komornik ma aż tak dużą swobodę działania?

Data: 2009-05-25 10:04:45
Autor: zkruk [Lodz]
komornik ma aż tak dużą swobodę działania?
http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,6644881,Komornik_zlicytuje_mu_dorobek_zycia.html

pewnie tekst jest trochę podkoloryzowany
ale z drugiej strony... to jest Polska... wiele jest możliwe...
nieproporcjonalność jest ogromna...
jakoś ciężko mi tutaj znaleźć przekonanie dla uczciwości komornika...

Data: 2009-05-25 10:17:04
Autor: Leszek
komornik ma az tak duza swobode dzialania?
In article <gvdjh5$hsq$1@inews.gazeta.pl>, zkruk_spam_@gazeta.pl says...>
http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,6644881,Komornik_zlicytuje_mu_dorobek_zycia.html

pewnie tekst jest troch? podkoloryzowany
ale z drugiej strony... to jest Polska... wiele jest mo?liwe...
nieproporcjonalno?? jest ogromna...
jako? ci??ko mi tutaj znale?? przekonanie dla uczciwo?ci komornika...

Komornik dziala na wniosek wierzyciela i jesli ten, nawet majac wierzytelnosc na 8 tys PLN, zawnioskuje o egzekucje z nieruchomosci dluznika to taka egzekucja zostanie przeprowadzona. Poza tym dziala na podstawie orzeczenia z tytulem wykonawczym wiec na dyskusje o 'spornosci' dlugu byl juz czas w poprzednim odcinku historii, przed sadem.

Po drodze jednak jest tysiac okazji zeby sprawe wyprostowac, poza tym sam opis i oszacowanie nieruchomosci (wartosc) takze podlega zaskarzeniu. Rozsadny czlowiek w takiej sytuacji albo dziala sam albo idzie po pomoc do prawdziwego prawnika, jesli ktos zas przez caly czas siedzi i przyglada sie tylko rozwojowi wydarzen to raczej jest nieroztropny.

A ogolnie ciezko mi uwierzyc, ze ktos kto ma dom o wartosci 900 tys PLN nie jest w stanie, w taki albo inny sposob, splacic 8 tys PLN zobowiazania. No chyba ze dobrej woli brak.

Data: 2009-05-25 10:18:26
Autor: zkruk [Lodz]
Leszek wrote:
[...]

no ale jeśli wszyscy wierzyciele zostali spłaceni?
(zakładam prawdomówność właściela domu)

A ogolnie ciezko mi uwierzyc, ze ktos kto ma dom o wartosci 900 tys
PLN nie jest w stanie, w taki albo inny sposob, splacic 8 tys PLN
zobowiazania. No chyba ze dobrej woli brak.

albo jest jakiś przekręt ze strony komornika... bo koniecznie chce coś zarobić...
w brak dobrej woli też jestem w stanie uwierzyć... zawziętość...
ale skoro media się tematu dotknęły to coś nie tak w tym temacie musi być...

Data: 2009-05-25 01:49:15
Autor: SzalonyKapelusznik

--

Zawsze wiedzialem ze wilkolaki zyja skoro pisza o tym gazety ;).

Data: 2009-05-25 01:50:19
Autor: BK
On May 25, 10:18 am, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:

ale skoro media się tematu dotknęły to coś nie tak w tym temacie musi być...

Tak bo media to krynica madrosci i zrodlo sprawiedliwosci, wybitna
rada medrcow, filozofow, moralizatorow - wybitnych uczonych w pismie i
doktorow nauk prawnych.

Badz powazny, to, ze media nad tym tematem sie kreca znaczy tyle co
nic :P

Data: 2009-05-25 10:22:11
Autor: Johnson
zkruk [Lodz] pisze:

no ale jeśli wszyscy wierzyciele zostali spłaceni?
(zakładam prawdomówność właściela domu)

Niepotrzebnie zakładasz że dłużnik i gazeta piszą prawdę. Nie po to składał skargi żeby sąd ich nie uwzględnił gdy dług został spłacony. Możliwe że do spłaty zostały tylko koszty komornicze, a wichrzyciele dostali to co powinni. Ale to i tak niczego nie zmienia.

ale skoro media się tematu dotknęły to coś nie tak w tym temacie musi być...

Ależ śmieszny argument :)

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-05-25 12:38:59
Autor: zkruk [Lodz]
Johnson wrote:

[...]

po przemyśleniu - macie rację :)
niemniej jednak .... ktoś musi być wyjątkowo pewny swego, że stawia na szali licytację domu i potencjalną sporą stratę $, żeby walczyć o 8k...

a teraz już teoretyzuję:
a co jesli komornik działa niezgodnie z prawem i wyjdzie to na jaw po sprzedaży domu... co może obecny właściciel domu w przypadku gdy dom będzie miał już nowego właściciela?

jestem laikiem - więc nie podam żadnej sensownej prawdopodobnej sytuacji - tylko luźno teoretyzuję...
no przecież chyba jest jakaś droga odwoławcza...

Data: 2009-05-25 12:46:58
Autor: Liwiusz
zkruk [Lodz] pisze:
Johnson wrote:

[...]

   A co tu jest niepewnego? Poza tym tak jak ja to zrozumiałem, to wierzyciele zostali spłaceni, teraz swoją dolę chce komornik, do czego ma zresztą prawo - jeśli wszczął egzekucję, a dłużnik spłacił należność do wierzyciela, to komornikowi należy się 5%.

a teraz już teoretyzuję:
a co jesli komornik działa niezgodnie z prawem i wyjdzie to na jaw po sprzedaży domu... co może obecny właściciel domu w przypadku gdy dom będzie miał już nowego właściciela?

   Co to znaczy niezgodnie z prawem? Pytanie podobne do "a co, jeśli ten komornik to nie komornik i wyjdzie to na jaw kiedy dom będzie miał nowego właściciela?" Jak coś jest niezgodne z prawem, to dłużnik ma możliwość odwoływania się. Są na to terminy. Często zawite.

jestem laikiem - więc nie podam żadnej sensownej prawdopodobnej sytuacji - tylko luźno teoretyzuję...
no przecież chyba jest jakaś droga odwoławcza...

   No jest, ale od czego się odwoływać, skoro tutaj nic niezgodnego z prawem nie ma? Bo to, że za 8 tysięcy chcą sprzedać dom, to nic złego nie jest. I niech się dłużnik cieszy, że pod dom podjeżdżają chętni do licytacji - wtedy cena będzie wyższa, a to co zostanie po spłacie przypadnie dłużnikowi.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-25 13:06:27
Autor: Johnson
Liwiusz pisze:

  No jest, ale od czego się odwoływać, skoro tutaj nic niezgodnego z prawem nie ma? Bo to, że za 8 tysięcy chcą sprzedać dom, to nic złego nie jest.

A okazuje się że zdaniem sądu jest - co mnie mocno dziwi. O ile TVN24 mówi prawdę to całkiem niedawno wskazali że sąd zakazał komornikowi tego sposobu egzekucji tj. sprzedaży nieruchomości.

Data: 2009-05-25 13:07:58
Autor: Johnson
Johnson pisze:

A okazuje się że zdaniem sądu jest - co mnie mocno dziwi. O ile TVN24 mówi prawdę to całkiem niedawno wskazali że sąd zakazał komornikowi tego sposobu egzekucji tj. sprzedaży nieruchomości.

http://www.tvn24.pl/-1,1601890,0,1,za-8-tys-dlugu-chcial-mu-zlicytowac-dom,wiadomosc.html

Żałosne.

Data: 2009-05-25 13:13:38
Autor: spp
Johnson pisze:

http://www.tvn24.pl/-1,1601890,0,1,za-8-tys-dlugu-chcial-mu-zlicytowac-dom,wiadomosc.html

Żałosne.

Dlaczego?

Tutaj jest pies pogrzebany:

"Przedsiębiorca się zawziął i powiedział, że nie zapłaci. "

--
spp

Data: 2009-05-25 13:17:06
Autor: Johnson
spp pisze:

Żałosne.

Dlaczego?

Tutaj jest pies pogrzebany:

"Przedsiębiorca się zawziął i powiedział, że nie zapłaci. "

Żałosne jest postanowienie sądu. Całkiem nietrafne.

