kolejny pomysl na oszustwa

Data: 2012-04-17 13:19:47
Autor: fct159
kolejny pomysl na oszustwa
Data: 2012-04-17 16:25:09
Autor: maruda
kolejny pomysl na oszustwa
W dniu 2012-04-17 13:19, fct159 pisze:
http://paragraf.wp.tv/i,Paragraf-Dolary-staruszka,mid,999071,index.html

A czy byłbyś łaskaw streścić o co chodzi, a nie tylko naganiać do oglądania jakieś pożal-się-Boże "produkcji telewizyjnej"?

--
DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-04-17 17:02:18
Autor: Gabor
kolejny pomysl na oszustwa
ogl±dania jakie¶ pożal-się-Boże "produkcji telewizyjnej"?

nie gadaj z trolem

Data: 2012-04-17 18:00:49
Autor: Krystek
kolejny pomysl na oszustwa
W dniu 2012-04-17 16:25, maruda pisze:
W dniu 2012-04-17 13:19, fct159 pisze:
http://paragraf.wp.tv/i,Paragraf-Dolary-staruszka,mid,999071,index.html

A czy byłbyś łaskaw streścić o co chodzi, a nie tylko naganiać do
oglÄ…dania jakieĹ› poĹĽal-siÄ™-BoĹĽe "produkcji telewizyjnej"?

Obejrzałem to. "Namawianie / doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia własnym mieniem". Jakiś staruszek był podopiecznym jakiejś fundacji (w materiale jej nazwa nie pada) w Sopocie i prezes tejze fundacji łaził z tym podopiecznym po bankach i likwidował oszczędności, które tamten staruszek miał przekazać (na rzecz) fundacji. Sprawa się ostatecznie ryp(nę)ła, bo namawiaczowi-naciągaczowi prokurator postawił zarzuty.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-04-17 23:10:21
Autor: fct159
kolejny pomysl na oszustwa
[...]

Wyglada na to, ze powstala fundacja, ktora oficjalnie zajmuje sie pomoca starszym ludziom. A przynajmniej w jednym przypadku owa "pomoc" polegala na zaprowadzeniu starszego pana do banku i probie naklonienia, by wyplacil lokate dolarowa (jak zgaduje na znaczna kwote) i przekazal ja fundacji.

Data: 2012-04-18 00:10:39
Autor: Kamil Jońca
kolejny pomysl na oszustwa
fct159 <fct159@investor.pl> writes:

W dniu 2012-04-17 16:25, maruda pisze:
[...]

kwote) i przekazal ja fundacji.
s/ ja fundacji/j± prezesowi fundacji/

KJ

Who is D.B. Cooper, and where is he now?

Data: 2012-04-18 00:51:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kolejny pomysl na oszustwa

"fct159" jmkm7r$54c$1@inews.gazeta.pl

[...]

Co¶ mi przypomina się... Pamiętam,, jak w mojej obecno¶ci ;) założyciele
WIGu (Wschodnioeuropejskiego Instytutu Gospodarczego w Białymstoku)
przyszli z kim¶ do banku PKO bp i nakłonili tego kogo¶ do pobrania
szmalu (na oko ze 264 miliony ówczesnych złotych) z konta tego kogo¶.
Ten kto¶ pobrał, choć na koncie jeszcze tego nie było (szło dopiero)
i ku ich zaskoczeniu włożył w ich obecno¶ci do skórzanego plecaka bez
liczenia...

Kasjerka dała do zrozumienia (czy nawet powiedziała wprost), iż
ja tak mam, że nie liczę. :)

Tym szmalem zapłacono mi za te komputery:

  http://leszekc.w.tkb.pl/wig01.jpg
  http://leszekc.w.tkb.pl/wig11.jpg

Chyba następnego dnia złotówka spadła o kilka procent w dół. :)
Połowę zarobku przekazałem na pniu trzeciej założycielce, Ninie
Siemieniuk.

Dzi¶ ta uczelnia zwie się inaczej:

  http://www.wsfiz.edu.pl/

Data: 2012-04-18 11:25:37
Autor: Krzysztof Halasa
kolejny pomysl na oszustwa
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> writes:

Coś mi przypomina się... Pamiętam,, jak w mojej obecności ;) założyciele
WIGu (Wschodnioeuropejskiego Instytutu Gospodarczego w Białymstoku)
przyszli z kimś do banku PKO bp i nakłonili tego kogoś do pobrania
szmalu (na oko ze 264 miliony ówczesnych złotych) z konta tego kogoś.
Ten ktoś pobrał, choć na koncie jeszcze tego nie było (szło dopiero)
i ku ich zaskoczeniu włożył w ich obecności do skórzanego plecaka bez
liczenia...

