[2011-04-29 - 05-01] kolejka 24 - pozostałe mecze

Data: 2011-05-02 13:04:45
Autor: AJK
[2011-04-29 - 05-01] kolejka 24 - pozostałe mecze
Tradycyjnie - subiektywne uzupełnienie kolejki ligowej. Dla porządku,
dla zabawy i żeby każdy zespół Ekstraklasy miał swoje miejsce w
grupowych rozmowach. Zagłębie Lubin - Lech Poznań 1:0

Czyżby Lech tak się ucieszył zwycięstwem na pierwszoligowcem, że położył
lachę na lidze? Cóż, gdy się ogląda grę Legii, to można uznać, ze to
sensowna taktyka, ale... Ale gdy się ogladało grę Lecha w Lubinie, to
można było uznać, że teraz Legia może położyć lachę na pucharze, bo go
wygra na stojąco. Zagłębie wygrało zasłużenie i zdecydowanie, a Lech
grał jak na początku sezonu, Albo jak Wisła obecnie. najlepszym
zawodnikiem "Kolejorza" był Wojtkowiak, Stilić grał pół meczu, potem
się dostosował. a atak sprawiał takie problemy gospodarzom, że Horvath
mógł pójść strzelać bramki i ze dwa razy naprawdę był blisko. Zmiana
Ślusarskiego na Ubiparipa spowodowała, że Reina też mógł sobie pójść.
Pójść sobie mogła także obrona Lecha - przy bramce Traore i tak jej nie
było.

GKS Bełchatów - Korona Kielce 1:0

Rzyg. Nuda jak stąd do wieczności i z powrotem. Nuda i żenada. Można
pakować w worki i sprzedawać włościanom jako nawóz ? pieczarki
osiągałyby na nim rozmiary dyni. Finis coronat bramka Tataja. Mecz
dedykuję zwolennikom powiększania Ekstraklasy do osiemnastu czy
dwudziestu zespołów. Polonia Bytom - Jagiellonia Białystok 3:2

Jaja jak berety. Znaczy, mam nadzieję, że to jaja czyli
nieprzewidywalność polskiej ligi, a nie  Nieprzypadkowy Zbieg
Nieprzypadkowych Okoliczności czyli żony, pytające "Kochanie, a za co
pojedziemy na Mauritius?" Przegrał Lech, przegrała Wisła, a teraz
jeszcze Jagiellonia dostaje trzy szybkie od Polonii, która wcale nie
grała wiele lepiej niż w poprzednich meczach. Niech jeszcze Lechia nie
wygra (pisane w sobotę), to i ta mała nadzieja pójdzie w cholerę.
Barcik wreszcie zrobił to, po co go ściągnięto do klubu, Vašcak
zobaczył, że się da, więc zrobił to samo, Radzewicz i Jarecki mogli
gości dobić, ale mieli dobre serce, a Jagiellonia... Cóż, próbowała się
podnieść. Z leżenia na wznak przeszła do chwiejnego kucania, a do
pełnego wyprostu zabrakło niewiele  - około siedmiu miesięcy i dwóch
tygodni. Polonia Warszawa - Śląsk Wrocław 0:1

Jeszcze dwa takie mecze i Orest Lenczyk wygra wybory prezydenckie,
wybory Miss, konkurs NIKE i fotel selekcjonera reprezentacji. Śląsk
grał przecież bez Mili, Kaźmierczaka, Sztylki i Gikiewicza. Ba! Śląsk
zagrał z Ćwielongiem i Szewczukiem! I wygrał. Polonia próbowała, ale
rozbijała się o dyscyplinę, siłę i wybieganie. Oglądało się to nawet
nieźle (zwłaszcza po meczu w Bełchatowie) - Sobiech fajnie podawał,
Spahić miał świetną sytuację i można mu wybaczyć, a Piątek miał jeszcze
lepszą i jemu nie można, Sobota ośmieszył obronę Polonii, a Kelemen
pokazał, że dobry bramkarz jest więcej wart niż dobry przegubowiec. Ruch Chorzów - Cracovia 1:0

Gdyby Zieńczyk nie był niejaką grochową, a Pulkowski miał więcej
szczęścia to byłoby ze 4:0 i przynajmniej z bramek by człowiek miał
jakąś przyjemność. Bo z oglądania nie było ani ciut. Ruch zagrał na
absolutne minimum, a Cracovia nie zagrała absolutnie nic. Znowu na
widok pasiastych szwadronów obiad burzył się w żołądku i krzyczał, że
zaraz wyjdzie i to gwałtownie. Cracovia sprawiała wrażenie, jakby była
pewna utrzymania, więc przemęczanie się to nieekonomiczny miazmat.
Trzeci rok takiej kichy... I pewnie tak się to znowu skończy - jeden
kolega nie da licencji Polonii, drugi kolega nie da licencji ŁKS-owi,
trzeci kolega przeliczy i powie, że przecież klub z tradycjami, czwarty
kolega wzruszy ramionami, że jaka korupcja w ogóle, a wszystko to
okraszone internetowym wycieraniem sobie gęby "Naszympapieżemktóry-
-niedopuści". Na koniec oczywiście przylezie Fortuna i będzie się
domagał przeprosin. I za rok znowu to samo... Arka Gdynia - Lechia Gdańsk 2:2

Po pierwszej połowie życzyłem Lechii żeby dostała cztery szybkie i
przestała męczyć tragicznym arboledowaniem. Co kontakt - leżą, wyją,
piszczą i spisują testament. W paru przypadkach nawet kontaktu nie
było. A sami - tu łokieć, tam piącha, tu po ścięgnie. Niestety, im
dalej w mecz, tym zaraza manuelozy dopadała kolejnych graczy Arki i w
końcówce życzenia wszystkiego najgorszego i remisowego dzwona
kierowałem pod adresem Arki. Mieć, kurde, tak wygrany mecz, tak
rozłożonego przeciwnika i tak to konkursowo spaścić... Na plus
Giovanni, długo Noll i mimo wszystko arbiter, na minus Bruma i przede
wszystkim Śpiący Pod Bramkami Rozić i cała  Lechia en bloc. Ale
przynajmniej były emocje, bramki i mała najebka przed przerwą. Bramka kolejki
Nominowani:

Miroslav Barcik - gol na 1:0 w meczu Polonia Bytom - Jagiellonia
Białystok
Michal Gasparik - gol na 0:1 w meczu Wisła Kraków - Górnik Zabrze
Tadas Labukas - gol na 2:0 w meczu Arka Gdynia - Lechia Gdańsk
Daniel Sikorski - gol na 0:2 w meczu Wisła Kraków - Górnik Zabrze
Andrius Skerla - gol na 3:2 w meczu Polonia Bytom - Jagiellonia
Białystok
Waldemar Sobota - gol na 0:1 w meczu Polonia Warszawa - Śląsk Wrocław
Mouhamadou Traore - gol na 1:0 w meczu Zagłębie Lubin - Lech Poznań

Wygrywa...

Daniel Sikorski.  Co poza tym?...

Poza tym Garbarnia znowu zremisowała, a Dalin Myślenice wykochał Janinę
Libiąż 5:1 i wskoczył na drugie miejsce. Teraz przewaga Garbarzy nad
wiceliderem to tylko sześć punktów i uprasza się drużynę o
niepasiakowanie, bo kibice na Ludwinowie wiekowi i serca słabe mają. Hutnik Kraków miał grać z BKS Bochnia, ale godzinę przed meczem nad
boiskiem zjawiła się burza i walnęła gradem. Po kwadransie murawa
wyglądała jak na Lechu przed wymianą i sędzia stwierdził, że nie
zezwoli na rozegranie meczu, bo szkoda nóg zawodników.

