kolejny SKOK bankrutuje

Data: 2016-01-08 17:15:13
Autor: Tomasz Chmielewski
kolejny SKOK bankrutuje
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zawiesiła działalność
Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo - Kredytowej "Kujawiak" we
Włocławku (SKOK Kujawiak) oraz postanowiła wystąpić do
właściwego sądu z wnioskiem o ogłoszenie upadłości tej
spółdzielczej kasy.

No to trzeba będzie wymienić prezesa KNF, bo jest antysystemowy! :)

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-01-08 00:47:32
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
kolejny SKOK bankrutuje
180 mln do wypłaty, mogliby nawet o tym nie wspominać.

Data: 2016-01-08 12:00:36
Autor: Budzik
kolejny SKOK bankrutuje
Użytkownik Konfabulator Konfabulatorski konfabulator@10g.pl ...

180 mln do wypłaty, mogliby nawet o tym nie wspominać.

Kasa wrociłaby z Luxemburga i problemu by nie było.

Data: 2016-01-08 17:33:00
Autor: J.F.
kolejny SKOK bankrutuje
Użytkownik "Konfabulator Konfabulatorski"  napisał w wiadomo¶ci
180 mln do wypłaty, mogliby nawet o tym nie wspominać.

Co nam nawiasem mowiac daje ~10 tys zl oszczendosci na czlonka.
Srednio ... czy nalezy zakladac, ze bogatych klientow jest istotnie mniej, a srednie oszczednosci odpowiednio wiecej ?

Swoja droga - jesli wierzyc KNF, to bankrutuje z hukiem
http://www.knf.gov.pl/o_nas/komunikaty/Zawieszenie_SKOK_Kujawiak_wniosek_o_ogloszenie_upadlosci.html

brak ~77 mln, wspolczynnik wyplacalnosci -43% ... gdzie byla komisja przez poprzednie lata ?
Choc z drugiej strony to jakby zadzialala szybko - zarzad nie zlozyl sprawozdania rocznego, wiec powolali komisarza.

J.

Data: 2016-01-08 14:07:41
Autor: Kris
kolejny SKOK bankrutuje
W dniu pi±tek, 8 stycznia 2016 17:33:42 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Srednio ... czy nalezy zakladac, ze bogatych klientow jest istotnie mniej, a srednie oszczednosci odpowiednio wiecej ?
Liczysz członków a to i deponenci i pożyczkobiorcy. Tych drugich zdecydowanie więcej.

Data: 2016-01-08 18:05:41
Autor: Kamil Jońca
kolejny SKOK bankrutuje
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

brak ~77 mln, wspolczynnik wyplacalnosci -43% ... gdzie byla komisja
przez poprzednie lata ?
A od kiedy KNF może co¶ zrobić w sprawwie SKOKów?
NIe od ~roku?

KJ

Dibble's First Law of Sociology:
Some do, some don't.

Data: 2016-01-08 14:10:58
Autor: Kris
kolejny SKOK bankrutuje
W dniu pi±tek, 8 stycznia 2016 18:08:02 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]

> przez poprzednie lata ?
A od kiedy KNF może co¶ zrobić w sprawwie SKOKów?
A nie było tak że tu akurat ładnych parę lat temu Kasa Krajowa chciala wprowadzić komisarza?

Data: 2016-01-08 23:21:20
Autor: Kamil Jońca
kolejny SKOK bankrutuje
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

W dniu piątek, 8 stycznia 2016 18:08:02 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]
> brak ~77 mln, wspolczynnik wyplacalnosci -43% ... gdzie byla komisja
> przez poprzednie lata ?
A od kiedy KNF może coś zrobić w sprawwie SKOKów?
NIe od ~roku?
A nie było tak że tu akurat ładnych parę lat temu Kasa Krajowa chciala wprowadzić komisarza?

Masz jakieś źródło?

Bo ja sie pomyliłem o 2 lata:

Za http://www.knf.gov.pl/SKOK.html:
"Z dniem 27 października 2012 r. spółdzielcze kasy oszczędnościowo – kredytowe (SKOK–i) zostały objęte państwowym nadzorem, sprawowanym przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF)."

Jeszcze pytanie kiedy faktycznie zaczął ten nadzór funkcjonować i jaki
on jest "szybki" w razie kłopotów.
A jeśli chodzi o nadzór KK skok to jestem nieco nieufny, stąd moja
prośba o źródła.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
A platitude is simply a truth repeated till people get tired of hearing it.

Data: 2016-01-09 00:00:06
Autor: Kris
kolejny SKOK bankrutuje
W dniu pi±tek, 8 stycznia 2016 23:23:02 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

> A nie było tak że tu akurat ładnych parę lat temu Kasa Krajowa chciala wprowadzić komisarza?

Masz jakie¶ Ľródło?

http://prnews.pl/wiadomosci/komunikat-krajowej-skok-w-zwiazku-z-decyzja-knf-dot-skok-u-kujawiak-6551832.html

Data: 2016-01-09 09:07:32
Autor: Kamil Jońca
kolejny SKOK bankrutuje
> [...]

Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

> A nie było tak że tu akurat ładnych parę lat temu Kasa Krajowa chciala wprowadzić komisarza?

Widzę tam tylko:"
"Podkre¶lić należy, że także Kasa Krajowa wprowadziła w SKOK Kujawiak
zarz±dcę komisarycznego w okresie, gdy sprawowała nadzór nad kasami."
To może być np w paĽdzierniku 2012; propagadowo :)

KJ

"Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.

Data: 2016-01-09 00:30:47
Autor: Kris
kolejny SKOK bankrutuje
W dniu sobota, 9 stycznia 2016 09:08:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]

zarz±dcę komisarycznego w okresie, gdy sprawowała nadzór nad kasami."
To może być np w paĽdzierniku 2012; propagadowo :)

Tu co¶ znalazłem
http://www.strefabiznesu.pomorska.pl/artykul/oszczednosci-trzyma-w-skok-kujawiak-25-tysiecy-ludzi-czy-ich-pieniadze-na-pewno-sa-bezpieczn

Data: 2016-01-09 10:48:33
Autor: J.F.
kolejny SKOK bankrutuje
Dnia Sat, 9 Jan 2016 00:30:47 -0800 (PST), Kris napisał(a):
Tu co¶ znalazłem
http://www.strefabiznesu.pomorska.pl/artykul/oszczednosci-trzyma-w-skok-kujawiak-25-tysiecy-ludzi-czy-ich-pieniadze-na-pewno-sa-bezpieczn

Ciekawe. Czyli juz w 2011 kasa miala problemy.

I teraz:
-czy to byly na tyle male problemy, ze kasie udalo sie jeszcze 4 lata
przetrwac,
-czy metoda piramidy nabierajac coraz wiecej depozytow ... ale
przeciez jeszcze udzial kapitalow wlasnych musi byc, czyli musi
rosnac.

Bo pojecie "kredyt niesplacany terminowo" jest dosc szerokie.

J.

Data: 2016-01-09 05:16:28
Autor: Kris
kolejny SKOK bankrutuje
W dniu sobota, 9 stycznia 2016 10:47:39 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Ciekawe. Czyli juz w 2011 kasa miala problemy.
Chyba w 2009 co¶ tam już się zaczynało nie teges.

Data: 2016-01-09 14:28:23
Autor: Kamil Jońca
kolejny SKOK bankrutuje
[...]

W każdym razie stwierdził to zarówno Bierecki jak i (teraz) KNF. Czyli
ciężko powiedzieć, że zrobili zło¶liwie :)
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
"Nature is very un-American.  Nature never hurries."

Data: 2016-01-09 15:59:10
Autor: Tomasz Chmielewski
kolejny SKOK bankrutuje
On 01/09/2016 07:21 AM, Kamil Jońca wrote:

Za http://www.knf.gov.pl/SKOK.html: "Z dniem 27 paĹşdziernika 2012 r.
[...]

Swoją drogą, ciekawe by wyglądała sytuacja klientów SKOKów, gdyby
paraliż Trybunału Konstytucyjnego został zorganizowany wcześniej:

SKOK-i zostały objęte nadzorem pod koniec 2012 roku, mimo że
Narodowy Bank Polski popierał ten pomysł już w 2006 roku. Wtedy
jednak PiS sprzeciwił się tym zmianom, a ustawa została
uchwalona dopiero po dojściu do władzy Platformy Obywatelskiej.
Ustawa weszła w życie w 2011 roku, bo wcześniej tkwiła w
Trybunale Konstytucyjnym, dokąd skierował ją prezydent Lech
Kaczyński.

http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,18420865,depozyty-w-skok-ach-sa-bezpieczne-sa-objete-gwarancjami-bfg.html#ixzz3wjBV58eE

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-01-09 11:28:13
Autor: Kamil Jońca
kolejny SKOK bankrutuje
Tomasz Chmielewski <tch@nospam.example.com> writes:

[...]

Jeśli dobrze rozumiem, to nie trzeba było do tego żadnego paraliżu :)
KJ

"Cable is not a luxury, since many areas have poor TV reception."
-- The mayor of Tucson, Arizona, 1989

Data: 2016-01-10 00:51:01
Autor: Tomasz Chmielewski
kolejny SKOK bankrutuje
On 01/09/2016 07:28 PM, Kamil Jońca wrote:
[...]

Miałem na myśli - prezydent wysyła ustawę o objęciu SKOKów nadzorem do "zmodernizowanego TK", ustawa utyka tam "na zawsze", i w efekcie SKOKi nie mają ani nadzoru, ani gwarancji BFG. Oj, działoby się.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-01-09 21:13:49
Autor: J.F.
kolejny SKOK bankrutuje
Dnia Sun, 10 Jan 2016 00:51:01 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):
Swoj± drog±, ciekawe by wygl±dała sytuacja klientów SKOKów, gdyby
paraliż Trybunału Konstytucyjnego został zorganizowany wcze¶niej:

Je¶li dobrze rozumiem, to nie trzeba było do tego żadnego paraliżu :)

Miałem na my¶li - prezydent wysyła ustawę o objęciu SKOKów nadzorem do "zmodernizowanego TK", ustawa utyka tam "na zawsze", i w efekcie SKOKi nie maj± ani nadzoru, ani gwarancji BFG. Oj, działoby się.

Ale ktory prezydent - Kaczynski ? Bo tylko wtedy prezydent byl kontra rzad, a i jeszcze trzeba by
odpowiedniego trybunalu. Zreszta obecne zmiany zmierzaja raczej do zablokowania TK - moze i
ustawa poczeka troche dluzej na rozpatrzenie, ale po paru miesiacach
by nie mogl orzec niezgodnosci i prezydent musialby podpisac.

A co by sie dzialo ... no coz, mam wrazenie ze po pierwszym
bankructwie ludzie zaczeliby wycofywac swoje oszczednosci, a to by
doprowadzilo do szybkiego upadku kolejnych.
I w trosce o obywatela trzeba by wdrazac system panstwowych gwarancji
.... zapewne polaczony z nadzorem.

W sumie, to te gwarancje umozliwily wzglednie spokojne bankrutowanie
kolejnych kas, i ciekaw jestem - komu na tym zalezalo :-)

O ile w ogole bankrutowanie jest uzasadnione, bo jak widac na
przykladzie - mimo problemow w 2011, Kujawiak ciagle dzialal i najwyrazniej nie mial problemow z plynnoscia. Zarzad tez musial miec
jakies formalne podstawy do przedluzania dzialalnosci ...

Jakies sprawozdanie z poprzednich bankructw to bedzie opublikowane ?
Choc i tu latwo zamieszac ... ale nie, syndykowi chyba na tym nie
zalezy ...

J.

Data: 2016-01-10 03:31:58
Autor: Animka
kolejny SKOK bankrutuje
W dniu 2016-01-09 o 21:13, J.F. pisze:
[...]

Pan Bierecki powinien uregulować zadłużenie tych upadłych Skoków, jak te SKOKi obskubał i wielki pan jest już w sejmie.

--
animka

Data: 2016-01-11 11:01:21
Autor: J.F.
kolejny SKOK bankrutuje
UĹĽytkownik "Animka"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:5691c56b$0$22826$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A obskubal ? Ta Krajowa Kasa chyba jakas mniej pazerna i bardziej dobrowolna.

A Wprost musial swoje rewelacje odszczekac.
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/wprost-przeprasza-senatora-biereckiego-za-nieprawdziwe-zarzuty,586464.html

Zreszta jak widac - KK miala swoje interwencje, ale Kujawiak je ignorowal.

J.

Data: 2016-01-11 11:08:23
Autor: Kamil Jońca
kolejny SKOK bankrutuje

Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomo¶ci grup

?
[...]

A Kaczyński nie rz±dzi Polsk± w tej chwili :) Nic a nic :)

A Wprost musial swoje rewelacje odszczekac.
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/wprost-przeprasza-senatora-biereckiego-za-nieprawdziwe-zarzuty,586464.html

Hm, o ile dobrze pamiętam kontekst, tych przeprosin, to Wprost chyba
liczy na np. reklamy rz±dowe.
Ale to nie potwierdzone info.

Samcik który pisał o SKOKach wcze¶niej, i o spółkach luksemburskich też,
nic nie musiał odszczekiwać.
Mam wrażenie, że KNF też się wypowiadał nt. powi±dzań w SKOKach

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

Data: 2016-01-11 12:16:02
Autor: Pete
kolejny SKOK bankrutuje
W dniu 2016-01-11 o 11:01, J.F. pisze:
[...]

Poczytaj o kulisach tych 'przeprosin':
http://wyborcza.pl/1,75478,19061883,wybielanie-biereckiego-z-afery-skok-ow.html

--
Pete

Data: 2016-01-11 16:52:12
Autor: J.F.
kolejny SKOK bankrutuje
UĹĽytkownik "Pete"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n702u2$864$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Czytam, czytam i nie rozumiem:
- kto zalozyl i dal pieniadze na te Fundacje PZK ?
- czy skoki tam jakies pieniadze wplacaly ?

Z innych zrodel mozna wyczytac, ze zalozyla "Swiatowa Rada", to co komu do tego, jak dysponuje "swoja" fundacja ?
Ale tych pieniedzy duzo nie dala ... kto dal reszte ?

J.

Data: 2016-01-08 18:51:02
Autor: J.F.
kolejny SKOK bankrutuje
UĹĽytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n6nr7f$1kev$1@gioia.aioe.org...
[...]

Albo i nie, bo kto mial zarobic ten zarobil, a reszte BFG splaci :-)

Wiadomosc juz dosc stara, bo z marca 2015
http://wyborcza.pl/1,75478,17592392,Prokuratura_zaczyna_czyscic_SKOK_i__2252_sledztwa.html

"W ciągu ostatnich dwóch lat prokuratura wszczęła aż 2252 śledztwa dotyczące głównie milionowych oszustw i nieprawidłowości w SKOK-ach. Według śledczych SKOK-i były okradane na "słupy" i przez własnych pracowników."

W sumie to powinno sie chyba zaczac sciganie zarzadow, na drodze karnej i cywilnej ... choc z drugiej strony zakladam, ze w raportach kasy mialy kondycje dobra wiec zarzad kontynuowal dzialalnosc ...

J.

Data: 2016-01-08 14:14:31
Autor: Kris
kolejny SKOK bankrutuje
W dniu pi±tek, 8 stycznia 2016 18:51:08 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Wiadomosc juz dosc stara, bo z marca 2015
http://wyborcza.pl/1,75478,17592392,Prokuratura_zaczyna_czyscic_SKOK_i__2252_sledztwa.html

"W ci±gu ostatnich dwóch lat prokuratura wszczęła aż 2252 ¶ledztwa dotycz±ce głównie milionowych oszustw i nieprawidłowo¶ci w SKOK-ach. Według ¶ledczych SKOK-i były okradane na "słupy" i przez własnych pracowników."

Ta liczba to podobno zmanipulowana- policzyli wszystko co w zwi±zku ze SKOK wszczynali- wybicie szyby, kradzież drukarki itp.

Data: 2016-01-08 23:22:05
Autor: Kamil Jońca
kolejny SKOK bankrutuje
[...]

"Podobno"?
KJ

<Hydroxide> knightbrd: from knightbrd.brain import * :)
<knghtbrd> Oh gods if it were that easy ..
<knghtbrd> from carmack.brain import OpenGL

Data: 2016-01-09 00:08:05
Autor: Kris
kolejny SKOK bankrutuje
W dniu pi±tek, 8 stycznia 2016 23:23:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

> Ta liczba to podobno zmanipulowana- policzyli wszystko co w zwi±zku ze SKOK wszczynali- wybicie szyby, kradzież drukarki itp.
"Podobno"?
Tak twierdz± przedstawiciele Kasy Krajowej.
A prawda jest pewnie gdzie¶ po¶rodku;)

Data: 2016-01-09 00:52:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kolejny SKOK bankrutuje

"J.F." 568ff70a$0$22833$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Przecież trzeba było jako¶ sfinansować kampanie wyborcze...
[każdy chciał to napisać, ale tylko ja odważyłem się!]

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

kolejny SKOK bankrutuje