kolejny dawca

Data: 2011-05-27 00:35:04
Autor: Filip KK
kolejny dawca
Reasumuj±c:
Je¿eli kto¶ chce naprawiæ sobie przód samochodu, to wystarczy kogo¶ wyprzedziæ na skrzy¿owaniu w momencie gdy ten kto¶ bêdzie skrêca³ w lewo. Na 100% wina skrêcaj±cego.

Jak widaæ z powy¿szego przyk³adu, trzeba byæ bezmózgiem ¿eby w to uwierzyæ. Jednak wielu wypowiadaj±cych siê w tym w±tku twierdzi, ¿e wina jest skrêcaj±cego, zatem naprawiajcie swoje przody samochodów z czyjego¶ oc, haha!

No comment.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-27 11:26:37
Autor: nom
kolejny dawca

U¿ytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:irmkkv$1fc$3news.net.icm.edu.pl...
[...]

No to wyobra¼my sobie sytuacje, ¿e kto¶ na skrzy¿owaniu próbuje skrêciæ w lewo, ale widzi w lusterku, ¿e samochód za nim go wyprzedza, wiêc zatrzymuje siê i puszcza, po czym nastêpny jeszcze go wyprzedza i tak z 10 samochodów wyprzedza a on stoi i czeka. Rewelacja. :-)

Data: 2011-05-27 10:02:47
Autor: masti
kolejny dawca
Dnia pięknego Fri, 27 May 2011 11:26:37 +0200 osobnik zwany nom wystukał:

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Jak widać z powyższego przykładu, trzeba być bezmózgiem żeby w to
uwierzyć. Jednak wielu wypowiadających się w tym wątku twierdzi, że
wina jest skręcającego, zatem naprawiajcie swoje przody samochodów z
czyjegoÅ› oc, haha!

No to wyobraźmy sobie sytuacje, że ktoś na skrzyżowaniu próbuje skręcić
w lewo, ale widzi w lusterku, że samochód za nim go wyprzedza, więc
zatrzymuje się i puszcza, po czym następny jeszcze go wyprzedza i tak z
10 samochodów wyprzedza a on stoi i czeka. Rewelacja. :-)

sprowadzenie do absurdu nie zmieni faktu, że skręcając bez spojrzenia w lusterka możesz kogoś zabić.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-05-27 12:30:11
Autor: cbnet
kolejny dawca
Motocykl poruszajÄ…cy siÄ™ 70 km/h mknie ok. 20 m/sek., zaÅ›
90 km/h oznacza 25 m/sek.
Manewr skrętu przygotowuje się ok. 3-4 sekundy, samo wykonanie
to ok. 2-3 sekundy.

Nawet widząc w lusterku motocykl 100-150 m za sobą, który
powinien ustąpić pierwszeństwa skręcającemu w lewo, trudno
zakładać, że jedzie nim samobójca i obserwować go w lusterku
bocznym non stop poruszajÄ…c siÄ™ jednoczesnie do przodu.

Tak samo jak trudno zakładać że przejeżdżając skrzyżowanie na
zielonym należy się zatrzymać na widok motoru, ponieważ może
on wjechać w auto na skrzyżowaniu pomimo, że ma na swoim
kierunku czerwone światło.

Reasumując: jeśli ktoś nie dba o to czy się zabije lub okaleczy,
to nie sposób uniknąć sytuacji gdy tego dokona łamiąc podstawowe
zasady i przepisy obowiÄ…zujÄ…ce go na drodze + zdrowy rozsÄ…dek.

--
CB

Data: 2011-05-27 14:18:53
Autor: Maciek
kolejny dawca
[...]

....ale na cholere non stop obserwować lusterka? Napisz w którym momencie patrzysz w lusterka np.  podczas wykonywania manweru wyprzedzania, bo przy skrÄ™cie w ulicÄ™ jak z tej sytuacji zapewne w ogóle byÅ› nie popatrzyÅ‚?

Data: 2011-05-27 19:02:01
Autor: cbnet
kolejny dawca
BTW czy ta grupa na pewno ma nie pomylonÄ… nazwÄ™?

Dlaczego mam wrażenie, że bardziej pasowałaby tu nazwa
pl.sci.psychiatria.samochody?

;)

--
CB

Data: 2011-05-27 20:40:12
Autor: Maciek
kolejny dawca
Dlaczego mam wrażenie, że bardziej pasowałaby tu nazwa
pl.sci.psychiatria.samochody?

