kolo 26 do wigry/jubilat z kolami 24

Data: 2009-12-10 18:34:39
Autor: Piotr \"Curious\" Slawinski
kolo 26 do wigry/jubilat z kolami 24
jakis czas temu narzekalem na kiepskiej jakosci hamulce, i uslyszalem od wielu ekspertow iz calipery po prostu 'takie sa'.

rowerek oprocz tego jezdzi super (warunki miejskie) , przegladajac wiec 'okazje' z niemieckich wystawek udalo mi sie 'zlapac' kolo 26 cali z hamulcem bebnowym w piascie za ~50 ziko z przesylka. z poczatku chcialem wykorzystac tylko piaste, i nawinac na niej nowe kolo, jednak kolo wlasnie przyszlo i solidnosc wykonania jest taka ze zal mi go rozbierac, zeby zrobic nowe kolo w podobnej klasie musialbym wydac wiecej niz caly ten skladak jest teraz wart ;) wliczajac w to robocizne, bo niestety sam sobie tego kola nie nawine , i ew. koszty wysylek - bo oferta w moich lokalnych sklepach jest kiepska... konkretnie wiec - jak zabrac sie do zmiany widelek na 26 ?
swego czasu udalo mi sie zrobic taki bajer w zwyklym 'goralu' , po prostu znalazlem na zlomie widelki od wiekszego 'gorala' i podpasowaly ok, - jezdzi do dzis z 'duzym' przednim kolem. z wigrami problem jest taki ze nie wiem czego konkretnie szukac, ktos moze mi dopomoze jakie to maja byc wymiary rury , dlugosc?
jakie ew. modele rowerow moglyby posluzyc za 'dawcow'?
moze mozna jakos inaczej wydluzyc widelki, np. dolozyc jakies 'dystansy' ?

jesli wszystko zawiedzie najprawdopodobniej przejde do planu B, czyli zniszczenia tego kola i nawiniecia nowego, 24... chcialbym tego jednak uniknac :)

Data: 2009-12-11 09:01:56
Autor: ToMasz
kolo 26 do wigry/jubilat z kolami 24
Piotr "Curious" Slawinski pisze:
jakis czas
(taaaak?)
konkretnie wiec - jak zabrac sie do zmiany widelek na 26 ?

aaa czyli przednie ko艂o?

z wigrami problem jest taki ze nie wiem czego konkretnie szukac,
widelca o takiej d艂ugo艣ci zeby przeszed艂 przez g艂贸wk臋 ramy(czyli d艂ugi)
i z naci臋ciem.(nie produkuja takich, wiec musisz zadzia艂a膰 k膮t贸wk膮)
w g贸ralu wspornik kierownicy do widelca jest mocowany inaczej ni偶 w
sk艂膮daku, poogl膮daj dok艂adnie zobaczysz o co chodzi.

my艣le ze jak zrobisz naciecie, to powinno zadzia艂a膰, ale nigdy tego nie
robi艂em wiec niech mnie kto艣 skoryguje, albo sam sprawd偶 na z艂omowanych
cz臋艣ciach

ToMasz

PS jak juz znajdziesz widelec od g贸rala na 26 cali i zamontujesz to
superanckie ko艂o, uda Ci sie zamocowa膰 wspornik kierownicy to by膰 moze
zauwa偶ysz jedna rzecz. Mianowicie widelec na 99% b臋dzie mia艂 pivoty na
zamontowanie Vbrak贸w .....

Data: 2009-12-11 17:13:14
Autor: Piotr \"Curious\" Slawinski
ToMasz wrote:

Piotr "Curious" Slawinski pisze:
jakis czas
(taaaak?)
konkretnie wiec - jak zabrac sie do zmiany widelek na 26 ?
> aaa czyli przednie ko?o?
tak

z wigrami problem jest taki ze nie wiem czego konkretnie szukac,
widelca o takiej d?ugo?ci zeby przeszed? przez g?體k? ramy(czyli d?ugi)
i z naci?ciem.(nie produkuja takich, wiec musisz zadzia?a? k?t體k?)
w g髍alu wspornik kierownicy do widelca jest mocowany inaczej ni? w
sk??daku, poogl?daj dok?adnie zobaczysz o co chodzi.

ponoc od gorali sie nie da bo inna srednica rury jest :(

PS jak juz znajdziesz widelec od g髍ala na 26 cali i zamontujesz to
superanckie ko?o, uda Ci sie zamocowa? wspornik kierownicy to by? moze
zauwa?ysz jedna rzecz. Mianowicie widelec na 99% b?dzie mia? pivoty na
zamontowanie Vbrak體 .....

jak mi sie taki trafi to po prostu sprzedam to kolo ;) jest jeszcze mala szansa ze przy uzyciu jakiejs 'plaskiej' opony i po zdjeciu/przeprojektowaniu blotnika uda sie zalozyc na to co jest
--

kolo 26 do wigry/jubilat z kolami 24