Data: 2009-05-25 15:18:11
Autor: zkruk [Lodz]
Johnson wrote:
[...]

z tego materiału to ja zrozumiałem, że zanim komornik postanowił zlicytować dom, to dłużnik spłacił już należności...
więc... nie było zobowiązań - a komornik działał, ... co w takim wypadku?

Data: 2009-05-25 15:24:50
Autor: spp
zkruk [Lodz] pisze:
Johnson wrote:
[...]

Przecież sąd potwierdził istnienie ośmiotysięcznego długu.
Wygląda na to, że dłużnik spłacił tylko tych których on uważał za dłużników, dług wobec komornika postanowił potraktować na zasadzie 'nie zapłacę ICMPTZ?'

--
spp

Data: 2009-05-25 15:28:25
Autor: Liwiusz
spp pisze:
zkruk [Lodz] pisze:
Johnson wrote:
[...]

   Raczej - SPWAKBJCOMCNRNAKPCNPR: Spłaciłem Wierzycieli A Komornik Bezduszny Jeszcze Czegoś Ode Mnie Chce Nie Rozumiem Nic Ale KPC Nie Przeczytam Ratunku

--
Liwiusz

Data: 2009-05-25 15:38:43
Autor: zkruk [Lodz]
spp wrote:

[...]

oczywiście że dług istnieje - komornik wynajął rzeczoznawcę do oceny wartości nieruchomości..
pytanie czy miał do tego prawo - a sąd tego nie rozpatrywał jak sądze... przynajmniej dzisiaj...

mam zbyt małą wiedzę, żeby rozmawiać merytorycznie o prawie - więc dalej sobie daruję...

Data: 2009-05-25 13:25:13
Autor: Andrzej Adam Filip
spp <spp@op.pl> pisze:

Johnson pisze:

[...]

Ja nie uważam że źle się dzieje jak od czasu do czasu ktoś się zaweźmie
i zaryzykuje sprawdzenie blefu *nawet komornika*, oraz uparcie będzie
wykazywał że należność żądana przez komornika jest "nienależna".

To sprawy takie jak tak w praktyce wyznaczają to co komornicy uważają że
im "wolno" i jak bardzo uważają na to jak wyglądają ich działania.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Żeby zgryźć żelazo, trzeba mieć zęby ze stali.

Data: 2009-05-25 13:27:28
Autor: Liwiusz
Andrzej Adam Filip pisze:
spp <spp@op.pl> pisze:

Johnson pisze:

[...]

   Ale tutaj nic takiego nie stwierdzono. NaleĹźność jest "naleĹźna", ale nie moĹźe być egzekwowana przez sprzedaĹź nieruchomości. I to jest paradoks.

To sprawy takie jak tak w praktyce wyznaczają to co komornicy uważają że
im "wolno" i jak bardzo uważają na to jak wyglądają ich działania.

   Sto razy częściej jest tak, Ĺźe to dłuĹźnik "gra na nosie" komornikowi, niĹź na odwrĂłt.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-25 13:43:31
Autor: Andrzej Adam Filip
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip pisze:
spp <spp@op.pl> pisze:

Johnson pisze:

[...]

nie może być egzekwowana przez sprzedaż nieruchomości. I to jest
paradoks.

[...]

I dlatego *krótkie* i sensowne wyjaśnienie sytuacji przez komornika
mogłoby bardzo szybko zmienić to z którą stroną sympatyzuje.

Nie sympatyzuje i nie planuje sympatyzować z takimi co się całkowicie
nie poczuwają do wyjaśniania dlaczego podejmują działania *na pierwszy rzut oka* pozostające w rażącej dysproporcji
do zamierzonego (uprawnionego) efektu.

Komornicy jak policjanci powinni być "lepsi od przeciętnej" (i raczej są) ale *wszędzie* trafiają się czarne owce lub "pomyłki".

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Z cierni nie zbierzesz winogron.

Data: 2009-05-25 13:30:03
Autor: spp
Andrzej Adam Filip pisze:

[...]