V liga - Bronowianka przegrała z Halniakiem Maków Podhalański, a reszta
zespołów krakowskich grała derby - Tramwaj przegrał 1:3 z Orłem Piaski
Wielkie, a Wróblowianka 0:2 z Borkiem. Spokojnego bytu ligowego może
być pewny trzeci w tabeli Orzeł. Dziewiąty Borek może mieć nadzieję,
dziesiąta Wróblowianka może marzyć, a Tramwaj (12) i Bronowianka (14)
mogą się przyzwyczajać do myśli, że w przyszłym sezonie zagrają w
okręgówce.

VI-ligowa Clepradia wygrała dwa mecze. Dwa, bo we środę odrabiała
zaległą kolejkę. W pierwszym meczu wygrała z Pogonią Skotniki 2:0, a w
drugim 2:1 z Nadwiślanką Nowe Brzesko. Wieczysta dwa razy przegrała,
ale ponieważ byt ligowy ma zapewniony, to na luźne szelki. Clepardia
wróciła na miejsce trzecie, ale do liderujących Wiślan traci aż 8
punktów, więc "Point de reveries, messieurs".
A zdjęcia z meczu z Pogonią - tutaj: http://tinyurl.com/6zdr9wh

W A-klasie luzik - oficjalnie spadli wycofani Kosynierzy, o awans bije
się Zelków z Jutrzenką Giebułtów reszta gra rekreacyjnie. Prądniczanka
wygrała 3:0 z Niedźwiedziem, a 08.05. zagra u siebie derby z Wawelem.
Niestety, o 17:00.

Piłka kobieca (nie mylić z piłką babską, bo tę grają panowie z
Cracovii). Pierwszoligowe Podgórze znowu wygrało - tym razem 5:3 z MUSk
Praga, a Bronowianka znowu przegrała - tym razem 0:4 z Tomaszowem
Mazowieckim. Podgórze spokojnie na czwartym, a Bronowianka coraz
bardziej niespokojnie na siódmym. Niespokojnie, bo forma w piwnicy, a
spadkowy Widok Lublin ma tylko 3 punkty straty. W drugiej lidze wciąż
prowadzi Wanda Kraków, ale nie wiadomo o ile. Na razie ma cztery punkty
przewagi, ale wczoraj miała grać z Ceramiką Opoczno i teraz może mieć
już siedem. Z tym, że druga w tabeli Moravia ma jeden mecz zaległy. Ale
z drugiej strony za tydzień Wanda dostaje walkower za mecz ze
Spartakusem Daleszyce. Rany, ale to pokomplikowane... --
AJK

Data: 2011-05-02 13:59:26
Autor: Cavallino
Użytkownik "AJK" <to-co-w-podpisie@post.pl> napisał w wiadomości news:b65topuzvn6j$.dlgajk.cija...
[...]

A to z powodu?
Nie oglądałem meczu z Warszawy, ale zdaniem uczestników L+, Lech zagrał w Lubinie lepiej niż Legia w Warszawie, mimo że przegrał.

Zagłębie wygrało zasłużenie i zdecydowanie, a Lech
grał jak na początku sezonu, Albo jak Wisła obecnie. najlepszym
zawodnikiem "Kolejorza" był Wojtkowiak,

Absolutnie nieprawda, akurat ten mecz najlepiej wyszedł Murawskiemu.
A że nikt z kolegów nie zechciał mu dopisać asysty, jako że nie wykończył akcji po jego świetnych podaniach, to już nie jego wina.

Data: 2011-05-02 13:18:24
Autor: Klepa
kolejka 24 - pozostałe mecze
On 2 Maj, 13:59, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Użytkownik "AJK" <to-co-w-podpi...@post.pl> napisał w wiadomościnews:b65topuzvn6j$.dlgajk.cija...

> [...]

Nie oglądałem meczu z Warszawy, ale zdaniem uczestników L+, Lech zagrał w
Lubinie lepiej niż Legia w Warszawie, mimo że przegrał.

Moje wrażenia po obejrzeniu meczu Legii i skrótach meczu Lecha, są
takie że Lech to przynajmniej miał sytuacje bramkowe a Legia...w sumie
to nie wiem nawet co napisać, ... może że była na boisku i kadrowicz
reprezentacji Argentyny strzelił bramkę :-)

Jak dla mnie to Lech jest faworytem meczu w PP. Zresztą szczerze
powiedziawszy jeżeli miałbym oglądać taką Legie w pucharach
(najpewniej bardzo ale to bardzo krótko) to zdecydowanie wolę Lecha.

Klepa

Data: 2011-05-02 16:29:15
Autor: Aman
[2011-04-29 - 05-01] kolejka 24 - pozostałe mecze
Nie oglądałem meczu z Warszawy,

naprawdę , żadna strata :P

Pozdrawiam

Aman

Data: 2011-05-02 17:10:38
Autor: Cavallino
Użytkownik "Aman" <amann@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ipmf3p$4kr$1inews.gazeta.pl...
>Nie oglądałem meczu z Warszawy,

naprawdę , żadna strata :P

Tak, słyszałem.

Data: 2011-05-03 09:51:59
Autor: AJK
02-05-2011, 16:29, Aman napisał:

Nie oglądałem meczu z Warszawy,

naprawdę , żadna strata :P

W przeciwieństwie do oglądania, który stratą było. Czasu i nerwów :-) --
AJK

Data: 2011-05-02 18:12:26
Autor: Fidelio

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4dbe9c9c$0$2502$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "AJK" <to-co-w-podpisie@post.pl> napisał w wiadomości news:b65topuzvn6j$.dlgajk.cija...
akurat ten mecz najlepiej wyszedł Murawskiemu.

Właśnie.

Data: 2011-05-02 21:49:27
Autor: CGC
Dnia Mon, 2 May 2011 13:04:45 +0200, AJK napisał(a):

[...]

No i przyszło mi odszczekać wszystkie złośliwości pod adresem Lenczyka.
Polubić to go nie polubię, ale trzeba mu oddać, że potrafił wyciągnąć z
dość przeciętnego kadrowo zespołu 200% normy. Zwłaszcza wynik bez Mili robi
wrażenie, bo każdy, kto obejrzał choć kilka meczy Śląska wie, ile ten gość
znaczy dla zespołu. A kto widział kilka więcej, ten wie, ile punktów Śląsk
mu zawdzięcza. --
CGC

Data: 2011-05-03 09:49:32
Autor: AJK
02-05-2011, 21:49, CGC napisał:

[...]

Lenczyk w ogóle średnio się daje lubić (zazwyczaj lubią go ci, którzy
nie lubią zespołu, z którym Lenczyk aktualnie gra ;-)). A przeciętność
Śląska... Jeszcze niedawno myślałem, że to zespół bardzo przeciętny
kadrowo. A teraz się zastanawiam, na ile to nasze zespoły są przeciętne,
a na ile trenerzy, którzy dostają całkiem niezły skład i nie potrafią
zrobić z nim nic innego, jak tylko uprzeciętnić go do imentu. A potem
przychodzi taki Lenczyk z i Bełchatowa robi wicemistrza, z beznadziejnej
Cracovii stwora, który wygrywa cztery mecze po kolei, w tym derby, a z
grającego od roku kichę z buraczkami Śląska - rewelację sezonu i to
nawet wtedy, gdy mu pół składu znika.
Ale z tego mojego zastanawiania nic nie wynika, a prostej odpowiedzi
znaleźć nie potrafię. Za to z niecierpliwością czekam na kolejne mecze,
koniec sezonu i zabiegi Śląska, żeby zatrzymać Lenczyka. Oraz zabiegi
paru innych klubów, żeby go ze Ślaska "wyjąć", Bo zdaje się, że to
właśnie może być najgorętszy transfer letniego okna :-)

--
AJK

Data: 2011-05-03 12:57:25
Autor: maciej

http://www.sportowefakty.pl/pilka-nozna/2011/05/03/pzpn-ma-wariant-zastepczy-dla-smudy/

Data: 2011-05-03 13:09:03
Autor: CGC
Dnia Tue, 3 May 2011 12:57:25 +0200, maciej napisał(a):

[...]

