[cross]kolizja - zbite lusterko

Data: 2015-03-21 18:47:36
Autor: Mruk
[cross]kolizja - zbite lusterko

Dwa samochody jadą wąską droga. Zbliżają się do siebie. Gdy są na swojej wysokości w jednym z pojazdów odpada lusterko. W drugim nie ma śladu aby doszło do kolizji.

1. Czy fizycznie jest możliwe aby uszkodzenia były tylko w jednym pojeździe ?

2. Jak Wasze doświadczenie? (współwina? wina którego ?) - niestety w jednym było 5 osób (uszkodzone lusterko) a w drugim tylko kierowca. Mamy zatem 5 świadków twierdzących że kierownik konkurencyjnego auta akurat jechał w stronę tego pojazdu (z rozbitym lusterkiem) i doprowadził do zbicia, a następnie uciekł z miejsca zdarzenia (bo nie zauważył zepsucia).

Auto z 5 świadkami oczywiście stało bo widząc wąską drogę się zatrzymało (czego nie potwierdza kierowca z całym lusterkiem, któy twierdzi, że nie doszło do kontaktu)

Jakieś pomysły na obronę ?

Data: 2015-03-21 19:01:27
Autor: Jacek Maciejewski
[cross]kolizja - zbite lusterko
Dnia Sat, 21 Mar 2015 18:47:36 +0100, Mruk napisa³(a):

Dwa samochody jad± w±sk± droga. Zbli¿aj± siê do siebie. Gdy s± na swojej wysoko¶ci w jednym z pojazdów odpada lusterko. W drugim nie ma ¶ladu aby dosz³o do kolizji.
Jad± naprzeciw siebie czy w jednym kierunku?

1. Czy fizycznie jest mo¿liwe aby uszkodzenia by³y tylko w jednym poje¼dzie ?
IMO nie.

--
Jacek
Dziesiêæ przykazañ ma 279 s³ów.

Data: 2015-03-21 19:11:55
Autor: Robert Tomasik
[...]

Jak sobie wyobra¿asz powy¿sze zdarzenie w wypadku jad±cych w jednym kierunku pojazdów?

Data: 2015-03-21 20:05:34
Autor: Jacek Maciejewski
[cross]kolizja - zbite lusterko
Dnia Sat, 21 Mar 2015 19:11:55 +0100, Robert Tomasik napisa³(a):

Jak sobie wyobra¿asz powy¿sze zdarzenie w wypadku jad±cych w jednym kierunku pojazdów?

Mam niez³± wyobra¼niê ale s±dzê ¿e i tobie by siê uda³o przy niewielkim
wysi³ku :)

Data: 2015-03-21 21:52:03
Autor: Baczek
Dnia Sat, 21 Mar 2015 18:47:36 +0100, Mruk napisał(a):

Dwa samochody jadą wąską droga. Zbliżają się do siebie. Gdy są na swojej
wysokości w jednym z pojazdów odpada lusterko. W drugim nie ma śladu aby
doszło do kolizji.
JadÄ… naprzeciw siebie czy w jednym kierunku?

Jak sobie wyobrażasz powyższe zdarzenie w wypadku jadących w jednym
kierunku pojazdów?

Normalnie, jeden wyprzedza drugiego.
Jednemu lusterko się składa, drugiemu urywa.

Data: 2015-03-22 10:36:24
Autor: Liwiusz
[cross]kolizja - zbite lusterko
1. Czy fizycznie jest możliwe aby uszkodzenia były tylko w jednym > pojeździe ?
IMO nie.

IMO jak najbardziej tak.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-22 11:26:24
Autor: grzech
W dniu 2015-03-22 o 10:36, Liwiusz pisze:
1. Czy fizycznie jest możliwe aby uszkodzenia były tylko w
jednym
pojeździe ?
IMO nie.

IMO jak najbardziej tak.

Zależy co zakwalifikujemy jako uszkodzenia. Nie ma fizycznej możliwości, aby po kolizji dwóch ciał stałych nie pozostały żadne ślady. Mogą to być dla przykładu mikroślady. Szukanie ich to inna kwestia.

Data: 2015-03-22 11:44:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-22 o 11:26, grzech pisze:
[...]

No cóż, mylisz się. Na przykład piłka strąciła wazon - chcesz szukać
uszkodzeń na piłce?

--
Liwiusz

Data: 2015-03-22 12:35:47
Autor: grzech
W dniu 2015-03-22 o 11:44, Liwiusz pisze:
[...]

Widzę, ze nie masz na ten temat zielonego pojęcia i pieprzysz bzdury.
Przy uderzeniu piłki w wazon też pozostaną ślady. Ślady tym bardziej powstaną przy zderzeniu dwóch ciał stałych i dosyć twardych.

Data: 2015-03-22 15:05:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-22 o 12:35, grzech pisze:
[...]

A to przepraszam, chylę głowa przed wiedzą i doświadczeniem, panie biegły.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-22 15:14:05
Autor: grzech
W dniu 2015-03-22 o 15:05, Liwiusz pisze:
[...]

Nie ma sprawy. Jak czegoś nie będziesz wiedział to się pytaj.

Data: 2015-03-25 16:34:33
Autor: Marcin N
W dniu 2015-03-22 o 15:14, grzech pisze:

[...]

To ja chętnie spytam.
Piszesz, że ślady tym bardziej powstaną przy zderzeniu dwóch ciał stałych. To piłka jest ciałem ciekłym, czy wazon jest gazem?

--
MN

Data: 2015-03-22 14:01:16
Autor: J.F.
[cross]kolizja - zbite lusterko
Dnia Sun, 22 Mar 2015 11:44:04 +0100, Liwiusz napisa³(a):
W dniu 2015-03-22 o 11:26, grzech pisze:
Zale¿y co zakwalifikujemy jako uszkodzenia. Nie ma fizycznej mo¿liwo¶ci,
aby po kolizji dwóch cia³ sta³ych nie pozosta³y ¿adne ¶lady. Mog± to byæ
dla przyk³adu mikro¶lady. Szukanie ich to inna kwestia.

No có¿, mylisz siê. Na przyk³ad pi³ka str±ci³a wazon - chcesz szukaæ
uszkodzeñ na pi³ce?

Ale pilka nie uszkodzil wazonu, tylko podloga.
I tam juz slady beda ... moga byc.

J.

Data: 2015-03-24 21:55:13
Autor: Budzik
[cross]kolizja - zbite lusterko
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

Ale chodzi o wine pi³ki a nie pod³ogi...

Data: 2015-03-25 00:18:25
Autor: grzech
W dniu 2015-03-24 o 22:55, Budzik pisze:
[...]

Móg³by¶ siê zdziwiæ ile na takiej pi³ce mo¿na znale¼æ ¶ladów. Tylko, ze nikt przy zdrowych zmys³ach nie bêdzie tego robi³.

Data: 2015-04-13 20:15:28
Autor: Budzik
[cross]kolizja - zbite lusterko
U¿ytkownik grzech grzechnet@gazeta.pl ...

Tylko, ze nikt przy zdrowych zmys³ach nie bêdzie tego robi³.

