kolejny inteligentny uzywajacy nawigacji - ech

Data: 2010-10-04 11:03:24
Autor: Gabriel 'wilk'
kolejny inteligentny uzywajacy nawigacji - ech
"Robert Ziegler wyjechał na górski szczyt w Szwajcarii i potrzebował pomocy helikoptera, by się wydostać. Wszystko przez nawigację GPS, która wskazała mu złą drogę...
....Kierowca przez dłuższy czas sądził, że górski szlak to skrót, którym zaraz wróci do porządnej drogi. Nawigacja cały czas sugerowała, że powinien jechać przed siebie. Dopiero gdy nie mógł ani jechać dalej ani zawrócić zrozumiał, jak bardzo się pomylił."
http://nt.interia.pl/gadzety/news/co-potrafi-nawigacja-gps,1539765
Powinno się wprowadzic badania psycho-fizyczne i to bardzo rygorystyczne dla osbo, ktore maja otrzymac prwako.
                Oskar Wilde

Data: 2010-10-04 07:19:37
Autor: ptoki
kolejny inteligentny uzywajacy nawigacji - ech
On 4 Paź, 11:03, Gabriel 'wilk'
<gg...@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
[...]
pozdrawiam

Nie przesadzaj.
Kazdemu czasem sie zdarzy chwila oglupienia. A i navi potrafi androny
opowiadac.
Kiedys jak jechalem z mazur to bodaj w Piszu garmin mnie poprowadzil
dwa razy w kolo po okolicy potem na wysepce kazal zawrocic a nastepnie
sie wywalil. Po restarcie i wykresleniu nowej trasy juz bylo ok.

Data: 2010-10-04 10:33:39
Autor: tadek
[...]

sam się kiedyś tak urządziłem. jechałem do Radocyny od Zdyni i GPMapa
skierowała mnie na starą drogę która dziś jest szlakiem chyba żółtym.
Wiedziałem że dojazd jest kiepski więc spokojnie wjechałem w tą
szutrówkę na początku całkiem niezłą ale im dalej tym gorzej.
Skończyło się że cofałem tyłem kilkadziesiąt metrów szorując
podwoziem ,hakiem o ziemię. Auto ubłocone po szyby ale się udało.
Okazało się że właściwa droga jest kikaset metrów obok nie zaznaczona
na mapach garminowskich.Od tej pory podchodzę do nawigacji z większą
ostożnością.

Data: 2010-10-04 11:15:38
Autor: kml

Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i8c56b$cjs$1news.onet.pl...
[...]

Gdyby to była ciężarówka to pewnie by zawrócił na xx razy i zjechał w dół :) BTW: koleś jakiś naprawdę nie kumaty musiał być, ale skonfigurwał gps'a pod wędrówki piesze ;)

kml

Data: 2010-10-04 02:50:57
Autor: PJ
kolejny inteligentny uzywajacy nawigacji - ech
a nie lepiej siegnac do zrodla ?

//Der 37-jährige Ziegler sagte gegenüber der Polizei aus, dass er sich
verfahren hatte und hoffte, sein Navigationssystem würde ihn wieder
auf die Hauptstraße zurück bringen

czyli koles zjechal z wyznaczonej trasy i probowal przy pomocy navi
wrocic na kurs, czy korzystal w tym momencie z mapy czy navi jest
nieistotne  poniewaz nie bylo objazdu

//Auch die Anweisung "Wenn möglich bitte wenden", wäre völlig sinnlos
gewesen, denn der Wagen steckte auf einem unbefestigten Wanderpfad
fest, und ein Hinterrad hing bereits über dem Abgrund

co tez wskazuje na to ze navi dzialalo poprawnie, usilujac go
zawrocic, w sumie bicie piany tylko fotki niezle

P.

Data: 2010-10-04 11:44:19
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
kml pisze:

[...]

Wiesz, kumatość w elektronice to wyższa szkoła jazdy.

Ale mnie zastanawia, dlaczego coś mu nie podpowiadało, że droga
przestaje nadawać sie do jazdy.

Aczkolwiek podczas rowerowego eksplorowania lasów i bezdroży spotkałem wklejone w błoto zwykłe osobowe BMW. Dwóch łebków i kobietka. Bez traktora się nie dało wyciągnąć wozu. A droga przestała się nadawać do jazdy ze 2 km wcześniej. No ale twardo próbowali.

Jednak Pan Kozica z linka rulezzzzz!

