komórkowy spam

Data: 2009-08-18 07:56:44
Autor: swistak85
komórkowy spam
On 18 Sie, 11:48, "ZeN" <z...@nospam.pl> wrote:
Posiadam numer abonamentowy (ZASTRZEŻONY). Wszystkie możliwe zgody u swojego
operatora na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych mam
wyłączone. Jednak przychodzą do mnie smsy z numeru 73103 z informacjami o
jakichś bzdurnych konkursach.
np.:
"Wszystkie numery z koncowka *xyz moga dzis do 24:00 zagrac o 107 PEUGEOTY i
ACER laptopy. Nie zmarnuj tej szansy! Wyslij GRA na 73103 /3,66zVAT/
wap.7sms.pl"

(*xyz to końcówka mojego numeru) tego zignorowałem, ale są kolejne i
bardziej wkurzające od jakieś Janiny z komisji konkursowej (oczywiście też z
numeru premium) że sprawdzili numer i mam szansę na wygranie, ale nie
dokonałem rejestracji. Czy oni muszą z ludzi robić idiotów ?!
Domniemywam, że smsy są wysyłane na na wszystkie numery z odpowiednią
końcówką numeru. Nie chodzi tu więc o numery które w jakikolwiek sposób
mogły się znaleźć w bazie numerów zarejestrowanych "przypadkiem" podczas
dokonywania jakichś płatności premium.

Według przepisów polskiego prawa: art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18.07.2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną stanowi, iż zakazane jest
przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego
odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Nie przypominam sobie, żebym komukolwiek udzielał takiej zgody.

Jak można "dokopać" takiej firmie łamiącej prawo. Może ktoś już tego
próbował...?
Podejrzewam, że nie jestem sam, więc może jakiś pozew zbiorowy do Rzecznika
Praw Konsumenta?

ZeN

Ja wczoraj właśnie dostałem tego SMS z końcówką i znalazłem na stronie
wap.7sms.pl regulamin nie wiem czy to od nich ale w regulaminie był
adres e-mail do reklamacji względem konkursu i napisałem do nich e-
mail z zapytaniem skąd maja mój numer i że nie życzę sobie smsów od
nich ale jeszcze nie odpowiedzieli a dziś przyszedł ten od "Janiny"
Jak dostałem sms od innej firmy wysłałem do nich takiego samego e-
maila i na drugi dzień mi odpisali że przepraszają i więcej nie wyślą
a numer maja bo kiedyś tam wysłałem sms premium do jakiegoś konkursu

Data: 2009-08-20 02:17:17
Autor: Klos
komórkowy spam

Rozwiązało się coś z wysłanym mailem z reklmacją ? Ja przed chwilą też
dostałem sms-a od Janiny z komisji. Przez 2 lata nie dostawałem
żadnych reklam ( sieć Play -nie wyraziłem zgody na przetwarzanie
danych osobowych do celów marketingowych)
nie brałem udziału w durnych konkursach,
jedynie wysłałem smsa pod płatny numer żeby doładować konto w serwisie
Chomikuj.

od Numeru 73103 dostałem w czasie ostatniego miesiąca kilka ofert
udziału w konkursie.

Data: 2009-08-20 03:38:29
Autor: gonto
komórkowy spam
tez mnie ta Janina wkur....ia, najgorzej ze nie wiem jaka firma
obluguje to badziewie.... w poniedziałek wylałem maila do firmy
"http://www.mobileformats.pl/" bo jest moim głównym podejrzanym... nie
dostałem żadnej odpowiedzi a dziś kolejny głupi sms... wiec wysłałem
kolejnego maila a zaraz tam zadzwonię....

Data: 2009-08-20 03:48:30
Autor: gonto
komórkowy spam
On 20 Sie, 12:38, gonto <wojciech.gonta...@gmail.com> wrote:
[...]

:) no i dobrze wytypowałem podejrzanego :) operatorem tego premium sms
73103 jest firma "mobileformats" zadzwoniłem pod podany na stronie w
zakładce kontakt warszawski numer telefonu potwierdziłem ze to oni
wysylaja i poprosilem o usuniecie mojego numeru z ich bazy danych....
mila pani poprosiła o moj numer i powiedziała ze jeszcze dziś postara
sie aby numer został usunięty... zobaczymy ;)

Data: 2009-08-21 11:32:07
Autor: Tadeusz
komórkowy spam

Użytkownik "gonto" <> napisał w wiadomości ...
On 20 Sie, 12:38, gonto <> wrote:
[...]

ciekawe co policja robi po zgłoszeniu takiego procederu?
zastanawiam się nad tym bo też zaczęło mi przychodzić to gucio
spod nr 73013

Tadeusz

Data: 2009-08-25 13:13:49
Autor: jQ
komórkowy spam

Użytkownik "Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6lpiq$qe$1pippin.nask.net.pl...
ciekawe co policja robi po zgłoszeniu takiego procederu?
zastanawiam się nad tym bo też zaczęło mi przychodzić to gucio
spod nr 73013
Ja zadzwoniłem do mobileformats i od razu postraszyłem złożeniem zawiadomienia na policji o popełnieniu przestępstwa (ustawa o świadczeniu  usuług drogą elektroniczną, czy jakoś tak). Powiedziałem, że jeśli jeszcze raz dostanę sms - a z 73013, to sprawę nakręcę. Paniusia poprosiła o mój numer, by go zablokować. No więc powiedziałem jej, że nie mam pewności, co oni z moim numerem zrobią, czy przypadkiem nie wrzucą na listę do "bombardowania" sms-ami. Stwierdziłem więc, że podam numer, ale w ciągu 5 minut ma do mnie oddzwonić z informacją, skąd ten numer mają (stwierdzili, że nie jest losowy) oraz wysłać SMS - a z potwierdzeniem wykasowania numeru z bazy, bo jesli nie, to zgłaszam sprawę na policji. Chyba się przestraszyli, bo oddzwonili, i wysłali sms - a.
Numer mają z dotpay. A sms - a wysłali z firmowego, niezastrzeżonego numeru. Chce ktoś powysyłać im troszkę pierdół? ;)

Data: 2009-08-21 22:30:26
Autor: Marcin
komórkowy spam
Dostawałem esy, w tym od Janiny, wszystkie z tego samego numeru.
W obsłudze klienta podali mi adres mailowy reklamacje@mobiltek.pl -  napisałem tam krótkiego, bardzo stanowczego maila z prośbą o nie  przesyłanie mi pierdół. Odpowiedź przyszła w ciągu piętnastu minut,  poskutkowało.
Janina zamilkła.
--
http://www.anglista.edu.pl
http://marcin.anglista.edu.pl