Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.telefonia.gsm   »   komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52

komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52

Data: 2011-01-21 11:00:57
Autor: Tomek
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał:

 Sprzedawca niewinny. WysĹ‚any wraz z ĹĽÄ…daniem zwrotu pieniÄ™dzy aprat
resetuje w sposób, który dla zwykłego użytkownika dostępny nie jest i rżnąc
- za przeproszeniem - głupa odsyła z komentarzem, że przecież aparat jest sprawny.


O ile się nie mylę, wybrałeś gwarancję producenta jako jedną z opcji reklamacji. Powinienneś wiedzieć, iż taką opcję możesz wybrać tylko raz i nie możesz jej dowolnie zmieniać na niezgodność towaru z umową, bo taki masz kaprys.
Miałeś zwyczajowo pechowy telefon. Ale gdybyś od razu zaniósł aparat sprzedawcy i powołał się na niezgodność, nie miałby on wyjścia i musiałby się dostosować w ciągu 14 dni do Twojej reklamacji. Oczywiście w tym przypadku całkowita odpowiedzialność spada na sprzedawcę i nie może się on zasłaniać Producentem i jego Ograniczoną Gwarancją, ponieważ Ty wybrałeś Niezgodność towaru a nie gwarancję.

Data: 2011-01-21 11:13:12
Autor: Andrzej Libiszewski
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 11:00:57 +0100, Tomek napisał(a):


O ile się nie mylę, wybrałeś gwarancję producenta jako jedną z opcji reklamacji. Powinienneś wiedzieć, iż taką opcję możesz wybrać tylko raz i nie możesz jej dowolnie zmieniać na niezgodność towaru z umową, bo taki masz kaprys.
Miałeś zwyczajowo pechowy telefon. Ale gdybyś od razu zaniósł aparat sprzedawcy i powołał się na niezgodność, nie miałby on wyjścia i musiałby się dostosować w ciągu 14 dni do Twojej reklamacji.

Wybierając przy tym sposób usunięcia niezgodności, czyli zapewne
nieodpłatnie naprawiając...



--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
“Nie jesteś Supermanem; Marines i piloci myśliwscy: wy TAKŻE nie.”

Data: 2011-01-21 13:28:58
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 11:13:12 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Wybieraj±c przy tym sposób usunięcia niezgodno¶ci, czyli zapewne
nieodpłatnie naprawiaj±c...

Dokładnie tak mi to sklep przedstawił - telefon wysłany do nich i tak
trafiłby do serwisu Nokii.

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobiety s±dz±, że dwa razy dwa jest pięć, jeżeli wystarczaj±co długo     ]
[ będ± płakać i d±sać się.                                  (George Eliot) ]

Data: 2011-02-06 10:30:00
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:3glse7jahxrp$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...

Wybieraj±c przy tym sposób usunięcia niezgodno¶ci, czyli zapewne
nieodpłatnie naprawiaj±c...

Dokładnie tak mi to sklep przedstawił - telefon wysłany do nich i tak
trafiłby do serwisu Nokii.

To jest typowa zagrywka sprzedawców, którzy w ten sposób pozbywaj± się problematycznego klienta, która jest niezgodna z prawem, ale wielu klientów daje się w ten sposób wymanewrować i odchodzi z niczym.
Jeżeli towar kupiłe¶ nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się wygonić do serwisu producenta, choćby tylko dlatego, że serwis może Ci naprawiać sprzęt choćby i rok czasu, a sprzedawca musi w przeci±gu 14 lub 21 dni roboczych ustosunkowac się do Twoich roszczeń. Ustosunkownie się do Twoich roszczeń polega na zgodzeniu się na Twoje warunku lub wykonaniu naprawy w okre¶lonym i uzgodnionym przez obydwie strony terminie.

Data: 2011-02-06 10:46:29
Autor: Andrzej Libiszewski
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sun, 6 Feb 2011 10:30:00 +0100, Alexy napisał(a):


Jeżeli towar kupiłeś nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się wygonić do serwisu producenta, choćby tylko dlatego, że serwis może Ci naprawiać sprzęt choćby i rok czasu, a sprzedawca musi w przeciągu 14 lub 21 dni roboczych ustosunkowac się do Twoich roszczeń.

A po tymże ustosunkowywaniu się może naprawiać choćby i rok czasu :)

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Krocz naprzód, mężny światłości synu
A te sedesy w kolorze jaśminu
Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

Data: 2011-02-06 12:43:51
Autor: J.F.
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
On Sun, 6 Feb 2011 10:30:00 +0100,  Alexy wrote:
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci
Dokładnie tak mi to sklep przedstawił - telefon wysłany do nich i tak
trafiłby do serwisu Nokii.

To jest typowa zagrywka sprzedawców, którzy w ten sposób pozbywaj± się problematycznego klienta, która jest niezgodna z prawem, ale wielu klientów daje się w ten sposób wymanewrować i odchodzi z niczym.
Jeżeli towar kupiłe¶ nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się

Tak jest .

wygonić do serwisu producenta, choćby tylko dlatego, że serwis może Ci naprawiać sprzęt choćby i rok czasu, a sprzedawca musi w przeci±gu 14 lub 21 dni roboczych ustosunkowac się do Twoich roszczeń. Ustosunkownie się do

No wlasnie - ustosunkowac ..

Twoich roszczeń polega na zgodzeniu się na Twoje warunku lub wykonaniu naprawy w okre¶lonym i uzgodnionym przez obydwie strony terminie.

po czym sprzedawca oswiadcza ze naprawi w 6 miesiecy, a Ty ze chcesz
sprawny na jutro. I jak uzgodnicie termin ? :-)

Ale jest o tyle lepiej ze juz przyznal iz telefon wymaga naprawy i
bedzie ona dokonana.

J

Data: 2011-02-10 01:34:59
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sun, 6 Feb 2011 10:30:00 +0100, Alexy napisał(a):

To jest typowa zagrywka sprzedawców, którzy w ten sposób pozbywaj± się problematycznego klienta, która jest niezgodna z prawem, ale wielu klientów daje się w ten sposób wymanewrować i odchodzi z niczym.
Jeżeli towar kupiłe¶ nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się wygonić do serwisu producenta, choćby tylko dlatego, że serwis może Ci naprawiać sprzęt choćby i rok czasu, a sprzedawca musi w przeci±gu 14 lub 21 dni roboczych ustosunkowac się do Twoich roszczeń.

Te 14 lub 21 dni wynika z? Bo owszem - telefn jak najbardziej kupiony przez
osobę prywatn±, nie na firmę.

Ustosunkownie się do Twoich roszczeń polega na zgodzeniu się na Twoje
warunku lub wykonaniu naprawy w okre¶lonym i uzgodnionym przez obydwie
strony terminie.

Podstaw± prawn± tego jest?