A to jakaĹ› sensacja?

Tym szmalem zapłacono mi za te komputery:

 http://leszekc.w.tkb.pl/wig01.jpg
 http://leszekc.w.tkb.pl/wig11.jpg

To jakieś lewe rachunki wystawiałeś, bez NIPów i bez numeru?
Nie byłeś VATowcem handlując komputerami?
Dziwna historia.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-04-18 12:03:51
Autor: Joossef
kolejny pomysl na oszustwa
W dniu 18.04.2012 o 11:25 Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> pisze:

To jakieś lewe rachunki wystawiałeś, bez NIPów i bez numeru?
Nie byłeś VATowcem handlując komputerami?
Dziwna historia.

SpĂłjrz na datÄ™ - wtedy, wydaje mi siÄ™, nie musiaĹ‚ być na vacie handlujÄ…c  komputerami.

--
Pozdrawiam,
Joossef

Data: 2012-04-18 12:11:23
Autor: Liwiusz
kolejny pomysl na oszustwa
W dniu 2012-04-18 12:03, Joossef pisze:
W dniu 18.04.2012 o 11:25 Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> pisze:

To jakieś lewe rachunki wystawiałeś, bez NIPów i bez numeru?
Nie byłeś VATowcem handlując komputerami?
Dziwna historia.

Spójrz na datę - wtedy, wydaje mi się, nie musiał być na vacie handlując
komputerami.

Po prostu wtedy było "normalniej". Teraz już ludzie wytresowani jak Homo sovieticus europaeus brukselus. Sprzedawać komputery? Bez namaszczenia urzędnika? Nie do pomyślenia :(

--
Liwiusz

Data: 2012-04-18 12:15:55
Autor: Piotr Gałka
kolejny pomysl na oszustwa

Użytkownik "Joossef" <grimeks@gmail.com> napisał w wiadomości news:op.wcygwp0t5hc7ezms...
[...]

Jak wprowadzali VAT to było założenie, że firmy o obrotach poniżej..... nie są Vatowcami.
Była tylko taka furtka, że jak ktoś raz (przez pomyłkę) wystawi fakturę Vat to od tej pory już musi być Vatowcem.
No i aby przejść z obrotowego do vat trzeba się było pomylić ;-)
P.G.

Data: 2012-04-18 17:18:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kolejny pomysl na oszustwa

"Piotr Gałka" 4f8e945b$1@news.home.net.pl

To jakie¶ lewe rachunki wystawiałe¶, bez NIPów i bez numeru?
Nie byłe¶ VATowcem handluj±c komputerami?
Dziwna historia.

Spójrz na datę - wtedy, wydaje mi się, nie musiał być na vacie handluj±c komputerami.

Jak wprowadzali VAT to było założenie, że firmy o obrotach poniżej..... nie s± Vatowcami.

 -- nie musz±, ale mog±; ja przez chwile byłem, nadali mi NIP
    i zrezygnowałem (szybki byłem!!!)

    póĽniej nie można było zrezygnować z tej przynależno¶ci,
    ale na samym pocz±tku można było w tę i nazad ;)

    żyłem z zgodzie z urzędnikami, moja sprawa było dogłębnie rozpatrywana przez US

Była tylko taka furtka, że jak kto¶ raz (przez pomyłkę) wystawi fakturę Vat to od tej pory już musi być Vatowcem.

Jak mógł przez pomyłkę, skoro przej¶cie na VAT było pracochłonne?
Łatwiej było od nowa założyć działalno¶ć niż przej¶ć na VAT.

No i aby przej¶ć z obrotowego do vat trzeba się było pomylić ;-)

Można było przej¶ć z zerowym obrotem.

Data: 2012-04-18 19:24:36
Autor: Piotr Gałka
kolejny pomysl na oszustwa

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomo¶ci news:jmmm0e$32p$1inews.gazeta.pl...

Była tylko taka furtka, że jak kto¶ raz (przez pomyłkę) wystawi fakturę Vat to od tej pory już musi być Vatowcem.

Jak mógł przez pomyłkę, skoro przej¶cie na VAT było pracochłonne?

Ja to pamiętam tak:
Jak zapowiadali wprowadzenie VATu to czekali¶my z niecierpliwo¶ci± że nareszcie będzie normalnie, bo w produkcie końcowym nie będzie skumulowanego podatku obrotowego (dystrybutor kupuje elementy, my od niego kupujemy elementy, wyprodukowane urz±dzenie sprzedajemy hurtowni, z hurtowni kupuje instalator, końcowy użytkownik zamawia system u instalatora - po drodze 5 razy obrotowy - chore rozwi±zanie).
Ale 'oni' ci±gle przesuwali termin wprowadzenia, a gdy w końcu wprowadzili to był zapis, że dotyczy tylko firm o obrocie powyżej co¶ tam. Wyszukali¶my w ustawie naszym zdaniem jedyn± możliwo¶ć - że jak się raz wystawi fakturę VAT to już trzeba.
A używam okre¶lenia "przez pomyłkę" bo generalnie było jako¶ tak, że faktury VAT ma prawo wystawiać tylko firma będ±ca płatnikiem VAT czyli dopóki się nie jest to się nie ma prawa, a jak się nie ma obrotów to się nie jest i koło się zamyka. No i jak tylko wprowadzili VAT to od razu wystawili¶my tę jedn± fakturę i od tamtej pory jeste¶my VAT.
Po jakim¶ czasie chyba się co¶ pozmieniało i już każdy mógł być Vatowcem, ale to już nas nie interesowało.
P.G.

Data: 2012-04-18 20:05:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kolejny pomysl na oszustwa

"Piotr Gałka" 4f8ef8d3$1@news.home.net.pl

[...]

Nie chcę rozpatrywać po próżnicy lat minionych, ale ja na pewno mogłem być VATowcem
i nawet przez chwilę nim byłem, choć wielkich obrotów nie miałem. I chyba nawet NIP
dawali wtedy za freeko. PóĽniej (bardzo szybko) odkręciłem to i nie byłem VATowcem.
Być może nie mógłbym odkręcić, gdybym wystawił fakturę VAT -- nie pamiętam tego.
Księgowo¶ci± moj± zajmowały się dwie rasowe księgowe -- moja matka rodzona i moja
matka chrzestna. Obie miały swoje firmy, obie rejestrowały się gdzie trzeba itd...

Pamięć zaciera w my¶lach wiele, lecz nie kłamie, jak ¶piewał ¶w. Marek Grechuta.
Jak było z księgowo¶ci± nie pamiętam dokładnie, gdyż mnie ta księgowo¶ć nie interesowała.

Z jakiego¶ formalnego powodu te rachunki s± takie, a nie normalne, czyli takie:

  http://leszekc.w.tkb.pl/ekonomia11.jpg

Ale tego powodu już nie pamiętam. Pamiętam, że komputery kupiłem w ostatnim dniu
nieobowi±zywania VATu i sprzedałem jako nieVATowiec.

-=-

Komputery ekonomistom spodobały się tak mocno, że zażyczyli sobie kolejnych takich.
I był problem -- jeden taki jeszcze znalazłem, ale już nie tam, gdzie kupiłem te
12 sztuk, za¶ drugi kupiłem z monitorem monochromatycznym... ...08 grudnia bodajże...
(pamiętam, że było jakie¶ ko¶cielne ¶więto) I na tym molestowania ;) zaprzestano...

Ten z monitorem mono chyba nie dał mi zbyt wielkiego zysku -- być może sprzedałem
go bez zysku, czyli z zyskiem symbolicznym, a więc w efekcie ze spor± strat±.

Data: 2012-04-18 17:13:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kolejny pomysl na oszustwa

"Joossef" op.wcygwp0t5hc7ez@ms

[...]

Nie musiałem. Do dzi¶ chyba nie muszę. Muszę, je¶li ¶wiadczę
usługi informatyczne czy jako¶ tak. Ale może nie jestem na
czasie, może mylę się.

Data: 2012-04-19 22:27:16
Autor: Krzysztof Halasa
kolejny pomysl na oszustwa
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> writes:

Nie musiałem. Do dziś chyba nie muszę. Muszę, jeśli świadczę
usługi informatyczne czy jakoś tak.

