Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   kolejne pytanie o auto

kolejne pytanie o auto

Data: 2009-09-09 23:37:29
Autor: Bastion
kolejne pytanie o auto

Użytkownik "waperr" <waperr@interia.pl> napisał w wiadomości news:h88k7q$drd$1achot.icm.edu.pl...
Witam,
a wiec tak co zaproponujecie przy takich zalozeniach:
- cena ok 20 tys.
- kombi
- disel

Jestem zdeklarowanym zwolennikiem diesli,
niemniej od nowego roku (za sprawa podwyzki akcyzy przez UE),
cena ON ma sie zrownac z P/B.
Moim zdaniem w 2010 ekonomika jazdy na ropie i benzynie
bedzie taka sama albo porownywalna.

Przyznaje z bolem, ze wedle mnie w 2010r najtaniej wyjdzie jazda na LPG;(

Data: 2009-09-09 22:43:11
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Wed, 9 Sep 2009 23:37:29 +0200, Bastion napisał(a):

Jestem zdeklarowanym zwolennikiem diesli,
niemniej od nowego roku (za sprawa podwyzki akcyzy przez UE),
cena ON ma sie zrownac z P/B.
Moim zdaniem w 2010 ekonomika jazdy na ropie i benzynie
bedzie taka sama albo porownywalna.

Te dwa zdania nie mają specjalnego związku ze sobą - nawet przy identycznej
cenie diesel wciąż będzie tańszy w eksploatacji od benzynowego - 5-6 litrów
ON a 8-9 litrów benzyny wciąż robi różnicę

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-10 00:18:04
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:

cenie diesel wciąż będzie tańszy w eksploatacji od benzynowego - 5-6 litrów
ON a 8-9 litrów benzyny wciąż robi różnicę

Dla PH i obwoźnych handlarzy ;-)


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-10 13:27:33
Autor: Arek (G)
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 9 Sep 2009 23:37:29 +0200, Bastion napisał(a):

Jestem zdeklarowanym zwolennikiem diesli,
niemniej od nowego roku (za sprawa podwyzki akcyzy przez UE),
cena ON ma sie zrownac z P/B.
Moim zdaniem w 2010 ekonomika jazdy na ropie i benzynie
bedzie taka sama albo porownywalna.

Te dwa zdania nie mają specjalnego związku ze sobą - nawet przy identycznej
cenie diesel wciąż będzie tańszy w eksploatacji od benzynowego - 5-6 litrów
ON a 8-9 litrów benzyny wciąż robi różnicę

Współczesny klekot, 1.9 turbo zużyje 5-6 litrów.
Współczesna uturbiona mała benzyna o większej mocy zużyje w trasie 5,5-6,5 litrów.

Dodaj wyższą cenę samochodu z silnikiem na ON, oraz inne koszta oprócz paliwa, to już chyba wyjdzie, że koszty eksploatacji niższe wyjdą jednak dla benzyny.

A.

Data: 2009-09-10 13:41:23
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Thu, 10 Sep 2009 13:27:33 +0200, Arek (G) napisał(a):

Współczesny klekot, 1.9 turbo zużyje 5-6 litrów.
Współczesna uturbiona mała benzyna o większej mocy zużyje w trasie 5,5-6,5 litrów.


Nie ma współczesnego klekota 1.9 - to po pierwsze. Są 1.3, 1.4, 1,6, 2.0,
2.2 i w górę. Do auta w którym się patrzy na zużycie najczęściej jest 1.6
które pali 4-5, w mieście w porywach 6.
Rekord spalania to 2.3 litra na trasie, w seryjnym Pugu 308 właśnie 1.6 HDi

Turbobenzyna spali 6-7 i to i tak świetny wynik.

Dodaj wyższą cenę samochodu z silnikiem na ON, oraz inne koszta oprócz

oł.. rili?
Citroen C4 1.6 HDI VTR -  79 100 zł
Citroen C4 1.6 HTP VTR - 79 600 zł

Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 120 KM Dynamic 58 990 zł
Fiat Bravo 1.6 Multijet 16v 105 KM Dynamic 64 490
Fiat Bravo 1.6 Multijet 16v z DPF 120 KM Dynamic 66 490

Volvo S40 T5 Kinetic - 126 600
Volvo S40 D5 Kinetic - 111 600

BMW 335i - 202 400
BMW 330d -  196 000

to tylko kilka przykładów z brzegu... Fakt.. skoda 1.4 TSI jest sporo
tańsza od diesla... kolejny argument, żeby nie kupować Skody.
Pozostałe różnice są minimalne, w sumie największa u Fiata, 4 kzł. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-10 14:56:15
Autor: Rafal
kolejne pytanie o auto

Współczesny klekot, 1.9 turbo zużyje 5-6 litrów.
Współczesna uturbiona mała benzyna o większej mocy zużyje w trasie 5,5-6,5 litrów.

Nie będę tego tematu poruszał bo nie mam doświadczenia z uturbioną benzyną, ale wydaje mi się że dla silników o podobnych parametrach jednak korzyść będzie bardziej na klekota.


Dodaj wyższą cenę samochodu z silnikiem na ON, oraz inne koszta oprócz paliwa, to już chyba wyjdzie, że koszty eksploatacji niższe wyjdą jednak dla benzyny.

A jakie to dodatkowe koszty muszę ponieść w dieslu co ich przy benzynie nie ma? Szczególnie przy uturbionej benzynie. Bo zawsze wydawało mi się że to benzyna jest bardziej kosztowna, np świece trzeba wymieniać, w przypadku jeszcze zagazowanej wersji dochodzą większe koszty przeglądu, czy serwisu instalacji gazowej itp..

ON jest jednak nadal tańszy niż benzyna(mowa o paliwie), a różnice w cenie aut używanych  na ON i na benzynę nie są aż tak diametralne jak to jest przy samochodach nowych.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-09-10 16:30:15
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
Rafal pisze:

A jakie to dodatkowe koszty muszę ponieść w dieslu co ich przy benzynie nie ma? Szczególnie przy uturbionej benzynie. Bo zawsze wydawało mi się że to benzyna jest bardziej kosztowna, np świece trzeba wymieniać, w przypadku jeszcze zagazowanej wersji dochodzą większe koszty przeglądu, czy serwisu instalacji gazowej itp..

Jak zaplacisz za wymiane FAPa (czy chociazby uzupelnienie dodatku), nowy EGRa czy sprzeglo z dwumasa to przestanie ci sie wydawac.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-10 15:42:00
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Thu, 10 Sep 2009 16:30:15 +0200, DoQ napisał(a):

Jak zaplacisz za wymiane FAPa (czy chociazby uzupelnienie dodatku), nowy EGRa czy sprzeglo z dwumasa to przestanie ci sie wydawac.

