nowego stadionu to
fakt, że głąbów można teraz szybko zidentyfikować, wyłapać i
przypieprzyć im zakaz stadionowy. Trzyletni w omawianym przypadku. Cóż,
jeśli dęte teksty i wychowanie nie dają rady (a nie dają nigdzie) - to
chociaż tyle. A raczej - przede wszystkim tyle i oby tak dalej.
Wszędzie.  --
AJK

Data: 2011-04-11 10:32:48
Autor: Roberto
kolejka 21 - pozostałe mecze
On 11 Kwi, 11:43, AJK <to-co-w-podpi...@post.pl> wrote:
Tradycyjnie - subiektywne uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku,
dla zabawy i żeby każdy zespół Ekstraklasy miał swoje miejsce w
grupowych rozmowach.

Ruch Chorzów - Polonia Bytom 0:2

Poloni Bytom można już dodać trzy punkty za wygraną z Górnikiem Zabrze

[...]

I tu się zgodzę. Można tylko mieć nadzieję, że już tego głąba nie będę
widział na stadionie. Niestety siedzę tak, że widziałem to co zrobił
dość dokładnie.

Data: 2011-04-11 10:49:37
Autor: UGI
AJK <to-co-w-podpisie@post.pl> napisał(a):
Co poza tym?...
Poza tym nie napiszę o meczu Ruchu Radzionków z Niecieczą, bo nie mogłem
pojechać, więc niech UGI znajdzie sobie inny początek opowieści ;-)

Mam wrażenie, że w tej rundzie pierwszoligowych zmagań, najciężej być kibicem
Ruchu Radzionków. Niech przemówią wyniki.

Ruch Radzionków 0-0 GKP Gorzów Wielkopolski Sandecja N.Sącz 0-1 Ruch Radzionków Kolejarz Stróże 0-1 Ruch Radzionków Ruch Radzionków 0-1 Górnik Polkowice MKS Kluczbork 1-0 Ruch Radzionków Nieciecza 1-0 Ruch Radzionków

Nawet nie chodzi o ostatnie trzy przegrane. Po prostu nie da się oglądać
meczów z ich udziałem, nie da się. 5 goli w sześciu meczach, wszystkie po 70
minucie, okazji bramkowych łącznie mniej niż we wczorajszym meczu juniorów,
goli też mniej (4:3 dla juniorów Ruchu).  Ja już nauczyłem się, że bez gazety
na Narutowicza się nie pojawiam. Patrzenie na kamienne dinozaury w parku
chorzowskim dostarcza więcej frajdy.  W ogóle to zacząłem się zastanawiać czemu właściwie tak łatwo rozstano się z
Górakiem w grudniu. Gość prowadził ekipę od IV ligi, wylądował na zapleczu
Ekstraklasy i zrobił jesienią szósty wynik.  Oczywiście dla wszystkich
zacofańców jego odejście to ulga z wiadomych względów (Polonista), dlatego
miło się teraz czyta niektóre ich wpisy, że co o nim nie mówić to wynik robił.
Skowronek mimo, że &#8216;swój&#8217; to drużyny nie skleja. Zacząłem też się obawiać o końcowe miejsce w tabeli. Przewaga 9 punktów nad
strefą spadkową a na rozkładzie Odra, GKS Katowice, Podbeskidzie, ŁKS Łódź,
Piast i Flota. --

Data: 2011-04-11 13:01:20
Autor: Mane
[20011-04-08-10] kolejka 21 - pozostałe mecze
W dniu 2011-04-11 11:43, AJK pisze:

Cracovia - Lechia Gdańsk 3:0

Ciekawe ilu jeszcze bramkarzy "wyłoży" się na tym kartoflisku w piątce.

Data: 2011-04-11 13:18:16
Autor: AJK
11-04-2011, 13:01, Mane napisał:

Cracovia - Lechia Gdańsk 3:0

Ciekawe ilu jeszcze bramkarzy "wyłoży" się na tym kartoflisku w piątce.

Małkowskich w bramce chyba więcej nie ma :-)
A kartoflisko nie tłumaczy wszystkiego (jeśli w ogóle tłumaczy
cokolwiek). Kaczmarek albowiem też mógł się na nim wyłożyć, tylko jakoś
Lechia nie dała mu do tego okazji.

--
AJK

Data: 2011-04-11 20:07:33
Autor: Mane
W dniu 2011-04-11 13:18, AJK pisze:

Małkowskich w bramce chyba więcej nie ma :-)

Nie ale jest w polu jeszcze jeden w Bełchatowie, chociaż nie wiem czy Cracovia jeszcze gra z GKSem i czy u siebie.