Seco

Data: 2010-10-04 23:47:17
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 4 Oct 2010 11:15:38 +0200, kml napisał(a):

Gdyby to była ciężarówka to pewnie by zawrócił na xx razy i zjechał w dół :) BTW: koleś jakiś naprawdę nie kumaty musiał być, ale skonfigurwał gps'a pod wędrówki piesze ;)

Albo producent mapy źle ja zakwalifikował. Gość wjechał, na początku było
OK...

--
     ___________ (R)

Data: 2010-10-05 02:02:20
Autor: PJ
kolejny inteligentny uzywajacy nawigacji - ech
//Albo producent mapy źle ja zakwalifikował. Gość wjechał, na początku
było
OK...

raczej nie

"37-letni Ziegler zeznał policji, że pomylil droge i mial nadzieję, że
jego system nawigacji znow sprowadzi go na główna droge"

sprobujmy jeszcze raz...
koles jedzie zaplanowana trasa, skreca w zlym miejscu i zamiast
natychmiast zatrzymac sie i cofnac, brnie dalej usilujac wrocic na
trase, ignorujac jednoczesnie komunikat navi o zawracaniu, jadac wg
wlasnego widzimisie (bo nie wg navi) dociera prawie na szczyt

jedyne co mi przychodzi na mysl to zle skonfigurowane omijanie, tzn
nie zaznaczyl zawracania, w przypadku kiedy ta opcja jest aktywna a
droga alternatywna prowadzi donikad navi wypluje komunikat o braku
mozliwosci wyznaczenia trasy

P.

Data: 2010-10-04 12:32:13
Autor: szerszen
kolejny inteligentny uzywajacy nawigacji - ech

bedac w tym roku w chorwacji, dojezdzajac po raz pierwszy do miejsca zakwaterowania, ostatnie km pokonywalem waska droga po lewej gora, po prawej "przepasc" tak ze 200 metrow spokojnie, dwa samochody sie nie mina, zero barierek, automapa6.5 i nagle holek wydaje komende, skrec w prawo :)

Data: 2010-10-06 08:10:06
Autor: sykmie
On 4 Paź, 12:32, "szerszen" <szers...@tlen.pl> wrote:
Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <gg...@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
w wiadomości grup dyskusyjnych:i8c56b$cj...@news.onet.pl...

[...]

Automapa potrafi nieźle namieszać za granicą.
Mnie w tym roku na przykład w Kalabrii Hołek poinformował, że najpierw
mam skręcić w lewo (w ślepą)
a za chwilę, że jestem u celu (w środku oliwnego gaju :-) ). Z drugiej
strony kiedy dojechaliśmy do zawalonej
przez trzęsienie ziemi drogi gdzieś w górach, skubaniec doprowadził
nas takimi ścieżkami, że sam się dziwiłem,
że da się nimi gdziekolwiek dojechać ale się udało. Do końca jednak
nie potrafiłem rozgryźć algorytmu, którym
kieruje się przy wyborze, bo potrafił (po wybraniu bodajże trasy
optymalnej) skierować nas z głównej na jakąś podrzędną
tylko dlatego, że nie wiodła po łuku a była jego cięciwą. Może to była
mniejsza odległość ale czas jednak dłuższy.

Sykmie

Data: 2010-10-06 23:45:16
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 6 Oct 2010 08:10:06 -0700 (PDT), sykmie napisał(a):

tylko dlatego, że nie wiodła po łuku a była jego cięciwą. Może to była
mniejsza odległość ale czas jednak dłuższy.

A wiesz, że to Ty ustawiasz co to jest 'optimum'?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-10-07 10:14:23
Autor: szerszen

Użytkownik "sykmie" <sykmie@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:78dc4b3b-e5a0-46f5-8a65-d114b1572a0c@x42g2000yqx.googlegroups.com...

Automapa potrafi nieźle namieszać za granicą.

to zalezy od miejsca, ja kwaterowalem w miejscu ktore po pierwsze wogole jest biala plama ;) nie mozna go bylo znalezc na mapie po nazwie (dojezdzalem na wspolrzedne geograficzne), a na google mapsach wogole nawet drogi w tamtym miejscu nie istnieja ;) a do tego w ciagu ostatniego roku remontowano ten odcinek drogi i zmieniono troche jej bieg

ale za to na korczuli poszukiwalem bankomatu konkretnej sieci i automapa wyprowadzila mnie po chyba 30 minutach poszukiwan w srodek czyjegos podworka, radosnie oswiadczajac, ze dotarlem do celu ;)

pozatym na calej drodze z polski na miejsce i po chorwacji nie mialem do niej najmniejszych zastrzezen a w sumie zrobilem okolo 4kkm

Data: 2010-10-04 13:22:55
Autor: to
kolejny inteligentny uzywajacy nawigacji - ech
begin Gabriel 'wilk'
Powinno się wprowadzic badania psycho-fizyczne i to bardzo rygorystyczne
dla osbo, ktore maja otrzymac prwako.