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Fortuna to niestała dziwka.                                              ]
[                                   (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ]

Data: 2011-02-10 20:23:33
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1j1avvaa5qari$.dlgmaverick.przemekryk.no-

Podstaw± prawn± tego jest?

Ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego, ogłoszona w Dzienniku Ustaw nr 141, pod pozycj± 1176

Data: 2011-02-10 22:09:51
Autor: J.F.
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
On Thu, 10 Feb 2011 20:23:33 +0100,  Alexy wrote:
Podstaw± prawn± tego jest?

Ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego, ogłoszona w Dzienniku Ustaw nr 141, pod pozycj± 1176

I tam cos moze pisze, jakoby

"Ujmuj±c dokładniej 14 dni roboczych jeżeli sklep przekazuje produkt
do serwisu, który znajduje się w tej samej miejscowo¶ci co sklep lub
21 dni roboczych jeżeli sklep wysyła produkt do serwisu znajduj±cego
się w innej miejscowo¶ci"

?

J.

Data: 2011-01-21 11:18:57
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 11:00:57 +0100, Tomek napisał(a):

O ile się nie mylę, wybrałe¶ gwarancję producenta jako jedn± z opcji reklamacji. Powinienne¶ wiedzieć, iż tak± opcję możesz wybrać tylko raz i nie możesz jej dowolnie zmieniać na niezgodno¶ć towaru z umow±, bo taki masz kaprys.
Miałe¶ zwyczajowo pechowy telefon. Ale gdyby¶ od razu zaniósł aparat sprzedawcy i powołał się na niezgodno¶ć, nie miałby on wyj¶cia i musiałby się dostosować w ci±gu 14 dni do Twojej reklamacji. Oczywi¶cie w tym przypadku całkowita odpowiedzialno¶ć spada na sprzedawcę i nie może się on zasłaniać Producentem i jego Ograniczon± Gwarancj±, ponieważ Ty wybrałe¶ Niezgodno¶ć towaru a nie gwarancję.

W takim razie sprzedawca powinien również wysłać telefon do serwisu Nokii -
dobrze mi się wydaje? Tymczasem nie zrobił tego ani razu. Nie ma po tym w
każdym razie ¶ladu w karcie gwarancyjnej. Może to karkołomna konstrukcja,
ale skoro bierze się za "naprawianie" aparatu, to niech się z tego wywi±że?

Nokia zasłania się tym, że w przypadku kolejnej nieudanej naprawy, to ja mam
swoje roszczenia kierować do sprzedawcy. Nokia poza tym nie jest w stanie
okre¶lić, co musi się wydarzyć, by telefon kwalifikował się do wymiany.
Sprzedawca zasłania się tym, że on żadnego serwisu nie prowadzi (a do
autoryzowanego telefonu nie wysłał). Więc kto tu do ciężkiej i
niepohamowanej za cokolwiek odpowiada?

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Według najnowszych wyliczeń naszych statystyków 23 procent kobiet, które ]
[ zostały porzucone, opycha się lodami. Pozostałe 77 procent zostało       ]
[ porzucone, ponieważ opychało się lodami. (Jay Leno Show, JoeMonster.org) ]

Data: 2011-01-22 12:24:00
Autor: J.F.
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
On Fri, 21 Jan 2011 11:18:57 +0100,  Przemysław Ryk wrote:
Nokia zasłania się tym, że w przypadku kolejnej nieudanej naprawy, to ja mam
swoje roszczenia kierować do sprzedawcy. Nokia poza tym nie jest w stanie
okre¶lić, co musi się wydarzyć, by telefon kwalifikował się do wymiany.
Sprzedawca zasłania się tym, że on żadnego serwisu nie prowadzi (a do
autoryzowanego telefonu nie wysłał). Więc kto tu do ciężkiej i
niepohamowanej za cokolwiek odpowiada?

No wiesz, dla nich najlepiej zeby nikt, zreszta o czym tu mowa, glupie
200$, nie ich wina ze masz za mala pensje :-)

A tak swoja droga to sie moze nawet ciesz ze Nokia nie wymienila, bo potem kolejna kolomyja - jesli nowa komorka tez sie okaze bublem,
to nagle sie okaze ze zostales bez praw - sklep stwierdzi ze "mysmy
panu _tego_ telefonu nie sprzedali", a Nokia pewnie bedzie daleka od
checi zwrocenia 875zl.

Tak mi po prostu wychodzi ze nie ma co omijac i _zawsze_ z klopotami
udawac sie do sprzedawcy. W razie gdy klopoty nie mina, to bedziesz
mial lepsza pozycje.

J.

Data: 2011-01-21 18:07:12
Autor: MarekM
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
W dniu 2011-01-21 11:00, Tomek pisze:

O ile się nie mylę, wybrałeś gwarancję producenta jako jedną z opcji
reklamacji. Powinienneś wiedzieć, iż taką opcję możesz wybrać tylko raz
i nie możesz jej dowolnie zmieniać na niezgodność towaru z umową, bo
taki masz kaprys.

Jakaś podstawa prawna? Jest dokładnie odwrotnie.

Niezgodność towaru z umową możesz stwierdzić i reklamować w dowolnym momencie (oczywiście przez 2 lata), nawet po skorzystaniu z gwarancji. Gwarancja jest cechą produktu - dodatkowym zobowiązaniem producenta (bądź innego podmiotu), z którego masz prawo, ale nie obowiązek skorzystać. Niezgodność towaru z umową jest ustanowiona prawnie.

Niezgodne z prawem jest właśnie stwierdzenie przez komoorki.pl, że "skoro towar na gwarancji, to sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zgodność z umową i jest tylko pośrednikiem". Nawiasem mówiąc, dobrze wiedzieć, żeby ich unikać.

A teraz kilka rad dla "wÄ…tkotwĂłrcy":
- jak najbardziej możesz skorzystać z uprawnień wynikających z ustawy o sprzedaży konsumenckiej
- Twoim prawem jest nawet wybór: wymiana lub bezpłatna naprawa, chociaż ogranicza ten wybór punkt poniższy
- sklep może odmówić wymiany i naprawy tylko wtedy, gdyby wiązało się to z niemożliwością dokonania tego, a w zakresie naprawy: nie zrobiłby tego w odpowiednim czasie, lub naraziłoby to Ciebie na niedogodności - we wszystkich tych sytuacjach masz prawo (do obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy
- BARDZO WAŻNE: sklep ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni - inaczej przyjmuje się, że zaakceptował Twoje żądania. Jeżeli więc wysłałeś telefon 16.11.2010, a odpowiedź otrzymałeś 29.12.2010, to znaczy, że treść odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uznał Twoje żądania!!!
- BARDZO WAŻNE: pisałeś, że chcesz kupić telefon "niebrandowany" z wolnej sprzedaży, a okazuje się, że sklep sprzedał Ci egzemplarz przygotowany dla Polkomtela z przegranym oprogramowaniem. Dowiedziałeś się o tym fakcie 25 sierpnia. Jest to kolejny element niezgodności towaru z umową, który nie może być "naprawiony", bo telefon już zawsze pozostanie w bazach producenta jako ten z brandinginem Polkomtel, który to fakt dla Ciebie może być istotny (najczęściej dłuższe oczekiwanie na nowe oprogramowanie, niepotrzebne dodatki operatora) - z tego powodu są jedynie dwa wyjścia: wymiana na nowy albo odstąpienie od umowy

Pamiętaj, sklep nie jest żadnym "pośrednikiem" - odpowiada za towar na podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowiązania, jakim jest gwarancja. To jego problem, jaki sprzęt sprzedają i owszem, sami mogą naprawiać przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w takiej sytuacji występują z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich punktu widzenia są takim pośrednikiem, ale konsumenta to nie powinno interesować.

