kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?

Data: 2009-07-07 14:16:38
Autor: J.F.
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?
Użytkownik "Olleo" <olleo@tlen.pl> napisał
http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article411124/Bedziemy_robic_tanie_paliwo_z_powietrza.html
[...] "Wykorzystaliśmy sztuczną fotosyntezę, reakcję chemiczną,
podczas której woda i dwutlenek węgla po dodaniu katalizatora i pod
wpływem głębokiego ultrafioletu zamienia się w metanol.

Wynalazek naukowców z Lublina pozwala na uzyskanie jednego litra
metanolu z metanu za 9-11 groszy. Wyprodukowanie litra benzyny ich
metodą to koszt zaledwie czterdziestu kilku groszy. [...]

No jesli dziennikarze czegos nie namotali, a ma to szanse powodzenia,
to ja trzymam kciuki.

Skoro przyroda potrafi, to i w probowce sie da.
Zainteresowanie takimi reakcjami jest od dawna, i drobne sukcesy sa.

A tutaj .. no coz, tez trzymam kciuki, ale obawiam sie ze do wdrozenia droga daleka, a potem sie okaze ze cena rosnie, no i nie zapominajmy o akcyzach.
A to nie jest biopaliwo, wiec nie podlega zwolnieniu :-)

Innymi slowy - MSZ -  byc moze nasze wnuki beda mialy z tego pozytek :-)

J.

Data: 2009-07-07 11:11:21
Autor: JAM
On Jul 7, 8:16 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Olleo" <ol...@tlen.pl> napisał

> [...]

A to nie jest biopaliwo, wiec nie podlega zwolnieniu :-)

Innymi slowy - MSZ -  byc moze nasze wnuki beda mialy z tego

Jarku.

Biopaliwo to moze nie jest, ale jezeli uda sie zastosowac technicznie
to jest to najlepsza z technologii odzyskiwalnej energii jaka dotad
slyszalem. Poroniony pomysl na etanol z kukurydzy, gdy 1/3 ludzkosci
gloduje nawet sie nie umywa do tego co obiecuje ta wlasnie
technologia. Bardziej sie martwie skad wziasc tyle ultrafiloetu. Ilosc
energii potrzebna do procesu jest po prostu olbrzymia i musi bys
dostarczona w calosci w ultrfiolecie. Ciekawe skad to wziasc w miare
sprawnie i czysto ?

JAM

Data: 2009-07-07 21:28:04
Autor: J.F.
On Tue, 7 Jul 2009 11:11:21 -0700 (PDT),  JAM wrote:
[...]

Jacku, ja sie po prostu troche uodpornilem na "najlepsze technologie".
Takie np ogniwa paliwowe na metanol - juz sukces obtrabili, juz plany
snuli, pare lat minelo - ciagle kupic nie mozna.

Poroniony pomysl na etanol z kukurydzy, gdy 1/3 ludzkosci
gloduje nawet sie nie umywa do tego co obiecuje ta wlasnie
technologia.

No wiesz, moze jakby ta 1/3 sie wziela za uprawe, to by nie glodowala
... a nadprodukcje mozna do baku.

W balon i wyniesc na 20 km :-)

J.

Data: 2009-07-08 06:33:30
Autor: Massai
J.F. wrote:

On Tue, 7 Jul 2009 11:11:21 -0700 (PDT),  JAM wrote: >On Jul 7, 8:16 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
Takie np ogniwa paliwowe na metanol - juz sukces obtrabili, juz plany
snuli, pare lat minelo - ciagle kupic nie mozna.

Ale masz jakieś wsparcie? ;-)

http://www.allegro.pl/item664613110_ogniwa_paliwowe_efoy_600_rewolucja_z
asilania.html

Prociem bardzo.

--
Pozdro
Massai

kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie?