kolejne pomys艂y chorych ludzi

Data: 2013-01-09 20:51:15
Autor: megrims
kolejne pomys艂y chorych ludzi
http://moto.onet.pl/1674523,1,prawo-jazdy-za-predkosc-ida-zmiany,artykul.html?node=2

za podw贸jne przekroczenie pr臋dko艣ci utrata PJ.
Czyli na autostradzie 280 km/h :)
No to mo偶e by膰.

BTW: Du偶o ostatnio w mediach o tym ca艂ym bezpiecze艅stwie
na frogach. Ciekawe od czego chc膮 odwr贸ci膰 nasz膮 uwag臋.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-01-09 21:06:58
Autor: Lewis
W dniu 2013-01-09 20:51, megrims pisze:
[...]

Ta, a wyobra藕 sobie 偶e na tej samej autostradzie drogowcy partacze zostawi膮 znak ograniczenie do 30 a obok kawa艂ek pacho艂ka i wpadniesz tam z zawrotn膮 pr臋dko艣ci膮 60km/h :D

Lewis

Data: 2013-01-09 21:20:39
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
[...]

S膮 autostrady na obszarze zabudowanym? Oczywi艣cie oznakowane D-42 (obszar zabudowany) z i z podwy偶szona pr臋dko艣ci do 140 km/h?
Pytam, bo nie wiem.

Wspomniane zabieranie PJ za przekroczenie ma by膰 na obszarze zabudowanym.

A 280 na autostradzie wydaje si臋 by膰 sensowne, aczkolwiek mimo mojej ch臋ci przekroczenia 200 km/h posiadane przeze mnie samochody nie chcia艂y...

Ale czym偶e jest 280/140 po hipotetycznej autostradzie w por贸wnaniu
do 60/30 na Wis艂ostradzie w DC przy tunelu. Fotoradar ju偶 stoi.
Albo 80/40 na Pileckiego w Warszawie, Fotoradar tez ju偶 jest.

BTW: Du偶o ostatnio w mediach o tym ca艂ym bezpiecze艅stwie
na frogach. Ciekawe od czego chc膮 odwr贸ci膰 nasz膮 uwag臋.

Te偶 si臋 zastanawiam :-)

Pozdrawiam

Seco

Data: 2013-01-09 21:25:22
Autor: Marcin N
W dniu 2013-01-09 21:20, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Wspomniane zabieranie PJ za przekroczenie ma by膰 na obszarze zabudowanym.

To tylko gadanie. Przecie偶 dobrze wiemy, 偶e nie chc膮 nawet wlepia膰 punkt贸w, 偶eby za szybko nie wyczerpa膰 藕r贸d艂a mandat贸w.

Z tego zabierania prawa jazdy wycofaj膮 si臋 po "konsultacjach spo艂ecznych". To b臋dzie takie ich "ust臋pstwo" a my odetchniemy z ulg膮, 偶e b臋dziemy "tylko" p艂aci膰 tajniakom w krzakach.

--
MN

Data: 2013-01-09 21:33:36
Autor: megrims
W dniu 2013-01-09 21:25, Marcin N pisze:
[...]

Ja od d艂u偶szego czasu je偶d偶臋 tak do obrzygania przepisowo, 偶e
spalanie ma艂e, 偶adnych mandat贸w. Nie dam chujom zarobi膰. :)

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-01-09 21:53:31
Autor: Jacek
W dniu 2013-01-09 21:33, megrims pisze:

Ja od d艂u偶szego czasu je偶d偶臋 tak do obrzygania przepisowo, 偶e
spalanie ma艂e, 偶adnych mandat贸w. Nie dam chujom zarobi膰. :)
Ja dzi艣 te偶 tak chcia艂em, ale jest ma艂e ALE. Nie spos贸b przeczyta膰 100% znak贸w przy drodze, a wi臋c by艂y odcinki, gdzie nie wiedzia艂em co tam na okr膮g艂ej blasze napisali. Widoczno艣膰 dzi艣 po zmroku by艂a kiepska, ale co to obchodzi FR. Jecha膰 tak, jak wszyscy te偶 nie za bardzo, bo ma艂o kto jedzie 50/50.
Jacek

Data: 2013-01-10 00:29:46
Autor: neoniusz
kolejne pomys艂y chorych ludzi
On 09.01.2013 21:53, Jacek wrote:
Nie spos贸b przeczyta膰 100%
znak贸w przy drodze

Bo?

Data: 2013-01-10 03:38:50
Autor: megrims
W dniu 2013-01-10 00:29, neoniusz pisze:
On 09.01.2013 21:53, Jacek wrote:
Nie spos贸b przeczyta膰 100%
znak贸w przy drodze

Bo?
Bo ciemno, brudne znaki, bo kto艣 jad膮cy w przeciwnym
kierunku ma chi艅skie xenony, bo w Polsce znak zakazu
wyprzedzania jest tylko po prawej stronie (w Niemczech
po obu) itp.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-01-09 21:43:21
Autor: Aron
kolejne pomys硑 chorych ludzi
jak ja bylem na Litwie to tam generalnie poza miastem jest jazda
90-120 ( 120 to raczej jada Polacy), ale w zabudowanym to wszyscy
grzecznie 50. Czyli podejrzewam ze jednak wsadzaja

no i do rzadkosci nalezy tam wyprzedzanie na 3-go, ale byc moze to
dlatego ze jednak jest mniejszy ruch na drogach niz u nas ( z wyj.
okolic Wilna i Kowna)

Data: 2013-01-10 01:00:42
Autor: climbus
kolejne pomys硑 chorych ludzi
W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 03:38:50 UTC+1 u縴tkownik megrims napisa:

Bo ciemno, brudne znaki, bo kto jad眂y w przeciwnym

kierunku ma chi駍kie xenony, bo w Polsce znak zakazu

wyprzedzania jest tylko po prawej stronie (w Niemczech

po obu) itp.

Chyba pora odda prawko jak si znak體 nie widzi.

Climbus

Data: 2013-01-10 10:05:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Hello Climbus,

Thursday, January 10, 2013, 10:00:42 AM, you wrote:

[...]

Raczej pora nauczy si czyta. Mo縠sz nie widzie znak體 po prawej
stronie jezdni, jesli zas硂ni Ci je pojazd wyprzedzany. Mo縠sz widzie
brudny/za秐ie縪ny znak ale nie zobaczysz jego znaczenia. Mo縠sz
r體nie zosta o秎epiony przez 糽e ustawione 秝iat砤 pojazdu jad眂ego
z naprzeciwka.

Ale ty jest supermen - widzisz znaki przez inne pojazdy, brud/秐iego a
chi駍kie ksenony przeciwnik體 wypalasz laserami w swoich oczach.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-01-10 01:19:57
Autor: climbus
kolejne pomys硑 chorych ludzi
W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 10:05:59 UTC+1 u縴tkownik RoMan Mandziejewicz napisa:

> Chyba pora odda锟 prawko jak si锟 znak锟絯 nie widzi.

Raczej pora nauczy锟 si锟 czyta锟. Mo锟絜sz nie widzie锟 znak锟絯 po prawej

stronie jezdni, jesli zas锟給ni Ci je pojazd wyprzedzany. Mo锟絜sz widzie锟

brudny/za锟絥ie锟給ny znak ale nie zobaczysz jego znaczenia. Mo锟絜sz

r锟絯nie锟 zosta锟 o锟絣epiony przez 锟絣e ustawione 锟絯iat锟絘 pojazdu jad锟絚ego

z naprzeciwka.

Ale ty jest supermen - widzisz znaki przez inne pojazdy, brud/锟絥iego a

chi锟絪kie ksenony przeciwnik锟絯 wypalasz laserami w swoich oczach.

Mo縠 i jestem bo nie mam takich problem體.

-- Best regards,

 RoMan

Data: 2013-01-10 10:26:09
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, January 10, 2013, 10:19:57 AM, you wrote:

> [...]
chi锟絪kie ksenony przeciwnik锟絯 wypalasz laserami w swoich oczach.
Mo縠 i jestem bo nie mam takich problem體.

W takim uk砤dzie masz podstawowy problem - nie jeste kierowc.

Problem numer dwa - psujesz poprawnie zadeklarowane polskie litery bez
sensu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-01-10 01:33:02
Autor: climbus
kolejne pomys硑 chorych ludzi
W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 10:26:09 UTC+1 u縴tkownik RoMan Mandziejewicz napisa:

W takim uk锟絘dzie masz podstawowy problem - nie jeste锟 kierowc锟.

Jestem i przeje縟縜m rocznie wi阠ej ni przeci阾ny kierowca.

Ty tak serio? Masz takie problemy? Nie potrafisz z wi阫szej odleg硂禼i zauwa縴 znaku i jak nie wiesz co to za znak to zako馽zy manewr wyprzedzania?

Jad眂 przepisowo masz tyle sytuacji do wyprzedzania, 縠 to jest realny problem?

Masz problem z wiecznie niewidocznymi znakami? Podpowiem: jak znaki nie s widoczne to znaczy, 縠 i tak trzeba zwolni. Jak cie o秎epia samoch骴 zwolnij i poczekaj a znak b阣zie widoczny..

Data: 2013-01-10 17:58:17
Autor: megrims
W dniu 2013-01-10 10:33, climbus@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 10:26:09 UTC+1 u縴tkownik RoMan Mandziejewicz napisa:

(ciach)
Masz problem z wiecznie niewidocznymi znakami? Podpowiem: jak znaki nie s widoczne to znaczy, 縠 i tak trzeba zwolni.

Jak cie o秎epia samoch骴 zwolnij i poczekaj a znak b阣zie widoczny.
Przy najbli縮zej okazji jak b阣zie za mn jecha radiow髗 to dam
po heblach - bo nic nie widzia砮m i musia砮m zahamowa.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-01-10 01:36:42
Autor: climbus
kolejne pomys硑 chorych ludzi
W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 10:26:09 UTC+1 u縴tkownik RoMan Mandziejewicz napisa:

Problem numer dwa - psujesz poprawnie zadeklarowane polskie litery bez

Przepraszam. Klient googla psuje.

Data: 2013-01-10 10:44:55
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, January 10, 2013, 10:36:42 AM, you wrote:

Problem numer dwa - psujesz poprawnie zadeklarowane polskie litery bez
Przepraszam. Klient googla psuje.

To go nie u縴waj.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-01-10 12:26:33
Autor: t岽
kolejne pomys硑 chorych ludzi
climbus wrote:

Mo偶e i jestem bo nie mam takich problem贸w.

Sprawiasz wra偶enie trolla. :)

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-01-10 04:40:11
Autor: climbus
kolejne pomys硑 chorych ludzi
W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 13:26:33 UTC+1 u偶ytkownik t谩麓聫 napisa艂:
climbus wrote:

> Mo偶e i jestem bo nie mam takich problem贸w.

Sprawiasz wra偶enie trolla. :)

A z jakiego powodu? 呕e potrafi臋 je藕dzi膰 zgodnie z przepisami? Ciekawa teoria.

-- ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-01-10 12:25:44
Autor: t岽
kolejne pomys硑 chorych ludzi
climbus wrote:

Chyba pora odda膰 prawko jak si臋 znak贸w nie widzi.

Jak mo偶na zobaczy膰 zakaz wyprzedzania zas艂oni臋ty przez ci臋偶ar贸wk臋?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-01-10 04:39:15
Autor: climbus
kolejne pomys硑 chorych ludzi
W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 13:25:44 UTC+1 u偶ytkownik t谩麓聫 napisa艂:
climbus wrote:

> Chyba pora odda膰 prawko jak si臋 znak贸w nie widzi.

Jak mo偶na zobaczy膰 zakaz wyprzedzania zas艂oni臋ty przez ci臋偶ar贸wk臋?

hmm, nie wiem jak wyt艂umaczy膰?

Wystarczy dobrze obserwowa膰 drog臋 przed wyprzedzaniem i w trakcie.. Wydaje si臋 to naturalne. Oczywi艣cie s膮 sytuacje, 偶e znak mo偶na przegapi膰 ale musz膮 to by膰 skrajne sytuacje (d艂ugi ci膮g ci臋偶ar贸wek i bardzo, bardzo d艂uga prosta aby ten ci膮g wyprzedza膰 na raz z zachowaniem odpowiedniej pr臋dko艣ci).

Tak jak pisa艂em s膮 to (razem z niewidocznymi znakami) skrajne przypadki.

-- ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-01-10 15:17:11
Autor: Tomasz Pyra
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Thu, 10 Jan 2013 04:39:15 -0800 (PST), climbus@gmail.com napisa(a):

W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 13:25:44 UTC+1 u縴tkownik t岽 napisa:
climbus wrote:

Chyba pora odda prawko jak si znak體 nie widzi.

Jak mo縩a zobaczy zakaz wyprzedzania zas硂ni阾y przez ci昕ar體k?

hmm, nie wiem jak wyt硊maczy?

Wystarczy dobrze obserwowa drog przed wyprzedzaniem i w trakcie. Wydaje si to naturalne. Oczywi禼ie s sytuacje, 縠 znak mo縩a przegapi ale musz to by skrajne sytuacje (d硊gi ci眊 ci昕ar體ek i bardzo, bardzo d硊ga prosta aby ten ci眊 wyprzedza na raz z zachowaniem odpowiedniej pr阣ko禼i).

Tak jak pisa砮m s to (razem z niewidocznymi znakami) skrajne przypadki.

Przy deklarowanym "zero tolerancji" skrajne przypadki stan si powszechnym
problemem.

Bo przegapisz jaki zostawiony X lat temu przy okazji remontu znak,
przejedziesz i np. stracisz prawo jazdy.

Data: 2013-01-09 22:05:34
Autor: Artur Ma艣l膮g
[...]

I jest to sensowne, stosowane powszechnie w innych krajach. Tylko
pytanie jak to ze szczeg贸艂ami b臋dzie ;)

A 280 na autostradzie wydaje si臋 by膰 sensowne, aczkolwiek mimo mojej
ch臋ci przekroczenia 200 km/h posiadane przeze mnie samochody nie chcia艂y...

Sensowne :) Nawet w tym kraju, co to niby ogranicze艅 nie ma, to okazuje
si臋 艣rednio sensowne :)

Ale czym偶e jest 280/140 po hipotetycznej autostradzie w por贸wnaniu
do 60/30 na Wis艂ostradzie w DC przy tunelu. Fotoradar ju偶 stoi.

30 jest tylko z racji objazdu tunelu - p贸藕niej podnios膮 (no chyba,
偶e sobie jaja robisz).

Albo 80/40 na Pileckiego w Warszawie, Fotoradar tez ju偶 jest.

W kt贸rym miejscu jest to 40?

BTW: Du偶o ostatnio w mediach o tym ca艂ym bezpiecze艅stwie
na frogach. Ciekawe od czego chc膮 odwr贸ci膰 nasz膮 uwag臋.

Te偶 si臋 zastanawiam :-)

Na pms same p艂acze, 偶ale, dorabianie ideologii itd. Tymczasem tych
FR (i pochodnych) niewiele (przez grzeczno艣膰 nie por贸wnam z
"ilo艣ciami" zagranicznymi) i da膰 si臋 z艂apa膰 (w tym wielokrotnie)
to naprawd臋 trzeba mie膰 nier贸wno pod sufitem. Navi z poi,
jakie艣 yanosiki, CB, telefony od przyjaciela. Pomijam ju偶 jazd臋
wzgl臋dnie zgodn膮 z przepisami, kt贸ra jest trudna i daje sporo
satysfakcji, w postaci braku stresu, niewypatrywania patroli
itd.

