kolejna kontrola policyjna

Data: 2015-04-06 20:58:38
Autor: Piotr Rogoza
kolejna kontrola policyjna
Dnia Thu, 02 Apr 2015 02:37:11 +0200, Titus_Atomicus napisał(a):

Witam,
Znowu - wracalem sobie do domu - godzina 2:00 w nocy, uliczka o ruchu
uspokojonym 30km/h, ja na holendrze.
Doscignal mnie patrol policji zmotoryzowany.
Znowu sprawdzanie trzezwosci alkomatem, wylegitymowanie i pytanie co mam
w plecaku. Wszytsko w miare kulturalnie, ale dlaczego wobec mnie akurat
powzieli podejrzenia ('mogl pan byc zlodziejem')? Bylem jedynym
rowerzysta w okolicach. Samochodziarzy tak czesto nie sprawdzaja. Mowili
ze realizuja polecenie przelozonych.
Jakie to polecenie? Sprawdzanie rowerzystow w powanym wieku w srodku
nocy???
Nie wiem czy było bo wątek się trochę rozrósł a nie śledzę go już:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,36474,title,Odchodzacy-funkcjonariusz-ujawnia-
jak-naprawde-wyglada-praca-w-policji,wid,17410338,wiadomosc.html?
ticaid=114a46

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-04-06 23:25:16
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06-04-15 o 22:58, Piotr Rogoza pisze:

[...]

Bzdurzy i konfabuluje silnie. Jakoś ci policjanci rozliczani być muszą. Nikt nie twierdzi, że obecny system jest doskonały, choć wiele się zmieniło za ostatnie kilkadziesiąt lat - moim zdaniem na lepsze. Zgoda, że rozliczanie po ilości wręczonych mandatów, czy legitymowaniach nie jest doskonałe, ale nie zapominajmy, że cały czas to rozliczanie jest względem innych kolegów w danej jednostce. A zatem skoro facet noc wcześniej mógł wylegitymować 10 podejrzanych, to następnej nocy powinno się osiągnąć podobny poziom.

Oczywiście praktyka zna tu rożne odstępstwa. W deszczową noc przechodniów mało. Jak siarczysty mróz, to też. Za to w letnią ciepłą noc szwenda się ludzi masa, tak,że trudno tego bardziej podejrzanego wybrać. Ale nikt tych policjantów nie rozlicza po każdej nocy. Te tabelki są robione w zestawieniach miesięcznych.

I na koniec - w Policji pod tym względem nie jest źle. Popatrzcie co się stało ze Strażami Miejskimi / Gminnymi gdy dochód z mandatów zaczął spływać bezpośrednio do kas gmin.

Data: 2015-04-07 01:42:56
Autor: Andrzej Lawa
kolejna kontrola policyjna

Bzdurzy i konfabuluje silnie. Jako¶ ci policjanci rozliczani byæ musz±.
Nikt nie twierdzi, ¿e obecny system jest doskona³y, choæ wiele siê
zmieni³o za ostatnie kilkadziesi±t lat - moim zdaniem na lepsze. Zgoda,
¿e rozliczanie po ilo¶ci wrêczonych mandatów, czy legitymowaniach nie
jest doskona³e, ale nie zapominajmy, ¿e ca³y czas to rozliczanie jest
wzglêdem innych kolegów w danej jednostce. A zatem skoro facet noc

Tudzie¿ wzglêdem narzuconych norm do wyrobienia.

Wydaje mi siê, ¿e problemem jest wciskanie do policji na si³ê najbardziej idiotycznych norm i procedur z korporacji. I tak oto powstaj± takie idiotyczne pomys³y jak z góry narzucone normy ilo¶ciowe "do wyrobienia", likwidowanie komisariatów tam, gdzie przestêpczo¶æ spad³a - tylko dziêki "zbyt dobrej" pracy policjantów albo komisariaty czynne od 8 do 20 i w pozosta³ych godzinach kompletnie puste.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestañ siê martwiæ

Data: 2015-04-07 02:01:00
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-04-15 o 01:42, Andrzej Lawa pisze:

[...]