To teraz pokaż jeszcze ceny, żeby ci ktokolwiek uwierzył, że wymiana FAP
jest znacząco droższa od wymiany katalizatora, EGR w dieslu droższy od EGR
w benzynowym a koło dwumasowe droższe i bardziej kłopotliwe od wariatorów w
benzynowym. Czekam niecierpliwie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-10 17:30:06
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:

To teraz pokaż jeszcze ceny, żeby ci ktokolwiek uwierzył, że wymiana FAP
jest znacząco droższa od wymiany katalizatora, EGR w dieslu droższy od EGR
w benzynowym a koło dwumasowe droższe i bardziej kłopotliwe od wariatorów w
benzynowym. Czekam niecierpliwie.

Ja tylko dziele sie tym co mam na codzien w robocie (ASO P.S.A). Ty zas   Waldziu  jestes maksymalnie zabetonowany w swoich pogladach - ale to wiadomo nie od dzis. Tak wiec pozwol ze nie bede wdawal sie z toba w smieszna polemike. I jeszcze jedno odnosnie FAP - w dieslu jest zarowno fap (do ktorego dodatek to kwota rzedu kilkuset pln) jak i katalizator. Logiczne jest ze obsluga czy wymiana tych dwoch elementow przekroczy koszt wymiany katalizatora zamontowanego w silniku benzynowym.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-10 16:33:11
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Thu, 10 Sep 2009 17:30:06 +0200, DoQ napisał(a):

Ja tylko dziele sie tym co mam na codzien w robocie (ASO P.S.A). Ty zas   Waldziu  jestes maksymalnie zabetonowany w swoich pogladach - ale to wiadomo nie od dzis. Tak wiec pozwol ze nie bede wdawal sie z toba w smieszna polemike. I jeszcze jedno odnosnie FAP - w dieslu jest zarowno fap (do ktorego dodatek to kwota rzedu kilkuset pln) jak i katalizator. Logiczne jest ze obsluga czy wymiana tych dwoch elementow przekroczy koszt wymiany katalizatora zamontowanego w silniku benzynowym.

bla bla bla... brakło ci jaj na podanie cen jak prosiłem?
Jakbyś jeszcze był uprzejmy powiedzieć co ile padają, bo znów nie mam
pewności czy takim autem można dojechać z salonu do domu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-10 17:55:54
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:

bla bla bla... brakło ci jaj na podanie cen jak prosiłem?

EW12 (EURO4)
Katalizator - 2550pln , FAP - brak, taniej?
Sprzeglo 1350pln, dwumasy brak - taniej?

DW10TED4
Katalizator - 3400pln, FAP 2480pln, uzupelnienie po 120.000km ok. 700-1000pln
Sprzeglo 1350pln, dwumasa 1640pln

Wystarczy czy bedziesz dalej przynudzal?

Jakbyś jeszcze był uprzejmy powiedzieć co ile padają, bo znów nie mam
pewności czy takim autem można dojechać z salonu do domu.

A co ja wróżka jestem?


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-10 17:26:56
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Thu, 10 Sep 2009 17:55:54 +0200, DoQ napisał(a):

EW12 (EURO4)
Katalizator - 2550pln , FAP - brak, taniej?
Sprzeglo 1350pln, dwumasy brak - taniej?

DW10TED4
Katalizator - 3400pln, FAP 2480pln, uzupelnienie po 120.000km ok. 700-1000pln
Sprzeglo 1350pln, dwumasa 1640pln

Wystarczy czy bedziesz dalej przynudzal?


Brawo Jasiu. A ile razy wymieniałeś katalizator w dieslu? FAP owszem,
wymienia się. Tyle, że bez problemu wytrzymuje więcej niż katalizator w
benzynowym, chyba, że ktoś go zarżnie jazdą z notorycznie zimnym silnikiem.

A teraz może jeszcze przypomnisz ceny cewek zapłonowych, kompletu świec i
kabli WN? O, pardąsik, zapomniałbym jeszcze o sondach lambda.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-10 18:56:59
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:

Brawo Jasiu. A ile razy wymieniałeś katalizator w dieslu? FAP owszem,

LOL - akurat w t.dieslach doskonale monitoruje sie "proces starzenia sie katalizatora" i bywa ze trzeba go wymienic.

wymienia się. Tyle, że bez problemu wytrzymuje więcej niż katalizator w
benzynowym, chyba, że ktoś go zarżnie jazdą z notorycznie zimnym silnikiem.

O ile wiecej?

A teraz może jeszcze przypomnisz ceny cewek zapłonowych, kompletu świec i
kabli WN? O, pardąsik, zapomniałbym jeszcze o sondach lambda.

ROTFL - Naprawde chcesz o tym pogadac?
Kable WN w nowoczesnej benzynie - gdzie?
Swiece? Raz na 60.000km 50pln?
Jesli chodzi o cewke to zestaw do EW10 kosztuje 550pln (do rzadziej spotykanego EW12 870pln). Sonda lambda jest zarowno w dieslu jak i benzynie.

Ale skoro juz o ukladzie zasilania paliwem mowa.

Wtryskiwacz do DW10 - 1330pln, do EW10 420pln
Pompa wtryskowa DW10 2990pln, pompa paliwa do EW10 603PLN

Ok juz nie bede cie pograzal.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-10 19:18:58
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Thu, 10 Sep 2009 18:56:59 +0200, DoQ napisał(a):

LOL - akurat w t.dieslach doskonale monitoruje sie "proces starzenia sie katalizatora" i bywa ze trzeba go wymienic.

Po ilu setkach tysięcy?

O ile wiecej?


dwa-trzy razy?

Kable WN w nowoczesnej benzynie - gdzie?


tam gdzie w nienowoczesnej, chyba, że masz listwe WN połączoną z cewką -
jak to pieprznie to dopiero boli w kieszeń

Swiece? Raz na 60.000km 50pln?

bez kozery powiem milion...

Wtryskiwacz do DW10 - 1330pln, do EW10 420pln

Tylko dlaczego wszystkie wtryskiwacze jakie mam w otoczeniu mają 200 kkm i
więcej i spokojnie jeżdzą dalej? Tak tylko chciałeś się pochwalić, że znasz
cenę?

Pompa wtryskowa DW10 2990pln, pompa paliwa do EW10 603PLN

jw...  Aha, oryginał Boscha kosztuje ~250 zł. Ten sam numer katalogowy.
Bez specjalnego szukania za 400 zł Zakładając, że ktoś akurat uwali pompę syfem w baku, poza tym pracują dosyć
długo. Fakt, mieli parę serii felernych.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-10 23:00:01
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:


Swiece? Raz na 60.000km 50pln?
bez kozery powiem milion...

O, ekspert Waldek wie lepiej niz producent zaplanowal - przechodzisz samego siebie!

Wtryskiwacz do DW10 - 1330pln, do EW10 420pln
Tylko dlaczego wszystkie wtryskiwacze jakie mam w otoczeniu mają 200 kkm i

Tak tak, masz w otoczeniu cale mnostwo wtryskiwaczy :)

więcej i spokojnie jeżdzą dalej? Tak tylko chciałeś się pochwalić, że znasz
cenę?

Waldziu zaciekasz trollem albo masz problemy z pamiecia. Przypomnij sobie kto naciskal na wyrecytowanie cen - ja czy ty?


Pompa wtryskowa DW10 2990pln, pompa paliwa do EW10 603PLN
jw...  Aha, oryginał Boscha kosztuje ~250 zł. Ten sam numer katalogowy.
Bez specjalnego szukania za 400 zł

Jeszcze nie ogarnales roznicy miedzy pompa wstepna a pompa wysokiego cisnienia?


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-10 22:50:07
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Thu, 10 Sep 2009 23:00:01 +0200, DoQ napisał(a):

 pompa paliwa do EW10 603PLN
jw...  Aha, oryginał Boscha kosztuje ~250 zł. Ten sam numer katalogowy.
Bez specjalnego szukania za 400 zł

Jeszcze nie ogarnales roznicy miedzy pompa wstepna a pompa wysokiego cisnienia?

a ty ogarniasz? specjalnie zostawiłem twój własny cytat.

A co do cen - zapomniałeś o jeszcze paru bardzo drogich elementach - może
blok silnika? Ceny elementów które się wymienia w dieslach są podobne do cen tych samych
elementów od silników benzynowych. Są części sporo droższe, ale też sporo
więcej wytrzymują.
No i dosyć sprytnie wybrałeś silnik, bez zmiennych faz rozrządu.. I ta
jedna świeca w silniku...
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-11 07:52:48
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:

a ty ogarniasz? specjalnie zostawiłem twój własny cytat.

Uklad zasilania NoPb jest o wiele mniej skomplikowany, dodatkowo ceny czesci sa duzo nizsze - zupelnie nie ogarniasz.

A co do cen - zapomniałeś o jeszcze paru bardzo drogich elementach - może
blok silnika?

Brak argumentow i popadasz w absurdy? Oj slabo..

Ceny elementów które się wymienia w dieslach są podobne do cen tych samych
elementów od silników benzynowych. Są części sporo droższe, ale też sporo
więcej wytrzymują.

Bo diesel to tryliard kilometrow robi, taki trwaly jest. Zejdz na ziemie.

No i dosyć sprytnie wybrałeś silnik, bez zmiennych faz rozrządu.. I ta
jedna świeca w silniku...

Ale EW12 od ktorego zaczalem, jak najbardziej ma zmienne fazy rozrzadu.
Z tym ze nasluchales sie o awaryjnych wariatorach w Alfach i probujesz sie tego kurczowo trzymac jakby dotyczylo to wszystkich silnikow. Podobnie jak z "argumentami" typu przewody WN, koszty swiec zaplonowych czy cewek zaplonowych. Jednak nie masz zbyt duzego pojecia w tym temacie.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-11 08:07:19
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Fri, 11 Sep 2009 07:52:48 +0200, DoQ napisał(a):

Uklad zasilania NoPb jest o wiele mniej skomplikowany, dodatkowo ceny czesci sa duzo nizsze - zupelnie nie ogarniasz.

No to teraz mnie zaciekawiłeś - co ma diesel, czego nie ma silnik benzynowy
w układzie zasilania?
Brak argumentow i popadasz w absurdy? Oj slabo..

Absurd już jest, jak podałeś ceny części nie wymienianych w normalnej
eksploatacji przy normalnym przebiegu - jak wtryskiwacze w silniku
benzynowym czy pompa wtryskowa w dieslu, w benzynowym zresztą też

Bo diesel to tryliard kilometrow robi, taki trwaly jest. Zejdz na ziemie.


trudno powiedzieć, załóżmy 300 kkm, co potrafią wymienione częsci spokojnie
wytrzymać, przynajmniej obydwie pompy, koło dwumasowe, katalizator w
dieslu, itp...
do wymiany będzie w tym przebiegu rozrząd, sprzęgło, może końcówki
wtrysków, może turbina. A te części kosztują tyle samo, co w benzynowym,
poza końcówkami wtrysków - których cena będzie zrekompensowana cenami
innych części w benzynowym.
Konieczność wymiany pozostałych elementów jest losowa, więc równie dobrze
może pęknąć wał korbowy - bo też się zgadza


Ale EW12 od ktorego zaczalem, jak najbardziej ma zmienne fazy rozrzadu.
Z tym ze nasluchales sie o awaryjnych wariatorach w Alfach i probujesz sie tego kurczowo trzymac jakby dotyczylo to wszystkich silnikow.

tja.. zwłaszcza w świetle tego, że w serwisach nagminnie jest lany zły
olej, co powoduje szybkie zużycie mechanizmu

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-10 20:14:26
Autor: J.F.
kolejne pytanie o auto
On Thu, 10 Sep 2009 18:56:59 +0200,  DoQ wrote:
A teraz może jeszcze przypomnisz ceny cewek zapłonowych, kompletu świec i
kabli WN? O, pardąsik, zapomniałbym jeszcze o sondach lambda.

ROTFL - Naprawde chcesz o tym pogadac?
Kable WN w nowoczesnej benzynie - gdzie?
Swiece? Raz na 60.000km 50pln?

Swiece tanie, kabli nie ma .. to cewki drogie, a wymieniac trzeba co
30kkm, jak francuskie :-)

J.

Data: 2009-09-10 23:03:04
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
J.F. pisze:

Swiece tanie, kabli nie ma .. to cewki drogie, a wymieniac trzeba co
30kkm, jak francuskie :-)

Kłamiesz, jak W.Godel :)


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-10 23:07:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
kolejne pytanie o auto
J.F. pisze:
On Thu, 10 Sep 2009 18:56:59 +0200,  DoQ wrote:
A teraz może jeszcze przypomnisz ceny cewek zapłonowych, kompletu świec i
kabli WN? O, pardąsik, zapomniałbym jeszcze o sondach lambda.
ROTFL - Naprawde chcesz o tym pogadac?
Kable WN w nowoczesnej benzynie - gdzie?
Swiece? Raz na 60.000km 50pln?

Swiece tanie, kabli nie ma .. to cewki drogie, a wymieniac trzeba co
30kkm, jak francuskie :-)

Cewki, po fabryce wymienia się raz. Z sagemów na denso. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi."

Data: 2009-09-12 10:50:01
Autor: kogutek
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:

> To teraz pokaż jeszcze ceny, żeby ci ktokolwiek uwierzył, że wymiana FAP
> jest znacząco droższa od wymiany katalizatora, EGR w dieslu droższy od EGR
> w benzynowym a koło dwumasowe droższe i bardziej kłopotliwe od wariatorów w
> benzynowym. Czekam niecierpliwie.

