kolizja - OC Compensa czy AC PZU?

Data: 2010-02-21 23:17:13
Autor: radxcell
kolizja - OC Compensa czy AC PZU?
Przedwczoraj kierowca Toyoty Hilux ruszający z miejsca przy krawężniku nie
zauważył, że za Hiluxem stoi Fiesta [1]

W związku z czym przyładował mi centralnie w maskę, przy okazji urywając prawy
reflektor.

I tu mam dylemat.

Czy robić to z jego OC (Compensa) czy z mojego AC (PZU) z regresem do sprawcy?
Nie wiem jakie warunki daje Compensa, nie chcę też, żeby mi PZU naliczyło szkodę
całkowitą. Chce miec po prostu naprawiony dobrze samochód.

Wartość samochodu na AC to bodajże 3400 PLN. Do wymiany maska i prawa lampa.
Przynajmniej tak wymieniłoby ASO BMW w duecie z Allianzem.

Fiestę również zamierzam robić w ASO, tyle ze Forda.

pozdr, rdx
[1] http://radxcell.nora.pl/2008/10/16/ford-fiesta.html
--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://radxcell.prv.pl

Data: 2010-02-21 23:46:15
Autor: peter
kolizja - OC Compensa czy AC PZU?
I tu mam dylemat.

skad takie dylematy u ciebie?

Data: 2010-02-22 11:11:43
Autor: Paweł W.

Użytkownik "peter" <abc@FAKE.pl> napisał w wiadomości news:hlsd3p$pdc$1news.onet.pl...
I tu mam dylemat.

skad takie dylematy u ciebie?

Pewnie stąd, że PZU rżnie klientów na szkodach jak tylko może, Compensa dużo lepsza, ja bym tam zgłosił.

p.

Data: 2010-02-23 23:25:20
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 22 Feb 2010 11:11:43 +0100, Paweł W. napisał(a):

Pewnie stąd, że PZU rżnie klientów na szkodach jak tylko może, Compensa dużo lepsza, ja bym tam zgłosił.

Potwierdzam, Compensa dużo lepiej rżnie. I dlatego robiłbym z AC PZU. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-22 13:25:42
Autor: michawar
kolizja - OC Compensa czy AC PZU?
Rób tylko i wyłącznie z oc sprawcy. Pamiętaj jeszcze o tym że przy oc naprawa
pojazdu może być wykonana do 100% jego wartości natomiast przy naprawie z ac
przekroczenie 70% wartości pojazdu powoduje szkodę całkowitą. No i nie zapomnij
o samochodzie zastępczym który należy Ci się za cały okres do odebrania
naprawionego pojazdu. Tu jest link:
http://biznes.onet.pl/knf-mozna-zadac-od-ubezpieczyciela-pokrycia-koszto,18543,3064438,1,news-detal

Data: 2010-02-22 16:04:01
Autor: Auto
kolizja - OC Compensa czy AC PZU?
Compensa to bieda i dziady (mała firma krzak, która dwa razy ogląda każdą złotóweczkę), bierz z PZU tym bardziej że PZU płaci Ci tylko przez chwilę więc nie będzie im zależalo na cięciu kosztów

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4887 (20100222) __________

Data: 2010-02-22 16:26:39
Autor: michawar
kolizja - OC Compensa czy AC PZU?
Tylko pisał że AC ma ubezpieczenie na 3400zł to na pewno wyjdzie szkoda
całkowita. Trzeba naprawiać tylko i wyłącznie z OC sprawcy. Nie wspominam już o
tym ile często z regresami jest problemów przez bałagan panujący w firmach
ubezpieczeniowych.
Pozdrawiam --

Data: 2010-02-22 17:57:37
Autor: radxcell
*Auto* wrote in <news:hlu6i6$3aa$1atlantis.news.neostrada.pl>:
Compensa to bieda i dziady (mała firma krzak, która dwa razy ogląda każdą
złotóweczkę), bierz z PZU tym bardziej że PZU płaci Ci tylko przez chwilę
więc nie będzie im zależalo na cięciu kosztów

zgoda, jednak PZU nie jest tak chetne (przynajmniej na infolinii) do wychodzenia
z regresem...

