komórkowy spam

Data: 2009-08-18 11:48:53
Autor: ZeN
komórkowy spam
Posiadam numer abonamentowy (ZASTRZEŻONY). Wszystkie możliwe zgody u swojego operatora na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych mam wyłączone. Jednak przychodzą do mnie smsy z numeru 73103 z informacjami o jakichś bzdurnych konkursach.
np.:
"Wszystkie numery z koncowka *xyz moga dzis do 24:00 zagrac o 107 PEUGEOTY i ACER laptopy. Nie zmarnuj tej szansy! Wyslij GRA na 73103 /3,66zVAT/ wap.7sms.pl"

(*xyz to końcówka mojego numeru) tego zignorowałem, ale są kolejne i bardziej wkurzające od jakieś Janiny z komisji konkursowej (oczywiście też z numeru premium) że sprawdzili numer i mam szansę na wygranie, ale nie dokonałem rejestracji. Czy oni muszą z ludzi robić idiotów ?!
Domniemywam, że smsy są wysyłane na na wszystkie numery z odpowiednią końcówką numeru. Nie chodzi tu więc o numery które w jakikolwiek sposób mogły się znaleźć w bazie numerów zarejestrowanych "przypadkiem" podczas dokonywania jakichś płatności premium.

Według przepisów polskiego prawa: art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną stanowi, iż zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Nie przypominam sobie, żebym komukolwiek udzielał takiej zgody.

Jak można "dokopać" takiej firmie łamiącej prawo. Może ktoś już tego próbował...?
Podejrzewam, że nie jestem sam, więc może jakiś pozew zbiorowy do Rzecznika Praw Konsumenta?

ZeN

Data: 2009-08-18 07:56:44
Autor: swistak85
komórkowy spam
On 18 Sie, 11:48, "ZeN" <z...@nospam.pl> wrote:
[...]

Ja wczoraj właśnie dostałem tego SMS z końcówką i znalazłem na stronie
wap.7sms.pl regulamin nie wiem czy to od nich ale w regulaminie był
adres e-mail do reklamacji względem konkursu i napisałem do nich e-
mail z zapytaniem skąd maja mój numer i że nie życzę sobie smsów od
nich ale jeszcze nie odpowiedzieli a dziś przyszedł ten od "Janiny"
Jak dostałem sms od innej firmy wysłałem do nich takiego samego e-
maila i na drugi dzień mi odpisali że przepraszają i więcej nie wyślą
a numer maja bo kiedyś tam wysłałem sms premium do jakiegoś konkursu

Data: 2009-08-20 02:17:17
Autor: Klos
komórkowy spam

Rozwiązało się coś z wysłanym mailem z reklmacją ? Ja przed chwilą też
dostałem sms-a od Janiny z komisji. Przez 2 lata nie dostawałem
żadnych reklam ( sieć Play -nie wyraziłem zgody na przetwarzanie
danych osobowych do celów marketingowych)
nie brałem udziału w durnych konkursach,
jedynie wysłałem smsa pod płatny numer żeby doładować konto w serwisie
Chomikuj.

od Numeru 73103 dostałem w czasie ostatniego miesiąca kilka ofert
udziału w konkursie.

Data: 2009-08-20 03:38:29
Autor: gonto
komórkowy spam
tez mnie ta Janina wkur....ia, najgorzej ze nie wiem jaka firma
obluguje to badziewie.... w poniedziałek wylałem maila do firmy
"http://www.mobileformats.pl/" bo jest moim głównym podejrzanym... nie
dostałem żadnej odpowiedzi a dziś kolejny głupi sms... wiec wysłałem
kolejnego maila a zaraz tam zadzwonię....

Data: 2009-08-20 03:48:30
Autor: gonto
komórkowy spam
On 20 Sie, 12:38, gonto <wojciech.gonta...@gmail.com> wrote:
[...]

