[cross]kolizja - zbite lusterko

Data: 2015-03-21 19:01:27
Autor: Jacek Maciejewski
[cross]kolizja - zbite lusterko
Dnia Sat, 21 Mar 2015 18:47:36 +0100, Mruk napisał(a):

Dwa samochody jad± w±sk± droga. Zbliżaj± się do siebie. Gdy s± na swojej wysoko¶ci w jednym z pojazdów odpada lusterko. W drugim nie ma ¶ladu aby doszło do kolizji.
Jad± naprzeciw siebie czy w jednym kierunku?

1. Czy fizycznie jest możliwe aby uszkodzenia były tylko w jednym pojeĽdzie ?
IMO nie.

--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-03-21 19:11:55
Autor: Robert Tomasik
[...]

Jak sobie wyobrażasz powyższe zdarzenie w wypadku jad±cych w jednym kierunku pojazdów?

Data: 2015-03-21 20:05:34
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 21 Mar 2015 19:11:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

Jak sobie wyobrażasz powyższe zdarzenie w wypadku jad±cych w jednym kierunku pojazdów?

Mam niezł± wyobraĽnię ale s±dzę że i tobie by się udało przy niewielkim
wysiłku :)

Data: 2015-03-21 21:52:03
Autor: Baczek
[cross]kolizja - zbite lusterko
Dnia Sat, 21 Mar 2015 18:47:36 +0100, Mruk napisał(a):

Dwa samochody jadÄ… wÄ…skÄ… droga. ZbliĹĽajÄ… siÄ™ do siebie. Gdy sÄ… na swojej
wysokości w jednym z pojazdów odpada lusterko. W drugim nie ma śladu aby
doszło do kolizji.
JadÄ… naprzeciw siebie czy w jednym kierunku?

Jak sobie wyobraĹĽasz powyĹĽsze zdarzenie w wypadku jadÄ…cych w jednym
kierunku pojazdĂłw?

Normalnie, jeden wyprzedza drugiego.
Jednemu lusterko się składa, drugiemu urywa.

Data: 2015-03-22 10:36:24
Autor: Liwiusz
[cross]kolizja - zbite lusterko
1. Czy fizycznie jest możliwe aby uszkodzenia były tylko w jednym > pojeździe ?
IMO nie.

IMO jak najbardziej tak.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-22 11:26:24
Autor: grzech
W dniu 2015-03-22 o 10:36, Liwiusz pisze:
1. Czy fizycznie jest możliwe aby uszkodzenia były tylko w
jednym
pojeĹşdzie ?
IMO nie.

IMO jak najbardziej tak.

Zależy co zakwalifikujemy jako uszkodzenia. Nie ma fizycznej możliwości, aby po kolizji dwóch ciał stałych nie pozostały żadne ślady. Mogą to być dla przykładu mikroślady. Szukanie ich to inna kwestia.

Data: 2015-03-22 11:44:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-22 o 11:26, grzech pisze:
[...]

No cóż, mylisz się. Na przykład piłka strąciła wazon - chcesz szukać
uszkodzeń na piłce?

--
Liwiusz

Data: 2015-03-22 12:35:47
Autor: grzech
W dniu 2015-03-22 o 11:44, Liwiusz pisze:
[...]

Widzę, ze nie masz na ten temat zielonego pojęcia i pieprzysz bzdury.
Przy uderzeniu piłki w wazon też pozostaną ślady. Ślady tym bardziej powstaną przy zderzeniu dwóch ciał stałych i dosyć twardych.

Data: 2015-03-22 15:05:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-22 o 12:35, grzech pisze:
[...]

A to przepraszam, chylę głowa przed wiedzą i doświadczeniem, panie biegły.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-22 15:14:05
Autor: grzech
W dniu 2015-03-22 o 15:05, Liwiusz pisze:
[...]

Nie ma sprawy. Jak czegoś nie będziesz wiedział to się pytaj.

Data: 2015-03-25 16:34:33
Autor: Marcin N
W dniu 2015-03-22 o 15:14, grzech pisze:

[...]