pozdr, R

Data: 2010-02-22 17:54:08
Autor: radxcell
kolizja - OC Compensa czy AC PZU?
*michawar* wrote in <news:5065.000005aa.4b8277c6newsgate.onet.pl>:
Tu jest link:

dzieki za informacje. wlasnie na taka pomoc liczylem

pozdr, rdx

Data: 2010-02-22 16:06:13
Autor: Auto
kolizja - OC Compensa czy AC PZU?
jedni i drudzy spróbują z całkowitą

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4887 (20100222) __________

Data: 2010-02-22 17:55:00
Autor: radxcell
*Auto* wrote in <news:hlu6m9$3oo$1atlantis.news.neostrada.pl>:
jedni i drudzy spróbują z całkowitą

ok - sprobuja. jak sie przed tym "uchronic"? da sie?

jestem troche zielony w temacie zabaw z ubezpieczycielami, bo Fiesta leciala
bezszkodowo przez ostatnie 10 lat...

pozdr, rdx

Data: 2010-02-25 09:28:05
Autor: Dman-666
kolizja - OC Compensa czy AC PZU?
Patrze a tu w szybce robal taki: news:4b82b787$3news.home.net.pl !
Pewnie kiero jakis, ten radxcell . Tak se patrze i patrze jak nawija
makaron na uszy:
ok - sprobuja. jak sie przed tym "uchronic"? da sie?

jestem troche zielony w temacie zabaw z ubezpieczycielami, bo Fiesta
leciala bezszkodowo przez ostatnie 10 lat...

Do 100% w ogole nie ma problemu. Problemem sa terminy (moga probowac przeciagac temat).
Dodatkowo przyslugujje Ci utrata wartosci pojazdu z tytulu niemania bezszkodowosci (kolejne 100-200 PLN).

Ja bym robil z OC bo regres IMO moze dodatkowo wydluzyc sprawe.
Kluczowa bedzie wycena Compensy-o ile reflektor do wymiany to z maska moze byc tak, ze zakwalifikuja do naprawy. Wtedy jest to dla Ciebie niekorzystne i jak zalezy Ci na przywroceniu stanu fabrycznego to lepsze byloby AC.
--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-02-25 15:11:20
Autor: michawar
[...]

Sprawdź jeszcze jaką polisę AC masz wykupioną. PZU ma kilka wariantów oby się
nie okazało że masz udział własny w cenie części (bardzo często stosowana polisa
przy starszych samochodach). Zresztą nie chce mi się wierzyć abyś zmieścił się z
naprawą w kwocie ubezpieczenia. Lekko licząc: reflektor 600zł, maska 1600zł,
demontaż plus montaż i malowanie maski 1000zł a pewnie jeszcze wyjdzie coś przy
np. pasie przednim, zawiasach albo zamku maski i szkoda całkowita (liczy się ją
od kwoty naprawy przekraczającą 70% wartości auta z dnia kolizji).
Reperuj samochód tylko i wyłącznie z oc sprawcy.

Data: 2010-02-25 16:01:46
Autor: radxcell
*michawar* wrote in <news:248b.00000001.4b868508newsgate.onet.pl>:
auta z dnia kolizji). Reperuj samochód tylko i wyłącznie z oc sprawcy.
Pozdrawiam

dziekuje wszystkim za przydatne rady.

pozdr, rdx

Data: 2010-02-23 23:24:48
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 21 Feb 2010 23:17:13 +0100, radxcell napisał(a):

Czy robić to z jego OC (Compensa) czy z mojego AC (PZU) z regresem do sprawcy?
Nie wiem jakie warunki daje Compensa, nie chcę też, żeby mi PZU naliczyło szkodę
całkowitą. Chce miec po prostu naprawiony dobrze samochód.

Rób z PZU, z regresem. --

kolizja - OC Compensa czy AC PZU?