kolejni zdrajcy Polski ujawniają się!

Data: 2019-12-29 23:46:21
Autor: japanizer
kolejni zdrajcy Polski ujawniają się!
Ujawnili się kolejni zdrajcy Polski, którzy chcą tego, by Polacy i Polki ginęli w smogu:

https://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34962,25551583,15-biskupow-podpisalo-w-rzeszowie-list-poparcia-abp-marka-jedraszewskiego.html

  15 biskupów podpisało w Rzeszowie list poparcia abp. Marka Jędraszewskiego

Data: 2019-12-30 09:45:42
Autor: z
kolejni zdrajcy Polski ujawniają się!
Trzeba sobie odpowiedzieć na podstawowe pytanie:
Czy chcemy mieć droższy, prąd a za tym wszystko bo nawet samochody będą na prąd. I to sporo droższy.

I co by zrobił na miejscu Morawieckiego Tusk?

Wywalczyłby ogromne pieniądze od UE bo przecież cała zachodnia Europa wzbogaciła się OCIEPLAJĄC KLIMAT a teraz chce żeby Polacy zrujnowani i ograbieni przez Niemców, potem oddani pod okupację Rosji, a następnie rozsprzedani i wyzyskiwani przez zachodnie korporacje powinni jakieś ULGI dostać.

NIE? To może niech Niemcy zapłacą reperacje i będziemy spokojnie stosować nawet najściślejsze rygory co2 i kupujemy na potęgę niemiecką fotowoltanikę i wiatraki ;-)

I tak przecież na tym zarobią ;-)

Data: 2019-12-30 01:59:20
Autor: japanizer
On Monday, December 30, 2019 at 5:50:02 PM UTC+9, z wrote:
Trzeba sobie odpowiedzieć na podstawowe pytanie:
Czy chcemy mieć droższy, prąd a za tym wszystko bo nawet samochody będą na prąd. I to sporo droższy.

Też bym wolał, żeby prąd był tańszy. Myślisz że te kilka, kilkanaście miliardów złotych płacone na obce państwo Watykan przekłada się w jakikolwiek sposób na spadek cen prądu?

I co by zrobił na miejscu Morawieckiego Tusk?

Za Tuska zarabialiśmy na eksporcie energii; za Morawieckiego - wydaliśmy 2 miliardy złotych na sam import prądu:

https://wysokienapiecie.pl/25377-rekordowy-import-pradu-w-2019-roku-ponad-10-twh-za-2-mld-zl/

  Saldo wymiany transgranicznej, czyli 10,6 TWh importu, w dobrym przybliżeniu pokazuje   jednak ile energii elektrycznej ostatecznie kupiliśmy u naszych sąsiadów. Jej rynkowa   wartość przekroczyła 2 mld zł. To istotna kwota, biorąc pod uwagę, że nadwyżka w handlu   zagranicznym naszego kraju do października wyniosła 4,6 mld zł.

[...]

Cena prądu z wiatraków jest niższa niż prądu wyprodukowanego przez elektrownie węglowe:

https://wysokienapiecie.pl/wp-content/uploads/2019/06/wegiel_pv_wiatr_ceny_koszty.png

Tak więc widzicie, PiS wiedział, co robi, blokując energetykę wiatrową w Polsce.

Data: 2019-12-30 11:06:03
Autor: u2
W dniu 30.12.2019 o 10:59, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

durna ta niemiecka japa, będą farmy wiatrowe, ale na Bałtyku, a nie 10 metrów od zabudowań, poza tym wiatraki zabijają ptaki, no i wiatraki muszą być dofinansowane, aby cena prądu dla odbiorcy byłą niższa, w sumie prąd z wiatraków jest trzy razy droższy, a w Niemczech, w czasie wichur wyłącza się wiatraki, bo produkują za dużo prądu:)

Data: 2019-12-30 06:39:02
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu poniedziałek, 30 grudnia 2019 11:06:08 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
> [...]

durna ta niemiecka japa, będą farmy wiatrowe, ale na Bałtyku, a nie 10 metrów od zabudowań, poza tym wiatraki zabijają ptaki, no i wiatraki muszą być dofinansowane, aby cena prądu dla odbiorcy byłą niższa, w sumie prąd z wiatraków jest trzy razy droższy, a w Niemczech, w czasie wichur wyłącza się wiatraki, bo produkują za dużo prądu:)

Wiatraki są O.K. ale w połączeniu z urządzeniem pompowo-szczytowym. W czasie wichury pompują wodę do zbiornika, z którego później robi się "prund" turbiną wodną.

Data: 2019-12-30 17:35:16
Autor: u2
W dniu 30.12.2019 o 15:39, Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

elektrownie szczytowo-pompowe są największe na świecie, również w Bolanda, póki co to najlepszy sposób na magazynowanie energii:)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrownia_szczytowo-pompowa