Jak tak dalej pójdzie, to zDolny Śląsk będzie standardowym dostawcą kadry
trenerskiej dla reprezentacji. :-) --
CGC

Data: 2011-05-03 16:44:08
Autor: AJK
03-05-2011, 12:57, maciej napisał:

[...]

Gdyby mialo to polegać na wyjęciu zawodników z klubów i oddanie ich
Lenczykowi na rok na wyłączność... to bym był za. Ale w sytuacji, w
której widzi graczy raz od dzwonu, oni jego raz od dwóch, a poza tym
wszystko zostaje po ligowemu, to szkoda Lenczyka na kadrę. Choć,
oczywiście, zasłużył i po Euro można mu ją dać. Może nawet więcej niż
"można". Ale na razie sądzę, że powinno zostać tak jak jest - żadnych nerwowych
ruchów, kto wziął, niech ma spokój i niech pracuje spokojnie do Euro,
niech wykorzystuje, niech się wywiązuje. I niech nie ma żadnej wymówki. Spalimy go potem :-)

--
AJK

Data: 2011-05-03 17:58:53
Autor: Fidelio

Użytkownik "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> napisał w wiadomości news:4dbfdfad$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
AJK napisał:

[...]

Hehe, nie no zapobiegliwość godna podziwu.

Data: 2011-05-03 13:30:28
Autor: CGC
Dnia Tue, 3 May 2011 09:49:32 +0200, AJK napisał(a):

[...]

Chodzi mi o to, że w Śląsku poza Milą nie ma gwiazd (no, takich polskich
małych gwiazdek raczej), jakiś szczególnych indywidualności, zdolnych
regularnie robić różnicę, stale się wyróżniać ponad ligowe standardy,
ciągnąć grę, tworzyć przewagę na boisku. W tym sensie skład jest
przeciętny. Można to także ocenić po transferach, z jednych klubów można
trafić za granicę, z innych raczej nie, a jeśli nawet, to tą mniej ciekawą.
Po graczy Śląska kolejki się nie ustawiają. Czym innym jest natomiast gra zespołowa i tu głównie pole do popisu ma
trener. Nauczenie grajaka X lepszej techniki to zadanie na miesiące albo i
lata (a trener w PL ma stoper odliczający minuty do zwolnienia od pierwszej
sekundy pracy), ale zakazanie mu grania takich rzeczy, jakich nie potrafi,
po zdiagnozowaniu, co to jest, to już jest właśnie rola trenera. Zmiana
pozycji, zadań na boisku, zgranie formacji, dobranie takyki do umiejętności
(bo budżet nie pozwala na dobranie odwrotne). Dużo można nadrobić wolą walki, gryzieniem trawy, dyscypliną taktyczną,
zwłaszcza w destrukcji. I nagle zespoły ze śmiesznymi budżetami ogrywają
tuzy polskiej ligi, gdzie akurat pół składu strzeliło focha, bo jedna
gwiazdka dostała większą podwyżkę niż inni. Lenczyk ze Śląskiem tak jak Probierz z Jagą pokazali, że można być
rewelacją ligi bez gorących faktur na miliony euro.

Nic mnie tu chyba nie zdziwi. --
CGC

Data: 2011-05-03 14:01:05
Autor: Cavallino
Użytkownik "CGC" <cez@ry.org> napisał w wiadomości news:

[...]

Dokładnie.
Tak zrobił rok temu Zieliński z drużyną po Smudzie, a obecnie z drużyną po Bosie.
Nie nauczył przecież nikogo grać w piłkę, tylko odpowiednio poustawiał klocki na boisku.

Skorża czy Bakero wyraźnie sobie z tym tematem nie poradzili, czego pewnie niedługo będziemy mieli kolejny dowód
Aż mi szkoda paliwa żeby jechać, ale tradycja zobowiązuje - żadnego finału PP na którym byłem Lech nie przegrał.

Data: 2011-05-03 22:33:51
Autor: tester
[2011-04-29 - 05-01] kolejka 24 - pozostałe mecze
Aż mi szkoda paliwa żeby jechać, ale tradycja zobowiązuje - żadnego finału PP na którym byłem Lech nie przegrał.

Szkoda paliwa

Data: 2011-05-04 10:09:39
Autor: Cavallino
Użytkownik "tester" <tester123@onet.pl> napisał w wiadomości news:4dc066ae$0$2453$65785112news.neostrada.pl...
Aż mi szkoda paliwa żeby jechać, ale tradycja zobowiązuje - żadnego finału PP na którym byłem Lech nie przegrał.

Szkoda paliwa

Dokładnie.
Ale cóż - z góry nigdy nie wiesz, to jest sport, nie zawsze można wygrywać, są lata tłuste, są lata chude.
Ważne żeby wyciągać wnioski z błędów - nie wiem czy zarząd Lecha jest do tego zdolny.

Data: 2011-05-04 10:46:41
Autor: Mane
[2011-04-29 - 05-01] kolejka 24 - pozostałe mecze
W dniu 2011-05-03 14:01, Cavallino pisze:

Skorża

Myślę, że w tym temacie w Wiśle sobie poradził, a Legijną padlinę ciężko porównywać kadrowo do Polonii, w której Wojciechowski zebrał wyróżniających się w lidze polskiej zawodników, do nigdzie nie chcianego zagranicznego zaciągu w Legii.

Data: 2011-05-03 16:40:10
Autor: AJK
03-05-2011, 13:30, CGC napisał:

[...]

Wiem, ze gwiazd nie ma. Ale kiedy zerknie się na składy innych ligowych
zespołów - jest podobnie albo gorzej. Górnik - poza Sikorskim właściwie
nie ma kogo kupować, Ruch - Piech czy Janowski to nie są jakieś
szczególnie łakome kąski, Zagłębie Lubin, Korona, Bełchatów (w którym
dołuje Cetnarski, Bocian jeszcze nic wielkiego nie pokazał, może
Małkowski jest  - a właściwie _jeszcze jest_ perspektywiczny), nawet
Lechia (Traore) i Jagiellonia (Kupisz? Norambuena? Na pewno
Sandomierski. Bo inni "robiący różnicę" to już znani od lat i raczej w
fazie powolno schylkowej) jakoś szczególnie nie porażają.

[...]

Tu pełna zgoda.
[...]

Tu też zgoda. Lenczyk dołożył też "siłę" i - co może równie ważne w
naszych warunkach - na przykładzie Sotirovicia pokazał zespołowi, że
można być nawet największą drużynową gwiazdą, ale wystarczy jedna
podpadziocha i się wylatuje w niebyt. Ech, żeby tak wiślackie gwiazd...
wrrróć!..  wiślackie, legijna, lechickie itd. gwiazdki miały świadomość
takich właśnie konsekwencji - zaraz by zasuwały na wysokości lamperii,
gdyby Petrescu kiedyś miał taką możliwość...

Lenczyk ze Śląskiem tak jak Probierz z Jagą pokazali, że można być
rewelacją ligi bez gorących faktur na miliony euro.

Jasne. Lenczyk chyba bardziej, bo jego Ślask gra równo. Jagiellonia ma
jazdy o takiej amplitudzie, że błędnik się wyłącza i gdyby tylko reszta
ligi grała na swoim równym... uwaga: nie dobrym - równym... poziomie, to
dziś Jagiellonia mocno musiałaby się bić o puchary, a nie o mistrza.
[...]

Nic mnie tu chyba nie zdziwi.

Chyba nikogo - Ekstraklasa to taki zwierz, który wszystkich oducza
zdziwień :-)

--
AJK

Data: 2011-05-03 18:03:40
Autor: Fidelio

Użytkownik "AJK" <to-co-w-podpisie@post.pl> napisał w wiadomości news:gv4jlasac8w9$.dlgajk.cija...
[...]