A kartoflisko nie tłumaczy wszystkiego (jeśli w ogóle tłumaczy
cokolwiek). Kaczmarek albowiem też mógł się na nim wyłożyć, tylko jakoś
Lechia nie dała mu do tego okazji.

Spójrz na trzecią bramkę, piłka ewidentnie szła obok słupka, ale odbiła się na kartoflisku.

Wiem że boisko wszystkiego nie tłumaczy, ale krytykując pastwisko w Kownie jakoś nie widzimy na jakich boiskach odbywają się mecze w Polsce (Poznań, Kraków, w Gdyni też podobno jest podobny :) "problem" jak w na Lechu)

Data: 2011-04-13 11:29:30
Autor: AJK
Dnia Mon, 11 Apr 2011 20:07:33 +0200, Mane napisał:

Małkowskich w bramce chyba więcej nie ma :-)

Nie ale jest w polu jeszcze jeden w Bełchatowie, chociaż nie wiem czy
Cracovia jeszcze gra z GKSem i czy u siebie.
Z GKS-em gra w ostatniej kolejce, ale na wyjeździe. Rewanż za jesienny
gang-bang :-)

[...]

Ależ widziałem jeszcze w czasie meczu. Tyle, że w tym kartoflisku stał
wcześniej Kaczmarek i Lechia mogła urządzić mu to samo, nikt jej nie
bronił. Zresztą pod drugą bramką była równie solidna kupa, więc w
drugiej połowie można było Kaczmarka zakłopotać także. Pomijam już taki szczegół, że to była trzecia bramka, a Lechia sprawiała
wrażenie, jakby mecz skończył się dla niej już po pierwszej.
[...]

<Fortuna mode on>Jak śmiesz, ty postmilicyjny pasożerco! To
najpiękniejszy stadion w Polsce i wiesz, kto po tej murawie stąpał?
Przeproś i nie kłam więcej!<Fortuna mode off>
:-) --
AJK

Data: 2011-04-13 11:36:09
Autor: Mane
W dniu 2011-04-13 11:29, AJK pisze:

Z GKS-em gra w ostatniej kolejce, ale na wyjeździe. Rewanż za jesienny
gang-bang :-)

Teraz to się mówi bunga-bunga :)

[...]

Nie chodzi mi o to, że Lechia przegrała przez kartoflisko, tylko o to że mecze ekstraklasy odbywają się na takich boiskach... Kaczmarek pewnie jest wytrenowany w tych warunkach w końcu cały tydzień ma wykopki :D

Data: 2011-04-13 13:26:56
Autor: AJK
Dnia Wed, 13 Apr 2011 11:36:09 +0200, Mane napisał:

Z GKS-em gra w ostatniej kolejce, ale na wyjeździe. Rewanż za jesienny
gang-bang :-)

Teraz to się mówi bunga-bunga :)

A to juz zależy, kogo się zaprasza :-)

[...]

A to się minęliśmy nieco :-) A warunki rzeczywiście rozczarowujące.
Sądziłem, że te boiska wytrzymają dłużej. Lecha pomijam, bo tam błąd
tkwi u zarania konstrukcyjego, ale reszta nowych boisk nie wytrzymała
nawet... sześć kolejek - niecałe dwa miesiące. Nie wiem, na polu
bramkowym sieje sie to samo, co na środku? Nie powinno się czegoś
mocniejszego/gęstszego czy co?

--
AJK

Data: 2011-04-13 13:36:39
Autor: Cavallino
Użytkownik "AJK" <to-co-w-podpisie@post.pl> napisał w wiadomości news:

Lecha pomijam, bo tam błąd
tkwi u zarania konstrukcyjego,

Nie zgadzam się - problem tkwi zupełnie gdzie indziej.
W wykonawstwie, a dokładniej w złym zarządzaniu.

Zimą żadne słońce i wiatr i tak nic nie pomogą, więc  trawa powinna przetrwać lepiej niż zwykle, bo była doświetlana.
A nie przetrwała.
Czyli problem tkwi w braku wymiany podłoża i popsutego drenażu.

Data: 2011-04-13 15:20:17
Autor: Fidelio
[...]

A propos siania tego co trzeba:

http://www.polityka.pl/spoleczenstwo/artykuly/1514606,1,problemy-z-murawa-na-nowoczesnych-stadionach.read

[20011-04-08-10] kolejka 21 - pozostałe mecze