No w³asnie...

Data: 2015-03-23 03:54:47
Autor: Robert Tomasik
W dniu 22-03-15 o 11:26, grzech pisze:

Zależy co zakwalifikujemy jako uszkodzenia. Nie ma fizycznej możliwości,
aby po kolizji dwóch ciał stałych nie pozostały żadne ślady. Mogą to być
dla przykładu mikroślady. Szukanie ich to inna kwestia.

Racja. Ale jedna myjka je potrafi usunąć.

Data: 2015-03-23 17:58:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 22 Mar 2015, grzech wrote:

[...]

  Ale przecie¿ to, ¿e by³a kolizja lusterek samochodów nie dowodzi,
¿e by³a to kolizja *TYCH* lusterek, g³ównie tego na którym nie
ma ¶ladów.
  Po polsku - brak ¶ladów nie dowodzi braku kolizji, bo lusterko mog³o
zostaæ wymienione.
  Dowodem mog³yby byæ co najwy¿ej jakie¶ slady u¿ywania, "niepodrabialne"
tak ³atwo po wymianie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-22 14:31:33
Autor: Axel

"Jacek Maciejewski"  wrote in message news:vj3rxhysy3og$.1ukgcqglkpjio.dlg40tude.net...

[...]

Zdecydowanie tak. Widzia³em efekty wjechania przez Hondê CR-V w stoj±c± Fiestê. Naprawa Fiesty zosta³a wyceniona na 12 tys. z³otych (klapa baga¿nika, pod³oga baga¿nika, pas tylny, oba b³otniki, lampy i zdaje siê tylne drzwi), a jedynym _widocznym_ ¶ladem na Hondzie by³a "dopasowana" tablica rejestracyjna do kszta³tu zderzaka. Rzeczoznawca d³ugo ogl±da³ oba samochody....

--
Axel

Data: 2015-03-23 08:18:11
Autor: Marek
[cross]kolizja - zbite lusterko

U¿ytkownik "Axel" <axel.usunto@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:memg7l$2aq$1node1.news.atman.pl...

[...]

A to "dopasowanie" tablicy to przecie¿ jej uszkodzenie, tyle ¿e drobne, wiêc przeczy to
twojemu "zdecydowanemu tak".

--
Pzdr.
Marek

Data: 2015-03-23 14:20:38
Autor: Axel
"Marek"  wrote in message news:meoeug$1fo$1node1.news.atman.pl...

[...]

W³a¶nie - tablicy.

wiêc przeczy to twojemu "zdecydowanemu tak".

Samochód nie mia³ widocznych uszkodzeñ.

--
Axel

Data: 2015-03-25 16:36:42
Autor: Marcin N
W dniu 2015-03-23 o 14:20, Axel pisze:
[...]

Bez jaj.
Wgnieciona tablica uszkodzi³a pó³ drugiego samochodu? W bajki wierzysz?
Chyba, ¿e ta tablica w czasie zderzenia wisia³a na betonowej ¶cianie.

--
MN

Data: 2015-03-25 16:51:34
Autor: Axel
"Marcin N"  wrote in message news:5512d608$0$2202$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie tablica, tylko zderzak. I nie by³o na nim ¿adnych widocznych ¶ladów.
I nie mam najmniejszych w±tpliwo¶ci, ¿e taki by³ przebieg zdarzenia.

--
Axel

Data: 2015-03-25 19:29:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 25 Mar 2015, Marcin N wrote:

[...]

  Napisa³ ¿e stalowej (zderzak).
  AFAIR w którym¶ kraju skandynawskim wymogiem homologacyjnym by³o
(nie wiem czy nadal obowi±zuje), aby do jakiej¶ niewielkiej prêdko¶ci
(nie pamiêtam czy 5 czy 15km/h, prêdzej to pierwsze) zderzak ³apa³
ca³o¶æ "uderzenia" (bez ¶ladów na reszcie auta).
  Mo¿e to by³a taka wersja ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-26 09:21:45
Autor: Marcin N
W dniu 2015-03-25 o 19:29, Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Stalowy zderzak to raczej w wagonie kolejowym.

[...]

Ta wersja ma przyj±æ na siebie uderzenia do 5 km/h i zamortyzowaæ je tak, ¿eby nie by³o ¿adnych uszkodzeñ. Tak¿e na zderzaku. Zderzak ma siê odkszta³ciæ a potem wróciæ do pierwotnego kszta³tu.

--
MN

Data: 2015-03-27 10:37:15
Autor: Miroo
W dniu 2015-03-25 o 16:36, Marcin N pisze:
Bez jaj.
Wgnieciona tablica uszkodzi³a pó³ drugiego samochodu? W bajki wierzysz?
Chyba, ¿e ta tablica w czasie zderzenia wisia³a na betonowej ¶cianie.

By³em ¶wiadkiem takiej st³uczki.
Jeden samochód skasowany prawie po szybê kierowcy*, a w drugim wysypa³o siê b³oto zza zderzaka :) Oba samochody osobowe.

*kosztorys naprawy siêgn±³ 25-30% warto¶ci nowego auta

Pozdrawiam

Data: 2015-03-23 10:28:41
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[cross]kolizja - zbite lusterko
Dnia 2015-03-21, o godz. 19:01:27
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisa³(a):

> 1. Czy fizycznie jest mo¿liwe aby uszkodzenia by³y tylko w jednym > poje¼dzie ?
IMO nie.

Zale¿y. Parê lat temu w zaparkowan± wzd³u¿ ulicy Toyotê Corollê ¿ony
stukn±³ lusterkiem w lusterko jaki¶ kurier w czym¶ typu Partner czy
Caddy. Om mia³ prawe urwane a na tym z Toyoty nie by³o ¿adnego ¶ladu
poza tym ¿e przekrêci³o siê na skutek uderzenia. Kole¶ próbowa³ wmówiæ
¿onie ¿e parkowa³ nieprawid³owo i to jej wina ale sta³a na oznaczonym
miejscu parkingowym. Kolo siê poburzy³ ale na propozycjê wezwania
policji i spisania przy nich o¶wiadczenia zmy³ siê.

Poza tym przy uderzeniu lusterka o lusterku jest zwykle spory huk i
ciê¿ko go przeoczyæ.

IMHO drugi kierowca próbuje znale¼æ jelenia na naprawê ju¿ zepsutego
auta. Ja tam bym siê nie szczypa³ tylko zg³osi³ na policjê próbê
wymuszenia ubezpieczenia za kolizjê której nie by³o. Praktycznie
pewnie niewiele pomo¿e ale choæ skonfrontuj± wersje Twoje,
drugiego kierowcy i ¶wiadków. A to mo¿e wystraszyæ naci±gacza jak
zobaczy ¿e nie trafi³ na naiwnego gotowego wyk³adaæ kasê za jego
naprawê.

Zdrówko

Data: 2015-03-21 19:03:38
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

 A sÄ… jakiekolowiek Å›lady od uderzenia na tym niezbitym lusterku ?

Data: 2015-03-21 19:11:57
Autor: Czesław Wiśniak

Użytkownik "Czesław Wiśniak" <czesiu@bye.pl> napisał w wiadomości news:mekbrl$rmu$1node1.news.atman.pl...
[...]

