kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?

Data: 2009-07-07 01:30:39
Autor: Olleo
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?
http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article411124/Bedziemy_robic_tanie_paliwo_z_powietrza.html

[...] "Wykorzystali¶my sztuczn± fotosyntezê, reakcjê chemiczn±,
podczas której woda i dwutlenek wêgla po dodaniu katalizatora i pod
wp³ywem g³êbokiego ultrafioletu zamienia siê w metanol. Potem
poddajemy go separacji termicznej i syntezie MTG (z metanolu w
benzynê). Otrzymujemy syntetyczne wêglowodory, które praktycznie nie
rózni± siê od substancji, jak± lejemy do baków samochodów"
[...]
Wynalazek naukowców z Lublina pozwala na uzyskanie jednego litra
metanolu z metanu za 9-11 groszy. Wyprodukowanie litra benzyny ich
metod± to koszt zaledwie czterdziestu kilku groszy. [...]

No jesli dziennikarze czegos nie namotali, a ma to szanse powodzenia,
to ja trzymam kciuki.
--
Olleo

Data: 2009-07-07 10:32:42
Autor: PB
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?
Tue, 7 Jul 2009 01:30:39 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, Olleo
napisa³(a):

No jesli dziennikarze czegos nie namotali, a ma to szanse powodzenia,
to ja trzymam kciuki.

Znam prof. Nazimka osobi¶cie - to naprawde dziala, nie jest bajk±.
Trzymanie kciuków jednak niewiele da - paliwo to bedzie na stacji
kosztowalo tyle samo co z ropy rafinowane. Pamietaj co tak naprawde
siedzi w cenie litra paliwa...

Piotr Biega³a          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-07-07 02:11:46
Autor: Olleo
[...]

To jest najmniej istotne. Ropa (takze gaz) jest mocno limitowanym
dobrem, na ktory wplyw maja nie tylko decyzje o wydobyciu krajow OPEC,
nie tylko represje w stylu zakrecenie kurka (tudziez tzw. "awaria
ropociagu"), ale i spekulacje na rynku. Rownie dobrze barylka za rok
moze kosztowac 300$, dolar 0.2 EUR, a benzyna ropopochodna w Polsce po
12zl. Tak wiec akcyza, oplata paliwowa i VAT, to maly pikus.
--
Olleo

Data: 2009-07-07 02:13:27
Autor: Olleo
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?
Znam prof. Nazimka osobi¶cie - to naprawde dziala, nie jest bajk±.

Btw. To moze rzucisz troche swiatla na ten katalizator, jego cene,
dostepnosc oraz prognozy nt. kosztow pozyskania i dostepnosci zasobow
dwutlenku wegla? Takze na wydajnosc procesu, jesli laska.

Bo to, ze litr da sie wyprodukowac, to niekoniecznie znaczy, ze da
rade pokryc zapotrzebowanie na 16mln samochodow rocznie.
--
Olleo

Data: 2009-07-07 02:29:57
Autor: Olleo
[...]

Znalazlem cos takiego:

"Gdzie jest haczyk?

Pracujemy na czystych gazach i potrzebujemy czasu, by sprawdziæ to w
warunkach gazów rzeczywistych, w których obecne s± zanieczyszczenia."

--
Olleo

Data: 2009-07-07 11:39:03
Autor: PB
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?
Tue, 7 Jul 2009 02:29:57 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, Olleo
napisa³(a):

Znalazlem cos takiego:

"Gdzie jest haczyk?

Pracujemy na czystych gazach i potrzebujemy czasu, by sprawdziæ to w
warunkach gazów rzeczywistych, w których obecne s± zanieczyszczenia."

Ja nie jestem naukowcem, nie pracuje przy tym projekcie. Kilka
miesiecy temu zdaje sie Pawlak ostro sie tym interesowal - pogrzeb w
guglu - wtedy bylo troche wiecej info o zasadzie dzialania. Dzialac
bedzie, aczkolwiek faktem jest ze problemow bedzie sporo bo trzeba
przeniesc technologie laboratoryjna do rzeczywistosci. --
Pozdrawiam

Data: 2009-07-07 02:50:14
Autor: Olleo
[...]