:) no i dobrze wytypowałem podejrzanego :) operatorem tego premium sms
73103 jest firma "mobileformats" zadzwoniłem pod podany na stronie w
zakładce kontakt warszawski numer telefonu potwierdziłem ze to oni
wysylaja i poprosilem o usuniecie mojego numeru z ich bazy danych....
mila pani poprosiła o moj numer i powiedziała ze jeszcze dziś postara
sie aby numer został usunięty... zobaczymy ;)

Data: 2009-08-21 11:32:07
Autor: Tadeusz
komórkowy spam

Użytkownik "gonto" <> napisał w wiadomości ...
On 20 Sie, 12:38, gonto <> wrote:
[...]

ciekawe co policja robi po zgłoszeniu takiego procederu?
zastanawiam się nad tym bo też zaczęło mi przychodzić to gucio
spod nr 73013

Tadeusz

Data: 2009-08-25 13:13:49
Autor: jQ
komórkowy spam

Użytkownik "Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6lpiq$qe$1pippin.nask.net.pl...
ciekawe co policja robi po zgłoszeniu takiego procederu?
zastanawiam się nad tym bo też zaczęło mi przychodzić to gucio
spod nr 73013
Ja zadzwoniłem do mobileformats i od razu postraszyłem złożeniem zawiadomienia na policji o popełnieniu przestępstwa (ustawa o świadczeniu  usuług drogą elektroniczną, czy jakoś tak). Powiedziałem, że jeśli jeszcze raz dostanę sms - a z 73013, to sprawę nakręcę. Paniusia poprosiła o mój numer, by go zablokować. No więc powiedziałem jej, że nie mam pewności, co oni z moim numerem zrobią, czy przypadkiem nie wrzucą na listę do "bombardowania" sms-ami. Stwierdziłem więc, że podam numer, ale w ciągu 5 minut ma do mnie oddzwonić z informacją, skąd ten numer mają (stwierdzili, że nie jest losowy) oraz wysłać SMS - a z potwierdzeniem wykasowania numeru z bazy, bo jesli nie, to zgłaszam sprawę na policji. Chyba się przestraszyli, bo oddzwonili, i wysłali sms - a.
Numer mają z dotpay. A sms - a wysłali z firmowego, niezastrzeżonego numeru. Chce ktoś powysyłać im troszkę pierdół? ;)

Data: 2009-08-21 22:30:26
Autor: Marcin
komórkowy spam
Dostawałem esy, w tym od Janiny, wszystkie z tego samego numeru.
W obsłudze klienta podali mi adres mailowy reklamacje@mobiltek.pl -  napisałem tam krótkiego, bardzo stanowczego maila z prośbą o nie  przesyłanie mi pierdół. Odpowiedź przyszła w ciągu piętnastu minut,  poskutkowało.
Janina zamilkła.
--
http://www.anglista.edu.pl
http://marcin.anglista.edu.pl

Data: 2009-08-18 12:17:17
Autor: Wincynty
komórkowy spam

Użytkownik "ZeN" <zen@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h6dted$dba$1news.onet.pl...
[...]

wszystkiego to nie masz wyłączonego raczej... jest jeszcze coś takiego jak wyłączenie smsów ze wszystkich numerów premium - i to załatwia sprawę.

Data: 2009-08-18 15:06:51
Autor: ZeN
komórkowy spam

Użytkownik "Wincynty" napisał w wiadomości news:h6dv3c$pd3$1inews.gazeta.pl...

wszystkiego to nie masz wyłączonego raczej... jest jeszcze coś takiego jak wyłączenie smsów ze wszystkich numerów premium - i to załatwia sprawę.

hehe, a który operator daje taką możliwość?
Mój się upiera że blokada wszystkich jest niewykonalna...

Data: 2009-08-18 16:38:25
Autor: bartekk
komórkowy spam
Wincynty pisze:
hehe, a który operator daje taką możliwość?
Mój się upiera że blokada wszystkich jest niewykonalna...
orange

A to jak niby? Ja przeszedłem do Play z Orange prawie pól roku temu, a te debile dalej mnie spamują swoimi programami profit.

Data: 2009-08-18 19:00:18
Autor: Wincynty
komórkowy spam

Użytkownik "bartekk" <krabar@gmail.com> napisał w wiadomości news:h6eee3$4bh$1news.onet.pl...
Wincynty pisze:
[...]

trzeba włączyć taką usługę jak blokada premium i masz spokój z cąłym spamem - tyle że jako user orange a nie play  :P

Data: 2009-08-18 18:00:04
Autor: Marcin
komórkowy spam

hehe, a który operator daje taką możliwość?
Mój się upiera że blokada wszystkich jest niewykonalna...

Nie wiem jak u innych, ale w Plusie jest taka usługa, można ją sobie za  darmo włączyć samemu przez ebok. Wiem, bo włączyłem na wszystkich numerach  i jest skuteczna.
--
http://www.anglista.edu.pl
http://marcin.anglista.edu.pl

Data: 2009-08-18 18:53:02
Autor: ZeN
komórkowy spam

Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości news:op.uyu72fzea0kfk2marcin-nc10...

