kombi + większy prześwit = SUV?

Data: 2010-04-04 21:26:57
Autor: Irek N.
kombi + większy prześwit = SUV?
- XC70 - jakie opinie? slyszalem ze zawieszenie raczej malo odporne na polskie drogi

A gdzie to słyszałeś? Ja mam XC70 i święty spokój z zawieszeniem, a delikatny nie jestem.
W zasadzie XC70 niewiele różni się od V70 będąc w środku, więc o jakości/komforcie nie ma co pisać.
Mam porównanie do A6 allroad i stwierdzam, że lepiej z komfortem, gorzej z przyspieszeniem, znacznie lepiej ze spalaniem (2.4D kontra 2.5D). Volvica buja się na zakrętach czego A6-ka nie robi, ale też znacznie lepiej wybiera dziury. W tych konkretnych przypadkach A6-ka okazała się bardziej awaryjna, miała też robione zawieszenie pomimo ponad 2 krotnie mniejszego przebiegu.
Teraz najciekawsze, w XC z 2004 roku nie ma żadnego punktu z rdzą na karoserii (samochód nie był bity, miał jedynie lekko przerysowane drzwi o słupek parkingowy, ale to wgniecenie bardziej).
Audi z 2002r. natomiast ma punktowe odpryski lakieru i pojawia się w nich delikatna rdza, co ciekawe nie na progach czy masce, ale głównie na krawędziach przykładowo drzwi i to w miejscach gdzie nie da się fizycznie uszkodzić nieostrożnym otwieraniem! Samochód też nie bity.

Tak więc jeśli masz zamiar jeździć dynamicznie, pokonywać zakręty ostro to zdecydowanie polecam Ci A6, jeśli natomiast cenisz spokój, ciszę i wygodę - sam wiesz (w końcu już to znasz). U nas XC70 chyba głównie z silnikiem D5 w automacie się spotyka, moim zdaniem doskonałe połączenie.

Po sąsiedzku jest jeszcze Outback w dizlu, ale nowy i nie miałem okazji z nim się zapoznać. Reszty marek też nie znam, jedynie Rav4 omijał bym szerokim... Parę lat temu widziałem półroczną demo z salonu już z śladami rdzy, a ostatnio miałem okazję przekonać się że opinia nie kłamie - to żadne 4x4 nie jest.

__
Pzd, Irek.N.

kombi + większy prześwit = SUV?