Wiele prawdy w tym jest, co piszesz. Choæ dzi¶, gdy niemal ka¿dy ma samochód, a jak nie ma, to mo¿e przyjechaæ autobusem albo taksówka, to znaczenie tych rozsianych po terenie ma³ych jednostek jakby trochê zmala³o. Policjanci powinni dzia³aæ w terenie. A ci, co siedz± za biurkiem, to nie ma wiêkszego znaczenia, gdzie siedz±. W Czechach maj± jedno stanowisko kierowania na ca³y kraj - fakt, ¿e mniejszy, ni¿ Polska, ale jednak. Policjant przychodz±c do s³u¿by melduje jej rozpoczêcie i wyje¿d¿a w teren. Da siê? Takie rozwi±zanie ma kilka zalet. Przyk³adowo rozwi±zanie problemów jêzykowych. Na tym stanowisku jest kilku policjantów w³adaj±cych ro¿nymi jêzykami. Po prostu prze³±cza siê na tego,który w³ada Twoim.

Data: 2015-04-07 02:32:32
Autor: Andrzej Lawa
[...]

W terenie - zgoda.

Ale lokalne komisariaty te¿ musz± byæ. Nie ka¿dy jest m³ody, sprawny, zdrowy i zmotoryzowany ¿eby dotrzeæ na komendê 100km dalej.

Data: 2015-04-07 08:45:34
Autor: Liwiusz
kolejna kontrola policyjna
W dniu 2015-04-07 o 02:32, Andrzej Lawa pisze:

Wiele prawdy w tym jest, co piszesz. Choć dziś, gdy niemal każdy ma
samochód, a jak nie ma, to może przyjechać autobusem albo taksówka, to
znaczenie tych rozsianych po terenie małych jednostek jakby trochę
zmalaÅ‚o.  Policjanci powinni dziaÅ‚ać w terenie. A ci, co siedzÄ… za
biurkiem, to nie ma większego znaczenia, gdzie siedzą. W Czechach mają

W terenie - zgoda.

Ale lokalne komisariaty też muszą być. Nie każdy jest młody, sprawny,
zdrowy i zmotoryzowany żeby dotrzeć na komendę 100km dalej.

Może tam niczego nie trzeba załatwiać "na komendzie"?

--
Liwiusz

Data: 2015-04-22 20:01:44
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-04-15 o 08:45, Liwiusz pisze:
[...]

Tam nawet na owej Komendzie często nikogo nie ma po prostu.

Data: 2015-04-22 20:01:10
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-04-15 o 02:32, Andrzej Lawa pisze:

[...]

Tote¿ Policja dociera do tych ludzi.

Data: 2015-04-07 10:00:55
Autor: Budzik
kolejna kontrola policyjna
U¿ytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

I na koniec - w Policji pod tym wzglêdem nie jest ¼le. Popatrzcie co siê sta³o ze Stra¿ami Miejskimi / Gminnymi gdy dochód z mandatów zacz±³ sp³ywaæ bezpo¶rednio do kas gmin.

Lubiê takie argumenty - policja nie jest z³a, bo straz miejska jest tragiczna.

To nie jest uwaga do policji tylko do jakosci argumentowania...

Data: 2015-04-22 20:46:53
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-04-15 o 12:00, Budzik pisze:
[...]

Argument, jak argument. S³u¿ba podobna.

Data: 2015-04-22 21:00:14
Autor: Budzik
kolejna kontrola policyjna
U¿ytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

Argument, jak argument.

Argument nie pistolet - nie musi byc celny...

Data: 2015-04-07 11:21:49
Autor: Gotfryd Smolik news
kolejna kontrola policyjna
On Mon, 6 Apr 2015, Robert Tomasik wrote:

A zatem skoro facet noc wcze¶niej móg³ wylegitymowaæ 10 podejrzanych, to nastêpnej nocy powinno siê osi±gn±æ podobny poziom.

  Moment, moment.
  Jednostk± miary "podejrzanych" powinna byæ wysoko¶æ trafialno¶ci
w podejrzanych, a nie podejrzanych o bycie podejrzanym :P
  To Twoja w³asna argumentacja, wyra¿ona w obronie tezy ministra
finansów, ¿e przypomnê (tej o ¶rubowaniu "trafionych kontroli",
co wzbudza uzasdnione podejrzenia, ¿e kontrole bêd± szuka³y na si³ê
dziury w ca³ym).

Oczywi¶cie praktyka zna tu ro¿ne odstêpstwa. W deszczow± noc przechodniów ma³o. Jak siarczysty mróz, to te¿. Za to w letni± ciep³± noc szwenda siê ludzi masa, tak,¿e trudno tego bardziej podejrzanego wybraæ.