Marek

Data: 2011-01-21 19:40:17
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 18:07:12 +0100, MarekM napisał(a):

(ciach...)
- BARDZO WAŻNE: pisałe¶, że chcesz kupić telefon "niebrandowany" z wolnej sprzedaży, a okazuje się, że sklep sprzedał Ci egzemplarz przygotowany dla Polkomtela z przegranym oprogramowaniem. Dowiedziałe¶ się o tym fakcie 25 sierpnia.

Nie - pomyliłe¶. Sklep sprzedał mi telefon niebrandowany. Oprogramowanie
Plusa pojawiło się _po wymianie płyty głównej przez serwis Nokia Care_.

(ciach...)
Pamiętaj, sklep nie jest żadnym "po¶rednikiem" - odpowiada za towar na podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowi±zania, jakim jest gwarancja. To jego problem, jaki sprzęt sprzedaj± i owszem, sami mog± naprawiać przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w takiej sytuacji występuj± z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich punktu widzenia s± takim po¶rednikiem, ale konsumenta to nie powinno interesować.

Tylko widzisz - sklep robi hardware'owy reset, wgrywa na czysto
oprogramowanie i odsyła sobie rado¶nie telefon z komentarzem "urz±dzenie
jest sprawne". I kurwicy - za przeproszeniem - idzie już z cwaniaczkami
dostać.

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Masz ochotę kupić telefon w sklepie komoorki.pl? Usi±dĽ i poczekaj, aż   ]
[ Ci przejdzie. Więcej na http://maverick.jogger.pl/2011/01/21/bez-tytulu/ ]

Data: 2011-01-21 19:09:46
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 19:40:17 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Nie - pomyliłe¶. Sklep sprzedał mi telefon niebrandowany. Oprogramowanie
Plusa pojawiło się _po wymianie płyty głównej przez serwis Nokia Care_.

Niekoniecznie. Zupełnie niekoniecznie.
Na naklejce pod bateri± masz m.in. Product Code.
SprawdĽ go albo podaj tutaj. Może się okazać, że telefon faktycznie był
oryginalnie brandowany, a kto¶ dokonał wgrania niebrandowanego firmware.
Jeżeli tak się stało, jest to przy okazji naruszeniem warunków gwarancji i
częstym powodem jej unieważnienia.

Jeżeli natomiast Product Code jest faktycznie od niebrandowanego telefonu,
to brandowany firmware nie miał prawa wyl±dować w tym telefonie - co daje
ci dodatkowego haka na sklep.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam
sie Jan Strybyszewski"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2011-01-22 00:05:26
Autor: MarekM
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
W dniu 21.01.2011 20:09, Waldek Godel pisze:

Nie - pomyliłeś. Sklep sprzedał mi telefon niebrandowany. Oprogramowanie
Plusa pojawiło się _po wymianie płyty głównej przez serwis Nokia Care_.
Niekoniecznie. Zupełnie niekoniecznie.
Na naklejce pod bateriÄ… masz m.in. Product Code.
Sprawdź go albo podaj tutaj. Może się okazać, że telefon faktycznie był
oryginalnie brandowany, a ktoś dokonał wgrania niebrandowanego firmware.
Jeżeli tak się stało, jest to przy okazji naruszeniem warunków gwarancji i
częstym powodem jej unieważnienia.

JeĹĽeli natomiast Product Code jest faktycznie od niebrandowanego telefonu,
to brandowany firmware nie miał prawa wylądować w tym telefonie - co daje
ci dodatkowego haka na sklep.

Raczej na serwis Nokii, bo to oni wgrali brandowany. Podejrzewam więc, że po prostu za pierwszym aż do trzeciego razu serwis nie sprawdził Product Code, za czwartym komuś się chciało i wgrał "odpowiednie" oprogramowanie dla tego egzemplarza.

Jest jeszcze jedna możliwość: pomyłka serwisu. Z mojego doświadczenia wynika, że nowa płyta główna = nowy IMEI. Może wsadzili tam zamiast nowej jakąś używaną z telefonu z Polkomtela, sprawdzili w bazie powiązanie IMEI-product code i zaprogramowali zgodnie z nim? To tylko hipoteza, bo nie wiem, w jaki sposób pracuje serwis i czy rzeczywiście nadal jest tak, że nie da się zaprogramować na "nowej" płycie "starego" numeru IMEI.

Marek

Data: 2011-01-21 23:08:02
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 00:05:26 +0100, MarekM napisał(a):

Raczej na serwis Nokii, bo to oni wgrali brandowany. Podejrzewam więc, że po prostu za pierwszym aż do trzeciego razu serwis nie sprawdził Product Code, za czwartym komu¶ się chciało i wgrał "odpowiednie" oprogramowanie dla tego egzemplarza.

Po raz kolejny - sprawdĽ product code z naklejki

Jest jeszcze jedna możliwo¶ć: pomyłka serwisu. Z mojego do¶wiadczenia wynika, że nowa płyta główna = nowy IMEI. Może wsadzili tam zamiast nowej jak±¶ używan± z telefonu z Polkomtela, sprawdzili w bazie powi±zanie IMEI-product code i zaprogramowali zgodnie z nim? To tylko hipoteza, bo nie wiem, w jaki sposób pracuje serwis i czy rzeczywi¶cie nadal jest tak, że nie da się zaprogramować na "nowej" płycie "starego" numeru IMEI.

Nadal jest tak, że autoryzowany serwis nie ma żadnego problemu ze zmian±
IMEI, co więcej - robi± to nagminnie. Za każd± wymian± płyty głównej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński
aka Jan Strybyszewski

Data: 2011-01-22 00:24:51
Autor: MarekM
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
W dniu 22.01.2011 00:08, Waldek Godel pisze:

Nadal jest tak, ĹĽe autoryzowany serwis nie ma ĹĽadnego problemu ze zmianÄ…
IMEI, co więcej - robią to nagminnie. Za każdą wymianą płyty głównej.