[...]

no cóż, trochę późno się zreflektowali, to był mój główny temat reklamacji zanim się z nimi rozstałem... najwidoczniej takich jak ja było więcej skoro to wprowadzili... może w końcu Play też do tego dorośnie.
Póki co, zainstalowałem "sms spam manager" pod symbiana...

Data: 2009-08-18 19:15:17
Autor: ZeN
komórkowy spam

ps.
ktoś powinien uruchomić jakąś bramkę, która pozwoliła by odpisać na taki spam coś w stylu "f..k off" ;)

Data: 2009-08-18 21:08:13
Autor: PiotRek
komórkowy spam
Użytkownik "ZeN" <zen@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h6enjb$un0$1news.onet.pl...
ps.
ktoś powinien uruchomić jakąś bramkę, która pozwoliła by odpisać na taki
spam coś w stylu "f..k off" ;)

Taaa, na pewno ktoś by przeczytał takiego SMS-a... Przecież SMS-ów
wysyłanych na numery premium nie czytują ludzie.

Piotr

Data: 2009-08-19 12:31:45
Autor: Marcin
komórkowy spam

Taaa, na pewno ktoś by przeczytał takiego SMS-a... Przecież SMS-ów
wysyłanych na numery premium nie czytują ludzie.

O dziwo czytują. I to jest właśnie przerażające, zobacz sam:
http://wyborcza.pl/1,99219,6918215,Kocham_cie__Zabijmy_meza.html
Przydługi artykuł, ale warto przeczytać do samego końca. Te cytowane w nim  wątki są powalające.
--
http://www.anglista.edu.pl
http://marcin.anglista.edu.pl

Data: 2009-08-19 13:51:22
Autor: ZeN
komórkowy spam

Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości news:op.uywni7j7a0kfk2marcin-nc10.domain_not_set.invalid...

[...]

O w morde... w takim razie wszystkim symbianom polecam:
WebGate Advanced Blocker
lub
WebGate SMS Spam Manager
Jak na razie to jedyny skuteczny sposób. Chyba, że ktoś zna jeszcze inne pomoce?...

--
ZeN

Data: 2009-08-19 15:55:29
Autor: Wincynty
komórkowy spam

Użytkownik "Marcin" <m.maly@onet.eu> napisał w wiadomości news:op.uywni7j7a0kfk2marcin-nc10.domain_not_set.invalid...

[...]

przebrnąłem przez cały artykuł- - polecam wszystkim!!

Data: 2009-09-01 19:54:47
Autor: lukasz
komórkowy spam
Marcin napisał(a):

[...]

Gdzie dokladnie ? patrze w uslugi na eboku i nie moge znalezc ?

dzieki

Data: 2009-09-01 20:42:03
Autor: Przemek
komórkowy spam
Użytkownik "lukasz" <anti20@no.spam.o2.pl> napisał w wiadomości
Gdzie dokladnie ? patrze w uslugi na eboku i nie moge znalezc ?

No własnie, mam dostepne opcje jak niżej, nic mi sie nie kojarzy z blokadą przychodzącej janiny :/
Przem

Blokada na połączenia o podwyższonej opłacie z serwisami rozrywkowymi (deaktywacja)
Zastrzeżenie prezentacji własnego numeru (CLIR) (deaktywacja)
Poczta Głosowa (deaktywacja)
Pakietowa transmisja danych (GPRS) (deaktywacja)
Videorozmowa (deaktywacja)
Zniżka 10% do wszystkich sieci (deaktywacja)
Wykaz bieżącego użycia (deaktywacja)

Przesyłanie danych
Blokada roamingu
Blokada połączeń międzynarodowych
Blokada na połączenia o podwyższonej opłacie w roamingu
iPlus
Blokowanie połączeń
Blokowanie połączeń przychodzących z numerów zastrzeżonych

Książka telefoniczna - zastrzeganie numeru
Zmiana numeru telefonu
Usługa "Złote numery"  Dalej
Usługa "Swojaki"/ "Kontakt Plus"  Dalej
Dane Plus
Faks Plus
Plus Nieskończoność - wyłączenie
Przeniesienie numeru na inne, istniejące już konto
Przeniesienie numeru na nowe konto
Zawieszanie usług na życzenie abonenta
Konfiguracja profilu poczty głosowej  Dalej