To ja chętnie spytam.
Piszesz, że ślady tym bardziej powstaną przy zderzeniu dwóch ciał stałych. To piłka jest ciałem ciekłym, czy wazon jest gazem?

--
MN

Data: 2015-03-22 14:01:16
Autor: J.F.
Dnia Sun, 22 Mar 2015 11:44:04 +0100, Liwiusz napisał(a):
W dniu 2015-03-22 o 11:26, grzech pisze:
Zależy co zakwalifikujemy jako uszkodzenia. Nie ma fizycznej możliwo¶ci,
aby po kolizji dwóch ciał stałych nie pozostały żadne ¶lady. Mog± to być
dla przykładu mikro¶lady. Szukanie ich to inna kwestia.

No cóż, mylisz się. Na przykład piłka str±ciła wazon - chcesz szukać
uszkodzeń na piłce?

Ale pilka nie uszkodzil wazonu, tylko podloga.
I tam juz slady beda ... moga byc.

J.

Data: 2015-03-24 21:55:13
Autor: Budzik
[...]

Ale chodzi o wine piłki a nie podłogi...

Data: 2015-03-25 00:18:25
Autor: grzech
W dniu 2015-03-24 o 22:55, Budzik pisze:

[...]

Mógłby¶ się zdziwić ile na takiej piłce można znaleĽć ¶ladów. Tylko, ze nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie tego robił.

Data: 2015-04-13 20:15:28
Autor: Budzik
[cross]kolizja - zbite lusterko
Użytkownik grzech grzechnet@gazeta.pl ...

Tylko, ze nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie tego robił.

No własnie...

Data: 2015-03-23 03:54:47
Autor: Robert Tomasik
W dniu 22-03-15 o 11:26, grzech pisze:

Zależy co zakwalifikujemy jako uszkodzenia. Nie ma fizycznej możliwości,
aby po kolizji dwóch ciał stałych nie pozostały żadne ślady. Mogą to być
dla przykładu mikroślady. Szukanie ich to inna kwestia.

Racja. Ale jedna myjka je potrafi usunąć.

Data: 2015-03-23 17:58:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 22 Mar 2015, grzech wrote:

[...]

  Ale przecież to, że była kolizja lusterek samochodów nie dowodzi,
że była to kolizja *TYCH* lusterek, głównie tego na którym nie
ma ¶ladów.
  Po polsku - brak ¶ladów nie dowodzi braku kolizji, bo lusterko mogło
zostać wymienione.
  Dowodem mogłyby być co najwyżej jakie¶ slady używania, "niepodrabialne"
tak łatwo po wymianie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-22 14:31:33
Autor: Axel

"Jacek Maciejewski"  wrote in message news:vj3rxhysy3og$.1ukgcqglkpjio.dlg40tude.net...

[...]

Zdecydowanie tak. Widziałem efekty wjechania przez Hondę CR-V w stoj±c± Fiestę. Naprawa Fiesty została wyceniona na 12 tys. złotych (klapa bagażnika, podłoga bagażnika, pas tylny, oba błotniki, lampy i zdaje się tylne drzwi), a jedynym _widocznym_ ¶ladem na Hondzie była "dopasowana" tablica rejestracyjna do kształtu zderzaka. Rzeczoznawca długo ogl±dał oba samochody....

--
Axel

Data: 2015-03-23 08:18:11
Autor: Marek
[cross]kolizja - zbite lusterko

Użytkownik "Axel" <axel.usunto@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:memg7l$2aq$1node1.news.atman.pl...

[...]

A to "dopasowanie" tablicy to przecież jej uszkodzenie, tyle że drobne, więc przeczy to
twojemu "zdecydowanemu tak".

--
Pzdr.
Marek

Data: 2015-03-23 14:20:38
Autor: Axel
"Marek"  wrote in message news:meoeug$1fo$1node1.news.atman.pl...

[...]

Wła¶nie - tablicy.

więc przeczy to twojemu "zdecydowanemu tak".

