komp pod HTPC - pomoc

Data: 2011-09-25 23:53:33
Autor: adressss
komp pod HTPC - pomoc
Witam,

potrzebuje zlozyc sobie komputer pod HTPC. Jego glownym zadaniem
byloby:

- rejestrowanie programow z tv w trybie: nagranie i ogladanie,
nagrywanie i ogladanie z poslizgiem (timeshift)
- ogladanie nagranych programow jak rowniez z "innych" zrodel
- nagrywanie: obecnie jest kablowka analog, ale pewnie w najblizszym
czasie moglaby byc naziemna cyfrowa telewizja (bedzie komplet
podstawowych programow), ale rowniez ew. cos z satelity (niemieckie
kanaly FTA lub polskie TNK SA/HD lub Cyfra+) ale nie jest to
krytyczne.
- nagrywanie (pewnie bedzie to cyfrowa naziemna) mogloby sie odbywac
jednoczesnie np. na 2 kanalach (w tym samym czasie - zazebianie sie
programow).

Zdaje sobie sprawe, ze stawianie wielu wymagan, to zwiekszanie
kosztow, wiec bedzie to rozsadnie.

Moim najwazniejszym wymaganiem jest to, aby komputer byl wstanie
hibernacji (nie wstrzymania) i gdy potrzeba cos nagrac, to obudzi sie
chwile przed, nagra co trzeba i znowu sie zahibernuje. Czyli musi sie
budzic wg zaprogramowanych nagran. Ewentualnie moglby sie tez budzic
aby zaaktualizowac sobie EPG (z eternu lub z Internetu) -  tak, jak to
robia tunery satelitarne.

Nie musi byc super cichy, bo bedzie stal w salonie, wiec kwestia
cichosci zasilacza spada na plan dalszy.

Wiem, ze aby komp sie budzil z hibernacji, to musi go wybudzic "wake
on alarm", ale ta funkcja musi byc skorelowana z softem HTPC, ktora
musi te funkcje wykorzystywac. Natknalem sie tez na rozne sztuczki w
stylu zewnetrznego ukladu z zegarem, ktory wybudzal kompa za pomoca
mechanizmow (po USB jak z klawiatury, lub po RS-modem).

Obecnie posiadam:

- komputer DELL Dimension 8300
- karte tunera tv Hauppague PVR150 (na pci) - tuner analogowy

Kiedys probowalem uzywac soft MediaCentral pod Windows XP, ale byl
problem z zaprogramowaniem kanalow z kablowki (tuner/soft) nie trafial
w kanaly.....ew. zaprogramowanie nagrania nie budzilo kompa z
hibernacji/wstrzymania - kompu musial chodzic normalnie, aby nagranie
ruszylo. Wiec kicha totalna.

Wiec potrzebuje pomocy w sprzecie i sofcie. Do zakupu karta tv pod dvb-t (2 pojedyncze lub 1 podwojna) - czesc
satelitarna zostawiamy na lepsze czasy.

Czy ten komp DELL Dimension 8300 i odpowiedni soft HTPC ma szanse
dzialac poprawnie pod wzgledem budzenia sprzetu do nagrania?

Jest tu ktos, kto pomoze w tym temacie?

--
ThinkXtra

Data: 2011-09-26 00:03:00
Autor: adressss
komp pod HTPC - pomoc
On Sun, 25 Sep 2011 23:53:33 +0200, adressss@poczta.pl wrote:

[...]

sorry, byl GB-PVR

--
ThinkXtra

Data: 2011-09-26 06:51:34
Autor: Jerzy Dombczak
komp pod HTPC - pomoc
Komputer nie nadaje sie do takich zastosowan kup dedykowany tuner np dreambox'a albo klon i po sprawie

Data: 2011-09-27 17:04:34
Autor: MaRc
komp pod HTPC - pomoc
W dniu 26.09.2011 06:51, Jerzy Dombczak pisze:
Komputer nie nadaje sie do takich zastosowan kup dedykowany tuner np
dreambox'a albo klon i po sprawie

kto Ci takich bzdur naopowiadał? co to jest dedykowany tuner? odpowiem, płyta główna z wrzuconym softem, moim zdaniem jest to komp w ładnej obudowie. Za dobrego Dreamboxa musisz co najmniej mieć 2k PLN, a jeśli miałby to byc DM8k to bez 4k w portfelu nie ma co się rozglądać.

Pyta ZOTAC IONITX-A-E nVidia ION 2xDual Core z VDPAU w tech planet to 300pln netto + obudowa + pilot (mini klawiatura wifi) zamykamy się w kwocie 700pln, jak ktoś woli droższe obudowy to to i więcej. Ale ogólnie za 700plnow otrzymujemy wydajny i cichy sprzet. Zapomniałem o karcie dvb czy innej. no na maxa 1kPLN.
to przy tej kwocie DM8k się chowa i możliwości też mamy więcej.

--
MaRc

Data: 2011-09-27 17:13:55
Autor: Cavallino
komp pod HTPC - pomoc
Użytkownik "MaRc" <tuksmr@gmail.com> napisał w wiadomości news:

[...]

HDD nie potrzebujesz?

Data: 2011-09-27 17:22:43
Autor: MaRc
komp pod HTPC - pomoc
W dniu 27.09.2011 17:13, Cavallino pisze:
HDD nie potrzebujesz?

wiedziałem, że o czymś zapomniałem. ale z drugiej strony po co, można wykorzystać NFS i będzie jeszcze bardziej cicho. ta płyta pracuje u mnie, bez żadnych dysków, bez wentylatorów. :)

--
MaRc

Data: 2011-09-27 18:53:27
Autor: Jerzy Dombczak
komp pod HTPC - pomoc
"

kto Ci takich bzdur naopowiadał? co to jest dedykowany tuner? odpowiem,
> płyta główna z wrzuconym softem, moim zdaniem jest to komp w ładnej
> obudowie."

Zgodze sie z tym ze jest to dedykowany komputer specjalnie do obrobki wszelkiego DVB-S i materialow we wszelkich innych znanych formatach do tego maly cichy i energooszczedny. O sprzetowej obrobce H.264/MPEG-4 nie wspomne ale jak ktos jest slepy.

Data: 2011-09-27 19:46:43
Autor: MaRc
komp pod HTPC - pomoc
W dniu 27.09.2011 18:53, Jerzy Dombczak pisze:
Zgodze sie z tym ze jest to dedykowany komputer specjalnie do obrobki
wszelkiego DVB-S i materialow we wszelkich innych znanych formatach do
tego maly cichy i energooszczedny.

Płyta o której wspomniałem również jest cicha i energooszczędna, nawet bardziej oszczędna niż tunery. 15-20W podczas normalnej pracy chyba nie jest dużo, na pewno sporo mniej niż tunery :)

O sprzetowej obrobce H.264/MPEG-4 nie
wspomne ale jak ktos jest slepy.

no i mnie, i nie tylko mnie, obrażasz nazywając mnie ślepcem.
Płyta, o której wspomniałem, również sprzętowo obsługuje h264. Powiem ci więcej. Nie wiem jaki tuner posiadasz, ale na ipboxach z serii 9000HD, które do dedykowane są do hd, itp., przy normalnej pracy i samym oglądaniu kanałów SD ich load sięga 12! o HD nie wspomnę, przez to wydzielają tyle ciepła, że można smażyć jajka na obudowie.
A przy sprzęcie, o którym już wspominałem, przy dekodowaniu strumienia HD h264 load sięga AŻ 0,2, przy ok 5% użyciu procesora, ale to i tak przy dynamicznych scenach. temperatura radiatora ok 30stopni.
jak myślisz, który z tych sprzętów jest bardziej energooszczędny?? ten co się smaży czy ten co czeka na podgrzanie.

--
MaRc

Data: 2011-09-27 19:57:12
Autor: Jerzy Dombczak
komp pod HTPC - pomoc
W dniu 2011-09-27 19:46, MaRc pisze:
[...]

Moj DM800 pobiera z dyskiem 15W nie wspomne o tym ze ta plyta o ktorej napisales ma wsparcie dla H264  nie dekoder sprzetowy a to duza roznica ale jak ktos jest slepy.

Data: 2011-09-27 20:09:59
Autor: MaRc
komp pod HTPC - pomoc
W dniu 27.09.2011 19:57, Jerzy Dombczak pisze:

Moj DM800 pobiera z dyskiem 15W

katalogowo czy mierzyłeś

nie wspomne o tym ze ta plyta o ktorej
napisales ma wsparcie dla H264  nie dekoder sprzetowy a to duza roznica

różnica w?

--
MaRc

Data: 2011-09-27 20:11:43
Autor: Cavallino
komp pod HTPC - pomoc
Użytkownik "Jerzy Dombczak" <jdabczak@onet.eu> napisał w wiadomości news:

Moj DM800 pobiera z dyskiem 15W nie wspomne o tym ze ta plyta o ktorej napisales ma wsparcie dla H264  nie dekoder sprzetowy a to duza roznica ale jak ktos jest slepy.