Czyżbyś zrozumiał, że napisałeś jakąś bzdurę i już wiesz jak używać lusterka przy wspomnianych manewrach? ;-)

Data: 2011-05-27 20:45:12
Autor: cbnet
kolejny dawca
Z pewnością jesteś "zajebiście" mało inteligentnym pojebem,
któremu wydaje się bardzo wiele, ale potrenuj swoją pewność
siebie na jakichś równie bezmózgich pizdach, czy cuś, a odemnie
- proszę cię - spierdalaj z tą mokrą dziurą w mózgu.

Rozumiesz?
OK? :)

--
CB

Data: 2011-05-27 20:53:39
Autor: Maciek
kolejny dawca
Rozumiesz?
OK? :)

Mam nadzieję, że wcześniej dowiesz się jak należy używać lusterek niż kogoś rozwalisz jak ta kobieta.

Data: 2011-05-27 21:04:57
Autor: cbnet
kolejny dawca
Naucz się najpierw czytać ze zrozumieniem po polsku,
to może kiedyś pogadamy...
o tych twoich przepięciach pod pustą kopuła, tudzież
urojeniach.

;)

--
CB

Data: 2011-05-28 00:36:07
Autor: Maciek
kolejny dawca
W dniu 2011-05-27 21:04, cbnet pisze:
Naucz się najpierw czytać ze zrozumieniem po polsku,
to może kiedyś pogadamy...
o tych twoich przepięciach pod pustą kopuła, tudzież
urojeniach.

;)

Sam masz pustą kopułę skoro nie wiesz jak należy używać lusterek a potrafisz bezpodstawnie obrażać. Nie zbij kogoś w przyszłości.

Data: 2011-05-28 01:22:53
Autor: cbnet
kolejny dawca
Debilu totalny, zabierz proszę swoje z dupy wyciagnięte
bezmózgie insynuacje i łaskawie spierdalaj.
Rozumiesz po polsku?

To wykonaj.
Won.

--
CB

Data: 2011-05-28 13:24:01
Autor: Maciek
kolejny dawca
Rozumiesz po polsku?

Zamiast się tyle produkować nie na temat i prześcigać w wulgaryzmach, wystarczy od razu poprosić o dodanie do KFa, uwierz to działa.
*plonk*

Data: 2011-05-28 14:10:10
Autor: cbnet
kolejny dawca
Żadna to pociecha, skoro zwykłe "spierdalaj" nie działa
na wybitnych Debili tak jak powinno.

W o n .

--
CB

Data: 2011-05-27 12:47:51
Autor: Tomasz Pyra
kolejny dawca
W dniu 2011-05-27 12:02, masti pisze:

sprowadzenie do absurdu nie zmieni faktu, że skręcając bez spojrzenia w
lusterka możesz kogoś zabić.

Dokładnie w ten sam sposób co przejeżdżając na zielonym świetle bez spojrzenia czy ktoś się na nie nie ładuje na czerwonym. Tylko co to wnosi do dyskusji?

Data: 2011-05-27 12:18:39
Autor: masti
kolejny dawca
Dnia pięknego Fri, 27 May 2011 12:47:51 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał:

W dniu 2011-05-27 12:02, masti pisze:

sprowadzenie do absurdu nie zmieni faktu, że skręcając bez spojrzenia w
lusterka możesz kogoś zabić.

Dokładnie w ten sam sposób co przejeżdżając na zielonym świetle bez
spojrzenia czy ktoÅ› siÄ™ na nie nie Å‚aduje na czerwonym. Tylko co to
wnosi do dyskusji?

jak słucham mdrali co piszą, że nie patrzą w lusterka jak skręcają bo "przecież tam nie może nikogo być" to mi się nóz w kieszeni otwiera

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-05-27 22:02:54
Autor: Axel
kolejny dawca

"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:iro4qv$id0$2inews.gazeta.pl...

[...]

Sam wchodzac na jezdnie sprawdzam, czy nadjezdzajacy pojazd ma zamiar sie zatrzymac, ale to nie znaczy, ze nie mam pierwszenstwa.

Tyle, ze jak napisal Tomek - to nic nie wnosi do dyskusji...

--
Axel

Data: 2011-05-27 22:08:13
Autor: Cavallino
kolejny dawca
Użytkownik "Axel" <axel@op.niespamuj.pl> napisał w wiadomości news:irp01f$fb7$1inews.gazeta.pl...

[...]

Oczywiście - bo po cytatach z wyroków sądów, które jednoznacznie określały obowiązek sprawdzania lusterek przed skrętem nie ma już żadnej dyskusji.
Co najwyżej ośli upór paru mało rozgarniętych, udających że nie przeczytało tych wyroków, więc nie zna stosownej wykładni, a co za tym idzie swoich obowiązków.