Samochód nie miał widocznych uszkodzeń.

--
Axel

Data: 2015-03-25 16:36:42
Autor: Marcin N
W dniu 2015-03-23 o 14:20, Axel pisze:
[...]

Bez jaj.
Wgnieciona tablica uszkodziła pół drugiego samochodu? W bajki wierzysz?
Chyba, że ta tablica w czasie zderzenia wisiała na betonowej ¶cianie.

--
MN

Data: 2015-03-25 16:51:34
Autor: Axel
"Marcin N"  wrote in message news:5512d608$0$2202$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie tablica, tylko zderzak. I nie było na nim żadnych widocznych ¶ladów.
I nie mam najmniejszych w±tpliwo¶ci, że taki był przebieg zdarzenia.

--
Axel

Data: 2015-03-25 19:29:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 25 Mar 2015, Marcin N wrote:

[...]

  Napisał że stalowej (zderzak).
  AFAIR w którym¶ kraju skandynawskim wymogiem homologacyjnym było
(nie wiem czy nadal obowi±zuje), aby do jakiej¶ niewielkiej prędko¶ci
(nie pamiętam czy 5 czy 15km/h, prędzej to pierwsze) zderzak łapał
cało¶ć "uderzenia" (bez ¶ladów na reszcie auta).
  Może to była taka wersja ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-26 09:21:45
Autor: Marcin N
W dniu 2015-03-25 o 19:29, Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Stalowy zderzak to raczej w wagonie kolejowym.

[...]

Ta wersja ma przyj±ć na siebie uderzenia do 5 km/h i zamortyzować je tak, żeby nie było żadnych uszkodzeń. Także na zderzaku. Zderzak ma się odkształcić a potem wrócić do pierwotnego kształtu.

--
MN

Data: 2015-03-27 10:37:15
Autor: Miroo
W dniu 2015-03-25 o 16:36, Marcin N pisze:
Bez jaj.
Wgnieciona tablica uszkodziła pół drugiego samochodu? W bajki wierzysz?
Chyba, że ta tablica w czasie zderzenia wisiała na betonowej ¶cianie.

Byłem ¶wiadkiem takiej stłuczki.
Jeden samochód skasowany prawie po szybę kierowcy*, a w drugim wysypało się błoto zza zderzaka :) Oba samochody osobowe.

*kosztorys naprawy sięgn±ł 25-30% warto¶ci nowego auta

Pozdrawiam

Data: 2015-03-23 10:28:41
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[cross]kolizja - zbite lusterko
Dnia 2015-03-21, o godz. 19:01:27
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał(a):

> 1. Czy fizycznie jest możliwe aby uszkodzenia były tylko w jednym > pojeĽdzie ?
IMO nie.

Zależy. Parę lat temu w zaparkowan± wzdłuż ulicy Toyotę Corollę żony
stukn±ł lusterkiem w lusterko jaki¶ kurier w czym¶ typu Partner czy
Caddy. Om miał prawe urwane a na tym z Toyoty nie było żadnego ¶ladu
poza tym że przekręciło się na skutek uderzenia. Kole¶ próbował wmówić
żonie że parkował nieprawidłowo i to jej wina ale stała na oznaczonym
miejscu parkingowym. Kolo się poburzył ale na propozycję wezwania
policji i spisania przy nich o¶wiadczenia zmył się.

Poza tym przy uderzeniu lusterka o lusterku jest zwykle spory huk i
ciężko go przeoczyć.

IMHO drugi kierowca próbuje znaleĽć jelenia na naprawę już zepsutego
auta. Ja tam bym się nie szczypał tylko zgłosił na policję próbę
wymuszenia ubezpieczenia za kolizję której nie było. Praktycznie
pewnie niewiele pomoże ale choć skonfrontuj± wersje Twoje,
drugiego kierowcy i ¶wiadków. A to może wystraszyć naci±gacza jak
zobaczy że nie trafił na naiwnego gotowego wykładać kasę za jego
naprawę.

Zdrówko

[cross]kolizja - zbite lusterko