Data: 2013-01-09 13:08:46
Autor: Aron
kolejne pomys硑 chorych ludzi
na Litwie jest ponoc tak ze za 100 w zabudowanym wsadzaja z automatu i
Litwini jada wolniutko we wsi oj jado

Data: 2013-01-09 22:19:05
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2013-01-09 22:08, Aron pisze:
na Litwie jest ponoc tak ze za 100 w zabudowanym wsadzaja z automatu i
Litwini jada wolniutko we wsi oj jado

Hmm, nie wiem, nie sprawdza艂em osobi艣cie (w sensie tych 100) :) Jednak
w wi臋kszo艣ci kraj贸w, kt贸re mia艂em okazj臋 pozna膰 (pisz臋 o Europie) to na
zabudowanym jednak je藕dzi si臋 spokojnie i bez cud贸w, a za "ciekawsze"
wyczyny PJ mo偶na straci膰 (najpierw mi艂o i przyjemnie na jaki艣 czas) -
no, ale oczywi艣cie na pms co jaki艣 czas czytam 偶ale, 偶e jakie to chamy
S艂owaki czy inne Czechi, poniewa偶 zatrzymali w zabudowanym za ca艂e
62km/h. No, ale to zdaje si臋 przesz艂o艣膰, poniewa偶 popularniejsze sta艂y
si臋 doniesienia z kraju, 偶e tutaj kogo艣 z艂apali za 60,5, ale FR to
z艂o艣liwie postawiony, niczego nie udowodni膮, a w og贸le to burki maj膮
lipn膮 homologacj臋 i ich wydymamy ;)

Data: 2013-01-09 22:51:34
Autor: J.F
kolejne pomys艂y chorych ludzi
U偶ytkownik "Artur Ma艣l膮g"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Za 62 to chamy. Szczegolnie Slowaki, jak mozna bylo u nich 60 :-)

Ale to chyba 82 bylo ... tez chamy :-)

J.

Data: 2013-01-09 22:53:12
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2013-01-09 22:05, Artur Ma艣l膮g pisze:
[...]

Boj臋 si臋, 偶e b臋dzie tak jak teraz. B臋d膮 艂apa膰 na Sobieskiego pod k艂adka przy Kostrzewskiego - tam 100 jest sporo, ale ujdzie.

Ale nie zobaczy si臋 fotoradaru na Che艂mskiej, gdzie 100 zakrawa o bandytyzm.

[...]

Robi臋 sobie jaja, ale nie ca艂kiem. Wiadomo gdzie si臋 widuje fotoradary w naszym pi臋knym kraju.

Albo 80/40 na Pileckiego w Warszawie, Fotoradar tez ju偶 jest.

W kt贸rym miejscu jest to 40?

Jestem prawie pewien, 偶e na pasie w stron臋 Pu艂awskiej przed Herbsta by艂o ograniczenie do 40 km/h. Zerka艂em na streetview ale nie ma.\
Kto艣 pami臋ta?

[...]

Jad膮c samochodem nie spiesz臋 si臋, wi臋c fotoradary mi nie straszne,
dodatkowo u偶ywam CB :-)

Seco

Data: 2013-01-10 11:36:31
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2013-01-09 22:53, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
W dniu 2013-01-09 22:05, Artur Ma艣l膮g pisze:
(...)
[...]

AFAIR tam jest 70km/h i wielu przekracza.

Ale nie zobaczy si臋 fotoradaru na Che艂mskiej, gdzie 100 zakrawa o
bandytyzm.

Hmmm, na Che艂mskiej? Tam si臋 fizycznie tyle nie da jecha膰 (no,
znaczy jakby si臋 kto艣 upar艂 to nie zaprzecz臋).

30 jest tylko z racji objazdu tunelu - p贸藕niej podnios膮 (no chyba,
偶e sobie jaja robisz).

Robi臋 sobie jaja, ale nie ca艂kiem. Wiadomo gdzie si臋 widuje fotoradary w
naszym pi臋knym kraju.

Jak tak cz艂owiek popatrzy na spokojnie i bez zacietrzewienia, to w
znakomitej wi臋kszo艣ci s膮 jednak ustawione sensownie i jest ich niewiele.
By艂o (pewnie jest) troch臋 patologii (szczeg贸lnie ze strony SM), ale
nawet ograniczenia pr臋dko艣ci s膮 sukcesywnie weryfikowane i poprawiane.
SM te偶 si臋 ukr贸ci艂o. W mojej opinii pod膮偶amy do "normalno艣ci", kt贸r膮
spotykam w "lepszej" cz臋艣ci Europy. No, ale droga d艂uga i daleka.

[...]

Je偶eli dobrze pami臋tam, to 40 postawili tam po paru wypadkach
(okoliczne pasy + zdarzenia na samym skrzy偶owaniu). P贸藕niej chyba
przeszed艂 FR (i chyba w tedy zdj臋li 40), po czym postawili
艣wiat艂a - FR dalej stoi. Przed t膮 operacj膮 wielokrotnie s艂ysza艂em
z okna piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
i czasem *dup*.

Jad膮c samochodem nie spiesz臋 si臋, wi臋c fotoradary mi nie straszne,
dodatkowo u偶ywam CB :-)

Czasem si臋 艣piesz臋, ale to w granicach rozs膮dku. CB te偶 mam, tyle 偶e
ostatni raz go u偶ywa艂em chyba w sierpniu :)

Data: 2013-01-10 12:32:23
Autor: t岽
Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Bo debil jaki艣 zrobi艂 niewidoczne przej艣cie na 艂uku. Takie co艣 powinno by膰 karalne. Ale 艂atwiej postawi膰 FR ni偶 przebudowa膰 skrzy偶owanie. Notabene potem je przebudowano, ale FR zosta艂, chyba tylko po to, 偶eby goli膰 frajer贸w.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-01-10 14:45:36
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2013-01-10 13:32, t岽 pisze:
Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Cze艣膰

Zgadzam z Tob膮.

Dodam jeszcze, 偶e fotoradar stoi odpowiednio daleko od skrzy偶owania,
aby Ci, kt贸rzy odpu艣cili na skrzy偶owaniu zdo艂ali si臋 na nowo rozp臋dzi膰.
Lub w druga stron臋, 艂apie tych, kt贸rzy jeszcze odpuszczaj膮 przed skrzy偶owaniem.

Seco

Data: 2013-01-10 14:51:05
Autor: Artur Ma艣l膮g
Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

To fakt:
https://maps.google.pl/maps?q=Warszawa,+Herbsta&hl=pl&ll=52.150792,21.026738&spn=0.005076,0.009645&sll=52.24755,21.193789&sspn=5.186783,9.876709&t=h&hq=Herbsta&hnear=Warszawa,+mazowieckie&z=17

艁atwo sprawdzi膰 pasy na *艂uku* i inne rewelacje ;)

Data: 2013-01-10 14:58:38
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Pasy na 艂uku by艂y, nieco dawno. teraz ich nie ma. ZTCP by艂y tak na linii pomi臋dzy napisami "Czapli" i "Edwarda"

Pozostaje kwestia, na ile tan 艂uk jest 艂ukiem, widoczno艣膰 tam by艂a dosy膰 zacna.

Seco

Data: 2013-01-10 15:21:10
Autor: Artur Ma艣l膮g
Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

By艂o jeszcze jedno mi臋dzy Herbsta a Pu艂awsk膮. Z 6 lat temu?

Pozostaje kwestia, na ile tan 艂uk jest 艂ukiem, widoczno艣膰 tam by艂a dosy膰
zacna.

Ot贸偶 to - st膮d pisa艂em o rewelacjach. Postawili FR, p贸藕niej przej艣cia
przenie艣li (zrobili jedno z p艂otkiem), postawili 艣wiat艂a. Zrobi艂o si臋
dzi臋ki temu du偶o bezpieczniej - FR zosta艂. No, a co widz臋 w cytacie?

Data: 2013-01-10 15:04:07
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2013-01-10 11:36, Artur Ma艣l膮g pisze:
[...]

Co艣 mi si臋 wydaje, 偶e 50 jako obszar zabudowany.

Ale nie zobaczy si臋 fotoradaru na Che艂mskiej, gdzie 100 zakrawa o
bandytyzm.

Hmmm, na Che艂mskiej? Tam si臋 fizycznie tyle nie da jecha膰 (no,
znaczy jakby si臋 kto艣 upar艂 to nie zaprzecz臋).

Ot贸偶 to. Dwa razy widzia艂em radar w bardzo sensownym miejscu.
艢r贸dziemnomorska, 艂uk, pasy wiele razy, wyjazdy z osiedli itd. teraz sa tam progi.
Jastrz臋bowskiego, 艁uk, pasy, ludzie 艂a偶膮.

[...]

Czasem s膮 naprawd臋 sensownie, cho膰by te Sobieskiego/Sikorskiego.
A powinny by膰 tylko sensownie, aby si臋 nie da艂o przyczepi膰 co do lokalizacji i powod贸w postawienia (bezpiecze艅stwo/zasilanie bud偶etu)

[...]

Te偶 w sierpniu, wyjazdowo w d艂u偶sze trasy.

Seco

Data: 2013-01-10 17:44:24
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2013-01-10 15:04, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
W dniu 2013-01-10 11:36, Artur Ma艣l膮g pisze:
(...)
AFAIR tam jest 70km/h i wielu przekracza.

Co艣 mi si臋 wydaje, 偶e 50 jako obszar zabudowany.

By膰 mo偶e masz racj臋 - jak nie zapomn臋 to zerkn臋 w sobot臋 ;)
Osobi艣cie uwa偶am, 偶e podniesienie np. do 60-70 krzywdy by nikomu nie
zrobi艂o (o ile go nie ma).

Hmmm, na Che艂mskiej? Tam si臋 fizycznie tyle nie da jecha膰 (no,
znaczy jakby si臋 kto艣 upar艂 to nie zaprzecz臋).

Ot贸偶 to. Dwa razy widzia艂em radar w bardzo sensownym miejscu.

To ja widuj臋 i widywa艂em wielokrotnie. Trudno stawia膰 FR tam, gdzie
do wypadk贸w nie dochodzi i szanse na *idiot臋* prawie zerowe. Znaczy
czasem warto prewencyjnie, ale to ju偶 inna kwestia.

艢r贸dziemnomorska, 艂uk, pasy wiele razy, wyjazdy z osiedli itd. teraz sa
tam progi.
Jastrz臋bowskiego, 艁uk, pasy, ludzie 艂a偶膮.

Sam widzisz - ja bym wola艂 FR i spokojn膮 jazd臋 z ograniczeniem nawet do
20-30km/h ni偶 te progi, ale 偶ycie jest 偶yciem. Do艣膰 cz臋sto jestem
wyprzedzany w艂a艣nie na progach - przy progach cyklicznych stosuj臋
technik臋 sta艂ej jazdy z ograniczeniem, nie hamuj臋, nie przy艣pieszam.
No, ale wielu jest takich (nie, nie, nie wi臋kszo艣膰), kt贸rzy w gaz,
w hamulec, w gaz, w hamulec, a jak si臋 uda, to na lewo i heja.
A mieszkaj膮 tam ludzie, 艂a偶膮, wyjazdy z osiedli, posesji... 30km/h.

[...]

Sporo jest sensownych i s膮 one zazwyczaj maszynkami do pieni臋dzy.

A powinny by膰 tylko sensownie, aby si臋 nie da艂o przyczepi膰 co do
lokalizacji i powod贸w postawienia (bezpiecze艅stwo/zasilanie bud偶etu)

Zawsze kto艣 si臋 przyczepi, cho膰by lokalizacja by艂a jak najlepsza.
Ka偶dy kraj ma doch贸d z tych wynalazk贸w i nikt tego nie ukrywa.
Trudno, by w Polsce by艂o inaczej, co nagle sta艂o si臋 przyczyn膮
'powszechnego' oburzenia. P贸ki co, to tak naprawd臋 patologi膮
mo偶na by艂o zobaczy膰 w wykonaniu SM - st膮d te偶 troch臋 spraw
w s膮dach, zmiany w przepisach, kt贸re im ukr贸ci艂y samowol臋.
Co dalej - czas poka偶e.

Czasem si臋 艣piesz臋, ale to w granicach rozs膮dku. CB te偶 mam, tyle 偶e
ostatni raz go u偶ywa艂em chyba w sierpniu :)

Te偶 w sierpniu, wyjazdowo w d艂u偶sze trasy.

A ja nawet nie to - radio na sta艂e, antena w baga偶niku, u偶ywane w
zasadzie tylko urlopowo przy wyjazdach w wi臋kszej liczbie za艂贸g
i to najcz臋艣ciej za tzw. granic臋. Teraz to mo偶e ju偶 nawet nie jest
tak potrzebne poniewa偶 roaming tani, ale jaki艣 sentyment do
starych czas贸w pozosta艂 :)

Data: 2013-01-09 22:56:51
Autor: J.F
[...]

Jedyny mozliwy przypadek to chyba Wroclaw i Slask - tam brak D42.

Wspomniane zabieranie PJ za przekroczenie ma by膰 na obszarze zabudowanym.
I jest to sensowne, stosowane powszechnie w innych krajach. Tylko
pytanie jak to ze szczeg贸艂ami b臋dzie ;)

W niemczech zabieraja i za przekroczenie na autostradzie. Tyle ze trzeba na ograniczenie trafic i o 30 przekroczyc ... co nie jest trudne.

W Anglii zabieraja, w Szwajcarii zabieraja, we Francji zabieraja, w USA aresztuja ... ba, i to za jakie predkosci, szybciej sie po Warszawie jezdzi :-0

J.

Data: 2013-01-10 09:32:42
Autor: Andy Niwinski
kolejne pomys艂y chorych ludzi

"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

W Anglii zabieraja, w Szwajcarii zabieraja, we Francji zabieraja, w USA aresztuja ... ba, i to za jakie predkosci, szybciej sie po Warszawie jezdzi :-0

J.

W Niemczech wi臋kszo艣膰 PMS-owych "miszcz贸w kierownicy" dawno by ju偶 prawa jazdy nie mia艂a. Np. za dwukrotne przekroczenie w ci膮gu roku pr臋dko艣ci dozwolonej na autostradze o 25 kmh na 3-mce prawko si臋 idzie j.....

Data: 2013-01-10 11:57:56
Autor: J.F
kolejne pomys艂y chorych ludzi
U偶ytkownik "Andy Niwinski"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Nie przesadzaj. Dawniej, o ile sie dobrze orientowalem, za 21-25 dawali 1 punkt.
Tych punktow mozna bylo miec 7, wiec bolalo tylko to, ze kasowaly sie po roku bezpunktowej jazdy, czy jakos tak.
za 26-30 byly 3 punkty, wiec 2x wolno bylo przekroczyc, a za 31 ponad limit zabierali na 1-3 miesiace PJ za to jedno wykroczenie.

O, to chyba bylo to
http://www.bussgeldkatalog-mpu.de/bussgeld/bussgeldkatalog/geschwindigkeit/index.php

A teraz ma sie cos zmienic ...
http://blog.meinauto.de/neuwagen-blog/13679/neues-punktesystem-8-punkte-in-flensburg-fuehrerschein-weg

I o ile zrozumialem, to dawniej po 8 pkt dostawalo sie ostrzenie, a PJ tracilo po 18.

J.