Ja tylko dziele sie tym co mam na codzien w robocie (ASO P.S.A). Ty zas   Waldziu  jestes maksymalnie zabetonowany w swoich pogladach - ale to wiadomo nie od dzis. Tak wiec pozwol ze nie bede wdawal sie z toba w smieszna polemike. I jeszcze jedno odnosnie FAP - w dieslu jest zarowno fap (do ktorego dodatek to kwota rzedu kilkuset pln) jak i katalizator. Logiczne jest ze obsluga czy wymiana tych dwoch elementow przekroczy koszt wymiany katalizatora zamontowanego w silniku benzynowym.


Pozdrawiam
Pawel




Wyluzuj. To mitoman. Nie da się przekonać bo wie lepiej od Ciebie pracującego
przy tym codziennie. Widzącego co się psuje i jak naprawdę dobre są teraz
samochody. Zastanawiam się tylko nad tym co inni robią że w roku przejeżdżają 40 tysięcy kilometrów starymi samochodami. Gdzie kupują paliwo do diesli że im
pompy i wtryskiwacze po 300 tysięcy wytrzymują. Czy turbiny mają od RR robione
na fuchę z materiałów używanych na silniki odrzutowe?  --


Data: 2009-09-12 11:57:19
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
kogutek pisze:

Wyluzuj. To mitoman. Nie da się przekonać bo wie lepiej od Ciebie pracującego
przy tym codziennie. Widzącego co się psuje i jak naprawdę dobre są teraz
samochody. Zastanawiam się tylko nad tym co inni robią że w roku przejeżdżają 40 tysięcy kilometrów starymi samochodami. Gdzie kupują paliwo do diesli że im
pompy i wtryskiwacze po 300 tysięcy wytrzymują. Czy turbiny mają od RR robione
na fuchę z materiałów używanych na silniki odrzutowe?  

;-)
Dlatego uwazam ze jak juz kupowac nowoczesnego t.diesla to tylko nowke z gwarancja (i ew. przedluzyc ja o kolejne lata). Branie czegos co ma ponad 120kkm to proszenie sie o wydatki, tym bardziej jesli ma sie zamiar tluc po 50+kkm rocznie.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-12 11:28:58
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 11:57:19 +0200, DoQ napisał(a):

Dlatego uwazam ze jak juz kupowac nowoczesnego t.diesla to tylko nowke z gwarancja (i ew. przedluzyc ja o kolejne lata). Branie czegos co ma ponad 120kkm to proszenie sie o wydatki, tym bardziej jesli ma sie zamiar tluc po 50+kkm rocznie.

Nie, proszeniem się o wydatki jest serwisowanie tego w ASO. Przykład
różnicy cen sam podałeś - pompa paliwa do EW10 - 603 zł w ASO podczas gdy
mozna ją kupić za 300-350 zł. Nie zamiennik, tą samą pompę z tym samym
numerem katalogowym Boscha.
Zamienniki są jeszcze tańsze, poniżej 200 zł, ale to faktycznie już
proszenie się o problemy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-12 12:50:25
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:

Nie, proszeniem się o wydatki jest serwisowanie tego w ASO. Przykład
różnicy cen sam podałeś - pompa paliwa do EW10 - 603 zł w ASO podczas gdy
mozna ją kupić za 300-350 zł. Nie zamiennik, tą samą pompę z tym samym
numerem katalogowym Boscha.
Zamienniki są jeszcze tańsze, poniżej 200 zł, ale to faktycznie już
proszenie się o problemy.

Ta jasne, a pompe wtryskowa zregenerujesz poza ASO za 400zl pewnie.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-12 11:52:19
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 12:50:25 +0200, DoQ napisał(a):

Ta jasne, a pompe wtryskowa zregenerujesz poza ASO za 400zl pewnie.


nie, wymienię zawór wysokiego cisnienia, bo to najczęstsza usterka.. oprócz
tego normalnie eksploatowana pompa wytrzymuje długie lata. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-12 12:56:17
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:

nie, wymienię zawór wysokiego cisnienia, bo to najczęstsza usterka.. oprócz
tego normalnie eksploatowana pompa wytrzymuje długie lata.

LOL dlugie lata, dlatego pewnie coraz wiecej firm robi na tych regeneracjach niezly biznes.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-12 13:23:44
Autor: kogutek
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 12:50:25 +0200, DoQ napisał(a):

> Ta jasne, a pompe wtryskowa zregenerujesz poza ASO za 400zl pewnie.
> nie, wymienię zawór wysokiego cisnienia, bo to najczęstsza usterka.. oprócz
tego normalnie eksploatowana pompa wytrzymuje długie lata. -- Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
I to wytrzymywanie długie lata pompy widać na skrzyżowaniach jak się zielone
światło zrobi. Kryterium poprawnego działania pompy jest nie że pompuje ale jak
pompuje. Silnik pomimo że jest bardzo dokładnie wykonany będzie jakoś działał
nawet gdy będzie po pewnym czasie bardzo zużyty. Silnika nie remontuje się jak
stanie ze starości a jak straci parametry. Przeważająca większość samochodów z
silnikami do remontu do warsztu przyjeżdża o własnych siłach, bez sznurka.   --


Data: 2009-09-12 12:30:39
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 13:23:44 +0200, kogutek napisał(a):

I to wytrzymywanie długie lata pompy widać na skrzyżowaniach jak się zielone
światło zrobi. Kryterium poprawnego działania pompy jest nie że pompuje ale jak
pompuje. Silnik pomimo że jest bardzo dokładnie wykonany będzie jakoś działał
nawet gdy będzie po pewnym czasie bardzo zużyty. Silnika nie remontuje się jak
stanie ze starości a jak straci parametry. Przeważająca większość samochodów z
silnikami do remontu do warsztu przyjeżdża o własnych siłach, bez sznurka.

eee... jjjjassssne
ot, fachowca to i dobrze posłuchać

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-12 13:44:23
Autor: kogutek
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 13:23:44 +0200, kogutek napisał(a):

> I to wytrzymywanie długie lata pompy widać na skrzyżowaniach jak się zielone
> światło zrobi. Kryterium poprawnego działania pompy jest nie że pompuje ale jak
> pompuje. Silnik pomimo że jest bardzo dokładnie wykonany będzie jakoś działał
> nawet gdy będzie po pewnym czasie bardzo zużyty. Silnika nie remontuje się jak
> stanie ze starości a jak straci parametry. Przeważająca większość samochodów z
> silnikami do remontu do warsztu przyjeżdża o własnych siłach, bez sznurka.

eee... jjjjassssne
ot, fachowca to i dobrze posłuchać

-- Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
Nie jasno tylko ciemno jest za takimi samochodami co po 300 tysiącach są w
doskonałym stanie. Jakim samochodem jeździsz, ile robisz rocznie kilometrów, Na
czym polega Twoja praca?