A są jakiekolowiek ślady od uderzenia na tym niezbitym lusterku ?

Sorry bo niezatrybiÅ‚em. JeÅ›li nie byÅ‚o żadnego kontaktu wedÅ‚ug kierowcy z nieuszkodzonym lusterkiem (wszak nie ma Å›ladu)  to w czym problem ? Na drzewo z choÅ‚otÄ….

Data: 2015-03-21 19:21:38
Autor: Robert Tomasik
W dniu 21-03-15 o 19:11, Czesław Wiśniak pisze:

A są jakiekolowiek ślady od uderzenia na tym niezbitym lusterku ?

Sorry bo niezatrybiłem. Jeśli nie było żadnego kontaktu według kierowcy
z nieuszkodzonym lusterkiem (wszak nie ma Å›ladu)  to w czym problem ? Na
drzewo z chołotą.

Brak śladu na lusterku niekoniecznie musi oznacza, to,ze nie doszło do kontaktu. Sądzę, ze kontakt był przy minimalnej prędkości.

Data: 2015-03-21 19:54:02
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Oczywiscie, ze nie oznacza. Chodzi o to, ze strona pokrzywdzona twierdzi jedno a druga co innego. Tylko, ze ta pierwsza nie ma zadnych dowodów bo nie ma sladów na lusterku, ktore rzekomo uderzylo w te drugie i tyle. Nie widze tu zadnego problemu.

Data: 2015-03-21 21:13:02
Autor: Robert Tomasik
W dniu 21-03-15 o 19:54, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Rozumiem, ze zeznania świadków jakoś obalisz?

Data: 2015-03-21 20:22:03
Autor: masti
[cross]kolizja - zbite lusterko
Robert Tomasik wrote:

W dniu 21-03-15 o 19:54, Czes³aw Wi¶niak pisze:
A s± jakiekolowiek ¶lady od uderzenia na tym niezbitym lusterku ?

Sorry bo niezatrybi³em. Je¶li nie by³o ¿adnego kontaktu wed³ug kierowcy
z nieuszkodzonym lusterkiem (wszak nie ma ¶ladu)  to w czym problem ? Na
drzewo z cho³ot±.

Brak ¶ladu na lusterku niekoniecznie musi oznacza, to,ze nie dosz³o do
kontaktu. S±dzê, ze kontakt by³ przy minimalnej prêdko¶ci.

[...]

Rozumiem, ze zeznania ¶wiadków jako¶ obalisz?

¶wiadkowie to najs³abszy dowód

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-03-21 22:08:36
Autor: Robert Tomasik
W dniu 21-03-15 o 21:22, masti pisze:

[...]

Masz piêciu ¶wiadków twierdz±cych jedno i jednego, który zdarzenia nie pamiêta.

Data: 2015-03-21 21:21:56
Autor: masti
Robert Tomasik wrote:

[...]

nie ma znaczenia. badania wykaza³y, ¿e ¶wiadkowie generealnie ¶ciemniaj±

Data: 2015-03-21 23:15:35
Autor: Czes³aw Wi¶niak
[cross]kolizja - zbite lusterko
Masz piêciu ¶wiadków twierdz±cych jedno i jednego, który zdarzenia nie pamiêta.

Nie rozsmieszaj mnie. W ten sposob to ja moge wszystko bo mam 5 kolesi :)

Data: 2015-03-21 23:39:47
Autor: Robert Tomasik
W dniu 21-03-15 o 23:15, Czes³aw Wi¶niak pisze:
Masz piêciu ¶wiadków twierdz±cych jedno i jednego, który zdarzenia nie
pamiêta.

Nie rozsmieszaj mnie. W ten sposob to ja moge wszystko bo mam 5 kolesi :)

Piêciu facetów twierdzi, ze go¶æ przeje¿d¿aj±c obok urwa³ im lusterko, a sam facet twierdzi, ze nie pamiêta tego zdarzenia. Jak s±dzisz? Co s±d postanowi?

Data: 2015-03-21 23:47:50
Autor: Czes³aw Wi¶niak
[...]

S±d oddali zarzut.

Data: 2015-03-22 11:08:08
Autor: Mruk
W dniu 2015-03-21 o 23:47, Czes³aw Wi¶niak pisze:
[...]

stojê na innym stanowisku. Ma³e szanse.

Liczy³em,¿e mo¿e kto¶ ma jaki¶ pomys³. Zasada dynamiki ? (czemu uszkodzone mia³oby byæ tylko jedno).

Data: 2015-03-22 15:40:53
Autor: Czes³aw Wi¶niak
[cross]kolizja - zbite lusterko
S±d oddali zarzut.

stojê na innym stanowisku. Ma³e szanse.

Twoja wola.

Liczy³em,¿e mo¿e kto¶ ma jaki¶ pomys³. Zasada dynamiki ? (czemu uszkodzone mia³oby byæ tylko jedno).

Widocznie twardsze by³o :P

Data: 2015-03-24 21:54:54
Autor: Budzik
[cross]kolizja - zbite lusterko
U¿ytkownik Mruk tratatata@gazeta.pl ...

[...]

A czemu nie?
Uderz metalow± kulk± w lustro...

Data: 2015-03-24 23:16:39
Autor: re
[cross]kolizja - zbite lusterko

U¿ytkownik "Budzik"

[...]

-- -
Dlatego, ¿e nie stuka siê po szybie lusterka tylko po obudowie i ¿eby st³uc to lustro bez ¶ladu na drugim to jaki¶ cud by chyba musia³ byæ.

Data: 2015-03-22 10:03:51
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Kompetentny s±d powinien zaleciæ zbadanie obu pojazdów pod k±tem pasuj±cych uszkodzeñ.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestañ siê martwiæ

Data: 2015-03-22 10:25:07
Autor: Czes³aw Wi¶niak
[...]

Kieruj sie tym co jest napisane w pierwszem poscie:
"W drugim nie ma ¶ladu aby dosz³o do kolizji" - tego sie trzymajmy.

Data: 2015-03-22 11:09:30
Autor: Mruk
W dniu 2015-03-22 o 10:25, Czes³aw Wi¶niak pisze:
[...]

nie ma ¶ladów po miesi±cu od zdarzenia. Ja wiem, ¿e nie ma ¶ladów. To mo¿e nie byæ dowód dla s±du. Choæ pomys³ sprawdzenia czy lusterka s± na tej samej wysoko¶ci mi wpad³ w³a¶nie teraz.

Data: 2015-03-22 15:39:44
Autor: Czes³aw Wi¶niak
[...]

Czlowieku, to tobie maja udowodnic. Ty tylko weryfikujesz te dowody i je podwazasz.

Data: 2015-03-23 09:25:25
Autor: Icek
W dniu 2015-03-22 o 15:39, Czes³aw Wi¶niak pisze:
[...]

ale sta³e¶ kiedy¶ przed obliczem s±du ? czy tylko piszesz jak Ci siê wydaje ?

Icek

Data: 2015-03-23 10:45:46
Autor: Czes³aw Wi¶niak
[...]

Owszem kolego Icku, sta³em trzykrotnie (w tym, jedno powazne oskarzenie o kradziez wody w ktorym moglem dostac kare 5tys z³)  i we wszystkich trzech sprawach wygralem w pierwszej instancji, czwarty raz s±d sam z siebie oddalil wniosek o ukarnie, wiec obylo sie bez przychodzenia na rozprawe. A... i raz przegralem. Tu darowa³em sobie sprzeciw od wyroku nakazowego poniewaz by³y marne szanse, za to s±d ukara³ mnie mandatem 100z³ zamiast 200 jak wnioskowa³a stra¿ miejska, zabawne prawda ?
W zadnej ze spraw nie korzystalem z uslug prawnikow.
Takze drogi Icku odwagi zycze w przyszlosci :)

Data: 2015-03-22 11:23:53
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.03.2015 o 10:25, Czes³aw Wi¶niak pisze:
[...]

Za³ó¿my ¿e to prawda, ale bieg³y powinien to potwierdziæ i zbadaæ czy istnia³a taka mo¿liwo¶æ.

Data: 2015-03-23 00:04:58
Autor: Robert Tomasik
W dniu 22-03-15 o 10:03, Andrzej Lawa pisze:
[...]

S³uszna koncepcja, tylko ma³o sensowna. Trzy razy w ¿yciu zdarzy³o mi siê zetkn±æ lusterkami z pojazdem jad±cym z naprzeciwka. Dwa razy by³y to normalne lusterka typowe. Na moim nie zosta³ ¿aden ¶lad. Nie wiem, jak na tych drugich pojazdach, bo nie zatrzymali siê - obydwa zdarzenia na w±skich drogach Ba³kanów. Raz przywali³ mi samochód z przeciwka maj±cy takie lusterka na wysiêgnikach pod przyczepê kempingow±  jecha³ bez przyczepy i w dodatku wyprzedza³ furmankê "na trzeciego". Moje lusterko siê z³o¿y³o i je po prostu postawi³em. Pó¼niej okaza³o siê, ze od³amki jego lusterka znalaz³y siê na tylnej kanapie mojego samochodu, gdzie wpad³y przez otwarte okno. Facet te¿ siê nie zatrzyma³ - i w sumie dobrze, bo bym go zlinczowa³. W ¿adnym z opisanych wypadków nie mia³em ¶ladów na lusterku. Zdarzenie z tym wysiêgnikiem, to by³ kanciak z chromowanymi lusterkami zewnêtrznymi, za¶ dwa pozosta³e to CITROEN C5 z lakierowanymi lusterkami, ale czarn± matow± obwódk±.

Data: 2015-03-23 10:37:23
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[cross]kolizja - zbite lusterko
Dnia 2015-03-21, o godz. 23:39:47
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisa³(a):

Piêciu facetów twierdzi, ze go¶æ przeje¿d¿aj±c obok urwa³ im
lusterko, a sam facet twierdzi, ze nie pamiêta tego zdarzenia. Jak
s±dzisz? Co s±d postanowi?

Je¶li zdarzenie zainscenizowane/zmy¶lone by wy³udziæ naprawê to prawie
nie ma szans by wszystkich piêciu zapytanych o szczegó³y (miejsce
zdarzenia, po³o¿enie pojazdów, miejsce uderzenia, chwila kolizji, czy
samochód sta³/jecha³ etc.) zezna³o to samo. Poza tym jak siedz± w
piêciu ¶cis³o w aucie to nie ma bata by wszyscy widzieli moment
urwania lusterka bo koledzy/zag³ówki foteli raczej zas³ania³y
widoczno¶æ siedz±cym z ty³u. Na tej podstawie - je¶li prokurator/sêdzia
jest do¶wiadczony - mo¿na wykryæ ¿e kto¶ ¶ciemnia czy raczej mówi
prawdê. O ile bêdzie mu siê chcia³o...

Zdrówko

Data: 2015-03-23 16:25:47
Autor: Robert Tomasik
W dniu 23-03-15 o 10:37, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

[...]

Nie wiemy, co zeznaj±. Ale jak powiedz±, ¿e us³yszeli huk. Kierowca siê zatrzyma³. Wysiedli i zobaczyli odje¿d¿aj±cy pojazd oraz urwane lusterko - a to spokojnie ka¿dy z nich mo¿e stwierdziæ bez jakiegokolwiek naci±gania - to bêdzie do¶æ. Lusterko nowe kosztuje kilkadziesi±t z³otych i moim zdaniem nie warto siê z idiotami "kopaæ".

Data: 2015-03-23 16:41:42
Autor: Czes³aw Wi¶niak
[...]

A jak mieli zbite te lusterko wczesniej, spisali sobie numery mijajacego ich samochodu i na tej podstawie chc± go wrobiæ to bedzie do¶æ ?
Bredzisz go¶æ jak przedszkolak. Uwa¿aj bo kiedys mo¿e trafic na ciebie i szybko zmienisz swoje pogl±dy :)

Lusterko nowe kosztuje kilkadziesi±t  z³otych i moim zdaniem nie warto siê z idiotami "kopaæ".

ROTFL, ile by nie kosztowa³o to jak mo¿na w ten sposób my¶leæ ? Dajesz im pretekst do kolejnego wyci±gniêcia kasy.

Data: 2015-03-23 16:52:39
Autor: Robert Tomasik
W dniu 23-03-15 o 16:41, Czes³aw Wi¶niak pisze:
[...]

Nie da siê tego unikn±æ.

[...]

No ale pewnych rzeczy nie da siê przeskoczyæ.

Data: 2015-03-24 09:43:03
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[cross]kolizja - zbite lusterko
Dnia 2015-03-23, o godz. 16:25:47
> [...]

Nie wiemy, co zeznaj±. Ale jak powiedz±, ¿e us³yszeli huk. Kierowca
siê zatrzyma³. Wysiedli i zobaczyli odje¿d¿aj±cy pojazd oraz urwane

S±d mo¿e zapytaæ gdzie i w jakim miejscu by³o urwane lusterko, jak
le¿a³o na drodze etc. I je¶li te zeznania nie bêd± zgodne to jest to
podstawa do odrzucenia wniosku. Jak siê umówili to takich szczegó³ów
raczej nie ustal± tylko obgadaj± na zasadzie: "powiesz ¿e mi je...±³ o
lusterko i odpad³o i to widzia³e¶". Niestety wszystko zale¿y od
sêdziego ale i pozwany mo¿e wypytaæ ¶wiadków i wskazaæ w nich
sprzeczno¶æ. A to powinno byæ rozstrzygniête na jego korzy¶æ.

- a to spokojnie ka¿dy z nich mo¿e stwierdziæ bez jakiegokolwiek naci±gania - to bêdzie do¶æ. Lusterko nowe kosztuje kilkadziesi±t z³otych i moim zdaniem nie warto siê z idiotami "kopaæ".

A oni w ten sposób znajd± kolejnego frajera co im z kolei za naprawy
blacharskie zap³aci bo bêd± mu wmawiaæ ¿e spowodowa³ kolizjê. :-(

Zdrówko

Data: 2015-03-24 16:04:14
Autor: Robert Tomasik
W dniu 24-03-15 o 09:43, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

[...]

Sama m±dro¶æ przez Ciebie przemawia. Tylko uparcie zak³adacie, ¿e to oszustwo, a ja zwracam uwagê na to, ¿e z samego faktu, i¿ kieruj±cy drugim pojazdem zdarzenia nie zauwa¿y³ nie wynika, ze faktycznie po potr±ci³ tego lusterka.

[...]

Istnieje takie ryzyko, tylko, ze jak ju¿ napisa³em to kilkadziesi±t z³otych. Nie ta skala zjawiska, by kombinowaæ piêciu ¶wiadków.

Data: 2015-03-24 16:15:13
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[cross]kolizja - zbite lusterko
Dnia 2015-03-24, o godz. 16:04:14
[...]

Nie - nie zak³adam oszustwa. Zak³adam ¿e to móg³ byæ jeden z wariantów.
I je¶li dochodzi do sprawy s±dowej to zadaniem s±du powinno byæ jej
bezstronne rozpatrzenie. Równie dobrze s±d po przes³uchaniu wszystkich
¶wiadków stwierdzi ¿e ich zeznania s± zgodne i spójne. I wtedy musi
oceniæ czy pozwany by³ sprawc± czy nie.

Istnieje takie ryzyko, tylko, ze jak ju¿ napisa³em to kilkadziesi±t z³otych. Nie ta skala zjawiska, by kombinowaæ piêciu ¶wiadków.

Nie wiadomo co to za lusterko, nie wiadomo ile jest warte, nie wiadomo
jak mocno zosta³o uszkodzone.Bo np. urwanie lusterka jakiego¶ nowego i
nietypowego samochodu sterowanego zdalnie to niekoniecznie
"kilkadziesi±t" z³otych tylko kilkaset czy nawet wiêcej.

Poza tym je¶li nie jestem sprawc± kolizji - a to ca³kiem mo¿liwe to
czemu mam p³aciæ postronnej osobie za naprawê jego auta?

Zdrówko

Data: 2015-03-24 16:40:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
[cross]kolizja - zbite lusterko
Hello Robert,

[...]

[...]

Nie da siê nie zauwa¿yæ pierdolniêcia, które urywa lusterko.

[...]

W nowym samochodzie? Lusterko z elektryk±?

Nie ta skala zjawiska, by kombinowaæ piêciu ¶wiadków.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-24 18:15:39
Autor: Robert Tomasik
[...]

Da siê. Kiedy¶ po przyje¼dzie do "bazy" stwierdzili¶my, ¿e nie ma w samochodzie prawego lusterka. Jechali¶my we dwóch (kolega prowadzi³) i ¿aden z ans nie zauwa¿y³ momentu uderzenia.

Data: 2015-03-24 19:16:29
Autor: Liwiusz
[cross]kolizja - zbite lusterko

Sama mądrość przez Ciebie przemawia. Tylko uparcie zakładacie, że to
oszustwo, a ja zwracam uwagę na to, że z samego faktu, iż kierujący
drugim pojazdem zdarzenia nie zauważył nie wynika, ze faktycznie po
potrącił tego lusterka.

Nie da się nie zauważyć pierdolnięcia, które urywa lusterko.

Da się. Kiedyś po przyjeździe do "bazy" stwierdziliśmy, że nie ma w
samochodzie prawego lusterka. Jechaliśmy we dwóch (kolega prowadził) i
żaden z ans nie zauważył momentu uderzenia.

Jak nic - uciekliście z miejsca kolizji. Mandat chociaż sobie za to
wystawiliście? :)

--
Liwiusz

Data: 2015-03-24 19:34:30
Autor: re
[cross]kolizja - zbite lusterko

U¿ytkownik "Robert Tomasik"

[...]

Bo¶cie siê schlali :-) i nie chcecie siê przyznaæ :-) Normalnie jechali¶cie parkingiem i 5-ciu samochodom po kolei przejechali¶cie to i lusterko nie wytrzyma³o :-)

Data: 2015-03-24 22:34:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Niby w jaki sposób mijaj±c siê mo¿na straciæ PRAWE lusterko? Mowa o
Polsce a nie GB!

Jak mo¿na nie zauwa¿yæ braku lusterka?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-24 22:44:00
Autor: Robert Tomasik
[...]

Nie wiem. Nie ustalili¶my do tego i nikt nie powiedzia³, ¿e w trakcie wymijania to by³o. To by³ argument, ¿e mo¿na nie zauwa¿yæ.

Jak mo¿na nie zauwa¿yæ braku lusterka?

Siedzia³em jako pasa¿er. Te¿ siê dziwi³em.

Data: 2015-03-24 22:51:48
Autor: yabba
[cross]kolizja - zbite lusterko
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:8427947428$20150324223443squadack.com...

Niby w jaki sposób mijaj±c siê mo¿na straciæ PRAWE lusterko? Mowa o
Polsce a nie GB!

Rowerzysta, barierka, krzaki... Mo¿na straciæ lusterko przy omijaniu lub wyprzedzaniu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-24 23:02:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
[cross]kolizja - zbite lusterko
Hello yabba,

Niby w jaki sposób mijaj±c siê mo¿na straciæ PRAWE lusterko? Mowa o
Polsce a nie GB!
Rowerzysta, barierka, krzaki... Mo¿na straciæ lusterko przy omijaniu lub
wyprzedzaniu.

To ma siê NIJAK do opisywanej sytuacji!

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-25 00:07:24
Autor: Cavallino
[cross]kolizja - zbite lusterko

U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:8427947428$20150324223443@squadack.com...
Hello Robert,

[...]

Mo¿na.
Ja ju¿ kiedy¶ zje¿d¿a³em na chodnik po lewej stronie drogi (po prawej by³ tylko mur i parkuj±ce samochody), gdy¿ alternatyw± by³aby jazda na wstecznym 50 m, a go¶æ z przeciwka za nic nie chcia³ siê cofn±æ o 5m.
 -- -
Ta wiadomo¶æ zosta³a sprawdzona na obecno¶æ wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2015-03-24 23:02:27
Autor: Mruk
[...]

nawet przeprowadzi³em eksperyment. Przy 70km/h uderzy³em lusterkiem o kawa³ek przygotowanej w tym celu resztki opony. Pier***cie by³o tak wielkie, ¿e pomimo, ¿e lusterko nie odpad³o to huk by³ tak wielki, ¿e nie da siê tego nie zauwa¿yæ.

Data: 2015-03-24 16:46:09
Autor: Trefni¶
[cross]kolizja - zbite lusterko
W dniu .03.2015 o 16:04 Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:

(...)
Istnieje takie ryzyko, tylko, ze jak ju¿ napisa³em to kilkadziesi±t  z³otych. Nie ta skala zjawiska, by kombinowaæ piêciu ¶wiadków.

Lusterka potrafi± byæ drogie.

http://allegro.pl/lusterko-chrom-lewe-prawe-voyager-08-2008-2014-i5198343313.html

950 PLN u¿ywane.

--
Trefni¶

Data: 2015-03-24 19:31:48
Autor: re
[...]