Data: 2013-01-10 18:39:11
Autor: Andy Niwinski

"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:50ee9eb7$0$1303$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tutaj odpowiedni fragmet z aktualnego (2013) Bussgeldkatalog麓u:

"Achtung, ein Fahrverbot wird auch verh盲ngt, wenn innerhalb eines Jahres
2 Geschwindigkeits眉berschreitungen von mehr als 25 km/h festgestellt wurden !
Ist au脽erdem beim dritten Geschwindigkeits-Eintrag in Flensburg m枚glich. "

Data: 2013-01-10 10:40:50
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-01-09 22:56, J.F pisze:

W Anglii zabieraja, w Szwajcarii zabieraja, we Francji zabieraja, w USA aresztuja ... ba, i to za jakie predkosci, szybciej sie po Warszawie jezdzi :-0

Jak 艣miesz, to nie pasuje pod tez臋, wi臋c spadaj lemingu... ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci

Data: 2013-01-10 11:06:54
Autor: Artur Ma艣l膮g
[...]

Hmmm, to w takim razie nie ma :)

[...]

Wiesz, ale ja to wszystko wiem :) Tyle, 偶e to tutaj mocno niepopularne.

Data: 2013-01-10 13:05:11
Autor: J.F
[...]

Co nie znaczy ze musimy zle przyklady wdrazac u nas, a nie skupiac sie na dobrych :-)

W niemczech co prawda mozna stracic PJ za predkosc na autostradzie, ale jest tez sporo odcinkow gdzie nie mozna.
We wloszech na 3 pasowych odcinkach dopuszczone jest 150 - czemu tak nie zrobic ?

I alkoholu do 0.5 promila (albo i 0.8 :-)) i zamek wpisac do kodeksu ....

J.

Data: 2013-01-10 14:39:23
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2013-01-10 13:05, J.F pisze:
[...]

Rozwi膮zanie z zatrzymywaniem PJ i wr臋cz aresztem jest dobre
i sprawdzone. Takie rozwi膮zania nie s膮 tworzone tylko po to, by
n臋ka膰 "biednych" kierowc贸w dla samego n臋kania. Tylko pytanie jak
jest realizowana ca艂a reszta, kt贸ra z tym jest zwi膮zana.
W ustawie jest zapisana mo偶liwo艣膰 kontroli z powietrza, a tutaj
nagle rewelacje, 偶e nawet paralotnie si臋 przydadz膮. Tymczasem
kontrola jest prowadzona od dawna (tylko w niewielkiej skali
- na 艣mig艂owce LPR nie ma pieni臋dzy, a co dopiero na reszt臋).

W niemczech co prawda mozna stracic PJ za predkosc na autostradzie, ale
jest tez sporo odcinkow gdzie nie mozna.

No, zdecydowanie 艂atwiej w mie艣cie i chyba zgodzisz si臋 ze m膮, 偶e
skutki i zagro偶enie wi臋ksze ni偶 na wielopasmowych autostradach.

We wloszech na 3 pasowych odcinkach dopuszczone jest 150 - czemu tak nie
zrobic ?

U nas jest 140km/h. Co zmieni podniesienie do 150km/h? Da lepsze
samopoczucie paru osobom na pms?

I alkoholu do 0.5 promila (albo i 0.8 :-)) i zamek wpisac do kodeksu ...

Tutaj masz moje poparcie - no chyba, 偶e wypadkowo艣膰 z winy alkoholu
zacznie rosn膮膰 - p贸ki co nie jest to problemem.

Data: 2013-01-10 16:41:34
Autor: BaX
[...]

A ile by艂o p艂aczu jak podnie艣li ze 130km/h? Prawie drogowy koniec 艣wiata prognozowali, a tu nic.

Wi臋c w czym problem 偶eby podnie艣膰? Dobra droga i si臋 nie t艂uk膮, FR nie trzeba, a podobno "pr臋dko艣膰 zabija"

Data: 2013-01-10 17:57:13
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2013-01-10 16:41, BaX pisze:

[...]

Hmm, zdaje si臋, 偶e przeoczy艂e艣 par臋 kwestii - w Polsce podniesiono
pr臋dko艣膰 administracyjnie *wsz臋dzie* do 140km/h, a efektywnie do
150km/h. Uwa偶am to za b艂膮d i dzia艂anie typowo populistyczne.
W艂osi dopu艣cili do jazdy szybszej tylko na niekt贸rych odcinkach
autostrad. Swoj膮 艣cie偶k膮 to maj膮 je w stanie nie najlepszym (o cenach
nie pisz臋) i coraz bardziej walcz膮 z pr臋dko艣ci膮 (bardziej pomiary
odcinkowe miedzy bramkami).

Wi臋c w czym problem 偶eby podnie艣膰? Dobra droga i si臋 nie t艂uk膮,

T艂uk膮, t艂uk膮...

FR nie
trzeba, a podobno "pr臋dko艣膰 zabija"

Prosz臋 bardzo:
http://www.autostrade.it/en/assistenza-al-traffico/tutor.html

Te偶 g艂upoty wypisuj膮?

Data: 2013-01-10 18:35:09
Autor: Michoo
On 10.01.2013 17:57, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Akurat co do autostrad to imo znacznie bardziej od pr臋dko艣ci niebezpieczna wydaje si臋 by膰 ch臋膰 jej wykorzystania - samo to, 偶e kto艣 jedzie 180 czy 200 na autostradzie raczej nie stwarza zagro偶enia. Zagro偶enie stwarza to, 偶e kto艣 kto jedzie 180 czy 200 b臋dzie te偶 siada艂 na ogon i "popycha艂" tych wolniejszych, je藕dzi艂 slalomem miedzy innymi pojazdami... A wtedy o utrat臋 panowania nie tak trudno.

[...]

When raining the speed limit is 110 km/h.

Te偶 g艂upoty wypisuj膮?

Oczywi艣cie. Przecie偶 ca艂y (prawie) PMS je藕dzi "szybko ale bezpiecznie".

Sam nieca艂y rok po zdaniu egzaminu poczu艂em si臋 tak pewnie, 偶e nie wyl膮dowa艂em w rowie a na poboczu chyba tylko dzi臋ki lekcji na p艂ycie po艣lizgowej... Jakbym kupi艂 na pocz膮tek co艣 o wi臋kszej mocy to pewnie bym statystyk臋 podbi艂. (A jak mi si臋 od tamtego wydarzenia spalanie poprawi艂o ;))

Michoo

Data: 2013-01-10 20:04:36
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2013-01-10 18:35, Michoo pisze:
[...]

Nie zgadzam si臋 z tym - sama ch臋膰 jeszcze nie jest niebezpieczna.
Sam mam nieraz ch臋膰 i na niej si臋 ko艅czy, poniewa偶 nie bardzo
widz臋 warunki ku temu. Nawet na niemieckiej autostradzie.

Zagro偶enie stwarza to, 偶e kto艣 kto jedzie 180 czy 200 b臋dzie te偶 siada艂
na ogon i "popycha艂" tych wolniejszych, je藕dzi艂 slalomem miedzy innymi
pojazdami... A wtedy o utrat臋 panowania nie tak trudno.

Tutaj nawet nie chodzi o utrat臋 panowania, a wprowadzanie zamieszania
na drodze, straszenie innych itd. Za takie zachowanie w Niemczech
r贸wnie偶 PJ straci膰 艂atwo - tu nie chodzi o sam膮 pr臋dko艣膰. Niew膮tpliwie
jest ona jedn膮 z przyczyn wypadk贸w i nie darmo jest jednak 艣cigana
wsz臋dzie.

Prosz臋 bardzo:
http://www.autostrade.it/en/assistenza-al-traffico/tutor.html

When raining the speed limit is 110 km/h.

Trzeba by艂o ca艂o艣膰 zamie艣ci膰 (poniewa偶 ju偶 pad艂o 150km/h):
"
We invite everybody driving on the motorway to drive cautiously on the whole network, not only in proximity of speed control devices.

If not otherwise indicated, the speed limit on the motorway is 130km/h.
When raining the speed limit is 110 km/h.
"
Te偶 g艂upoty wypisuj膮?

Oczywi艣cie. Przecie偶 ca艂y (prawie) PMS je藕dzi "szybko ale bezpiecznie".

Zauwa偶y艂em, a wr臋cz si臋 przyzwyczai艂em. Z wieloma te偶 ci臋偶ko na podobne
tematy dyskutowa膰, poniewa偶 uczepi膮 si臋 jak pijany p艂otu jakiego艣
absurdalnego przyk艂adu (czy te偶 czego艣 wyrwanego z kontekstu) i b臋d膮
erystyk臋 stosowa膰. Przy okazji cz艂owiek si臋 czego艣 mi艂ego dowie o sobie
itd. ;)

[...]

W czasach, kiedy ja robi艂em PJ, to poj臋cie "p艂yta po艣lizgowa" raczej
nie istnia艂o, na ulicach Polski grasowa艂o ORMO i zanim poszed艂em na
kurs (mo偶na chyba by艂o te偶 eksternistycznie, ju偶 nie pami臋tam od kiedy
do kiedy), to ju偶 mia艂em sporo kilometr贸w zrobionych z ojcem jako
nauczycielem. Owszem, jako m艂ody cz艂owiek mia艂em swoje za ko艂nierzem,
ale w rozs膮dnych granicach. Niebezpieczna brawura pojawi艂a si臋 ~30.
Na szcz臋艣cie szybko doszed艂em do wniosku, 偶e moje umiej臋tno艣ci
(wy偶sze ni偶 przeci臋tne, bo szkolone ;) ) niestety skutkowa艂y te偶
pozwalaniem sobie na zbyt du偶o na drogach cywilnych. Na szcz臋艣cie
kr贸tko i bez skutk贸w ubocznych. Lepiej je w takim ruchu wykorzysta膰
w sytuacjach skrajnych (co si臋 wielokrotnie sprawdzi艂o), ni偶 je藕dzi膰
regularnie na kraw臋dzi i p艂aka膰 na FR, kt贸rych jak kot nap艂aka艂.

BTW - kiedy艣 nawet rozumia艂em jakie艣 偶ale, 偶e granic膮 to i owo,
偶e w Niemczech tak pinkie i w og贸le. No, ale tam jako艣 przepis贸w
przestrzegali, a w Polsce nie - magiczna granica moralno艣ci.
Obecnie to ju偶 takich r贸偶nic nie ma (sporo si臋 podci膮gn臋li艣my),
ale rozwi膮zania z tamtych kraj贸w jako艣 si臋 wielu nie podobaj膮 ;)

Data: 2013-01-10 21:48:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 10 Jan 2013, Artur Ma秎眊 wrote:

W dniu 2013-01-10 16:41, BaX pisze:

A ile by硂 p砤czu jak podnie秎i ze 130km/h? Prawie drogowy koniec 秝iata
prognozowali, a tu nic.

Hmm, zdaje si, 縠 przeoczy砮 par kwestii - w Polsce podniesiono
pr阣ko舵 administracyjnie *wsz阣zie* do 140km/h, a efektywnie do
150km/h. Uwa縜m to za b潮d i dzia砤nie typowo populistyczne.

  OK, ale mamy proste pytanie BaXa: "a co to da硂"?
  Spowodowa硂 wzrost wypadkowo禼i na autostradach, w szczeg髄no禼i
wzrost klasyfikowanych "z powodu pr阣ko禼i" (zupe硁ie abstrahuj眂
od tez twierdz眂ych 縠 faktyczne powody s inne), czy nie
spowodowa硂?

  Bo przyjmowanie a priori tezy, kt髍a tylko "wygl眃a" na
oczywi禼ie prawdziw, nie zawsze jest s硊szne.
  G丑wna przyczyna jest prosta jak drut: jak bardzo ta zmiana
w przepisach wp硑n瓿a na RZECZYWIST maksymaln pr阣ko舵
pojazd體 na autostradzie?
  Je秎i nie wp硑n瓿a, to skutek mo縠 by... pozytywny.
  A to dlatego, 縠 wi阠ej "legalist體" jedzie w pr阣ko禼i
zbli縪n do "wi阫szo禼i", spadnie wi阠 g阺to舵 wyprzedza.

Wi阠 w czym problem 縠by podnie舵? Dobra droga i si nie t硊k,

T硊k, t硊k...

  Pytanie czy bardziej ni poprzednio.
  Bo tego, 縠 w danych warunkach *mo縠* wyst阷owa zjawisko
"wypadku przy 70" (znaczy w danym miejscu 70++ jest
wypadkogenne i stawia si 50, ale wszyscy jad dalej
70 i ci co jad 90 powoduj wypadki, wskutek czego
stawia si 40 i *nadal* wi阫szo舵 jedzie 70, potem
stawia si 30... i *nadal* ci co jad >90 wylatuj)
chyba nie wykluczamy?

trzeba, a podobno "pr阣ko舵 zabija"

Prosz bardzo:
http://www.autostrade.it/en/assistenza-al-traffico/tutor.html

Te g硊poty wypisuj?

  Ale nie.
  Pytaniem pozostaje, czy ograniczenia *rzeczywistej* maksymalnej
pr阣ko禼i np. do 180kmph przypadkiem nie wystarczy, aby jeszcze
ograniczy straty w ludziach w por體naniu do dzi.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-11 09:25:32
Autor: BaX
[...]

Ju si przyzwyczai砮m, 縠 tu na proste pytanie dostaje si wr阠z filozoficzne przes砤nie mydl眂e niewygodny kontekst.

Data: 2013-01-11 09:59:15
Autor: Artur Ma秎眊
[...]

Ano nic nie da硂, mo縠 poza lepszym samopoczuciem niekt髍ych ludzi.
Ci昕ko ocenia sam wzrost wypadkowo禼i z tego tytu硊 (brak konkretnych
danych). Spowodowa硂 natomiast z ca潮 pewno禼i dodatkowe koszty
oraz podwy縮zenie pr阣ko禼i na odcinkach, gdzie to nie powinno mie
miejsca. Ludzie i tak rzadko to wykorzystuj, ma硂 kogo 砤pi na
autostradach za niewielkie przekroczenia, za to pi阫nie wygl眃a
na tablicach wjazdowych do kraju. Dodatkowo odbiega od pewnego
standardu europejskiego, kt髍y zosta ustalony (kompromisowo).
Wystarczy硂 zrobi m眃rze - tak jak np. we W硂szech.

Data: 2013-01-11 11:51:31
Autor: J.F
kolejne pomys硑 chorych ludzi
U縴tkownik "Artur Ma秎眊"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:kcok93$op$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Dlaczego nic ? Mozna pojechac 145, a nawet 159 i sie narazac tylko na niewielki mandat.

Ci昕ko ocenia sam wzrost wypadkowo禼i z tego tytu硊 (brak konkretnych
danych). Spowodowa硂 natomiast z ca潮 pewno禼i dodatkowe koszty

Znaczy sie powinni podjac dzialanie populistyczne i obnizyc do 110 ?
O ile byscie obywatele bezpieczniejsi byli. Ile paliwa zaoszczedzicie, i nie bedziecie juz musieli narzekac na wysoka cene benzyny.

oraz podwy縮zenie pr阣ko禼i na odcinkach, gdzie to nie powinno mie
miejsca.

Sa jeszcze znaki. I przeciez nie ma obowiazku jechac tyle co na znaku+9.
Mozna wolniej.