A jak ktoś utopi się po pijaku w gliniance, to będziesz postulował "bardzo rygorystyczne badania psychofizyczne" dla osób kupujących buty albo wódkę?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 15:28:50
Autor: kml
kolejny inteligentny uzywajacy nawigacji - ech

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ca9d52f$0$27039$65785112news.neostrada.pl...
begin Gabriel 'wilk'

[...]

Ta, zwłaszcza dla tych co buty kupują.

kml

Data: 2010-10-04 13:31:37
Autor: to
kolejny inteligentny uzywajacy nawigacji - ech
begin kml
A jak ktoś utopi się po pijaku w gliniance, to będziesz postulował
"bardzo rygorystyczne badania psychofizyczne" dla osób kupujących buty
albo wódkę?

Ta, zwłaszcza dla tych co buty kupują.

No w końcu w butach do tej glinianki wlazł. Gdyby nie miał butów, to by siedział w domu, bo byłoby mu zimno w stopy. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-04 15:43:31
Autor: kml
kolejny inteligentny uzywajacy nawigacji - ech

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ca9d739$0$27039$65785112news.neostrada.pl...
begin kml

[...]

Dokładnie tak było. Buty tylko na zezwolenie.

kml

Data: 2010-10-04 16:01:10
Autor: Technolog
Dnia Mon, 04 Oct 2010 11:03:24 +0200, Gabriel 'wilk' napisał(a):

"Robert Ziegler wyjechał na górski szczyt w Szwajcarii i potrzebował pomocy helikoptera, by się wydostać. Wszystko przez nawigację GPS, która wskazała mu złą drogę...

Nie wiem, ile w Europie czy na świecie jest używanych nawigacji, ale
zapewne są to miliony lub dziesiątki milionów. Dopóki więc nie ma
codziennie kilku podobnych ekstremalnych przypadków, dopóty nie widzę
problemu. Chociaż oczywiście trudno winić nawigację, nie dajmy się
zwariować, to kierowca jechał drogą.

Data: 2010-10-06 16:52:16
Autor: J.F.
kolejny inteligentny uzywajacy nawigacji - ech
Użytkownik "Technolog" <technoNOSPAMkraton@gmail.com>
[...]

Zaloze sie ze sa. Tylko nie tak drastyczne wiec sie nie koncza w gazetach :-)

Nigdy wam sie nie udalo zabladzic bez nawigacji ?

J.

Data: 2010-10-07 11:01:48
Autor: kamil
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:i8i2et$jcq$1news.onet.pl...

Zaloze sie ze sa. Tylko nie tak drastyczne wiec sie nie koncza w gazetach :-)

Nigdy wam sie nie udalo zabladzic bez nawigacji ?

Chyba zartujesz, tu jest PMS. Nikt nigdy nie bladzi, nigdy sie nie zagapi, zawsze potrafi wlasciwie ocenic ryzyko i z poslizgu polaczonego z dachowaniem potrafia prosta kontra kierownicy wyjsc obronna reka.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-06 16:49:00
Autor: J.F.
[...]

Albo odpowiedzialnosc osob produkujacych nawigacje i mapy.
Poczekaj az kiedys sam pojedziesz, zreszta mozemy cie sprawdzic tej zimy, mam pare ciekawych miejsc w okolicy :-)

W koncu kierowca w ramach badan mialby test z umiejetnosci poslugiwania sie mapa, i wcale takie zachowanie nie dziwi.
Nawigacja podpowiada, czy sam widzi na mapie ze jest droga, skrecasz w te droge .. i kiedy zawracasz ?

Ja juz kiedys jechalem ze 3km na wstecznym. Droge znalem, ryzyko tez, ale skad mialem wiedziec ile ze tym dniu koleiny maja
16cm glebokosci a moze wiecej.

J.

kolejny inteligentny uzywajacy nawigacji - ech