Data: 2019-12-30 14:24:51
Autor: mrbluesky.pl
kolejni zdrajcy Polski ujawniają się!
Sa jeszcze wysokosprawnosciowe podziemne akumulatory pneumatyczne:
Magazynowanie energii w sprężonym powietrzu
Drugą wielkoskalową technologią jest magazynowanie energii w sprężonym powietrzu, znane pod nazwą CAES (z ang. Compressed Air Energy Storage).
Idea systemów CAES polega na magazynowaniu nadwyżek energii elektrycznej w postaci sprężonego powierza w podziemnych zbiornikach. Gaz, który zostaje ściśnięty do ciśnienia równego 70 atmosfer, posiada temperaturę rzędu 1000 Kelwinów, a więc ponad 700 stopni Celsjusza.
W momencie, w którym zapotrzebowanie na energię staje się bardzo wysokie, powietrze z zasobnika jest uwalniane i używane do napędzania turbiny, w której generowana jest energia elektryczna. Sprawność tego typu magazynów energii wynosi od 40% do 70%.
Pierwsza elektrownia wykorzystująca technologię CAES powstała w Huntorf w Niemczech. Pierwszą elektrownię CAES z rekuperatorem wybudowano w McIntosh w USA. W obydwu przykładach sprężone powietrze przechowywane jest w kawernach solnych.
Magazynowanie nadwyżek energii w sprężonym powietrzu stanowi alternatywę dla elektrowni szczytowo-pompowych.
https://globenergia.pl/magazyn/sposoby-na-dlugoterminowe-magazynowanie-energii/
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/sprezone-powietrze-jako-akumulator-energii/

Data: 2019-12-31 00:11:36
Autor: u2
W dniu 30.12.2019 o 23:24, mrbluesky.pl@gmail.com pisze:
Magazynowanie nadwyżek energii w sprężonym powietrzu stanowi alternatywę dla elektrowni szczytowo-pompowych.

ano, ale elektrownie szczytowo-pompowe to 95% zmagazynowanej energii na świecie o łącznej mocy 184 GigaWat:)

Data: 2019-12-30 15:21:59
Autor: mrbluesky.pl
kolejni zdrajcy Polski ujawniają się!
ano, ale elektrownie szczytowo-pompowe to 95% zmagazynowanej energii na świecie o łącznej mocy 184 GigaWat:) -- -
jak masz jakies wolne wzgorze to da sie, na rowninach trzeba isc w glab...a my Ponadto mamy sPoro kawern po kop soli...POd Krakowem np da sie i "Smoga zabic"*! Tradycyjnie... ;P

*-zastrzegam prawaautorskie do sloganu "Zabij Smoga"! ;P

Data: 2019-12-31 03:44:48
Autor: mrbluesky.pl
kolejni zdrajcy Polski ujawniają się!

*-zastrzegam prawaautorskie do sloganu "Zabij Smoga"! ;P -- -
Oj chyba juz daaawno zajete ;P
https://gazetakrakowska.pl/tag/zabij-smoga-nad-krakowem

Data: 2019-12-30 15:27:54
Autor: z
W dniu 2019-12-30 o 10:59, japanizer@japanizer.org pisze:
Też bym wolał, żeby prąd był tańszy. Myślisz że te kilka, kilkanaście miliardów złotych płacone na obce państwo Watykan przekłada się w jakikolwiek sposób na spadek cen prądu?

Myślisz że dotacje i "dary" dla organizacji propagujących lgbt nie mogły pójść na dokarmianie głodnych dzieci? ;-)

Takie samo pierdolenie.

Data: 2019-12-30 16:02:33
Autor: japanizer
On Monday, December 30, 2019 at 11:27:56 PM UTC+9, z wrote:
> [...]

Myślisz że dotacje i "dary" dla organizacji propagujących lgbt nie mogły pójść na dokarmianie głodnych dzieci? ;-)

To ile według ciebie polski budżet przekazuje rocznie dla "organizacji propagujących lgbt", manipulancie?

Na zdjęciu wychudzony z głodu ksiądz w sieni ze zbutwiałych desek:

https://wiadomosci.ox.pl/thumbnails/w867-h578-es/stare-wiadomosci/32828.jpg

Data: 2019-12-31 09:52:02
Autor: z
kolejni zdrajcy Polski ujawniają się!
Data: 2019-12-31 01:13:14
Autor: japanizer
kolejni zdrajcy Polski ujawniają się!
On Tuesday, December 31, 2019 at 5:55:02 PM UTC+9, z wrote:
https://nczas.com/2019/10/03/tak-pis-po-i-ue-finansuja-lgbt-raport-ordo-iuris-ujawnia-ile-kasy-teczowe-organizacje-dostaja-od-m-st-warszawy-unii-europejskiej-oraz-rzadu-morawieckiego/

  Towarzystwo Edukacji Antydyskryminacyjnej otrzymało ze strony MSZ łącznie 118,7 tys. zł.
  Pieniądze poszły na dwa projekty dotyczące tzw. edukacji globalnej w kwotach 47,8 tys. zł i
  70,8 tys. zł.

Trochę słabo. No ale dodajmy też wszystko z całej Unii Europejskiej:

  Poza powyższymi, organizacje LGBT w ostatnim czasie dostały z budżetu Unii Europejskiej i
  ich instytucji około 12 mln zł.

Czyli co Pan chciał właściwie powiedzieć?

Z jednej strony mamy coroczny wydatek kilkunastu miliardów złotych z budżetu na sączenie antypolskiego jadu przez Watykan.

A tu niecałe kilka milionów przeznaczone na to, by m.in. nie dyskryminowano osób takich jak Pan (upośledzonych umysłowo).

Data: 2019-12-30 15:34:08
Autor: z
kolejni zdrajcy Polski ujawniają się!
A mógłbyś uściślić czy ten wykres bierze pod uwagę polską geografię i czy uwzględnia faktyczne moce osiągane w ciągu roku przez fotowoltanikę i wiatraki.

Co jeśli nie świeci i nie wieje.

Bo takie rachunki to ja wielkrotnie słyszałem od naganiaczy fotowoltaniki. A życie swoje.

kolejni zdrajcy Polski ujawniają się!