No i czego dłużnik dowiódł? Że zaryzykował dom za milion aby postawić na swoim i nie zapłacić 8.000? Toż to zwykłe frajerstwo a nie 'testowanie systemu'. Do Kluski to mu daleko, ma kłopoty na własne życzenie.

--
spp

Data: 2009-05-25 13:08:12
Autor: Liwiusz
Johnson pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   Rozumiem, że jeśli są inne sposoby wyegzekwowania roszczenia. A jeśli nie? Można być paniskiem-dłużnikiem z willą i długiem 10 tysięcy nie do wyegzekwowania?

--
Liwiusz

Data: 2009-05-25 13:11:05
Autor: Johnson
Liwiusz pisze:

  Rozumiem, że jeśli są inne sposoby wyegzekwowania roszczenia. A jeśli nie? Można być paniskiem-dłużnikiem z willą i długiem 10 tysięcy nie do wyegzekwowania?

według mnie  sposób egzekucji to wybór wierzyciela. nikt kto jest mądry nie będzie się pakował w egzekucję nieruchomości - to koszty [np. opisu i oszacowania] które trzeba wstępnie uiścić - gdy ma inny sposób egzekucji.

Data: 2009-05-25 13:15:46
Autor: Liwiusz
Johnson pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   Należy jednak pamiętać o art. 799kpc., zgodnie z którym wierzyciel powinien wybrać sposób egzekucji najmniej uciążliwy dla dłużnika.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-25 13:22:05
Autor: Johnson
Liwiusz pisze:

  Należy jednak pamiętać o art. 799kpc., zgodnie z którym wierzyciel powinien wybrać sposób egzekucji najmniej uciążliwy dla dłużnika.

OK,
ale moim zdaniem by uwzględnić skargę na komornika w tym trybie skarżący dłużnik musi wskazać inny sposób egzekucji który może być skuteczny.
Czyli tym wypadku dłużnik wskazuje jakieś składniki majątkowe z których można wygzekować te 8k PLN, albo skargi nie uwzględniamy. Przy założeniu że dłużnik twierdzi "I tak nie zapłacę" to nie bardzo widzę możliwość uwzględnienia skargi.

Data: 2009-05-25 22:57:08
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:

  Należy jednak pamiętać o art. 799kpc., zgodnie z którym wierzyciel
powinien wybrać sposób egzekucji najmniej uciążliwy dla dłużnika.

Oooooooooo! Właśnie! Tak mi coś dzwoniło, tylko nie pamiętałem, w którym
 kościele... ustawie znaczy się ;)

Szukałem w ustawie o komornikach ;)

Data: 2009-05-25 23:08:54
Autor: Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   Należy jednak spytać, czy w tym medialnym przypadku jest możliwość wyboru innego sposobu egzekucji.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-25 13:18:12
Autor: Andrzej Adam Filip
Johnson <johnson@nospam.pl> pisze:

Liwiusz pisze:

[...]

Dla mnie jest "nieco dziwne" że komornik nie był w stanie "wyłączyć" z
domu o wartości ponad 900_000 PLN czegokolwiek o mniejszej wartości ale
większej niż te 8_000 PLN. Albo wiec dłużnik był "sprytny i dość
przewidujący" albo komornik się "nie wykazał" i nie troszczy się o
uniknięcie sprawienia wrażenia że sprzedaż domu jest szykaną.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Z lwem bądź jak lew, z jagnięciem - jak jagnię,

Data: 2009-05-25 13:23:29
Autor: Johnson
Andrzej Adam Filip pisze:

[...]

A co miał wyłączyć? Bramę wjazdową czy podwórko :) ?

Data: 2009-05-25 13:36:00
Autor: Andrzej Adam Filip

Andrzej Adam Filip pisze:

[...]

Brama wjazdowa z silnikami do otwierania nie poszłaby za 8 tyś? :-)

Ja po prostu nie założę "w ciemno" że komornik zaprzestał stosowania
"zdrowego rozsądku" bo dłużnik nie zostawił mu wyboru *przynajmniej*
dopóki nie usłyszę (krótkiego) *publicznego* wyjaśnienia dlaczego to co
sugerowałby "zdrowy rozsądek" nie mogło zostać zastosowane.
[Bardzo wredni i przebiegli w uchylaniu się dłużnicy są na tym świecie :-) ]

Bez takiego wyjaśnienia groźba licytacji domu o wartości 900_000+ za
należność 8_000 może wyglądać jak *całkowicie nieproporcjonalne*
zastraszanie lub złośliwa szykana/zemsta.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Wielu kucharzy przesoli zupę.

Data: 2009-05-25 22:53:32
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:

[...]

A nie ma czasem tak, że egzekucja należności powinna być najmniej
uciążliwa? (czyli np. zajęcie dla 8 tysięcy nie domu 100x bardziej
wartościowego, a pensji czy samochodu)

Coś mi się kojarzy taki zapis w jakiejś ustawie dotyczącej egzekucji...

Data: 2009-05-25 12:56:06
Autor: Andrzej Adam Filip
"zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> pisze:

Johnson wrote:

[...]

IMHO ten komornik i "komornicy w ogóle" ryzykują więcej niż właściciel
domu który ryzukuje *dużo*. "Komornicy w ogóle" ryzykują zmianą
przepisĂłw a ten komornik sprawdzeniem innych swoich egzekucji czy nie
były równie "mogące nasuwać wątpliwości" a wszystko za marną kwotę 8 tyś.

Jak prawo potrafi sprawić masowe wrażenie że jest bzdurne i drakońskie
to ma sporą szansę zostać zmienione, w tym przypadku przy okazji z
innymi zmianami na niekorzyść komorników. Oprócz prawa jest PR bo prawo
jest zmieniane co trochę a PR decyduje w dużym zakresie o tym na czyją
niekorzyść.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Taki z niego muzykant jak z koziego ogona klarnet, a z koziej dupy trąba.

Data: 2009-05-25 10:18:28
Autor: Johnson
zkruk [Lodz] pisze:

jakoś ciężko mi tutaj znaleźć przekonanie dla uczciwości komornika...

Jest wyrok i wierzyciel wskazuje jak go wykonać. A komornik ma robić a nie gadać. To nie ma nic wspólnego z uczciwością.

Normalny dłużnik płaci dług (tu 8000 zł nawet pożycza) a nie pozwala na sprzedaż domu za milion. jeśli pan będzie uparty komornik sprzeda mu domu i odda cenę - dług. I żadni dziennikarze mu nie pomogą.

Data: 2009-05-25 13:44:09
Autor: K.M.
zkruk [Lodz] pisze:
[...]

Rozumiem, że chodzi o 8 k kosztów egzekucyjnych, jeśli tak, komornik wystawia postanowienie, dłużnicy odbierają, mija 7 dni i postępowanie jest prawomocne.
Dziennikarze jak zwykle podkolorują wszystko np.
"Jeśli nikt nie wylicytuje za pierwszym razem, cena wywoławcza spadnie. Jeśli znów nie będzie chętnych, komornik znów obniży cenę. Aż sprzeda dom." Za przeproszeniem g... prawda, jeśli pierwsza licytacja nie dojdzie do skutku to będzie druga, a po niej będzie umorzenie.

A swoją drogą dom wart milion zł a nie może zapłacić długu 8 tyś ? bo "nie". Trudno sprzedadzą dom, komornik weźmie swoje resztę dostanie on :)

ps. Życzę dłużnikowi kontrahentów niewypłacalnych na miliony :)

Data: 2009-05-25 13:47:28
Autor: Liwiusz
K.M. pisze:
zkruk [Lodz] pisze:
[...]

   W dodatku to jest *licytacja*. Jeśli dom o rzekomej wartości 900 tysięcy nie sprzeda się za 3/4 oszacowanej wartości, to należy mocno zastanowić się nad nową, niższą wyceną.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-27 07:29:16
Autor: Dziadek Mroz
komornik ma aż tak dużą swobodę działania? - Komornik przegrał, licytacji domu nie będzie
jakoś ciężko mi tutaj znaleźć przekonanie dla uczciwości komornika...

http://wyborcza.pl/1,75248,6647606,Komornik_przegral__licytacji_domu_nie_bedzie.html

komornik ma aż tak dużą swobodę działania?