komp raz dziala, raz nie... podobnie monitor

Data: 2009-02-26 20:08:58
Autor: Nar
komp raz dziala, raz nie... podobnie monitor
Witam.

Od jakiegoś czasu mam dziwne problemy z kompem.
Włączam go i prawie zawsze na monitorze mam jakieś krzaczki. Wyłączam monitor, włączam ponownie i wszystko ładnie widać. Później, gdy jest ekran startowy Windows ponownie często widzę tylko prawą połowę tego ekranu, tak jakby obraz był przesunięty w lewo. Rozdzielczość też jakaś dziwna. Znów wyłączam na chwilę monitor, włączam ponownie i wszystko ładnie widać, tak jak powinno być. I tyle. Przeważnie dwa wyłączenia monitora rozwiązują problem... ale czemu tak się dzieje? Monitor podłączony pod dvi.
I kolejny problem. Od dwóch dni komputer czasem się po prostu wyłącza. Żeby go ponownie włączyć muszę wyłączyć i włączyć zasilacz i wtedy włącza się od razu, bez wciskania Power. I znów są problemy z monitorem. Czasem uda się załadować do końca Windows, czasem nie, komp wyłącza się wcześniej.
Dopóki musiałem tylko dwa razy wył/wł monitor, to było pół biedy, ale teraz nie znam dnia ani godziny gdy komp się wyłączy.

W kompie jest taki sprzęt: zasilacz Amacrox AX450-PNF; płyta ASRock P4i65G; Intel Celeron 1,7 GHz; Sapphire Radeon X1300 agp; pamięć Kingston 512 MB.
No i monitor, bo też jest z nim problem: Hyundai ImageQuest B71D.

Z monitorem nie mam w ogóle pomysłu jak rozwiązać ten problem. Na karcie graficznej wiatraczek działa zawsze, jest ciepła, ale nie gorąca, także raczej się nie przegrzewa... bo nawet nie ma kiedysię nagrzać, hehe.
Z tym wyłączaniem kompa... to może wina zasilacza? Za słaby?
Albo coś się przegrzewa? Na płycie głównej wszystkie kondensatory wyglądają dobrze... poza tym płytę wymieniałem kilka miesięcy temu.

Macie jakieś pomysły, gdzie mogą być problemy?

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-02-27 08:20:55
Autor: Michal AKA Miki
komp raz dziala, raz nie... podobnie monitor

Użytkownik "Nar" <aatchb@wp.pl> napisał w wiadomości news:go6pbv$2um$1inews.gazeta.pl...
Witam.

[...]

Ja bym zaczal od sprawdzenia na innej karcie graficznej...
Jak rozumiem, monitor ma wlasne zasilanie (nie brane z zasilacza komputerowego)

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-02-27 17:09:00
Autor: BQB
Michal AKA Miki pisze:

Jak rozumiem, monitor ma wlasne zasilanie (nie brane z zasilacza komputerowego)

O to coś nowego, nie wiedziałem, że są monitory, które mogą być zasilane z zasilacza
O.O

MSPANC

Data: 2009-02-27 20:41:07
Autor: Michal AKA Miki

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:49a8101d$1news.home.net.pl...
Michal AKA Miki pisze:

Jak rozumiem, monitor ma wlasne zasilanie (nie brane z zasilacza komputerowego)

O to coś nowego, nie wiedziałem, że są monitory, które mogą być zasilane z zasilacza

Moze za mlody jestes :)
Dawno, dawno temu wymyslili zasilacz komputerowy, ktory oprocz gniazda wejsciowego mial jeszcze wyjsciowe... gniazdo to bylo nierzadko uzywane do zasilania monitora :)

Byc moze slowo "wlasne" cie zmylilo :)
Normalnie napisalbym "osobne" ale chcialem z kims pogadac ...

Pozdrawiam
Michal

komp raz dziala, raz nie... podobnie monitor