Ludzie i tak rzadko to wykorzystuj,

A to jest argument ?
Rano do pracy na wielu drogach jest korek i ludzie jada 10km/h.
Czy dlatego ze 80% jedzie 10km/h, nalezy ograniczyc predkosc dopuszczalna do 9 ?

ma硂 kogo 砤pi na autostradach za niewielkie przekroczenia,

I niech tak zostanie. Ale w tym celu trzeba jeszcze podniesc :-)

za to pi阫nie wygl眃a
na tablicach wjazdowych do kraju. Dodatkowo odbiega od pewnego
standardu europejskiego, kt髍y zosta ustalony (kompromisowo).

No to u nas kompromisowo ustalilismy sobie troche wiecej niz w wielu krajach europejskich.
Nie wolno ?

Wystarczy硂 zrobi m眃rze - tak jak np. we W硂szech.

Tylko ze we Wloszech policja nie stawia FR na autostradach, nawet na tych gdzie obowiazuje 130 :-)

J.

Data: 2013-01-11 13:41:28
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-01-11 11:51, J.F pisze:
[...]

W miejscach, gdzie i kiedy warunki nie s ku temu odpowiednie?

Ci昕ko ocenia sam wzrost wypadkowo禼i z tego tytu硊 (brak konkretnych
danych). Spowodowa硂 natomiast z ca潮 pewno禼i dodatkowe koszty

Znaczy sie powinni podjac dzialanie populistyczne i obnizyc do 110 ?

W jakim celu? Kto chce administracyjnego obni縠nia do 110 na
autostradach?

O ile byscie obywatele bezpieczniejsi byli. Ile paliwa zaoszczedzicie, i
nie bedziecie juz musieli narzekac na wysoka cene benzyny.

Terefere.

oraz podwy縮zenie pr阣ko禼i na odcinkach, gdzie to nie powinno mie
miejsca.

Sa jeszcze znaki. I przeciez nie ma obowiazku jechac tyle co na znaku+9.
Mozna wolniej.

Jak pisa砮m - mo縩a znakami w stosownym miejscach podwy縮zy, a nie
wsz阣zie.

Ludzie i tak rzadko to wykorzystuj,

A to jest argument ?

Fakt.

Rano do pracy na wielu drogach jest korek i ludzie jada 10km/h.
Czy dlatego ze 80% jedzie 10km/h, nalezy ograniczyc predkosc
dopuszczalna do 9 ?

Widz, 縠 coraz absurdalniej argumentujesz.

ma硂 kogo 砤pi na autostradach za niewielkie przekroczenia,

I niech tak zostanie. Ale w tym celu trzeba jeszcze podniesc :-)

Nie, wr阠z bym wr骳i do normalno禼i i obni縴 do 130km/h i tam
gdzie mo縩a podwy縮zy znakami.

No to u nas kompromisowo ustalilismy sobie troche wiecej niz w wielu
krajach europejskich.
Nie wolno ?

Wolno i wygl眃a to delikatnie powiedziawszy niezbyt m眃rze.

Wystarczy硂 zrobi m眃rze - tak jak np. we W硂szech.

Tylko ze we Wloszech policja nie stawia FR na autostradach, nawet na
tych gdzie obowiazuje 130 :-)

Nie, sk眃, nie ma te odcinkowych pomiar體 pr阣ko禼i. Poczytaj co
w linku podrzuci砮m.

Data: 2013-01-11 14:05:17
Autor: J.F
[...]

A co, jest jakis zakaz zwalniania ?
Jak pokazuje terazniejszosc - wiekszosc osob jedzie wolniej niz limit.
Czy to zle, ze mozna szybciej ?

W niemczech przypominam - wcale nie maja limitu i jakos jezdza bezpieczniej od nas.

[...]

Skoro 130 lepsze niz 140, to jak uzasadnisz ze 110 nie jest lepsze od 130 ?
I bez kozery napisze nawet 90, albo 88 :-P

[...]

Pisales ze sie zwiekszy przedkosc tam gdzie nie nalezy.
Mamy podnosic znakami w lepszych miejscach, czy obnizac znakami w gorszych ?

P.S. Wedle obecnej ustawy poza terenem zabudowanym podniesc predkosci znakiem nie mozna.

Rano do pracy na wielu drogach jest korek i ludzie jada 10km/h.
Czy dlatego ze 80% jedzie 10km/h, nalezy ograniczyc predkosc
dopuszczalna do 9 ?

Widz, 縠 coraz absurdalniej argumentujesz.

Uzyles pewnej logiki w argumentacji.
To ja absurdalnych przykladach demostruje Ci, ze to jest glupia logika.

Napisz po prostu ze boisz sie pojechac szybciej niz 130, a wiec powinni tego zabronic :-P

ma硂 kogo 砤pi na autostradach za niewielkie przekroczenia,
I niech tak zostanie. Ale w tym celu trzeba jeszcze podniesc :-)
Nie, wr阠z bym wr骳i do normalno禼i i obni縴 do 130km/h i tam
gdzie mo縩a podwy縮zy znakami.

Ale dlaczego normalnosc ma wynosic 130, a nie 110, 150, czy "bez limitu" ?

No to u nas kompromisowo ustalilismy sobie troche wiecej niz w wielu
krajach europejskich.
Nie wolno ?

Wolno i wygl眃a to delikatnie powiedziawszy niezbyt m眃rze.

A czemu ?

[...]

Dopiero od 3 lat ... "italian driving style" nie wzial sie bez powodu :-)

J.

Data: 2013-01-11 14:27:15
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-01-11 14:05, J.F pisze:
[...]

Proponuj by wr骳i par post體 wcze秐iej - napisa砮m, 縠 administracyjnym podwy縮zeniem podniesiono r體nie tam, gdzie
nie ma ku temu warunk體 i teraz ka縟y *debil* argumentuje, 縠
przecie mo縩a na autostradzie 140 , a nawet 150, wi阠 czego
od niego chc - podobn argumentacj widz i tutaj. Pisa砮m
r體nie, 縠 lepszym rozwi眤aniem jest zostawienie 130km/h
i podwy縮zanie pr阣ko禼i na pewnych odcinkach.

Mamy podnosic znakami w lepszych miejscach, czy obnizac znakami w
gorszych ?

Odpowiedzi ju udzieli砮m - wielokrotnie.

P.S. Wedle obecnej ustawy poza terenem zabudowanym podniesc predkosci
znakiem nie mozna.

Nie. To powinno by zmienione. No, ale tam nie innych rzeczy, kt髍e
mog硑 by si znale兼, a s taki, kt髍e mo縩a by spokojnie usun辨 dla
czytelno禼i i bezpiecze駍twa.

> [...]

Uzyles pewnej logiki w argumentacji.
To ja absurdalnych przykladach demostruje Ci, ze to jest glupia logika.

Id眂 tropem Twojej argumentacji - my秎isz, 縠 g硊pi i absurdaln
argumentacj cokolwiek poka縠sz/obalisz? Nie, ona pozostanie g硊pia
i efekt z tego 縜den.

Napisz po prostu ze boisz sie pojechac szybciej niz 130, a wiec powinni
tego zabronic :-P

Tylko na to czeka砮m - sztandarowy argument mistrz體.

[...]

No to ju wiesz, 縠 gdzie indziej tak jest od jakiego czasu.

Data: 2013-01-11 14:54:23
Autor: BaX
[...]

W taki sam spos骲 obni縴li z 60km/h do 50km/h w zabudowanym /砤ce, polu, lesie/

Data: 2013-01-11 18:06:13
Autor: Artur Ma秎眊
kolejne pomys硑 chorych ludzi
W dniu 2013-01-11 14:54, BaX pisze:
(...)
[...]

By debilnie podnie舵 z 50 do 60 w godzinach nocnych w mie禼ie (23-5?).

Data: 2013-01-11 22:58:18
Autor: J.F.
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Fri, 11 Jan 2013 18:06:13 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):
W dniu 2013-01-11 14:54, BaX pisze:
W taki sam spos骲 obni縴li z 60km/h do 50km/h w zabudowanym /砤ce, polu,
lesie/

By debilnie podnie舵 z 50 do 60 w godzinach nocnych w mie禼ie (23-5?).

Dlaczego debilnie ? Debilna to argumentacja byla, ze 50 za bardzo zwolni podrozowanie po kraju.

Ja tam nie widze problemu pojechac w nocy 60 w miescie, ale 60 przez  wies,
gdzie akurat pijani piesi nieoswietlona jezdnia wracaja z dyskoteki ... to
jest bardziej niebezpieczne niz w innych warunkach :-)

A jednak w nocy wypadkow malo i spokojnie mozna podniesc do 70 :-)

J.

Data: 2013-01-12 09:30:39
Autor: BaX
[...]

Bardzo dobrze, ze podnie秎i, przynajmniej przez te zabudowane 砤ki,pola, lasy mo縩a szybciej jecha.

Data: 2013-01-11 16:13:21
Autor: J.F
kolejne pomys硑 chorych ludzi
U縴tkownik "Artur Ma秎眊"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:kcp3vk$kic$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No ale tam mozna ograniczyc, w czym problem ?
Tylko po co ?

Bo widzisz jak jest - wolno 140, a nawet 149, wiekszosc jedzie 120, kilku 160 - debile to raczej nie sa, bo chocby samochody maja dobre :-)

przecie mo縩a na autostradzie 140 , a nawet 150, wi阠 czego
od niego chc - podobn argumentacj widz i tutaj. Pisa砮m
r體nie, 縠 lepszym rozwi眤aniem jest zostawienie 130km/h
i podwy縮zanie pr阣ko禼i na pewnych odcinkach.

A ja uwazam ze lepsze jest zostawienie 150 i ograniczanie, i kto ma racje ?

[...]
[...]

Tak czy inaczej - 130 jest arbitralnie dobrane. Studiow nad optymalna predkoscia nie znam, a z praktyki wynika ze zadnych ostrych kryteriow nie ma.
Wiec rownie dobrze mozna 140 czy 120 uchwalic.

Popatrzyli w lewo, popatrzyli w prawo, i przepisali 130. Niektore kraje ustalily inaczej i wydaja sie byc zadowolone.
Mysmy tak kiedys zrobili ze swiatlami ... i to dopiero jest smieszne .... ale teraz nie ma odwaznego zeby sie przyznac ..

Wiec czemu niby u nas akurat 130 jest ta najlepsza predkoscia ?

J.

Data: 2013-01-11 19:10:41
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-01-11 16:13, J.F pisze:
[...]

Sk眃 taki wniosek? Nie, 130 nie jest 'arbitralnie dobrane'.

Studiow nad optymalna predkoscia nie znam,

To mo縠 czas si tym zainteresowa? Sk眃 Niemcy zalecaj te 130km/h?
Te 'arbitralnie dobrali'?

a z praktyki wynika ze zadnych ostrych kryteriow
nie ma.

To czemu niekt髍e kraje obni縴硑, a nie podwy縮zy硑? Czemu te walcz
z przekraczaniem pr阣ko禼i (w tym na autostradach)?

Wiec rownie dobrze mozna 140 czy 120 uchwalic.

Hmmm - wszytko mo縩a. Jeste秏y jedyni, kt髍zy zrobili to
administracyjnie w g髍 - podobnie jak z podniesieniem pr阣ko禼i w
nocy, w zabudowanym.

Popatrzyli w lewo, popatrzyli w prawo, i przepisali 130. Niektore kraje
ustalily inaczej i wydaja sie byc zadowolone.

Najwy縠j ustali硑 ni縠j - daj ten drugi kraj w Europie, kt髍y niby nie
ma ogranicze na autostradach i nie ma tam FR.

Mysmy tak kiedys zrobili ze swiatlami ... i to dopiero jest smieszne ...
ale teraz nie ma odwaznego zeby sie przyznac ..

A, Ty znowu o 秝iat砤ch. Wiesz, w wielu krajach obowi眤ku nie ma, ale
s zalecenia i wida, 縠 nie ma w tym niczego 秏iesznego, skoro od 2011
wszystkie nowe pojazdy do 3,5t musz by wyposa縪ne w DDRL.

Wiec czemu niby u nas akurat 130 jest ta najlepsza predkoscia ?

Czemu "najlepsz"? To rozs眃ny wyb髍, sprawdzony gdzie indziej, zgodny
ze standardem budowanych autostrad.

Data: 2013-01-11 18:32:58
Autor: masti
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia pi臋knego Fri, 11 Jan 2013 19:10:41 +0100 osobnik zwany Artur Ma艣l膮g
napisa艂:

A, Ty znowu o 艣wiat艂ach. Wiesz, w wielu krajach obowi膮zku nie ma, ale s膮
zalecenia i wida膰, 偶e nie ma w tym niczego 艣miesznego, skoro od 2011
wszystkie nowe pojazdy do 3,5t musz膮 by膰 wyposa偶one w DDRL.

znaczy zrobienie jeszcze wi臋kszego debilizmu zmienia co艣 w debili藕mie poprzedniego przepisu?

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-01-11 22:44:57
Autor: J.F.
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Fri, 11 Jan 2013 19:10:41 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):
[...]

No jak nie, jak tak ? Ze wzroru matematycznego tyle wynika ?

Studiow nad optymalna predkoscia nie znam,
To mo縠 czas si tym zainteresowa? Sk眃 Niemcy zalecaj te 130km/h?
Te 'arbitralnie dobrali'?

Moze ich spytaj.
Popatrzyli w lewo, popatrzyli w prawo ... i jakos nie ograniczyli.
Widac z tego wzoru nie wynika ze powyzej 130 to Sodoma i Gomora, bo by
inaczej wlasnie taki limit ustawili.

No i jeszcze masz przyklad Bremy, landu Bremy, gdzie sobie uchwalili limit
na autostradach. Na 120, a co. Pewnie liczyc nie potrafia i im z tego wzoru
inna predkosc wychodzi.

a z praktyki wynika ze zadnych ostrych kryteriow nie ma.
To czemu niekt髍e kraje obni縴硑, a nie podwy縮zy硑? Czemu te walcz
z przekraczaniem pr阣ko禼i (w tym na autostradach)?

Bo tam widac same takie kapeluszniki siedza we wladzach :-P

A inne podwyzszyly (u/SA). I ta walka z przekraczaniem tez tam wyglada
troche inaczej.

Wiec rownie dobrze mozna 140 czy 120 uchwalic.
Hmmm - wszytko mo縩a. Jeste秏y jedyni, kt髍zy zrobili to
administracyjnie w g髍 - podobnie jak z podniesieniem pr阣ko禼i w
nocy, w zabudowanym.

Kiepska masz pamiec. Mysmy obnizyli w dzien.

[...]

No dobra jeden, ale za to duzy.
Czekaj - Watykan, Andorra .. maja ograniczenia ? :-)

[...]

Smieszna to byla argumentacja jednego posla "bo inne kraje, ktore to
wprowadzily na pewno to sprawdzily, ze to jest dobre". Po naszym przodujacym przepisie pewnie jakis inny dyzurny posel w innym
kraju dolaczyl nas do listy krajow, ktore sprawdzily ze to jest dobre.

O austryjackich, a takze o naszych wynikach statystycznych, jakos sie nie
mowi ..

skoro od 2011
wszystkie nowe pojazdy do 3,5t musz by wyposa縪ne w DDRL.

A z kiedy ten przepis pochodzi ? Z czasow gdy i Austria uchwalala nakaz ?
Wiec czemu niby u nas akurat 130 jest ta najlepsza predkoscia ?
Czemu "najlepsz"? To rozs眃ny wyb髍, sprawdzony gdzie indziej, zgodny
ze standardem budowanych autostrad.