A nie wiesz moze jaka jest wydajnosc? Orientacyjnie moznaby to
przelozyc na 25% limitow na emisje dwutlenku wegla dla Polski i
odniesc do zuzycia rocznego benzyny.
--
Olleo

Data: 2009-07-07 11:54:40
Autor: PB
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?
Tue, 7 Jul 2009 02:50:14 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, Olleo
napisa³(a):

A nie wiesz moze jaka jest wydajnosc? Orientacyjnie moznaby to
przelozyc na 25% limitow na emisje dwutlenku wegla dla Polski i
odniesc do zuzycia rocznego benzyny.

Sa wyliczenia wg ktorych to sie musi oplacac, bo inaczej pozostaloby
laboratoryjnym eksperymentem. Niestety nie wiem jakie to wyliczenia.

Data: 2009-07-09 07:07:18
Autor: Bard13
On 7 Lip, 11:29, Olleo <ol...@tlen.pl> wrote:
> [...]

Pracujemy na czystych gazach i potrzebujemy czasu, by sprawdziæ to w
warunkach gazów rzeczywistych, w których obecne s± zanieczyszczenia.."

Po prostu z laboratorium do procesu przemys³owego jest daleka droga.
W mikroskali moze byæ to rewelacyjne, ale w przemys³owej ju¿ mamy
problem z czysto¶ci± surowców, chocia¿by wod±, domieszkami gazu w CO2.
Czyli co tak naprawdê wyjdzie jak wlejemy wodê z kranu i CO2 z
dodatkiem tlenu i azotu w po±³czeniu z katalizatorem.
I ten g³êboki ultrafiolet. Jak g³êboki mo¿e byæ zbiornik i jak
zrobiony, zeby UV wspomóg³ reakcjê i ile naprawdê ze¿re to pr±du.
Jak odpowiedza na wszystkie pytania, to Rosja mo¿e sobie robiæ
ropociag jak chce i krêciæ kurkiem do woli.
Trzymam kciuki

Data: 2009-07-07 13:04:21
Autor: xXx
> [...]

dostepnosc oraz prognozy nt. kosztow pozyskania i dostepnosci zasobow
dwutlenku wegla? Takze na wydajnosc procesu, jesli laska.

No z dwutlenkiem wegla chyba nie bedzie problemu. Przeciez ciagle trabia w
mediach jaka to tragedia sie dzieje ze trzeba redukowac CO2, placic kary jak za
duzo produkujesz, skladowac pod ziemia itp. Wystarczy wiec nic z tym nie
kombinowac i dwutlenku nam na pewno nie zabraknie.

Data: 2009-07-07 04:54:03
Autor: Olleo
[...]

Mamy zdaje sie ok. 16mln samochodow. Niech z tego bedzie powiedzmy
10mln z silnikami benzynowymi. Niech srednia liczba km rocznie bedzie
30000, a spalanie 10l/100km. To daje ok. 30mld litrow benzyny rocznie.
Limit uprawnien do emisji dwutlenku wegla w latach 2008-2012 wyniesie
rocznie srednio 268,4 mln ton. Profesor Nazimek twierdzi, ze mozemy
zagospodarowac ok. 25% rocznej emisji, to daje ok. 67mld kg dwutlenku
wegla. Jesli wydajnosc procesu wynosi 2kg CO2 = 1l noPb95, to git -
jestesmy w domu. Niestety watpie, by wydajnosc byla tak wysoka, a do
tego dochodza jeszcze zasoby owego tajemniczego katalizatora oraz
zdolnosci produkcyjne... no i przeszkody techniczne w przeniesieniu
procesu z warunkow laboratoryjnych i czystego gazu na warunki
przemyslowe i gazy zanieczyszczone.
--
Olleo

Data: 2009-07-07 12:09:25
Autor: Massai
Olleo wrote:

> [...]

zagospodarowac ok. 25% rocznej emisji, to daje ok. 67mld kg dwutlenku
wegla. Jesli wydajnosc procesu wynosi 2kg CO2 = 1l noPb95, to git -

Jesli koszt produkcji ten benzyny wyniesie rzeczywiscie 40 groszy, to
niezaleznie od wydajnosci, niezaleznie od zapotrzebowania, i
niezaleznie od emisji - i tak jestesmy w domu...

Kazda zauwazalna ilosc tej benzyny juz jest "do przodu".

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-07 15:05:40
Autor: venioo
Massai pisze:
Olleo wrote:

[...]

Pytanie o bilans calego procesu: zeby wyprodukowac 1 litr bedzie nalezalo zuzyc ilestam katalizatora, do produkcji ktorego trzeba bedzie X kW pradu, do wyprodukowania ktorego zuzyjemy 100kg wegla...

Zawsze mnie zastanawiala kwestia samochodow "ekologicznych", np. hybrydowych. Zeby wyprodukowac takie ogniwa i cala reszte badziewstwa znajdujacego sie w bebechach tego samochodu nalezalo pewnie zuzyc nieziemskie ilosci surowcow i wypuscic przy tym do wody i atmosfery pelno syfow, ale samochod marketingowo jest "ekologiczny"
  :)

--
venioo

Data: 2009-07-07 13:49:24
Autor: Massai
venioo wrote:

Massai pisze:
> [...]
nalezalo zuzyc ilestam katalizatora, do produkcji ktorego trzeba
bedzie X kW pradu, do wyprodukowania ktorego zuzyjemy 100kg wegla...

Wiesz, jak oni licza te 40 groszy BEZ kosztu katalizatora, bez pradu,
to zastanawiam sie CO licza ;-)

Zakladam ze policzyli to realnie, uwzgledniajac czastkowe koszty
wszystkich znaczacych czynników.

[...]

To, to pól biedy.
Ciekawostka - istnieja konstrukcje wysokowydajnych ogniw
fotowoltaicznych ("baterii slonecznych"). Problem z nimi polega na tym
ze do ich wyprodukowania trzeba wiecej energii niz te ogniwa sa w
stanie wyprodukowac przez caly swój zywot ;-)

Co do tych hybryd. Policzono ze hybryda wieziona z Japonii do Europy
statkiem, jest znacznie mniej ekologiczna niz benzyniak produkowany w
Europie - ze wzgledu na samo zuzycie paliwa i emisje CO2 przez silniki
statku... nawet bez uwzgledniania kosztów srodowiskowych aku i reszty
bebechów.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-07 16:11:36
Autor: Jakub Witkowski
Massai pisze:

[...]

Bardzo w to wątpię, bowiem oznaczałoby to, że za ten transport
musiałbyś zapłacić - w cenie auta - więcej, niż wynosi różnica
w spalaniu * cena paliwa, i to policzona dla całego żywotu auta.
Oczywiscie, zakładając że paliwo okrętowe kosztuje podobnie do benzyny.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2009-07-07 14:36:02
Autor: Massai
Jakub Witkowski wrote:

Massai pisze:

> [...]

w spalaniu * cena paliwa, i to policzona dla całego żywotu auta.
Oczywiscie, zakładając że paliwo okrętowe kosztuje podobnie do

hm, czy Toyota Prius jest ekonomicznie uzasadniona? ;-)

wspominał...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-07 20:19:53
Autor: krzyss
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?
Massai pisze:

wspominał...

Ja wspominalem, a pisali o tym w TopGear i chodzilo o to ze ekologiczna zaczyna byc po 10 latach dopiero, bo statek wygenerowal tyle zanieczyszczen ze toyota odrabia to dopiero po 10 latach...

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2009-07-08 09:35:31
Autor: Jakub Witkowski
krzyss pisze:
Massai pisze:

wspominał...

Ja wspominalem, a pisali o tym w TopGear

Aaaa, w Top Gear :)
Byliby tylko o połowę mniej wiarygodni od Pogromców Mitów,
gdyby pogromcy robili swoje testy na bani.

Data: 2009-07-07 16:16:21
Autor: Jakub Witkowski
Jakub Witkowski pisze:
Massai pisze:

[...]

Dodam jeszcze że transport morski jest podobno bardziej ekonomiczny
niż lądowy, a z kolei masowy lądowy transport aut jest bardziej
ekonomiczny, niż jazda każdego na własnych kołach, z czego wniosek
że ten okręt spali mniej paliwa per transportowany samochód, niżby
ten spalił jadąc samodzielnie na trasie Japonia - Europa.
A jest to zaledwie kilkanascie tys.km.

Data: 2009-07-08 10:57:28
Autor: hsms
[...]

Podróz z Japonii do Rotterdamu to okolo 25 dni przy zuzyciu paliwa 80ton na dzien daje to 2000ton mazutu. Cena za tone to w tej chwili okolo 400usd/tona, czyli 800,000usd za podróz w jedna strone. Trzeba jeszcze wrócic a nie wszystkie te statki maja co zabrac na Daleki Wschód.
Przyjmuje ze nasz statek moze zabrac jednorazowo 6,500 samochodów.
Czyli na przewiezienie jedego samochodu potrzeba okolo 0,307tony mazutu (to jest okolo 350 litrów) a to kosztuje 123usd, nie liczac podrózy powrotnej. Ile CO2 z tego powstanie tego nie wiem?

Oczywiscie koszty transportu sa wyzsze bo ta kalkulacja dotyczy tylko samego paliwa bo o tym tu mowa.

Pozdrawiam
hsms __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4223 (20090708) __________

Data: 2009-07-08 11:08:34
Autor: Jakub Witkowski
hsms pisze:

[...]

Piękne podsumowanie, mam nadzieję że te dane są realistyczne.
Ponieważ ciekłe węglowodory mają zblizone bilanse spalania, to można
powiedzieć że taki prius w porównaniu do typowego auta podobnej wielkości
zaoszczędzi 350 litrów paliwa (tzn. wyemitowanego z niego CO2) w jakieś
10-15kkm, czyli w pół roku.

Data: 2009-07-08 02:49:05
Autor: Aron
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?
e tam Obama przekona Hanka z Minnesoty zeby kupil sobie pikapa 4-
litrowego zamiast 5-litrowego i ropa bedzie po 20 dolarow :-)

aron

Data: 2009-07-07 15:43:35
Autor: Jakub Witkowski
Massai pisze:

Jesli koszt produkcji ten benzyny wyniesie rzeczywiscie 40 groszy, to
niezaleznie od wydajnosci, niezaleznie od zapotrzebowania, i
niezaleznie od emisji - i tak jestesmy w domu...

Podstawą oceny opłacalności procesu nie może być cena,
bo jest to de facto energii włożonej w przemianę.
Ta energia dziś jest tania, ale ile będzie koszotwała kiedyś?

Trzeba sporząrzić bilans energetyczny, a nie finansowy.
Jak wiadomo spalanie węglowodorów to proces:
węglowodory + tlen => H2O + C02 + energia

Omawiany proces zaś zamienia wodę i dwutlenek węgla w węglowodory
oraz zapewne tlen czyli jest to proces *odwrotny do spalania*,
zatem wymaga włożenia CO NAJMNIEJ takiej samej energii, co ta
generowana w wyniku spalania - czyż nie? Dodając nieuniknione
straty, jest to proces, w którym bilans energii musi być ujemny.

Czyli nie jest to żadne rozwiązanie to problemu energetycznego.
Jedyne co się da w ten sposób uzyskać, to zmagazynowanie energii
w wygodnej postaci.

No, chyba że ów ultrafiolet jest brany wprost z promieniowania
słonecznego (wątpię). Wtedy należałoby sprawdzić czy całkowita
wydajność procesu jest choć trochę lepsza niż ogniw fotowoltaicznych,
bo wtedy można by zbudować takie trochę lepsze elektrownie słoneczne
i to produkujące od razu paliwo - ale szczerze wątpię aby tak było.

Data: 2009-07-07 14:12:35
Autor: Massai
Jakub Witkowski wrote:

Massai pisze:

> [...]

bo jest to de facto energii włożonej w przemianę.
Ta energia dziś jest tania, ale ile będzie koszotwała kiedyś?

Niezależnie od tego ile będzie kosztowała kiedyś, zasoby paliw
kopalnych kiedyś się skończą. W związku z tym JAKIŚ sposób
pozyskiwania i przechowywania tej energii trzeba będzie wymyśleć.

Na razie korzystamy z milionów lat fotosyntezy, czyż nie?

Stosunkowo realnÄ… jest energia atomowa. Jest jedynie problematyczna
jako przenośne źródło. Może nie "jedynie", ale w tym chodzi o tę
cechÄ™.

Paliwa kopalne są fajne z dwóch powodów - duża gęstość no i
energia już w nie "wsadzona".

Ponieważ jak na razie z magazynowaniem energii elektrycznej mamy
problemy, a i wodór też nie bardzo, to taka postać energii jak
"sztuczne paliwo kopalne" ma wiele zalet, jak np.:

- istniejÄ…ca infrastruktura magazynowania
- istniejące środki transportu (cysterny)
- istniejÄ…ca infrastruktura dystrybucji (stacje benzynowe)
- dostępne na rynku urządzenia pracujące na tym paliwie (nie trzeba
budować nowych samochodów na wodór czy prąd)

To wszystko sprawia że jeśli wydajność tego procesu jest
zachęcająca, to czemu nie.

Jeśliby bazować na tym podanym koszcie 40 gr, jeśli by to był koszt
rzeczywisty, uwzględniający koszt katalizatora, prądu etc. to
szczerze mówiąc - byłaby to rewelacja. Benzyna sprzedawana przez
rafinerie jest 3 razy droższa!

[...]

Z tym ultrafioletem to jest dość ciekawa sprawa.
Cytochrom odpowiedzialny za fotosyntezę u roślin ma dwa "piki"
wrażliwości na długosc fali - jeden przy około 470 nm, i drugi
niżej, przy afair 380 nm.
380nm to już dość głęboki ultrafiolet...

Ta wrażliwość roślin jest dość dziwną sprawą, bo akurat UV jest
mocno filtrowany przez atmosferę - napierw przez górne warstwy (znany
problem dziury ozonowej), potem przez chmury. Więc po co ewolucyjnie
takie coś wykształcać? Stąd i koncepcja brania go ze słońca jest
mocno nierealna, nie w naszym klimacie. Na antarktydzie? SiÄ™ kufa
okaże że ta dziura ozonowa to zbawienie energetyczne ludzkości.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-07 16:22:45
Autor: Jakub Witkowski
Massai pisze:
Jakub Witkowski wrote:

Massai pisze:

[...]

Otóż to - pozyskiwania, lecz metoda o której mowa nie jest pozyskiwaniem
a tylko przemianą - bo nie sądzę jednak aby ten ultrafiolet mógł
być pochodzenia słonecznego.

Na razie korzystamy z milionów lat fotosyntezy, czyż nie?

Tak, tylko że niestety w przyspieszonym tempie...

Stosunkowo realnÄ… jest energia atomowa. Jest jedynie problematyczna
jako przenośne źródło. Może nie "jedynie", ale w tym chodzi o tę
cechÄ™.

Ja też przyszłość widzę w jądrówce + jakieś nowe metody magazynowania.
Z tym że jest to odłożenie problemu w czasie i to na niezbyt długo.
Mam nadzieję że w końcu coś wyjdzie z fuzji...

Cieszę się że się zgadzamy :)

Data: 2009-07-07 14:50:08
Autor: Massai
Jakub Witkowski wrote:

Massai pisze:
> kopalnych kiedyś się skończą. W związku z tym JAKIŚ sposób
> pozyskiwania i przechowywania tej energii trzeba będzie wymyśleć.

Otóż to - pozyskiwania, lecz metoda o której mowa nie jest
pozyskiwaniem a tylko przemianÄ… - bo nie sÄ…dzÄ™ jednak aby ten
ultrafiolet mógł być pochodzenia słonecznego.

Wiesz, tak globalnie do tego podchodzÄ…c...
Na skalÄ™ kosmiczÄ… to problemem Ziemi nie jest brak energii, a jej
nadmiar... dokładniej rzecz biorąc - zbyt duża ilośc energii
zamieniana w cieplną. Spece uważają że się ugotujemy.
Przeca my nie "marnujemy energii", tylko ją przekształcamy w postacie
których nie potrafimy jeszcze wykorzystać.
"Praw fizyki pan nie zmienisz, i nie bądź pan rura" ;-)

Technologia i nauka rozwijają się w zastraszającym tempie, więc
całkiem realne jest że ludzkość jednak wymyśli jak odzyskać tę
energię pompowaną w ciepło...

> zachęcająca, to czemu nie.

Cieszę się że się zgadzamy :)

No, tu na szczęscie jest nieźle, tzn. z ta weryfikacją. Piszą że
dostał kesz, że zaczął budować. Zbuduje, zacznie produkować, i
siÄ™ zobaczy...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-07 11:05:53
Autor: JAM
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?
On Jul 7, 10:50 am, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:

Technologia i nauka rozwijaj± siê w zastraszaj±cym tempie, wiêc
ca³kiem realne jest ¿e ludzko¶æ jednak wymy¶li jak odzyskaæ tê
energiê pompowan± w ciep³o...

Juz maszyna Herona ze starozytnego Egiptu zamieniala cieplo na prace
mechaniczna.

--
Pozdro
Massai- Hide quoted text -

JAM

Data: 2009-07-07 20:35:47
Autor: Tomasz Pyra
Massai pisze:

Technologia i nauka rozwijają się w zastraszającym tempie, więc
całkiem realne jest że ludzkość jednak wymyśli jak odzyskać tę
energię pompowaną w ciepło...

I jak już wymyślimy jak to zrobić, to nazwiemy to coś "parowóz" ;)

Data: 2009-07-08 10:57:53
Autor: Jakub Witkowski
Massai pisze:

[...]

Jasne jasne, a zgodnie z zasadą zachowania energii w ogóle
nie istnieje jej pozyskiwanie, a wyłącznie przemiany :)

Uściślijmy zatem, że przez źródło energii rozumiemy sposób jej pozyskiwania
w wygodnej formie, czy to poprzez wydobycie gotowego nośnika, jak kopaliny,
czy poprzez przemianę z form mniej "wygodnych", jak światło, ciepło, energia
wody itd. I to sposób nie wymagający włożenia w proces większej ilości tej
wygodnej energii, niż pozyskana :)

Data: 2009-07-07 10:54:53
Autor: Jakub Witkowski
PB pisze:
[...]

Ale to juz nie o to chodzi, ile jest w paliwie akcyzy.
Raczej o to ¿e istnieje (oby) jakie¶ wyj¶cie energetyczne
dla "¶wiata po ropie naftowej"

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2009-07-07 15:46:33
Autor: szerszen
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?

U¿ytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa³ w wiadomo¶ci news:h2v2gs$17to$2news2.ipartners.pl...

Raczej o to ¿e istnieje (oby) jakie¶ wyj¶cie energetyczne
dla "¶wiata po ropie naftowej"

jesli myslisz ze obecni potentaci naftowi i nie tylko oni, nie maja w zanadrzu kilku alternatyw, schowanych gleboko w sejfach, to jestes baaardzo naiwny ;)

Data: 2009-07-07 14:48:59
Autor: kamil

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:h2vjko$rpm$1news.task.gda.pl...

[...]

Wiesz, potentaci naftowi chetnie wypuscili by te technologie na rynek zeby byc pierwszym w kolejce do krojenia tortu, ale zydzi wspierani przez lobby masonskie im nie pozwala...

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-07 16:05:32
Autor: Jakub Witkowski
szerszen pisze:

[...]

Je¶li my¶lisz ¿e istnieje nie jedno, ale wrêcz wiele rozwi±zañ problemu
nad którym duma od dekad ca³y ¶wiat: naukowcy, zieloni itd, i nic o nich
nie s³ychaæ tylko dlatego ¿e spoczywaj± w jakich¶ tajnych biurkach,
a wszyscy którzy by mogli na nie niezale¿nie wpa¶æ s± - zapewne - przekupieni,
to jeste¶ doprawdy... niepoprawnym optymist±, tak to ujmê.

Data: 2009-07-07 10:58:17
Autor: JAM
On Jul 7, 4:30 am, Olleo <ol...@tlen.pl> wrote:
[...]

Jeszcze tylko trzebaby zlikwidowac powloke ozonowa do konca zeby ten
gleboki ultrafiolet dotarl do fabryki benzyny z powietrza ;-)

JAM

Data: 2009-07-07 11:08:43
Autor: Big Jack
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?
W wiadomo¶ci
*Olleo* napisa³(-a):

Wynalazek naukowców z Lublina pozwala na uzyskanie jednego litra
metanolu z metanu za 9-11 groszy. Wyprodukowanie litra benzyny ich
metod± to koszt zaledwie czterdziestu kilku groszy. [...]

nie bój, nie bój. ob³o¿± 1000% op³at, akcyz i podatków

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2009-07-07 11:40:00
Autor: Jakub Witkowski
Big Jack pisze:
[...]

Nawet nasi rz±dz±cy nie s± a¿ takimi idiotami. Wszyscy zdaj± sobie
sprawê, ¿e jakie¶ tanie ¼ród³o energii jest niezbêdne gospodarce
(im tañsze tym lepiej bo da siê ob³o¿yæ wy¿szym podatkiem).

Ostatnio leci na Planete nieco tendencyjny film, który jednak do¶æ
sugestywnie unaocznia problem ropy. Jej wydobycie prawdopodobnie
osi±gnê³o ju¿ szczyt. Nowych zasobów jest wcale nie tak wiele
w porównaniu z tym co ju¿ siê ekspoloatuje (w dodatku znacznie dro¿szych
w pozyskiwaniu i gorszej jako¶ci) a jednocze¶nie zu¿ycie na ¶wiecie
obecnie wzrasta gwa³townie (g³ównie ca³a Azja: Indie, Chiny).
Teza jest taka, ¿e kolejny, byæ mo¿e ju¿ permanentny kryzys naftowy
czeka nas praktycznie za progiem, je¶li czegos nie wymy¶limy i to zaraz.

Data: 2009-07-07 14:16:38
Autor: J.F.
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?
U¿ytkownik "Olleo" <olleo@tlen.pl> napisa³
[...]

Skoro przyroda potrafi, to i w probowce sie da.
Zainteresowanie takimi reakcjami jest od dawna, i drobne sukcesy sa.

A tutaj .. no coz, tez trzymam kciuki, ale obawiam sie ze do wdrozenia droga daleka, a potem sie okaze ze cena rosnie, no i nie zapominajmy o akcyzach.
A to nie jest biopaliwo, wiec nie podlega zwolnieniu :-)

Innymi slowy - MSZ -  byc moze nasze wnuki beda mialy z tego pozytek :-)

J.

Data: 2009-07-07 11:11:21
Autor: JAM
On Jul 7, 8:16 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
U¿ytkownik "Olleo" <ol...@tlen.pl> napisa³

> [...]

A to nie jest biopaliwo, wiec nie podlega zwolnieniu :-)

Innymi slowy - MSZ -  byc moze nasze wnuki beda mialy z tego

Jarku.

Biopaliwo to moze nie jest, ale jezeli uda sie zastosowac technicznie
to jest to najlepsza z technologii odzyskiwalnej energii jaka dotad
slyszalem. Poroniony pomysl na etanol z kukurydzy, gdy 1/3 ludzkosci
gloduje nawet sie nie umywa do tego co obiecuje ta wlasnie
technologia. Bardziej sie martwie skad wziasc tyle ultrafiloetu. Ilosc
energii potrzebna do procesu jest po prostu olbrzymia i musi bys
dostarczona w calosci w ultrfiolecie. Ciekawe skad to wziasc w miare
sprawnie i czysto ?

JAM

Data: 2009-07-07 21:28:04
Autor: J.F.
On Tue, 7 Jul 2009 11:11:21 -0700 (PDT),  JAM wrote:
[...]

Jacku, ja sie po prostu troche uodpornilem na "najlepsze technologie".
Takie np ogniwa paliwowe na metanol - juz sukces obtrabili, juz plany
snuli, pare lat minelo - ciagle kupic nie mozna.

Poroniony pomysl na etanol z kukurydzy, gdy 1/3 ludzkosci
gloduje nawet sie nie umywa do tego co obiecuje ta wlasnie
technologia.

No wiesz, moze jakby ta 1/3 sie wziela za uprawe, to by nie glodowala
... a nadprodukcje mozna do baku.

W balon i wyniesc na 20 km :-)

J.

Data: 2009-07-08 06:33:30
Autor: Massai
J.F. wrote:

On Tue, 7 Jul 2009 11:11:21 -0700 (PDT),  JAM wrote: >On Jul 7, 8:16 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
Takie np ogniwa paliwowe na metanol - juz sukces obtrabili, juz plany
snuli, pare lat minelo - ciagle kupic nie mozna.

Ale masz jakie¶ wsparcie? ;-)

http://www.allegro.pl/item664613110_ogniwa_paliwowe_efoy_600_rewolucja_z
asilania.html

Prociem bardzo.

--
Pozdro
Massai

kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?