No niby tak, ale można też spojrzeć z drugiej strony, gdyby Grosicki został to mieliby tego mistrza spokojnie.

Data: 2011-05-03 18:37:22
Autor: AJK
03-05-2011, 18:03, Fidelio napisał:

[...]

I owszem - _gdyby_.

--
AJK

Data: 2011-05-03 20:34:27
Autor: CGC
Dnia Tue, 3 May 2011 18:03:40 +0200, Fidelio napisał(a):

[...]

Gdyby babcia miała wąsy. Świat nie jest jednowymiarowy. Może faktycznie
byłby majster. A może Grosicki, zniechęcony nieudanym transferem, wpadłby w
dołek formy. Może grajkowie by się pokłócili o coś? Mam wrażenie, że Jadze
obecnie dolega coś więcej, niż brak jednego znakomitego skądinąd
napastnika. Śląsk Tarasiewicza też był kiedyś okryciem ligi (a nawet trzech po kolei).
Lenczyk miewał wzloty i upadki, jego Bełchatów jednak z Zagłębiem przegrał
walkę o mistrza, choć miał sporą przewagę, wystarczyło jej nie roztrwonić w
meczach z pikusiami. A jednak nie potrafił na GKSie wymóc odpowiedniej
koncentracji. No, zakładając oczywiście, że w tym był problem, a nie w mniejszych
możliwościach podstołowego finansowania sędziów. W ówczesnym Zagłębiu grali
Wojciech Ł., Maciek I., Łukasz P., Grzegorz B., Michał S. i Michał Ch. A w
co grali poza piłką, to ja nie wiem, ale nic mnie nie zdziwi. Z drugiej
strony plotka głosiła, że GKS płacił przeciwnikom Zagłębia za większą
koncentrację, więc jeszcze może być wesoło. A Michniewicz i Lenczyk mogą
nie być przez dziennikarzy potraktowani tak ulgowo jak Smuda. Teraz też seria Lenczyka trwa, ale nie będzie trwać wiecznie. A czy z niego
faktycznie jest "najlepszy polski trener" to ja akurat bardzo wątpię. Takoż
wątpię, by z kadrą zrobił jakoś znacząco więcej, niż Smuda. A ze Śląskiem
dajmy mu popracować tyle, co Tarasiowi i wtedy ocenimy. Taraś przeprowadził Śląsk od klepisk trzeciej ligi do ekstraklasy, gdzie na
początku zrobił furorę. Lenczyk prowadzi drużynę niecały sezon, ma
wprawdzie znakomite wyniki, ale okres jego rządów jest nieporównywalny.
Było w międzyczasie tylko jedno okno transferowe i jedna przerwa zimowa.
Tak więc spokojnie z tymi ocenami. --
CGC

Data: 2011-05-05 18:03:37
Autor: Fidelio
Użytkownik "CGC" <cez@ry.org> napisał w wiadomości news:l6gd33xh7qlw.w077x6jjj3xl$.dlg40tude.net...
[...]

Bez przesady. Pół roku mógłby spokojnie poczekać.

Data: 2011-05-04 11:03:21
Autor: Mane
W dniu 2011-05-03 18:03, Fidelio pisze:

No niby tak, ale można też spojrzeć z drugiej strony, gdyby Grosicki
został to mieliby tego mistrza spokojnie.

Albo mieli by drugiego Sernasa.

Data: 2011-05-05 18:02:22
Autor: Fidelio
Użytkownik "Mane" <mane1979pl@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ipr4oq$hrs$3inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-05-03 18:03, Fidelio pisze:

No niby tak, ale można też spojrzeć z drugiej strony, gdyby Grosicki
został to mieliby tego mistrza spokojnie.

Albo mieli by drugiego Sernasa.