--


Data: 2009-09-12 12:52:17
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 13:44:23 +0200, kogutek napisał(a):

Nie jasno tylko ciemno jest za takimi samochodami co po 300 tysiącach są w
doskonałym stanie. Jakim samochodem jeździsz, ile robisz rocznie kilometrów, Na
czym polega Twoja praca?

nie tak szybko z tym odwracaniem kota ogonem. Może najpierw wyjasnisz jak
to dokładnie jest z tym, cytuję, "pompowaniem nie tak"?
W drugą stronę pompuje, czy jak? I jak to się dzieje, że komputer wtrysku
sie nie buntuje, że jest nie tak?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-12 14:03:21
Autor: kogutek
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 13:44:23 +0200, kogutek napisał(a):

> Nie jasno tylko ciemno jest za takimi samochodami co po 300 tysiącach są w
> doskonałym stanie. Jakim samochodem jeździsz, ile robisz rocznie kilometrów, Na
> czym polega Twoja praca?

nie tak szybko z tym odwracaniem kota ogonem. Może najpierw wyjasnisz jak
to dokładnie jest z tym, cytuję, "pompowaniem nie tak"?
W drugą stronę pompuje, czy jak? I jak to się dzieje, że komputer wtrysku
sie nie buntuje, że jest nie tak?

-- Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
Ty odwracasz kota ogonem. Zamiast odpowiedzieć na proste pytanie, które nie
naruszy Twojej prywatności. Tutaj zaczyna się problem. Nie wiem kim jesteś.
Możesz być moim sąsiadem albo mieszkać 800 kilometrów ode mnie. Ale nie jest
wykluczone że ktoś z grupy zna Cie osobiście. I jak napiszesz ze jeździsz innym
samochodem niż masz, albo nie masz wcale. Podważy przebieg bo napisze że w
sklepie z dywanami robisz jako sprzedawca i latem do roboty jeździsz rowerem
itd. To wyjdziesz na głąba. I zamiast odpowiedzieć na moje pytanie albo
stwierdzić żebym się walił, co też będzie odpowiedzią. Wymyślasz swoje pytanie.
Tak to ja się nie bawię.  --


Data: 2009-09-12 13:09:38
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 14:03:21 +0200, kogutek napisał(a):

Ty odwracasz kota ogonem. Zamiast odpowiedzieć na proste pytanie, które nie
naruszy Twojej prywatności. Tutaj zaczyna się problem. Nie wiem kim jesteś.
Możesz być moim sąsiadem albo mieszkać 800 kilometrów ode mnie. Ale nie jest
wykluczone że ktoś z grupy zna Cie osobiście. I jak napiszesz ze jeździsz innym
samochodem niż masz, albo nie masz wcale. Podważy przebieg bo napisze że w
sklepie z dywanami robisz jako sprzedawca i latem do roboty jeździsz rowerem
itd. To wyjdziesz na głąba. I zamiast odpowiedzieć na moje pytanie albo
stwierdzić żebym się walił, co też będzie odpowiedzią. Wymyślasz swoje pytanie.
Tak to ja się nie bawię.

Wątek jest nie o mnie, tylko o dieslach i ich rzekomych wysokich kosztach
eksploatacji związanych z ich rzekomą awaryjnością.
I wciąż jestem bardzo zainteresowany w jaki sposób zużywa sie pompa
wtryskowa w silniku common rail tak, żeby silnik jeździł nieprawidłowo jak
twierdzisz, a komputer auta nie widział żadnego problemu. Poważnie, bardzo
mnie to interesuje.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-12 14:16:13
Autor: kogutek
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 14:03:21 +0200, kogutek napisał(a):

> Ty odwracasz kota ogonem. Zamiast odpowiedzieć na proste pytanie, które nie
> naruszy Twojej prywatności. Tutaj zaczyna się problem. Nie wiem kim jesteś.
> Możesz być moim sąsiadem albo mieszkać 800 kilometrów ode mnie. Ale nie jest
> wykluczone że ktoś z grupy zna Cie osobiście. I jak napiszesz ze jeździsz innym
> samochodem niż masz, albo nie masz wcale. Podważy przebieg bo napisze że w
> sklepie z dywanami robisz jako sprzedawca i latem do roboty jeździsz rowerem
> itd. To wyjdziesz na głąba. I zamiast odpowiedzieć na moje pytanie albo
> stwierdzić żebym się walił, co też będzie odpowiedzią. Wymyślasz swoje pytanie.
> Tak to ja się nie bawię.

Wątek jest nie o mnie, tylko o dieslach i ich rzekomych wysokich kosztach
eksploatacji związanych z ich rzekomą awaryjnością.
I wciąż jestem bardzo zainteresowany w jaki sposób zużywa sie pompa
wtryskowa w silniku common rail tak, żeby silnik jeździł nieprawidłowo jak
twierdzisz, a komputer auta nie widział żadnego problemu. Poważnie, bardzo
mnie to interesuje.

-- Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
Dziękuję za odpowiedź jakiej udzieliłeś. Dla mnie nie masz zielonego pojęcia o
samochodach, kosztach utrzymania i ich trwałości. Nie musisz się martwić o
zużywanie pompy. Dla ciebie ona bezawaryjnie zrobi milion kilometrów. Tak jak
cała reszta w samochodzie. Obudzisz się jak przyjdzie ci ją wymienić na nową.
Oczywiście przy założeniu że masz samochód. --


Data: 2009-09-12 13:29:47
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 14:16:13 +0200, kogutek napisał(a):

Dziękuję za odpowiedź jakiej udzieliłeś. Dla mnie nie masz zielonego pojęcia o
samochodach, kosztach utrzymania i ich trwałości. Nie musisz się martwić o
zużywanie pompy. Dla ciebie ona bezawaryjnie zrobi milion kilometrów. Tak jak
cała reszta w samochodzie. Obudzisz się jak przyjdzie ci ją wymienić na nową.
Oczywiście przy założeniu że masz samochód.

i do tego sprowadzają się twoje argumenty? No coż.. smutne. Aha - skoro już nie potrafisz w żaden sposób poprzeć swoich teorii, to może
chociaż potrafisz prawidłowo ustawić swój czytnik, zeby wycinał sygnaturki
jak powinien? Czy też zamiast tego pójdziesz w szczeniackie wycieczki
osobiste?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-12 14:34:20
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:

Aha - skoro już nie potrafisz w żaden sposób poprzeć swoich teorii, to może
chociaż potrafisz prawidłowo ustawić swój czytnik, zeby wycinał sygnaturki
jak powinien? Czy też zamiast tego pójdziesz w szczeniackie wycieczki
osobiste?

O tak to jest dopiero argument. Jeszcze wspomnij o ortografii a zostaniesz prawdziwym ekspertem w technologii common rail.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-12 13:36:17
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 14:34:20 +0200, DoQ napisał(a):

O tak to jest dopiero argument. Jeszcze wspomnij o ortografii a zostaniesz prawdziwym ekspertem w technologii common rail.