Cóż, moje doświadczenia z wymianą płyty głównej pochodzą z lat 2003-2004, a i wcale nie jestem pewien, że była to Nokia, może jakiś Alcatel... wycofuję więc tę hipotezę.

Marek

Data: 2011-01-22 10:50:15
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Fri, 21 Jan 2011 23:08:02 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Raczej na serwis Nokii, bo to oni wgrali brandowany. Podejrzewam więc, że po prostu za pierwszym aż do trzeciego razu serwis nie sprawdził Product Code, za czwartym komu¶ się chciało i wgrał "odpowiednie" oprogramowanie dla tego egzemplarza.

Po raz kolejny - sprawdĽ product code z naklejki

Czyli który fragment numeru seryjnego z pierwszej płyty głównej tu wrzucić?

(ciach...)

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Everything is relevant. Until it's not.                                  ]
[                             (Gil Grissom, "CSI 4x21 Turning the Screws") ]

Data: 2011-01-22 10:56:14
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 10:50:15 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Czyli który fragment numeru seryjnego z pierwszej płyty głównej tu wrzucić?

(ciach...)

nie z płyty, ale z naklejki pod bateri±, siedmiocyfrowy numer, czasem
oznaczony jako CODE tak jak tutaj:
http://img294.imageshack.us/i/nokia1rh9.jpg/
a czasami nie, tak jak tutaj:
http://i295.photobucket.com/albums/mm135/lle1962/InsideSticker.jpg

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2011-01-22 12:50:15
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 10:56:14 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Czyli który fragment numeru seryjnego z pierwszej płyty głównej tu wrzucić?

(ciach...)

nie z płyty, ale z naklejki pod bateri±, siedmiocyfrowy numer, czasem
oznaczony jako CODE tak jak tutaj:
http://img294.imageshack.us/i/nokia1rh9.jpg/
a czasami nie, tak jak tutaj:
http://i295.photobucket.com/albums/mm135/lle1962/InsideSticker.jpg

To Ci mogę podać tylko z ostatniej płyty głównej. Tej, która wróciła z
serwisu z softem plusa: 0573909

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Zaledwie pół metra dzieli poklepanie po plecach do kopa w dupę.          ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-01-22 12:02:17
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 12:50:15 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

To Ci mogę podać tylko z ostatniej płyty głównej. Tej, która wróciła z
serwisu z softem plusa: 0573909

Bosz... skup się - Z NAKLEJKI.
Spod baterii albo z pudełka.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński
aka Jan Strybyszewski

Data: 2011-01-22 13:20:15
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 12:02:17 +0000, Waldek Godel napisał(a):

To Ci mogę podać tylko z ostatniej płyty głównej. Tej, która wróciła z
serwisu z softem plusa: 0573909

Bosz... skup się - Z NAKLEJKI.
Spod baterii albo z pudełka.

Na pudełku - nie mam.

Zacytowany code jest wła¶nie z naklejki spod baterii (ewidentnie naklejonej
na płytkę drukowan±).

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ I've got nothing against God. It's his Fan Club I can't stand.           ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2011-01-22 12:46:22
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 13:20:15 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Zacytowany code jest wła¶nie z naklejki spod baterii (ewidentnie naklejonej
na płytkę drukowan±).

dobra, zapomniałem, że E52 ma goł± płytkę drukowan± pod bateri±

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"kazdy fotograf ci powie ze przedmioty  na jasnym tle wychodza zawsze na
czarno." - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2011-01-22 14:48:25
Autor: J.F.
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
On Sat, 22 Jan 2011 12:46:22 +0000,  Waldek Godel wrote:
Dnia Sat, 22 Jan 2011 13:20:15 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):
Zacytowany code jest wła¶nie z naklejki spod baterii (ewidentnie naklejonej
na płytkę drukowan±).

dobra, zapomniałem, że E52 ma goł± płytkę drukowan± pod bateri±

Czyli co - przekleili ta naklejke ?
Czy wcale nie wymienili plyty ? J.

Data: 2011-01-22 14:04:54
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 14:48:25 +0100, J.F. napisał(a):

Czyli co - przekleili ta naklejke ?
Czy wcale nie wymienili plyty ?

bazuj±c na gdybaniu - dostał płytę z naklejk±, jeżeli SWAP w okre¶leniu
modelu oznacza czę¶ci na wymianę oryginalnych.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński
aka Jan Strybyszewski

Data: 2011-01-22 12:09:58
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 12:50:15 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

0573909

0573909 021.013 Light SWAP EU-General

SWAP sugeruje, że dla wymienianych płyt maj± oddzielny P/C, jako¶ wcze¶niej
tego nie widziałem. Ale jeżeli tak jest, to przy okazji dowodzi, że płyta
któr± ci dali nie była z odzysku.
Dlatego też pytałem o oryginalny, który masz na stickerach. Również na
pudełku.

Niebrandowane polskie to:
0587798: E52 RM-469 Country Variant Poland PL (Golden Aluminium)
0587592: E52 RM-469 Country Variant Poland PL (metal aluminium)
Plusowy:
0591770 E52 RM-469 Polkomtel SA PL (metal aluminium)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2011-01-22 15:09:57
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 12:09:58 +0000, Waldek Godel napisał(a):

0573909 021.013 Light SWAP EU-General

SWAP sugeruje, że dla wymienianych płyt maj± oddzielny P/C, jako¶ wcze¶niej
tego nie widziałem. Ale jeżeli tak jest, to przy okazji dowodzi, że płyta
któr± ci dali nie była z odzysku.

To dlaczego cholera jasna soft Plusa się tam znalazł?

Dlatego też pytałem o oryginalny, który masz na stickerach. Również na
pudełku.

Na pudełku Product Code nie mam. Z tym, że ciekawostka - naklejka ma wpis:
"Polkomtel srebrny
Telefon komórkowy
EGSM 850/900/1800/1900
WCDMA 900/2100"

Czyżby to sugerowało, że telefon był z partii dla Plusa i sprzedawca wgrał
niebrandowane oprogramowanie zanim w ogóle telefon sprzedał?

Niebrandowane polskie to:
0587798: E52 RM-469 Country Variant Poland PL (Golden Aluminium)
0587592: E52 RM-469 Country Variant Poland PL (metal aluminium)
Plusowy:
0591770 E52 RM-469 Polkomtel SA PL (metal aluminium)

Hmm... Szkoda, że pierwszego product code nie mam. By się trochę rozja¶niło.

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ciekawe dlaczego pieni±dze odkładane na "czarn± godzinę" wydaje się na   ]
[ ¶lub?                                                   (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-01-22 14:36:59
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 15:09:57 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

To dlaczego cholera jasna soft Plusa się tam znalazł?