Właśnie nie, Grosicki to nie był gośc który tylko przykładał nogę i trafiał do bramki, miał znaczny wpływ na charakter gry, mnóstwo asyst.

Data: 2011-05-06 12:37:46
Autor: Mane
W dniu 2011-05-05 18:02, Fidelio pisze:

Właśnie nie, Grosicki to nie był gośc który tylko przykładał nogę i
trafiał do bramki, miał znaczny wpływ na charakter gry, mnóstwo asyst.

Fakt z trafianiem do bramki miał problem, ale za to zaliczył całe 3 asysty i to jest mnóstwo?

Data: 2011-05-03 17:56:52
Autor: Fidelio

Użytkownik "CGC" <cez@ry.org> napisał w wiadomości news:dq70iw6estrl$.60naq4c7xw0b.dlg40tude.net...
[...]

Pamiętam Twoje lamenty nad sytuacją Śląska, że bez transferów to ani dudu, Solorz sknera spuści klub do pierwszej ligi. A tu puchary się kroją. I co, da się? Da się.

[...]

Lenczyk jest obecnie najlepszym polskim trenerem.

Data: 2011-05-03 20:46:53
Autor: CGC
Dnia Tue, 3 May 2011 17:56:52 +0200, Fidelio napisał(a):

[...]

A kontekst pamiętasz? A widzisz obecny kontekst tego krojenia się pucharów?
Z samej płaskości tabeli wynika, że puchary się kroją połowie ligi, nie ma
co z tego wyciągać zbyt daleko idących wniosków. Dwa-trzy chichoty losu
przy decyzji sędziowskiej albo słupku/poprzeczce i Śląsk grałby o
utrzymanie. A skład Śląska dalej oceniam na przeciętny, taki na środek tabeli.
Matematyka to potwiedza, środek to 33,5 punkta, Śląsk ma 36.
[...]

Wg jakich kryteriów? I jak się to "obecnie" liczy? Pięć ostatnich kolejek?
Runda? Sezon? Subiektywnie oceniony poziom drużyny do obiektywnego wyniku
punktowego? Jak by nie patrzeć, Probierz wychodzi wyżej. Smuda pewnie też. --
CGC

Data: 2011-05-05 18:09:09
Autor: Fidelio
Użytkownik "CGC" <cez@ry.org> napisał w wiadomości news:1csz636ke3ui9$.j3rl0hconvj4$.dlg40tude.net...
[...]

Skład może być przeciętny ważne, że nawet z takim składem można grać tak jak gra teraz Śląsk czyli mądrze.

[...]

Wg kryterium tego co zrobił z Cracovią i Śląskiem. Czyli szrotowy materiał piłkarski i bardzo dobre wyniki.
Probierz to jednak miał i Franka i Grosickiego. Jednego zabrakło i już mit Probierza zaczyna blaknąć (vide popis w Bytomiu).

Data: 2011-05-05 20:20:54
Autor: Koriat
[2011-04-29 - 05-01] kolejka 24 - pozostałe mecze
Użytkownik "Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> napisał w wiadomości news:ipui36$e0j$1news.onet.pl...
[...]
[...]
Rola Grosickiego w Jadze wychodzi nawet nie tyle poprzez pryzmat przegranych meczów w tej rundzie ile poprzez obserwację meczów Jagi z ostatniej rundy. Złapałem się na tym, że jak w C+ pokazywali skróty meczów z tamtej rundy to co chwilę wyskakiwał Grosicki albo z bramką albo z asystą. Natomiast rola Grosickiego to jedno, a prawo do usprawiedliwiania Probierza jego nieobecnością to drugie. Przecież Probierz go nie trawił, non stop sadzał na ławce. Nawet w tej rundzie, jak na początku Jaga przegrała i ktoś się go zapytał o wpływ nieobecności Grosickiego to odpowiedział, że Grosik i tak by nie zagrał, bo jest słaby w defensywie.
pozdrawiam
Koriat

[2011-04-29 - 05-01] kolejka 24 - pozostałe mecze