A może ty wyjaśnisz w jaki sposób zużywa się pompa, tak że silnik nie ma
mocy i dymi, ale komputerowi to nie przeszkadza? Tak dobrze się rozumiecie
w dyskusji...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-12 14:45:01
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:

A może ty wyjaśnisz w jaki sposób zużywa się pompa, tak że silnik nie ma
mocy i dymi, ale komputerowi to nie przeszkadza? Tak dobrze się rozumiecie
w dyskusji...

Oczywiscie. Wczesny etap zuzycia/uszkodzenia mozna stwierdzic tylko na diagnostyce (pod warunkiem ze diagnozujacy wie co robi). Oczywiscie niejeden klient  zaneguje diagnoze i stwierdzi "wredne ASO chce mnie naciagnac na koszty", "przeciez jezdzi to po co bede placil za pompe czy wtryskiwacz" albo "za 3 miesiace sprzedaje samochod wiec to nie bedzie juz moje zmartwienie". Gdyby autodiagnostyka wystarczala, P.S.A (czy tez inny knowy oncern) nie tworzylo by platformy Planet2000.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-12 13:48:35
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 14:45:01 +0200, DoQ napisał(a):

Oczywiscie. Wczesny etap zuzycia/uszkodzenia mozna stwierdzic tylko na diagnostyce (pod warunkiem ze diagnozujacy wie co robi). Oczywiscie niejeden klient  zaneguje diagnoze i stwierdzi "wredne ASO chce mnie naciagnac na koszty", "przeciez jezdzi to po co bede placil za pompe czy wtryskiwacz" albo "za 3 miesiace sprzedaje samochod wiec to nie bedzie juz moje zmartwienie". Gdyby autodiagnostyka wystarczala, P.S.A (czy tez inny knowy oncern) nie tworzylo by platformy Planet2000.

zużycia uszkodzenia samej pompy? i jakie parametry są poza dopuszczalnymi
zakresami?
I jak to jest, że na diagnostyce widać, a klient nie widzi tego? Tzn jak to
jest w kontekście "dymi i nie rusza na skrzyżowaniu"?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-12 14:56:48
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:

I jak to jest, że na diagnostyce widać, a klient nie widzi tego? Tzn jak to
jest w kontekście "dymi i nie rusza na skrzyżowaniu"?

Jak dymi i nie rusza na skrzyzowaniu to juz jest wykonczona.
Reszty tlumaczyc ci nie bede bo szkoda czasu ktorego i tak juz duzo zmarnowalem na ta jalowa dyskusje.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-12 14:28:23
Autor: Waldek Godel
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 14:56:48 +0200, DoQ napisał(a):

Jak dymi i nie rusza na skrzyzowaniu to juz jest wykonczona.
Reszty tlumaczyc ci nie bede bo szkoda czasu ktorego i tak juz duzo zmarnowalem na ta jalowa dyskusje.

No i komputer w ogóle nie zauważa, że mimo wachlowania zaworem regulacyjnym
ciśnienie jest poza wymaganym zakresem? Serio? --
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2010-11-10 13:24:22
Autor: Jakub Witkowski
kolejne pytanie o auto
W dniu 2009-09-12 14:45, DoQ pisze:
Waldek Godel pisze:

A może ty wyjaśnisz w jaki sposób zużywa się pompa, tak że silnik nie ma
mocy i dymi, ale komputerowi to nie przeszkadza? Tak dobrze się rozumiecie
w dyskusji...

Oczywiscie. Wczesny etap zuzycia/uszkodzenia mozna stwierdzic tylko na diagnostyce (pod warunkiem ze diagnozujacy wie co robi).

No ale tak konkretnie, to co mianowicie się mierzy, i jakie kryteria przyjmuje?
Bo to faktycznie ciekawe.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2009-09-12 14:53:59
Autor: kogutek
kolejne pytanie o auto
Dnia Sat, 12 Sep 2009 14:16:13 +0200, kogutek napisał(a):

> Dziękuję za odpowiedź jakiej udzieliłeś. Dla mnie nie masz zielonego pojęcia o
> samochodach, kosztach utrzymania i ich trwałości. Nie musisz się martwić o
> zużywanie pompy. Dla ciebie ona bezawaryjnie zrobi milion kilometrów. Tak jak
> cała reszta w samochodzie. Obudzisz się jak przyjdzie ci ją wymienić na nową.
> Oczywiście przy założeniu że masz samochód.

i do tego sprowadzają się twoje argumenty? No coż.. smutne. Aha - skoro już nie potrafisz w żaden sposób poprzeć swoich teorii, to może
chociaż potrafisz prawidłowo ustawić swój czytnik, zeby wycinał sygnaturki
jak powinien? Czy też zamiast tego pójdziesz w szczeniackie wycieczki
osobiste?

-- Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
To nie umieszczaj durnych tekstów żeby trzeba je było wycinać.  --


Data: 2010-11-10 13:21:23
Autor: Jakub Witkowski
kolejne pytanie o auto
W dniu 2009-09-12 14:03, kogutek pisze:

naruszy Twojej prywatności. Tutaj zaczyna się problem. Nie wiem kim jesteś.

napisał imć kogutek...

Możesz być moim sąsiadem albo mieszkać 800 kilometrów ode mnie. Ale nie jest
wykluczone że ktoś z grupy zna Cie osobiście. I jak napiszesz ze jeździsz innym
samochodem niż masz, albo nie masz wcale. Podważy przebieg bo napisze że w
sklepie z dywanami robisz jako sprzedawca i latem do roboty jeździsz rowerem
itd. To wyjdziesz na głąba.

a ty jako anonimowy kogutek nie ponosisz, oczywiście, takiego ryzyka

Tak to ja się nie bawię.

hehe

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2009-09-12 14:21:23
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
kogutek pisze:

nawet gdy będzie po pewnym czasie bardzo zużyty. Silnika nie remontuje się jak
stanie ze starości a jak straci parametry. Przeważająca większość samochodów z
silnikami do remontu do warsztu przyjeżdża o własnych siłach, bez sznurka.  

Wtryskiwacz na ten przyklad moze juz byc "poza dopuszczalnymi parametrami" a uzytkownik nie bedzie tego swiadomy. Natomiast ten jadacy za nim bedzie widzial to doskonale. Dosc czesta przypadlosc.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-12 14:52:14
Autor: kogutek
kolejne pytanie o auto
kogutek pisze:

> nawet gdy będzie po pewnym czasie bardzo zużyty. Silnika nie remontuje się jak
> stanie ze starości a jak straci parametry. Przeważająca większość samochodów z
> silnikami do remontu do warsztu przyjeżdża o własnych siłach, bez sznurka.   Wtryskiwacz na ten przyklad moze juz byc "poza dopuszczalnymi parametrami" a uzytkownik nie bedzie tego swiadomy. Natomiast ten jadacy za nim bedzie widzial to doskonale. Dosc czesta przypadlosc.


Pozdrawiam
Pawel

Toż o tym cały czas trąbię. Silnik to prosty mechanizm. W zasadzie nic w nim nie
ma. Ale to co jest musi się zużywać. Często żeby odmówił współpracy musi nie
jeden a kilka elementów mieć poza tolerancją fabryczną. Czy da się odpalić
silnik bez pierścieni, nie z wyrobionymi tylko nie z założonymi. Jasne ze się
da. Tylko potrzebuje do odpalenia większej prędkości obrotowej. Czy to będzie
dobry silnik. Nie będzie. Czy da się jechać z lejącymi wtryskami. Jasne że się
do pewnego momentu da. Da się jeździć z 5 milimetrowymi luzami na zamkach
pierścieni. Da się bo u mnie takie były. Dla innych zużyte silniki to norma.
Nawet o tym nie wiedzą. I teraz można by się zastanowić nad drobnym szczegółem.
Skoro u mnie przy w sumie niewielkim przebiegu, liczyłem na większy. Tak bardzo
zużyły się pierścienie. To skoro prawie do wszystkich samochodów produkowanych w
Europie pierścienie robi się w Łodzi na Liściastej. To czy do Skody, Seata, Opla
itd będą lepsze. Nie będą. Do Maybacha zrobią lepsze. Do Bentleya też. Ale nie
do samochodu co nowy kosztuje 40 tysięcy. Współczesny nowy tani samochód ma
zrobić określony, założony przez producenta przebieg i ma się w nim zużyć równo
wszystko. Żeby go nie warto było naprawiać. Dużo historii o sporych przebiegach
robionych przez samochody jest prawdziwych. Ale dotyczą one starszych
samochodów. Był moment ze weszły do użycia dużo nowocześniejsze oleje. Na nich
silniki robiły duże przebiegi. Ale producenci aut od razu to wychwycili. Nowe
silniki już takich przebiegów nie zrobią. Bo niby po co w aucie które ma się
rozlecieć po 10 latach i w tym czasie zrobić do 200 tysięcy zakładać silnik
wytrzymujący pół milina kilometrów.    --


Data: 2009-09-12 14:59:52
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
kogutek pisze:

silniki robiły duże przebiegi. Ale producenci aut od razu to wychwycili. Nowe
silniki już takich przebiegów nie zrobią. Bo niby po co w aucie które ma się
rozlecieć po 10 latach i w tym czasie zrobić do 200 tysięcy zakładać silnik
wytrzymujący pół milina kilometrów.   

Tak tez mowia ludzie ktorzy od nastu/k.dziesieciu lat zajmuja sie regeneracja walow,walkow,glowic etc.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-12 15:05:03
Autor: kogutek
kolejne pytanie o auto
kogutek pisze:

> silniki robiły duże przebiegi. Ale producenci aut od razu to wychwycili. Nowe
> silniki już takich przebiegów nie zrobią. Bo niby po co w aucie które ma się
> rozlecieć po 10 latach i w tym czasie zrobić do 200 tysięcy zakładać silnik
> wytrzymujący pół milina kilometrów.    

Tak tez mowia ludzie ktorzy od nastu/k.dziesieciu lat zajmuja sie regeneracja walow,walkow,glowic etc.


Pozdrawiam
Pawel

Szkoda że paru mitomanów z tej grupy w to nie wierzy. --


Data: 2009-09-12 12:54:45
Autor: kogutek
kolejne pytanie o auto
kogutek pisze:

> Wyluzuj. To mitoman. Nie da się przekonać bo wie lepiej od Ciebie pracującego
> przy tym codziennie. Widzącego co się psuje i jak naprawdę dobre są teraz
> samochody. Zastanawiam się tylko nad tym co inni robią że w roku przejeżdżają > 40 tysięcy kilometrów starymi samochodami. Gdzie kupują paliwo do diesli że im
> pompy i wtryskiwacze po 300 tysięcy wytrzymują. Czy turbiny mają od RR robione
> na fuchę z materiałów używanych na silniki odrzutowe?   ;-)
Dlatego uwazam ze jak juz kupowac nowoczesnego t.diesla to tylko nowke z gwarancja (i ew. przedluzyc ja o kolejne lata). Branie czegos co ma ponad 120kkm to proszenie sie o wydatki, tym bardziej jesli ma sie zamiar tluc po 50+kkm rocznie.


Pozdrawiam
Pawel
Czyli się zgadzamy co do awaryjności i przebiegów. Zastanawiam się gdzie ci inni
jeżdżą że robią po 50 tysięcy rocznie. Robie ze 12 tysięcy Żona jak zrobi 5 to
się sporo najeździła. --


Data: 2009-09-12 13:06:36
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
kogutek pisze:

Czyli się zgadzamy co do awaryjności i przebiegów. Zastanawiam się gdzie ci inni
jeżdżą że robią po 50 tysięcy rocznie. Robie ze 12 tysięcy Żona jak zrobi 5 to
się sporo najeździła.

Pierwsza grupa to ci co jezdza niewiele, kupuja HDI/JTD/D4D itp. i chwala sie znajomym na grillu ze przejechali xxx km na 1 baku. O tym jak placza gdy cos padnie i trzeba wysypac trzycyfrowa kwote juz nie wspominaja;) Czesto jest to samochod kupiony od 2 i 3 grupy (ponizej), ew. szrot ktory 10x zwiedzil rownik.
Druga grupa to ludzie ktorzy jezdza sporo. Czesto prowadza mala firme kupuja cos takiego w leasingu, wyeksploatuja i sprzedaja tuz po uplywie gwarancji. Pozniej od nowa ten sam proces.
No i trzecia - duze firmy i floty - ale one postepuja w podobny sposob jak grupa druga :)


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-12 15:17:41
Autor: kogutek
kolejne pytanie o auto
kogutek pisze:

> Czyli się zgadzamy co do awaryjności i przebiegów. Zastanawiam się gdzie ci inni
> jeżdżą że robią po 50 tysięcy rocznie. Robie ze 12 tysięcy Żona jak zrobi 5 to
> się sporo najeździła. Pierwsza grupa to ci co jezdza niewiele, kupuja HDI/JTD/D4D itp. i chwala sie znajomym na grillu ze przejechali xxx km na 1 baku. O tym jak placza gdy cos padnie i trzeba wysypac trzycyfrowa kwote juz nie wspominaja;) Czesto jest to samochod kupiony od 2 i 3 grupy (ponizej), ew. szrot ktory 10x zwiedzil rownik.
Druga grupa to ludzie ktorzy jezdza sporo. Czesto prowadza mala firme kupuja cos takiego w leasingu, wyeksploatuja i sprzedaja tuz po uplywie gwarancji. Pozniej od nowa ten sam proces.
No i trzecia - duze firmy i floty - ale one postepuja w podobny sposob jak grupa druga :)


Pozdrawiam
Pawel

Bylem przy takiej rozmowie.Ktoś kupił samochód za granicą i go przyprowadził. I
to była ostatnia trasa silnika. Jak usłyszał przybliżoną cenę ( ok 7 000)
naprawy to usiadł. Cały czas powtarzał że się pomylili bo słyszał że ten model
Audi ma niezniszczalny silnik. A ten ma zrobione niecałe 180 tysięcy. --


Data: 2009-09-12 15:22:37
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
kogutek pisze:

Bylem przy takiej rozmowie.Ktoś kupił samochód za granicą i go przyprowadził. I
to była ostatnia trasa silnika. Jak usłyszał przybliżoną cenę ( ok 7 000)
naprawy to usiadł. Cały czas powtarzał że się pomylili bo słyszał że ten model
Audi ma niezniszczalny silnik. A ten ma zrobione niecałe 180 tysięcy.

Kolega kupil sobie takie 320d (136KM) zeby na paliwie oszczedzac. Juz nastepnego dnia dzwonil ze sie rozkraczyl. Wtryskiwacz i pompa do regeneracji - prawie 4,5k w plecy. Do tej pory liczac koszty, duzo taniej by go wyszla eksploatacja 170KM 323i


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-12 13:14:37
Autor: kogutek
kolejne pytanie o auto
kogutek pisze:

> Wyluzuj. To mitoman. Nie da się przekonać bo wie lepiej od Ciebie pracującego
> przy tym codziennie. Widzącego co się psuje i jak naprawdę dobre są teraz
> samochody. Zastanawiam się tylko nad tym co inni robią że w roku przejeżdżają > 40 tysięcy kilometrów starymi samochodami. Gdzie kupują paliwo do diesli że im
> pompy i wtryskiwacze po 300 tysięcy wytrzymują. Czy turbiny mają od RR robione
> na fuchę z materiałów używanych na silniki odrzutowe?   ;-)
Dlatego uwazam ze jak juz kupowac nowoczesnego t.diesla to tylko nowke z gwarancja (i ew. przedluzyc ja o kolejne lata). Branie czegos co ma ponad 120kkm to proszenie sie o wydatki, tym bardziej jesli ma sie zamiar tluc po 50+kkm rocznie.


Pozdrawiam
Pawel
Czyli się zgadzamy co do awaryjności i przebiegów. Zastanawiam się gdzie ci inni
jeżdżą że robią po 50 tysięcy rocznie. Robię ze 12 tysięcy żona jak zrobi 5 to
się sporo najeździ. 50 tysięcy to w cyklu mieszanym jakieś 5 godzin przez 250
dni za kółkiem. Tyle to zawodowi kierowcy robią nie swoimi samochodami a nie
Malinowski spod Kuźnic. Znajomy coś tam rozwozi do sklepów. Kiedyś mówił ze
dziennie robi między 50 a 70 kilometrów. Zajmuje mu to 10 godzin. 20 tysięcy
rocznie nie zrobi.  Ja rozumię ze można kłamać, przechwalać się. Ale kłamstwo
musi się opierać na jakiś realnych wyliczeniach. Inaczej można się tylko
ośmieszyć. Najwięcej jeżdżą ci co o każdej porze dnia tutaj piszą, na dodatek
prawie codziennie. Widocznie jak wyjdą z pracy to na ronda jadą żeby limit
kilometrów wyrobić. I od jeżdżenia w kółko w głowach im się rozlasowało. Są tacy
co dużo jeżdżą. Ale to jest z 3% wszystkich samochodów osobowych. Pisałeś że
pracujesz na stacji obsługi. Napisz, ale uczciwie. Kupiłbyś samochód u ciebie
serwisowany co ma 200 tysięcy żeby go mieć do dojazdów do pracy i na zakupy i
żeby nim na wakacje pojechać i potrzymać jeszcze z 5 lat. mam na myśli samochód
z chodu kupiony. A nie taki co niedawno wymieniono w nim cale zawieszenie,
zrobiono hamulce, wyremontowano silnik i naprawiono skrzynię biegów.   --


Data: 2009-09-12 14:27:25
Autor: DoQ
kolejne pytanie o auto
kogutek pisze:

pracujesz na stacji obsługi. Napisz, ale uczciwie. Kupiłbyś samochód u ciebie
serwisowany co ma 200 tysięcy żeby go mieć do dojazdów do pracy i na zakupy i
żeby nim na wakacje pojechać i potrzymać jeszcze z 5 lat. mam na myśli samochód
z chodu kupiony. A nie taki co niedawno wymieniono w nim cale zawieszenie,
zrobiono hamulce, wyremontowano silnik i naprawiono skrzynię biegów.  

T.diesla z takim przebiegiem? Nie kupilbym :)


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-12 13:55:09
Autor: Karolek
kolejne pytanie o auto

Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:1c2d.00000026.4aab60b9newsgate.onet.pl...

 Zastanawiam się tylko nad tym co inni robią że w roku przejeżdżają
40 tysięcy kilometrów starymi samochodami.

Ja robie jakies 30kkm i przez ostatnie 3 lata (tyle ile mam obecny samochod) robilem pompe wtryskowa, ktora zreszta byla do naprawy juz w momencie kupna, jeden wahacz, pompe wody wymienilem, swiece zarowe, amortyzatory z przodu, akumulator i dwie koncowki kierownicze z lewej strony, a aktualnie do wymiany mam drugi wahacz.

Gdzie kupują paliwo do diesli że im
pompy i wtryskiwacze po 300 tysięcy wytrzymują.

Od Tadzia z TIRa i tez smiga.

Czy turbiny mają od RR robione
na fuchę z materiałów używanych na silniki odrzutowe?

Turbosprezarke to raczej mam ta sama co w fabryce zamontowali 15 lat temu i jeszcze dziala.






Karolek

Data: 2009-09-10 17:30:22
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
kolejne pytanie o auto
Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 10 Sep 2009 16:30:15 +0200, DoQ napisał(a):

Jak zaplacisz za wymiane FAPa (czy chociazby uzupelnienie dodatku), nowy EGRa czy sprzeglo z dwumasa to przestanie ci sie wydawac.

To teraz pokaż jeszcze ceny, żeby ci ktokolwiek uwierzył, że wymiana FAP
jest znacząco droższa od wymiany katalizatora, EGR w dieslu droższy od EGR
w benzynowym a koło dwumasowe droższe i bardziej kłopotliwe od wariatorów w
benzynowym. Czekam niecierpliwie.


Ale co się tak do tej Alfy przyp...asz?!?!?!?

;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi."

kolejne pytanie o auto

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona