komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52

Data: 2011-01-21 06:30:27
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Stycze艅 2010. Moja stara s艂uchawka (Motorola V360) swoje kilka lat ju偶
mia艂a, swoje ju偶 przesz艂a, co zreszt膮 po niej ju偶 od jakiego艣 czasu wida膰.
Powoli dojrzewa艂a we mnie decyzja, aby sprezentowa膰 sobie nowy aparat, ale
kupuj膮c go normalnie w sklepie - bez ograniczania si臋 do modeli b臋d膮cych w
aktualnej promocji operatora, bez wi膮zania si臋 z takowym umow膮 d艂u偶sz膮 ni偶
12 miesi臋cy. Znajomi z powodzeniem u偶ywali Nokii E51 i ten w艂a艣nie model
pocz膮tkowo bra艂em pod uwag臋. Pisz臋 pocz膮tkowo, gdy偶 do艣膰 szybko wpad艂 mi w
oko model o numerek wy偶szy - w艂a艣nie E52. I na ni膮 w艂a艣nie pad艂o. Przekona艂a
mnie pojemniejsza bateria i wbudowany GPS. Przeszuka艂em internet, znalaz艂em
sklep z w miar臋 sensown膮 cen膮 (wtedy 875 PLN), 11 stycznia 2010 dokona艂em
zakupu.

Pocz膮tki - jak to pocz膮tki. Poustawia艂em sobie pod swoje wymagania wszystko,
co by艂o do poustawiania i najnormalniej w 艣wiecie zacz膮艂em z telefonu
korzysta膰. Z艂ego s艂owa nie mog艂em powiedzie膰 - czytelny i ca艂kiem spory
wy艣wietlacz, bateria trzymaj膮ca ponad tydzie艅 przy mojej cz臋stotliwo艣ci
rozm贸w, brak problem贸w z zasi臋giem, a sam aparat wygodnie le偶a艂 w d艂oni.
Wydawa艂o si臋, 偶e to naprawd臋 udany i trafiony zakup.

W czerwcu pojecha艂em na urlop. Urlop - jak to urlop - korzysta艂em z aparatu
wr臋cz sporadycznie. Wobec czego specjalnie mnie nie zdziwi艂o, gdy 14 czerwca
wzi膮艂em go do r臋ki i zobaczy艂em, 偶e jest wy艂膮czony. Pierwsza my艣l -
wyczerpa艂a si臋 bateria. Pod艂膮czy艂em wobec czego telefon do 艂adowarki i
pr贸buj臋 w艂膮czy膰. I niestety - za nic w 艣wiecie nie by艂em w stanie tego
dokona膰. Podejrzewaj膮c, 偶e mo偶e faktycznie z bateri膮 jest co艣 nie tak,
po偶yczy艂em od kolegi bateri臋 z jego aparatu (r贸wnie偶 Nokia E52 - 偶eby kto艣
nie pomy艣la艂, 偶e jakiej艣 innej baterii pr贸bowa艂em u偶y膰). Ten sam problem.
M贸j telefon po prostu nie pozwala艂 si臋 uruchomi膰. Trudno si臋 m贸wi - trafi艂
mi si臋 egzemplarz, w kt贸rym ujawni艂a si臋 jaka艣 wada, aparat si臋 po prostu
zepsu艂, zdarza si臋.

Przeboj贸w cz臋艣膰 1

Jedn膮 z pierwszych rzeczy, kt贸r膮 zrobi艂em po powrocie z urlopu, by艂o
zaniesienie telefonu do punktu Nokia Care. Blisko miejsca zamieszkania,
specjalnie wi臋c si臋 nie nachodzi艂em. Aparat odda艂em do naprawy 17 czerwca do
autoryzowanego punktu sprzeda偶y i serwisu Nokia na ul. Broniewskiego 28.
Naprawa posz艂a nawet szybko, gdy偶 22 czerwca mia艂em ju偶 telefon z powrotem w
r臋kach. Z zapisu w karcie gwarancyjnej wynika, 偶e zosta艂a wymieniona p艂yta
g艂贸wna. Zadowolony wyszed艂em z serwisu, przekonany, 偶e moje problemy z tym
telefonem si臋 sko艅czy艂y. Ale偶 ja by艂em g艂upi...

Przeboj贸w cz臋艣膰 2

Telefon po wymianie p艂yty g艂贸wnej wr贸ci艂 do mnie w stanie dziewiczym.
Przywr贸ci艂em z kopii zapasowej zarchiwizowane ustawienia, ksi膮偶k臋 adresow膮,
wpisy w kalendarzu i zacz膮艂em znowu ze s艂uchawki korzysta膰. Raz na jaki艣
czas, w losowym momencie (tworzenie czy odczytywanie SMSa, transfer danych
mi臋dzy aparatem, a komputerem, edycja wpis贸w kalendarza, uaktywnienie
budzika, odbi贸r przychodz膮cego po艂膮czenia) telefon si臋 resetowa艂. Nie
powiem, 偶eby mnie to nie irytowa艂o, ale powiedzmy, 偶e jeszcze by艂em to w
stanie jako艣 stolerowa膰. Tymczasem 21 lipca s艂uchawka ponownie odm贸wi艂a
wsp贸艂pracy: wy艂膮czy艂a si臋 i nie by艂o metody, by z powrotem j膮 uruchomi膰.

Skierowa艂em si臋 ponownie do autoryzowanego punktu sprzeda偶y i serwisu Nokia,
zg艂osi艂em problem i tego samego dnia odda艂em aparat do naprawy. Dzie艅
p贸藕niej dostaj臋 informacj臋, 偶e s艂uchawka jest gotowa do odbioru. 22 lipca
dowiedzia艂em si臋, 偶e problem rozwi膮zano dokonuj膮c aktualizacji
oprogramowania. Zastanawia mnie to do dnia dzisiejszego: jak mo偶na ponowne
wgranie tej samej wersji oprogramowania nazwa膰 jego aktualizacj膮? Telefon
odebra艂em maj膮c nadziej臋, 偶e tym razem to ju偶 naprawd臋 koniec moich
problem贸w. Ale偶 ja by艂em g艂upi...

Przeboj贸w cz臋艣膰 3

D艂ugo si臋 dzia艂aj膮cym aparatem nie nacieszy艂em. 27 lipca po raz kolejny
s艂uchawka wy艂膮czy艂a si臋 na amen i uruchomi膰 nie pozwoli艂a. Mocno ju偶
zirytowany (tak, to eufemizm), 28 lipca po raz kolejny pojawi艂em si臋 w
punkcie serwisowym i odda艂em telefon do naprawy, z kt贸rej odebra艂em go 30
lipca. Podczas owej naprawy dokonano: wymiany g艂o艣nika (co jest dzia艂aniem
r贸wnie zastanawiaj膮cym, jak nazywanie ponownego wgrania oprogramowania jego
aktualizacj膮. Na 偶adne problemy z g艂o艣nikiem si臋 bowiem nie uskar偶a艂em),
wymiany uszkodzonej podczas poprzedniej naprawy obudowy (ma艂e p臋kni臋cie)
oraz - jak to okre艣lono - naprawiono interfejs u偶ytkownika. Mia艂em
podejrzenie, granicz膮ce wr臋cz z pewno艣ci膮, 偶e ca艂a ta naprawa pomo偶e mniej
wi臋cej tyle, ile umar艂emu kadzid艂o. Nie myli艂em si臋...

Przeboj贸w cz臋艣膰 4

Jak przewidywa艂em, sprawnie funkcjonuj膮cym telefonem d艂ugo si臋 nie
nacieszy艂em. Od czasu do czasu potrafi艂 si臋 zresetowa膰, wi臋c tylko czeka艂em,
kiedy po raz kolejny zawiesi si臋 tak, 偶e nie b臋d臋 go m贸g艂 uruchomi膰. D艂ugo
nie czeka艂em. 10 sierpnia telefon wy艂o偶y艂 si臋 po raz wt贸ry. Tym razem
wys艂a艂em go do sprzedawcy 偶膮daj膮c wymiany na nowy, sprawny egzemplarz lub
zwrot pieni臋dzy. W odpowiedzi dosta艂em 19 sierpnia aparat z do艂膮czonym
pismem nast臋puj膮cej tre艣ci (pisownia oryginalna).

W odpowiedzi na Pa艅skie pismo o艣wiadczam, i偶 zakupiony przez Pana telefon
marki Nokia e52 jest zgodny z umow膮. Otrzyma艂 Pan od nas nowy telefon z pe艂n膮 gwarancj膮 Nokia. Z pisma wynika, 偶e wymieniono Panu p艂yt臋 g艂贸wn膮,
wi臋膰 prawie ca艂y telefon. Kolejne dwie naprawy dotycz膮 oprogramowania.
Zmiana oprogramowania jest to rutynowa czynno艣膰, kt贸r膮 przeprowadza serwis.
Po ka偶dej naprawie otrzyma艂 Pan napewno ekspertyz臋 z Nokia Care, kt贸ra stwierdza sprawno艣膰 telefonu.
My jeste艣my tylko po艣rednikiem i prosz臋 wybaczy膰, 偶e ale dla nas stanowisko Nokia Care jest bardziej wi膮偶膮ce. Proponuj臋 z艂o偶y膰 reklamacj臋 bezpo艣rednio
do nokii.

Przeboj贸w cz臋艣膰 5

Miel膮c w ustach bardzo "ciep艂e" s艂owa, po raz kolejny pojawi艂em si臋 w
autoryzowanym punkcie serwisowym, zg艂aszaj膮c po raz kolejny ten sam problem
i ju偶 - delikatnie m贸wi膮c - nieco si臋 gotuj膮c z irytacji (tak, to jeszcze
wi臋kszy eufemizm). Telefon odebra艂em z naprawy 25 sierpnia. Tym razem w
karcie gwarancyjnej mowa o kolejnej wymianie p艂yty g艂贸wnej.

Uruchomi艂em telefon i ma艂o mnie szlag na miejscu nie trafi艂. Oddawa艂em
s艂uchawk臋 maj膮c膮 tylko i wy艂膮cznie wgrane fabryczne oprogramowanie Nokii.
Dosta艂em po naprawie aparat z oprogramowaniem brandowanym dla sieci Plus
GSM. Zrobi艂em w ty艂 zwrot, wr贸ci艂em do punktu serwisowego i pytam, co to w
og贸le ma znaczy膰. Pracownica owego punktu serwisowego zacz臋艂a mi t艂umaczy膰,
偶e mam aparat z takim, a nie innym numerem seryjnym, z puli przeznaczonej
dla tego konkretnego operatora i nic si臋 nie da zrobi膰. Znaczy si臋
generalnie si臋 da, ale wgranie mi przez punkt serwisowy oryginalnego
oprogramowania Nokii dla tego modelu skutkowa膰 b臋dzie - uwaga, bo to
naprawd臋 dobre - utrat膮 gwarancji. Tylko za nic w 艣wiecie nie by艂a mi w
stanie powiedzie膰, na podstawie kt贸rego punktu umowy gwarancyjnej tak
twierdzi, jak r贸wnie偶 za nic na 艣wiecie nie chcia艂a mi takiego o艣wiadczenia
da膰 na pi艣mie.

Dodatkowy feler z aktualnie wtedy wgranym oprogramowaniem brandowanym dla
Plus GSM by艂 taki, 偶e po pod艂膮czeniu do komputera i uruchomieniu Nokia PC
Suite, ten ostatni chcia艂 dokona膰 aktualizacji modu艂贸w oprogramowania na
telefonie. W trzech lub czterech przypadkach okaza艂o si臋 to niemo偶liwe, a
otrzymany komunikat m贸wi艂 o niewa偶nych i nieaktualnych certyfikatach.
Odno艣nie tej kwestii pani w punkcie serwisowym pr贸bowa艂a mi wmawia膰, 偶e to
na pewno wskutek u偶ywania przeze mnie jakiego艣 dodatkowego oprogramowania,
pomijaj膮c ca艂kowicie fakt, 偶e s艂uchawk臋 dopiero co odebra艂em z naprawy.
Dodatkowo z pe艂nym przekonaniem twierdzi艂a, 偶e software w telefonie jest ju偶
w najnowszej wersji. Na pytanie, co w takim razie Nokia PC Suite chcia艂a
aktualizowa膰 odpowiedzi ju偶 nie uda艂o mi si臋 uzyska膰, podobnie jak na
pytanie jakim cudem w tej chwili najnowsza wersja ma numer 033.xxxx, skoro
przed oddaniem telefonu do naprawy by艂a wgrana wersja 034.xxxx. Nowsza
wersja oprogramowania ma ni偶szy numerek?

Gotuj膮c si臋 ze z艂o艣ci zadzwoni艂em do sklepu komoorki.pl, w kt贸rym w styczniu
aparat kupowa艂em. Wy艂uszczy艂em o co mi chodzi, okaza艂o si臋, 偶e nie ma
najmniejszego problemu, by aparat do sklepu wys艂a膰 i mie膰 wgrane oryginalne
oprogramowanie. Takiej te偶 operacji dokona艂em i 1 wrze艣nia odebra艂em
przesy艂k臋.

Wydawa膰 by si臋 mog艂o, 偶e druga wymiana p艂yty g艂贸wnej za艂atwi problem. Tak
te偶 mi si臋 wydawa艂o. Ale偶 ja by艂em g艂upi...

Przeboj贸w cz臋艣膰 6

Nauczony nieciekawymi do艣wiadczeniami, kopie zapasowe stanu telefonu
wykonywa艂em ju偶 dos艂ownie co kilka dni. Zacz膮艂em si臋 mocno zastanawia膰, ile
czasu tym razem up艂ynie do kolejnego kompletnego zawieszenia si臋 telefonu.
D艂ugo nie czeka艂em. 1 pa藕dziernika okaza艂 si臋 by膰 tym dniem. S艂uchawka pad艂a
i nie pozwoli艂a si臋 uruchomi膰. Komentarze, kt贸re si臋 ze mnie w tym momencie
wydobywa艂y, niestety absolutnie nie nadaj膮 si臋 do publikacji... Tym razem
da艂em sobie spok贸j z serwisem i 5 pa藕dziernika telefon odes艂a艂em do
sprzedawcy do艂膮czaj膮c pismo nast臋puj膮cej tre艣ci.

Niniejszym, na podstawie art. 560 paragraf 1 Kodeksu Cywilnego (cyt. "Sprzedawca jest odpowiedzialny wzgl臋dem kupuj膮cego, je偶eli rzecz sprzedana
ma wady zmniejszaj膮ce jej warto艣膰 lub u偶yteczno艣膰 ze wzgl臋du na cel w
umowie oznaczony albo wynikaj膮cy z okoliczno艣ci lub z przeznaczenia rzeczy,
je偶eli rzecz nie ma w艂a艣ciwo艣ci, o kt贸rych istnieniu zapewni艂 kupuj膮cego,
albo je偶eli rzecz zosta艂a kupuj膮cemu wydana w stanie niezupe艂nym (r臋kojmia
za wady fizyczne)"), odst臋puj臋 od zawartej w dniu 11 stycznia 2010 roku
umowy kupna sprzeda偶y, obejmuj膮cej aparat telefoniczny Nokia E52, ze
wzgl臋du na jego niezgodno艣膰 z umow膮. Niezgodno艣膰 polega na nieprawid艂owym
dzia艂aniu, w postaci:
- losowego zawieszania si臋 podczas korzystania z funkcji telefonu, jak np.
tworzeniu czy odczytywaniu wiadomo艣ci SMS, transferu danych mi臋dzy
telefonem, a komputerem, edycji wpis贸w kalendarza, dzia艂ania budzika
- losowego wy艂膮czania si臋 telefonu i braku mo偶liwo艣ci jego ponownego
uruchomienia

Niezgodno艣膰 zosta艂a po raz pierwszy stwierdzona w dniu 14 czerwca 2010 r.
Od tego dnia aparat telefoniczny CZEROKROTNIE przekazywany by艂 do punktu
serwisowego Nokia Care w Warszawie, przy ul. Broniewskiego 28. W trakcie
operacji serwisowych wykonano:
- w dniach 2010-06-17 鈥 2010-06-22 鈥 wymian臋 p艂yty g艂贸wnej
- w dniach 2010-07-21 鈥 2010-07-22 鈥 aktualizacja oprogramowania (z wersji
034.002 na wersj臋... 034.002)
- w dniach 2010-07-28 鈥 2010-07-30 鈥 wymiana obudowy uszkodzonej podczas
wizyty w serwisie w dniach 21-22 lipca 2010 r., wymiana g艂o艣nika (dziwne 鈥
akurat dzia艂aj膮cego bez problem贸w), naprawa interfejsu u偶ytkownika
- w dniach 2010-08-10 鈥 2010-08-25 鈥 wymiana p艂yty g艂贸wnej

Charakter podanej niezgodno艣ci wskazuje, 偶e naprawa towaru jest niemo偶liwa,
a dodatkowo, 偶e niezgodno艣膰 towaru z umow膮 jest istotna. Z uwagi na
powy偶sze zwracam wadliwy i 鈥 jak wida膰 z za艂膮czonej dokumentacji w postaci karty gwarancyjnej oraz rzeczonego aparatu telefonicznego (kt贸rego uruchomienie jest od pi臋ciu dni niemo偶liwie) 鈥 nienaprawialny towar i 偶膮dam ywrotu kwoty zakupu przelewem na m贸j rachunek bankowy (dane poni偶ej) w terminie 14 dni od otrzymania niniejszego pisma.

Dane rachunki bankowego [...]

W za艂膮czeniu przesy艂am:
- orygina艂 karty gwarancyjnej
- paragon
- aparat telefoniczny wraz z kompletem akcesori贸w

7 pa藕dziernika dosta艂em ze sklepu przesy艂k臋 z aparatem telefonicznym.
Sprawdzi艂em numer seryjny - dok艂adnie ten sam egzemplarz, kt贸ry dwa dni temu
wys艂a艂em. Uruchamiam - no dzia艂a, ale oczywi艣cie wyczyszczony jest ze
wszystkich ustawie艅 czy zapami臋tanych danych. Czyli na m贸j gust - serwisowy
reset telefonu, ponowne wgranie oprogramowania i odes艂anie klientowi.
Dodatkowo za艂膮czone te偶 by艂o pismo. I teraz, je偶eli stoicie, to usi膮d藕cie...
(pisownia oryginalna)

Niniejszym informujemy, 偶e nie ma podstaw do odst膮pienia od umowy. Telefon
sprawny.

Zatrz臋s艂o mn膮. Ponownie zacz膮艂em u偶ywa膰 tego "sprawnego" telefonu czekaj膮c
tylko, kiedy si臋 wy艂膮czy na amen.

Przeboj贸w cz臋艣膰 7

Tym razem aparat zaszala艂 i dzia艂a艂 z kilkukrotnymi, samoistnymi resetami do
15 listopada. Tego to dnia, siedz膮c sobie w tramwaju i wybra艂em nowe
rozdanie w Klondike - jednej z gier dost臋pnych w Top Hits Solitaire
(aplikacja do艂膮czona w firmowym pakiecie oprogramowania do E52). Rezultat
pewnie ju偶 zgadli艣cie. Tak - telefon powiesi艂 si臋 na amen, nie skutkowa艂y
偶adne pr贸by jego uruchomienia. Zapakowa艂em wobec czego aparat, gwarancj臋 i
wszystkie akcesoria i wys艂a艂em telefon 16 listopada do sprzedawcy z pismem o
odst膮pieniu od umowy. Zmieni艂a si臋 lekko tre艣膰 - doda艂em kolejny punkt do
operacji serwisowych i wyja艣nienie.

- w dniu 2010-10-05 鈥 zwrot aparatu nie wykazuj膮cego mo偶liwo艣ci
uruchomienia w spos贸b opisany w obs艂ugi do Pa艅stwa firmy wraz z pismem o
odst膮pieniu od umowy. Telefon wr贸ci艂 dnia 2010-10-07 z adnotacj膮, 偶e
urz膮dzenie jest sprawne i brak podstaw do reklamacji.
- w dniach 2010-10-07 鈥 2010-11-15 aparat dzia艂a艂, aczkolwiek zdarzy艂y si臋
kilkana艣cie razy zawieszenia telefonu podczas zwyk艂ego korzystania z jego
funkcji: odczytu wiadomo艣ci SMS, przegl膮dania i edycji wpis贸w kalendarza,
dzia艂aniu budzika, transferze danych mi臋dzy komputerem, a telefonem i na
odwr贸t. Dnia 2010-11-15 telefon (podczas korzystania z aplikacji Top Hits
Solitaire 鈥 firmowo dostarczanej wraz z aparatem) wy艂膮czy艂 si臋 i nie
pozwala si臋 ponownie uruchomi膰.

Charakter podanej niezgodno艣ci wskazuje, 偶e naprawa towaru jest niemo偶liwa, a dodatkowo, 偶e niezgodno艣膰 towaru z umow膮 jest istotna. By膰 mo偶e,
korzystaj膮c z instrukcji serwisowej telefonu i/lub specjalistycznego
sprz臋tu b臋d膮 Pa艅stwo ten aparat w stanie uruchomi膰. Niemniej nie s膮 to
metody dost臋pne dla zwyk艂ego u偶ytkownika. Ja 鈥 jako ten w艂a艣nie zwyk艂y
u偶ytkownik 鈥 dosy膰 mam ju偶 zgadywanek, kt贸rego dnia po powrocie z serwisu
lub przy u偶yciu jakiej funkcji telefon po raz kolejny wy艂膮czy si臋 i nie
b臋dzie pozwala艂 si臋 ponownie uruchomi膰 (a jak wida膰 z za艂膮czonej dokumentacji, 艣redni okres dzia艂ania po powrocie z serwisu wynosi w
najlepszym przypadku oko艂o miesi膮ca). Wykaza艂em si臋 daleko id膮c膮 cierpliwo艣ci膮 i tolerancj膮 na dzia艂alno艣膰 Nokia Care i przykro mi, 偶e ze
wzgl臋du na takie, a nie inne jego funkcjonowanie trafiaj膮 Pa艅stwa
nieprzyjemno艣ci.

I tak sobie czeka艂em. Po up艂ywie czternastu dni wys艂a艂em kolejne wezwanie do
zap艂aty. 21 grudnia otrzyma艂em... nie uwierzycie... przesy艂k臋 z telefonem i
pismem od sprzedawcy. Zgadnijcie jakiej tre艣ci. Tak - nie mylicie si臋:

Niniejszym informujemy, 偶e nie ma podstaw do odst膮pienia od umowy. Telefon
sprawny.

Zastanawiaj膮 mnie nast臋puj膮ce kwestie:
- skoro aprat by艂 sprawny, to przecie偶 wystarczy艂o go tylko w艂膮czy膰 -
dlaczego wobec tego telefon wr贸ci艂 do mnie z ca艂kowicie wyczyszczon膮
pami臋ci膮, ustawieniami?
- skoro aprat by艂 sprawny, to dlaczego doj艣cie do takiego wniosku zaj臋艂o
pracownikom sklepu bagatela 5 tygodni? Przecie偶 wystarczy艂o go w艂膮czy膰.
Ca艂kowicie sprawne urz膮dzenie powinno zareagowa膰 od razu po prostu si臋
uruchamiaj膮c.

Przeboj贸w cz臋艣膰 8

S艂uchawk臋 uruchomi艂em po raz kolejny 29 grudnia daj膮c jej maksymalnie
miesi膮c do kolejnego kompletnego zawieszenia. Przeliczy艂em si臋. 14 stycznia
odbieraj膮c SMSa ekran mign膮艂, a nast臋pnie zgas艂. I od tej pory oczywi艣cie
nie daje si臋 uruchomi膰.

Wys艂a艂em wobec czego 14 stycznia reklamacj臋 bezpo艣rednio do Nokia Poland,
uzupe艂niaj膮c j膮 18 stycznia skanami karty gwarancyjnej i dowodu zakupu.
Wczoraj otrzyma艂em tak膮 oto odpowied藕:

Dotyczy: reklamacji nr 114/4/2011

Dzi臋kujemy za pismo z dnia: 14.01.2011 oraz 18.01.2011. Informujemy, 偶e
Pana pro艣ba o wymian臋 telefonu Nokia E52 o IMEI: XXXXXXXXXXXXXXX, zosta艂a
przez nas gruntownie przeanalizowana i nasz膮 odpowied藕 przedstawiamy
poni偶ej.

Uprzejmie wyja艣niamy, 偶e Ograniczona Gwarancja Producenta przyznaje u偶ytkownikowi prawo do wymiany produktu na nowy, gdy usuni臋cie wady jest
niemo偶liwe w drodze naprawy. W tym przypadku przedstawione warunki wymiany
nie zosta艂y spe艂nione.

Pragniemy wyrazi膰 nasze ubolewanie z powodu Pa艅skiego niezadowolenia z
jako艣ci obs艂ugi w Autoryzowanym Punkcie Sprzeda偶y i Serwisu Nokia Care.
Jednocze艣nie, dzi臋kujemy za zg艂oszone uwagi i zapewniamy, 偶e zostan膮 one
skierowane do odpowiedniego dzia艂u, kt贸ry przeanalizuje zg艂oszenie i
podejmie stosowne kroki.

Je偶eli natomiast stwierdza Pan nieprawid艂owo艣ci w telefonu, prosimy o
dostarczenie go do najbli偶szego Autoryzowanego Punktu Sprzeda偶y i Serwisu
Nokia Care w celu wykonania naprawy.

Wobec powy偶szych fakt贸w, nie mo偶emy rozpatrzy膰 pozytywnie Pana
pro艣by.

Po takiej odpowiedzi zadzwoni艂em do dzia艂u reklamacji Nokia z pytaniem, ile
razy trzeba oddawa膰 aparat do serwisu zg艂aszaj膮c za ka偶dym razem ten sam
problem, aby w ko艅cu Nokia wymieni艂a go na nowy, pozbawiony owych wad. "Nie
ma jakiej艣 okre艣lonej liczby napraw, ka偶dy przypadek jest rozpatrywany
indywidualnie. Je偶eli z aparatem s膮 jakie艣 problemy, prosz臋 dostarczy膰 go do
Autoryzowanego Punktu Sprzeda偶y i Serwisu.". T艂umacz膮c na normalny j臋zyk:
"we藕 cz艂owieku nie zawracaj g艂owy, id藕 sobie do serwisu, my s艂uchawk臋 po raz
kolejny zresetujemy, wgramy to samo oprogramowanie, kt贸re by艂o i mo偶e z
miesi膮c podzia艂a". Dodatkowo dowiedzia艂em si臋, 偶e mog臋 samodzielnie dokona膰
aktualizacji oprogramowania. Na pytania:
- w sytuacji, gdy aparat jeszcze funkcjonowa艂, Nokia PC Suite nie zg艂asza艂a
dost臋pno艣ci jakiejkolwiek aktualizacji. Jak wobec tego mam takow膮 zdoby膰?
- je偶eli nawet aktualizacja software by艂aby dost臋pna, to jak j膮 wykona膰,
skoro nie jest mo偶liwe uruchomienie aparatu?
niestety konsultantka nie by艂a w stanie odpowiedzie膰. Jako艣 tak wr贸cili艣my
do kwestii oddania aparatu do serwisu.

Lekkie podsumowanie, bo na pewno jeszcze kolejne cz臋艣ci b臋d膮

Podsumowa膰 tego rodzaju "obs艂ug臋 klienta" jako szczyt bezczelno艣ci, to
naprawd臋 艂agodne okre艣lenie. Wszyscy niewinni. Sprzedawca niewinny. Wys艂any
wraz z 偶膮daniem zwrotu pieni臋dzy aprat resetuje w spos贸b, kt贸ry dla zwyk艂ego
u偶ytkownika dost臋pny nie jest i r偶n膮c - za przeproszeniem - g艂upa odsy艂a z
komentarzem, 偶e przecie偶 aparat jest sprawny. Podczas jednej z rozm贸w
telfonicznych ze sprzedawc膮 dowiedzia艂em si臋, 偶e to pewnie wskutek tego, jak
telefonu u偶ywam. No tak - odbieranie rozm贸w, wysy艂anie i odbieranie
wiadomo艣ci SMS, korzystanie z kalendarza, budzika, transfer danych mi臋dzy
telefonem i komputerem - z pewno艣ci膮 jest to nieprawid艂owe u偶ywanie aparatu.
Wida膰 wed艂ug sprzedawcy prawid艂owym jest zbudowanie o艂tarzyka, wstawienie na
贸w o艂tarzyk telefonu i podziwianie, jak pi臋knie b艂yszczy si臋 jego obudowa. W
偶adnym wypadku s艂uchawki nie nale偶y uruchamia膰, a ju偶 na pewno nie nale偶y
oczekiwa膰, 偶e opisane w instrukcji obs艂ugi funkcje, b臋d膮 dost臋pne i
korzystanie z nich nie spowoduje kompletnego zablokowania telefonu. Zwrot
pieni臋dzy za wadliwy towar, kt贸rego wad serwis gwarancyjny nie jest w stanie
usun膮膰? Gdzie偶by tam.

Nie mniej bezczelne jest zachowanie Nokii Polska. Telefon od p贸艂 roku
cz臋艣ciej jest w serwisie ni偶 dzia艂a, ale nie ma warunk贸w do wymiany aparatu
na nowy. Zawieszanie si臋 aparatu i brak mo偶liwo艣ci jego uruchomienia jest
przecie偶 zupe艂nie naturalnym i jak najbardziej prawid艂owym zachowaniem i tak
w zasadzie, to o co ja si臋 szarpi臋. Mog臋 przecie偶 po raz kolejny odda膰
telefon do serwisu, tam znowu wykonana zostanie "aktualizacja
oprogramowania" albo wymieniona zostanie p艂yta g艂贸wna na egzemplarz z
jakiego艣 skanibalizowanego aparatu, ca艂o艣膰 podzia艂a od dw贸ch tygodni do
miesi膮ca i sytuacja powt贸rzy si臋 po raz kolejny. Nokia Polska - jak twierdzi
konsultantka z dzia艂u reklamacji - nie jest w stanie okre艣li膰, co
kwalifikuje telefon do wymiany. Podejrzewam, 偶e nawet gdyby wy艣wietlacz ni z
tego, ni z owego zacz膮艂 miga膰 niczym stroboskop, wybieraj膮c numer losow膮
艂膮czy艂bym si臋 z innym, a odbi贸r SMSa skutkowa艂by odtworzeniem wszystkich
dost臋pnych dzwonk贸w, to stwierdzono by, 偶e to jak najbardziej normalne
zachowanie.

Zosta艂em jak na razie z bublem, na kt贸ry wyda艂em "drobne" 875 z艂otych i
perspektyw膮 kolejnej rundy ping-ponga ze sprzedawc膮, wmawiaj膮cym mi, 偶e
telefon jest sprawny i przedstawicielem producenta, kt贸ry te偶 nie widzi nic
nieprawid艂owego. Na m贸j gust jednak, to spos贸b rozwi膮zania ca艂ej tej sprawy
mianem prawid艂owego jako艣 nie jestem w stanie nazwa膰. Ciekaw jestem, jak na
ten temat wypowie si臋 Urz膮d Ochrony Konkurencji i Konsumenta, do kt贸rego to
ca艂y ten opis r贸wnie偶 wysy艂am.

Zamieszczam go r贸wnie偶 na tym forum celem przestrogi innych ewentualnych
nabywc贸w tego modelu Nokii, jak r贸wnie偶 ewentualnych klient贸w sklepu
komoorki.pl. Mo偶e uchroni to kogo艣 przed przerabianiem w praktyce takiego
cyrku, jak ja mam od p贸艂 roku.

Dodatkowo pow偶yszy opis moich do艣wiadcze艅 publikuj臋 m.in. na:
- forum u偶ytkownik贸w telefon贸w E52 i E55
(http://www.nokia-e52.pl/viewtopic.php?f=36&t=1092)
- forum serwisu PCLab.pl
(http://forum.pclab.pl/topic/660105-komoorkipl-Nokia-Poland-czyli-moje-przeboje-z-E52/)
- grupie dyskusyjnej pl.pregierz
- grupie dyskusyjnej pl.misc.telefonia.gsm

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobieta, to jedyna zdobycz, kt贸ra czatuje na swojego 艂owc臋...            ]

Data: 2011-01-21 09:25:02
Autor: peter
W dniu 2011-01-21 06:30, Przemys艂aw Ryk pisze:
[...]

nastepnym razem serwis odpisze ze byl zalany i bedziesz mial z glowy;)

Data: 2011-01-21 10:15:42
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 09:25:02 +0100, peter napisa(a):

nastepnym razem serwis odpisze ze byl zalany i bedziesz mial z glowy;)

To obym tego serwisanta, kt髍y na ten pomys wpad, nigdy nie spotka.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ The Guv: There are inmates and there are convicts. [...] So, which are   ]

Data: 2011-01-21 10:01:34
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 06:30:27 +0100, Przemys砤w Ryk napisa(a):

Zosta砮m jak na razie z bublem, na kt髍y wyda砮m "drobne" 875 z硂tych i
perspektyw kolejnej rundy ping-ponga ze sprzedawc, wmawiaj眂ym mi, 縠
telefon jest sprawny i przedstawicielem producenta, kt髍y te nie widzi nic
nieprawid硂wego. Na m骿 gust jednak, to spos骲 rozwi眤ania ca砮j tej sprawy
mianem prawid硂wego jako nie jestem w stanie nazwa. Ciekaw jestem, jak na
ten temat wypowie si Urz眃 Ochrony Konkurencji i Konsumenta, do kt髍ego to
ca硑 ten opis r體nie wysy砤m.

Czemu od razu Urz眃? Wystarczy硂 zacz辨 od miejskiego... nie pami阾am jak
dok砤dnie si to stanowisko nazywa, w ka縟ym razie r體nie ... konsument體.
S przy urz阣ach miejskich, pomagaj bezp砤tnie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Pawe "robbo" Kami駍ki aka Jan

Data: 2011-01-21 11:18:57
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 10:01:34 +0000, Waldek Godel napisa(a):

[...]

A dlaczego nie? P蟪 roku si bujam z tym francowatym aparatem.

Wystarczy硂 zacz辨 od miejskiego... nie pami阾am jak dok砤dnie si to
stanowisko nazywa, w ka縟ym razie r體nie ... konsument體. S przy
urz阣ach miejskich, pomagaj bezp砤tnie.

C罂. Na razie czekam na odpowied UOKiK.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Love. The slowest form of suicide.                  (znalezione w necie) ]

Data: 2011-01-21 10:30:37
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 11:18:57 +0100, Przemys砤w Ryk napisa(a):

Czemu od razu Urz眃?

A dlaczego nie? P蟪 roku si bujam z tym francowatym aparatem.

Bo na odpowied z Urz阣u inn ni "pismo wp硑n瓿o, czeka na rozpatrzenie"
mo縠sz poczeka kolejne kilka miesi阠y, a miejski ... konsumenta podpowie
ci od r阫i co jeszcze mo縩a zrobi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwer體. " - Pawe "robbo"

Data: 2011-01-21 13:28:58
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 10:30:37 +0000, Waldek Godel napisa(a):

Bo na odpowied z Urz阣u inn ni "pismo wp硑n瓿o, czeka na rozpatrzenie"
mo縠sz poczeka kolejne kilka miesi阠y, a miejski ... konsumenta podpowie
ci od r阫i co jeszcze mo縩a zrobi.

Do miejskiego rzecznika praw konsumenta te ju wys砤砮m.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie ma uk砤d體 mi阣zy lwami, a lud糾i,                                   ]

Data: 2011-01-21 18:43:31
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Przemys砤w Ryk wrote:

[...]

Przyda硂by si by poda namiary na "serwis" Nokia
kt髍y tak "fachowo" Ciebie obs硊guje. Je秎i dobrze
zgaduje miasto, to "tam縠" mog by dwa(?) serwisy
jeden kt髍y uwa縜m za tragiczny, a drugi najmniej
dobry. Nawet je秎i si myl, to te warto ostrzec
innych..

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2011-01-21 19:40:17
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 18:43:31 +0100, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
napisa艂(a):

Przyda艂oby si臋 by艣 poda艂 namiary na "serwis" Nokia
kt贸ry tak "fachowo" Ciebie obs艂uguje. Je艣li dobrze
zgaduje miasto, to "tam偶e" mog膮 by膰 dwa(?) serwisy
jeden kt贸ry uwa偶am za tragiczny, a drugi najmniej
dobry. Nawet je艣li si臋 myl臋, to te偶 warto ostrzec
innych..

Trzy naprawy (wymiana p艂yty g艂贸wnej 2010.07.16-2010.06.22; naprawa
interfejsu u偶ytkownika 2010.07.28-2010.07.30 oraz kolejna wymiana p艂yty
g艂贸wnej 2010.08.20-2010.08.25), kt贸re mam wpisane w karcie gwarancyjej
ostemplowane s膮 przez Sacel Polska.

"Aktualizacja oprogramowania" przeprowadzona w dniach 2010.07.21鈥2010.07.22
stemplowana jest przez Autoryzowany Punkt Sprzeda偶y i Serwisu Nokia Care,
4CV, ul. Broniewskiego 28, Warszawa.

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Je偶eli chcesz by膰 kochany, kochaj sam siebie.                   (Seneka) ]

Data: 2011-01-22 12:37:42
Autor: Czes艂awek
W dniu 2011-01-21 19:40, Przemys艂aw Ryk pisze:
[...]

Ja te偶 negatywnie wspominam ten serwis i punkt serwisowy. Oddawa艂em tam trzykrotnie do naprawy swoj膮 Noki臋 E51 i za ka偶dym razem wraca艂a w gorszym stanie ni偶 by艂a oddawana. W ko艅cu si臋 podda艂em i kupi艂em nowy telefon a w sprawie starego zamierzam troszk臋 powalczy膰 ze sprzedawc膮.
Ponadto ostrzegam te偶 przed punktem serwisowym Samsunga, kt贸ry te偶 znajduje si臋 na ul. Broniewskiego 28 w Warszawie.
Zar贸wno mi jak i koledze, co si臋 p贸藕niej okaza艂o, ten punkt serwisowy anulowa艂 gwarancj臋 z powodu "艣lad贸w zawilgocenia". Dodam jeszcze, 偶e odda艂em telefon z powodu wyst臋powania przypadkowych restart贸w a otrzyma艂em telefon kompletnie niedzia艂aj膮cy. Pr贸bowa艂em co艣 wywalczy膰 w zwi膮zku z tym, ale nie uda艂o mi si臋. Wi臋c kupi艂em sobie powy偶sz膮 Noki臋 E51, kt贸ra wytrzyma艂a prawie dwa lata.
Og贸lnie, to z mojego do艣wiadczenia wynika, 偶e jak telefon si臋 zepsuje to lepiej go wyrzuci膰 na 艣mietnik ni偶 oddawa膰 do naprawy. W ten spos贸b mo偶na zaoszcz臋dzi膰 sobie nerw贸w, rozczarowania, czasu i pieni臋dzy.

Pozdrawiam
Czes艂awek

Data: 2011-02-06 18:48:38
Autor: atm
[...]

Pomimo, ze nie lubie Apple to serwis gwarancyjny bardzo mi sie podoba.
Wyslalem ipoda touch z nie do konca poprawnie skalibrowanym akcelerometrem. Wiele osob pewnie nawet nie zauwazyloby tego faktu, mnie denerowalo.
Po dwoch tygodniach otrzymalem nowe urzadzenie, zadnego grzebania, dodtakowych uszkodzen spowodowanych "profesjonalnym" dzialaniem serwisantow itd.

Data: 2011-01-23 19:20:10
Autor: Ra
W dniu 2011-01-21 18:43, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:
Przemys砤w Ryk wrote:

[...]

a to wogole nokia je serwisuje ? qmpel pracowa w砤秐ie serwisuj眂 nokie
(tylko to nie by砤 nokia).  AFAIR to praca na akord, co miesiac zmiany w systemie premiowania tak 縠 nigdy nie wiedzia ile w danym miesi眂u zarobi

Data: 2011-01-28 21:01:12
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sun, 23 Jan 2011 19:20:10 +0100, Ra napisa(a):

[...]

W mojej karcie gwarancyjnej by trzykrotnie wbity Sacel i raz 4CV na
Broniewskiego w Wawie.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ House: Sign on the door says "Closed for private event". Cuddy: You're   ]

Data: 2011-01-21 12:36:51
Autor: Dominik & Co
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
W dniu 21-01-2011 11:01, Waldek Godel rzecze:

Czemu od razu Urz眃? Wystarczy硂 zacz辨 od miejskiego... nie pami阾am jak
dok砤dnie si to stanowisko nazywa, w ka縟ym razie r體nie ... konsument體.

Rzecznik konsumenta.
http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php

--
Dominik (& k眕any)
"Wszyscy chc naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabra." (S.J. Lec)

Data: 2011-01-21 11:00:57
Autor: Tomek
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52

U偶ytkownik "Przemys艂aw Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa艂:

[...]

O ile si臋 nie myl臋, wybra艂e艣 gwarancj臋 producenta jako jedn膮 z opcji reklamacji. Powinienne艣 wiedzie膰, i偶 tak膮 opcj臋 mo偶esz wybra膰 tylko raz i nie mo偶esz jej dowolnie zmienia膰 na niezgodno艣膰 towaru z umow膮, bo taki masz kaprys.
Mia艂e艣 zwyczajowo pechowy telefon. Ale gdyby艣 od razu zani贸s艂 aparat sprzedawcy i powo艂a艂 si臋 na niezgodno艣膰, nie mia艂by on wyj艣cia i musia艂by si臋 dostosowa膰 w ci膮gu 14 dni do Twojej reklamacji. Oczywi艣cie w tym przypadku ca艂kowita odpowiedzialno艣膰 spada na sprzedawc臋 i nie mo偶e si臋 on zas艂ania膰 Producentem i jego Ograniczon膮 Gwarancj膮, poniewa偶 Ty wybra艂e艣 Niezgodno艣膰 towaru a nie gwarancj臋.

Data: 2011-01-21 11:13:12
Autor: Andrzej Libiszewski
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 11:00:57 +0100, Tomek napisa艂(a):

[...]

Wybieraj膮c przy tym spos贸b usuni臋cia niezgodno艣ci, czyli zapewne
nieodp艂atnie naprawiaj膮c...

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
鈥淣ie jeste艣 Supermanem; Marines i piloci my艣liwscy: wy TAK呕E nie.鈥

Data: 2011-01-21 13:28:58
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 11:13:12 +0100, Andrzej Libiszewski napisa(a):

Wybieraj眂 przy tym spos骲 usuni阠ia niezgodno禼i, czyli zapewne
nieodp砤tnie naprawiaj眂...

Dok砤dnie tak mi to sklep przedstawi - telefon wys砤ny do nich i tak
trafi砨y do serwisu Nokii.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobiety s眃z, 縠 dwa razy dwa jest pi赕, je縠li wystarczaj眂o d硊go     ]

Data: 2011-02-06 10:30:00
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
U縴tkownik "Przemys砤w Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:3glse7jahxrp$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...

Wybieraj眂 przy tym spos骲 usuni阠ia niezgodno禼i, czyli zapewne
nieodp砤tnie naprawiaj眂...

Dok砤dnie tak mi to sklep przedstawi - telefon wys砤ny do nich i tak
trafi砨y do serwisu Nokii.

To jest typowa zagrywka sprzedawc體, kt髍zy w ten spos骲 pozbywaj si problematycznego klienta, kt髍a jest niezgodna z prawem, ale wielu klient體 daje si w ten spos骲 wymanewrowa i odchodzi z niczym.
Je縠li towar kupi砮 nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj si wygoni do serwisu producenta, cho鎎y tylko dlatego, 縠 serwis mo縠 Ci naprawia sprz阾 cho鎎y i rok czasu, a sprzedawca musi w przeci眊u 14 lub 21 dni roboczych ustosunkowac si do Twoich roszcze. Ustosunkownie si do Twoich roszcze polega na zgodzeniu si na Twoje warunku lub wykonaniu naprawy w okre秎onym i uzgodnionym przez obydwie strony terminie.

Data: 2011-02-06 10:46:29
Autor: Andrzej Libiszewski
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sun, 6 Feb 2011 10:30:00 +0100, Alexy napisa艂(a):

Je偶eli towar kupi艂e艣 nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj si臋 wygoni膰 do serwisu producenta, cho膰by tylko dlatego, 偶e serwis mo偶e Ci naprawia膰 sprz臋t cho膰by i rok czasu, a sprzedawca musi w przeci膮gu 14 lub 21 dni roboczych ustosunkowac si臋 do Twoich roszcze艅.

A po tym偶e ustosunkowywaniu si臋 mo偶e naprawia膰 cho膰by i rok czasu :)

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Krocz naprz贸d, m臋偶ny 艣wiat艂o艣ci synu

Data: 2011-02-06 12:43:51
Autor: J.F.
On Sun, 6 Feb 2011 10:30:00 +0100,  Alexy wrote:
[...]

Tak jest .

wygoni do serwisu producenta, cho鎎y tylko dlatego, 縠 serwis mo縠 Ci naprawia sprz阾 cho鎎y i rok czasu, a sprzedawca musi w przeci眊u 14 lub 21 dni roboczych ustosunkowac si do Twoich roszcze. Ustosunkownie si do

No wlasnie - ustosunkowac ..

Twoich roszcze polega na zgodzeniu si na Twoje warunku lub wykonaniu naprawy w okre秎onym i uzgodnionym przez obydwie strony terminie.

po czym sprzedawca oswiadcza ze naprawi w 6 miesiecy, a Ty ze chcesz
sprawny na jutro. I jak uzgodnicie termin ? :-)

Ale jest o tyle lepiej ze juz przyznal iz telefon wymaga naprawy i
bedzie ona dokonana.

Data: 2011-02-10 01:34:59
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sun, 6 Feb 2011 10:30:00 +0100, Alexy napisa(a):

[...]

Te 14 lub 21 dni wynika z? Bo owszem - telefn jak najbardziej kupiony przez
osob prywatn, nie na firm.

Ustosunkownie si do Twoich roszcze polega na zgodzeniu si na Twoje
warunku lub wykonaniu naprawy w okre秎onym i uzgodnionym przez obydwie
strony terminie.

Podstaw prawn tego jest?

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Fortuna to niesta砤 dziwka.                                              ]

Data: 2011-02-10 20:23:33
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
U縴tkownik "Przemys砤w Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:1j1avvaa5qari$.dlgmaverick.przemekryk.no-

Podstaw prawn tego jest?

Ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczeg髄nych warunkach sprzeda縴 konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego, og硂szona w Dzienniku Ustaw nr 141, pod pozycj 1176

Data: 2011-02-10 22:09:51
Autor: J.F.
On Thu, 10 Feb 2011 20:23:33 +0100,  Alexy wrote:
Podstaw prawn tego jest?

Ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczeg髄nych warunkach sprzeda縴 konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego, og硂szona w Dzienniku Ustaw nr 141, pod pozycj 1176

I tam cos moze pisze, jakoby

"Ujmuj眂 dok砤dniej 14 dni roboczych je縠li sklep przekazuje produkt
do serwisu, kt髍y znajduje si w tej samej miejscowo禼i co sklep lub
21 dni roboczych je縠li sklep wysy砤 produkt do serwisu znajduj眂ego
si w innej miejscowo禼i"

?

J.

Data: 2011-01-21 11:18:57
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 11:00:57 +0100, Tomek napisa(a):

O ile si nie myl, wybra砮 gwarancj producenta jako jedn z opcji reklamacji. Powinienne wiedzie, i tak opcj mo縠sz wybra tylko raz i nie mo縠sz jej dowolnie zmienia na niezgodno舵 towaru z umow, bo taki masz kaprys.
Mia砮 zwyczajowo pechowy telefon. Ale gdyby od razu zani髎 aparat sprzedawcy i powo砤 si na niezgodno舵, nie mia砨y on wyj禼ia i musia砨y si dostosowa w ci眊u 14 dni do Twojej reklamacji. Oczywi禼ie w tym przypadku ca砶owita odpowiedzialno舵 spada na sprzedawc i nie mo縠 si on zas砤nia Producentem i jego Ograniczon Gwarancj, poniewa Ty wybra砮 Niezgodno舵 towaru a nie gwarancj.

W takim razie sprzedawca powinien r體nie wys砤 telefon do serwisu Nokii -
dobrze mi si wydaje? Tymczasem nie zrobi tego ani razu. Nie ma po tym w
ka縟ym razie 秎adu w karcie gwarancyjnej. Mo縠 to karko硂mna konstrukcja,
ale skoro bierze si za "naprawianie" aparatu, to niech si z tego wywi笨e?

Nokia zas砤nia si tym, 縠 w przypadku kolejnej nieudanej naprawy, to ja mam
swoje roszczenia kierowa do sprzedawcy. Nokia poza tym nie jest w stanie
okre秎i, co musi si wydarzy, by telefon kwalifikowa si do wymiany.
Sprzedawca zas砤nia si tym, 縠 on 縜dnego serwisu nie prowadzi (a do
autoryzowanego telefonu nie wys砤). Wi阠 kto tu do ci昕kiej i
niepohamowanej za cokolwiek odpowiada?

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Wed硊g najnowszych wylicze naszych statystyk體 23 procent kobiet, kt髍e ]

Data: 2011-01-22 12:24:00
Autor: J.F.
On Fri, 21 Jan 2011 11:18:57 +0100,  Przemys砤w Ryk wrote:
[...]

No wiesz, dla nich najlepiej zeby nikt, zreszta o czym tu mowa, glupie
200$, nie ich wina ze masz za mala pensje :-)

A tak swoja droga to sie moze nawet ciesz ze Nokia nie wymienila, bo potem kolejna kolomyja - jesli nowa komorka tez sie okaze bublem,
to nagle sie okaze ze zostales bez praw - sklep stwierdzi ze "mysmy
panu _tego_ telefonu nie sprzedali", a Nokia pewnie bedzie daleka od
checi zwrocenia 875zl.

Tak mi po prostu wychodzi ze nie ma co omijac i _zawsze_ z klopotami
udawac sie do sprzedawcy. W razie gdy klopoty nie mina, to bedziesz
mial lepsza pozycje.

J.

Data: 2011-01-21 18:07:12
Autor: MarekM
W dniu 2011-01-21 11:00, Tomek pisze:

[...]

Jaka艣 podstawa prawna? Jest dok艂adnie odwrotnie.

Niezgodno艣膰 towaru z umow膮 mo偶esz stwierdzi膰 i reklamowa膰 w dowolnym momencie (oczywi艣cie przez 2 lata), nawet po skorzystaniu z gwarancji. Gwarancja jest cech膮 produktu - dodatkowym zobowi膮zaniem producenta (b膮d藕 innego podmiotu), z kt贸rego masz prawo, ale nie obowi膮zek skorzysta膰. Niezgodno艣膰 towaru z umow膮 jest ustanowiona prawnie.

Niezgodne z prawem jest w艂a艣nie stwierdzenie przez komoorki.pl, 偶e "skoro towar na gwarancji, to sprzedawca nie ponosi odpowiedzialno艣ci za zgodno艣膰 z umow膮 i jest tylko po艣rednikiem". Nawiasem m贸wi膮c, dobrze wiedzie膰, 偶eby ich unika膰.

A teraz kilka rad dla "w膮tkotw贸rcy":
- jak najbardziej mo偶esz skorzysta膰 z uprawnie艅 wynikaj膮cych z ustawy o sprzeda偶y konsumenckiej
- Twoim prawem jest nawet wyb贸r: wymiana lub bezp艂atna naprawa, chocia偶 ogranicza ten wyb贸r punkt poni偶szy
- sklep mo偶e odm贸wi膰 wymiany i naprawy tylko wtedy, gdyby wi膮za艂o si臋 to z niemo偶liwo艣ci膮 dokonania tego, a w zakresie naprawy: nie zrobi艂by tego w odpowiednim czasie, lub narazi艂oby to Ciebie na niedogodno艣ci - we wszystkich tych sytuacjach masz prawo (do obni偶enia ceny lub odst膮pienia od umowy
- BARDZO WA呕NE: sklep ma obowi膮zek ustosunkowa膰 si臋 w ci膮gu 14 dni - inaczej przyjmuje si臋, 偶e zaakceptowa艂 Twoje 偶膮dania. Je偶eli wi臋c wys艂a艂e艣 telefon 16.11.2010, a odpowied藕 otrzyma艂e艣 29.12.2010, to znaczy, 偶e tre艣膰 odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uzna艂 Twoje 偶膮dania!!!
- BARDZO WA呕NE: pisa艂e艣, 偶e chcesz kupi膰 telefon "niebrandowany" z wolnej sprzeda偶y, a okazuje si臋, 偶e sklep sprzeda艂 Ci egzemplarz przygotowany dla Polkomtela z przegranym oprogramowaniem. Dowiedzia艂e艣 si臋 o tym fakcie 25 sierpnia. Jest to kolejny element niezgodno艣ci towaru z umow膮, kt贸ry nie mo偶e by膰 "naprawiony", bo telefon ju偶 zawsze pozostanie w bazach producenta jako ten z brandinginem Polkomtel, kt贸ry to fakt dla Ciebie mo偶e by膰 istotny (najcz臋艣ciej d艂u偶sze oczekiwanie na nowe oprogramowanie, niepotrzebne dodatki operatora) - z tego powodu s膮 jedynie dwa wyj艣cia: wymiana na nowy albo odst膮pienie od umowy

Pami臋taj, sklep nie jest 偶adnym "po艣rednikiem" - odpowiada za towar na podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowi膮zania, jakim jest gwarancja. To jego problem, jaki sprz臋t sprzedaj膮 i owszem, sami mog膮 naprawia膰 przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w takiej sytuacji wyst臋puj膮 z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich punktu widzenia s膮 takim po艣rednikiem, ale konsumenta to nie powinno interesowa膰.

Marek

Data: 2011-01-21 19:40:17
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 18:07:12 +0100, MarekM napisa(a):

(ciach...)
- BARDZO WA疦E: pisa砮, 縠 chcesz kupi telefon "niebrandowany" z wolnej sprzeda縴, a okazuje si, 縠 sklep sprzeda Ci egzemplarz przygotowany dla Polkomtela z przegranym oprogramowaniem. Dowiedzia砮 si o tym fakcie 25 sierpnia.

Nie - pomyli砮. Sklep sprzeda mi telefon niebrandowany. Oprogramowanie
Plusa pojawi硂 si _po wymianie p硑ty g丑wnej przez serwis Nokia Care_.

(ciach...)
Pami阾aj, sklep nie jest 縜dnym "po秗ednikiem" - odpowiada za towar na podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowi眤ania, jakim jest gwarancja. To jego problem, jaki sprz阾 sprzedaj i owszem, sami mog naprawia przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w takiej sytuacji wyst阷uj z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich punktu widzenia s takim po秗ednikiem, ale konsumenta to nie powinno interesowa.

Tylko widzisz - sklep robi hardware'owy reset, wgrywa na czysto
oprogramowanie i odsy砤 sobie rado秐ie telefon z komentarzem "urz眃zenie
jest sprawne". I kurwicy - za przeproszeniem - idzie ju z cwaniaczkami
dosta.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Masz ochot kupi telefon w sklepie komoorki.pl? Usi眃 i poczekaj, a   ]

Data: 2011-01-21 19:09:46
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 19:40:17 +0100, Przemys砤w Ryk napisa(a):

Nie - pomyli砮. Sklep sprzeda mi telefon niebrandowany. Oprogramowanie
Plusa pojawi硂 si _po wymianie p硑ty g丑wnej przez serwis Nokia Care_.

Niekoniecznie. Zupe硁ie niekoniecznie.
Na naklejce pod bateri masz m.in. Product Code.
Sprawd go albo podaj tutaj. Mo縠 si okaza, 縠 telefon faktycznie by
oryginalnie brandowany, a kto dokona wgrania niebrandowanego firmware.
Je縠li tak si sta硂, jest to przy okazji naruszeniem warunk體 gwarancji i
cz阺tym powodem jej uniewa縩ienia.

Je縠li natomiast Product Code jest faktycznie od niebrandowanego telefonu,
to brandowany firmware nie mia prawa wyl眃owa w tym telefonie - co daje
ci dodatkowego haka na sklep.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2011-01-22 00:05:26
Autor: MarekM
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
W dniu 21.01.2011 20:09, Waldek Godel pisze:

Nie - pomyli艂e艣. Sklep sprzeda艂 mi telefon niebrandowany. Oprogramowanie
Plusa pojawi艂o si臋 _po wymianie p艂yty g艂贸wnej przez serwis Nokia Care_.
Niekoniecznie. Zupe艂nie niekoniecznie.
Na naklejce pod bateri膮 masz m.in. Product Code.
Sprawd藕 go albo podaj tutaj. Mo偶e si臋 okaza膰, 偶e telefon faktycznie by艂
oryginalnie brandowany, a kto艣 dokona艂 wgrania niebrandowanego firmware.
Je偶eli tak si臋 sta艂o, jest to przy okazji naruszeniem warunk贸w gwarancji i
cz臋stym powodem jej uniewa偶nienia.

Je偶eli natomiast Product Code jest faktycznie od niebrandowanego telefonu,
to brandowany firmware nie mia艂 prawa wyl膮dowa膰 w tym telefonie - co daje
ci dodatkowego haka na sklep.

Raczej na serwis Nokii, bo to oni wgrali brandowany. Podejrzewam wi臋c, 偶e po prostu za pierwszym a偶 do trzeciego razu serwis nie sprawdzi艂 Product Code, za czwartym komu艣 si臋 chcia艂o i wgra艂 "odpowiednie" oprogramowanie dla tego egzemplarza.

Jest jeszcze jedna mo偶liwo艣膰: pomy艂ka serwisu. Z mojego do艣wiadczenia wynika, 偶e nowa p艂yta g艂贸wna = nowy IMEI. Mo偶e wsadzili tam zamiast nowej jak膮艣 u偶ywan膮 z telefonu z Polkomtela, sprawdzili w bazie powi膮zanie IMEI-product code i zaprogramowali zgodnie z nim? To tylko hipoteza, bo nie wiem, w jaki spos贸b pracuje serwis i czy rzeczywi艣cie nadal jest tak, 偶e nie da si臋 zaprogramowa膰 na "nowej" p艂ycie "starego" numeru IMEI.

Marek

Data: 2011-01-21 23:08:02
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 00:05:26 +0100, MarekM napisa(a):

Raczej na serwis Nokii, bo to oni wgrali brandowany. Podejrzewam wi阠, 縠 po prostu za pierwszym a do trzeciego razu serwis nie sprawdzi Product Code, za czwartym komu si chcia硂 i wgra "odpowiednie" oprogramowanie dla tego egzemplarza.

Po raz kolejny - sprawd product code z naklejki

Jest jeszcze jedna mo縧iwo舵: pomy砶a serwisu. Z mojego do秝iadczenia wynika, 縠 nowa p硑ta g丑wna = nowy IMEI. Mo縠 wsadzili tam zamiast nowej jak倍 u縴wan z telefonu z Polkomtela, sprawdzili w bazie powi眤anie IMEI-product code i zaprogramowali zgodnie z nim? To tylko hipoteza, bo nie wiem, w jaki spos骲 pracuje serwis i czy rzeczywi禼ie nadal jest tak, 縠 nie da si zaprogramowa na "nowej" p硑cie "starego" numeru IMEI.

Nadal jest tak, 縠 autoryzowany serwis nie ma 縜dnego problemu ze zmian
IMEI, co wi阠ej - robi to nagminnie. Za ka縟 wymian p硑ty g丑wnej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Pawe "robbo" Kami駍ki

Data: 2011-01-22 00:24:51
Autor: MarekM
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
W dniu 22.01.2011 00:08, Waldek Godel pisze:

Nadal jest tak, 偶e autoryzowany serwis nie ma 偶adnego problemu ze zmian膮
IMEI, co wi臋cej - robi膮 to nagminnie. Za ka偶d膮 wymian膮 p艂yty g艂贸wnej.

C贸偶, moje do艣wiadczenia z wymian膮 p艂yty g艂贸wnej pochodz膮 z lat 2003-2004, a i wcale nie jestem pewien, 偶e by艂a to Nokia, mo偶e jaki艣 Alcatel... wycofuj臋 wi臋c t臋 hipotez臋.

Marek

Data: 2011-01-22 10:50:15
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 23:08:02 +0000, Waldek Godel napisa(a):

[...]

Czyli kt髍y fragment numeru seryjnego z pierwszej p硑ty g丑wnej tu wrzuci?

(ciach...)

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Everything is relevant. Until it's not.                                  ]

Data: 2011-01-22 10:56:14
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 10:50:15 +0100, Przemys砤w Ryk napisa(a):

Czyli kt髍y fragment numeru seryjnego z pierwszej p硑ty g丑wnej tu wrzuci?

(ciach...)

nie z p硑ty, ale z naklejki pod bateri, siedmiocyfrowy numer, czasem
oznaczony jako CODE tak jak tutaj:
http://img294.imageshack.us/i/nokia1rh9.jpg/
a czasami nie, tak jak tutaj:
http://i295.photobucket.com/albums/mm135/lle1962/InsideSticker.jpg

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Pawe "robbo" Kami駍ki aka Jan

Data: 2011-01-22 12:50:15
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 10:56:14 +0000, Waldek Godel napisa(a):

[...]

To Ci mog poda tylko z ostatniej p硑ty g丑wnej. Tej, kt髍a wr骳i砤 z
serwisu z softem plusa: 0573909

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Zaledwie p蟪 metra dzieli poklepanie po plecach do kopa w dup.          ]

Data: 2011-01-22 12:02:17
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 12:50:15 +0100, Przemys砤w Ryk napisa(a):

To Ci mog poda tylko z ostatniej p硑ty g丑wnej. Tej, kt髍a wr骳i砤 z
serwisu z softem plusa: 0573909

Bosz... skup si - Z NAKLEJKI.
Spod baterii albo z pude砶a.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Pawe "robbo" Kami駍ki

Data: 2011-01-22 13:20:15
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 12:02:17 +0000, Waldek Godel napisa(a):

To Ci mog poda tylko z ostatniej p硑ty g丑wnej. Tej, kt髍a wr骳i砤 z
serwisu z softem plusa: 0573909

Bosz... skup si - Z NAKLEJKI.
Spod baterii albo z pude砶a.

Na pude砶u - nie mam.

Zacytowany code jest w砤秐ie z naklejki spod baterii (ewidentnie naklejonej
na p硑tk drukowan).

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ I've got nothing against God. It's his Fan Club I can't stand.           ]

Data: 2011-01-22 12:46:22
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 13:20:15 +0100, Przemys砤w Ryk napisa(a):

Zacytowany code jest w砤秐ie z naklejki spod baterii (ewidentnie naklejonej
na p硑tk drukowan).

dobra, zapomnia砮m, 縠 E52 ma go潮 p硑tk drukowan pod bateri

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"kazdy fotograf ci powie ze przedmioty  na jasnym tle wychodza zawsze na

Data: 2011-01-22 14:48:25
Autor: J.F.
On Sat, 22 Jan 2011 12:46:22 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

Czyli co - przekleili ta naklejke ?
Czy wcale nie wymienili plyty ? J.

Data: 2011-01-22 14:04:54
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 14:48:25 +0100, J.F. napisa(a):

Czyli co - przekleili ta naklejke ?
Czy wcale nie wymienili plyty ?

bazuj眂 na gdybaniu - dosta p硑t z naklejk, je縠li SWAP w okre秎eniu
modelu oznacza cz甓ci na wymian oryginalnych.

Data: 2011-01-22 12:09:58
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 12:50:15 +0100, Przemys砤w Ryk napisa(a):

0573909

0573909 021.013 Light SWAP EU-General

SWAP sugeruje, 縠 dla wymienianych p硑t maj oddzielny P/C, jako wcze秐iej
tego nie widzia砮m. Ale je縠li tak jest, to przy okazji dowodzi, 縠 p硑ta
kt髍 ci dali nie by砤 z odzysku.
Dlatego te pyta砮m o oryginalny, kt髍y masz na stickerach. R體nie na
pude砶u.

Niebrandowane polskie to:
0587798: E52 RM-469 Country Variant Poland PL (Golden Aluminium)
0587592: E52 RM-469 Country Variant Poland PL (metal aluminium)
Plusowy:
0591770 E52 RM-469 Polkomtel SA PL (metal aluminium)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"geohot to troche narcyz i mitoman" - Pawe "robbo" Kami駍ki aka Jan

Data: 2011-01-22 15:09:57
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 12:09:58 +0000, Waldek Godel napisa(a):

0573909 021.013 Light SWAP EU-General

SWAP sugeruje, 縠 dla wymienianych p硑t maj oddzielny P/C, jako wcze秐iej
tego nie widzia砮m. Ale je縠li tak jest, to przy okazji dowodzi, 縠 p硑ta
kt髍 ci dali nie by砤 z odzysku.

To dlaczego cholera jasna soft Plusa si tam znalaz?

Dlatego te pyta砮m o oryginalny, kt髍y masz na stickerach. R體nie na
pude砶u.

Na pude砶u Product Code nie mam. Z tym, 縠 ciekawostka - naklejka ma wpis:
"Polkomtel srebrny
Telefon kom髍kowy
EGSM 850/900/1800/1900
WCDMA 900/2100"

Czy縝y to sugerowa硂, 縠 telefon by z partii dla Plusa i sprzedawca wgra
niebrandowane oprogramowanie zanim w og髄e telefon sprzeda?

[...]

Hmm... Szkoda, 縠 pierwszego product code nie mam. By si troch rozja秐i硂.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ciekawe dlaczego pieni眃ze odk砤dane na "czarn godzin" wydaje si na   ]

Data: 2011-01-22 14:36:59
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 15:09:57 +0100, Przemys砤w Ryk napisa(a):

To dlaczego cholera jasna soft Plusa si tam znalaz?

Pewnie sprawdzili po IMEI

[...]

Dok砤dnie drogi Watsonie. W takim razie autoryzowany serwis mia podstawy
do uniewa縩ienia gwarancji, a ty masz podstawy 勘dania wymiany telefonu
jako niezgodnego z umow.

A soft Plusa si znalaz w telefonie ca砶iem s硊sznie.

Hmm... Szkoda, 縠 pierwszego product code nie mam. By si troch rozja秐i硂.

Ale informacja o Polkomtelu te wyja秐ia. W dodatku telefon
najprawdopodobniej mial simlocka, kt髍y zosta zdj阾y - je縠li nie ma o tym
adnotacji w karcie gwarancyjnej, to kolejne nieautoryzowane dzia砤nie kt髍e
uniewa縩ia gwarancj.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Jakbys czyta uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Pawe "robbo" Kami駍ki aka

Data: 2011-01-22 18:19:57
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 14:36:59 +0000, Waldek Godel napisa(a):

To dlaczego cholera jasna soft Plusa si tam znalaz?

Pewnie sprawdzili po IMEI

Mhm.

[...]

Czekaj moment - uniewa縩ienia gwarancji na podstawie?

A soft Plusa si znalaz w telefonie ca砶iem s硊sznie.

Fuck. :-/

[...]

No i we, i si nie w禼ieknij do kwadratu...

Po zakupie telefonu karta gwarancyjna by砤 dziewiczo czysta - nie by硂 p蟪
informacji o zdejmowaniu simlocka, czy wgrywaniu softu Nokii w miejsce
brandowanego dla Plusa.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ It's not how many ideas you have. It's how many you make happen.         ]

Data: 2011-01-22 17:35:08
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 18:19:57 +0100, Przemys砤w Ryk napisa(a):

Czekaj moment - uniewa縩ienia gwarancji na podstawie?

1. wgranie oprogramowania niezgodnego z modelem, prawdopodobnie zmiana
product code (niekoniecznie)
2. prawdopodobnie nieautoryzowane odblokowanie telefonu (simlock)

Po zakupie telefonu karta gwarancyjna by砤 dziewiczo czysta - nie by硂 p蟪
informacji o zdejmowaniu simlocka, czy wgrywaniu softu Nokii w miejsce
brandowanego dla Plusa.

jw
Oczywi禼ie JEST mozliwe, 縠:
a. telefon trafi si bez simlocka, ale to w眛pliwe, bo je縠li operator ma
takowe, to w wyniku braku jego w砤snych ("Polkomtel"...) i wtedy dla
uzupe硁ienia brak體 kupuje niebrandowane (EU czy jak tam oznaczaj)
b. telefon zosta odblokowany oficjalnie przez operatora, tylko ten fakt
nie zosta odnotowany w karcie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Thalia bije na glowe Yarisa wygod" - Pawe "robbo" Kami駍ki aka Jan

Data: 2011-01-28 20:51:12
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 17:35:08 +0000, Waldek Godel napisa(a):

Czekaj moment - uniewa縩ienia gwarancji na podstawie?

1. wgranie oprogramowania niezgodnego z modelem,

Hmm... Soft Nokii do E52 jest niezgodny z telefonem model... E52? :-O

prawdopodobnie zmiana product code (niekoniecznie)
2. prawdopodobnie nieautoryzowane odblokowanie telefonu (simlock)

A autoryzowane to jest jakie?

[...]

W cuda jako mi si nie chce wierzy...

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Gdy m昕czy糿ie jest 糽e - szuka 縪ny. Gdy m昕czy糿ie jest dobrze - 縪na  ]

Data: 2011-01-23 09:45:15
Autor: TGor
On 2011-01-22 15:36, Waldek Godel wrote:

[...]

Teraz pisz, 縠 zdj阠ie simlocka jest podstaw do uniewa縩ienia gwarancji czy opisujesz praktyk?

"Ja mam astm i (dzi阫i postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam ple恶 na suficie swojej 砤zienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-01-23 10:32:01
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sun, 23 Jan 2011 09:45:15 +0100, TGor napisa(a):

Teraz pisz, 縠 zdj阠ie simlocka jest podstaw do uniewa縩ienia gwarancji czy opisujesz praktyk?

Nieautoryzowana ingerencja w oprogramowanie. Wiem, sytuacja dyskusyja i
wielu przenosi regulacje z niezgodno禼i z umow na gwarancj, ale akurat
znam przypadki, 縠 zdj阠ie simlocka w砤秐ie powodowa硂 niestabilno舵.

Opr骳z tego w wi阫szo禼i 秝iata zdj阠ie simlocka mo縠 by podstaw
uniewa縩ienia gwarancji, wi阠 w Polsce to b阣zie ci昕ko obroni w razie
czego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"G1 za 49z to chyba dobry pomysl.  Tak tez i pomyslalem i kupilem a co" -

Data: 2011-02-06 22:52:00
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52

U縴tkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa w wiadomo禼i news:1ub76kfdjuz4p$.dlglepper.institute.com...

... ale akurat znam przypadki, 縠 zdj阠ie simlocka w砤秐ie powodowa硂 niestabilno舵.

a nawet uszkodzenia.

Data: 2011-01-22 10:50:15
Autor: Przemys砤w Ryk
[...]

Moim zdaniem - tak dok砤dnie si sta硂. Bior stare cz甓ci, skanibalizowane
z innych naprawianych aparat體 i sk砤daj眂 z takich puzli jeden niby
"sprawny".

(ciach...)

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobieta, to jedyna zdobycz, kt髍a czatuje na swojego 硂wc...            ]

Data: 2011-01-22 12:26:50
Autor: J.F.
On Sat, 22 Jan 2011 10:50:15 +0100,  Przemys砤w Ryk wrote:
[...]

Tylko ze tam chyba nie ma az tak duzo czesci ktore mozna
skanibalizowac. Plyta glowna, wyswietlacz  i glosnik ? J.

Data: 2011-01-22 12:50:15
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 12:26:50 +0100, J.F. napisa(a):

[...]

Przysz砤 moja s硊chawka, w kt髍ej by砤 p硑ta do wymiany. By砤 inna, z
wy秝ietlaczem do wymiany, do innej potrzebny by g硂秐ik. Rozebrano jeden
telefon, powrzucano odpowiednie cz甓ci do trzech innych.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta.                  (Oskar Wilde) ]

Data: 2011-02-06 10:47:21
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
U縴tkownik "Przemys砤w Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:1s4nssqnk0t7c$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...

[...]

Chwila, chwila. Ka縟y telefon dostaje sw骿 numer, kt髍y jest przypisany do okre秎onego regionu, kraju i operatora.
Je縠li numer Twojego telefonu jest przypisany do Polkomtela to znaczy, 縠 ten egzemplarz wyszed z fabryki z przeznaczeniem dla tego operatora. Z tym konkretnym egzemplarzem powi眤ane s okre秎one wersje oprogramowania i tylko takie b阣ziesz m骻 sobie wgrywa.
Skoro sklep Ci sprzeda telefon z oprogramowaniem niebrandowanym to znaczy, 縠 w tym sklepie dokonano zmiany tego oprogramowania.
Skoro dokonano zmiany oprogramowania to wyst阷uje ju niezgodno舵 towaru z umow, poniewa Ty kupi砮 telefon jako niebrandowany, ale jako jego u縴tkownik nie mo縠sz uaktualnia oprogramowania niebrandowanego, bo zawsze oprogramowanie Nokia PC Suite b阣zie Ci wgrywa aktualizacje brandowane.
Co ciekawsze sprzedawca o tym fakcie musia wiedzie w chwili sprzeda縴.
Skoro wiedzia o istnieniu takiej niezgodno禼i to zgodnie z Ustaw o Prawie Konsumenckim odpowiedzialno舵 sprzedawcy jest przed硊縜na do 10 lat :)

[...]

Dlatego skieruj spraw do Rzecznika Praw Konsumenta.
Jezlei to nie pomo縠 to z jego pomoc skieruj spraw do s眃u.
Jeste na wygranej pozycji.

Data: 2011-02-07 01:32:42
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sun, 6 Feb 2011 10:47:21 +0100, Alexy napisa(a):

[...]

Nokia PC Suite _nigdy_ nie wgra mi jakiejkolwiek aplikacji, powi眤anej z
Polkomtelem. Telefon kupi砮m w sklepie, nie bra砮m od operatora.

Co ciekawsze sprzedawca o tym fakcie musia wiedzie w chwili sprzeda縴.
Skoro wiedzia o istnieniu takiej niezgodno禼i to zgodnie z Ustaw o Prawie Konsumenckim odpowiedzialno舵 sprzedawcy jest przed硊縜na do 10 lat :)

Innymi s硂wy - najprawdopodobniej sprzedawca sam wgrywa oprogramowanie
niebrandowane, cho pocz眛kowo aparat m骻 mie soft Plusa / Play / Orange
czy Ery?

Dlatego skieruj spraw do Rzecznika Praw Konsumenta.

Posz硂.

Jezlei to nie pomo縠 to z jego pomoc skieruj spraw do s眃u.
Jeste na wygranej pozycji.

Po縴jemy zobaczymy.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Jedyna absolutnie precyzyjna definicja grafomana: jest to taka osoba,    ]

Data: 2011-02-07 21:53:48
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
U縴tkownik "Przemys砤w Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:14gs47f672nlq.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...

Nokia PC Suite _nigdy_ nie wgra mi jakiejkolwiek aplikacji, powi眤anej z
Polkomtelem. Telefon kupi砮m w sklepie, nie bra砮m od operatora.

Ale pisa砮, 縠 na opakowaniu jest napis Polkomtel.
Najprawdopodobniej sprzedawca zmieniaj眂 oprogramowanie brandowane zmieni tak縠 product code po to, aby mo縩a by硂 wgra oprogramowanie niebrandowane.

Innymi s硂wy - najprawdopodobniej sprzedawca sam wgrywa oprogramowanie
niebrandowane, cho pocz眛kowo aparat m骻 mie soft Plusa / Play / Orange
czy Ery?

Dok砤dnie. Nie tylko wgra, ale tak縠 i zmieni product code.
Aby mo縩a by硂 wgra inny soft, musia zosta zmieniony product code.
Samemu w ten spos骲 usuwa砮m brandowany soft w orangutanowych E50 i E51. St眃 wiem, 縠 inaczej si nie da.

Data: 2011-02-10 01:44:58
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Mon, 7 Feb 2011 21:53:48 +0100, Alexy napisa(a):

[...]

Jest to jaka podstawa do dobrania si sprzedawcy do ty砶a? Je縠li tak -
jaka?

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.                ]

Data: 2011-02-10 20:30:30
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
U縴tkownik "Przemys砤w Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:11rrqcxi2k6sx.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...

Jest to jaka podstawa do dobrania si sprzedawcy do ty砶a? Je縠li tak -
jaka?

Niezgodno舵 towaru z umow polegaj眂a na tym, 縠 dosta砮 telefon, w kt髍ym dokonano zmiany oprogramowania na oprogramowanie, kt髍e nie mog硂 si znale兼 w tym telefonie.
Tak jakby kupi samoch骴 marki Ford jako Mercedes, bo dokonano prze硂縠nia silnika oraz elemrnt體 zawieszenia z Mercedesa do tego Forda. Podobnie te telefon nie dlatego jest telefonem danej marki, 縠 posiada "bebechy" tej marki, ale dlatego, 縠 posuiada "bebechy" i wsp蟪praduj眂e oraz wsp蟪graj眂e z nim oprogramowanie, kt髍e zosta硂 dostarczone przez producenta do tej konkretnej wersji telefonu.
Sam telefon jako urz眃zenie techniczne mo縠 posiada niewielkie r罂nice sprz阾owe, kt髍e b阣 powodowa硑, 縠 po takiej wymianie oprogramowania telefon ten zacznie si wiesza lub dzia砤 nieprawid硂wo.

Data: 2011-01-22 20:52:03
Autor: PlaMa
On 2011-01-21 18:07, MarekM wrote:

Niezgodno艣膰 towaru z umow膮 mo偶esz stwierdzi膰 i reklamowa膰 w dowolnym
momencie (oczywi艣cie przez 2 lata),

jest to p贸艂prawda - czyli nieprawda :)

Data: 2011-01-23 00:26:49
Autor: MarekM
On 2011-01-21 18:07, MarekM wrote:

Niezgodno艣膰 towaru z umow膮 mo偶esz stwierdzi膰 i reklamowa膰 w dowolnym
momencie (oczywi艣cie przez 2 lata),

jest to p贸艂prawda - czyli nieprawda :)

Wyrwane z kontekstu jest nieprawd膮. Pisa艂em w aspekcie wcze艣niejszego skorzystania z gwarancji, a nie og贸lnie o mo偶liwo艣膰 reklamacji - oczywi艣cie obowi膮zuj膮 wszelkie "normalne" zasady. W tym przypadku istotn膮 mo偶e by膰 okres, jaki up艂yn膮艂 od stwierdzenia niezgodno艣ci z umow膮, a pro艣b膮 o ustosunkowanie si臋 do tego偶 faktu przez sprzedawc臋.

Marek

Data: 2011-02-06 10:34:04
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52

U偶ytkownik "MarekM" <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ihceg1$rtb$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Oczywi艣cie pod warunkiem, 偶e telefon zosta艂 zakupiony na konsumenta, a nie na firm臋.

[...]

Ujmuj膮c dok艂adniej 14 dni roboczych je偶eli sklep przekazuje produkt do derwisu, kt贸ry znajduje si臋 w tej samej miejscowo艣ci co sklep lub 21 dni roboczych je偶eli sklep wysy艂a produkt do serwisu znajduj膮cego si臋 w innej miejscowo艣ci.
Przemek napisa艂, 偶e w okresie listopada-grudnia czeka艂 na odpowied藕 sklepu przez 5 tygodni. To ju偶 si臋 kwalifikuje jako uznanie zasadno艣ci reklamacji i trybu postepowania zgodnego z oczekiwaniami klienta. W tym przypadku po up艂ywie 21 dni roboczych sklep powinien zwr贸cic pini膮dze Przemkowi, bo takie by艂y jego roszczenia.

[...]

Je偶eli towar kupi艂e艣 nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj si臋 wygoni膰 do serwisu producenta. W stosunku do producenta mo偶esz dochodzi膰 tylko tego co masz w karcie gwarancyjnej i tylko i wy艂膮cznie na warunkach zawartych w tej karcie. Natomiast sprzedawca ponosi wi臋ksz膮 odpowiedzialno艣膰, do kt贸rej jeste艣 uprawniony ustawowo, a do tego masz ochron臋 prawn膮 w postaci Rzecznika Praw Konsumenta.
Obecnie radz臋 w艂a艣nie spraw臋 skierowa膰 do najbli偶szego Rzecznika Praw Konsumenta, a zobaczysz, 偶e nagle zacznie si臋 inna rozmowa sprzedawcy.

Data: 2011-02-06 13:56:01
Autor: J.F.
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
On Sun, 6 Feb 2011 10:34:04 +0100,  Alexy wrote:
- BARDZO WA疦E: sklep ma obowi眤ek ustosunkowa si w ci眊u 14 dni - inaczej przyjmuje si, 縠 zaakceptowa Twoje 勘dania. Je縠li wi阠 wys砤砮 telefon 16.11.2010, a odpowied otrzyma砮 29.12.2010, to znaczy, 縠 tre舵 odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uzna Twoje 勘dania!!!

Ujmuj眂 dok砤dniej 14 dni roboczych je縠li sklep przekazuje produkt do derwisu, kt髍y znajduje si w tej samej miejscowo禼i co sklep lub 21 dni roboczych je縠li sklep wysy砤 produkt do serwisu znajduj眂ego si w innej miejscowo禼i.

Jakas poprawka do ustawy weszla ? Bo pierwsza wersja nie zawierala nic
takiego. 14 dni na ustosunkowanie sie.

J.

Data: 2011-02-06 22:46:10
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:df6tk6hrvfevrld5b4hstnfcpl5p307v5l4ax.com...

Jakas poprawka do ustawy weszla ? Bo pierwsza wersja nie zawierala nic
takiego. 14 dni na ustosunkowanie sie.

Zawsze by硂 odk眃 pami阾am.

Data: 2011-02-10 01:44:58
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sun, 6 Feb 2011 10:34:04 +0100, Alexy napisa(a):

(ciach...)
A teraz kilka rad dla "w眛kotw髍cy":
- jak najbardziej mo縠sz skorzysta z uprawnie wynikaj眂ych z ustawy o sprzeda縴 konsumenckiej

Oczywi禼ie pod warunkiem, 縠 telefon zosta zakupiony na konsumenta, a nie na firm.

Jak najbardziej na osob prywatn by zakup.

[...]

Swoj drog - co to klienta obchodzi, gdzie wysy砤ny jest wadliwy towar?
Przesy砶a kurierska to jeden dzie w sumie (ale to tak na marginesie).

Przemek napisa, 縠 w okresie listopada-grudnia czeka na odpowied sklepu przez 5 tygodni. To ju si kwalifikuje jako uznanie zasadno禼i reklamacji i trybu postepowania zgodnego z oczekiwaniami klienta. W tym przypadku po up硑wie 21 dni roboczych sklep powinien zwr骳ic pini眃ze Przemkowi, bo takie by硑 jego roszczenia.

Jak sobie po raz kolejny pomy秎 o tym sklepie, to mi si znowu ci秐ienie do
niebezpiecznych granic zbli縜. Murwajegokad - jak ja bym tak klienta
potraktowa, to by mi nogi z dupy powyrywano... :-/

Je縠li towar kupi砮 nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj si wygoni do serwisu producenta. W stosunku do producenta mo縠sz dochodzi tylko tego co masz w karcie gwarancyjnej i tylko i wy潮cznie na warunkach zawartych w tej karcie. Natomiast sprzedawca ponosi wi阫sz odpowiedzialno舵, do kt髍ej jeste uprawniony ustawowo, a do tego masz ochron prawn w postaci Rzecznika Praw Konsumenta.
Obecnie radz w砤秐ie spraw skierowa do najbli縮zego Rzecznika Praw Konsumenta, a zobaczysz, 縠 nagle zacznie si inna rozmowa sprzedawcy.

24 stycznia posz砤 wysy砶a telefonu do sprzedawcy wraz z pismem odno秐ie
wymiany na sprawny egzemplarz / zwrotu pieni阣zy. Kopia posz砤 do Rzecznika
Praw Konsumenta w Warszawie. Jednocze秐ie w oba miejsca wys砤ny zosta
kr髏ki filmik obrazuj眂y, jak "sprawnym" urz眃zeniem jest on po dw骳h
tygodniach u縴wania aparatu.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Planowanie 秎ubu jest zwykle rezultatem nieplanowania rodziny.           ]

Data: 2011-01-21 12:27:27
Autor: qwerty
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
U偶ytkownik "Przemys艂aw Ryk"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:1ji4ugl64ev4g.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
Mo偶e uchroni to kogo艣 przed przerabianiem w praktyce takiego
cyrku, jak ja mam od p贸艂 roku.

Nokie z symbianem tak maj膮. Reset raz na kilka tygodni musi wyst膮pi膰. Dobrze, 偶e moja "wstaje".

Data: 2011-01-21 13:59:36
Autor: Sahim
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Nokie z symbianem tak maj. Reset raz na kilka tygodni musi wyst眕i. Dobrze, 縠 moja "wstaje".

Dobrze 縠 moja E51 o tym nie wie od 1.5 roku..

S.

Data: 2011-01-22 01:18:00
Autor: Rabbit McCroolick
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52

U縴tkownik "Sahim" <nastraty1@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:ihbvq8$b9i$1news.onet.pl...
Nokie z symbianem tak maj. Reset raz na kilka tygodni musi wyst眕i. Dobrze, 縠 moja "wstaje".

Dobrze 縠 moja E51 o tym nie wie od 1.5 roku..

Moja e51, kt髍 wci笨 mam nie wie o tym od samego pocz眛ku. Od kwietnia 2008 r. nie zresetowa砤 si ani razu...

Data: 2011-01-22 19:32:52
Autor: qwerty
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
U偶ytkownik "Rabbit McCroolick"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:ihd7nm$78c$1@news.dialog.net.pl...
Moja e51, kt锟絩锟 wci锟斤拷 mam nie wie o tym od samego pocz锟絫ku. Od kwietnia 2008 r. nie zresetowa锟絘 si锟 ani razu...

1. Ustaw kodowanie (sahim te偶 niech ruszy 4 litery)
2. Odpal jak膮艣 aplikacj臋 java i j膮 zminimalizuj. Po 1-2 dniach zresetuje telefon.

Data: 2011-01-23 01:30:37
Autor: Rabbit McCroolick
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52

U縴tkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisa w wiadomo禼i news:ihf7rq$p7m$1news.task.gda.pl...

1. Ustaw kodowanie (sahim te niech ruszy 4 litery)

A co Ty za rewolucjonista, 縠 nie podoba Ci si ISO?

2. Odpal jak倍 aplikacj java i j zminimalizuj. Po 1-2 dniach zresetuje telefon.

No ale po co co mam to robi? Po co zostawia w trayu niepotrzebne aplikacje?

Data: 2011-01-23 14:37:37
Autor: Przyjazny
On 2011-01-23 00:30, Rabbit McCroolick <bilgates@wp.pl> wrote:
U縴tkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisa w wiadomo禼i news:ihf7rq$p7m$1news.task.gda.pl...

1. Ustaw kodowanie (sahim te niech ruszy 4 litery)

A co Ty za rewolucjonista, 縠 nie podoba Ci si ISO?

Nie ma nag丑wka, czyli powinno by ASCII. W pozosta硑ch przypadkach
powinien by nag丑wek.

Data: 2011-02-07 21:58:08
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
U縴tkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:ihfsrb$iil$1news.dialog.net.pl...

A co Ty za rewolucjonista, 縠 nie podoba Ci si ISO?

2. Odpal jak倍 aplikacj java i j zminimalizuj. Po 1-2 dniach zresetuje telefon.

No ale po co co mam to robi? Po co zostawia w trayu niepotrzebne aplikacje?