Data: 2009-08-18 18:59:39
Autor: ToMasz
komórkowy spam
ZeN pisze:

Jak można "dokopać" takiej firmie łamiącej prawo. Może ktoś już tego
próbował...?
Podejrzewam, że nie jestem sam, więc może jakiś pozew zbiorowy do
Rzecznika Praw Konsumenta?
ja próbowałem i to nie jest zbiorowy interes. nie i koniec. musiałbyś
udowodnić ze jest to zbiorowy - i wtedy COS zrobią.
narazie chce oddać sprawę na policję, ale sęk w tym ze oni mogą zarządać
ukarania, a nie ochronić odbiorców spamu.
Mimo to chyba zgłoszę problem na policje. narazie mam 8 rządań na
papierze ( potwierdzonych) i 3 symboliczne "zadośćuczynienia" polubowne
- dalej nie skutkuje.

ToMasz

Data: 2009-08-21 16:59:54
Autor: dizel
komórkowy spam
On Tue, 18 Aug 2009 11:48:53 +0200, "ZeN" <zen@nospam.pl> wrote:

Posiadam numer abonamentowy (ZASTRZEŻONY). Wszystkie możliwe zgody u swojego operatora na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych mam wyłączone. Jednak przychodzą do mnie smsy z numeru 73103 z informacjami o jakichś bzdurnych konkursach. Jak można "dokopać" takiej firmie łamiącej prawo. Może ktoś już tego próbował...?
Podejrzewam, że nie jestem sam, więc może jakiś pozew zbiorowy do Rzecznika Praw Konsumenta?

Też zacząłem dostawać te smsy od niedawna z tego samego numeru,
ciekawe skąd wytrzasneli mój numer. Ustawiłem sobie w mbanku
przychodzenie sms przy zmianach na rachunku i od tego czasu zaczęły mi
te bzdurne smsy przychodzić. Dobrze że mam symbiana trzeba będzie chyba skorzystać z aplikacji
które zostały wymienione w tym wątku.

Data: 2009-08-21 10:22:51
Autor: swistak85
komórkowy spam
On 21 Sie, 16:59, dizel <diz...@NOSPAMwp.pl> wrote:
On Tue, 18 Aug 2009 11:48:53 +0200, "ZeN" <z...@nospam.pl> wrote:
> [...]

te bzdurne smsy przychodzić.
Dobrze że mam symbiana trzeba będzie chyba skorzystać z aplikacji

Ja wysłałem dwa e-maile
i teraz się zastanawiam czy to tak długo u nich przechodzą te e-maile
czy wystraszyli sie tego że w drugim na inny adres wysłałem co to jest
spam i co grozi za jego rozsyłanie
ale mniejsza o to
Dowiedziałem sie że mają mój numer od DotPay.pl który jest
współorganizatorem
kiedyś coś tam wysyłałem i w ichnym regulaminie jest że wystarczy w
formularzu reklamacyjnym wysłać "brak zgody" i numer z jakiego sie
korzystało i tak zrobiłem za pierwszym razem ale za drugim to myślałem
że skoro już mają brak mojej zgody to nie będą przysyłać ale się
widocznie myliłem
Teraz wysłałem im e-mail na adres bok@dotpay.pl że zgody nie wyrażam.
dizel a ty sprawdz czy w regulaminie tego przysyłania powiadomień nie
ma nic o tym że wyrażasz zgode na otrzymywanie takich smsów od ich
partnerów i jak można taką zgode wycofać.

Data: 2009-08-21 22:01:31
Autor: ZeN
komórkowy spam

Użytkownik "dizel" napisał w wiadomości news:ebdt859q3uvlpjfd0s7vff1m1lh7dnlbg34ax.com...

Też zacząłem dostawać te smsy od niedawna z tego samego numeru,
ciekawe skąd wytrzasneli mój numer.

znikąd... sms-y lecą z automatu... wybierają numery a skrypt pewnie wstawia w treści odpowiednią końcówkę
dzwoniłem do playa - nie umieją zablokować (czytać "nie chcą") numerów premium...
no to wysłałem maila na reklamacje@mobileformats.com
postraszyłem ustawą antyspamową i ochroną danych osobowych... po 10 minutach dostałem odpowiedź że usunęli mój numer :)
Na razie spokój... zobaczymy jak będzie dalej.

ZeN

komórkowy spam