Data: 2011-05-27 22:31:58
Autor: cbnet
kolejny dawca
BTW
<<... Ja również miałem podobną sytuację.Sprawa jest w toku.Jechałem drogą z pierwszeństwem przejazdu.Przede mną jechały dwa samochody(jeden zaraz za drugim).W pewnym momencie zacząłem je wyprzedzać.(był to dłuższy odcinek prostej drogi, linia przerywana, nie było znaku ostrzegającego o skrzyżowaniu, był jednak znak informujący o przejściu dla pieszych).Wyprzedziłem pierwsze z tych dwóch i zacząłem wyprzedzać drugie gdy ono nagle skręciło w lewo chcąc jechać w drogę, która tam była, w wyniku czego uderzyłem w ten samochód. Policjant orzekł,że to jest moja wina,gdyż na skrzyżowaniu nie powinienem wyprzedzać.Tyle,że ja nie wiedziałem że tam będzie skrzyżowanie, bo nie było wcześniej znaku, a kierowca tamtego auta powinien się wcześniej upewnić, czy może skręcić w lewo.Owszem był znak przejścia dla pieszych-lecz to moim zdaniem nie miało bezpośredniego związku z tą sytuacją, gdyż nie potrąciłem pieszego, choć wiem ,że tu akurat złamałem przepisy. Czeka mnie niedługo sprawa, bo poszkodowany znalazł się w szpitalu.Proszę o zinterpretowanie tej sytuacji, gdyż naprawdę nie wiem co o tym myśleć...>>

<<... w dniu 21 maja 2008 r., SÄ…d Rejonowy w K. wyrokiem w
innej sprawie (...) uznał Ireneusza P. za winnego umyślnego naruszenia za-
sad bezpieczeństwa w ruchu lądowym, polegającego na prowadzeniu pojaz-
du z niedozwoloną prędkością oraz wyprzedzaniu w miejscu, gdzie było to
zabronione, czym spowodował on opisany wyżej wypadek, i skazał go za to
za przestępstwo z art. 177 § 1 k.k...>>

--
CB

Data: 2011-05-30 13:56:17
Autor: Sebastian Kaliszewski
kolejny dawca
Cavallino wrote:
[...]

Jednoznacznie? ROTFL!

Co najwyżej ośli upór paru mało rozgarniętych, udających że nie przeczytało tych wyroków, więc nie zna stosownej wykładni, a co za tym idzie swoich obowiązków.

Przeczytaj sobie wyrok SN, sygnatura III k.k. 421/02 -- akurat to jest najpodobniejsza wytsyuacja -- wyprzedzanie kilku pojazdów pod rząd, na skrzyżowaniu (a nie na zjeździe na stację)

pzdr
\SK

Data: 2011-05-30 14:28:53
Autor: Cavallino
kolejny dawca
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:

Oczywiście - bo po cytatach z wyroków sądów, które jednoznacznie określały obowiązek sprawdzania lusterek przed skrętem nie ma już żadnej dyskusji.

Jednoznacznie? ROTFL!

Tak.

Co najwyżej ośli upór paru mało rozgarniętych, udających że nie przeczytało tych wyroków, więc nie zna stosownej wykładni, a co za tym idzie swoich obowiązków.

Przeczytaj sobie wyrok SN,

W jakim celu?
Zdaję sobie sprawę, że i sądy mogą wydawać wyroki sprzeczne, to kolejny problem z obowiązującym w Polsce prawem.
Ale to w żaden sposób nie uprawnia skręcającego do niekorzystania z lusterek, nie ma pewności że też trafi na sędziego kapelusznika.

Data: 2011-05-30 17:32:22
Autor: nom
kolejny dawca

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4de38d82$0$2454$65785112news.neostrada.pl...

Ale to w żaden sposób nie uprawnia skręcającego do niekorzystania z lusterek, nie ma pewności że też trafi na sędziego kapelusznika.

A skąd wiesz, że skręcający nie korzystał z lusterek?
Może motocyk jechał 150km/h i nie wyhamował.

Data: 2011-05-30 17:33:38
Autor: Cavallino
kolejny dawca
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:is0da9$684$1inews.gazeta.pl...

[...]

Stąd, że gdyby korzystał (prawidłowo), to by nie skręcił.

Data: 2011-05-31 08:56:47
Autor: Myjk
kolejny dawca
Mon, 30 May 2011 17:33:38 +0200, Cavallino
A skąd wiesz, że skręcający nie korzystał z lusterek?
Stąd, że gdyby korzystał (prawidłowo), to by nie skręcił.

Jesteś poważnie ograniczony umysłowo. hint, nie da się w ciągu trwania całego manewru skrętu JOPIĆ się w lusterko
boczne, bo ważniejsze jest widzieć gdzie się jedzie i kogo się nie
rozjeżdża niż to czy jakiś pacan nie zna PORD i jedzie na złamanie karku.

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-05-31 08:58:39
Autor: Cavallino
kolejny dawca
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1uh0ihxeaouat.dlgmyjk.org...
Mon, 30 May 2011 17:33:38 +0200, Cavallino

A skąd wiesz, że skręcający nie korzystał z lusterek?
Stąd, że gdyby korzystał (prawidłowo), to by nie skręcił.

Jestem poważnie ograniczony umysłowo.

Na to wyglÄ…da.

Data: 2011-05-31 09:12:49
Autor: Myjk
kolejny dawca
Tue, 31 May 2011 08:58:39 +0200, Cavallino
Na to wyglÄ…da.

Nie chciało mi się wczytywać w twoją dyskusję z Radkiem (żeby nie było
wątpliwości, ze względu na głupoty jakie TY wypisywałeś), ale już widzę o
co mu chodziło, manipulancie. Rzeczywiście niezły frajer z ciebie jest.
Zatem kończąc, *plonk*. --
Pozdor Myjk

Data: 2011-05-31 09:18:39
Autor: Cavallino
kolejny dawca
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:

Rzeczywiście niezły frajer ze mnie jest.

Dokładnie - i dlatego czym szybciej się zamkniesz, tym lepiej.

Data: 2011-05-31 09:39:08
Autor: Maciek
kolejny dawca
hint, nie da się w ciągu trwania całego manewru skrętu JOPIĆ się w lusterko
boczne, bo ważniejsze jest widzieć gdzie się jedzie i kogo się nie
rozjeżdża niż to czy jakiś pacan nie zna PORD i jedzie na złamanie karku.

JesteÅ› kolejnÄ… osobÄ…, która sugeruje, że nie da siÄ™ gapić ciÄ…gle w lusterko, jasne, że tak. Ze wzglÄ™du na bezpieczeÅ„stwo na drodze,  nie wolno nawet.
Jednak zwróć uwagÄ™...  jeżeli manewr w opisywanych sytuacjach byÅ‚by wykonany w sposób:
-włączenie kierunku
-zwolnienie
-popatrzenie na drogę, w którą będzie się skręcać
-popatrzenie w lusterko(zauważ, to wymaga ułamka sekundy) tuż przed skrętem kierownicą
....czy uniknęłoby się wypadków w przytaczanych sytuacjach?

Cavallino ma sporo racji w tym co pisze. Ludzie często nie patrzą w lusterka lub korzystają z nich nieprawidłowo. Np. patrzą dużo wcześniej i dopiero po jakimś czasie wykonują manewr, nie będąc świadomymi sytuacji na drodze.

Data: 2011-06-03 10:01:57
Autor: Janusz
kolejny dawca
W dniu 31.05.2011 09:39, Maciek pisze:

[...]

To fakt, że ludzie za kółkiem nie zawsze działają zdroworozsądkowo.
Popadają w rutynę, a ściślej - popadamy w rutynę. Na przykład
co do używania kierunkowskazów. Zauważyłem, że w nieużywaniu
przodują ci, którzy jadą szybko i niebezpiecznie. To widać, to
można sprawdzać z daleka. Ale spoglądania w lusterka sprawdzić
się nie da. Ostatnim kontrolerem tej czynności w życiu kierowcy
jest egzaminator na prawo jazdy... Chyba, że siedząca obok
kierowcy jego żona to zauważy, ale one zwykle mają inne pretensje.
Jak ćwiczyć tą pożyteczną czynność, żeby nie zapomnieć o niej
całkowicie? Niestety - tylko świadoma samodyscyplina jest skuteczna.
Na dodatek jest to dziś trudniejsze niż 10 lat temu, bo samochody
nowe mają mniejszą powierzchnię okien niż kiedyś.

Zauważyłem, że po dłuższym okresie jeżdżenia wśród samochodów,
bez motocyklistów, ustalam sobie rytm patrzenia w lusterka.
RobiÄ™ to przewidujÄ…c jakÄ…Å› zmianÄ™ kierunku jazdy, swojej lub cudzej,
a biorę przy tym możliwość przyspieszania samochodu. Tymczasem
motocykliści mają przyspieszenie znacznie większe. No i częściej
łamią przepisy, zwłaszcza te o nieprzekraczaniu linii ciągłej.
To też jest mylące, zwłaszcza że coraz częściej słyszy się i czyta
nawoływania, by kierowcy samochodów ułatwiali jazdę motocyklistom.
Na przykład przez trzymanie się krawężnika lub pobocza, ale
też poprzez wpuszczanie ich pomiędzy samochody. A zachęcony
wolnym miejscem motocyklista zaczyna uważać, że niektóre
z przepisów go nie obowiązują. Ten o zachowaniu bezpiecznej
odległości, lub o nieprzekraczaniu linii ciągłej. Już nie mówię
o przestrzeganiu ograniczenia prędkości.