Z samego nie, ale jak to po³±czyæ z tym, ¿e drugie lusterko nietkniête to ju¿ siê nale¿y zastanowiæ jakim cudem. Co to w ogóle za lusterko, ¿e siê rozpieprzy³o na innym nie robi±c nawet rysy. Mo¿e z podmuchu wiatru siê rozpad³o.

[...]

Lusterko 50z³ ? To chyba z damskiej torebki. Jak takie tanie to i nie warto z³aszaæ. No, ale 5-ciu ¶wiadków mo¿e po prostu dobrymi kolegami jest, tak jak by³oby 5-ciu obcych sobie policjantów.

Data: 2015-03-24 22:33:19
Autor: Gotfryd Smolik news
[cross]kolizja - zbite lusterko
On Tue, 24 Mar 2015, re wrote:

U¿ytkownik "Robert Tomasik"

[...]

  Zapoda³em wersjê do przemy¶lenia.
  Nietkniête, bo wymienione.
  Na u¿ywane kupione na targowisku/gie³dzie samchodowej.
  ICMPTZ?

Istnieje takie ryzyko, tylko, ze jak ju¿ napisa³em to kilkadziesi±t
z³otych. Nie ta skala zjawiska, by kombinowaæ piêciu ¶wiadków.
-- -
Lusterko 50z³ ? To chyba z damskiej torebki.

  No powiedzmy "¶rednie rowerowe", takie spe³niaj±ce minimum
funkcjonalno¶ci (znaczy ¶rednie z takich, nie ze wszystkich,
bo takie za 3 z³ te¿ bywaj± :P)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-24 23:10:13
Autor: re
[cross]kolizja - zbite lusterko

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news"

[...]

Ale teraz by³a zdaje siê mowa a kategoriach czy naprawdê (zobacz pocz±tek cytatu) jest mo¿liwe by komu¶ odpad³o lusterko a drugie by³o nietkniête je¶li niby zetknêli siê lusterkami. Bo mogli siê nie zetkn±æ lusterkami. Jakby kto¶ chcia³ lusterkami to mog³oby siê okazaæ, ¿e nie umie.

Data: 2015-03-25 19:25:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 24 Mar 2015, re wrote:

Ale teraz by³a zdaje siê mowa a kategoriach czy naprawdê (zobacz pocz±tek
cytatu) jest mo¿liwe by komu¶ odpad³o lusterko a drugie by³o nietkniête

  Moja culpa.
  Acz "w temacie" w tej wersji wydaje mi siê niewiarygodne niezauwa¿enie
zderzenia lusterek.

Bo mogli siê nie zetkn±æ lusterkami. Jakby kto¶
chcia³ lusterkami to mog³oby siê okazaæ, ¿e nie umie.

  Hm... powiadasz, ¿e domniemany sprawca móg³ stukn±æ w lusterko
np. s³upkiem? W sumie mo¿liwe (je¶li nie s± na tej samej wysoko¶ci).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-24 20:16:28
Autor: Micha³ Baszyñski
[...]

stukniêcia siê lusterkami trudno nie zauwa¿yæ, bo s³ychaæ to bardzo wyra¼nie (mia³em ze 4 lata temu takie spotkanie). A ani mi nic siê nie sta³o, ani temu drugiemu (co ¶ci±³ zakrêt na w±skiej drodze) raczej te¿ nie, bo siê nawet nie zatrzyma³.

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2015-03-24 23:04:37
Autor: re
[cross]kolizja - zbite lusterko

U¿ytkownik "Micha³ Baszyñski"

[...]

Jak nie masz audio g³o¶no to s³ychaæ ka¿de, nawet najmniejsze dotkniêcie

Data: 2015-03-24 21:55:04
Autor: Budzik
[cross]kolizja - zbite lusterko
U¿ytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

[...]

Robercia - walna³es kiedys w lusterko?
TEgo huku nie da sie nie zauwazyæ...

Data: 2015-03-21 23:37:47
Autor: Bartolomeo
[cross]kolizja - zbite lusterko
Masz piêciu ¶wiadków twierdz±cych jedno i jednego, który zdarzenia nie
pamiêta.

Niewa¿ni ¶wiadkowie. Wa¿ne czyj± ciotk± jest sêdzina.

Data: 2015-03-21 22:22:40
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:

Brak śladu na lusterku niekoniecznie musi oznacza, to,ze nie doszło do
kontaktu. Sądzę, ze kontakt był przy minimalnej prędkości.

Nie ma bata.

Mozesz nawet pchać ten samochód, z minimalną prędkością a ślad i tak zostanie.

Data: 2015-03-22 11:10:25
Autor: Mruk
W dniu 2015-03-22 o 04:22, witek pisze:
Robert Tomasik wrote:

[...]

no właśnie ja wymyśliłem rozwiązanie gdy ślad nie zostaje (brak kontaktu).

Tylko jakoś mam przeciwko 5 świadków. I pytanie o jakiś pomysł

Data: 2015-03-22 16:20:07
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Tłumaczyłem już, że w ten sposób można każdego oskarżyć o cokolwiek bo ja mam 5 kolesi. Zamiast trząść tyłkiem i kombinować powiedz to na rozprawie.
Według ciebie nie było kontaktu a panowie chcą na twoje konto załatwić sobie nowe lustro. Nic skomplikowanego.

Data: 2015-03-22 16:22:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-22 o 16:20, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

W najgorszym przypadku takie lustro sobie załatwią. Nie ma co lamentować
jak baba.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-23 00:06:43
Autor: Robert Tomasik
W dniu 22-03-15 o 11:10, Mruk pisze:

no właśnie ja wymyśliłem rozwiązanie gdy ślad nie zostaje (brak kontaktu).
Tylko jakoś mam przeciwko 5 świadków. I pytanie o jakiś pomysł

Brak śladu nie jest dowodem kolizji, zaś jego istnienie nie jest dowodem utracenia tego lusterka.

Data: 2015-03-22 11:05:50
Autor: Mruk
[...]

po drugiej stronie 5 dorosłych ludzi twierdzi, że był kontakt i uszkodzone lusterko

Data: 2015-03-22 11:09:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-22 o 11:05, Mruk pisze:
po drugiej stronie 5 dorosłych ludzi twierdzi, że był kontakt i
uszkodzone lusterko

Z definicji osoba z chodnika nie mogła widzieć co się działo po
wewnętrznej stronie samochodów i kto w co uderzył.

Poza tym pięciu? Tak, bo każdy stał i patrzył się w ten punkt...
Zeznania niewiarygodne.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-22 11:11:10
Autor: Jacek Skowroñski
W dniu 22.03.2015 o 11:09, Liwiusz pisze:
W dniu 2015-03-22 o 11:05, Mruk pisze:
po drugiej stronie 5 doros³ych ludzi twierdzi, ¿e by³ kontakt i
uszkodzone lusterko

Z definicji osoba z chodnika nie mog³a widzieæ co siê dzia³o po
wewnêtrznej stronie samochodów i kto w co uderzy³.

Poza tym piêciu? Tak, bo ka¿dy sta³ i patrzy³ siê w ten punkt...
Zeznania niewiarygodne.

¦wiadkowie byli w samochodzie.

--
Jacek Skowroñski

Data: 2015-03-23 03:56:23
Autor: Robert Tomasik
W dniu 22-03-15 o 11:09, Liwiusz pisze:
[...]

O ile pamiętam oni siedzieli w tym drugim samochodzie.

Data: 2015-03-23 01:00:29
Autor: re
[cross]kolizja - zbite lusterko

Użytkownik "Mruk"

[...]

A to prawie tak, jak u mnie. Ponoć moim samochodem uszkodzono inny na co ponoć jest jakiś świadek obcy dla poszkodowanego. Tylko jakoś mój samochód nie nosi żadnych śladów a osoba, która mogła samochód używać nie przyznaje się do uszkodzenia.

Data: 2015-03-22 11:05:06
Autor: Mruk
[cross]kolizja - zbite lusterko
Jakieś pomysły na obronę ?

A są jakiekolowiek ślady od uderzenia na tym niezbitym lusterku ?

lusterko zbite było z dość starego auta, lusterko nieuszkodzone było z auta w miarę nowego (2 lata). Nie ma śladów. jednak ze względu na brak oględzin zaraz po zdarzeniu ten argument raczej odpada.

Data: 2015-03-21 19:10:58
Autor: Robert Tomasik
W dniu 21-03-15 o 18:47, Mruk pisze:

1. Czy fizycznie jest możliwe aby uszkodzenia były tylko w jednym
pojeździe ?

Zależy czym w to lusterko trafił. Ale co do zasady jest to możliwe.

[...]

Skoro kierowca samochodu, w którym jest lusterko zdarzenia nie zauważył, to skąd wie, ze faktycznie nie doszło do kolizji i nie strącił tego lusterka?

Data: 2015-03-22 11:11:41
Autor: Mruk
[...]

nie wie. Dopuszczam myśl,że u niego nic się nie stało i nie zauważył.

Data: 2015-03-21 19:55:54
Autor: ZIWK
W dniu 2015-03-21 o 18:47, Mruk pisze:

[...]

Mo¿liwe - zale¿y od konstrukcji, niezbêdnej si³y do z³o¿enia, czynnika losowego...

2. Jak Wasze do¶wiadczenie? (wspó³wina? wina którego ?) - niestety w
jednym by³o 5 osób (uszkodzone lusterko) a w drugim tylko kierowca. Mamy
zatem 5 ¶wiadków twierdz±cych ¿e kierownik konkurencyjnego auta akurat
jecha³ w stronê tego pojazdu (z rozbitym lusterkiem) i doprowadzi³ do
zbicia, a nastêpnie uciek³ z miejsca zdarzenia (bo nie zauwa¿y³ zepsucia).
Troszkê inna sytuacja - ³eb omija³ korek na podwójnej ci±g³ej i wr±ba³ siê na mój pas (jad±c z przeciwka)...
straty: u mnie lusterko siê z³o¿y³o :)
u niego - rozsia³o w czê¶ciach po okolicy.
próbowa³ wmówiæ Mi winê - bo nie ust±pi³em Ja¶niechamowi jad±c znacznie mniej presti¿owym samochodem o znikomej warto¶ci, ale gdy zacz±³em robiæ zdjêcia (komórk±) odpu¶ci³ i odjecha³.

Data: 2015-03-21 22:20:59
Autor: witek
Mruk wrote:
a następnie uciekł z miejsca zdarzenia (bo nie zauważył zepsucia).

a slady na jego samochodzie tez uciekly.
Bo jak nie ma śladów to raczej, tylko sędzia wie jaki wyrok zapadnie.

Data: 2015-03-22 09:21:37
Autor: Gof
In pl.soc.prawo Mruk <tratatata@gazeta.pl> wrote:

1. Czy fizycznie jest mo¿liwe aby uszkodzenia by³y tylko w jednym poje¼dzie ?

IMO jaki¶ ¶lad na pewno by by³.

Auto z 5 ¶wiadkami oczywi¶cie sta³o bo widz±c w±sk± drogê siê zatrzyma³o (czego nie potwierdza kierowca z ca³ym lusterkiem, któy twierdzi, ¿e nie dosz³o do kontaktu)

Dlatego warto je¼dziæ z rejestratorem, chocia¿ po fakcie to do dupy rada...

--
"qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
http://www.chmurka.net/

Data: 2015-03-22 11:36:56
Autor: Marek
W dniu 2015-03-22 o 10:21, Gof pisze:

Dlatego warto je¼dziæ z rejestratorem, chocia¿ po fakcie to do dupy
rada...

Czas zapisu w pêtli rejestratorów wynosi np. 2h. Jak po miesi±cu chcia³by¶ wydobyæ zapis tamtej sytuacji?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-03-22 13:02:25
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.03.2015 o 11:36, Marek pisze:
[...]

Dane mo¿na kopiowaæ.

Swoj± drog± je¶li sêdzia ma rozum w g³owie to powinien zadzia³aæ argument, ¿e nie mia³ powodu by uciekaæ z miejsca tak trywialnego zdarzenia je¶li mia³oby miejsce. Po to ma OC ¿eby siê takimi duperelami nie przejmowaæ a jak lusterko tak gówniane ¿e od delikatnego pukniêcia nie pozostawiaj±cego ¶ladu na drugim poje¼dzie odpada, to jeszcze pro¶ciej by³oby je od rêki zrekompensowaæ

Data: 2015-03-22 14:16:06
Autor: Marek
[cross]kolizja - zbite lusterko
W dniu 2015-03-22 o 13:02, Andrzej Lawa pisze:

Dane mo¿na kopiowaæ.

No ale zwykle nie wozi siê ze sob± laptopa. Kierowca nie by³ ¶wiadom, ¿e dosz³o do kolizji wiêc nie mia³by pretekstu do kopiowania danych.

[...]

Czasem wi±¿e siê to z utrat± zni¿ek. Dlatego niektórzy chc± walczyæ o swoje.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-03-23 03:57:57
Autor: Robert Tomasik
W dniu 22-03-15 o 13:02, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Móg³ po postu nie zauwa¿yæ.

Data: 2015-03-24 21:55:10
Autor: Budzik
[...]

Nie zauwazyc czego? Uderzenia? Waln±³es siê kiedys lusterkami?

Data: 2015-03-22 13:33:04
Autor: Micha³ Baszyñski
W dniu 2015-03-22 o 11:36, Marek pisze:
[...]

zazwyczaj rejestratory (nawet te tanie) maj± guziczek powoduj±cy zablokowanie mo¿liwo¶ci skasowania ostatniego fragmentu nagrania. Wystarczy tu¿ po takim zdarzeniu go wcisn±æ i nawet po roku masz go ci±gle na karcie.

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2015-03-22 14:18:04
Autor: Marek
W dniu 2015-03-22 o 13:33, Micha³ Baszyñski pisze:

[...]