To po co Ci w og髄e taki telefon ?
Lepiej jest zatem kupi telefon bez systemu, kt髍y b阣zie o wiele szybszy i pewniejszy w dzia砤niu.

Data: 2011-01-22 06:27:44
Autor: Mackenzi
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
On 21 Sty, 06:30, Przemys砤w Ryk <przemyslaw....@gmail.com> wrote:
Stycze 2010. Moja stara s硊chawka (Motorola V360) swoje kilka lat ju
mia砤, swoje ju przesz砤, co zreszt po niej ju od jakiego czasu wida.
Powoli dojrzewa砤 we mnie decyzja, aby sprezentowa sobie nowy aparat, ale
kupuj眂 go normalnie w sklepie - bez ograniczania si do modeli b阣眂ych w
aktualnej promocji operatora, bez wi眤ania si z takowym umow d硊縮z ni
12 miesi阠y. Znajomi z powodzeniem u縴wali Nokii E51 i ten w砤秐ie model
pocz眛kowo bra砮m pod uwag. Pisz pocz眛kowo, gdy do舵 szybko wpad mi w
oko model o numerek wy縮zy - w砤秐ie E52. I na ni w砤秐ie pad硂. Przekona砤
mnie pojemniejsza bateria i wbudowany GPS. Przeszuka砮m internet, znalaz砮m
sklep z w miar sensown cen (wtedy 875 PLN), 11 stycznia 2010 dokona砮m
zakupu.

Pocz眛ki - jak to pocz眛ki. Poustawia砮m sobie pod swoje wymagania wszystko,
co by硂 do poustawiania i najnormalniej w 秝iecie zacz背em z telefonu
korzysta. Z砮go s硂wa nie mog砮m powiedzie - czytelny i ca砶iem spory
wy秝ietlacz, bateria trzymaj眂a ponad tydzie przy mojej cz阺totliwo禼i
rozm體, brak problem體 z zasi阦iem, a sam aparat wygodnie le縜 w d硂ni.
Wydawa硂 si, 縠 to naprawd udany i trafiony zakup.

W czerwcu pojecha砮m na urlop. Urlop - jak to urlop - korzysta砮m z aparatu
wr阠z sporadycznie. Wobec czego specjalnie mnie nie zdziwi硂, gdy 14 czerwca
wzi背em go do r阫i i zobaczy砮m, 縠 jest wy潮czony. Pierwsza my秎 -
wyczerpa砤 si bateria. Pod潮czy砮m wobec czego telefon do 砤dowarki i
pr骲uj w潮czy. I niestety - za nic w 秝iecie nie by砮m w stanie tego
dokona. Podejrzewaj眂, 縠 mo縠 faktycznie z bateri jest co nie tak,
po縴czy砮m od kolegi bateri z jego aparatu (r體nie Nokia E52 - 縠by kto
nie pomy秎a, 縠 jakiej innej baterii pr骲owa砮m u縴). Ten sam problem.
M骿 telefon po prostu nie pozwala si uruchomi. Trudno si m體i - trafi
mi si egzemplarz, w kt髍ym ujawni砤 si jaka wada, aparat si po prostu
zepsu, zdarza si.

Przeboj體 cz甓 1

Jedn z pierwszych rzeczy, kt髍 zrobi砮m po powrocie z urlopu, by硂
zaniesienie telefonu do punktu Nokia Care. Blisko miejsca zamieszkania,
specjalnie wi阠 si nie nachodzi砮m. Aparat odda砮m do naprawy 17 czerwca do
autoryzowanego punktu sprzeda縴 i serwisu Nokia na ul. Broniewskiego 28..
Naprawa posz砤 nawet szybko, gdy 22 czerwca mia砮m ju telefon z powrotem w
r阫ach. Z zapisu w karcie gwarancyjnej wynika, 縠 zosta砤 wymieniona p硑ta
g丑wna. Zadowolony wyszed砮m z serwisu, przekonany, 縠 moje problemy z tym
telefonem si sko馽zy硑. Ale ja by砮m g硊pi...

Przeboj體 cz甓 2

Telefon po wymianie p硑ty g丑wnej wr骳i do mnie w stanie dziewiczym.
Przywr骳i砮m z kopii zapasowej zarchiwizowane ustawienia, ksi笨k adresow,
wpisy w kalendarzu i zacz背em znowu ze s硊chawki korzysta. Raz na jaki
czas, w losowym momencie (tworzenie czy odczytywanie SMSa, transfer danych
mi阣zy aparatem, a komputerem, edycja wpis體 kalendarza, uaktywnienie
budzika, odbi髍 przychodz眂ego po潮czenia) telefon si resetowa. Nie
powiem, 縠by mnie to nie irytowa硂, ale powiedzmy, 縠 jeszcze by砮m to w
stanie jako stolerowa. Tymczasem 21 lipca s硊chawka ponownie odm體i砤
wsp蟪pracy: wy潮czy砤 si i nie by硂 metody, by z powrotem j uruchomi.

Skierowa砮m si ponownie do autoryzowanego punktu sprzeda縴 i serwisu Nokia,
zg硂si砮m problem i tego samego dnia odda砮m aparat do naprawy. Dzie
p蠹niej dostaj informacj, 縠 s硊chawka jest gotowa do odbioru. 22 lipca
dowiedzia砮m si, 縠 problem rozwi眤ano dokonuj眂 aktualizacji
oprogramowania. Zastanawia mnie to do dnia dzisiejszego: jak mo縩a ponowne
wgranie tej samej wersji oprogramowania nazwa jego aktualizacj? Telefon
odebra砮m maj眂 nadziej, 縠 tym razem to ju naprawd koniec moich
problem體. Ale ja by砮m g硊pi...

Przeboj體 cz甓 3

D硊go si dzia砤j眂ym aparatem nie nacieszy砮m. 27 lipca po raz kolejny
s硊chawka wy潮czy砤 si na amen i uruchomi nie pozwoli砤. Mocno ju
zirytowany (tak, to eufemizm), 28 lipca po raz kolejny pojawi砮m si w
punkcie serwisowym i odda砮m telefon do naprawy, z kt髍ej odebra砮m go 30
lipca. Podczas owej naprawy dokonano: wymiany g硂秐ika (co jest dzia砤niem
r體nie zastanawiaj眂ym, jak nazywanie ponownego wgrania oprogramowania jego
aktualizacj. Na 縜dne problemy z g硂秐ikiem si bowiem nie uskar縜砮m),
wymiany uszkodzonej podczas poprzedniej naprawy obudowy (ma砮 p阫ni阠ie)
oraz - jak to okre秎ono - naprawiono interfejs u縴tkownika. Mia砮m
podejrzenie, granicz眂e wr阠z z pewno禼i, 縠 ca砤 ta naprawa pomo縠 mniej
wi阠ej tyle, ile umar砮mu kadzid硂. Nie myli砮m si...

Przeboj體 cz甓 4

Jak przewidywa砮m, sprawnie funkcjonuj眂ym telefonem d硊go si nie
nacieszy砮m. Od czasu do czasu potrafi si zresetowa, wi阠 tylko czeka砮m,
kiedy po raz kolejny zawiesi si tak, 縠 nie b阣 go m骻 uruchomi. D硊go
nie czeka砮m. 10 sierpnia telefon wy硂縴 si po raz wt髍y. Tym razem
wys砤砮m go do sprzedawcy 勘daj眂 wymiany na nowy, sprawny egzemplarz lub
zwrot pieni阣zy. W odpowiedzi dosta砮m 19 sierpnia aparat z do潮czonym
pismem nast阷uj眂ej tre禼i (pisownia oryginalna).

        W odpowiedzi na Pa駍kie pismo o秝iadczam, i zakupiony przez Pana telefon
        marki Nokia e52 jest zgodny z umow. Otrzyma Pan od nas nowy telefon z
        pe硁 gwarancj Nokia. Z pisma wynika, 縠 wymieniono Panu p硑t g丑wn,
        wi赕 prawie ca硑 telefon. Kolejne dwie naprawy dotycz oprogramowania.
        Zmiana oprogramowania jest to rutynowa czynno舵, kt髍 przeprowadza serwis.
        Po ka縟ej naprawie otrzyma Pan napewno ekspertyz z Nokia Care, kt髍a
        stwierdza sprawno舵 telefonu.
        My jeste秏y tylko po秗ednikiem i prosz wybaczy, 縠 ale dla nas stanowisko
        Nokia Care jest bardziej wi笨眂e. Proponuj z硂縴 reklamacj bezpo秗ednio
        do nokii.

Przeboj體 cz甓 5

Miel眂 w ustach bardzo "ciep砮" s硂wa, po raz kolejny pojawi砮m si w
autoryzowanym punkcie serwisowym, zg砤szaj眂 po raz kolejny ten sam problem
i ju - delikatnie m體i眂 - nieco si gotuj眂 z irytacji (tak, to jeszcze
wi阫szy eufemizm). Telefon odebra砮m z naprawy 25 sierpnia. Tym razem w
karcie gwarancyjnej mowa o kolejnej wymianie p硑ty g丑wnej.

Uruchomi砮m telefon i ma硂 mnie szlag na miejscu nie trafi. Oddawa砮m
s硊chawk maj眂 tylko i wy潮cznie wgrane fabryczne oprogramowanie Nokii.
Dosta砮m po naprawie aparat z oprogramowaniem brandowanym dla sieci Plus
GSM. Zrobi砮m w ty zwrot, wr骳i砮m do punktu serwisowego i pytam, co to w
og髄e ma znaczy. Pracownica owego punktu serwisowego zacz瓿a mi t硊maczy,
縠 mam aparat z takim, a nie innym numerem seryjnym, z puli przeznaczonej
dla tego konkretnego operatora i nic si nie da zrobi. Znaczy si
generalnie si da, ale wgranie mi przez punkt serwisowy oryginalnego
oprogramowania Nokii dla tego modelu skutkowa b阣zie - uwaga, bo to
naprawd dobre - utrat gwarancji. Tylko za nic w 秝iecie nie by砤 mi w
stanie powiedzie, na podstawie kt髍ego punktu umowy gwarancyjnej tak
twierdzi, jak r體nie za nic na 秝iecie nie chcia砤 mi takiego o秝iadczenia
da na pi秏ie.

Dodatkowy feler z aktualnie wtedy wgranym oprogramowaniem brandowanym dla
Plus GSM by taki, 縠 po pod潮czeniu do komputera i uruchomieniu Nokia PC
Suite, ten ostatni chcia dokona aktualizacji modu丑w oprogramowania na
telefonie. W trzech lub czterech przypadkach okaza硂 si to niemo縧iwe, a
otrzymany komunikat m體i o niewa縩ych i nieaktualnych certyfikatach.
Odno秐ie tej kwestii pani w punkcie serwisowym pr骲owa砤 mi wmawia, 縠 to
na pewno wskutek u縴wania przeze mnie jakiego dodatkowego oprogramowania,
pomijaj眂 ca砶owicie fakt, 縠 s硊chawk dopiero co odebra砮m z naprawy.
Dodatkowo z pe硁ym przekonaniem twierdzi砤, 縠 software w telefonie jest ju
w najnowszej wersji. Na pytanie, co w takim razie Nokia PC Suite chcia砤
aktualizowa odpowiedzi ju nie uda硂 mi si uzyska, podobnie jak na
pytanie jakim cudem w tej chwili najnowsza wersja ma numer 033.xxxx, skoro
przed oddaniem telefonu do naprawy by砤 wgrana wersja 034.xxxx. Nowsza
wersja oprogramowania ma ni縮zy numerek?

Gotuj眂 si ze z硂禼i zadzwoni砮m do sklepu komoorki.pl, w kt髍ym w styczniu
aparat kupowa砮m. Wy硊szczy砮m o co mi chodzi, okaza硂 si, 縠 nie ma
najmniejszego problemu, by aparat do sklepu wys砤 i mie wgrane oryginalne
oprogramowanie. Takiej te operacji dokona砮m i 1 wrze秐ia odebra砮m
przesy砶.

Wydawa by si mog硂, 縠 druga wymiana p硑ty g丑wnej za砤twi problem. Tak
te mi si wydawa硂. Ale ja by砮m g硊pi...

Przeboj體 cz甓 6

Nauczony nieciekawymi do秝iadczeniami, kopie zapasowe stanu telefonu
wykonywa砮m ju dos硂wnie co kilka dni. Zacz背em si mocno zastanawia, ile
czasu tym razem up硑nie do kolejnego kompletnego zawieszenia si telefonu.
D硊go nie czeka砮m. 1 pa糳ziernika okaza si by tym dniem. S硊chawka pad砤
i nie pozwoli砤 si uruchomi. Komentarze, kt髍e si ze mnie w tym momencie
wydobywa硑, niestety absolutnie nie nadaj si do publikacji... Tym razem
da砮m sobie spok骿 z serwisem i 5 pa糳ziernika telefon odes砤砮m do
sprzedawcy do潮czaj眂 pismo nast阷uj眂ej tre禼i.

        Niniejszym, na podstawie art. 560 paragraf 1 Kodeksu Cywilnego (cyt.
        "Sprzedawca jest odpowiedzialny wzgl阣em kupuj眂ego, je縠li rzecz sprzedana
        ma wady zmniejszaj眂e jej warto舵 lub u縴teczno舵 ze wzgl阣u na cel w
        umowie oznaczony albo wynikaj眂y z okoliczno禼i lub z przeznaczenia rzeczy,
        je縠li rzecz nie ma w砤禼iwo禼i, o kt髍ych istnieniu zapewni kupuj眂ego,
        albo je縠li rzecz zosta砤 kupuj眂emu wydana w stanie niezupe硁ym (r阫ojmia
        za wady fizyczne)"), odst阷uj od zawartej w

wi阠ej >>

Nie wiem na ile Ci to pocieszy ale nie jeste sam z takim
przypadkiem...
Mia砮m dok砤dnie to samo, jak wchodzi砮m do serwisu odda po raz
kolejny telefon to ju nawet si nie pytali tylko has硂 "...znowu si
nie w潮cza?..."
W ko馽u doda砮m pisemko od siebie, 縠 domagam si wymiany produktu
wolnego od wad i takie tam dla, bla, bla... Telefon pojecha do
serwisu g丑wnego i... wymienili p硑t g丑wn...
Sko馽zy硑 mi si nerwy, telefon bardzo szybko sprzeda砮m (sprawdzi砮m
tylko czy si w潮cza po wymianie p硑ty) i nigdy wi阠ej nokii i
symbiana... Wol ju mie szajsunga na androidzie kt髍y pomimo
badziewnego wykonania (tak na pierwszy rzut oka..) ale dzia砤 w miar
sprawnie i stabilnie... Nie ma zwis體, zamulania si, czy wy潮czania
si bez powodu...

Najfajniejsza w tym wszystkim by砤 "diagnostyka". "uszkodzenie
interfejsu u縴tkownika spowodowa硂 u縴wanie nieautoryzowanych przez
firm nokia aplikacji..."
Diagnostyka by砤 tylko do mojego wgl眃u ale poprosi砮m pani o ksero
秏iej眂 si z tego jak idiota, zapyta砮m czy je縠li aplikacja jest z
Ovi Store to jest autoryzowana...? Bo tylko takie tam by硑 (mam kopi
pami阠i), a w jednym z przypadk體 telefon "po硂縴" si na Ovi Maps...
Pani zrobi砤 niet阦 min i zrobi砤 mi ksero...

Pozdrawiam.
Mackenzi

Data: 2011-01-22 16:59:34
Autor: JoteR
[OT] komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
"Mackenzi" napisa:

[ciach sto kilkadziesi眛 linii cytatu]

wi阠ej >>

A mo縠 ju wystarczy?

Nie wiem na ile Ci to pocieszy ale nie jeste sam z takim
przypadkiem...

Nie wiem jak Przemka, ale mnie pocieszy砮 tym przypadkiem.
Halooo, ToMaszu, masz tu pi阫ny przyk砤d tego, o czym dyskutowali秏y, a czego nijak nie chcia砮 przyj辨 do wiadomo禼i. Masz wi阠 czarno na bia硑m dow骴, 縠 automagiczne ustawianie kursora na ko馽u cytatu jest wad, nie zalet. CBDO.

JoteR

Data: 2011-01-22 17:17:31
Autor: Piotr Hosowicz
On 22.01.2011 16:59, JoteR wrote:
[...]

Czarno na bia硑m, 縠 nie u縴wanie m髗gu szkodzi.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

--
> Jeden z powod體, dla kt髍ych KRK nie by sk硂nny do
> oddawania Biblii w r阠e posp髄stwa. Po rozmowie z
> Jehowitami cz阺to mo縩a zrozumie, dlaczego.
Tak. Ja na przyk砤d zrozumia砮m 縠 Jan Chrzciciel by
kolejarzem - bo: "z kolei uda si nad Jordan".
NP:  -
NB: 2.6.38-rc2

Data: 2011-01-22 19:35:42
Autor: qwerty
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
U縴tkownik "Mackenzi"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:42847c67-2c75-4a73-8d36-9643b96b0840@15g2000vbz.googlegroups.com...
[...]

U mnie na OVI Maps telefon si zawiesi i gdy wsta to ju nawigacja nie dzia砤砤 (trzeba by硂 przeinstalowywa).

Data: 2011-01-22 12:18:11
Autor: J.F.
On Fri, 21 Jan 2011 06:30:27 +0100,  Przemys砤w Ryk wrote:
[...]

Skoro pomogla, to widac program miales inny niz aktualny, wiec jak
najbardziej mozna :-)

Niniejszym informujemy, 縠 nie ma podstaw do odst眕ienia od umowy. Telefon
sprawny.
Zatrz阺硂 mn. Ponownie zacz背em u縴wa tego "sprawnego" telefonu czekaj眂
tylko, kiedy si wy潮czy na amen.

No bo powinienes podkreslic ze towar powininen byc zasadniczo zdatny
do uzytku, a nie spedzac w serwisie polowe czasu :-)

A tak swoja droga - trzecia plyta glowna ...  czy oni je z innych
podejrzanych telefonow wyciagaja, czy jednak cos jest w twoich danych,
ze wystarczy reset i telefon zaczyna dzialac poprawnie ..

J.

Data: 2011-01-22 12:50:15
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 12:18:11 +0100, J.F. napisa(a):

[...]

Bo zaczn gry兼...

[...]

My秎isz, 縠 nie podkre秎am?

A tak swoja droga - trzecia plyta glowna ...  czy oni je z innych
podejrzanych telefonow wyciagaja, czy jednak cos jest w twoich danych,
ze wystarczy reset i telefon zaczyna dzialac poprawnie ..

Niby co? Wysy砤m SMSy bez polskich diakrytyk體. MMS體 praktycznie wcale.
Czasami zrobi jakie zdj阠ie. Kontakty mam bez przesadnie wielkiej ilo禼i
dodatkowych danych. Co w tym mo縠 by nie tak?

Zreszt - skoro to takie wra縧iwe, to mo縠 niech Nokia wpisze w instrukcji
obs砱i "w przypadku stosowania w nazwach kontakt體 polskich diakrytyk體
istnieje ryzyko totalnego zawieszenia si telefonu", albo qrfa zablokuje
tak mo縧iwo舵.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Cameron: I took an oath to "do no harm." House: Yeah, but it's not like  ]

Data: 2011-01-22 13:39:22
Autor: J.F.
On Sat, 22 Jan 2011 12:50:15 +0100,  Przemys砤w Ryk wrote:
[...]

Numerek wersji mogles miec ten sam, ale zawartosc najwyrazniej nie :-)

[...]

Ale moze takie przychodza.

[...]

Tylko ze to bywa trudne do namierzenia, szczegolnie gdy jest potrzebna
jakas specyficzna kombinacja zdarzen.
Co oczywiscie klienta zasadniczo nie powinno interesowac :-)

J.

Data: 2011-01-22 15:09:57
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 13:39:22 +0100, J.F. napisa(a):

Skoro pomogla, to widac program miales inny niz aktualny, wiec jak
najbardziej mozna :-)

Bo zaczn gry兼...

Numerek wersji mogles miec ten sam, ale zawartosc najwyrazniej nie :-)

Brakowa硂 prawd m體i眂 pierd蟪 - ot temat體 wygl眃u.

[...]

Te nie.

Tylko ze to bywa trudne do namierzenia, szczegolnie gdy jest potrzebna
jakas specyficzna kombinacja zdarzen.
Co oczywiscie klienta zasadniczo nie powinno interesowac :-)

Ano w砤秐ie...

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Yeah, a little bit of hate-fucking always good for the soul.             ]

Data: 2011-01-22 15:47:43
Autor: J.F.
On Sat, 22 Jan 2011 15:09:57 +0100,  Przemys砤w Ryk wrote:
[...]

Wystarczy ze sie jeden bit nie zgadzal, i juz moze sie telefon nie
wlaczac.

[...]

Jestes absolutnie pewien ? Moze ich nie zdazysz zobaczyc :-)

Jakas przyczyna tego zawieszania jest, jesli naprawde wymienili plyty
na nowe to trudno podejrzewac zeby hadwareowa. No chyba ze wymieniaja na inne ktore sie zawieszaly :-)

J.

Data: 2011-01-22 18:19:57
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 15:47:43 +0100, J.F. napisa(a):

[...]

Hmm... P蟪 roku z tym tematem telefon dzia砤 bez zaj眐ni阠ia i nagle, po
wymianach p硑ty g丑wnej mu bit體 zacz瓿o brakowa? No bez jaj...

Niby co? Wysy砤m SMSy bez polskich diakrytyk體.
Ale moze takie przychodza.
Te nie.

Jestes absolutnie pewien ? Moze ich nie zdazysz zobaczyc :-)

Jestem, jestem. :D

Jakas przyczyna tego zawieszania jest, jesli naprawde wymienili plyty
na nowe to trudno podejrzewac zeby hadwareowa. No chyba ze wymieniaja na inne ktore sie zawieszaly :-)

Dlaczego sk砤niam si ku tej drugiej teorii?

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Jak mawia stare przys硂wie: Kto nie ma szcz甓cia w kartach, ten nie ma   ]

Data: 2011-01-22 18:52:19
Autor: J.F.
On Sat, 22 Jan 2011 18:19:57 +0100,  Przemys砤w Ryk wrote:
[...]

Bo przez pol roku wszystkie bity byly dobre.
Jak sie jeden zmienil, to co zrobili ? _zaktualizowali_ oprogramowanie.

Niby co? Wysy砤m SMSy bez polskich diakrytyk體.
Ale moze takie przychodza.
Te nie.
Jestes absolutnie pewien ? Moze ich nie zdazysz zobaczyc :-)
Jestem, jestem. :D

A jakim cudem jestes pewien ?
Jakas przyczyna tego zawieszania jest, jesli naprawde wymienili plyty
na nowe to trudno podejrzewac zeby hadwareowa. No chyba ze wymieniaja na inne ktore sie zawieszaly :-)
Dlaczego sk砤niam si ku tej drugiej teorii?

I tu zaprzeczal nie bede. Chyba ze urzad w drodze kontroli ustali skad sie te plyty wziely.

J.

Data: 2011-01-28 20:51:12
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 18:52:19 +0100, J.F. napisa(a):

[...]

Hmm... I nie ma 秎adu po takiej aktualizacji w numerku wersji? No nie wydaje
mnie si, aczkolwiek mog si myli.

Jestes absolutnie pewien ? Moze ich nie zdazysz zobaczyc :-)
Jestem, jestem. :D

A jakim cudem jestes pewien ?

Wiem od kogo wiadomo禼i dostaj, wiem w jakiej postaci. W przypadku, w
kt髍ym telefon si powiesi po odbiorze SMSa, po wyja秐ieniu znajomemu
dlaczego nie odpisuj, dosta砮m go jeszcze raz. :)

Po縴jemy zobaczymy...

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Gdyby wybory mog硑 cokolwiek zmienia, ju dawno by ich zakazano.        ]

Data: 2011-01-28 21:23:03
Autor: J.F.
On Fri, 28 Jan 2011 20:51:12 +0100,  Przemys砤w Ryk wrote:
[...]

Chyba nie lapiesz. Wgrywamy jakies oprogramowanie. Jest dobre.
Ale pozniej cos sie zmienilo i juz nie jest dobre. Wgrywamy jeszcze
raz.

To jak to nazwac - odswiezenie, aktualizacja, reinstalacja ?
Jestes absolutnie pewien ? Moze ich nie zdazysz zobaczyc :-)
Jestem, jestem. :D
A jakim cudem jestes pewien ?
Wiem od kogo wiadomo禼i dostaj, wiem w jakiej postaci.

Szczesliwy czlowiek, a mnie co chwila "wyslij sms .." :-P

W przypadku, w
kt髍ym telefon si powiesi po odbiorze SMSa, po wyja秐ieniu znajomemu
dlaczego nie odpisuj, dosta砮m go jeszcze raz. :)

A skad pewnosc ze nie odebrales dwoch jeden po drugim :-)

J.

Data: 2011-01-30 03:31:07
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 28 Jan 2011 21:23:03 +0100, J.F. napisa(a):

[...]

Je縠li _to samo_ oprogramowanie, to jest to reinstalacja.
Je縠li _co si zmieni硂_ to najcz甓ciej ma to odbicie w numerze wersji - i
wtedy to jest IMVHO instalacja _na czysto_ nowej wersji.

[...]

Kiedy do Orange sobie zadzwoni砮m, dowiedzia砮m si co i jak zrobi, 縠by
mi reklamowych pierd蟪 nie przysy砤li. Po dw骳h tygodniach musia砮m czynno舵
powt髍zy, gdy do kogo chyba nie dotar硂 znaczenie stwierdzenia "nie 縴cz
sobie otrzymywa 縜dnych SMS體 reklamowych", ale od tamtej pory mam spok骿
raczej.

W przypadku, w kt髍ym telefon si powiesi po odbiorze SMSa, po
wyja秐ieniu znajomemu dlaczego nie odpisuj, dosta砮m go jeszcze raz. :)

A skad pewnosc ze nie odebrales dwoch jeden po drugim :-)

Seriously... Wiem jak cz阺to dostaj / wysy砤m wiadomo禼i. Wiem, 縠 znajomi
- nie doczekawszy si odpowiedzi jednak zadzwoni, czy wy秎 wiadomo舵 po
raz kolejny. :)

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie nale縴 siada na honorze, bo jedynym efektem b阣 odciski na dupie.  ]

Data: 2011-01-30 11:18:39
Autor: J.F.
On Sun, 30 Jan 2011 03:31:07 +0100,  Przemys砤w Ryk wrote:
[...]

Jesli nie instalowales (bo zrobila to fabryka), to jak mozesz
reinstalowac ? :-)

Je縠li _co si zmieni硂_ to najcz甓ciej ma to odbicie w numerze wersji - i
wtedy to jest IMVHO instalacja _na czysto_ nowej wersji.

Owszem. Ale nazwanie tego procesu aktualizacja tez jest IMVHO dopuszczalne.

Szczegolnie ze oni nawet nie wiedza jakie miales oprogramowanie - po
prostu wgrywaja (instaluja ?) aktualna wersje.
[...]

No wlasnie - wyslali poraz kolejny a twoj telefon odbiera dwie
"naraz".

J.

Data: 2011-02-10 01:34:59
Autor: Przemys砤w Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sun, 30 Jan 2011 11:18:39 +0100, J.F. napisa(a):

Je縠li _to samo_ oprogramowanie, to jest to reinstalacja.

Jesli nie instalowales (bo zrobila to fabryka), to jak mozesz
reinstalowac ? :-)

Kupujesz laptopta. Masz preinstalowany system (odpalasz lapcia i dzia砤sz).
Dostajesz p硑tki recovery / mo縧iwo舵 utworzenia takowych, po wykorzystaniu
kt髍ych wracasz do dok砤dnie takiego stanu, jak po przytarganiu lapcia ze
sklepu. U縴waj眂 opcji recovery _aktualizowa砮禵 system i dorzucone do niego
oprogramowanie, czy dokonywa砮 jego _reinstalacji_?

Je縠li _co si zmieni硂_ to najcz甓ciej ma to odbicie w numerze wersji - i
wtedy to jest IMVHO instalacja _na czysto_ nowej wersji.

Owszem. Ale nazwanie tego procesu aktualizacja tez jest IMVHO dopuszczalne.

Polemizowa砨ym - zreszt wida to wy縠j. W prostszej wersji:
- mam kompa, instaluj Windows XP SP2 z p硑tki (za丑縨y, 縠 bez pod潮czenia
do netu)
- bior tego kompa i bez certolenia si instaluje tego samego Windows XP SP2
z tej samej p硑tki.

Reinstalowa砮m, czy aktualizowa砮m?

Szczegolnie ze oni nawet nie wiedza jakie miales oprogramowanie - po
prostu wgrywaja (instaluja ?) aktualna wersje.

Jajo nast眕i硂, jak okaza硂 si, 縠 wgran mia砮m wersj z numerem _ni縮zym_
ni soft, z kt髍ym oddawa砮m powieszony na amen telefon.

[...]

J.F. Seriously. Moim znajomi nie wrzucaj mi fafnastu SMS體 na raz. Cho
niekt髍ym zdarza si komunikatorowe ADHD (tu
http://maverick.jogger.pl/2010/11/25/adhd-odmiana-instant-messaging/ masz
pe硁iejszy opis), to jednak przy korzystaniu z telefon體 jeszcze do tego nie
doszli. :D

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ B骻 stworzy cz硂wieka poniewa rozczarowa si ma硃. Z dalszych        ]

komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52