Przewiduję, że ilość wypadków z udziałem motocyklistów będzie
rosła. Nie ma innej możliwości w dzisiejszym układzie sił.

Jan

Data: 2011-06-05 15:59:13
Autor: Sebastian Kaliszewski
kolejny dawca
Maciek wrote:
[...]

Potem trzeba przerzucić wzrok na drogę przed sobą i ruszyć -- czyli spogląda się na ok 1s przed.

Tu zderzenie nastąpiło na koniec manewru (przód samochodu już był poza drogą, motocyklista trafił w tył).

...czy uniknęłoby się wypadków w przytaczanych sytuacjach?

Wielu by się nie uniknęło.

Cavallino ma sporo racji w tym co pisze.

Cavalilno wymyślił sobie z góry upatrzoną tezę i się jej trzyma z uporem godnym lepszej sprawy.

Data: 2011-06-05 19:06:49
Autor: Cavallino
kolejny dawca
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:

Cavalilno wymyślił sobie z góry upatrzoną tezę i się jej trzyma z uporem godnym lepszej sprawy.

Nie wymyślił, tylko od lat ma takie samo zdanie na temat wszystkich podobnych przypadków.
A to że komuś się zdanie zmienia, gdy wyprzedzającym był motocykl, to już naprawdę nie moja wina.
Nie ma obowiązku być chorągiewą na wietrze i gardłować w zależności od punktu siedzenia.

Data: 2011-05-27 11:54:03
Autor: Cavallino
kolejny dawca
U¿ytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:irnqoe$gd7$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie, no pewnie, lepiej kogo¶ zabiæ, to zdecydowanie bardziej zgodne z przepisami i zdrowym rozs±dkiem rozwi±zanie.

Data: 2011-05-28 21:11:48
Autor: nom
kolejny dawca

U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4ddf74ba$0$2439$65785112news.neostrada.pl...
Nie, no pewnie, lepiej kogo¶ zabiæ, to zdecydowanie bardziej zgodne z przepisami i zdrowym rozs±dkiem rozwi±zanie.

Sam siê zabi³, po co wyprzedza³? Kto¶ mu kaza³? Po co siê spieszy³, ¶mieræ i tak jest szybsza.
Powiedzmy, ¿e:
kobieta jecha³a 40km/h spojrza³a w lusterko 30m przed skrzyzowaniem, nikogo nie widzia³a za sob± oprócz dwóch samochodów, wrzuci³a lewy kierunkowskaz i wykona³a manewr skrêtu w lewo. Kierowca motocykla te¿ kobiety nie widzia³ za dwoma samochodami przed nim, bo by nie wykona³ manewru wyprzedzania. W momencie kiedy ju¿ koñczy³a manewr skrêtu przywali³ w ni± motocyklista. Mo¿e jeszcze z 1 sekund i by siê wyrobi³ za ni± (mo¿e na to liczy³). A mo¿e ona go zobaczy³a z boku i przyhamowa³a? Nie wiadomo.

Data: 2011-05-28 23:40:34
Autor: Cavallino
kolejny dawca
[...]

Akurat.
IMO prêdzej by³o inaczej (czyli typowo):
Kobieta NIE SPOJRZA£A w lusterko, wrzuci³a kierunek i skrêci³a.

[...]

A t± odleg³o¶æ od skrzy¿owania to jak przeby³, przefrun±³ czy siê teleportowa³?

Data: 2011-05-29 13:26:16
Autor: nom
kolejny dawca

U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4de16bd0$0$2440$65785112news.neostrada.pl...

IMO prêdzej by³o inaczej (czyli typowo):
Kobieta NIE SPOJRZA£A w lusterko, wrzuci³a kierunek i skrêci³a.

Widzê, ¿e mamy do czynienia z jasnowidzem. :-)

Data: 2011-05-27 12:32:24
Autor: CeSaR
kolejny dawca
[...]

Jasne. Powinien ruszyæ i dac siê zabiæ. Na koniec mo¿e nawet by³by moralnym zwyciêzc±.

kolejny dawca