Masz ze sobÄ… jakiÅ› problem?
Nie napisałeś chyba posta, żebyś nie wyjechał z chamską odzywką w powyższym stylu....

Nawet zakładając, że miałbyś rację, to idzie powiedzieć to samo, ale kulturalnie.

PLONK WARNING !!!!

Data: 2011-09-27 20:33:50
Autor: Cavallino
komp pod HTPC - pomoc
Użytkownik "Jerzy Dombczak" <jdabczak@onet.eu> napisał w wiadomości news:j5t4ds$8sk$1news.onet.pl...
W dniu 2011-09-27 20:11, Cavallino pisze:
[...]

Od kiedy to slepy jest chamskim okresleniem pedale ?

PLONK

Data: 2011-09-26 08:52:07
Autor: Cavallino
komp pod HTPC - pomoc
Uzytkownik <adressss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:

Czy ten komp DELL Dimension 8300 i odpowiedni soft HTPC ma szanse
dzialac poprawnie pod wzgledem budzenia sprzetu do nagrania?

A funkcja budzenia w nim dziala?
To sie bodajze S3 nazywa.
Zrób zadanie w harmonogramie Windows i sprawdz, do tego nie trzeba zadnego specjalnego softu.
Co najwyzej trzeba ustawic odpowiedni sposób zasilania w biosie.

Co do softu do dvb - nie ma nic lepszego od DVBViewera, wszystko co napisales dziala mi jak trzeba.

Data: 2011-09-27 09:48:34
Autor: adresss
komp pod HTPC - pomoc
On Mon, 26 Sep 2011 08:52:07 +0200, "Cavallino"
<cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote:

[...]

wczoraj zagladalem do harmonogramu windows xp - bylo tam napisane, ze
wybudzi z uspienia czyli standby. A czy ze stanu hibernacji to
zadziala?

Gdzies kiedys czytalem, ze w przypadku komputerow, co nie maja funcji
budzenia w biosie ludzie podlaczaja "budziki" pod usb, klawiature,
rs-232 - i wtedy budzik wyprowadza kompa (wlacza tak jakby user sam go
z palca wlaczyl) ze snu. Ale zeby to mialo rece i nogi, to musi soft
do nagrywania obslugiwac taki budzik za posrednictwem jakiegos
plug-ina?

--
ThinkXtra

Data: 2011-09-27 09:57:30
Autor: Cavallino
komp pod HTPC - pomoc
U¿ytkownik <adresss@poczta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

wczoraj zagladalem do harmonogramu windows xp - bylo tam napisane, ze
wybudzi z uspienia czyli standby.
A czy ze stanu hibernacji to zadziala?

Oczywi¶cie, u mnie tak w³a¶nie to chodzi, komp sam siê odhibernowuje do nagrania i sam hibernuje po.
Jedna wa¿na rzecz - jak nie masz has³a na usera w windozie, to dla budzenia musisz co¶ grzebn±æ w rejestrze systemu.

[...]

Nie mam pojêcia, moja p³yta ma stosown± funkcjê w bios.
Cudowanie przy htpc raczej mija siê z celem - dodatkowy element który mo¿e zawie¶æ, szkoda nerwów i nagrañ.
P³yta (z graf± HD) kosztowa³a 4 lata temu co¶ ko³o 200 z³, teraz pewnie jeszcze taniej by wysz³a, wiêc nie widzê sensu takich kombinacji,
oszczêdno¶æ pewnie ¿adna.

Data: 2011-09-28 19:22:59
Autor: Qwinto
komp pod HTPC - pomoc

"Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:j5rvl8$h57$1news.onet.pl...

Oczywi¶cie, u mnie tak w³a¶nie to chodzi, komp sam siê odhibernowuje do nagrania i sam hibernuje po.
Jedna wa¿na rzecz - jak nie masz has³a na usera w windozie, to dla budzenia musisz co¶ grzebn±æ w rejestrze systemu.

Nic nie trzeba. Hint: control userpasswords2

Qwinto

Data: 2011-09-28 21:45:45
Autor: Cavallino
komp pod HTPC - pomoc
U¿ytkownik "Qwinto" <qwinto@go2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j5vt08$lfi$1news.onet.pl...

[...]

Nic nie trzeba.

Powtarzam za dokumentacj± do schedulera.
Bez grzebniêcia nie dzia³a³o, wiêc ostrzegam zawczasu ¿eby kto¶ nie szuka³ przyczyn.

Hint: control userpasswords2

Co pewnie jest inn± ¶cie¿k± na usuniêcie tego samego problemu.

komp pod HTPC - pomoc