Sprawdzone gdzie indziej jest od 88 do "bez limitu". Wiec czemu 140 to "blad" ?

Przyznaj, boisz sie szybciej pojechac :-P

Jesli o mnie chodzi, o ile w ogole ma byc jakies ograniczenie ... to tak
gdzies 180 ..

J.

Data: 2013-01-12 17:10:50
Autor: masti
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia pi臋knego Fri, 11 Jan 2013 19:10:41 +0100 osobnik zwany Artur Ma艣l膮g
napisa艂:

W dniu 2013-01-11 16:13, J.F pisze:
"Artur Ma艣l膮g"  napisa艂: w wiadomo艣ci grup
(...)
Napisz po prostu ze boisz sie pojechac szybciej niz 130, a wiec
powinni tego zabronic :-P
Tylko na to czeka艂em - sztandarowy argument mistrz贸w.

Tak czy inaczej - 130 jest arbitralnie dobrane.

http://goo.gl/maps/jxEFJ
poka偶 jakie jest niearbitralne uzasadnienie postwaienia na 200 metrach ogranicze艅 jak w linku? 120-90-50-80

Data: 2013-01-12 19:04:13
Autor: Tom N
kolejne pomys硑 chorych ludzi
masti w <news:kcs5eq$oo0$1dont-email.me>:

Dnia pi阫nego Fri, 11 Jan 2013 19:10:41 +0100 osobnik zwany Artur Ma秎眊
napisa:

[...]

poka jakie jest niearbitralne uzasadnienie postwaienia na 200 metrach ogranicze jak w linku? 120-90-50-80

Ale tam jest 120-90-50-80-50, kto przez niedopatrzenie postawi 80, kt髍y
obowi眤uje na 50 metrach

--
'Tom N'

Data: 2013-01-12 20:40:13
Autor: masti
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia pi臋knego Sat, 12 Jan 2013 19:04:13 +0100 osobnik zwany Tom N napisa艂:

[...]

Ale tam jest 120-90-50-80-50, kto艣 przez niedopatrzenie postawi艂 80,
kt贸ry obowi膮zuje na 50 metrach

na szcz臋艣cie nie, bo jest zaraz znowu 80, cho膰 jakby podej艣膰 bardzo formalnie to mozna by tak zinterpretowa膰

Data: 2013-01-12 21:43:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Hello masti,

Saturday, January 12, 2013, 6:10:50 PM, you wrote:

[...]

Tak czy inaczej - 130 jest arbitralnie dobrane.
http://goo.gl/maps/jxEFJ
poka jakie jest niearbitralne uzasadnienie postwaienia na 200 metrach
ogranicze jak w linku? 120-90-50-80

Dobre miejsce dla fotoradaru.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-01-12 20:45:41
Autor: masti
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia pi臋knego Sat, 12 Jan 2013 21:43:55 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisa艂:

[...]

we藕 wypluj ;)

Data: 2013-01-13 01:36:15
Autor: Tomasz Pyra
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Sat, 12 Jan 2013 21:43:55 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

[...]

Ale mobilnego w radiowozie, 縠by nie trzeba by硂 oznakowa :)

Data: 2013-01-11 14:52:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 11 Jan 2013, Artur Ma秎眊 wrote:

W dniu 2013-01-11 11:51, J.F pisze:
Dlaczego nic ? Mozna pojechac 145, a nawet 159 i sie narazac tylko na
niewielki mandat.

W miejscach, gdzie i kiedy warunki nie s ku temu odpowiednie?

  Po czym poznajesz "odpowiednio舵" warunk體?

Znaczy sie powinni podjac dzialanie populistyczne i obnizyc do 110 ?

W jakim celu? Kto chce administracyjnego obni縠nia do 110 na
autostradach?

  To ustal kryterium s硊勘ce ocenie tego limitu.

  Jak to ma by czyje widzimisi, to te napisz :|

Sa jeszcze znaki. I przeciez nie ma obowiazku jechac tyle co na znaku+9.
Mozna wolniej.

Jak pisa砮m - mo縩a znakami w stosownym miejscach podwy縮zy, a nie
wsz阣zie.

  Nie widzisz podstawowego problemu.
  My秎enia, 縠 to pr阣ko舵 maksymalna powinna stanowi ogranicznik
pr阣ko禼i dla kierowcy, a nie pewien rozs眃ek ze strony kierowcy.
  Tak, jest mo縧iwe, 縠 tego rozs眃ku kierowcy nie staje - i miar
tego braku s wypadki.
  Tak czy nie?

  Je秎i tak, to ju napisa砮: nie ma danych.
  Czyli teza 縠 to by b潮d zosta砤 wyczytana z sufitu.

I niech tak zostanie. Ale w tym celu trzeba jeszcze podniesc :-)

Nie, wr阠z bym wr骳i do normalno禼i i obni縴 do 130km/h i tam
gdzie mo縩a podwy縮zy znakami.

  Problem w tym, 縠 *przekonanie* co do miejsc (i w og髄e konkretnych
przyczyn wypadkowo禼i w danym miejscu) nie zawsze ma racjonalne
pod硂縠.
  Ba, jest mo縧iwy w砤秐ie "przypadek 90/30", r體nie przy pr阣ko禼i
dopuszczalnej 130kmph, mianowicie wypadek z przyczyn "przekroczenie
pr阣ko禼i dopuszczalnej", ale z bardzo istotnym pytaniem: czy
ten przekraczaj眂y jecha 150 czy mo縠 210.

  Dlatego brak istotnych danych stanowi powa縩y problem :(
  Tak, wszystko ma swoj cen.
  Podniesienie pr阣ko禼i pojazdu ze 130 do 150 kmph te, pytanie, jaka
jest *rzeczywista* (mierzona w skali przyrostu zabitych, rannych i strat
materialnych) skala tej ceny.
  I - raz jeszcze - nie jest wcale oczywiste, jak krytykowana przez
Ciebie zmiana wp硑n瓿a na *rzeczywist* pr阣ko舵 maksymaln pojazd體.

  Skoro fakt powszechnego 砤mania ograniczenia nie jest dla wi阫szo禼i
obecnych niczym dziwnym, to mo縠 GSWNIE spowodowa砤 ona (ta zmiana)
zmniejszenie liczby pope硁iaj眂ych wykroczenie, niespecjalnie
wp硑waj眂 na maksymaln? (czy te 秗edniokwadratow, albo odpowiednik
mediany ale dla np. 10% najszybszych lub inn warto舵 dobrze oddaj眂
"istotn cz甓 szybciej jad眂ych").

No to u nas kompromisowo ustalilismy sobie troche wiecej niz w wielu
krajach europejskich.
Nie wolno ?

Wolno i wygl眃a to delikatnie powiedziawszy niezbyt m眃rze.

  A miar tej m眃ro禼i jest...?
  Bo ja bym chcia wiedzie jak wp硑n瓿a ona na dwie warto禼i:
- liczb i kategorie ofiar i strat
- 砤two舵 w潮czania si do ruchu

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-11 18:04:23
Autor: Artur Ma秎眊
[...]

Ja? To zale縴, ale generalnie chodzi硂 raczej o zwolnienie w
specyficznych warunkach, a nie czyje widzimisi, 縠 mo縩a szybciej.

W jakim celu? Kto chce administracyjnego obni縠nia do 110 na
autostradach?

  To ustal kryterium s硊勘ce ocenie tego limitu.

To nie ja mam ustala - zreszt pisa砮m, ze jest to jako舵 kompromisowo
ustalane, a nie na podstawie czyjego widzimisi. Znaczy powinno.

  Jak to ma by czyje widzimisi, to te napisz :|

No, tak jak *m眃rze* podniesiono pr阣ko舵 w zabudowanym do 60km/h po
22.

  Nie widzisz podstawowego problemu.

Raz, 縠 tak si Tobie wydaje, a dwa, 縠 uwa縜sz go za podstawowy.

[...]

Tak i nie - 秝iat nie jest binarny i nie bardzo mo縩a tak sobie sprawy
upraszcza (cho to bardzo wygodne - szczeg髄nie tutaj).
Dopuszczalna pr阣ko舵 powinna stanowi pewien ogranicznik pr阣ko禼i
dla kierowcy. Rozs眃ek to zupe硁ie inna kwestia.

  Je秎i tak, to ju napisa砮: nie ma danych.
  Czyli teza 縠 to by b潮d zosta砤 wyczytana z sufitu.

Jak sam widzisz, sam sobie stawiasz tezy i sam na nie odpowiadasz.

[...]

Czyje przekonanie? Indywidualnego kierowcy? To nie oni decyduj o tych
ograniczeniach, nie oni konstruuj samochody, nie oni tworz fizyk.

  Dlatego brak istotnych danych stanowi powa縩y problem :(

Hmmm, 縠by mie istotne dane to nale縜硂by mie odpowiedni
liczb pr骲ek, przy wzgl阣nej niezmienno禼i innych czynnik體.
Najzabawniejsze jest to, 縠 Ty jedynie bawisz si w pr骲 podwa縠nia
tego co napisa砮m. Szkoda.

  I - raz jeszcze - nie jest wcale oczywiste, jak krytykowana przez
Ciebie zmiana wp硑n瓿a na *rzeczywist* pr阣ko舵 maksymaln pojazd體.

To znowu jest teza, kt髍 sam wymy秎i砮 i pr骲ujesz przypisa mi jej
autorstwo. Nie wiem czy pami阾asz, ale ja pisa砮m, 縠 ludzie i tak
w wi阫szo禼i je縟勘 wolniej, za to przekonanie o tym, 縠 mo縩a sporo
wi阠ej (zawsze i wsz阣zie, mniejszy mandat jak z砤pi) powoduje jednak
zachowania mocno nieakceptowalne dla innych. No i w sumie niebezpieczne.

[...]

Id眂 tym tropem, to ka縟e ograniczenie b阣zie z砮. No, jakie trzeba
przyj辨, by ludzie jednak mogli si spodziewa, 縠 inni ich
przestrzegaj. Takie s zasady.

Wolno i wygl眃a to delikatnie powiedziawszy niezbyt m眃rze.

  A miar tej m眃ro禼i jest...?

Jak wiem jak to opisa? Sensowne rozwi眤ania, kt髍a s form
kompromisu (uzasadnione cho鎎y ekonomicznie). Mo縠 kwestia
wyrz眃zanych szk骴 (to si wprost na wypadki nie przek砤da).
Spok骿?

  Bo ja bym chcia wiedzie jak wp硑n瓿a ona na dwie warto禼i:
- liczb i kategorie ofiar i strat

Taka wiedza to nie m眃ro舵 i jak wcze秐iej napisa砮m, ci昕ko wprost
to oceni. Bazowa mo縩a na danych z innych pa駍tw.

- 砤two舵 w潮czania si do ruchu

Na autostradzie? To kwestia techniczna, uzale縩iona od konkretnego
miejsca.

Data: 2013-01-11 23:07:28
Autor: J.F.
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Fri, 11 Jan 2013 18:04:23 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):
[...]

Czyli nie masz pojecia jaka jest wlasciwa predkosc, ale piszesz "to blad"
:-P

A skad ten nagly brak zaufania do demokratycznych wladz ? Jak uchwali 130 to byli dobrzy i trzeba tego przestrzegac, a jak 140 to juz
bladza ? :-P

  Jak to ma by czyje widzimisi, to te napisz :|
No, tak jak *m眃rze* podniesiono pr阣ko舵 w zabudowanym do 60km/h po
22.

W sumie ... nawet z poprawka na tych pijakow z dyskoteki, to i tak uwazam
za dobre. Szkoda ze tak malo :-)

[...]

A kto decyduje ? Indywidualny "organizator ruchu", czy indywidualny doradca
grzejacy d* gdzies w ministerstwie ? J.

Data: 2013-01-11 12:05:54
Autor: BaX
kolejne pomys硑 chorych ludzi

Wystarczy硂 zrobi m眃rze - tak jak np. we W硂szech.

Jak podnios limit odno秐ie limit體 promili do w硂skiego b阣ziesz powo硑wa si na w硂ski czy na ten gdzie jest dopuszczalne 0.0 i biadoli 縠 podnie秎i zamiast obni縴?

Data: 2013-01-11 13:45:45
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-01-11 12:05, BaX pisze:

Wystarczy硂 zrobi m眃rze - tak jak np. we W硂szech.

Jak podnios limit odno秐ie limit體 promili do w硂skiego b阣ziesz
powo硑wa si na w硂ski czy na ten gdzie jest dopuszczalne 0.0 i
biadoli 縠 podnie秎i zamiast obni縴?

Widz pr骲 dryfu - moje stanowisko w tej materii jest zdaje si
do舵 jasne od dawna i wprost z tego nie nale縴 wyci眊a wniosk體
w zakresie opinii na temat ogranicze pr阣ko禼i i FR.

Data: 2013-01-11 14:33:55
Autor: BaX
[...]

Moj, raczej Twoj na wz髍 tej Nowaka w my秎, odpowiednio dobrane argumentu udokumentuj ka縟 teze.

Data: 2013-01-13 13:24:29
Autor: Smok Eustachy
kolejne pomys硑 chorych ludzi
W dniu 11.01.2013 13:45, Artur Ma秎眊 pisze:
/..../
Widz pr骲 dryfu - moje stanowisko w tej materii jest zdaje si
do舵 jasne od dawna i wprost z tego nie nale縴 wyci眊a wniosk體
w zakresie opinii na temat ogranicze pr阣ko禼i i FR.

Ja nie kumam zupe硁ie o co Ci chodzi.
Zasadniczo najlepiej jest przyj辨 JEDNO rozwi眤anie. Czyli znakiem obni縜my dopuszczaln pr阣ko舵.  Bo nie da si wprowadzi jakiej minimalnej pr阣ko禼i tylko podwy縮za j znakami.

Data: 2013-01-13 13:00:49
Autor: Marek W硂darz
kolejne pomys硑 chorych ludzi
W artykule <50f2a77d$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
Smok Eustachy napisa(a):

[...]

Dlaczego nie da si? Przecie to jest powszechnie robione... Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzko禼i jest sta砤. Tylko ludzi jest coraz wi阠ej.

Data: 2013-01-13 21:51:04
Autor: Smok Eustachy
W dniu 13.01.2013 14:00, Marek W硂darz pisze:

[...]

  Nie powszechnie tylko w miastach to po pierwsze a po drugie przyj阠ia zasady,
縠 najni縮za pr阣ko舵, na jak s zakazy (5 czy 20 km/h) jest domy秎na i 縠by jecha wi阠ej trzeba znak by硂by niepraktyczne.

Data: 2013-01-14 15:13:11
Autor: Marek W硂darz
kolejne pomys硑 chorych ludzi
W artykule <50f31e39$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
Smok Eustachy napisa(a):

[...]

A kto niby proponuje obni縠nie "domy秎nej dozwolonej" do 20 km/h? Co to "powszechnie" - nie tylko w miastach, cho (przyznaj) w Polsce
nie widzia砮m. Ale poza - owszem. Np. jest sobie taki kraj, w kt髍ym
domy秎ne ograniczenie (wsz阣zie poza autostradami) wynosi 60 km/h. W zwi眤ku z tym nie istnieje w tym kraju poj阠ie "obszaru zabudowanego"
ani nic podobnego. Po prostu - je秎i droga nie jest oznaczona jako
autostrada i nie ma dodatkowych znak體, to wolno 60 i tyle. I naprawd
prawie nikt nie je糳zi szybciej.