¦wietnie, tyle tylko, ¿e kierowca nie by³ ¶wiadom zaistnienia kolizji wiêc nie mia³by pretekstu do utrwalenia nagrania. Przycisk taki nie ma zatem zastosowania w tej konkretnej sytuacji. Ca³y zapis szlag trafia.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-03-23 14:40:37
Autor: Gof
In pl.soc.prawo Marek <precz@spamowi.com> wrote:

Czas zapisu w pêtli rejestratorów wynosi np. 2h. Jak po miesi±cu chcia³by¶ wydobyæ zapis tamtej sytuacji?

Z pliku, który skopiowa³em lub zabezpieczy³em po zdarzeniu.

Data: 2015-03-26 21:41:31
Autor: Marek
W dniu 2015-03-23 o 15:40, Gof pisze:
In pl.soc.prawo Marek <precz@spamowi.com> wrote:

Czas zapisu w pêtli rejestratorów wynosi np. 2h. Jak po miesi±cu
chcia³by¶ wydobyæ zapis tamtej sytuacji?

Z pliku, który skopiowa³em lub zabezpieczy³em po zdarzeniu.

Przypomnê, ¿e twórca w±tku nie by³ ¶wiadom zdarzenia - dowiedzia³ siê o nim po miesi±cu. Nie mia³by wiêc pretekstu do tego by zabezpieczyæ nagranie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-03-27 01:59:34
Autor: yabba
[cross]kolizja - zbite lusterko
U¿ytkownik "Marek" <precz@spamowi.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:mf1qtv$sd0$1news.icm.edu.pl...
[...]

To jak Ci wszyscy ¶wiadkowie jednocze¶nie zapamiêtali jego numery? W najlepszym razie tylko Ci z tylnego siedzenia mieli szansê szybko siê odwróciæ i zapamiêtaæ rejestracjê. Czy ¶wiadkowie znaj± markê i kolor samochodu sprawcy?
Czy twórca w±tku w ogóle kojarzy, ¿e miesi±c temu jecha³ t± drog±?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-22 12:29:10
Autor: J.F.
[...]

Po ktorejs Drogowce ... obaj jechali ? Droga byla waska ? Linia na
srodku byla ? Jak obaj jechali, to obaj winni, widzac ze nie ma miejsca na
bezpieczne miniecie nalezalo sie zatrzymac i poczekac.

Auto z 5 ¶wiadkami oczywi¶cie sta³o bo widz±c w±sk± drogê siê zatrzyma³o (czego nie potwierdza kierowca z ca³ym lusterkiem, któy twierdzi, ¿e nie dosz³o do kontaktu)

No to moze i tak bylo ?

J.

Data: 2015-03-24 21:54:52
Autor: Budzik
[cross]kolizja - zbite lusterko
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Jak obaj jechali, to obaj winni, widzac ze nie ma miejsca na
bezpieczne miniecie nalezalo sie zatrzymac i poczekac.

Ale z tego co czyta³em jeden twierdzi, ze sta³...

Ale pozostaje kwestia dowodów...

Data: 2015-03-24 21:54:45
Autor: Budzik
[...]

zauwa¿y³ zepsucia). Auto z 5 ¶wiadkami oczywi¶cie sta³o bo widz±c w±sk± drogê siê
zatrzyma³o (czego nie potwierdza kierowca z ca³ym lusterkiem, któy
twierdzi, ¿e nie dosz³o do kontaktu)

Jakie¶ pomys³y na obronê ?

Kamerka?

Inaczej to nie widze szans na udowodnienie winy, a nie sadze aby zeznania swiadkow z pojadu by³o wiarygodne.

Tak, to mozliwe, ze jedno sie zbi³o a drugie nie.

Ale o co chodzi? Ten ze zbitym chce OC? Na lusterko za 100z³?

Data: 2015-03-24 23:14:04
Autor: re
[...]

Ale czemu konkretnie mia³yby nie byæ wiarygodne ?

Tak, to mozliwe, ze jedno sie zbi³o a drugie nie.
-- -
By³o, ¿e na drugim ¶ladu nie ma.

Ale o co chodzi? Ten ze zbitym chce OC? Na lusterko za 100z³?
-- -
Chodzi o to, ¿e niby zatrzymali siê a kto¶ w nich wjecha³ i akurat lusterkiem pukn±³ w ich lusterko.

Data: 2015-03-24 23:11:04
Autor: Mruk
[cross]kolizja - zbite lusterko - podsumowanie
[...]

1. winny, 300pln

2. 5 świadków zeznało co do "joty" identycznie. Gołym okiem widać, że byli umówieni.

będzie pisemne uzasadnienie to jak będą zainteresowani to odgrzebię wątek.

3. Na etapie przygotowania nawet zrobiłem test uderzenia lusterka o przeszkodę (kawałek opony trzymanej przez kolegę). Przy 70km/h bałem się o zdrowie tak potężny był huk. Więc zakładając, że 2 auta jechały w przeciwnym kierunku z szybkością 70-90km/h to niezauważenie takiego zdarzenia byłoby w mojej ocenie niemożliwe. Wytłumaczenia oczywiście są 2: sprawca jest wrabiany bo do zdarzenia nie doszło, sprawca ma "amnezję" i celowo uciekł (bo pijany, bo zniżka, bo cokolwiek - po przeprowadzonym eksperymencie w niezauważenie nie daję wiary)

Zresztą dość karkołomne jest jechanie na odległość lusterka 2 zbliżających się do siebie samochodów z taką szybkością (a tak zeznało 5 świadków).

Data: 2015-03-31 19:46:00
Autor: ±æê³ñ󶼿
kolizja - zbite lusterko - podsumowanie
Kiedy¶ w PL ktos mi rozwali³ lusterko w Poldolocie, gdy mnie wyprzedza³, nie odlecia³o, ale co¶ tam pêk³o (oj dawno).
Kiedy¶ w CZ w nocy jad±cy z naprzeciwka nieco zjecha³ na nasz pas i rozwali³ nam lusterko w Focusie (pêk³ wk³ad i nieco obudowa, nie odlecia³o).

-- -- -
3. Na etapie przygotowania nawet zrobi³em test uderzenia lusterka o przeszkodê (kawa³ek opony trzymanej przez kolegê). Przy 70km/h ba³em siê o zdrowie tak potê¿ny by³ huk. Wiêc zak³adaj±c, ¿e 2 auta jecha³y w przeciwnym kierunku z szybko¶ci± 70-90km/h to niezauwa¿enie takiego zdarzenia by³oby w mojej ocenie niemo¿liwe. Wyt³umaczenia oczywi¶cie s± 2: sprawca jest wrabiany bo do zdarzenia nie dosz³o, sprawca ma "amnezjê" i celowo uciek³ (bo pijany, bo zni¿ka, bo cokolwiek - po przeprowadzonym eksperymencie w niezauwa¿enie nie dajê wiary)
Zreszt± do¶æ karko³omne jest jechanie na odleg³o¶æ lusterka 2 zbli¿aj±cych siê do siebie samochodów z tak± szybko¶ci± (a tak zezna³o 5 ¶wiadków).

[cross]kolizja - zbite lusterko