Pewnie sprawdzili po IMEI

Na pudełku Product Code nie mam. Z tym, że ciekawostka - naklejka ma wpis:
"Polkomtel srebrny
Telefon komórkowy
EGSM 850/900/1800/1900
WCDMA 900/2100"

Czyżby to sugerowało, że telefon był z partii dla Plusa i sprzedawca wgrał
niebrandowane oprogramowanie zanim w ogóle telefon sprzedał?

Dokładnie drogi Watsonie. W takim razie autoryzowany serwis miał podstawy
do unieważnienia gwarancji, a ty masz podstawy ż±dania wymiany telefonu
jako niezgodnego z umow±.

A soft Plusa się znalazł w telefonie całkiem słusznie.

Hmm... Szkoda, że pierwszego product code nie mam. By się trochę rozja¶niło.

Ale informacja o Polkomtelu też wyja¶nia. W dodatku telefon
najprawdopodobniej mial simlocka, który został zdjęty - jeżeli nie ma o tym
adnotacji w karcie gwarancyjnej, to kolejne nieautoryzowane działanie które
unieważnia gwarancję.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka
Jan Strybyszewski

Data: 2011-01-22 18:19:57
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 14:36:59 +0000, Waldek Godel napisał(a):

To dlaczego cholera jasna soft Plusa się tam znalazł?

Pewnie sprawdzili po IMEI

Mhm.

Na pudełku Product Code nie mam. Z tym, że ciekawostka - naklejka ma wpis:
"Polkomtel srebrny
Telefon komórkowy
EGSM 850/900/1800/1900
WCDMA 900/2100"

Czyżby to sugerowało, że telefon był z partii dla Plusa i sprzedawca wgrał
niebrandowane oprogramowanie zanim w ogóle telefon sprzedał?

Dokładnie drogi Watsonie. W takim razie autoryzowany serwis miał podstawy
do unieważnienia gwarancji, a ty masz podstawy ż±dania wymiany telefonu
jako niezgodnego z umow±.

Czekaj moment - unieważnienia gwarancji na podstawie?

A soft Plusa się znalazł w telefonie całkiem słusznie.

Fuck. :-/

Hmm... Szkoda, że pierwszego product code nie mam. By się trochę rozja¶niło.

Ale informacja o Polkomtelu też wyja¶nia. W dodatku telefon
najprawdopodobniej mial simlocka, który został zdjęty - jeżeli nie ma o tym
adnotacji w karcie gwarancyjnej, to kolejne nieautoryzowane działanie które
unieważnia gwarancję.

No i weĽ, i się nie w¶cieknij do kwadratu...

Po zakupie telefonu karta gwarancyjna była dziewiczo czysta - nie było pół
informacji o zdejmowaniu simlocka, czy wgrywaniu softu Nokii w miejsce
brandowanego dla Plusa.

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ It's not how many ideas you have. It's how many you make happen.         ]
[                                                       (Juan C. Santiago) ]

Data: 2011-01-22 17:35:08
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 18:19:57 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Czekaj moment - unieważnienia gwarancji na podstawie?


1. wgranie oprogramowania niezgodnego z modelem, prawdopodobnie zmiana
product code (niekoniecznie)
2. prawdopodobnie nieautoryzowane odblokowanie telefonu (simlock)

Po zakupie telefonu karta gwarancyjna była dziewiczo czysta - nie było pół
informacji o zdejmowaniu simlocka, czy wgrywaniu softu Nokii w miejsce
brandowanego dla Plusa.

jw
Oczywi¶cie JEST mozliwe, że:
a. telefon trafił się bez simlocka, ale to w±tpliwe, bo jeżeli operator ma
takowe, to w wyniku braku jego własnych ("Polkomtel"...) i wtedy dla
uzupełnienia braków kupuje niebrandowane (EU czy jak tam oznaczaj±)
b. telefon został odblokowany oficjalnie przez operatora, tylko ten fakt
nie został odnotowany w karcie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Thalia bije na glowe Yarisa wygod±" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2011-01-28 20:51:12
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 17:35:08 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Czekaj moment - unieważnienia gwarancji na podstawie?

1. wgranie oprogramowania niezgodnego z modelem,

Hmm... Soft Nokii do E52 jest niezgodny z telefonem model... E52? :-O

prawdopodobnie zmiana product code (niekoniecznie)
2. prawdopodobnie nieautoryzowane odblokowanie telefonu (simlock)

A autoryzowane to jest jakie?

Po zakupie telefonu karta gwarancyjna była dziewiczo czysta - nie było pół
informacji o zdejmowaniu simlocka, czy wgrywaniu softu Nokii w miejsce
brandowanego dla Plusa.

jw
Oczywi¶cie JEST mozliwe, że:
a. telefon trafił się bez simlocka, ale to w±tpliwe, bo jeżeli operator ma
takowe, to w wyniku braku jego własnych ("Polkomtel"...) i wtedy dla
uzupełnienia braków kupuje niebrandowane (EU czy jak tam oznaczaj±)
b. telefon został odblokowany oficjalnie przez operatora, tylko ten fakt
nie został odnotowany w karcie.

W cuda jako¶ mi się nie chce wierzyć...

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Gdy mężczyĽnie jest Ľle - szuka żony. Gdy mężczyĽnie jest dobrze - żona  ]
[ szuka jego.                   (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-01-23 09:45:15
Autor: TGor
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
On 2011-01-22 15:36, Waldek Godel wrote:

Ale informacja o Polkomtelu też wyja¶nia. W dodatku telefon
najprawdopodobniej mial simlocka, który został zdjęty - jeżeli nie ma o tym
adnotacji w karcie gwarancyjnej, to kolejne nieautoryzowane działanie które
unieważnia gwarancję.


Teraz pisz±, że zdjęcie simlocka jest podstaw± do unieważnienia gwarancji czy opisujesz praktykę?

--
................................................................................
"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam ple¶ń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-01-23 10:32:01
Autor: Waldek Godel
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sun, 23 Jan 2011 09:45:15 +0100, TGor napisał(a):

Teraz pisz±, że zdjęcie simlocka jest podstaw± do unieważnienia gwarancji czy opisujesz praktykę?

Nieautoryzowana ingerencja w oprogramowanie. Wiem, sytuacja dyskusyja i
wielu przenosi regulacje z niezgodno¶ci z umow± na gwarancję, ale akurat
znam przypadki, że zdjęcie simlocka wła¶nie powodowało niestabilno¶ć.

Oprócz tego w większo¶ci ¶wiata zdjęcie simlocka może być podstaw±
unieważnienia gwarancji, więc w Polsce to będzie ciężko obronić w razie
czego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"G1 za 49zł to chyba dobry pomysl.  Tak tez i pomyslalem i kupilem a co" -
Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2011-02-06 22:52:00
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:1ub76kfdjuz4p$.dlglepper.institute.com...