No i w tym縠 kraju widzia砮m odcinki dr骻, zdecydowanie
"pozamiejskie", kt髍e autostradami nie by硑, ale mia硑 ustawione znaki
"80" czy "100"... Cho inna sprawa, 縠 cz甓ciej mo縩a tam spotka "40"
lub "30"...

Przy okazji - na autostradach jest tam domy秎nie 120. I nie ma
odcink體 "podniesionych", za to s liczne z obni縠niem...

Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzko禼i jest sta砤. Tylko ludzi jest coraz wi阠ej.

Data: 2013-01-14 16:56:08
Autor: J.F
kolejne pomys硑 chorych ludzi
U縴tkownik "MarekW硂darz"  napisa w wiadomo禼i
[...]

Zobaczysz, najpierw wolno +10, potem FR, potem zabieranie PJ tym co przekrocza dwukrotnie,  a potem "tu byly wypadki, wiec obnizylismy do 40, nadal byly wypadki wiec postawilismy 30, nadal byly wypadki, wiec teraz postawilismy 20 i FR".

A potem kiedys nie pojdziesz na wybory, albo wybierzesz jakiegos POradnego ktory obieca usprawnic ruch w miescie i skonczy sie tak
http://www.eltis.org/index.php?id=13&study_id=1928

[...]

Ale czy tego chcemy u siebie ?

I napisz jeszcze ile maja tych autostrad na km^2, bo moze nie ma problemu ... no ale w Szwajcarii to jest ich tak srednio :-)

Przy okazji - na autostradach jest tam domy秎nie 120. I nie ma
odcink體 "podniesionych", za to s liczne z obni縠niem...

Ale to jest dziwny narod :-)

A obok za granica wszyscy jada ponad 120, i jakos nie czuja potrzeby obnizania :-)

J.

Data: 2013-01-14 16:39:09
Autor: Marek W硂darz
kolejne pomys硑 chorych ludzi
W artykule <50f42a99$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
J.F napisa(a):

[...]

Jak dot眃, pomys硊 obni縠nia _og髄nego_ ograniczenia (w razie gdyby
zapomnia - aktualnie jest to 90) nie widzia砮m.

A potem kiedys nie pojdziesz na wybory, albo wybierzesz jakiegos POradnego ktory obieca usprawnic ruch w miescie i skonczy sie tak
http://www.eltis.org/index.php?id=13&study_id=1928

W wielu polskich miastach takie ograniczenie jest realne, tzn.
faktycznie nie da si je糳zi szybciej. Wi阠 jego wprowadzenie nic by
de facto nie zmieni硂. A na tranzytowych przelotkach czy obwodnicach
mo縩a ustawi wy縮z pr阣ko舵. 痑den problem.

autostrada i nie ma dodatkowych znak體, to wolno 60 i tyle. I naprawd
prawie nikt nie je糳zi szybciej.

Ale czy tego chcemy u siebie ?

Przewidywalno禼i zachowa innych kierowc體? Tak, bardzo bym chcia.

Ot, typowa sytuacja. Zwyk砤 (jednojezdniowa droga), doganiam
ci昕ar體k, kt髍 mog wyprzedzi nie przekraczaj眂 90 (albo
niewiele). Gdzie "na horyzoncie" widz co jad眂ego w moj stron. No i pytanie - czy on te jedzie 90? Bo je秎i tak, to mam mn髎two
czasu na wyprzedzanie i spory, bezpieczny margines. Ale je秎i on
zapieprza 160, to mo縠my spotka si nos w nos, gdy b阣 na lewym
pasie, nie maj眂 dok眃 ucieka... Zdecydowanie wola砨ym nie mie takich dylemat體. A na naszych drogach
niestety co chwila je mam.

I napisz jeszcze ile maja tych autostrad na km^2, bo moze nie ma problemu ... no ale w Szwajcarii to jest ich tak srednio :-)

Nieco ponad 6 tys. km przy powierzchni wynosz眂ej nieca砮 380 tys.
kwadratowych. Nie wiem, czy to du縪, czy ma硂. Niemcy maj dwa razy
wi阠ej przy nieco mniejszej powierzchni. No, ale Niemcy s g丑wnie
p砤skie, a tam s same g髍y... No i nie wiem, czy w og髄e gdzie jest
g阺tsza sie autostrad, ni w Niemczech - mo縠 w Luksemburgu... :>

Natomiast sie dr骻 jako takich maj najg阺tsz na 秝iecie.

Przy okazji - na autostradach jest tam domy秎nie 120. I nie ma
odcink體 "podniesionych", za to s liczne z obni縠niem...

Ale to jest dziwny narod :-)

Dziwny. Ale taki jest.

A obok za granica wszyscy jada ponad 120, i jakos nie czuja potrzeby obnizania :-)

"Obok za granic" w tym wypadku nie istnieje. Za granic trzeba si
wybra statkiem albo samolotem...

Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzko禼i jest sta砤. Tylko ludzi jest coraz wi阠ej.

Data: 2013-01-14 18:40:52
Autor: J.F
[...]

Ja tam przed wyborami tez nie widzialem pomyslu co by podatki podniesc, FR dokupic, rejestracje utrudnic itp ..

[...]

No widzisz, i juz jestes przygotowany.
A ze potem szczyt sie konczy i mozna jechac 70 ... ale tylko poslom z immunitetem..

Nieco ponad 6 tys. km przy powierzchni wynosz眂ej nieca砮 380 tys.

A to mi zadales cwieka - cos to za wyspa ?  A, widze, Japonia.

No to wprowadzanei drugiej Japonii proponuje zaczac od tego:
http://www.youtube.com/watch?v=eQdS5HY_O6k

Tak to nalezy robic, z kultura, w bialych rekawiczkach :-)

J.

Data: 2013-01-11 12:57:11
Autor: masti
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia pi臋knego Fri, 11 Jan 2013 09:59:15 +0100 osobnik zwany Artur Ma艣l膮g
napisa艂:

On Thu, 10 Jan 2013, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

  OK, ale mamy proste pytanie BaXa: "a co to da艂o"?

Ano nic nie da艂o, mo偶e poza lepszym samopoczuciem niekt贸rych ludzi.
Ci臋偶ko ocenia膰 sam wzrost wypadkowo艣ci z tego tytu艂u (brak konkretnych
danych).

czyli to 偶e nic ine da艂o wyssa艂e艣 z palca.

Spowodowa艂o natomiast z ca艂膮 pewno艣ci膮 dodatkowe koszty

konkretnie jakie?

Data: 2013-01-14 00:50:20
Autor: Tomasz Pyra
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Fri, 11 Jan 2013 09:59:15 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):

Dodatkowo odbiega od pewnego
standardu europejskiego, kt髍y zosta ustalony (kompromisowo).

A sprawdzi砮m jaki to "ustalony standard europejski".
130km/h obowi眤uje nawet nie w po硂wie pa駍tw UE bo w 12 pa駍twach.
W 13 pa駍twach obowi眤uj inne limity, a 2 nie ma autostrad.

Wi阠 na pewno bardzo si wszyscy 秏iej 縠 nie obowi眤uje u nas 130km/h :)

Data: 2013-01-10 23:08:23
Autor: Tomasz Pyra
kolejne pomys艂y chorych ludzi
Dnia Thu, 10 Jan 2013 17:57:13 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):

[...]

A b潮d dlaczego?
Jakie tysi眂e ofiar 秏iertelnych w秗骴 ludzi kt髍zy jechali 140km/h
autostrad i zgin阬i w m阠zarniach, a gdyby jechali 130, to by 縴li?

Data: 2013-01-11 10:05:03
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-01-10 23:08, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Dlatego, 縠 podniesiono wsz阣zie (nawet tam, gdzie jest to za du縪),
zap砤cili秏y za te zmiany i 秏iesznie wygl眃amy na tle Europy.
Wystarczy硂 na odcinkach gdzie mo縩a podnie舵 znakami pr阣ko舵, a
nie globalnie. Rozwi眤anie sprawdzone i m眃re.

Data: 2013-01-11 11:48:00
Autor: Tomasz Pyra
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Fri, 11 Jan 2013 10:05:03 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):

A jakie niezmy秎one argumenty?

Data: 2013-01-11 13:34:09
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-01-11 11:48, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Aha, jak si podobaj to s zmy秎one.

Data: 2013-01-11 13:52:10
Autor: Tomasz Pyra
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Fri, 11 Jan 2013 13:34:09 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):

[...]

Skoro nie s to zmy秎one argumenty, to kto i gdzie si 秏ieje i co w tym
ograniczeniu takiego 秏iesznego?
Bo ja jako si z nikim innym kogo by to 秏ieszy硂 nie spotka砮m.

I o jakiej kwocie i z jakiego tytyu硊 m體isz pisz眂 "zap砤cili秏y za te
zamiany"?

Data: 2013-01-11 11:58:08
Autor: BaX
[...]

Ale to pr阣ko舵 minimalna?

Wystarczy硂 na odcinkach gdzie mo縩a podnie舵 znakami pr阣ko舵, a

reszte obstawi FR. Jak si kto rozp阣zi mo縠 zapomni zwolni.

Data: 2013-01-11 14:13:17
Autor: Tomasz Pyra
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Fri, 11 Jan 2013 11:58:08 +0100, BaX napisa(a):

[...]

Musisz zrozumie, 縠 s ludzie kt髍zy uwa縜j 縠 McDonald jest winny tego
縠 klient wyla sobie na g硂we gor眂 kaw bo nie napisa na kubku 縠 nie
nale縴 tego robi.
痚 producent mikrofal體ki jest winny usma縠nia kota, bo nie napisa w
instrukcji 縠 nie wolno w niej suszy kot體.
I 縠 to przepisy s winne temu, 縠 jaki bezm髗g jad眂 np. w 秐ie縴cy na
letnich oponach nie opanowa samochodu przy 140km/h, bo ograniczenie
pr阣ko禼i nie uwzgl阣nia硂 秐ie縴cy.

Data: 2013-01-11 14:31:46
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-01-11 14:13, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Tak, tak musisz przyj辨, nawet stawiaj眂 spraw w ten spos骲. Po to s
przepisy, by ludzie si do nich stosowali.

To z dedykacj:
http://i.imgur.com/XAo0T.jpg

I 縠 to przepisy s winne temu, 縠 jaki bezm髗g jad眂 np. w 秐ie縴cy na
letnich oponach nie opanowa samochodu przy 140km/h, bo ograniczenie
pr阣ko禼i nie uwzgl阣nia硂 秐ie縴cy.

Wniosek nieuzasadniony, cho informacja o ograniczeniu w deszcz jest
m眃rym posuni阠iem.

Data: 2013-01-11 16:43:20
Autor: Tomasz Pyra
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Fri, 11 Jan 2013 14:31:46 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):

[...]

Deszczyk te przera縜?
Gdyby chocia wiedzia o ile trzeba zwolni 縠by na suchym i w deszczu
mie te same marginesy panowania nad pojazdem... :)

Data: 2013-01-11 18:35:51
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-01-11 16:43, Tomasz Pyra pisze:
[...]

No tak, skoro brak argument體, to u縴jmy ad personam :)
Zdaje si, 縠 ta potrzeba jest tak silna, 縠 przes硂ni砤 fakty z innych
pa駍tw, o kt髍ych tutaj pisano (nie tylko ja).

Gdyby chocia wiedzia o ile trzeba zwolni 縠by na suchym i w deszczu
mie te same marginesy panowania nad pojazdem... :)

Wiesz, ale to naprawd nieistotne co ja wiem w tej materii. Na drodze
cywilnej  *wszyscy* maj si stosowa do przepis體, znak體 itd.
i ponadprzeci阾ne mo縧iwo禼i (w szczeg髄no禼i przekonanie o nich)
nie s 縜dn argumentacj, czy te usprawiedliwieniem zachowa
wykraczaj眂ych poza ramy prawne.

Data: 2013-01-11 19:49:13
Autor: Tomasz Pyra
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Fri, 11 Jan 2013 18:35:51 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):

Gdyby chocia wiedzia o ile trzeba zwolni 縠by na suchym i w deszczu
mie te same marginesy panowania nad pojazdem... :)

Wiesz, ale to naprawd nieistotne co ja wiem w tej materii.

Postulujesz 縠by Tobie ograniczy prawo do rozwijania w deszczu danej
pr阣ko禼i, zak砤da砮m wi阠 縠 mo縠 poprzesz to jakimkolwiek argumentem
innym ni wirtualna "秏ieszno舵 na zachodzie"... No ale widz 縠 nie.

Na drodze
cywilnej  *wszyscy* maj si stosowa do przepis體, znak體 itd.

No i dlatego jest ograniczenie do 140 i ju...

i ponadprzeci阾ne mo縧iwo禼i (w szczeg髄no禼i przekonanie o nich)
nie s 縜dn argumentacj, czy te usprawiedliwieniem zachowa
wykraczaj眂ych poza ramy prawne.

No i jazda 140 polsk autostrad nie jest 縜dnym wykroczeniem, a z tego co
wida na tych autostradach jest to w dodatku tak bezpieczne jak 縜dna inna
rzecz kt髍 mo縩a robi na polskich drogach.

No ale jak wida malkontent zawsze si znajdzie, kt髍ego ograniczenie do
140 uwiera, bo za du縠...
Zrozum 縠 naprawd nie musisz je糳zi 140, je縠li maksymalna pr阣ko舵 na
kt髍 si czujesz jest ni縮za, to jed wolniej. Prawym pasem oczywi禼ie.
I wszyscy b阣 zadowoleni.

Jak w mie禼ie po 22 uwa縜sz 縠 warunki s takie 縠 powiniene jecha 50, to
jed 50. W czym wi阠 widzisz problem?

A statystyki wypadk體 pokazuj, 縠 tam gdzie obowi眤uj te podniesienia
jest ca砶iem bezpiecznie. A problemem nie jest ani noc, ani deszcz.

Data: 2013-01-11 20:08:19
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-01-11 19:49, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Widz, 縠 nie masz innych argument體 przeciw, poza ad personam. Spoko.

Na drodze
cywilnej  *wszyscy* maj si stosowa do przepis體, znak體 itd.

No i dlatego jest ograniczenie do 140

No w砤秐ie, jest...

i ju...

Nie, nie i ju. Ciekawe, czemu przemilcza砮 ograniczenia z tytu硊 np.
deszczu w innych krajach.

No i jazda 140 polsk autostrad nie jest 縜dnym wykroczeniem,

Hmm, zdaje si, 縠 niezupe硁ie o to chodzi硂 wprost. Za 149 nawet nie
mog w teorii z砤pa. No, i 180 to ju tylko 40 wiecej, a nie 50.

a z tego co
wida na tych autostradach jest to w dodatku tak bezpieczne jak 縜dna inna
rzecz kt髍 mo縩a robi na polskich drogach.

Hmmm, Sk眃 ten wniosek? Widzia砮 A4? Masz jakie dane, kt髍e by
potwierdzi硑 to super bezpieczne 140?

No ale jak wida malkontent zawsze si znajdzie, kt髍ego ograniczenie do
140 uwiera, bo za du縠...

C罂, jak widz niewiele zrozumia砮, ale mnie to nie dziwi.

Zrozum 縠 naprawd nie musisz je糳zi 140, je縠li maksymalna pr阣ko舵 na
kt髍 si czujesz jest ni縮za, to jed wolniej. Prawym pasem oczywi禼ie.
I wszyscy b阣 zadowoleni.

