Data: 2011-07-15 14:09:07 | |
Autor: MarekZ | |
kolejnoĹÄ spĹat | |
UĹźytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:ivkr2c$mi$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
Pytanie brzmi: ktĂłrÄ transakcjÄ spĹaciliĹmy, zgodnie z brzmieniem cytowanego punktu regulaminu? A wiÄc tak: wszyscy, ktĂłrzy wypowiedzieli siÄ w wÄ tku uznali, Ĺźe spĹacona zostaĹa transakcja gotĂłwkowa. Ja takĹźe tak uznaĹem. Otóş zdaniem Departamentu RozliczeĹ ING wszyscy nie mamy racji. W sytuacji, ktĂłra sprowadzaĹa siÄ do opisanej w poĹcie otwierajÄ cym wÄ tek ING uznaĹo, Ĺźe spĹacona zostaĹa transakcja bezgotĂłwkowa, co staĹo siÄ jasne w chwili naliczenia odsetek. ZĹoĹźyĹem wiÄc pierwszÄ reklamacjÄ, domagajÄ c siÄ zwrotu spornej czÄĹci odsetek. Po dwĂłch dniach przyszĹa odpowiedĹş na reklamacjÄ - odmowna, zawierajÄ ca do tego wyliczenia odsetek z - nazwijmy to - oczywistym bĹÄdem pisarskim. Nie powiem, trochÄ siÄ wkurwiĹem. Od razu napisaĹem wiÄc wniosek aby bank potwierdziĹ, Ĺźe jest to jego ostateczne stanowisko w terminie nie dĹuĹźszym niĹź 30 dni, gdyĹź zamierzam tÄ kwestiÄ przedstawiÄ do rozstrzygniÄcia Arbitrowi. Tym razem czekaĹem aĹź 10 dni na odpowiedĹş, bo odpowiadaĹa mi Pani Manager WydziaĹu. Przed otrzymaniem odpowiedzi uznano mi rachunek karty spornÄ kwotÄ . W odpowiedzi znalazĹy siÄ obszerne, tym razem absolutnie bezbĹÄdne wyliczenia jakie tu zastosowano, a takĹźe ponownie stwierdzenie, Ĺźe ING prawidĹowo wyliczyĹ odsetki. W odpowiedzi znalazĹo siÄ takĹźe stwierdzenie o skorygowaniu naliczonych odsetek na rachunku karty, bez uzasadnienia dlaczego dokonano takiej korekty. W takiej sytuacji nie za bardzo miaĹem powĂłd udawaÄ siÄ do Arbitra. SkierowaĹem zatem za poĹrednictwem Biura Prasowego Banku wezwanie do dokonania zmiany treĹci Regulaminu kartowego albo do zmiany algorytmu liczÄ cego odsetki. napisaĹem jak powinno brzmieÄ to zdanie, gdyby miaĹo oznaczaÄ, iĹź w pierwszej kolejnoĹci majÄ siÄ rozliczaÄ transakcje bezgotĂłwkowe. Na odpowiedĹş tym razem czekaĹem tylko jeden dzieĹ. W odpowiedzi ING Bank oĹwiadczyĹ mi jasno, Ĺźe NIE MA MOJEGO PĹASZCZA. UczyniĹ to nastÄpujÄ cymi sĹowami: "Zgodnie z âOgĂłlnymi warunkami wydawania i uĹźytkowania kart kredytowych ING Banku ĹlÄ skiego SAâ § 15 pkt. 3 - wpĹacane Ĺrodki z tytuĹu spĹaty zadĹuĹźenia zaliczane sÄ w nastÄpujÄ cej kolejnoĹci: opĹaty, prowizje, wszelkie odsetki naleĹźne zgodnie z UmowÄ , w tym z OgĂłlnymi warunkami lub pobierane na podstawie przepisĂłw prawa, a nastÄpnie w kolejnoĹci ich zaksiÄgowania na Rachunku karty: transakcje bezgotĂłwkowe, gotĂłwkowe lub transakcje Polecenia przelewu w ciÄĹźar Rachunku karty. Zapis ten oznacza, iĹź spĹaty zadĹuĹźenia zaliczane sÄ w pierwszej kolejnoĹci na spĹatÄ transakcji bezgotĂłwkowych, nastÄpnie gotĂłwkowych, oraz transakcji przelewĂłw w ciÄĹźar rachunku. SpĹata transakcji wedĹug wymienionych rodzajĂłw nastÄpuje chronologicznie wedĹug daty obciÄ Ĺźenia rachunku danÄ transakcjÄ ." W odpowiedzi znalazĹy siÄ ponownie bezbĹÄdne wyliczenia, tym razem w formie arkusza Excela. PodsumowujÄ c: uwaĹźam, Ĺźe sformuĹowanie Regulaminu jest w oczywisty sposĂłb niezgodne ze stosowanym algorytmem. Bank ma to w dupie. Co mogÄ dalej zrobiÄ? |
|
Data: 2011-07-15 14:28:49 | |
Autor: Piotr GaĹka | |
kolejnoĹÄ spĹat | |
UĹźytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:ivp93b$5vs$1srv.cyf-kr.edu.pl... PodsumowujÄ c: uwaĹźam, Ĺźe sformuĹowanie Regulaminu jest w oczywisty sposĂłb niezgodne ze stosowanym algorytmem. Bank ma to w dupie. Co mogÄ dalej zrobiÄ?Jak mi siÄ kiedyĹ nie zgadzaĹo, Ĺźe bank dzwoniÄ c wypytuje o krytyczne dane osobowe to wysĹaĹem grzeczne zapytanie do KNF, czy to jest OK. Po tygodniu (chyba) otrzymaĹem odpowiedĹş, Ĺźe bank nie powinien stosowaÄ takich praktyk i powinienem go pouczyÄ wiÄc zrobiĹem forward odpowiedzi do banku i od tej pory ani razu (przynajmniej do mnie) nie dzwonili. Ja bym wysĹaĹ zapytanie do KNF jak naleĹźy interpretowaÄ taki zapis regulaminu a w szczegĂłlnoĹci, czy spĹata idzie najpierw na operacje bezgotĂłwkowe, a potem na gotĂłwkowe, czy w kolejnoĹci ksiÄgowania bez wzglÄdu na to czy gotĂłwkowe, czy bezgotĂłwkowe. Nie wiem czy KNF ma obowiÄ zek odpowiadaÄ kaĹźdemu, ale nie zaszkodzi zapytaÄ. P.G. |
|
Data: 2011-07-15 15:02:56 | |
Autor: Kamil Jońca | |
kolejność spłat | |
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> writes:
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości grup[...]