  Jaki jest SKUTEK takich "podejrzeñ", ¿e tak spytam?

  Bo IMO oczywisty - przenosiæ przedmioty przestêpstwa przestêpcy
bêd± w dzieñ.
  Przepraszam - bêd± przewoziæ samochodem.
  Jak sam rzek³e¶, "da siê ukryæ", wiêc zamiast samochody porz±dnie
przetrzepywaæ policja "odpuszcza". Logic error. To w³a¶nie tam
trzeba szukaæ "przedmiotów", JE¦LI ju¿.

  Ja tylko zbieram argumenty z ró¿nych postów, nic nie wymy¶li³em ;)

I na koniec - w Policji pod tym wzglêdem nie jest ¼le. Popatrzcie co siê
sta³o ze Stra¿ami Miejskimi / Gminnymi gdy dochód z mandatów zacz±³
sp³ywaæ bezpo¶rednio do kas gmin.

  Patrzymy.
  I wniosek jest prosty - "chore jest prawo".
  Je¶li stra¿nicy tak po prostu usi³uj± egzekwowaæ prawo, zaczynaj±c
zwyczajnie od ograniczeñ prêdko¶ci namierzanych fotoradarem, tak ¿e
inne s³u¿by protestuj± (!) przeciw temu, to widocznie z samym
prawem co¶ jest nie tak, prawda?
  Podstawowy argument poda³e¶ - "gdy dochód zacz±³ sp³ywaæ do kas gmin".

  Skoro gmina ustala ograniczenia prêdko¶ci, to dochód nie mo¿e sp³ywaæ
do jej kasy, proste.
  Przecie¿ wiadomo, ¿e który¶ z "historycznych" gangsterów w USA
(nie chcia³bym przekrêciæ ktory) dorobi³ siê na zestawie
ciê¿arówki + naprawa dróg :P (droga niszczy siê od potêgi nacisku
na o¶, tak miêdzy 3 a 7 potêg±, a nie proporcjonalnie).
  Zale¿no¶æ jest oczywista, znana, wiêc to "wina prawa".

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-04-22 20:39:36
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-04-15 o 11:21, Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

I tak jest. Ale jak nikt nie znajdzie nikogo poszukiwanego - a tak bywa - to jak±¶ miarê trzeba braæ.

[...]

W wypadku poszukiwanych trudno co¶ naci±gaæ. Albo go¶æ jest poszukiwany, albo nie. Nie mo¿na byæ trochê poszukiwanym.

[...]

¯aden. Jak facet nie jest poszukiwany i nie pope³ni³ przestêpstwa / wykroczenia, to nawet siê tych danych nie przetwarza. Zreszt± to pok³osie ochrony danych osobowych. Dawniej siê przetwarza³o, i jak dosz³o w danym rejonie do przestêpstwa, to zawsze mo¿na by³o sprawdziæ, kogo tam legitymowano. Mo¿e by³ sprawc±, a mo¿e po prostu co¶ zauwa¿y³.

Bo IMO oczywisty - przenosiæ przedmioty przestêpstwa przestêpcy
bêd± w dzieñ.

Trudno powiedzieæ, czy i ile przewo¿± w dzieñ, bo jak pisa³em sito tam strasznie du¿e oczka ma. Ale te kontrole w nocy czêsto daj± wyniki. S± rzeczy, których nie kradnie siê w dzieñ. Przyk³adowo kó³ od samochodu. W nocy przewa¿nie kradn± te¿ samochody - raczej wczesnym wieczorem - licz±c na to, ¿e pokrzywdzony rano siê zorientuje. Noc± równie¿ pl±ta siê masa takich z³odziei, co bez wiêkszego przygotowania ³a¿± i patrz±, co by tu ukra¶æ.

  Przepraszam - bêd± przewoziæ samochodem.
  Jak sam rzek³e¶, "da siê ukryæ", wiêc zamiast samochody porz±dnie
przetrzepywaæ policja "odpuszcza". Logic error. To w³a¶nie tam
trzeba szukaæ "przedmiotów", JE¦LI ju¿.

Nie chcê, by¶ odniós³ wra¿enie, ¿e na si³ê broniê teorii o kolarzach-terrorystach, ale akurat to czêsto wykorzystywany przez z³odziei-farciarzy pojazd. Jad±cy noc± radiowóz rzuca siê w oczy i mo¿na takim rowerem siê schowaæ, zanim policjanci Ciê zobacz±. A i ucieczka mo¿e byæ skuteczna, bo przed pieszym uciekniesz, a i przed samochodem mo¿na znale¼æ takie miejsce, gdzie nie przejedzie. Rower równie¿ pozwala na "skontrolowanie" wiêkszej przestrzeni w poszukiwaniu okazji.

Ja tylko zbieram argumenty z ró¿nych postów, nic nie wymy¶li³em ;)

Ja te¿ nie wymy¶lam.

[...]

Moja prywatna teoria spiskowa dziejów podpowiada mi nastêpuj±cy scenariusz. Dzieje siê co¶ z³ego. Powiedzmy dochodzi do po¿aru samochodu. Znajduje siê zaraz kto¶, kto chce na tym zrobiæ interes. Buduje fabrykê ga¶nic i forsuje w prawie obowi±zek ich posiadania. Wszelkie g³osy rozs±dku mówi±ce, ¿e nie ka¿dy kieruj±cy jest stra¿akiem i nie da siê w samochodzie woziæ urz±dzenia mog±cego skutecznie zgasiæ pojazd s± torpedowane teori±, ze choæby jedno ¿ycie te ga¶nice uratowa³y, to ¿ycie jest bezcenne. I tak co chwilê. Trójk±ty, ga¶nice, kamizelki - to w samochodach. Popatrz ile bzdurnych badañ siê czasem robi, by uzyskaæ jakie¶ uprawnienia tylko z tego powodu, ¿e kto¶ kiedy¶ raz.

  Podstawowy argument poda³e¶ - "gdy dochód zacz±³ sp³ywaæ do kas gmin".

Popatrz na dowody osobiste. Dawniej by³y ksi±¿eczkowe. Zmienia³e¶ adres, to Ci to wpisywali do dowodu. Potem zmieniono na plastikowe. Z uporemmaniaka upierano siê przy konieczno¶ci wpisywania tam adresu, co powodowa³o, ¿e ludzie nie przemeldowywali siê. W koñcu kto¶ dostrzeg³ problem i dowody s± za darmo. I jak pañstwo musia³o za to zap³aciæ, to nagle siê okaza³o, ¿e zdolno¶æ obronna naszego pañstwa nie ucierpi, jak tego adresu nie bêdzie w dowodzie osobistym. I jaka oszczêdno¶æ! Teraz dowód wymienisz mniej wiêcej co 10 lat.

Skoro gmina ustala ograniczenia prêdko¶ci, to dochód nie mo¿e sp³ywaæ
do jej kasy, proste.

Problemem - moim zdaniem - jest nie tyle ustalanie tych ograniczeñ, co egzekwowanie ich w kretyñskich miejscach, gdzie kierowcy widz±c oczywist± absurdalno¶æ ograniczenia jad± nieco szybciej. A takich miejsc jest wiele.

Tego nie zna³em.

Data: 2015-04-10 04:03:49
Autor: Titus Atomicus
kolejna kontrola policyjna
In article <mfus1u$fo1$1@dont-email.me>,
 Piotr Rogoza <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:

http://wiadomosci.wp.pl/kat,36474,title,Odchodzacy-funkcjonariusz-ujawnia-
jak-naprawde-wyglada-praca-w-policji,wid,17410338,wiadomosc.html?
ticaid=114a46

O, niestety tak wlasnie wyobrazam sobie spodob funkcjonowanie obecnej policji.
Brawo ten pan!
--
TA

Data: 2015-04-10 09:25:14
Autor: J.F.
kolejna kontrola policyjna
Dnia Fri, 10 Apr 2015 04:03:49 Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisa³(a):

[...]

No ale z drugiej strony ... jak policja ma znalezc skradziony rower,
jesli nie bedzie rowerzystow zatrzymywala i numerow sprawdzala ? :-)

J.

Data: 2015-04-10 11:06:57
Autor: Shrek
On 2015-04-10 09:25, J.F. wrote:

[...]

A zosta³ skradziony? Znali numer kradzionego? Maj± chocia¿ bazê skradzionych?

Statystyki wyrabiali i tyle. Zatrzymali na ¶lepo i mieli nadziejê, ¿e mo¿e po piwie.

Shrek.

Data: 2015-04-10 03:53:19
Autor: rmikke
kolejna kontrola policyjna
W dniu pi±tek, 10 kwietnia 2015 11:06:54 UTC+2 u¿ytkownik Shrek napisa³:
On 2015-04-10 09:25, J.F. wrote:

> No ale z drugiej strony ... jak policja ma znalezc skradziony rower,
> jesli nie bedzie rowerzystow zatrzymywala i numerow sprawdzala ? :-)

A zosta³ skradziony? Znali numer kradzionego? Maj± chocia¿ bazê skradzionych?

OCZYWI¦CIE, ¿e maj± bazê skradzionych. Elementem komediowym
jest tu fakt, ¿e w bazie s± numery ram, dopiero jak takowego
nie ma, to ewentualnie numer nabity przez Policjê w ramach
której¶ tam akcji zabezpieczania rowerów. Czyli nabijanie
tych numerków na markowe rowery nie ma sensu, lepiej sobie
numer ramy spisaæ.

Data: 2015-04-10 15:05:31
Autor: Titus Atomicus

On 2015-04-10 09:25, J.F. wrote:

> [...]

Statystyki wyrabiali i tyle. Zatrzymali na ¶lepo i mieli nadziejê, ¿e mo¿e po piwie.

No, wlasnie. Tylko, ze ja juz pisalem ze rower stal sobie obok na chodniku i w ogole ich nie interesowal, a o sprawdzaniu numerow nawet nie bylo mowy.
Najdluzej zajmowalo chyba spisywanie dowodu (tym zajmowal sie pan policjant, ktory nie wyszedl z radiowozu - pewnie przy tym sprawdzal czy nie jestem groznym przestepca)...
Calosc trwala z kwadrans, moze dluzej.
A przeciez w tym czasie ktos moze rzeczywiscie potrzebowal pomocy policji?
Kilka razy zdarzalo mi sie wzywac patrol, to czeka sie w nieskonczonosc.
--
TA

Data: 2015-04-10 23:03:08
Autor: m
W dniu 10.04.2015 o 15:05, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Najdluzej zajmowalo chyba spisywanie dowodu (tym zajmowal sie pan policjant, ktory nie wyszedl z radiowozu - pewnie przy tym sprawdzal czy nie jestem groznym przestepca)...
Calosc trwala z kwadrans, moze dluzej.

Ja mam od d³u¿szego czasu prywatn± teoriê na temat Policji, ¿e celowo to
robi± wszystko tak d³ugo i upierdliwie ¿eby obywatelowi na przysz³o¶æ
nie przysz³o do g³owy zawracaæ W³adzy g³owy.

Nie wiem czy teoria s³uszna, ale w moim przypadku siê sprawdza :). 7
razy mia³em do czynienia z Policj± w ró¿nym charakterze i za ka¿dym
razem jeden umia³ pisaæ, drugi czytaæ a czas ucieka³ jak krew z ¿y³
samobójcy. Przez to jak teraz co¶ zdarza mi siê zg³osiæ, to zawsze
anonimowo.

p. m.

Data: 2015-04-10 19:26:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 10 Apr 2015, J.F. wrote:

[...]

  Sprawdzaj±c czy kto¶ wiezie rowery w baga¿niku. Samochodowym.
  Je¶li z³odziej nie jest "specjalist±", lecz "statystycznie" za³apa³
siê na rower w piwnicy, to nie ma jak go zamocowaæ na dachu i wiezie
luzem.
FYI: przypominam, ¿e mi siê taka akcja zdarzy³a, ale policja zaczê³a
  w³a¶nie od informacji. I m.in. dlatego *nie* by³o flejma :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-04-10 12:25:19
Autor: Olivander
kolejna kontrola policyjna
W dniu pi±tek, 10 kwietnia 2015 19:29:59 UTC+2 u¿ytkownik Gotfryd Smolik news napisa³:
I m.in. dlatego *nie* by³o flejma :>
Bo jak wszystko dzia³a prawid³owo, nie fejmujemy. Flejmujemy tylko jak nas co wkurzy. Jak "kaszka jest nies³odka" niema o czym pisaæ. Na przyk³ad:

Jakie¶ pó³ roku temu przejecha³em puste skrzy¿owanie w ¶rodku nocy na czerwonym ¶wietle. Rozejrza³em siê, przejecha³em, a potem jeszcze jecha³em po chodniku. Miejsce: Stara Oliwa, do¶æ szemrana czê¶æ Gdañska. Jezdnia to graniaste kocie ³by, wielu rowerzystów je¼dzi po chodniku, w nocy je¿d¿± tak nawet skutery. Odby³o siê moim zdaniem wzorcowa kontrola, w 100% taka jak powinna byæ. Bez jednej zbêdnej czynno¶ci i straty czasu.

Radiowóz podjecha³ i bysn±³ lampami. Potwierdzi³em gestem, ¿e chodzi o mnie i zatrzyma³em siê. Przedstawili siê, poprosili o dokumenty. By³em zdenerwowany, a do tego wdepn±³em w psi± kupê i kl±³em jak szewc. Policjant ola³ moje nerwy, podszed³ z latark± i spisa³ numer ramy. Mia³em du¿y plecak, bo wraca³em z basenu z p³etwami, ale mój czemadan go nie interesowa³. Ramê i mój pesel przedyktowa³ przez radio. Czekaj±c, spyta³ czemu na czerwonym. Odpowiedzia³em, ¿e jest pusto, ¿e dbam o swoje bezpieczeñstwo, wiêc wolê zjechaæ ze skrzy¿owania jak najszybciej, ¿e mi spieszno do domu. Nie pyta³ czemu nie po jezdni. Na moje pytanie gdzie byli, ¿e ich nie zobaczy³em, odpowiedzieli, ¿e akurat nadjechali gdy ju¿ ruszy³em, a widzieli z daleka, bo by³em porz±dnie o¶wietlony. Radio odszczeknê³o, ¿e ani osoba, ani rower nie s± poszukiwane. Natychmiast oddano mi dowód. Mandatu nie dosta³em, pouczenia te¿ nie, ¿yczy³ mi spokojnej nocy. (Szczerze) ¿yczy³em mu spokojnej s³u¿by. Ca³o¶æ w ok 3 minuty. Jak w UK, albo w Niemczech. To nie tak, ¿e oni wszyscy s± beznadziejni. Nie wszyscy. Niestety, wci±¿ zbyt wielu. A idiotê zawsze bardziej widaæ. To niesprawiedliwe, ale takie ju¿ jest ¿ycie.

Data: 2015-04-11 14:36:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 10 Apr 2015, Olivander wrote:

W dniu pi±tek, 10 kwietnia 2015 19:29:59 UTC+2 u¿ytkownik Gotfryd Smolik news napisa³:
I m.in. dlatego *nie* by³o flejma :>
Bo jak wszystko dzia³a prawid³owo, nie fejmujemy.

....i to w³a¶nie podkre¶la³em :)

To nie tak, ¿e oni wszyscy s± beznadziejni. Nie wszyscy.

  Ale¿ oczywiscie.
  Flejm nie rozwin±³ siê jednak na pod³o¿u "trudno, t³uk siê trafi³", lecz:
- uzasadnianiu ¿e tak ma byæ
- uzasadnianiu ¿e to przyniesie jaki¶ po¿ytek
- stwierdzania braku jakiego¶ mechanizmu obrony przed "wyrabianiem normy"
  w ten sposób, a tym samym utrwalania takich dzia³añ.

  W ten deseñ pytanie przenosi siê na sferê prawn±, a tym samym pytanie,
czy prawotwórca jest ¶wiadom co robi. Najwyra¼niej jest podobny problem
co przy skarbówkach - masa kontroli, sprowadzaj±ca siê do "czepiania",
jak podatnik zacznie siê broniæ to okazuje siê ¿e wiêkszo¶æ spraw
wygrywa (tylko jest to ekonomicznie nieop³acalne), nie widaæ
mechnizmu koryguj±cego.

Niestety, wci±¿ zbyt wielu. A idiotê zawsze bardziej widaæ.
To niesprawiedliwe, ale takie ju¿ jest ¿ycie.

  Oj no, to wiemy :]
  Ale przyznasz, ¿e np. argument "w samochodzie nie ma po co sprawdzaæ,
bo jak z³odziej ukryje to i tak nie znajdziemy, wiêc kontrolujemy
rowerzystów" jest taki sobie?
  I to w³a¶nie na tym (w nie na samym przypadku) budowa³ siê flejm :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-04-13 04:22:43
Autor: Olivander
kolejna kontrola policyjna
W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 14:43:57 UTC+2 u¿ytkownik Gotfryd Smolik news napisa³:
On Fri, 10 Apr 2015, Olivander wrote:
> Bo jak wszystko dzia³a prawid³owo, nie fejmujemy.
...i to w³a¶nie podkre¶la³em :)
Dyæ ja nie z tob± polimeryzujê. tylko w³a¶nie z faszystami, którym siê wszelkie molestowanie podoba.

przyznasz, ¿e np. argument "w samochodzie nie ma po co sprawdzaæ,
bo jak z³odziej ukryje to i tak nie znajdziemy, wiêc kontrolujemy
rowerzystów" jest taki sobie?
To móg³ naskrobaæ tako taki pacjent, jak autor tego passusa - te¿ siê chyba z tym zgodzisz? Bo to ¿ywcem z dowcipu o pijaku, który szuka klucza przy latarni. Zgubi³ w lesie, ale przy latarni siê mu ³atwiej szuka. Tak czêsto to jest robione, nie tylko przez policjê, ¿e przywykamy i ¶lepniemy na to, ale to jest oczywi¶cie chore. Jako bezbronni rowerzy¶ci bêdziemy czêstym celem takich pozorowanych akcji policji, póki nie bêdzie istotnych si³ policji rowerowej i "psy siê nawzajem nie wezm± za ³by", zamiast polowaæ na w 100% cywilnych rowerzystów. Podejrzewam, ¿e Francuskie pozwolenie na jazdê rowerem na czerwonym ¶wietle powsta³o dopiero, gdy policja zaczê³a na tym masowo ³apaæ policjê.

Data: 2015-04-20 12:15:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 13 Apr 2015, Olivander wrote:

Dyæ ja nie z tob± polimeryzujê.

  Wiem :), akcent by³ dla czytaj±cych tylko pojedynczy post.

[...]

  Ubolewam, ale... nie.
  Jest to ca³kiem powszechny sposób my¶lenia "porz±dnych ludzi", podobnie
jak oczekiwanie ¿e policja "co¶" zrobi.
  No to policja robi "co¶".

  I wyszed³by ca³kiem d³ugi flejm z listy zarzutów odno¶nie prawa (litery
jak i jej stosowania), w której móg³by¶ zobaczyæ to zjawisko: daleko
nie szukaj±c, od dyskusji o przechodzeniu na czerwonym po "³apanie
pijaków" (ca³kiem trze¼wych we Francji czy Austrii, zamiast, ¿e tak
siê wyra¿ê, "prawdziwych pijaków").

Bo to ¿ywcem z dowcipu o pijaku, który szuka klucza przy latarni.
Zgubi³ w lesie, ale przy latarni siê mu ³atwiej szuka.

  Nie zna³em :), dobre.
  Za to znam inny o tym czego szuka (przy latarni) - nie ¶wiat³a,
ale oparcia ;)

Tak czêsto to jest robione, nie tylko przez policjê,
¿e przywykamy i ¶lepniemy na to, ale to jest oczywi¶cie chore.

  No i tu patrz wy¿ej - nijak nie mogê siê zgodziæ z tez±, ¿e "móg³
to napisaæ tylko kto¶ taki". Robert pisze ca³kiem do rzeczy,
tylko w³a¶nie ... nawyk³. Administracja stara siê robiæ "co¶",
przy okazji co¶ siê mo¿e trafi (innego).

Jako bezbronni rowerzy¶ci bêdziemy czêstym celem takich
pozorowanych akcji policji,

  Pewnie tak.
  Wystarczy przypomnieæ na czym skupiaj± siê akcje "bezpieczny
pieszy" i "bezpieczny rowerzysta".
  Tudzie¿ "top top" wypadków (wymuszenie pierwszeñstwa), które
sama obecno¶æ policji temperuje (a zachowanie siê utrwala:
nie ma wymuszeñ na widok radiowozu, a nie widok rowerzysty).

Podejrzewam, ¿e Francuskie pozwolenie na jazdê rowerem
na czerwonym ¶wietle powsta³o dopiero, gdy policja zaczê³a
na tym masowo ³apaæ policjê.

  :>

  Có¿, wiele rzeczy wzbudza opór "z przekonania" a nie ze sprawdzenia
jak jest. W Polsce "skrêt na dwa" te¿ zosta³ zablokowany przez
opiniê policji. A (dla kogo¶ je¿d¿±cego po drodze) wydawa³oby
siê, ¿e powinien byæ oczywisty do zrozumienia.

pzdr, Gotfryd

kolejna kontrola policyjna