Tylko potwierdzasz to, co napisa砮m wy縠j.

Jak w mie禼ie po 22 uwa縜sz 縠 warunki s takie 縠 powiniene jecha 50, to
jed 50. W czym wi阠 widzisz problem?

W sumie to po 23 i nie jest to kwestia warunk體. Dla pieszych te 10
wi阠ej to kolosalna r罂nica. I jak zwykle nie chodzi tutaj o mnie.

A statystyki wypadk體 pokazuj, 縠 tam gdzie obowi眤uj te podniesienia
jest ca砶iem bezpiecznie. A problemem nie jest ani noc, ani deszcz.

Tak, poka te statystyki, kt髍e potwierdz, 縠 jest tak samo
bezpiecznie (ze szczeg蟪ami) jak przy pr阣ko禼i przyj阾ej wsz阣zie,
czyli 10 ni縠j. Aaaa, mo縠sz przy okazji poda jakie koszty generuje
ta dualno舵 mo縧iwo禼i oraz kto si do tego stosuje.

Data: 2013-01-11 21:18:38
Autor: Tomasz Pyra
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Fri, 11 Jan 2013 20:08:19 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):

[...]

No i niestety, nadal nie us硑sza砮m 縜dnego argumentu poza wymy秎on
"秏ieszno舵i europejsk", kt髍a nie ma miejsca. Nikt si nie 秏ieje.
Jak Niemiec przejedzie z p蟪nocy na po硊dnie Polski, to nie roz秏ieszy go
140 na autostradzie, a roz秏ieszy go raczej W硂c砤wek.

No i dlatego jest ograniczenie do 140

No w砤秐ie, jest...

i ju...

Nie, nie i ju. Ciekawe, czemu przemilcza砮 ograniczenia z tytu硊 np.
deszczu w innych krajach.

Nie tylko u nas prawem drogowym zajmuj si ludzie kt髍zy nie znaj si na
tym. A miejska legenda o wielkiej 秎isko禼i mokrej jezdni istotnie jest
szeroko rozpowszechniona, bo ma pokrycie w subiektywnych odczuciach i
l阫ach kierowc體, kt髍zy sk硂nni s do zbli縜nia si bli縠j do granic
mo縧iwo禼i na suchej nawierzchni ni mokrej.

A w czasie deszczu ginie jakie 10% ofiar, nawet dokonuj眂 cud體 na tym
polu i ograniczaj眂 ilo舵 ofiar o po硂w, uratowa mo縩a 220 os骲.
Gdyby zamiast tego uda硂 si ograniczy liczb ofiar suchej nawierzchni o
zaldwie 10%, to prze縴硂 by wi阠ej ludzi.

Takie proste prawid砤 - poprawia trzeba tam gdzie gin ludzie, bo nie
chodzi o 縜dne procenty czy stosunki, a liczb ofiar.

No i jazda 140 polsk autostrad nie jest 縜dnym wykroczeniem,

Hmm, zdaje si, 縠 niezupe硁ie o to chodzi硂 wprost. Za 149 nawet nie
mog w teorii z砤pa.

Nie jest to prawda. Mandat za przekroczenie o 1km/h jest i wynosi 50z i
1pkt karny i nie ma 縜dnych przeszk骴 縠by za takie wykroczenia kara.
Domy秎am si 縠 pomyli砮 pr阣ko禼i dozwolone z warunkami samoczynnego
pomiaru pr阣ko禼i, ale to tylko gdybanie.

No, i 180 to ju tylko 40 wiecej, a nie 50.

I to tu jest problem?
Lepiej by by硂 gdyby 180 to by硂 o 70 wi阠ej ni 140, czy jak?

[...]

W 2011 roku na 1km autostrady przypada硂 18km kraj體ek, a na 1 wypadek na
autostradzie przypada硂 42.5 wypadku na kraj體kach.
Chocia oczywi禼ie mo縩a m體i 縠 autostradami nikt nie je糳zi :)

Jak w mie禼ie po 22 uwa縜sz 縠 warunki s takie 縠 powiniene jecha 50, to
jed 50. W czym wi阠 widzisz problem?

W sumie to po 23 i nie jest to kwestia warunk體. Dla pieszych te 10
wi阠ej to kolosalna r罂nica.

Jak pami阾am przy podnoszeniu limitu w nocy, ilo舵 pieszych kt髍zy byli
ofiarami wypadk體 by砤 stosunkowo du縪 ni縮za. Co zreszt jest do舵
przewidywalne, bo noc pieszych zdecydowanie mniej.
A tam gdzie pieszych jest mniej, mo縩a jecha szybciej.

[...]

W nocy i w deszczu wypadk體 jest po prostu ma硂 - na sztuki.

Aaaa, mo縠sz przy okazji poda jakie koszty generuje
ta dualno舵

Mnie kosztowa硂 p髃i co 0z, a Ciebie?

Data: 2013-01-11 21:47:44
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-01-11 21:18, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Znaczy przeoczy砮. Szkoda. To wr箧 i przeczytaj jeszcze raz.

Nikt si nie 秏ieje.

Nie sk眃.

Jak Niemiec przejedzie z p蟪nocy na po硊dnie Polski, to nie roz秏ieszy go
140 na autostradzie, a roz秏ieszy go raczej W硂c砤wek.

Niemiec? Czemu nie Szwajcar, Francuz, czy W硂ch?

Nie, nie i ju. Ciekawe, czemu przemilcza砮 ograniczenia z tytu硊 np.
deszczu w innych krajach.

Nie tylko u nas prawem drogowym zajmuj si ludzie kt髍zy nie znaj si na
tym.

Hmmm, znaczy teraz b阣ziesz podwa縜 do秝iadczenia innych. OK.

[...]

A tak, zapomnia砮m - mistrzostwo w kierownicy.

A w czasie deszczu ginie jakie 10% ofiar, nawet dokonuj眂 cud體 na tym
polu i ograniczaj眂 ilo舵 ofiar o po硂w, uratowa mo縩a 220 os骲.

Te 10% ofiar to u nas (gdzie cz甓 i tak zwalnia), czy te z
niemieckich autostrad, gdzie s stosowne znaki?

Gdyby zamiast tego uda硂 si ograniczy liczb ofiar suchej nawierzchni o
zaldwie 10%, to prze縴硂 by wi阠ej ludzi.

No popatrz. Pomijam ju fakt, 縠 lawirujesz, ale pokaza砮 'pi阫n'
rzecz - do najwi阫szej ilo禼i wypadk體 dochodzi w dobrych warunkach
pogodowych i niestety pr阣ko舵 jest jednym z g丑wnych czynnik體
wyrz眃zanych szk骴, ofiar itd. Tak, ludziom si wydaje, 縠 jest
sucho, mi硂, mo縩a polata...

Takie proste prawid砤 - poprawia trzeba tam gdzie gin ludzie, bo nie
chodzi o 縜dne procenty czy stosunki, a liczb ofiar.

Nie tylko tam, gdzie gin, tylko dlaczego gin. No i nie jest to
tylko kwestia pr阣ko禼i.

No i jazda 140 polsk autostrad nie jest 縜dnym wykroczeniem,

Hmm, zdaje si, 縠 niezupe硁ie o to chodzi硂 wprost. Za 149 nawet nie
mog w teorii z砤pa.

Nie jest to prawda.

No jak nie - przecie w k蟪ko o tym "piszecie".

[...]

O w砤秐ie - znowu brakuje argument體, to pr骲ujesz ad personam. Trudno.
琹e si domy秎asz - niczego nie pomyli砮m.

No, i 180 to ju tylko 40 wiecej, a nie 50.

I to tu jest problem?
Lepiej by by硂 gdyby 180 to by硂 o 70 wi阠ej ni 140, czy jak?

By mo縠 - w ko馽u to Twoja matematyka i Twoja argumentacja.

[...]

Pytam jeszcze raz - "Masz jakie dane, kt髍e by potwierdzi硑 to super
bezpieczne 140?"

W sumie to po 23 i nie jest to kwestia warunk體. Dla pieszych te 10
                                                     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
wi阠ej to kolosalna r罂nica.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Jak pami阾am przy podnoszeniu limitu w nocy, ilo舵 pieszych kt髍zy byli
ofiarami wypadk體 by砤 stosunkowo du縪 ni縮za.

A przeczyta砮 co napisa砮m?

Co zreszt jest do舵
przewidywalne, bo noc pieszych zdecydowanie mniej.
A tam gdzie pieszych jest mniej, mo縩a jecha szybciej.

To Twoja opinia. Tam, gdzie pieszych by nie powinno, tam mo縩a
jecha szybciej. Nie tam gdzie w teorii mniej.

Tak, poka te statystyki, kt髍e potwierdz, 縠 jest tak samo
bezpiecznie (ze szczeg蟪ami) jak przy pr阣ko禼i przyj阾ej wsz阣zie,
czyli 10 ni縠j.

W nocy i w deszczu wypadk體 jest po prostu ma硂 - na sztuki.

Ja nie o to pyta砮m.

Aaaa, mo縠sz przy okazji poda jakie koszty generuje
ta dualno舵

Mnie kosztowa硂 p髃i co 0z, a Ciebie?

Mnie kosztowa砤 sporo wi阠ej ni te 0z, ale nie potrafi dok砤dnie
okre秎i ile. Z ca潮 pewno禼i zap砤ci砮m za drog legislacyjn,
za ustawy, za wdro縠nie itd. W tym za modyfikacje w oprogramowaniu
FR i pochodnych, kt髍e od 23 do 5 musz 'samoczynnie' zmienia pr骻
pomiaru. A, zapomnia砨ym o znakach...

Data: 2013-01-12 02:04:56
Autor: Tomasz Pyra
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Fri, 11 Jan 2013 21:47:44 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):

[...]

Piesi s wsz阣zie i nie ma znaczenia czy powinni tam by czy nie.
Bo s na chodnikach i w terenie zabudowanym na ulicach i poza terenem
zabudowanym, na autostradach te s, tylko ile razy rzadziej.
Tam gdzie szansa na spotkanie pieszego jest mniejsza, tam i ryzyko wypadku
z pieszym jest mniejsze, czyli jest bezpiecznej.
A tam gdzie jest bezpieczniej, tam mo縩a podnosi limity pr阣ko禼i.

Zawsze kosztem tego bezpiecze駍two, ale te jak najwy縮ze pr阣ko禼i te s
warto禼i w ruchu drogowym. Istotne jest tu jakie wypo秗odkowanie.
Mo縩a celowa w vision zero i red flag act, a mo縩a zrobi to rozs眃nie.

[...]

Ale oczywi禼ie 縠 przy 60km/h b阣zie wi阠ej wypadk體 i ofiar ni przy 50.
A przy 40 jest jeszcze mniej.

Natomiast wypadk體 w tych porach jest na tyle ma硂, 縠 r罂nica mi阣zy
ograniczeniem 60 i 50 jest na tyle niewielka, 縠 do zaakceptowania wobec
korzy禼i kt髍e daje podniesie pr阣ko禼i maksymalnej.

Ja wiem 縠 to takie niemodne w czasach "vision zero" m體i o akceptowalnej
ilo禼i wypadk體 i ofiar, ale takie niestety jest 縴cie 縠 wypadki zdarzaj
si zawsze i wsz阣zie i nie tylko na drogach.

Aha...

Data: 2013-01-12 04:16:04
Autor: John Ko砤lsky
kolejne pomys硑 chorych ludzi

U縴tkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam>

[...]

Ryzyko spotkania czego albo kogo na jezdni jest oczywi禼ie mniejsze noc ni dniem, ale skutki kolizji b阣 statystycznie gorsze noc ni dniem bo noc gorzej wida i p蠹niej si zauwa縜. Dlatego noc czy we mgle nale縴 je糳zi wolniej a nie szybciej.

Data: 2013-01-12 03:43:46
Autor: John Ko砤lsky
[...]

Piesi poruszaj si po chodnikach a samochody po ulicach, wi阠 bez zwi眤ku. A noc nale縴 je糳zi wolniej a nie szybciej, bo mniej wida.

Data: 2013-01-11 15:05:25
Autor: BaX
[...]

A strach si ba co taki zrobi z kup, w kolorze podobna do czekolady.

[...]

No masakra, a jak taki b阣zie sprawdza ostro舵 no縜 na 縪nie, dziecku, czy sprzedawcy? Zakaza sprzeda縴 ostrych no縴.

Data: 2013-01-11 12:55:04
Autor: masti
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia pi臋knego Fri, 11 Jan 2013 10:05:03 +0100 osobnik zwany Artur Ma艣l膮g
napisa艂:

W dniu 2013-01-10 23:08, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 10 Jan 2013 17:57:13 +0100, Artur Ma艣l膮g napisa艂(a):

[...]

A b艂膮d dlaczego?

Dlatego, 偶e podniesiono wsz臋dzie (nawet tam, gdzie jest to za du偶o),
zap艂acili艣my za te zmiany

w jaki spos贸b?

i 艣miesznie wygl膮damy na tle Europy.
Wystarczy艂o na odcinkach gdzie mo偶na podnie艣膰 znakami pr臋dko艣膰, a nie
globalnie. Rozwi膮zanie sprawdzone i m膮dre.

dopiero wtedy musielibysmy zap艂aci膰 za znaki

Data: 2013-01-11 14:12:03
Autor: J.F
kolejne pomys硑 chorych ludzi
U縴tkownik "Artur Ma秎眊"  napisa w wiadomo禼i
A b潮d dlaczego?
Dlatego, 縠 podniesiono wsz阣zie (nawet tam, gdzie jest to za du縪),
zap砤cili秏y za te zmiany

Ile zaplacilismy ?

i 秏iesznie wygl眃amy na tle Europy.

Bo w jednych krajach mozna 110, w innych 130, w innych bez limitu, a u nas 140 ? I to jest niby smieszne ?
Znajomych Niemcow wcale to nie smieszy, ot, norma jak kazda inna, a nawet chwala te +10 :-)

Wystarczy硂 na odcinkach gdzie mo縩a podnie舵 znakami pr阣ko舵, a
nie globalnie. Rozwi眤anie sprawdzone i m眃re.

Mozna tez budowac autostrady takie, zeby dalo sie po nich pojechac 160, a w nielicznych miejscach ograniczyc predkosc.
Rozwiazanie rownie sprawdzone i madre.

A to zaden problem, bo po starszych jechalem jeszcze szybciej :-P

Moza tez wybudowac tablice informacyjne i wyswietlac na nich znaki, i to jest jeszcze madrzejsze, bo umozliwia dostosowanie ograniczenia do warunkow na drodze ...

J.

Data: 2013-01-11 14:51:50
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-01-11 14:12, J.F pisze:
"Artur Ma秎眊"  napisa w wiadomo禼i
A b潮d dlaczego?
Dlatego, 縠 podniesiono wsz阣zie (nawet tam, gdzie jest to za du縪),
zap砤cili秏y za te zmiany

Ile zaplacilismy ?

Ile by nie by硂 to zap砤cili秏y. Nie znam konkretnych liczb. Cho鎎y
droga legislacyjna kosztuje, oj kosztuje.

[...]

LOL - (pisa砮m wcze秐iej) ciekawe sk眃 komentarze na temat zasad na
naszych drogach po zobaczeniu tablic na wje糳zie do PL (o co tutaj
chodzi) . Zreszt sam widzisz, 縠 jest 130 (czasem 110 - ale to
wolniej). Co do innych kraj體 bez limitu - podaj minimum 2 europejskie,
skoro jest to liczba mnoga.

[...]

Hmmm, ile znasz takich przyk砤d體? Znowu jeden, w kt髍ym si zaleca
130km/h i wci笨 dyskutuje o administracyjnym ograniczeniu pr阣ko禼i?

A to zaden problem, bo po starszych jechalem jeszcze szybciej :-P

Nie Ty jeden to 縜den argument.

Moza tez wybudowac tablice informacyjne i wyswietlac na nich znaki, i to
jest jeszcze madrzejsze, bo umozliwia dostosowanie ograniczenia do
warunkow na drodze ...

Tyle, 縠 to rozwi眤anie kosztowne - by mo縠 w przysz硂禼i.

Data: 2013-01-11 15:58:57
Autor: J.F
[...]

Czy sie stoi czy sie lezy, dieta sie nalezy :-P

A poza tym w czym problem - wystarczy sie nie klocic, nie wyciagac durnych argumentow o smiesznosci, i podniesc do 180, to naprawde niewiele kosztuje, 10 minut komisji i 10 minut marszalka :-P

No i jak od razu podniesiemy na 180, to zaoszczedzimy w przyszlosci kosztow legislacji :-P

[...]

Kiedy pisales te komentarze ?

[...]

Ale na razie ciagle nie ograniczaja, za to dobudowuja trzeci pas ruchu, na ktorym  mozna pojechac szybciej, bo kapelusznikom wjazd tam zakazany :-)

A to zaden problem, bo po starszych jechalem jeszcze szybciej :-P
Nie Ty jeden to 縜den argument.

Ale sie da, i to juz jest argument ;-P

[...]

Juz teraz sie to dzieje, kosztowne owszem - ale za to jakie madre.

A wystarczy popatrzec na byle stadion pilkarski - na ile kilometrow autostrad starczylyby te ekrany, na ktorych tam reklamy leca ..

J.

Data: 2013-01-11 18:41:37
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-01-11 15:58, J.F pisze:
[...]

Tu nie chodzi tylko o diety. Dla nich to ka縟 bzdur mo縩a przyklepa.

LOL - (pisa砮m wcze秐iej) ciekawe sk眃 komentarze na temat zasad na
naszych drogach po zobaczeniu tablic na wje糳zie do PL (o co tutaj
chodzi) .

Kiedy pisales te komentarze ?

Pisa砮m?

Hmmm, ile znasz takich przyk砤d體? Znowu jeden, w kt髍ym si zaleca
130km/h i wci笨 dyskutuje o administracyjnym ograniczeniu pr阣ko禼i?

Ale na razie ciagle nie ograniczaja,

To ile jest tych kraj體?

[...]

Dobre okre秎enie - dzieje. Gdzie takie ostatnio widzia砮?

ale za to jakie madre.

Tak, do czasu jak zaczn w Polsce instalowa. Wtedy si oczywi禼ie
oka縠, 縠 s g硊pie itd.

Data: 2013-01-11 22:50:36
Autor: J.F.
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Fri, 11 Jan 2013 18:41:37 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):
[...]

Pisales "(pisa砮m wcze秐iej)", nie zauwazylem, a chetnie poczytam.

[...]

MIesiac temu, na A4.
Sa tam zreszta od dawna ... tylko ze ich "inteligencja" ograniczala sie do
wyswietlenia "110" tym ktorzy szybciej jada :-)

ale za to jakie madre.
Tak, do czasu jak zaczn w Polsce instalowa. Wtedy si oczywi禼ie
oka縠, 縠 s g硊pie itd.

Jak maja dynamicznie wyswietlac "110" to faktycznie glupie :-)
Jak maja wyswietlac "80" bo jakiemus dziadkowi za konsoleta sie wydaje ze
to odpowiednia predkosc z powodu paru kropel deszczu to tez glupie.

J.

Data: 2013-01-12 04:27:18
Autor: John Ko砤lsky
kolejne pomys硑 chorych ludzi

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Tam po prostu maj by czytelne informacje o warunkach, kt髍ych zmian da si stwierdzi.

Data: 2013-01-12 00:33:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Hello J.F,

Friday, January 11, 2013, 2:12:03 PM, you wrote:

[...]

[...]

Do 140 to ja zwalnia砮m przy Dobromierzu dopiero ;)

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-01-12 04:17:31
Autor: John Ko砤lsky
[...]

Ale jak zmierzysz jak szybko mo縩a jecha w danych warunkach ? :-)

Data: 2013-01-11 14:54:15
Autor: Gotfryd Smolik news
kolejne pomys硑 chorych ludzi
On Fri, 11 Jan 2013, Artur Ma秎眊 wrote:

秏iesznie wygl眃amy na tle Europy.

  A to chyba politycznie mo縠 by op砤calne?
(bo w roli innego argumentu nie ma znaczenia, prawda?)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-11 09:52:00
Autor: BaX
[...]

Bzdura, sam maj膮c pojazd dla kt贸rego 200km/h to jak dla wi臋kszo艣ci toczyde艂 ~120km/h wcale nie zapierdalam na z艂amanie karku po A4. Por贸wnanie mam na przyk艂adzie mojej 偶ony Clio. Jej samochodem jazda tyle ile mo偶na /po autostradzie/ czyli +/- 140-150km/h licznikowe to na dystansie 250km autostrady m臋czarnia, a spalanie wi臋ksze ni偶 u mnie przy tej samej pr臋dko艣ci. Dla mnie 140-150km/h to luz, pr臋dko艣c przelotowa, docisn膮c do 200km/h moge w ka偶dej chwili i tu mo偶na powiedzie膰, ze skupienie na tym co si臋 dzieje w ko艂o i przewidywanie zachowa艅 reszty kierowc贸w staje si臋 m臋cz膮ce na d艂u偶sz膮 mete. Nie nie je偶dze tyle normalnie, to s膮 sytuacje kiedy trzeba co艣 szybko wyprzedzi膰 albo uciec przed kim艣.

[...]

Ale tego si臋 nie wyeliminuje, t艂uc si臋 b臋d膮 nawet jak b臋dzie max 90km/h.

FR nie
trzeba, a podobno "pr臋dko艣膰 zabija"

Prosz臋 bardzo:
http://www.autostrade.it/en/assistenza-al-traffico/tutor.html

Te偶 g艂upoty wypisuj膮?

Taa, a policja to wsz臋dzie ma tylko "niedostosowanie..." to te偶 "oczywista oczywisto艣膰"

Data: 2013-01-11 10:24:55
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2013-01-11 09:52, BaX pisze:
[...]

Bzdura,

Aha :)

[...]

A co to ma do rzeczy? Obowi膮zuj膮 pewne przepisy, gdzie pr臋dko艣ci nie
zosta艂y ustalone przypadkowo i wszyscy si臋 powinni do nich stosowa膰.
W Polsce obowi膮zuje taka sama fizyka jak na ca艂ym 艣wiecie - no, mo偶e
poza pms-em.

[...]

Aha, znaczy to ma by膰 uzasadnienie do podnoszenia pr臋dko艣ci na
autostradach - w sumie w niesko艅czono艣膰, poniewa偶 zaraz kto艣 napisze,
偶e u niego to 250km/h to jak w 偶ony Clio przy 120km/h.

Wi臋c w czym problem 偶eby podnie艣膰? Dobra droga i si臋 nie t艂uk膮,

T艂uk膮, t艂uk膮...

Ale tego si臋 nie wyeliminuje, t艂uc si臋 b臋d膮 nawet jak b臋dzie max 90km/h.

Najpierw piszesz, ze si臋 nie t艂uk膮, teraz ju偶 przyznajesz 偶e t艂uk膮.
No, ale skutki kontaktu przy 140km/h b臋d膮 du偶o powa偶niejsze ni偶 przy
150km/h.

[...]

Wsz臋dzie powiadasz... No tak, przecie偶 to "oczywista oczywisto艣膰" dla
mistrz贸w z pms :)

Data: 2013-01-11 11:56:01
Autor: BaX
[...]

No w艂a艣nie, to po co pop艂akujesz nad podniesionym limitem?

W Polsce obowi膮zuje taka sama fizyka jak na ca艂ym 艣wiecie - no, mo偶e
poza pms-em.

W niemczech na autostradach obowi膮zuje inna FIZYKA?

BTW:

[...]

Niemcy nie maj膮 tego problemu, po ich drogach je偶dz膮 kierowcy ca艂ej europy.

[...]

Ile wi臋cej/mniej ni偶 kiedy艣? Aha sam przyzna艂e艣 偶e nie spos贸b policzy膰. Wi臋c wida膰 r贸偶nicy nie ma bo by policja 偶y膰 nie da艂a i dalej tru艂a dupe, 偶e podniesienie limitu to b臋dzie katastrofa.

No, ale skutki kontaktu przy 140km/h b臋d膮 du偶o powa偶niejsze ni偶 przy
150km/h.

No, no, a przy 120 km/h du偶o mniejsze ni偶 przy 130km/h. Co z tego, wida膰 kto艣 pomy艣la艂 i podni贸s艂 pr臋dko艣膰.

[...]

Nie, zawsze b臋dzie "niedostosowanie..." przecie偶 to nie wina drogowc贸w/pa艅stwa 偶e drogi nie poprawi膮, zakr臋tu nie wyprofiluj膮 tylko kierowc贸w, taniej znak postawi膰 a ju偶 najlepiej FR bo zamiast dok艂ada膰 do interesu, jeszcze si臋 na tym interesie zarobi.

Data: 2013-01-12 04:33:55
Autor: John Ko艂alsky
kolejne pomys艂y chorych ludzi

U偶ytkownik "Artur Ma艣l膮g" <news@wp.pl>

[...]

Jak mowa o fizyce to te pr臋dko艣ci zosta艂y ustalone przypadkowo. Raz kto艣 si臋 przypadkiem stukn膮艂, drugi raz kto艣 inny i trzeci ... to postawili ograniczenie na kt贸rym potem pas膮 si臋 przer贸偶ni "str贸偶e" bezpiecze艅stwa.

Data: 2013-01-10 17:41:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 10 Jan 2013, J.F wrote:

U縴tkownik "Artur Ma秎眊"  napisa
[...]
Wiesz, ale ja to wszystko wiem :) Tyle, 縠 to tutaj mocno niepopularne.

Co nie znaczy ze musimy zle przyklady wdrazac u nas

  Ale akurat zatrzymywanie (a nie odbieranie) PJ nie jest rozwi眤aniem
z硑m. Zerojedynkowo舵 prowokuje do swoistej "gry" - mam jeszcze
12 punkt體 w zapasie to mog :P
  Oddzia硑wanie przerwy w podr罂y mog硂by dawa znacznie lepszy efekt
khem, "wychowawczy".
  Oczywi禼ie pod standardowym warunkiem - 縠 dolny pr骻 kary
b阣zie niski.

We wloszech na 3 pasowych odcinkach dopuszczone jest 150 - czemu tak nie zrobic ?

I alkoholu do 0.5 promila (albo i 0.8 :-))

  Ale to nie dzia砤 i nie trafia do 秝iaomo禼i, je秎i nie samych
decydent體, to przynajmniej do ich przekonania 縠 nie trafi
do przekonania wyborc體.
  W砤秐ie w 1PR co na temat "pija駍two na drodze" wspominali,
r體nie o tym i PiS proponowa zabieranie pojazdu.
  O tym, 縠by jasno odpowiedzie czy ta sama kara ma by
za 0,051% i 0,3% nie wspominali.

IMVHO, bezwzgl阣nie potrzebne jest, aby zacz辨 zbiera
  i *ujawnia* statystyki wysoko禼i opromilowania sprawc體
  i poszkodowanych kieruj眂ych w poszczeg髄nych kategoriach
  (a nie tylko uczestnik體, w秗骴 kt髍ych trudno oddzieli
  pasa縠ra od motocyklisty).
  Gdzie tak na poziomach w砤秐ie 0,05 0,08 0,12 i mo縠 0,2%
  (a mo縠 wy縠j).
  Ciekawe, czy propaganda by si zepsu砤.
  Przypomn, 縠 moje pr骲y odszukania danych (co do kt髍ych
by砮m niemal pewien 縠 kilka lat temu by硑 podane publicznie)
nt proporcji winnych w zdarzeniach "pijany z trze紈ym" spe硓硑
na niczym. Nie ma. Znikn瓿y.

i zamek wpisac do kodeksu ...

  A nie pro禼iej narzeka na polskich kierowc體, 縠 g硊pi s
i korzystaj z przepis體 kt髍e istniej? ;)
(oczywi禼ie mam na my秎i potencjalne st硊czki na przew昕eniu
przy zachowaniu pierwsze駍twa na "swoim" pasie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-12 04:58:52
Autor: John Ko砤lsky
kolejne pomys硑 chorych ludzi

U縴tkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

[...]

E tam. To tylko bardziej uci笨liwe ograniczanie swob骴 obywatelskich w imi fikcyjnej walki o bezpiecze駍two na drogach. Te kto kalkuluje czy mo縠 sobie pozwoli na zatrzymanie i podejmuje ryzyko lub nie.

Data: 2013-01-09 22:43:05
Autor: Krzysztof 45
kolejne pomys艂y chorych ludzi
W dniu 2013-01-09 20:51, megrims pisze:
za podw贸jne przekroczenie pr臋dko艣ci utrata PJ.
Ju偶 Rostkowski zadba o to by to nie wesz艂o.
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2013-01-10 15:06:59
Autor: Tomasz Pyra
kolejne pomys艂y chorych ludzi
Dnia Wed, 09 Jan 2013 20:51:15 +0100, megrims napisa(a):

http://moto.onet.pl/1674523,1,prawo-jazdy-za-predkosc-ida-zmiany,artykul.html?node=2

za podw骿ne przekroczenie pr阣ko禼i utrata PJ.
Czyli na autostradzie 280 km/h :)
No to mo縠 by.

Ciekawe czy za niewskazanie b阣 zabiera PJ w砤禼icielowi w ramach kary
administracyjnej? ;)

Data: 2013-01-10 17:57:35
Autor: Michoo
On 10.01.2013 15:06, Tomasz Pyra wrote:
[...]

A jak w砤禼iciel nie ma PJ rozstrzela.

Michoo

Data: 2013-01-10 18:01:44
Autor: megrims
W dniu 2013-01-10 17:57, Michoo pisze:
[...]

A jak w砤禼icielem jest MB Leasing?

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-01-10 18:43:25
Autor: Tomasz Pyra
kolejne pomys硑 chorych ludzi
Dnia Thu, 10 Jan 2013 18:01:44 +0100, megrims napisa(a):

Ciekawe czy za niewskazanie b阣 zabiera PJ w砤禼icielowi w ramach kary
administracyjnej? ;)

A jak w砤禼iciel nie ma PJ rozstrzela.

A jak w砤禼icielem jest MB Leasing?

Pewnie stoj za nim np. jacy akcjonariusze czy co ;)

Data: 2013-01-10 19:15:54
Autor: megrims
W dniu 2013-01-10 18:43, Tomasz Pyra pisze:
[...]

I ich kurwa rozstrzela razem z zarz眃em i tymi, co OWL
opracowuj.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-01-10 18:01:46
Autor: Artur Ma秎眊
[...]

A sk眃 ten pomys? ier nie jest wystarczaj眂 kar. Najpierw otru
Azorka.

kolejne pomys艂y chorych ludzi