Heh, mi kiedyś ING napisało, że "literalne stosowanie się do postanowień regulaminu może prowadzić do błędnych wniosków" :) Może poszczuć Samcikiem? Najlepiej byłoby znaleźć paru klikentów którzy robili transakcje gotówkowe i skłonić ich do reklamacji? KJ -- http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/ Zanim wlaczysz komputer, zastanow sie: Czy jestes absolutnie pewien(na), ze nie jest podlaczany do wyrzutni rakiet? |
|
Data: 2011-07-15 15:16:32 | |
Autor: MarekZ | |
kolejność spłat | |
Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:87vcv33ddr.fsf@alfa.kjonca... Heh, mi kiedyś ING napisało, że "literalne stosowanie się do postanowień Wiesz, w zasadzie to nie ma przeciwwskazań abym ja sam w sposób sztuczny generował takie sytuacje na swoich czterech kartach ingowych. To by dało 4 reklamacje miesięcznie, każda np. na 1 grosz. Tylko mi się nie chce, zresztą ING by je pewnie uznawał, a mnie chodzi o wymuszenie zmiany regulaminu, który wprowadza w błąd albo o dostosowanie algorytmu do brzmienia regulaminu. Chyba pozostaje mi powiadomienie KNF, może oni ich zmuszą do wprowadzenia zmiany. Nie wzbudza to we mnie nadmiernego entuzjazmu, bo ogólnie KNF uważam za zakałę rynku. |
|
Data: 2011-07-18 14:09:00 | |
Autor: witrak() | |
kolejność spłat | |
MarekZ wrote:
Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w Podejrzewam, że jest jeszcze jedna możliwość: napisać do UOKiKu, bo w końcu rzecz dotyczy konsumentów, a bank wprowadza ich w błąd... witrak() |
|
Data: 2011-07-19 15:12:02 | |
Autor: MarekZ | |
kolejność spłat | |
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0166d$nmr$2@srv.cyf-kr.edu.pl...
Podejrzewam, że jest jeszcze jedna możliwość: napisać do UOKiKu, Pośrednictwo UOKiK wydaje mi się tu nie do końca na miejscu. Kwestionowany zapis nie narusza jakichkolwiek praw sam z siebie. Chodzi tylko o to, że ING wydaje się nie rozumieć albo udaje, że nie rozumie, co taki zapis oznacza. Myślę, że jakąś ideą mogłaby być próba ośmieszenia takiego rozumienia takiego zapisu jak to prezentuje ING, a raczej konkretna osoba w ING. Spróbuję chyba wystąpić o interpretację znaczenia tak skonstruowanego zdania do Rady Języka Polskiego. :) Zdanie języka polskiego na maturze chyba cały czas było obowiązkowe, prawda? Czy też już można było go nie zdać/zdawać, a maturkę dostać? |
|
Data: 2011-07-20 11:09:27 | |
Autor: witrak() | |
kolejność spłat | |
MarekZ wrote:
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości Nie jestem pewien. W końcu sam fakt uzycia sformułowania niezgodnego z regułami języka polskiego może prowadzić (i zwykle tak jest) do wprowadzenia *konsumenta* w błąd, a wtedy UOKiK ma coś do powiedzenia. Myślę, że jakąś ideą mogłaby być próba ośmieszenia takiegoMarne szanse :-) Zdanie języka polskiego na maturze chyba cały czas było Ba! Nie ma prawnego obowiązku wykorzystywania nabytej wiedzy... ;-) witrak() |
|
Data: 2011-07-20 23:03:28 | |
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski | |
kolejnoĹÄ spĹat | |
MarekZ pisze:
Zdanie jÄzyka polskiego na maturze chyba caĹy czas byĹo obowiÄ zkowe, No ale zdaje siÄ, Ĺźe do zdania wystarcza trzydzieĹci procent, a byÄ moĹźe akurat sporna kwestia zalicza siÄ do pozostaĹych siedemdziesiÄciu... :-) -- MiCHA |