... ale akurat znam przypadki, że zdjęcie simlocka wła¶nie powodowało niestabilno¶ć.

a nawet uszkodzenia.

Data: 2011-01-22 10:50:15
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 00:05:26 +0100, MarekM napisał(a):

Raczej na serwis Nokii, bo to oni wgrali brandowany. Podejrzewam więc, że po prostu za pierwszym aż do trzeciego razu serwis nie sprawdził Product Code, za czwartym komu¶ się chciało i wgrał "odpowiednie" oprogramowanie dla tego egzemplarza.

Jest jeszcze jedna możliwo¶ć: pomyłka serwisu. Z mojego do¶wiadczenia wynika, że nowa płyta główna = nowy IMEI. Może wsadzili tam zamiast nowej jak±¶ używan± z telefonu z Polkomtela, sprawdzili w bazie powi±zanie IMEI-product code i zaprogramowali zgodnie z nim?
(ciach...)

Moim zdaniem - tak dokładnie się stało. Bior± stare czę¶ci, skanibalizowane
z innych naprawianych aparatów i składaj±c z takich puzli jeden niby
"sprawny".

(ciach...)


--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobieta, to jedyna zdobycz, która czatuje na swojego łowcę...            ]
[                                                              (Jörg Knör) ]

Data: 2011-01-22 12:26:50
Autor: J.F.
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
On Sat, 22 Jan 2011 10:50:15 +0100,  Przemysław Ryk wrote:
Dnia Sat, 22 Jan 2011 00:05:26 +0100, MarekM napisał(a):
Jest jeszcze jedna możliwo¶ć: pomyłka serwisu. Z mojego do¶wiadczenia wynika, że nowa płyta główna = nowy IMEI. Może wsadzili tam zamiast nowej jak±¶ używan± z telefonu z Polkomtela, sprawdzili w bazie powi±zanie IMEI-product code i zaprogramowali zgodnie z nim?
(ciach...)
Moim zdaniem - tak dokładnie się stało. Bior± stare czę¶ci, skanibalizowane
z innych naprawianych aparatów i składaj±c z takich puzli jeden niby
"sprawny".

Tylko ze tam chyba nie ma az tak duzo czesci ktore mozna
skanibalizowac. Plyta glowna, wyswietlacz  i glosnik ? J.

Data: 2011-01-22 12:50:15
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sat, 22 Jan 2011 12:26:50 +0100, J.F. napisał(a):

Moim zdaniem - tak dokładnie się stało. Bior± stare czę¶ci, skanibalizowane
z innych naprawianych aparatów i składaj±c z takich puzli jeden niby
"sprawny".

Tylko ze tam chyba nie ma az tak duzo czesci ktore mozna
skanibalizowac. Plyta glowna, wyswietlacz  i glosnik ?

Przyszła moja słuchawka, w której była płyta do wymiany. Była inna, z
wy¶wietlaczem do wymiany, do innej potrzebny był gło¶nik. Rozebrano jeden
telefon, powrzucano odpowiednie czę¶ci do trzech innych.

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta.                  (Oskar Wilde) ]

Data: 2011-02-06 10:47:21
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1s4nssqnk0t7c$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...

- BARDZO WAŻNE: pisałe¶, że chcesz kupić telefon "niebrandowany" z
wolnej sprzedaży, a okazuje się, że sklep sprzedał Ci egzemplarz
przygotowany dla Polkomtela z przegranym oprogramowaniem. Dowiedziałe¶
się o tym fakcie 25 sierpnia.

Nie - pomyliłe¶. Sklep sprzedał mi telefon niebrandowany. Oprogramowanie
Plusa pojawiło się _po wymianie płyty głównej przez serwis Nokia Care_.

Chwila, chwila. Każdy telefon dostaje swój numer, który jest przypisany do okre¶lonego regionu, kraju i operatora.
Jeżeli numer Twojego telefonu jest przypisany do Polkomtela to znaczy, że ten egzemplarz wyszedł z fabryki z przeznaczeniem dla tego operatora. Z tym konkretnym egzemplarzem powi±zane s± okre¶lone wersje oprogramowania i tylko takie będziesz mógł sobie wgrywać.
Skoro sklep Ci sprzedał telefon z oprogramowaniem niebrandowanym to znaczy, że w tym sklepie dokonano zmiany tego oprogramowania.
Skoro dokonano zmiany oprogramowania to występuje już niezgodno¶ć towaru z umow±, ponieważ Ty kupiłe¶ telefon jako niebrandowany, ale jako jego użytkownik nie możesz uaktualniać oprogramowania niebrandowanego, bo zawsze oprogramowanie Nokia PC Suite będzie Ci wgrywać aktualizacje brandowane.
Co ciekawsze sprzedawca o tym fakcie musiał wiedzieć w chwili sprzedaży.
Skoro wiedział o istnieniu takiej niezgodno¶ci to zgodnie z Ustaw± o Prawie Konsumenckim odpowiedzialno¶ć sprzedawcy jest przedłużana do 10 lat :)

Tylko widzisz - sklep robi hardware'owy reset, wgrywa na czysto
oprogramowanie i odsyła sobie rado¶nie telefon z komentarzem "urz±dzenie
jest sprawne". I kurwicy - za przeproszeniem - idzie już z cwaniaczkami
dostać.

Dlatego skieruj sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta.
Jezlei to nie pomoże to z jego pomoc± skieruj sprawę do s±du.
Jeste¶ na wygranej pozycji.

Data: 2011-02-07 01:32:42
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sun, 6 Feb 2011 10:47:21 +0100, Alexy napisał(a):

Chwila, chwila. Każdy telefon dostaje swój numer, który jest przypisany do okre¶lonego regionu, kraju i operatora.
Jeżeli numer Twojego telefonu jest przypisany do Polkomtela to znaczy, że ten egzemplarz wyszedł z fabryki z przeznaczeniem dla tego operatora. Z tym konkretnym egzemplarzem powi±zane s± okre¶lone wersje oprogramowania i tylko takie będziesz mógł sobie wgrywać.
Skoro sklep Ci sprzedał telefon z oprogramowaniem niebrandowanym to znaczy, że w tym sklepie dokonano zmiany tego oprogramowania.
Skoro dokonano zmiany oprogramowania to występuje już niezgodno¶ć towaru z umow±, ponieważ Ty kupiłe¶ telefon jako niebrandowany, ale jako jego użytkownik nie możesz uaktualniać oprogramowania niebrandowanego, bo zawsze oprogramowanie Nokia PC Suite będzie Ci wgrywać aktualizacje brandowane.

Nokia PC Suite _nigdy_ nie wgrał mi jakiejkolwiek aplikacji, powi±zanej z
Polkomtelem. Telefon kupiłem w sklepie, nie brałem od operatora.

