kolejny przekręt SMS?

Data: 2010-06-14 00:03:40
Autor: Tomasz Gwozdz
kolejny przekręt SMS?
otrzymałem z nr +48669339526 następujacą wiadomość SMS:

"czesc, wiadomosc ci zostawiam, aby dowiedziec sie jak ja odebrac
wyslij
sms o tresci GTM.POCZTA na nr 92555 (30,5 pln)"

To juz chyba przesada, numer oczywiscie jest mi nieznany, swoj telefon
mam w Simlusie, wiec na razie zglosilem to na adres @ BOK Simplusa.
Probowalem na ten numer zadzwonic - zglasza sie poczta glosowa. Co by
tu jeszcze mozna z tym zrobic? (bez naruszania prawa)

Pozdrowienia,
Tomek

Data: 2010-06-14 08:06:55
Autor: Jacek Politowski
kolejny przekręt SMS?
In article <9e25fca3-732f-4470-907f-39d53cabe46b@k39g2000yqb.googlegroups.com>
Tomasz Gwozdz <gwozdzt@o2.pl> wrote:

otrzymałem z nr +48669339526 następujacą wiadomość SMS:

"czesc, wiadomosc ci zostawiam, aby dowiedziec sie jak ja odebrac
wyslij
sms o tresci GTM.POCZTA na nr 92555 (30,5 pln)"

Dostałem identyczną wiadomość, z numeru różniącego się dwiema
ostatnimi cyframi (jakaś farma VoIP-owa lub podobna?).

Warto zawuażyć, że w oryginale spacji tu: "92555 (30,5" jest więcej
niż jedna - na małych ekranach pewnie może zadziałać zgodnie z
oczekiwaniami :-)

A co zrobić? Można zgłosić podejrzenie popełnienia przestępstwa, choć
jak znam życie, to żadne prawo nie zostało tu złamane. Można próbować
nagłóśnić tego typu "przekręty" w mediach - aby ludzie zaczęli uważać.

A poza tym - olać, nic więcej zrobić się chyba nie da.

--
Jacek Politowski

Data: 2010-06-14 02:18:50
Autor: Tomasz Gwozdz
kolejny przekręt SMS?
On 14 Cze, 10:06, Jacek Politowski <so...@nie.istnieje> wrote:
In article <9e25fca3-732f-4470-907f-39d53cabe...@k39g2000yqb.googlegroups.com>
Warto zawua y , e w oryginale spacji tu: "92555 (30,5" jest wi cej
ni jedna - na ma ych ekranach pewnie mo e zadzia a zgodnie z
oczekiwaniami :-)
Zgadza sie - tych spacji jest wiecej.
I dostalem to na maly ekran (N6310), ale i tak nie dalem sie
nabrac :-)

Pozdrowienia,
Tomek

Data: 2010-06-14 17:05:41
Autor: Arek
kolejny przekręt SMS?
Jacek Politowski napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

O co chodzi z tymi spacjami? Niedomyślny ostatnio jestem.
Na czym polega przekręt?

Arek

Data: 2010-06-14 17:03:27
Autor: spiderpl
kolejny przekręt SMS?
W dniu 14-06-2010 17:05, Arek pisze:
[...]

Skoro jest mały ekran to nie wyświetla się ta część z ceną dzięki tym spacjom (trzeba kawałek przewinąć)

Tomek

Data: 2010-06-15 20:00:17
Autor: ..::Wiskoler::..
kolejny przekręt SMS?
Dnia Mon, 14 Jun 2010 17:05:41 +0200, Arek napisał(a):

O co chodzi z tymi spacjami? Niedomyślny ostatnio jestem.
Na czym polega przekręt?

Przy mniejszej przekątnej ekraniku telefonu, jak jest tekst dłuższy niż
linie na wyświetlaczu, tekst zostaje połamany. Dlatego większa ilość spacji
przed ceną ma za zadanie ukryć ją z oka widzenia. Domyślnie czytając taką
wiadomość założysz iż to "normalny" sms za ileś_tam_groszy, oczywiście
jeśli nie przewiniesz ekranu z tekstem i nie przeczytasz dalej.
--
....:::WISKOLER:::...

Stirlitz, co jest lepsze: radio czy gazeta? - zapytał podejrzliwie Mueller.
- Gazeta, w radio nie zawiniesz śledzia - odparł spokojnie Stirlitz.

Data: 2010-06-14 10:25:05
Autor: J.F.
kolejny przekręt SMS?
Użytkownik "Tomasz Gwozdz" <gwozdzt@o2.pl> napisał w
[...]

UOKiK, UKE,  policja ?

Albo na bezczelnego napisac pod +48669339526 "a kto dzwonil".
Choc z drugiej strony moze byc to zlosliwa podmiania numeru.

J.

Data: 2010-06-14 10:46:16
Autor: qwerty
kolejny przekręt SMS?

Avantis S.A. reklamacje@avantis.pl, tel. (22) 312-10-00
Zadzwoń i op****ol.

Data: 2010-06-14 09:50:53
Autor: Waldek Godel
kolejny przekręt SMS?
Dnia Mon, 14 Jun 2010 10:46:16 +0200, qwerty napisał(a):

Avantis S.A. reklamacje@avantis.pl, tel. (22) 312-10-00
Zadzwoń i op****ol.

Po co? Żeby autor tego popapranego pomysłu dostał pochwałę i premię?

"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam
racje)" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-15 12:01:58
Autor: bratPit[pr]
kolejny przekręt SMS?

[...]

to jest dobre:
 "Od samego powstania Avantis jest spółką dochodową, z jednym
z najwyższych w Polsce współczynników dynamiki rozwoju.
Potwierdzeniem intensywnego rozwoju Spółki jest przyznanie jej w latach 2004, 2005, 2006 i 2007 Gazeli Biznesu - nagrody dla najszybciej rozwijających się firm w Polsce"

teraz to się nie dziwię... na oszustwie, wielki mi biznes,

brat

Data: 2010-06-15 12:21:55
Autor: Piotr M
kolejny przekręt SMS?
W dniu 15 czerwca 2010 12:01, bratPit[pr] pisze:
teraz to się nie dziwię... na oszustwie, wielki mi biznes,

Eee, pewnie jakby pogrzebać głębiej, to okaże się też, że kradli/kradną.
Norma w wielkim biznesie :)

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-06-15 12:57:12
Autor: Jacek Czerwinski
kolejny przekręt SMS?
Piotr M pisze:
W dniu 15 czerwca 2010 12:01, bratPit[pr] pisze:
teraz to się nie dziwię... na oszustwie, wielki mi biznes,

Eee, pewnie jakby pogrzebać głębiej, to okaże się też, że kradli/kradną.
Norma w wielkim biznesie :)

Eeeeeee tam, krasc to mozesz ty lub ja na przyklad batonik w markecie lub 10 zl.

Powyzej kilku zer to nigdy nie bedzie sie nazywac kradziez.

Data: 2010-06-15 16:19:50
Autor: brum
kolejny przekręt SMS?
[...]

avantis jest jednym z kilku agregatorow, ktory udostepnia numery innym podmiotom, albo przygotowuje akcje sms na zlecenie klientow koncowych

teraz to się nie dziwię... na oszustwie, wielki mi biznes,

brat

a czy masz na tyle odwagi, zeby oskarzyc (mniejsza o to, czy slusznie) kogos o oszustwo, ale pod wlasnym nazwiskiem ?

Data: 2010-06-15 23:55:43
Autor: Chris
kolejny przekręt SMS?
Dnia Tue, 15 Jun 2010 16:19:50 +0200, brum napisał(a):

a czy masz na tyle odwagi, zeby oskarzyc (mniejsza o to, czy slusznie) kogos o oszustwo, ale pod wlasnym nazwiskiem ?

Rozsądek nakazuje żeby jednak tego nie robić, bo w naszej bananowej
republice posiadanie racji nie wystarcza żeby wygrać w sądzie.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-16 00:14:22
Autor: Piotr M
kolejny przekręt SMS?
W dniu 15 czerwca 2010 23:55, Chris pisze:
[...]

Hihi, bo sąd nie jest od przyznawania racji, ani nawet od sprawiedliwości, a od tego aby sadzić wedle prawa :)

Data: 2010-06-16 06:39:50
Autor: brum
kolejny przekręt SMS?
[...]

wsrod normalnych ludzie zwie sie to "tchorzostwo", a nie rozsadek
banany nie maja tutaj nic do rzeczy

Data: 2010-06-16 09:14:17
Autor: cpt. Nemo
kolejny przekręt SMS?

Użytkownik "brum" <brumbrum@onet.eu> napisał w wiadomości news:hv9kin$6si$1news.onet.pl...
[...]

Bananowe prawo ktore za ten sam czyn moze Cie raz uznac kompletnie winnym a drugim razem calkowicie niewinnym,wedle kaprysu sedziego, jest wysoce kryminogenne i nie daje wielkich szans uczciwemu czlowiekowi.

Nemo

Data: 2010-06-17 01:10:17
Autor: Chris
kolejny przekręt SMS?
Dnia Wed, 16 Jun 2010 06:39:50 +0200, brum napisał(a):

[...]

Ty też tutaj nie występujesz pod własnym nazwiskiem lecz ukrywasz się
pod jakimś nic niemówiącym nickiem, więc nie masz żadnego prawa komuś
innemu zarzucać tchórzostwa.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-16 09:26:36
Autor: bagno
kolejny przekręt SMS?
Tomasz Gwozdz wrote:
otrzymałem z nr +48669339526 następujacą wiadomość SMS:

"czesc, wiadomosc ci zostawiam, aby dowiedziec sie jak ja odebrac
wyslij
sms o tresci GTM.POCZTA na nr 92555 (30,5 pln)"

Może mi ktoś wyjaśnić jakim cudem ktokolwiek się na coś takiego nabiera ?

Moja reakcja na tego typu sms (nawet gdyby byl ze znanego numeru) to : jaka
k... wiadomosc ?? wypie...

Przeciez rownie dobrze moznaby napisac "wplac mi 50 zl na konto
a {i tu cokolwiek}". I pewnie polowa odbiorcow by wplacila.

Data: 2010-06-16 12:44:02
Autor: Piotr M
kolejny przekręt SMS?
W dniu 16 czerwca 2010 09:26, bagno pisze:
Tomasz Gwozdz wrote:
[...]

IMO jest potencjał, przecież są osoby co niedawno zaczęły używać komórki, są wtedy wystarczająco zagubione i podatne. A jeszcze np gdyby wcześniej nie miały nic do czynienia z komputerami, to ta cała technika, możliwości i opcje w komórce  mogłyby przygnieść. I tu któregoś dnia dostaje info że ma wiadomość. To zaczyna sobie radzić..