Doradztwo może, "zwykłe" usługi raczej nie (ale przyznaję że nie
interesuje mnie to specjalnie). Oczywiście trzeba się mieścić
w limicie.
Myślałem że to miała być normalna działalność.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-04-19 23:59:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kolejny pomysl na oszustwa

"Krzysztof Halasa" m3397z5uxn.fsf@intrepid.localdomain

Doradztwo może, "zwykłe" usługi raczej nie

Co jaki¶ czas musiałem pisać o¶wiadczenie do US, iż w ramach
tej firmy nie będę ¶wiadczył usług informatycznych, o których
wspominał mój wpis do ewidencji. Pod takim warunkiem (złożenia
takiego o¶wiadczenia) mogłem nie być płatnikiem VAT.

BTW rzekomej obniżki cen, która miała miejsce w wyniku wprowadzenia
VAT -- wcze¶niej były jakie¶ ,,cele zaopatrzeniowo-inwestycyjne'',
które sprawiały, iż towar był tańszy. Po wprowadzeniu VAT nie tylko
nie było taniej, ale było drożej, choć niewiele drożej, chyba że kto¶
jako¶ kupił fuksem na granicy wprowadzenia VAT.

Data: 2012-04-19 22:21:25
Autor: Krzysztof Halasa
kolejny pomysl na oszustwa
Joossef <grimeks@gmail.com> writes:

To jakieś lewe rachunki wystawiałeś, bez NIPów i bez numeru?
Nie byłeś VATowcem handlując komputerami?
Dziwna historia.

Spójrz na datę - wtedy, wydaje mi się, nie musiał być na vacie
handlujÄ…c komputerami.

Nie musiał, ale jaki w tym sens? Sprzedawał z założenia tylko
nie-VATowcom?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-04-19 23:48:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kolejny pomysl na oszustwa

"Krzysztof Halasa" m37gxb5v7e.fsf@intrepid.localdomain

Nie musiał, ale jaki w tym sens? Sprzedawał z założenia tylko nie-VATowcom?

Tak.

Data: 2012-04-18 17:12:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kolejny pomysl na oszustwa

"Krzysztof Halasa" m3zka9bdda.fsf@intrepid.localdomain

i ku ich zaskoczeniu włożył w ich obecno¶ci do skórzanego plecaka bez
liczenia...

A to jaka¶ sensacja?

Owszem -- nie każdy nosi skórzane. ;)

Tym szmalem zapłacono mi za te komputery:

 http://leszekc.w.tkb.pl/wig01.jpg
 http://leszekc.w.tkb.pl/wig11.jpg

To jakie¶ lewe rachunki wystawiałe¶, bez NIPów i bez numeru?

Ho¶ciłowicz wystawiał. ;) Ja podpisałem i skasowałem szmal.
(nie lubie papierkowej roboty)
Numery s±.

Nie pamietam, dlaczego tamtym razem dałem takie rachunki.
Zazwyczaj dawałem takie:

  http://leszekc.w.tkb.pl/drukarka01.jpg

Ale chyba było to jako¶ powi±zane z wchodzeniem VATu.
Wiele osób naciskało na mnie, abym był płatnikiem, ja
nie chciałem, program do wystawiania faktur VAT nie
był gotowy... Cała sprzedaż była jaka¶ toporna...
Chyba (NA PEWNO) założycieli przeklinano solidnie,
bo szło jak po grudzie tak zwanej... Miałem
serdecznie do¶ć po tygodniu, a tyle to trwało...

Tak, jak teraz z Rajfim -- niby wszystko powinno i¶ć
bezproblemowo, a jednak szło Ľle!!! Tam, gdzie był
kontakt z ,,zawodowcami'' -- problemu nie było, ale
tam, gdzoie wchodzili w grę ,,amatorzy'' spod ziemi
wyskakiwała masa trudnosci...

W pewnym momencie miałem ochote na ¶piewanie:

    Teraz już tylko o jednym marzę.
    OdnaleĽć własny dom.

Nie byłe¶ VATowcem handluj±c komputerami?

Nie byłem. Uczelnie nie s± (nie były?) płatnikami VAT.
Nie każda -- dlatego nie każda leżała w zasięgu moich zainteresowań.

Komputery zostały zakupione bez VATu i bez VATu zostały sprzedane.

Na wszelki wypadek miałem kilka firm, w tym i płac±ce VAT.
Nie można było mieć kilku firm jednoosobowych, ale spółek
można było mieć dowolnie dużo.

Dziwna historia.

kolejny pomysl na oszustwa