Co ciekawsze sprzedawca o tym fakcie musiał wiedzieć w chwili sprzedaży.
Skoro wiedział o istnieniu takiej niezgodno¶ci to zgodnie z Ustaw± o Prawie Konsumenckim odpowiedzialno¶ć sprzedawcy jest przedłużana do 10 lat :)

Innymi słowy - najprawdopodobniej sprzedawca sam wgrywał oprogramowanie
niebrandowane, choć pocz±tkowo aparat mógł mieć soft Plusa / Play / Orange
czy Ery?

Dlatego skieruj sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta.

Poszło.

Jezlei to nie pomoże to z jego pomoc± skieruj sprawę do s±du.
Jeste¶ na wygranej pozycji.

Pożyjemy zobaczymy.

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Jedyna absolutnie precyzyjna definicja grafomana: jest to taka osoba,    ]
[ która pisze bez honorariów.   (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-02-07 21:53:48
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:14gs47f672nlq.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...

Nokia PC Suite _nigdy_ nie wgrał mi jakiejkolwiek aplikacji, powi±zanej z
Polkomtelem. Telefon kupiłem w sklepie, nie brałem od operatora.

Ale pisałe¶, że na opakowaniu jest napis Polkomtel.
Najprawdopodobniej sprzedawca zmieniaj±c oprogramowanie brandowane zmienił także product code po to, aby można było wgrać oprogramowanie niebrandowane.

Innymi słowy - najprawdopodobniej sprzedawca sam wgrywał oprogramowanie
niebrandowane, choć pocz±tkowo aparat mógł mieć soft Plusa / Play / Orange
czy Ery?

Dokładnie. Nie tylko wgrać, ale także i zmienić product code.
Aby można było wgrać inny soft, musiał zostać zmieniony product code.
Samemu w ten sposób usuwałem brandowany soft w orangutanowych E50 i E51. St±d wiem, że inaczej się nie da.

Data: 2011-02-10 01:44:58
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Mon, 7 Feb 2011 21:53:48 +0100, Alexy napisał(a):

Nokia PC Suite _nigdy_ nie wgrał mi jakiejkolwiek aplikacji, powi±zanej z
Polkomtelem. Telefon kupiłem w sklepie, nie brałem od operatora.

Ale pisałe¶, że na opakowaniu jest napis Polkomtel.
Najprawdopodobniej sprzedawca zmieniaj±c oprogramowanie brandowane zmienił także product code po to, aby można było wgrać oprogramowanie niebrandowane.

Innymi słowy - najprawdopodobniej sprzedawca sam wgrywał oprogramowanie
niebrandowane, choć pocz±tkowo aparat mógł mieć soft Plusa / Play / Orange
czy Ery?

Dokładnie. Nie tylko wgrać, ale także i zmienić product code.
Aby można było wgrać inny soft, musiał zostać zmieniony product code.
Samemu w ten sposób usuwałem brandowany soft w orangutanowych E50 i E51. St±d wiem, że inaczej się nie da.

Jest to jaka¶ podstawa do dobrania się sprzedawcy do tyłka? Jeżeli tak -
jaka?

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.                ]
[                                                 (Gary Jules "Mad World") ]

Data: 2011-02-10 20:30:30
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:11rrqcxi2k6sx.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...

Jest to jaka¶ podstawa do dobrania się sprzedawcy do tyłka? Jeżeli tak -
jaka?

Niezgodno¶ć towaru z umow± polegaj±ca na tym, że dostałe¶ telefon, w którym dokonano zmiany oprogramowania na oprogramowanie, które nie mogło się znaleĽć w tym telefonie.
Tak jakby¶ kupił samochód marki Ford jako Mercedes, bo dokonano przełożenia silnika oraz elemrntów zawieszenia z Mercedesa do tego Forda. Podobnie też telefon nie dlatego jest telefonem danej marki, że posiada "bebechy" tej marki, ale dlatego, że posuiada "bebechy" i współpraduj±ce oraz współgraj±ce z nim oprogramowanie, które zostało dostarczone przez producenta do tej konkretnej wersji telefonu.
Sam telefon jako urz±dzenie techniczne może posiadać niewielkie różnice sprzętowe, które będ± powodowały, że po takiej wymianie oprogramowania telefon ten zacznie się wieszać lub działać nieprawidłowo.

Data: 2011-01-22 20:52:03
Autor: PlaMa
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
On 2011-01-21 18:07, MarekM wrote:

Niezgodność towaru z umową możesz stwierdzić i reklamować w dowolnym
momencie (oczywiście przez 2 lata),

jest to półprawda - czyli nieprawda :)

Data: 2011-01-23 00:26:49
Autor: MarekM
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
W dniu 22.01.2011 20:52, PlaMa pisze:
On 2011-01-21 18:07, MarekM wrote:

Niezgodność towaru z umową możesz stwierdzić i reklamować w dowolnym
momencie (oczywiście przez 2 lata),

jest to półprawda - czyli nieprawda :)

Wyrwane z kontekstu jest nieprawdą. Pisałem w aspekcie wcześniejszego skorzystania z gwarancji, a nie ogólnie o możliwość reklamacji - oczywiście obowiązują wszelkie "normalne" zasady. W tym przypadku istotną może być okres, jaki upłynął od stwierdzenia niezgodności z umową, a prośbą o ustosunkowanie się do tegoż faktu przez sprzedawcę.

Marek

Data: 2011-02-06 10:34:04
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52

Użytkownik "MarekM" <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisał w wiadomości news:ihceg1$rtb$1news.net.icm.edu.pl...

O ile się nie mylę, wybrałeś gwarancję producenta jako jedną z opcji
reklamacji. Powinienneś wiedzieć, iż taką opcję możesz wybrać tylko raz
i nie możesz jej dowolnie zmieniać na niezgodność towaru z umową, bo
taki masz kaprys.

Jakaś podstawa prawna? Jest dokładnie odwrotnie.

Niezgodność towaru z umową możesz stwierdzić i reklamować w dowolnym momencie (oczywiście przez 2 lata), nawet po skorzystaniu z gwarancji. Gwarancja jest cechą produktu - dodatkowym zobowiązaniem producenta (bądź innego podmiotu), z którego masz prawo, ale nie obowiązek skorzystać. Niezgodność towaru z umową jest ustanowiona prawnie.

Niezgodne z prawem jest właśnie stwierdzenie przez komoorki.pl, że "skoro towar na gwarancji, to sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zgodność z umową i jest tylko pośrednikiem". Nawiasem mówiąc, dobrze wiedzieć, żeby ich unikać.

A teraz kilka rad dla "wÄ…tkotwĂłrcy":
- jak najbardziej możesz skorzystać z uprawnień wynikających z ustawy o sprzedaży konsumenckiej

Oczywiście pod warunkiem, że telefon został zakupiony na konsumenta, a nie na firmę.

- Twoim prawem jest nawet wybór: wymiana lub bezpłatna naprawa, chociaż ogranicza ten wybór punkt poniższy
- sklep może odmówić wymiany i naprawy tylko wtedy, gdyby wiązało się to z niemożliwością dokonania tego, a w zakresie naprawy: nie zrobiłby tego w odpowiednim czasie, lub naraziłoby to Ciebie na niedogodności - we wszystkich tych sytuacjach masz prawo (do obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy
- BARDZO WAŻNE: sklep ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni - inaczej przyjmuje się, że zaakceptował Twoje żądania. Jeżeli więc wysłałeś telefon 16.11.2010, a odpowiedź otrzymałeś 29.12.2010, to znaczy, że treść odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uznał Twoje żądania!!!

Ujmując dokładniej 14 dni roboczych jeżeli sklep przekazuje produkt do derwisu, który znajduje się w tej samej miejscowości co sklep lub 21 dni roboczych jeżeli sklep wysyła produkt do serwisu znajdującego się w innej miejscowości.
Przemek napisał, że w okresie listopada-grudnia czekał na odpowiedź sklepu przez 5 tygodni. To już się kwalifikuje jako uznanie zasadności reklamacji i trybu postepowania zgodnego z oczekiwaniami klienta. W tym przypadku po upływie 21 dni roboczych sklep powinien zwrócic piniądze Przemkowi, bo takie były jego roszczenia.

Pamiętaj, sklep nie jest żadnym "pośrednikiem" - odpowiada za towar na podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowiązania, jakim jest gwarancja. To jego problem, jaki sprzęt sprzedają i owszem, sami mogą naprawiać przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w takiej sytuacji występują z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich punktu widzenia są takim pośrednikiem, ale konsumenta to nie powinno interesować.

Jeżeli towar kupiłeś nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się wygonić do serwisu producenta. W stosunku do producenta możesz dochodzić tylko tego co masz w karcie gwarancyjnej i tylko i wyłącznie na warunkach zawartych w tej karcie. Natomiast sprzedawca ponosi większą odpowiedzialność, do której jesteś uprawniony ustawowo, a do tego masz ochronę prawną w postaci Rzecznika Praw Konsumenta.
Obecnie radzę właśnie sprawę skierować do najbliższego Rzecznika Praw Konsumenta, a zobaczysz, że nagle zacznie się inna rozmowa sprzedawcy.

Data: 2011-02-06 13:56:01
Autor: J.F.
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
On Sun, 6 Feb 2011 10:34:04 +0100,  Alexy wrote:
- BARDZO WAŻNE: sklep ma obowi±zek ustosunkować się w ci±gu 14 dni - inaczej przyjmuje się, że zaakceptował Twoje ż±dania. Jeżeli więc wysłałe¶ telefon 16.11.2010, a odpowiedĽ otrzymałe¶ 29.12.2010, to znaczy, że tre¶ć odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uznał Twoje ż±dania!!!

Ujmuj±c dokładniej 14 dni roboczych jeżeli sklep przekazuje produkt do derwisu, który znajduje się w tej samej miejscowo¶ci co sklep lub 21 dni roboczych jeżeli sklep wysyła produkt do serwisu znajduj±cego się w innej miejscowo¶ci.

Jakas poprawka do ustawy weszla ? Bo pierwsza wersja nie zawierala nic
takiego. 14 dni na ustosunkowanie sie.

J.

Data: 2011-02-06 22:46:10
Autor: Alexy
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:df6tk6hrvfevrld5b4hstnfcpl5p307v5l4ax.com...

Jakas poprawka do ustawy weszla ? Bo pierwsza wersja nie zawierala nic
takiego. 14 dni na ustosunkowanie sie.

Zawsze było odk±d pamiętam.

Data: 2011-02-10 01:44:58
Autor: Przemysław Ryk
komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Dnia Sun, 6 Feb 2011 10:34:04 +0100, Alexy napisał(a):

(ciach...)
A teraz kilka rad dla "w±tkotwórcy":
- jak najbardziej możesz skorzystać z uprawnień wynikaj±cych z ustawy o sprzedaży konsumenckiej

Oczywi¶cie pod warunkiem, że telefon został zakupiony na konsumenta, a nie na firmę.

Jak najbardziej na osobę prywatn± był zakup.

Ujmuj±c dokładniej 14 dni roboczych jeżeli sklep przekazuje produkt do derwisu, który znajduje się w tej samej miejscowo¶ci co sklep lub 21 dni roboczych jeżeli sklep wysyła produkt do serwisu znajduj±cego się w innej miejscowo¶ci.

Swoj± drog± - co to klienta obchodzi, gdzie wysyłany jest wadliwy towar?
Przesyłka kurierska to jeden dzień w sumie (ale to tak na marginesie).

Przemek napisał, że w okresie listopada-grudnia czekał na odpowiedĽ sklepu przez 5 tygodni. To już się kwalifikuje jako uznanie zasadno¶ci reklamacji i trybu postepowania zgodnego z oczekiwaniami klienta. W tym przypadku po upływie 21 dni roboczych sklep powinien zwrócic pini±dze Przemkowi, bo takie były jego roszczenia.

Jak sobie po raz kolejny pomy¶lę o tym sklepie, to mi się znowu ci¶nienie do
niebezpiecznych granic zbliża. MurwajegokadĽ - jak ja bym tak klienta
potraktował, to by mi nogi z dupy powyrywano... :-/

Jeżeli towar kupiłe¶ nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się wygonić do serwisu producenta. W stosunku do producenta możesz dochodzić tylko tego co masz w karcie gwarancyjnej i tylko i wył±cznie na warunkach zawartych w tej karcie. Natomiast sprzedawca ponosi większ± odpowiedzialno¶ć, do której jeste¶ uprawniony ustawowo, a do tego masz ochronę prawn± w postaci Rzecznika Praw Konsumenta.
Obecnie radzę wła¶nie sprawę skierować do najbliższego Rzecznika Praw Konsumenta, a zobaczysz, że nagle zacznie się inna rozmowa sprzedawcy.

24 stycznia poszła wysyłka telefonu do sprzedawcy wraz z pismem odno¶nie
wymiany na sprawny egzemplarz / zwrotu pieniędzy. Kopia poszła do Rzecznika
Praw Konsumenta w Warszawie. Jednocze¶nie w oba miejsca wysłany został
krótki filmik obrazuj±cy, jak "sprawnym" urz±dzeniem jest on po dwóch
tygodniach używania aparatu.

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Planowanie ¶lubu jest zwykle rezultatem nieplanowania rodziny.           ]
[                                                           (Romek Rumpel) ]

komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona