kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.

Data: 2016-07-31 13:59:38
Autor: ToMasz
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
witam
szukam taniego auta, taniego znaczy nie bmw ani audi, z trwałym silnikiem, tanim w naprawie/użytkowaniu. miałem kiedyś xsarę kombi hdi, ale przestali je produkować. Picasso - za wysoka, za krótki dach -bagażnik dachowy całkowicie niefunkcjonalny. Zafira - za duża.
nie droższe niż 25 tyś (im taniej tym lepiej), raczej nie starsze niż 10 lat. Proszę o porady
ToMasz

Data: 2016-08-01 12:44:31
Autor: T.
W dniu 2016-07-31 o 13:59, ToMasz pisze:
[...]

Automaty nie mają dwumasy.
T.

Data: 2016-08-02 20:44:10
Autor: t-1
W dniu 31.07.2016 o 13:59, ToMasz pisze:
[...]

Ford Focus II 1.6 TDCi 90 KM (2005-2011)

Data: 2016-08-03 01:17:02
Autor: Bolko
W dniu wtorek, 2 sierpnia 2016 20:43:54 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:
> [...]
> lat. Proszę o porady
> ToMasz

Ford Focus II 1.6 TDCi 90 KM (2005-2011)

Jak gaz to
Laguna III 2 litrowa 140 KM Mondeo 2 litrowe 140 KM 16V
Octavia 1,6 litra 105KM MPI

Data: 2016-08-04 19:14:03
Autor: jerzu.xyz
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
On Wed, 3 Aug 2016 01:17:02 -0700 (PDT), Bolko <suryga@gmail.com>
wrote:

Mondeo 2 litrowe 140 KM 16V

Dwumasa ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-08-03 10:57:34
Autor: z
[...]

Prius. 2010 1,8.
Autentyczne spalanie z Polski do Brukseli 3,5 litra

Wiem że droższy ale dalej jestem w szoku.

Ile palą te starsze? Dużo więcej?

Data: 2016-08-03 04:54:12
Autor: Bolko
W dniu środa, 3 sierpnia 2016 10:57:36 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Prius. 2010 1,8.
Autentyczne spalanie z Polski do Brukseli 3,5 litra

Wiem że droższy ale dalej jestem w szoku.

Ale nawet Zachar w autocentrum mówil że to auto do miasta.
Bo w trasie to auto pali wiecej ze względu na masę.

Data: 2016-08-03 15:18:24
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości
Prius. 2010 1,8.
Autentyczne spalanie z Polski do Brukseli 3,5 litra
Wiem że droższy ale dalej jestem w szoku.

Ja tez.
Na pewno autostrada jechales ?
Na pewno z predkoscia co najmniej 120 ?

I na pewno nie przegapiles jakiegos tankowania ?

Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?

J.

Data: 2016-08-03 12:36:30
Autor: sukces
W dniu środa, 3 sierpnia 2016 15:18:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Na pewno z predkoscia co najmniej 120 ?

I na pewno nie przegapiles jakiegos tankowania ?

Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?

Jeździłem hybrydą, wynik możliwy do osiągnięcia jak się pozna dobrze samochód ALE trudny do osiągnięcia. Trzeba naprawdę wielką uwagę poświęcić na eco-driving, na autostradzie utrzymywać prędkość 100 - 110 km/h, w długich trasach to dość męczący sposób podróżowania.

Data: 2016-08-03 21:46:42
Autor: Cavallino
W dniu 03.08.2016 o 21:36, sukces@gmail.com pisze:

[...]

100 na niemieckiej autostradzie, to jest wleczenie się i przeszkadzanie w ruchu, a nie żadna podróż.

Data: 2016-08-03 22:04:14
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .08.2016 o 21:46 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

100 na niemieckiej autostradzie, to jest wleczenie się i przeszkadzanie  w ruchu, a nie żadna podróż.

Od paru lat obserwuję ciekawe zjawisko - Niemcy jeżdżą coraz wolniej i  coraz gorzej. Blokowanie lewego pasa przez Niemca to jest norma. Zmiana  pasa bez zerkania w lusterko - nagminne. Jeszcze 5 lat temu było takich  zachowań zdecydowanie mniej.

TG

Data: 2016-08-03 13:17:42
Autor: przemek.jedrzejczak
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
-- Jeszcze 5 lat temu było takich zachowań zdecydowanie mniej.

5 lat temu było więcej Niemców w Niemczech :-)

Data: 2016-08-04 12:39:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.ylmx1cqbg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

IMO - 5 lat temu to oni zwolnili. Czyzby drogie paliwo ?
Teraz przyspieszyli.

Blokowanie lewego pasa ... w zaleznosci jak to rozumiec - nawet 15 lat widzialem scenki, ze wsystkie osobowe wloka sie lewym pasem, a prawy prawie pusty, wiec  tiry je wyprzedzaja.
A to dlatego, ze oni wszyscy uwazali "my chcemy te ciezarowki wyprzedzic", predkosc kolumny byla jaka byla, co je tam z przodu blokowalo nie mam pojecia - kolumna po horyzont, a predkosc tirow jak to tirow - ~90.
Nie wiem czy przepis mieli, ze prawa wyprzedzic nie wolno, czy bali sie, ze ich do kolumny nie wpuszcza, ale tak to wygladalo.
Musze przyznac, ze srednia predkosc tej kolumny byla jednak wieksza niz tirmanow i tak w perspektywie kilkunastu minut  to sie te tiry wyprzedzalo.

J.

Data: 2016-08-04 19:19:15
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .08.2016 o 12:39 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

IMO - 5 lat temu to oni zwolnili. Czyzby drogie paliwo ?
Teraz przyspieszyli.

Paliwo u nich tanie jak nigdzie indziej na zachodzie. Miesiąc temu  tankowałem na włoskiej autostradzie po 1,83EUR.
We Francji 1,2-1,3EUR. A u nich tydzień temu po 1,1EUR.

Ja dużo po niemieckich autostradach nie jeżdżę, może mam błędne obserwacje.
Ale jeżdżę od 7 lat 2-3 razy w roku na południe tranzytem przez Niemcy.
Gdy nie ma ograniczeń jadę te swoje 150km/h. Na początku wyskakując z taką  prędkością na lewy pas musiałem szybko z niego spierdzielać. Teraz  przeważnie wlokę się przez naście kilometrów za Niemcem, który wyprzedza  "kolumnę z środkowego" (z odstępami na co najmniej dwa zestawy) z  prędkością pi*razy drzwi o 5km/h więcej.

Dużo gorzej mi się tam jeździ niż kiedyś (mniej płynnie), choć ruch i  korki identyczne.

TG

Data: 2016-08-04 19:34:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.ylok2dihg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

Ale pare lat temu bylo drogie. Wszedzie zreszta bylo drogie.

Ja dużo po niemieckich autostradach nie jeżdżę, może mam błędne obserwacje.

Ja tez niezbyt duzo i moze byc kwestia miejsca/czasu.

Ale jeżdżę od 7 lat 2-3 razy w roku na południe tranzytem przez Niemcy.
Gdy nie ma ograniczeń jadę te swoje 150km/h. Na początku wyskakując z taką  prędkością na lewy pas musiałem szybko z niego spierdzielać.

A ja tak wlasnie pamietam, ze pare lat temu, to przy tych 140 na liczniku juz malo kto mnie wyprzedzal, wiekszosc jechala po prawej.
Teraz to kolumna na lewym pasie (z trzech) jedzie 140-160 ...

Jeszcze wczesniej czesto byly tylko 2 pasy, to bylo ladnie widac - jakis maly zator, kolumienka sie zebrala na lewym, wyprzedza jakas ciezarowke, kolumna przyspiesza - pierwsi odpadaja przy ~120, ostatni przy ~160 na liczniku. Rzadko kiedy ktos jechal szybciej.
No ale moce silnikow tez mieli wtedy mniejsze.

J.

Data: 2016-08-04 17:39:10
Autor: z
W dniu 2016-08-03 o 21:36, sukces@gmail.com pisze:
[...]

Czy mogę przyjąć że bez zarzynania się taki Prius spali 5 litrów?

Biorąc pod uwagę podobno dobrze wykonany pojazd, mniej wysilony silnik i baterie które nie psują się tak jak wróżyli malkontenci to kalkulacja zakupu za te 30 tys. zaczyna być atrakcyjna zamiast coraz bardziej problematycznych diesli.

Data: 2016-08-04 08:48:18
Autor: przemek.jedrzejczak
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Sprawdź po prostu na spritmonitor.de dla pierwszego Priusa średnie to nieco ponad 5 litrów

Data: 2016-08-04 18:12:51
Autor: Cavallino
W dniu 04.08.2016 o 17:39, z pisze:
[...]

Nie.
Przyjmij tyle ile pali normalny samochód - bo ile energii chcesz odzyskać przy ciągłej jeździe na autostradzie przy hamowaniu?
Promil?

A cała reszta to skąd się ma wziąć, jak nie z silnika spalinowego?
To co masz wcześniej w aku wystarcza na kilka km.
A potem tą energię trzeba mu dostarczyć z jedynego możliwego źródła - czyli z BENZYNY.
Każdy diesel zrobi to sprawniej.

To nie perpetum mobile i z powietrza prądu nie weźmie.

Data: 2016-08-04 18:26:33
Autor: Jacek Maciejewski
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Dnia Thu, 4 Aug 2016 17:39:10 +0200, z napisał(a):

Prius spali 5 litrów?

Głupie kango z silnikiem DCI1,5l pali 4,6 na trasie przy 120, wiec chyba
hybryda musi być lepsza, nie?
--
Jacek
"Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

Data: 2016-08-05 17:05:24
Autor: T.
[...]

Konstrukcja Priusa jest tak pomyślana, że pali mniej w mieście niż na trasie. W tym cały myk, że to auto do miasta. Poza miastem silnik napędza jeszcze generator, więc ma dodatkowe opory ruchu.
T.

Data: 2016-08-03 15:27:02
Autor: z
W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze:
I na pewno nie przegapiles jakiegos tankowania ?

Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?

Osobiście nie zaznałem tego zaszczytu.
Gość z Lublina do Brukseli jeździ systematycznie.
Nie mam powodu mu nie wierzyć.
To jest ten mocniejszy silnik 1,8.

Data: 2016-08-03 14:51:35
Autor: masti
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazkĂłw.
z wrote:

[...]

szczerze mówiąc to byłoby to wbrew prawom fizyki.
Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mieście.
Na autostradzie i tak jedzie cały czas na spalinowym.
więc skąd miałyby się brać oszczędności?

Data: 2016-08-03 17:04:27
Autor: J.F.
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnt0dn$ivi$1@dont-email.me...
z wrote:
[...]

sprawdzic rachunki ktore rozlicza w Europarlamencie, to zaraz wyjdzie prawda, ze nie 3.5, tylko 13.5 :-)

J.

Data: 2016-08-03 15:16:26
Autor: masti

z wrote:
[...]

a jak dla PE to pewnie 35 :)

Data: 2016-08-03 22:26:07
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 3 Aug 2016 14:51:35 -0000 (UTC), masti napisał(a):

Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mieście.

Tam silnik spalinowy pracuje nonstop w optymalnym zakresie obciążeń.
Przyspieszenia lecą z aku na silnik elektryczny.

Data: 2016-08-03 21:00:20
Autor: masti
Jacek Maciejewski wrote:

[...]

to przecież nie jest elektrowóz.
Silnik jest spiety mechanicznie z kołami

Data: 2016-08-04 12:27:05
Autor: J.F.
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nntm14$c6$1@dont-email.me...
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Ktory silnik ?

Tu sa schematy
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

To jest w sumie przekladnia bezstopniowa z uzyciem silnikow-pradnic i falownikow.
Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki sobie - i daleki od optymalnosci.
A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla reczna, ale moze sie myle ..

Na pewno komputer moze ustawic punkt pracy, a kierowca moze nie chciec czy nie umiec...

J.

Data: 2016-08-04 10:44:42
Autor: masti

Jacek Maciejewski wrote:
[...]

ale napęd jest przekazywany mechanicznie ze wspomaganiem silnika
elektrycznego, poza okresami kiedy sam elektryk wystarcza co ma miejsce
przy turlaniu się po mieście i to powoli
czyli nie ma ukłądu silnik->generator->elektryk->koła
który pozwalałby na pracę silnika na stałych w optymalnych warunkach

Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki sobie - i daleki od optymalnosci.

a tu to już w ogóle bo potrzebne moce przekraczają dużo możliwości
silnika elektrycznego więc musisz jechać na spalinówce. więc nie ma
zysków z wspomagania elektrykiem.
Więc 3l/100 to można między bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :)

A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla reczna, ale moze sie myle ..

większe to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też
niespecjalnie.

Data: 2016-08-04 13:10:43
Autor: J.F.
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnv6aq$vi$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Chyba sie nie przyjrzales.
Jest przekladnia planetarna.
Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym.

I w tym momencie wszystko jest mozliwe.
Np silnik spalimowy kreci sie szybko, MG1 hamuje, odbierajac z niego obroty i moc, i przekazuje prad do MG2.
Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego doklada, a prad czerpie z MG2.

Celowo pomijam akumulator, bo zakladam, ze przy jezdzie autostradowej nie ma znaczenia - jest naladowany do optymalnego poziomu i wiecej mocy nie odbiera, ani nie dostarcza.

[...]

bardziej mi chodzilo o to, ze moce jak na silnik spalinowy sa male, wiec nawet mimo tej bezstopniowej skrzyni on musi ominac punkt optymalnej pracy.

Więc 3l/100 to można między bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :)

Tez mi sie cos takiego wydaje.
Komisjny pomiar ?

A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla reczna,
ale moze sie myle ..
większe to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też
niespecjalnie.

Oprocz tej planetarnej przekladni mamy dwa pradnico-silniki i falowniki.
To musi przynosic straty i na moj gust - co najmniej 10% ...

J.

Data: 2016-08-04 12:16:35
Autor: masti

J.F. wrote:
[...]

no i?

[...]

ale mówiliśmy o lataniu na szosie. nie start stop w mieście

ano

Data: 2016-08-04 14:33:01
Autor: J.F.
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnvbn3$i4c$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

No i moga sie krecic z roznymi predkosciami.

[...]

Nawet na szosie.

Myslisz ze co - normalny samochod potrzebuje od 3 do 7 biegow w skrzyni aby sobie radzic, a spece z Toyoty obyli sie jednym ?

To de facto ma automatyczna skrzynie biegow.
Wiec obroty silnika moze ustawic optymalnie.

W miescie to nawet i moc silnika, bo sobie doladuje baterie, ale na autostradzie to raczej nie.

J.

Data: 2016-08-04 13:02:55
Autor: masti

J.F. wrote:
[...]

ale na autostradzie i tak cała moc jest brana ze spalinóki wraz z
ładowaniem aku itd.

Data: 2016-08-03 16:44:42
Autor: Cavallino
W dniu 03.08.2016 o 15:27, z pisze:
[...]

Łeeeeee - wierzyć to jedno (byle w kościele a nie publicznie), ale sprawdzać trzeba.
A do tego momentu nie rozsiewać niesprawdzonych plotek.

W Top Gear testowali Priusa i palił więcej od BMW M5.
Jadące razem z nim tą samą prędkością.

Data: 2016-08-04 14:28:29
Autor: Tadeusz
[...]

w 2010 nie było wersji plug-in więc z pewnością nie doładowywał z gniazdka tylko tyle co z silnika spalinowego i hamowania czyli samej jazdy :-)

kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.